TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 20.12.14 - klo:23:05
http://www.nettiauto.com/seat/altea-xl/6934315

Tuollahan on ajettu jo 166 000. Tarkoitin, että onko edes sellaista moottoria, millä pääsisi edes 60 000 ilman minkäänlaista vikaa. Itsellä ollut 19 autoa ja Scirocco on on ensimmäinen jossa on ollut vikoja. Muihin on vaan vaihdettu öljyt, suodatin, ilmansuodatin ja tulpat, jos niiden vaihto huolto-ohjelman mukaan on ollut aiheellista. Muutamaan Hondaan on tietysti vaihdettu jakohihna olikohan tuohon aikaan 90 000.
Dieseleitä en tosin ole huomioinut, kun en ole koskaan ostanut dieseliä enkä osta.

ram1

Pointti oli se, että tuo alkupään 1.8Tfsi ei ollut kovin kestävä tietyiltä osilta.Samoja vikoja kuin 1.4 koneissakin.Itse vaihdan autoa nykyään aika usein.Tänä vuonna nyt neljäs menossa, ja kolmessa vuodessa lienee toistakymmentä.Uusilla ajelin muutama vuosi sitten, mutta en nähnyt siinä juurikaan järkeä.Etenkin kun uudessakin kiinnostus lopahti parissa kuukaudessa ja lompakko hupeni.Nyt pyörittelen tollasia 4-10 tonnin autoja, jotka nyt ei monissakaan asioissa kalpene näille uudemmille, ja niitä voi pyöritellä ihan pääomaakaan menettämättä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pomo

Onhan noita autoja maailma täynmä mistä valita! Valintahan on tetävä mihin panostaa, ostaako vanhaa ja luotettavaa tekniikkaa vai nykyaikaista tekniikkaa joka ei luonnollisesti ole niin kestävää.

"Sellaista se elämä on ja sellaisemmaksi menee"

Zego

Tuntuu vain olevan silmälumetta tänä "nykyaikainen tekniikka". Onhan ne turbo tuoneet autoiluun tunnetta (dieselimiehenä eivät tuoneet mitään uutta) mutta muuten moottorit ovat kyllä jonkun aloittelijan tekeleitä ja osat täyshalvennettuja ja ympäristöä ei kyllä ole tippaakaan oikeasti ajateltu (bensakoneista puhun). Mielikuvat ja laumakäyttäytyminen kun vievät ostamaan samaa scheissea mitä muut (miljoona kärpästä ei voi olla väärässä).  ;D

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 19.12.14 - klo:18:13
Tähän totean vain, että kaikki ne, joilla on kiinni rahaa THP-moottoreissa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää. Heidän mukaansa on hienoa, kun korjataan jakoketjut jne. Jos jakoketju ei kestä kuin 29 tkm, niin jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen kohdalla.

Niin ainoa ero TSI-kuskeihin on, että TSI-kuskit kehuvat kun saivat "hyvän" sovittelun jakopääremppaan. Asiakas maksaa vain 30% osista.  ::)

meri

Golf TSI 1.4 DSG, 90 kW, vuosimalli 2011 (otettu käyttöön toukokuussa) ja ajettu 89400 km. Jakopää "rallatteli" käynnistyksen jälkeen jo jonkin aikaa. Ei vaan heti tullut mieleenkään, että näin "uudessa" autossa voisi olla tällaista vikaa (en ole lukenut keskustelupalstoja aiheesta). Tukka nousi pystyyn, kun luin aiheesta keskustelupalstoilla.

90 000 huollossa ääntä ei kuulunut. Huollon jälkeen otin videolle äänen korjaamon ohjeen mukaan. Videon perusteella korjauspäätös tehtiin.

Hyvää asiassa on se, että paikallinen VW:n edustaja (Oulun Pörhö) ilmoitti korjaavansa vian ilman minulle koituvia kustannuksia.

Nyt on luottamus autoon hakusessa ja pelottaa, mikähän seuraavaksi laukeaa?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: meri - 21.12.14 - klo:11:49
Golf TSI 1.4 DSG, 90 kW, vuosimalli 2011 (otettu käyttöön toukokuussa) ja ajettu 89400 km. Jakopää "rallatteli" käynnistyksen jälkeen jo jonkin aikaa. Ei vaan heti tullut mieleenkään, että näin "uudessa" autossa voisi olla tällaista vikaa (en ole lukenut keskustelupalstoja aiheesta). Tukka nousi pystyyn, kun luin aiheesta keskustelupalstoilla.

90 000 huollossa ääntä ei kuulunut. Huollon jälkeen otin videolle äänen korjaamon ohjeen mukaan. Videon perusteella korjauspäätös tehtiin.

Hyvää asiassa on se, että paikallinen VW:n edustaja (Oulun Pörhö) ilmoitti korjaavansa vian ilman minulle koituvia kustannuksia.

Nyt on luottamus autoon hakusessa ja pelottaa, mikähän seuraavaksi laukeaa?

Ihan vain mielenkiinnosta, millainen huoltohistoria autolla on? Onko merkkiliikkeessä ajallaan huollettu? Viittaan vain tuohon Autoalan tiedotuskeskuksen viimeviikkoiseen tiedotteeseen, jossa ketjuvenymiset laitettiin asiakkaiden piikkiin, koska ei olla huollettu autoja riittävästi.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

meri

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 21.12.14 - klo:12:16
Ihan vain mielenkiinnosta, millainen huoltohistoria autolla on? Onko merkkiliikkeessä ajallaan huollettu? Viittaan vain tuohon Autoalan tiedotuskeskuksen viimeviikkoiseen tiedotteeseen, jossa ketjuvenymiset laitettiin asiakkaiden piikkiin, koska ei olla huollettu autoja riittävästi.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

Kyllä autooni oli tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot ko. merkkiliikkeessä.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.12.14 - klo:22:51
No 1.8/2.0 tfsi, 2.0 fsi, 1.8t, 1.6 bensa, 1.6tdi, 1.9tdi, 2.0tdi, 3.0tdi nyt ainakin tulee mieleen? Niin ja totta kai legendaarinen 1.8 55-66kw bensa ;D

2.0tfsi, ongelmia öljynkulutuksen kanssa, käynnistysongelmia ja nokkienvälisessä ketjussa/kiristemessä vikoja. 2.0tdi, kaksoismassavauhtipyörissä vikoja, 3.0tdi, nokkaketjuongelmat.  ;)

Kyllä se vanha 1.8T taitaa olla ihan hyvä!
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: meri - 21.12.14 - klo:14:04
Kyllä autooni oli tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot ko. merkkiliikkeessä.

Kuten todennäköisesti 90-95% moottoreista, joista on lauennut jakopään ketju ennen aikojaan. Kyllä tuo Autoalan tiedotuskeskuksen viimeviikkoinen "tiedotus" on 2014 vuoden autoalan rimanalitus. Toisaalta autoalan tiedotuskeskuksen tehtävä onkin tuottaa propagandaa edistääkeen korjaamotoimintaa.... Eli sen jutut ja julkaisut voi jättää täysin omaan arvoonsa. Silti tuli tuon luettua mieleen perätön hokema VAG voitelee lehdistöä, mutta ei moottoreita .


sambolo

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 21.12.14 - klo:23:52
2.0tfsi, ongelmia öljynkulutuksen kanssa, käynnistysongelmia ja nokkienvälisessä ketjussa/kiristemessä vikoja. 2.0tdi, kaksoismassavauhtipyörissä vikoja, 3.0tdi, nokkaketjuongelmat.  ;)

Kyllä se vanha 1.8T taitaa olla ihan hyvä!

En tiedä miten vanhaa.1.8t:hen viittaat mutta on niissäkin nokkien välisen ketjun/kristäjän ongelmia ja kaiken maailman anturivikoja.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 21.12.14 - klo:23:52
2.0tfsi, ongelmia öljynkulutuksen kanssa, käynnistysongelmia ja nokkienvälisessä ketjussa/kiristemessä vikoja. 2.0tdi, kaksoismassavauhtipyörissä vikoja, 3.0tdi, nokkaketjuongelmat.  ;)

Kyllä se vanha 1.8T taitaa olla ihan hyvä!

Eiköhän noita kaksoismassavauhtipyörävikoja ole kaikissa merkeissä, mihin noita on asennettu.
Valmistajiakaan ei taida olla kuin pari (SACHS ja LUK).
Minusta ei ole edes varsinainen moottorivika.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.12.14 - klo:09:24
En tiedä miten vanhaa.1.8t:hen viittaat mutta on niissäkin nokkien välisen ketjun/kristäjän ongelmia ja kaiken maailman anturivikoja.

Ymmärsin "pomon" viestistä, että tarkoitti 110kw 1.8t 20v moottoria..tai tätä minä ainakin tarkoitin.  Niissä on ollut nokkienvälisessstä ketjussa, tai sen kiristimessä vikaa, mutta ymmärtääkseni vasta isoilla kilometreillä 200tkm. ja silleen...se ei mielestäni ole vikaa, vaan normaalia kulumaa. Anturihommista en tiedä, niitä ei omissani ollut.

Kaksoismassaongelmista ei ole omaa kokemusta, muistan vain yhteen aikaan lukeneeni paljon kirjoituksia niiden ongelmista.

Alkuoeräisessä viestissä vain oli lueteltu "hyviksi" moottoreiksi liki kaikki viritykset mitä tehtaalta on tullut(pois lukien tsi:t), mutta ei se nyt aivan niin ole.  :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

pomo

Kaksoismassavauhtipyötä on kuluva osa, osa valmistajista on hoksannut jo laittaa sen huolto-ohjelmaan ja silloinhan kaikki on tyytyväisiä, se ei enää mene rikki, se pitää vaan vaihtaa!

Minulla ei ole vag koneista huonoja kokemuksia, olen ajanut vag autoilla vuodesta 1993. Ja varmaan 1.8tsi vaihtuu tulevaisuudessa 1.4 tsihin. "Makuasiota sano koira kun muniaan nuoli"

axe

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 22.12.14 - klo:14:23
Ymmärsin "pomon" viestistä, että tarkoitti 110kw 1.8t 20v moottoria..tai tätä minä ainakin tarkoitin.  Niissä on ollut nokkienvälisessstä ketjussa, tai sen kiristimessä vikaa, mutta ymmärtääkseni vasta isoilla kilometreillä 200tkm. ja silleen...se ei mielestäni ole vikaa, vaan normaalia kulumaa. Anturihommista en tiedä, niitä ei omissani ollut.

Kaksoismassaongelmista ei ole omaa kokemusta, muistan vain yhteen aikaan lukeneeni paljon kirjoituksia niiden ongelmista.

Alkuoeräisessä viestissä vain oli lueteltu "hyviksi" moottoreiksi liki kaikki viritykset mitä tehtaalta on tullut(pois lukien tsi:t), mutta ei se nyt aivan niin ole.  :)
Juu ei,omassani meni ketju,kiristin ja nokan anturi n.86 tkm eli osaaminen vw:llä pysynyt vakaana.Passatin vuosimalli oli 2001 :)

Joukor

Katalysaattorivalo vilkkuu ja EPC samoin. Veto  hävis hetkeks. Nyt toimii ilm. Ok. Mutta kuitenkin, Soitto korjaamolle ja auto hinurilla sinne. Saapas nähdä, mitäs vekkulia tällä kertaa 😝 onneksi menee VW n piikkiin. Määräaikaishuolletu. Tsi 1.4 kaasu.

pomo


Joukor

Niin, vakea sanoa. Mutta jos puola hajoaa, niin eikös se matka sitten loppuisi siihen ?

Tuo merkkivalojen syttyminen ja tehon putoaminen tuli esille, kun rullasin vapaalla ja sen jälkeen laitoin vedon päälle. Kun sitten pysäytin, niin höyryä / savua tuli putkesta paljon.

Eka Golf

Joskus tuohon auttaa "suuttimien puhdistuslitku" koska putsaa samalla myös "kaasarin" yms!  8)

Dkatz

Terve.

Hankittu SEAT Leon 1,2 TSI uutena, ihan viimeisiä vanhakorisia Copa plus xenon edition vuonna 2013. Ostettu erittäin hyvään hintaan ja mahdolliset ongelmat tiedossa ennen hankintaa. Hankinta ei huolettanut koska auto menisi luultavasti vaihtoon kahden vuoden kuluttua.

Huollettu ohjelman mukaan, kaksi viikkoa sitten 31tkm ajettuna ja 1v 11kk ikäisenä syttyi EPC valo, ei muita oireita. Soitto ajoturvaan, ei kuulemma estä ajamista mutta vietävä huoltoon. Huollossa samana päivänä ihmettelivät ongelmaa, pyysivät tulemaan uudestaan mittauksiin myöhemmin.

Sanoivat tilaavansa jonkun osan varmuuden vuoksi. Jakoketjuongelman pelko tietenkin kun tätä foorumina on luettu ahkerasti.

Kun huoltopäivä koitti, hävisivät tehot matkan aikana. Uusi soitto ajoturvaan, hinausauto paikalle sijaisauton kanssa.


Diagnoosi: Turbo vaihtoon, ei ongelmaa ketjussa. Kouvolan Länsiautolle kiitos hyvästä palvelusta, ei kustannuksia.





Keni1

Lainaus käyttäjältä: Dkatz - 01.01.15 - klo:09:29
Terve.

Hankittu SEAT Leon 1,2 TSI uutena, ihan viimeisiä vanhakorisia Copa plus xenon edition vuonna 2013. ...
Huollettu ohjelman mukaan, kaksi viikkoa sitten 31tkm ajettuna ja 1v 11kk ikäisenä syttyi EPC valo, ei muita oireita. ...
Kun huoltopäivä koitti, hävisivät tehot matkan aikana.

Diagnoosi: Turbo vaihtoon,..

Duunikaverilla ihan sama auto ja ihan samoilla kilometreillä hajosi Turbo ihan samoilla oireilla kesken ajon oli takuut ja kaikki, auton tutkimisen joutui muistaakseni maksamaan??? Ja noilla kilometreillä Turboja juuri 1.2 TSI koneesta hajoillut, eli tuon vian voi olettaa löytyvän jokaisesta 1.2 TSI koneesta, 30 tkm ja Turbo Poks, vaikka se korjataankin takuuseen niin noissa kilometreissä pitää olla jo varuillaan että koska se pamahtaa, valitettavasti...

V-O


Joukor

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 01.01.15 - klo:00:54
Joskus tuohon auttaa "suuttimien puhdistuslitku" koska putsaa samalla myös "kaasarin" yms!  8)

Voi ollakin, mutta toivottavasti selviää. Menee vaihtoon koko paska. En jaksa leikkiä tällaisen Pelle Hermanni - lelun kanssa.
Auto on ollut mulla noin vuoden. Sinä aikana seuraavat pikkujutut :

1. Nokkaketjuremppa
2. Kaasutankkien takuuvaihto, ruosteessa.
3. Ovikotelon korjaus takuuseen. Ruosteessa.
4. Takavalot toimivat sinnepäin, diodit huonosti juotettu
5. Aurauskulmat pielessä. En ole ajamalla noita rikkonut

Kustannuksia noista on tullut suoraan 500 â,¬, välillisesti toiset mokomat 500 â,¬, jos omalle ajalle ja kaikelle säätämiselle laskee hinnan.

Mulle riittää. Autolla on nyt ajettu 72 tkm, joista olen ajanut n. 12 tkm.
Köyhällä ei ole varaa ajaa Volkkarilla ( kansanvaunu ) ja ainakin mun rahat, sekä hermot loppuvat tähän.

Keni1

#3863
Lainaus käyttäjältä: V-O - 01.01.15 - klo:11:45
Kyseessä sama auto.

No tuskin on sama auto kun duunikaverilla Turbo hajosi jo vuosi sitten, on siis sama automalli jossa sama vika toistuu kaikilla ja samoilla kilometreillä  ;D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 01.01.15 - klo:12:55
...Menee vaihtoon koko paska. En jaksa leikkiä tällaisen Pelle Hermanni - lelun kanssa.

...Mulle riittää. Autolla on nyt ajettu 72 tkm, joista olen ajanut n. 12 tkm.
Köyhällä ei ole varaa ajaa Volkkarilla ( kansanvaunu ) ja ainakin mun rahat, sekä hermot loppuvat tähän.

Uudet volkkarit on koreita kuoria, niiden tekniikka on enempi sellaista rättisitikka luokkaa...sitten vielä pintaruosteet kaupan päälle, liian halvalla yritetään valmistaa mistään muusta ei ole kyse. Jos Suomen verottaja poistaisi autoveron lähes kokonaan niin saisiko sen veron hinnalla parempaa laatua? Että autot maksaisi saman eli katteet paranisi niin olisi varaa valmistaa kunnollista, tuskin, on se kehitys jo niin pitkälle hiottu.

Edit: ja miksi taas vaan volkkari, no siksi koska se satsaa selkeästi eniten tuotekehitykseen!

nisu

Moi, itsellä Skoda 1.8 TSI, jossa sama CDAA-kone kuin Audissa. Ei mitään ongelmia, vaikka ajettu jo 185 tkm. Tykkään ajella kehittyneellä tekniikalla. Aikoinaan oli itäblokki, joka esti Skodan tuotekehittelyn. Nyt itävaparit ovat jääneet kehityksestä jälkeen.   

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: nisu - 01.01.15 - klo:14:10
Moi, itsellä Skoda 1.8 TSI, jossa sama CDAA-kone kuin Audissa. Ei mitään ongelmia, vaikka ajettu jo 185 tkm. Tykkään ajella kehittyneellä tekniikalla. Aikoinaan oli itäblokki, joka esti Skodan tuotekehittelyn. Nyt itävaparit ovat jääneet kehityksestä jälkeen.   

Skoda Octavia 1.8 TSI Combi Elegance M6 vm. -10, ajettu 185 tkm - siinä sitä onkin läntisen maailman kehittyneintä tekniikkaa
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Seat-mies77

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 17.12.14 - klo:10:52
Itsellä Seat Ibiza 2011 1.2 TSI, ajettu hieman yli 100 tkm. Ketju on kerran vaihdettu ja samalla uusittu jakopää uudenmalliseksi. Nyt on alkanut jälleen pitämään käynnistäessä pärinää aina silloin tällöin. Huollossa tehtiin jakoketjun mittaus, sen mukaan venymä ei ylitä raja-arvoa. Kertoivat huollossa, että mikäli ketju uusitulla jakopäällä venyy, tarkoittaa se usein sitä, että edellinen venynyt ketju on kuluttanut kampiakselin päässä olevan rattaan, mikä taas sitten venyttää uudenkin ketjun. Tuo ratas on kiinteästi moottorissa kiinni, joten sitä ei voi vaihtaa, vaan koko moottori on vaihdettava.

Nyt sitten tarkempi tutkimus jakopään avaamisen jälkeen paljasti, että kyllä se kampiakselin päässä oleva ratas on kulunut, joten koko moottori menee vaihtoon. Maahantuoja korvaa 100 % töistä ja 70 % osista, mikä on mielestäni noilla kilometreillä ihan hyvin, kun ottaa vielä huomioon, että olen auton toinen omistaja ja huolloistakin osa oli tehty yksityisesti. Itselle jää maksettavaa noin tuhat euroa.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 01.01.15 - klo:15:02
Nyt sitten tarkempi tutkimus jakopään avaamisen jälkeen paljasti, että kyllä se kampiakselin päässä oleva ratas on kulunut, joten koko moottori menee vaihtoon. Maahantuoja korvaa 100 % töistä ja 70 % osista, mikä on mielestäni noilla kilometreillä ihan hyvin, kun ottaa vielä huomioon, että olen auton toinen omistaja ja huolloistakin osa oli tehty yksityisesti. Itselle jää maksettavaa noin tuhat euroa.

Onhan se upeaa, että 3-4 vuotta vanhaan autoon saa tehdaskorjatun moottorin, entisen tyyppivian vuoksi särkyneen tilalle, ihan tuhannella eurolla. Tuollaisen Seatin valmistuskustannukset tehtaalle ovat noin luokkaa 4000,-, joten taas kuluttajaa koijataan.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 01.01.15 - klo:15:24
Onhan se upeaa, että 3-4 vuotta vanhaan autoon saa tehdaskorjatun moottorin, entisen tyyppivian vuoksi särkyneen tilalle, ...

Kierrätys on päivän sana,

Juuri tuon takia olisi helppo pyöritellä niitä tehdaskorjattuja myös uusissa koska takuuseen voidaan vaihtaa tehdaskorjattua osaa niin miksei oikaistaisi jo lähdössä ja laitetaan jo valmiiksi ajettu kone, niitä ei ihan kaikkiin uusiin riitä mutta joihinkin kokonaisiin mallistoihin varmasti riittäisi niin että kaikilla on esim. öljynkulutus samaa luokkaa, väljiä koneita kun on aika vaikea enää tänä päivänä valmistaa, ne pitää ensin ajaa loppuun ennen kuin syönnit alkaa. Jos tehdas olisi Polo GTI mottien kanssa vaivautunut edes hoonaamaan sylinterit ja vaihtanut ylikoon männänrenkaat niin kukaan ei olisi huomannut mitään, siksi ei voida puhua edes tehdaskorjatuista vaan tehdas tarkistetuista, tiedetään että kone syö just sen 0,5 litraa koska se on jo ollut ajossa, härskeimmissä tapauksissa syönnit on olleet yli litran tonnilla uudessa autossa, siis yli 30 litraa huoltovälillä, se tekee 3 kymmenen litran kanisteria eli melkein tynnyrillinen öljyä (karkeasti, huumorilla).

Löytyykö muuten yhtään sellaista Polo GTI 6R kuskia joka osti auton uutena 2010-2011 ja on edelleen auton omistaja ja on tyytyväinen ostokseensa, ei ainakaan tältä foorumilta. Kyllä 2012 oli sellainen vaihtorumba että oksat pois, jopa puoli vuotta ajettuja oli hirvee kiire vaihtaa pois, oli se iso harmi kun 'unelmien' GTI:stä joutui luopumaan paskan tekniikan takia...vieläkin sapettaa kun muistelen noita aikoja...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy