TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

kt

Samalla vaivallahan se automies laittaa öljyä moottoriin, kun tarkistelee pissapojan nesteet. Pikkuhommahan se on lisäillä litra öljyä joka toinen viikko.
Ohjekirjahan yleensä sanoo, että ennen kuin lähdet ajamaan, niin tarkista auton kunto, bensamäärä ja ilmanpaineet.  8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Seat-mies77

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 01.01.15 - klo:15:24
Onhan se upeaa, että 3-4 vuotta vanhaan autoon saa tehdaskorjatun moottorin, entisen tyyppivian vuoksi särkyneen tilalle, ihan tuhannella eurolla. Tuollaisen Seatin valmistuskustannukset tehtaalle ovat noin luokkaa 4000,-, joten taas kuluttajaa koijataan.

Minulle kyllä annettiin ymmärtää, että moottori olisi uusi, ei tehdaskorjattu. Tiedä sitten.

lemmentalja

#3872
Lainaus käyttäjältä: kt - 01.01.15 - klo:17:31
Samalla vaivallahan se automies laittaa öljyä moottoriin, kun tarkistelee pissapojan nesteet. Pikkuhommahan se on lisäillä litra öljyä joka toinen viikko.
Ohjekirjahan yleensä sanoo, että ennen kuin lähdet ajamaan, niin tarkista auton kunto, bensamäärä ja ilmanpaineet.  8)

Näin puhuu henkilö jonka autot ei  kuluta öljyä...? Se on eri juttu sitten kun on oma sormi paskakasassa. Henkilökohtaisesti minua ärsytti suunnattomasti omistamieni autojen öljynkulutus. Eikä yksikään näistä kovinkaan pitkään parkkiruudussani seisonut.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

kt

50...60-luvulla sai isäukon autoon aina kaataa 2,5 desiä öljyä ennenkuin startattiin.  ::)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

lemmentalja

Jotain kehitystä on siis 50-vuodessa tapahtunut...nykyään riittää 0,5litraa tuhannen kilometrin välein.  ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 01.01.15 - klo:17:31
Samalla vaivallahan se automies laittaa öljyä moottoriin, kun tarkistelee pissapojan nesteet. Pikkuhommahan se on lisäillä litra öljyä joka toinen viikko.
Ohjekirjahan yleensä sanoo, että ennen kuin lähdet ajamaan, niin tarkista auton kunto, bensamäärä ja ilmanpaineet.  8)

Sinäpä sen sanoit, Volkkaria olisi siis hyvä käyttää joka päivä pikahuollon analyysissä ennen kuin ajaa sen enempää, yleensä huoltoväli on 20tkm tai 30tkm tai 1 vuosi mutta volkkaria pitää uutenakin huoltaa joka päivä, niinkö?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 01.01.15 - klo:17:17
Juuri tuon takia olisi helppo pyöritellä niitä tehdaskorjattuja myös uusissa koska takuuseen voidaan vaihtaa tehdaskorjattua osaa niin miksei oikaistaisi jo lähdössä ja laitetaan jo valmiiksi ajettu kone, niitä ei ihan kaikkiin uusiin riitä mutta joihinkin kokonaisiin mallistoihin varmasti riittäisi niin että kaikilla on esim. öljynkulutus samaa luokkaa, väljiä koneita kun on aika vaikea enää tänä päivänä valmistaa, ne pitää ensin ajaa loppuun ennen kuin syönnit alkaa.

Löytyykö muuten yhtään sellaista Polo GTI 6R kuskia joka osti auton uutena 2010-2011 ja on edelleen auton omistaja ja on tyytyväinen ostokseensa, ei ainakaan tältä foorumilta. Kyllä 2012 oli sellainen vaihtorumba että oksat pois, jopa puoli vuotta ajettuja oli hirvee kiire vaihtaa pois, oli se iso harmi kun 'unelmien' GTI:stä joutui luopumaan paskan tekniikan takia...vieläkin sapettaa kun muistelen noita aikoja...
Nyt alkaa käymään selväksi logiikkasi kirjoitustesi takana. Perustelet siis itsellesi väitteen käytettyjen loppuun ajettujen moottorien käyttämisestä sillä, että vain väljä loppuun ajettu moottori voi syödä öljyä ja vian korjaukseen tarkoitettujen männänrenkaiden täytyy olla kulunutta moottoria varten tehtyjä.

Teoriassasi on monia ongelmia. Ensinnäkään ei olisi mitään järkeä käyttää käytettyjä moottoreita uusien valmistukseen. Se olisi vain kustannusten lisäämistä. Mistä ne loppuun ajetut koneet vaikka nyt noihin Poloihin olisi otettu? Moottoreillahan pitäisi ajaa useita satoja tuhansia, ennen kuin ne kuluisivat niin väljiksi, että öljyä kuluisi niin paljon kuin sinä mainitsit. Onko noita edes ollut myynnissä useita vuosia ennen kyseistä Poloa?

Väljyys ei tosiaakaan ole automaattinen vastaus siihen, että männänrenkaat eivät toimi oikein. Huonosti suunniteltuja rengaspaketteja on nähty monesti. Toyotallakin oli omat männänrenkaiden vaihtotalkoot 10 vuotta sitten. Kyse ei ole siitä, että sylinterit olisivat väljiä, vaan kitkojen minimointi on ajanut suunnittelemaan männänrekaat löysemmiksi.

Ja sekin, että nämä öljynkulutusongelmat rajoittuvat tiettyhin moottoreihin, sotii ajatuksiasi vastaan. Miksi esimerkiksi  1.8/2.0 TSI:n edellinen sukupolvi söi öljyä alusta alkaen, mutta nykyinen ei sitä enää tee? Mistä ihmeestä olisi otettu lukemattomia väljäksi ajettuja moottoreita monien mallien edellisiin sukupolviin?


Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.01.15 - klo:23:03
Nyt alkaa käymään selväksi logiikkasi kirjoitustesi takana. Perustelet siis itsellesi väitteen käytettyjen loppuun ajettujen moottorien käyttämisestä sillä, että vain väljä loppuun ajettu moottori voi syödä öljyä ja vian korjaukseen tarkoitettujen männänrenkaiden täytyy olla kulunutta moottoria varten tehtyjä.

Teoriassasi on monia ongelmia. Ensinnäkään ei olisi mitään järkeä käyttää käytettyjä moottoreita uusien valmistukseen. Se olisi vain kustannusten lisäämistä. Mistä ne loppuun ajetut koneet vaikka nyt noihin Poloihin olisi otettu? Moottoreillahan pitäisi ajaa useita satoja tuhansia, ennen kuin ne kuluisivat niin väljiksi, että öljyä kuluisi niin paljon kuin sinä mainitsit. Onko noita edes ollut myynnissä useita vuosia ennen kyseistä Poloa?

Väljyys ei tosiaakaan ole automaattinen vastaus siihen, että männänrenkaat eivät toimi oikein. Huonosti suunniteltuja rengaspaketteja on nähty monesti. Toyotallakin oli omat männänrenkaiden vaihtotalkoot 10 vuotta sitten. Kyse ei ole siitä, että sylinterit olisivat väljiä, vaan kitkojen minimointi on ajanut suunnittelemaan männänrekaat löysemmiksi.

Ja sekin, että nämä öljynkulutusongelmat rajoittuvat tiettyhin moottoreihin, sotii ajatuksiasi vastaan. Miksi esimerkiksi  1.8/2.0 TSI:n edellinen sukupolvi söi öljyä alusta alkaen, mutta nykyinen ei sitä enää tee? Mistä ihmeestä olisi otettu lukemattomia väljäksi ajettuja moottoreita monien mallien edellisiin sukupolviin?

Vastaan yleisvastauksella kaikkiin esittämiisi kysymyksiin, otan uudestaan esille myös teorian osien sarjanumeroinnin ongelmista, hetki vain...

Eli tosiaan Polo GTI 6R moottori vuonna 2010 ja 2011 kuten kaikki 1.4 TSI kaksoisahdetut perustuvat siihen alkuperäiseen Tsiih koneeseen joka tuli markkinoille 2005, niissä oli valtavasti ongelmia ja niitä on korjattu paljon, näin koneita on jäänyt käsiin vaikka ja kuinka.

Sitten se toinen, selitäppäs minulle seuraava dilemma niin ollaan sujut!

01 New Beetlessä on transmission computer jonka tyyppi on R020546

'01 New Beetle 9CAQY transmission computer(R020546)

Maahantuoja esitti minulle vuonna 2012 kuvan avulla 'tietokanta' -haun silloisen Polo 6R GTI DSG 7 vaihteiston valmistenumerosta, siinä oli DSG 7 vaihteiston valmistusnumerona tuo sama R020546, kuitenkin ne valmistusnumerot mitä VCDS softa lukee niin niissä näyttäisi aina olevan 14 numeroa, joissakin myös kirjaimia, erikoinen sattuma että oli DSG:ssä juuri sama koodi kuin tuon Beetlen osan tyyppinumero, eikö tuossa saata asentajalle tulla sekaannus kuin noin numeroidaan oudosti.

Ihan kuin olis keksitty minulle tuo vastaus kun aikanaan näitä tivasin, oli oikein CarPort tietokanta ja kaikki, kukaan ei tunnu tietävän mikä tuo CarPort tietokanta oikein on, mun tietääkseni tuo CarPort on softa jolla luetaan ECU ja kun mun auton tiedot toimitettiin mulle ei auto ollut lähelläkään merkkihuoltoa ja kuvissa on päivämäärät että just silloin oli luettu, että mistähän ECUsta tiedot luettiin. Mainittakoon, että toisessa kuvassa moottorin sarjanumero oli kyllä sama kuin moottorissani olleessa tarrassa, mutta moottorin numero oli julkaistu täällä jo aiemmin jo ko. taho joka minulle vastasi kertoi seuraavansa tätä foorumia, ja miksei seuraisi kun heidän autoistaan keskustellaan. Eli moottorin numero oli napattu täältä ja vaihteiston valmistenumero ilmeisesti 01 Beetlen osaluettelosta tai sitten oli huollon puolella juuri mainittu osa hollilla.

Kun tiedät niin paljon niin tiedätkö oikeasti miten DSG 7 vaihteistot sarjanumeroidaan, vaikuttaako tuo maahantuojan minulle esittämä sarjanumero aidolta DSG 7 vaihteiston sarjanumerolta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.01.15 - klo:23:03


Väljyys ei tosiaakaan ole automaattinen vastaus siihen, että männänrenkaat eivät toimi oikein. Huonosti suunniteltuja rengaspaketteja on nähty monesti. Toyotallakin oli omat männänrenkaiden vaihtotalkoot 10 vuotta sitten. Kyse ei ole siitä, että sylinterit olisivat väljiä, vaan kitkojen minimointi on ajanut suunnittelemaan männänrekaat löysemmiksi.


Kaverini osti uuden Toyota Celica Liftbacin 1978. Auto alkoi syömään öljyä tosi runsaasti kun sillä oli ajettu 15 000. En muista oliko tuolloin takuu 3 vai kaksi vuotta, mutta oli ummessa kuitenkin. Korjasivat auton toisen auton takuulla.
Sitten kaverini vaihtoi sen uuteen Celicaan 1980 tai -81. Kone oli sama, mutta muistaakseni facelift. Taas sama peli, öljyä alkoi kulumaan noin 15 000 ajettuna. Sitten meni hänellä hermo ja vaihtoi uuteen Honda Preludeen.
Itse en ymmärrä niin paljoa auton tekniikasta, mutta muistan, että hänelle oli sanottu, että moottori oli tehty niin kireäksi ja jotain männänrenkaista selitettiin.
Samoja ongelmia oli tuolloin myös olikohan Toyota Crown.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 01.01.15 - klo:23:35
Vastaan yleisvastauksella kaikkiin esittämiisi kysymyksiin, otan uudestaan esille myös teorian osien sarjanumeroinnin ongelmista, hetki vain...

Eli tosiaan Polo GTI 6R moottori vuonna 2010 ja 2011 kuten kaikki 1.4 TSI kaksoisahdetut perustuvat siihen alkuperäiseen Tsiih koneeseen joka tuli markkinoille 2005, niissä oli valtavasti ongelmia ja niitä on korjattu paljon, näin koneita on jäänyt käsiin vaikka ja kuinka.

Sitten se toinen, selitäppäs minulle seuraava dilemma niin ollaan sujut!

Kun tiedät niin paljon niin tiedätkö oikeasti miten DSG 7 vaihteistot sarjanumeroidaan, vaikuttaako tuo maahantuojan minulle esittämä sarjanumero aidolta DSG 7 vaihteiston sarjanumerolta?
Edelleenkin on yksi perustavaa laatua oleva kysymys on vailla vastausta: miksi ihmeessä yksikään valmistaja polttaisi rahaa varastoimalla vahoja romuja ja korjaisi/modifioisi niistä uusia moottoreita linjalle? Ja nuo vikaherkät moottorit hajosivat jo niin pienillä kilometreillä, ettei kuluminen vielä takuulla aiheuttaisi tuollaista öljyn kulutusta.

Parin minuutin googlaus löysi aika hyvän tietopaketin kyseisen moottorin ongelmista: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682
Onhan kyseessä sama moottori? Tuossa ei ole mainittu yhtään mitään teorioitasi tukevaa.

zpu82

Jospa ne lohkot pistetään kiertoon? Muut paskat romppeet vaihdetaan?

Keni1

#3881
Lainaus käyttäjältä: zpu82 - 02.01.15 - klo:08:01
Jospa ne lohkot pistetään kiertoon? Muut paskat romppeet vaihdetaan?

Mun mielestä ei tarvita kuin vanha puolimoottori eli se lohko mäntineen niin alkaa öljynsyönti heti uutena, muuta selitystä uusien autojen rajulle öljynsyönnille en keksi, kaikki muu voi olla uutta, semmoinen puolimoottori kestää vaikka kuinka vaikka söisi litran tonnilla. Missään tapauksessa kaikissa 2010 ja 2011 Polo GTI moottoreissa ei voinut olla täysin uusia moottoreita koska niin paljon söi kaikki öljyä.

Edit: ja mä en missään vaiheessa ole epäillyt tehdasta moisesta vaan tapahtuu jossain rahdin aikana nämä virittelyt jos tapahtuu, mutta heti kun mattaharmaa selittää kuinka uusi auto voi syödä 1 litran tonnilla öljyä tai 0,5 kuten useimmat noista niin aletaan saamaan jotain uutta infoa, itse olen kertonut kaiken mitä tiedän asiasta.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.01.15 - klo:00:12
Kaverini osti uuden Toyota Celica Liftbacin 1978. Auto alkoi syömään öljyä tosi runsaasti kun sillä oli ajettu 15 000. En muista oliko tuolloin takuu 3 vai kaksi vuotta, mutta oli ummessa kuitenkin. Korjasivat auton toisen auton takuulla.
Sitten kaverini vaihtoi sen uuteen Celicaan 1980 tai -81. Kone oli sama, mutta muistaakseni facelift. Taas sama peli, öljyä alkoi kulumaan noin 15 000 ajettuna. Sitten meni hänellä hermo ja vaihtoi uuteen Honda Preludeen.
Itse en ymmärrä niin paljoa auton tekniikasta, mutta muistan, että hänelle oli sanottu, että moottori oli tehty niin kireäksi ja jotain männänrenkaista selitettiin.

Tuossa on tietyillä kilometreillä hajonnut öljyrenkaat ja silloin alkaa myös syönti, öljyrenkaan tehtävä kun on sekä voidella sylinteriä että pitää ylimääräinen öljy pois palotilasta, Polosissa tuosta kohtaa falskasi tosi pahasti ja kuten sanottu heti auton ensimetreiltä alkaen, 2000 km ja öljyvalo syttyi. litran vaati lisää, seuraava 2000 km ja taas litra, uuteen autoon??? Vikaa ei koskaan korjattu koska volkkarin mielestä tuo on aivan normaalia.

Patomursu

Onneksi diesel kone on parempi ja olen niitä vain hankkinut, ei tarvitse murehtia bensakoneiden ongelmista  8)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:09:17
Mun mielestä ei tarvita kuin vanha puolimoottori eli se lohko mäntineen niin alkaa öljynsyönti heti uutena, muuta selitystä uusien autojen rajulle öljynsyönnille en keksi, kaikki muu voi olla uutta, semmoinen puolimoottori kestää vaikka kuinka vaikka söisi litran tonnilla. Missään tapauksessa kaikissa 2010 ja 2011 Polo GTI moottoreissa ei voinut olla täysin uusia moottoreita koska niin paljon söi kaikki öljyä.

Edit: ja mä en missään vaiheessa ole epäillyt tehdasta moisesta vaan tapahtuu jossain rahdin aikana nämä virittelyt jos tapahtuu, mutta heti kun mattaharmaa selittää kuinka uusi auto voi syödä 1 litran tonnilla öljyä tai 0,5 kuten useimmat noista niin aletaan saamaan jotain uutta infoa, itse olen kertonut kaiken mitä tiedän asiasta.
Kyllä se vika on komponenteissa... Jotka on otettu sieltä mistä halvimmalla saadaan. Eli on vaihdettu toimittajaa kun saatiin halvemmalla. Kokeilu ei kannattanut. Iso läjä paskaa... Lohkot pystyy pistään kiertoon kai? Muut on sit shaissea.

Eli täs tapauksessa männänrenkaat leluja... Ja kenties moottorin suunnittelu ei ihan nappiin menny.
Helpoiten varmaan selviää puolipaketin vaihdolla josta pistetään lohkot kiertoon ja muut romut roskiin.

Keni1

#3885
Lainaus käyttäjältä: zpu82 - 02.01.15 - klo:10:43
Kyllä se vika on komponenteissa... Jotka on otettu sieltä mistä halvimmalla saadaan. Eli on vaihdettu toimittajaa kun saatiin halvemmalla. Kokeilu ei kannattanut. Iso läjä paskaa... Lohkot pystyy pistään kiertoon kai? Muut on sit shaissea.

Eli täs tapauksessa männänrenkaat leluja... Ja kenties moottorin suunnittelu ei ihan nappiin menny.
Helpoiten varmaan selviää puolipaketin vaihdolla josta pistetään lohkot kiertoon ja muut romut roskiin.

Olet oikeassa sillä autot koostuu komponenteista joten jos autossa on jokin vika niin komponenteissa on vika, hyvä hyvä!

Mutta mistä ihmeen kokeilusta on ollut kyse, 1.4 TSI kaksoisahdettu tuli markkinoille 2005 ja 2010 jälkeen vain Polo GTI 6R autoissa oli tuo männänrengas-/öljynsyöntiongelma, mikään muu automalli jossa oli kaksoisahdettuja ei kärsinyt samasta ongelmasta vaikka kaksoisahdettuja myytiin edelleen myös muissa malleissa, ongelma koski vain Polo GTI autoja ja se tässä sitä mystiikkaa lisää. Miksi juuri Polo GTI moottorit olisi muka erikseen valmistettu kun niissä ei ole eroa muihin TSI kaksoisahdettuihin kuin ECU softassa? Mun auton moottorista diagnosoitiin vanhan malliset männänrenkaat, se jo kieli että olisi ollut sellainen ensimmäisen sukupolven TSI kone kyseessä ja tuossa vaiheessa kyse oli siis käytetystä koneesta. Ja Piste.

TSI koneissa on sitten ollut muitakin vikoja mutta tuo öljynsyönti koski vain GTI Poloa!

sambolo

Jaa kyllä mä olen ymmärtänyt että sitä fabia rs söi myös öljyä. Ibiza cupra taas sen verran harvinaisempi että ei varmaan suomessa ainakaan paljon tapauksia ilmi tullu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:11:09
Olet oikeassa sillä autot koostuu komponenteista joten jos autossa on jokin vika niin komponenteissa on vika, hyvä hyvä!

Mutta mistä ihmeen kokeilusta on ollut kyse, 1.4 TSI kaksoisahdettu tuli markkinoille 2005 ja 2010 jälkeen vain Polo GTI 6R autoissa oli tuo männänrengas-/öljynsyöntiongelma, mikään muu automalli jossa oli kaksoisahdettuja ei kärsinyt samasta ongelmasta vaikka kaksoisahdettuja myytiin edelleen myös muissa malleissa, ongelma koski vain Polo GTI autoja ja se tässä sitä mystiikkaa lisää. Miksi juuri Polo GTI moottorit olisi muka erikseen valmistettu kun niissä ei ole eroa muihin TSI kaksoisahdettuihin kuin ECU softassa? Mun auton moottorista diagnosoitiin vanhan malliset männänrenkaat, se jo kieli että olisi ollut sellainen ensimmäisen sukupolven TSI kone kyseessä ja tuossa vaiheessa kyse oli siis käytetystä koneesta. Ja Piste.

TSI koneissa on sitten ollut muitakin vikoja mutta tuo öljynsyönti koski vain GTI Poloa!
Ehkä nämä renkaat ei kestänyt polo gtin huikeaa tehoa? Koska ne renkaat on vaihdettu uusiin kestäviin?,

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:09:17
Mun mielestä ei tarvita kuin vanha puolimoottori eli se lohko mäntineen niin alkaa öljynsyönti heti uutena, muuta selitystä uusien autojen rajulle öljynsyönnille en keksi, kaikki muu voi olla uutta, semmoinen puolimoottori kestää vaikka kuinka vaikka söisi litran tonnilla. Missään tapauksessa kaikissa 2010 ja 2011 Polo GTI moottoreissa ei voinut olla täysin uusia moottoreita koska niin paljon söi kaikki öljyä.

Edit: ja mä en missään vaiheessa ole epäillyt tehdasta moisesta vaan tapahtuu jossain rahdin aikana nämä virittelyt jos tapahtuu, mutta heti kun mattaharmaa selittää kuinka uusi auto voi syödä 1 litran tonnilla öljyä tai 0,5 kuten useimmat noista niin aletaan saamaan jotain uutta infoa, itse olen kertonut kaiken mitä tiedän asiasta.
Luitko ollenkaan mitä linkittämässä viestissä kerrottiin? Siinähän tuo kaikki selitettiin hyvin perinpohjaisesti.

Miksi kuvittelet moottoreita vaihdettavan jossakin kuljetuksen aikana? Tuollainenhan se vasta kallista olisikin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:11:09
Mun auton moottorista diagnosoitiin vanhan malliset männänrenkaat, se jo kieli että olisi ollut sellainen ensimmäisen sukupolven TSI kone kyseessä ja tuossa vaiheessa kyse oli siis käytetystä koneesta. Ja Piste.

TSI koneissa on sitten ollut muitakin vikoja mutta tuo öljynsyönti koski vain GTI Poloa!
Ihan samoista ongelmista tuo Seatinkin omistaja kirjoittaa. Vahnat männänrenkaat viittaavat 2012 vanhempiin mäntiin ja männänrenkaisiin. 2012 eteenpäin moottoreissa käytettiin kestävämpiä mäntiä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.01.15 - klo:12:04
Jaa kyllä mä olen ymmärtänyt että sitä fabia rs söi myös öljyä. Ibiza cupra taas sen verran harvinaisempi että ei varmaan suomessa ainakaan paljon tapauksia ilmi tullu.

Olin liikaa keskittynyt vain volkkariin, tosiaan sama kone oli siis RS Fabiassa ja Ibiza Cuprassa, niissä sama oireet, kaikki söi öljyä jne...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.15 - klo:12:31
Luitko ollenkaan mitä linkittämässä viestissä kerrottiin? Siinähän tuo kaikki selitettiin hyvin perinpohjaisesti.

Miksi kuvittelet moottoreita vaihdettavan jossakin kuljetuksen aikana? Tuollainenhan se vasta kallista olisikin.

Koska maahantuoja väitti ongelman johtuvan huohottimesta vaikka tehtaalla oli jo korjaussarja mäntiä ja männänrenkaita 2012 tammikuussa, kesällä 2012 maahantuojan mukaan tehdas vasta tutki ongelmaa ja syksyllä 2012 maahantuoja alkoi vaihtamaan huohottimia lähes uusiin autoihin, yksikään ei korjaatuunut huohotinputken vaihtamisella ja mieti korjaus tutkittiin ja kehittiin vuoden päivät, revippä siitä nyt! Jotakin epärehellistä tuossa siis oli!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:13:51
Koska maahantuoja väitti ongelman johtuvan huohottimesta vaikka tehtaalla oli jo korjaussarja mäntiä ja männänrenkaita 2012 tammikuussa, kesällä 2012 maahantuojan mukaan tehdas vasta tutki ongelmaa ja syksyllä 2012 maahantuoja alkoi vaihtamaan huohottimia lähes uusiin autoihin, yksikään ei korjaatuunut huohotinputken vaihtamisella ja mieti korjaus tutkittiin ja kehittiin vuoden päivät, revippä siitä nyt! Jotakin epärehellistä tuossa siis oli!
Millä tavalla tuo osoittaa sen, että moottoreita olisi vaihdeltu jossakin vaiheessa toimitusketjua ja miksi noin olisi toimittu?

Luitkin linkittäni kirjoituksen?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.15 - klo:14:03
Millä tavalla tuo osoittaa sen, että moottoreita olisi vaihdeltu jossakin vaiheessa toimitusketjua ja miksi noin olisi toimittu?

Luitkin linkittäni kirjoituksen?

Mihin oikein pyrit, haluat faktaa, miksi asia kiusaa sinua? Minähän vain kerroin miltä asia minusta vaikuttaa, kukaan ei ole pystynyt todistamaan ettei koneet olisi olleet vanhoja, oletko muuten nähnyt kuvan siitä minun moottoristani se ei jätä arvailun varaaa kun katsoo mitä muovikuoren alta paljastuu, kinder yllätysmuna :)

japa

Ã,,sken hain uuden Räsän liikkeestä ja voin vakuuttaa että ainakin siinä on upouusi kone. sen kyllä huomaa kun pellin alle katsoo. Myös uuden koneen hajun huomaa kun ajaa lämpimäksi.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.01.15 - klo:14:55
Ã,,sken hain uuden Räsän liikkeestä ja voin vakuuttaa että ainakin siinä on upouusi kone. sen kyllä huomaa kun pellin alle katsoo. Myös uuden koneen hajun huomaa kun ajaa lämpimäksi.

Uusi kone vuotaa öljyä pakosarjan päälle?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:14:51
Mihin oikein pyrit, haluat faktaa, miksi asia kiusaa sinua? Minähän vain kerroin miltä asia minusta vaikuttaa, kukaan ei ole pystynyt todistamaan ettei koneet olisi olleet vanhoja, oletko muuten nähnyt kuvan siitä minun moottoristani se ei jätä arvailun varaaa kun katsoo mitä muovikuoren alta paljastuu, kinder yllätysmuna :)
Pyrin siihen, että tuulesta temmattujen salaliittoteorioiden sijaan todelliset syyt ongelmien takana selviäisivät. Ei se palvele ketään, että levittelet epäloogisia perustelemattomattomia teorioita. Nytkin sinulle olisi tarjolla tietopaketti moottorin vioista, joka selittää kokemasi ongelmat, muttet edes suostu lukemaan kyseistä pakettia. Mieluimmin jatkat teoriasi toistelemista ja välttälet miettimästä asioita, jotka ampuvat alas teoriaasi.

En ole nähnyt kuvaa moottoristasi.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.15 - klo:15:24
Pyrin siihen, että tuulesta temmattujen salaliittoteorioiden sijaan todelliset syyt ongelmien takana selviäisivät. Ei se palvele ketään, että levittelet epäloogisia perustelemattomattomia teorioita. Nytkin sinulle olisi tarjolla tietopaketti moottorin vioista, joka selittää kokemasi ongelmat, muttet edes suostu lukemaan kyseistä pakettia. Mieluimmin jatkat teoriasi toistelemista ja välttälet miettimästä asioita, jotka ampuvat alas teoriaasi.

En ole nähnyt kuvaa moottoristasi.

Mikä paketti kyseessä, en ole nähnyt mitään pakettia asiasta? Kyllä tietoni ovat varsin loogisia vikoihin nähden, enempi ihmettelen että VAG levittää tuota paskaa ympäri maailmaa ja kovaan hintaan!!!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 02.01.15 - klo:15:35
Mikä paketti kyseessä, en ole nähnyt mitään pakettia asiasta? Kyllä tietoni ovat varsin loogisia vikoihin nähden, enempi ihmettelen että VAG levittää tuota paskaa ympäri maailmaa ja kovaan hintaan!!!
Kovin monet kysymykset ovat jääneet vaille vastausta. Se pistää pakosta miettimään teorian loogisuutta. Tätä pakettia tarkoitan: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682

Onko öljynsyönti vaivannut myös niitä koneita, joissa on 2012 tulleet parannetut männät?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.15 - klo:15:51
Kovin monet kysymykset ovat jääneet vaille vastausta. Se pistää pakosta miettimään teorian loogisuutta. Tätä pakettia tarkoitan: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682

Onko öljynsyönti vaivannut myös niitä koneita, joissa on 2012 tulleet parannetut männät?

Jaa tuo, tuollahan on tietoa että 2011 lopussa oli jo korjaus olemassa, no miksi sitten koko 2012 vuoden ajan maahantuojalta ja huollosta tarjottiin ei me tiietä mikä kulutukset aiheuttaa kunnes joku sai ahaa elämyksen ja alkoi tarjoamaan lähes uusiin autoihin 50 euron hintaista huohotiputkea koneremontin sijasta? Selitteleppä se!

Mitä tulee 2012 jälkeen uutena ostettuihin niin sellaisista en ole kuullut, onko jossain tilastoa onko niitä edes myyty enää tuon ongelman tultua esille, vain hullu olisi ostanut tuollaisen jos olisi tiennyt mitä sisältää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy