TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 17.12.14 - klo:10:52
Itsellä Seat Ibiza 2011 1.2 TSI, ajettu hieman yli 100 tkm. Ketju on kerran vaihdettu ja samalla uusittu jakopää uudenmalliseksi. Nyt on alkanut jälleen pitämään käynnistäessä pärinää aina silloin tällöin. Huollossa tehtiin jakoketjun mittaus, sen mukaan venymä ei ylitä raja-arvoa. Kertoivat huollossa, että mikäli ketju uusitulla jakopäällä venyy, tarkoittaa se usein sitä, että edellinen venynyt ketju on kuluttanut kampiakselin päässä olevan rattaan, mikä taas sitten venyttää uudenkin ketjun. Tuo ratas on kiinteästi moottorissa kiinni, joten sitä ei voi vaihtaa, vaan koko moottori on vaihdettava.
Nämä moottorithan on sitten aivan pommeja. Kuka näitä uskaltaa enää ostaa enempi ajettuna. Lyhytnäköisesti varaosamyynnin/merkkihuollon kannalta on varmaan kätevää antaa asiakkaiden venyttää ketjulla kiinteästi moottorissa kiinni olevan rattaan hammasvälejä, antaa tekohengitystä uudella ketjulla ja kiristimellä, sitten myydä uusi moottori pahaa aavistamattomalle asiakkaalle hyvään hintaan. VAG-konserni voisi säilyttää edes jonkinlaisen maineen, jos vaihdattaisivat ketjut ja kiristimet omaan piikkiin kaikista viallisista moottoreista esim. takaisinkutsukamppanjan turvin mahdollisimman uusista moottoreista kun vahinko hammaspyörälle ei ole ehtinyt vielä tapahtua. Moottorin vaihtoihin he tuskin lähtevät koska silloin jouduttaisiin vaihtamaan lähes kaikki yhtään vanhemmat TSI-moottorit joissa tämä kiinteä hammasratas on kulunut riittävästi ja se voisi maksaa ja paljon!

Aika hyvin ovat VAG:lla luistaneet näistä ongelmista kun Suomessa näitä vielä myydään näinkin hyvin. Ongelmathan eivät näy tietenkään näillä takuuajan ajavilla ja tiheästi autoaan vaihtavilla vaan ne konkretisoituvat vasta seuraavilla käyttäjillä varsin ikävällä tavalla. Voisi kuvitella että sitä mukaan  kun ihmisten tietämys näistä ongelmista lisääntyy niin TSI-moottorillisten autojen arvo putoaa silmissä. Tämä heijastuu myös uusien hihnallisten TSI-moottorillisten autojen myyntiin koska kaikki eivät tiedä ketjun vaihtuneen hihnaan.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

jarkko_h

#3811
Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 17.12.14 - klo:10:52
Tarkoittaa se usein sitä, että edellinen venynyt ketju on kuluttanut kampiakselin päässä olevan rattaan, mikä taas sitten venyttää uudenkin ketjun. Tuo ratas on kiinteästi moottorissa kiinni, joten sitä ei voi vaihtaa, vaan koko moottori on vaihdettava.

Näinhän se menee ketjuvälityksissä, jos kerralla ei vaihdeta pahasti venyneen ketjun kanssa kaikkia rattaita. Jos todellakin TSI-koneessa ratas ei ole vaihdettavissa pilaa venynyt ketju pilaantuvan rattaan myötä koko moottorin, vaikka jako ei ehtisikään mennä sekaisin.

Kuluttajana tämä tarkoittaa sitä, että:
1. Ei kannata ostaa uusia vaggeja, joissa vielä ketjumoottorit.
2. Venynyt ketju pitää vaihtaa ensitilassa vaikka huoltoneuvoja sanoisi "ei muuta kuin kovaa ajoa".
3. Käytettyä ketjullista TSI -konetta ei kannata ostaa ellei huoltokirjasta löydy mittaushistoriaa ketjun venymisestä ja vaihdoista & ketjun vaihdot tehty ajoissa. Ajoissa ei tarkoita venymiä, joilla jako voi mennä sekaisin vaan murto-osa siitä.



Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.12.14 - klo:09:57
Nämä moottorithan on sitten aivan pommeja. Kuka näitä uskaltaa enää ostaa enempi ajettuna.

Aivan samaa mieltä. Paitsi että noita tiettyjä vuosimalleja ei uskalla ostaa edes vähän ajettuna. Tämä on varmasti yksi surullisimpia moottoriperheitä läpi lähihistorian, mitä automaailma on maailmaan työntänyt. Mutta käsittämättömän pienillä imagovahingoilla VAG on tietääkseni tästä vielä selvinnyt...

Jopa Saabin huohotusongelmat (mitkä ongelmat?) olivat kusiaisen pissa tähän verrattuna.
Octavia III RS TDI

Seat-mies77

Kyseinen ongelmaratas on siis kiinteästi kiinni kampiakselissa, joten jos ei koko moottoria vaihdeta, vaihtoehtona on vaihtaa pelkkä kampiakseli. Tuskinpa kampiakselinvaihtokaan kovin halpaa lystiä kuitenkaan on, työmäärä lienee melkoinen. Maahantuoja vaihtaa mieluummin koko moottorin kuin ryhtyy kustantamaan sitä.
Ihan mielenkiinnosta: Onko täällä joku joskus vaihtanut kampiakselia auton moottoriin?

Foxit

Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 18.12.14 - klo:12:45
Ihan mielenkiinnosta: Onko täällä joku joskus vaihtanut kampiakselia auton moottoriin?

Jep työlästä on,

Nuoruudessa nämä laiteltiin itse kuntoon ja jopa hieman viriteltiin, siksi nämä tehtaan isot virheet moottoreissa suorastaan naurattavat koska pelkkä itseoppinut harrastelijakin osasi moottorin purkaa ja viedä osat koneistamoon, ostella tarvittavat uudet osat ja vieläpä kasata täysin toimivaksi, ja tulipa tehtyä myös himppasen tehokas 2,1 litranen Bemukin siinä sivussa oli Turbot sun muut kilkkeet ja hyvin kävi ja kukku, sitä ei saanu rikki kuin ahtamalla liikaa, ei kestäny yli 2 bar paineita vaikka oli takomännät, taisi vaan suuttimet olla tuossa liian kaposet ja veti laihalle (kantapään ja lompakon kautta oppia haettiin), oppia ikä kaikki. Oli sen verran työlästä ja kallista että kerrasta oppi sopivan alhaiset ahtopaineet pitämään.

Ps. kasasin yhteen projektiautoon (Datsun 1000) joka meni heti voitolla myytiin, niin 3 rikkinäisestä moottorista yhden toimivan, siinä ei tarvinnut ostaa uusia osia koska just riitti osat yhteen toimivaan, vain tiivisteitä ja tulppaa öljyä ja katkojan kärkeä, täysin toimiva kone tuli ja ostaja oli tyytyväinen. Ennen sitä osattiin enää ei. Ja laitettiin niitä paljon muitakin ja aina saatiin toimimaan, nykyautoista eniten ihmetyttää VW että se edes kehtaa öljypolttimiaan tyrkätä markkinoille.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.12.14 - klo:12:56
Niin ehkäpä syy onkin sitten käyttäjissä...

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

Tuo artikkeli on todellinen vitsi ja osoittaa voimakkaasti lobbaavan VAG -konsernin totaalista ylimielisyyttä kuluttajia kohtaan. Se osoittaa myös merkkihuoltojen hätää kilpailun kasvaessa.

Onko 30 tkm porsivat ketjut, öljyä hörppivät koneet, turbon väärin suunniteltu voitelu...  kuluttajan vikoja? Pahimmillaaan marmoritiski käskee raklattavalle ketjukoneelle "kovaa ajoa vain" aivan kuin ongelmat siirrettäisiin takuuajan ulkopuolelle toivossa että kuluttaja ei tiedä virhevastuusta mitään ja maksaa lampaana vag:n karkeat suunnitteluvirheet.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: ceebbari - 18.12.14 - klo:09:30
Tuotahan on kuulunut ajoittain  :o
Toisin sanoen jos ketju joudutaan venyneenä vaihtamaan pienillä kilometreillä, on edessä mahdollisesti tulevaisuudessa moottorinvaihto.(huoltohan vaatii ääniä, vikakoodeja tai raja-arvojen ylityksen venymältä ennen kuin suostuu vaihtamaan)
Eikö huollon pitäisi alkaa tarkastamaan ja vaihtamaan heti nuo ketjut, kun niissä havaitaan pienintäkään venymää?
Ja ilman muuta tehtaan piikkiin täysin.
Ei siis riittänyt että tehtiin luokaton ketju ja kiristin, piti koristella kakku vielä tuolla kiinteällä kampuranrattaalla  ???


Faktana tiedän, että ainakin volkswagen center on vaihtanut määräaikaishuollon yhteydessä PYYTÃ,,MÃ,,TTÃ,, ketjun 1.2tsi moottoriin. Sitä en tiedä huomattiinko pärähdys huollon yhyteydessä vai onko jokin kamppania missä vaihdetaan huoltojen yhteydesä nuihin ketjuja.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

rami

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.12.14 - klo:13:18
Tuo artikkeli on todellinen vitsi ja osoittaa voimakkaasti lobbaavan VAG -konsernin totaalista ylimielisyyttä kuluttajia kohtaan. Se osoittaa myös merkkihuoltojen hätää kilpailun kasvaessa.

Onko 30 tkm porsivat ketjut, öljyä hörppivät koneet, turbon väärin suunniteltu voitelu...  kuluttajan vikoja? Pahimmillaaan marmoritiski käskee raklattavalle ketjukoneelle "kovaa ajoa vain" aivan kuin ongelmat siirrettäisiin takuuajan ulkopuolelle toivossa että kuluttaja ei tiedä virhevastuusta mitään ja maksaa lampaana vag:n karkeat suunnitteluvirheet.

Miten ihmeessä se voi olla käyttäjän syytä jos auto on käynyt merkkipajalla säännöllisesti huollossa.
Täysiä susia olivat VAG ketjukoneet.  Ihan selvästi liian heikoista ja halvoista osista kasattuja.
Todella VALTAVA suunnitteluvirhe. Susi mikä susi.
No onneksi ei itsellä ole ollut ainuttakaan ketjukonetta,juuri siksi.
Dieselmyllyt ovat pelanneet aika mukavasti.
1.9 TDI:ssä oli kaiketi kerran jäät. Kuului jymäys ja kone sammu hiljaisessa nopeudessa mutta ei rikkonut paikkoja.
2.0TDI toimi hyvin 80 000 km ja vaihtoon. ;D
Katsotaan miten tää A3 reppana kestää jos ongelmia tulee kosolti niin vaihtuu merkki 25 VAG auton jälkeen.
Onneksi kaikkein pahemmilta gatastroof on vältytty toistaiseksi.
Ehkä Ford tai Tojo.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.12.14 - klo:13:18
Tuo artikkeli on todellinen vitsi ja osoittaa voimakkaasti lobbaavan VAG -konsernin totaalista ylimielisyyttä kuluttajia kohtaan. Se osoittaa myös merkkihuoltojen hätää kilpailun kasvaessa.

Onko 30 tkm porsivat ketjut, öljyä hörppivät koneet, turbon väärin suunniteltu voitelu...  kuluttajan vikoja? Pahimmillaaan marmoritiski käskee raklattavalle ketjukoneelle "kovaa ajoa vain" aivan kuin ongelmat siirrettäisiin takuuajan ulkopuolelle toivossa että kuluttaja ei tiedä virhevastuusta mitään ja maksaa lampaana vag:n karkeat suunnitteluvirheet.

No, onhan se tavallaan. Me kuluttajathan noita ostetaan, vaikka pitäisi jättää liikkeisiin lojumaan niin pitkäksi aikaa että ongelmat on korjattu. Uusissa koneissa on palattu hihnaan, joka toivottavasti kestää ketjuja paremmin.
Muutoin tuo Tuulilasin artikkeli oli kyllä aika tuubaa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

apo

Onpas erikoinen kuluttajaa syyllistävä artikkeli. Tuohan on varmasti kaikille huoltamattomuuden valitseville itsestään selvyys.
Ei auttanut meidän edellisen auton kohdalla esimerkillisesti ajallaan merkkiliikkeessäkään teetetyt huollot tässä ketjussa esillä oleviin vaivoihin... Ja näiden lisäksi turhan moneen muuhunkin vaivaan.

Loikkari

Miksi muitten merkkien foorumeilla ei näin laajasti puhuta tyyppivioista? A)onko muualla merkkikorjaamon moderaattorit B)muitten merkkien omistajilla on varaa korjata vehkeensä mukisematta C)muitten merkkien merkkikorjaamot hoitaa takuuna sutjakkaasti tyyppiviat D)muitten merkkien omistajilla ei ole aikaa kirjotella viestejä nettiin E)muissa merkeissä ei ole vikoja?

tet

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.12.14 - klo:09:57
VAG-konserni voisi säilyttää edes jonkinlaisen maineen, jos vaihdattaisivat ketjut ja kiristimet omaan piikkiin kaikista viallisista moottoreista esim. takaisinkutsukamppanjan turvin mahdollisimman uusista moottoreista kun vahinko hammaspyörälle ei ole ehtinyt vielä tapahtua.

Taitaa olla jo myöhäistä tähän operaatioon. Ne koneet joissa on ollut alunperin huono ketju, lienevät jo siinä iässä että vahinko on jo tapahtunut. Jos ketjuun tosiaan on tullut parannus (joka vain ei näy niillä joiden ketju on vaihdettu, koska se kulunut ratas syö uudenkin ketjun), niin paremman ketjun omaavat uudemmat koneet lienevät ikänsä puolesta potentiaalisia vaihtokohteita mutta niissähän vaihtoa taas ei tarvita.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mikey

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 18.12.14 - klo:14:59
Miksi muitten merkkien foorumeilla ei näin laajasti puhuta tyyppivioista? A)onko muualla merkkikorjaamon moderaattorit B)muitten merkkien omistajilla on varaa korjata vehkeensä mukisematta C)muitten merkkien merkkikorjaamot hoitaa takuuna sutjakkaasti tyyppiviat D)muitten merkkien omistajilla ei ole aikaa kirjotella viestejä nettiin E)muissa merkeissä ei ole vikoja?

Yksi mahdollinen tekijä lienee se, että VAG käyttää samaa ratkaisua neljän eri merkin autoihin, jolloin viatkin monistuvat kaikkiin merkkeihin. Muilla merkeillä (siis ei-VAG) voi olla keskenään samoja peruskonstruktioita, mutta jokainen merkki sitten erikseen tekee konstruktiosta oman versionsa.

Olen tähänkin viestiketjuun pariin kertaan heittänyt ajatuksen siitä, että jospa VAG ei testaa uusia teknologioitaan riittävän perinpohjaisesti ennen markkinoille lanseerausta. Olen saanut tästä kurat silmilleni. Laatua ei kuitenkaan tehdä pelkällä suunnittelupöydällä vaan vasta testaaminen tuo piilevät viat esiin.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.12.14 - klo:15:32
Yksi mahdollinen tekijä lienee se, että VAG käyttää samaa ratkaisua neljän eri merkin autoihin, jolloin viatkin monistuvat kaikkiin merkkeihin. Muilla merkeillä (siis ei-VAG) voi olla keskenään samoja peruskonstruktioita, mutta jokainen merkki sitten erikseen tekee konstruktiosta oman versionsa.

Olen tähänkin viestiketjuun pariin kertaan heittänyt ajatuksen siitä, että jospa VAG ei testaa uusia teknologioitaan riittävän perinpohjaisesti ennen markkinoille lanseerausta. Olen saanut tästä kurat silmilleni. Laatua ei kuitenkaan tehdä pelkällä suunnittelupöydällä vaan vasta testaaminen tuo piilevät viat esiin.

Nyt sahaa volkkari ja muut jotka Autoalan tiedotustoimistolle ovat ongelmiaan itkeneet oksaa jolla istuvat, linkin tekstin yleistys on luokatonta valhetta, alla oma erittäin tuore kokemus, LUE!

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

Aivan, mun autoon (uudehko Peugeot) on juuri tehty takuuseen jakopääremontti ihan huoltoliikkeen omasta aloitteesta, itse mainitsin ylimääräisestä metelistä kun huoltoajan määräaikaishuollolle tilasin. Isoin meteli tuli kun Turbon suojapelti otti vipstaageihin kiinni ja resonoi tietyllä kierrosluvulla, tuon 'vian' sain korjattua hieman peltiä painamalla, huolto oli erikseen hieman vääntänyt peltiä lisää ettei varmasti ota kiinni vipstaagiin. Huolto kaikesta huolimatta halusi tarkistaa jakopään ja totesi siellä olevan vaihtokelpoista osaa ja kaikki vaihdettiin. THP koneissa on ollut heikkolaatuista jakopäätä eikä huolto asiaa kieltänyt päinvastoin sanoi että on niitä korjattu paljon.

Moottori on nyt 2 kertaa huollettu merkkihuollossa aivan huolto-ohjelman mukaisesti (auto otettu uutena käyttöön tammikuussa 2013), ylimääräinen öljynvaihto on kertaalleen tehty moottorin alkutaipaleella ihan varmuuden vuoksi. Moottori ei syö öljyä juuri nimeksikään joten ainakin voitelu pelaa.

Autolla ajettu nyt 29 tkm, jakopää on tyyppivika THP 156 moottoreissa aivan samoin kuin volkkareiden TSI koneissa. Mikään huolto ei ole noille riittävä ellei vahvempaa jakoketjua ja ohjaimia asenneta. Esim. Pösöön on tuo tiedostettu ja vahvemmat kilkkeet asennettiin, moottorin käyntiääni on nyt parempi kuin se oli uutena, ei kuulosta enää ruohonleikkurilta vaan ihan nätisti kehrää. Aivan selvästi on parempaa osaa nokilla siitä ei ole epäilystäkään, ei edes uutena ollut noin hiljainen käyntiääni.

ITSE VÃ,,ITÃ,,N TÃ,,MÃ,,N VIIMEISIMMÃ,,N KOKEMUKSEN MYÖTÃ,,, ETTÃ,, UUSIIN AUTOIHIN ASENNETAAN TAHALLAAN HEIKKOLAATUISIA KOMPONENTTEJA JOTKA HYVÃ,,LLÃ,, TUURILLA KESTÃ,,VÃ,,T JUURI JA JUURI TAKUUAJAN, VOLKKARILLA ON OSAAMISTA TAKUUKORJAUSTEN SIIRTÃ,,MISESTÃ,, TAKUUAJAN ULKOPUOLELLE, SIINÃ,, SE ON MESTARI. TÃ,,YSIN LASKELMOITUA RAHASTUSTA.


Mitään moitittavaa minulla ei ole Peugeotin toiminnasta, sillä auto on remontin jälkeen parempi kuin uusi ja tosiaan vain jakopää vaihdettiin, vaikka remppa on iso niin mistään vakavasta ei ollut kyse koska mitään ei missään vaiheessa hajonnut, vaihdettiin vaan tehtaan toimittamat paremmat osat huonompien alkuperäisosien tilalle. Huolto myös kertoi, että 150 000 km pitää moottorin ainakin kestää, siis kaikkien moottorin osien, vain öljyt, öljysuodatin ja tulpat ja mahdollinen jakohihna menevät vaihtoon aiemmin, jakoketjun tulee kestää 150 000 km, näin siis minun autoni kohdalla ei jakopääremonteista tarvitse huolehtia eikä maksella kuin vasta auton eliniän loppuosalla.

Zego

Korjaisin sen verta ettei tuossa 1.6 THP:ssä ole PSA:n kädenjälkeä muuta kuin itse lohko, loput on ymmärtääkseni 100% BMW:n käsialaa, eli Saksassa on jotain halvennustautia meneillään?

Tangerine

1,2TSi   Changeover of timing chain: http://youtu.be/uht2ROfERuw
Videolla kampiakselin rattaan vaihto. Eli oikeilla työkaluilla vaihto onnistuu.






Keni1

Lainaus käyttäjältä: Zego - 19.12.14 - klo:16:26
Korjaisin sen verta ettei tuossa 1.6 THP:ssä ole PSA:n kädenjälkeä muuta kuin itse lohko, loput on ymmärtääkseni 100% BMW:n käsialaa, eli Saksassa on jotain halvennustautia meneillään?

Se alkuperäinen jakopää noissa lienee just Bemarin tekemä ja nyt Peugeot joutuu tekemään paremmat ettei maine mene tuollaisen ongelman takia.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.12.14 - klo:16:12
Nyt sahaa volkkari ja muut jotka Autoalan tiedotustoimistolle ovat ongelmiaan itkeneet oksaa jolla istuvat, linkin tekstin yleistys on luokatonta valhetta, alla oma erittäin tuore kokemus, LUE!

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

Aivan, mun autoon (uudehko Peugeot) on juuri tehty takuuseen jakopääremontti ihan huoltoliikkeen omasta aloitteesta, itse mainitsin ylimääräisestä metelistä kun huoltoajan määräaikaishuollolle tilasin. Isoin meteli tuli kun Turbon suojapelti otti vipstaageihin kiinni ja resonoi tietyllä kierrosluvulla, tuon 'vian' sain korjattua hieman peltiä painamalla, huolto oli erikseen hieman vääntänyt peltiä lisää ettei varmasti ota kiinni vipstaagiin. Huolto kaikesta huolimatta halusi tarkistaa jakopään ja totesi siellä olevan vaihtokelpoista osaa ja kaikki vaihdettiin. THP koneissa on ollut heikkolaatuista jakopäätä eikä huolto asiaa kieltänyt päinvastoin sanoi että on niitä korjattu paljon.

Moottori on nyt 2 kertaa huollettu merkkihuollossa aivan huolto-ohjelman mukaisesti (auto otettu uutena käyttöön tammikuussa 2013), ylimääräinen öljynvaihto on kertaalleen tehty moottorin alkutaipaleella ihan varmuuden vuoksi. Moottori ei syö öljyä juuri nimeksikään joten ainakin voitelu pelaa.

Autolla ajettu nyt 29 tkm, jakopää on tyyppivika THP 156 moottoreissa aivan samoin kuin volkkareiden TSI koneissa. Mikään huolto ei ole noille riittävä ellei vahvempaa jakoketjua ja ohjaimia asenneta. Esim. Pösöön on tuo tiedostettu ja vahvemmat kilkkeet asennettiin, moottorin käyntiääni on nyt parempi kuin se oli uutena, ei kuulosta enää ruohonleikkurilta vaan ihan nätisti kehrää. Aivan selvästi on parempaa osaa nokilla siitä ei ole epäilystäkään, ei edes uutena ollut noin hiljainen käyntiääni.

ITSE VÃ,,ITÃ,,N TÃ,,MÃ,,N VIIMEISIMMÃ,,N KOKEMUKSEN MYÖTÃ,,, ETTÃ,, UUSIIN AUTOIHIN ASENNETAAN TAHALLAAN HEIKKOLAATUISIA KOMPONENTTEJA JOTKA HYVÃ,,LLÃ,, TUURILLA KESTÃ,,VÃ,,T JUURI JA JUURI TAKUUAJAN, VOLKKARILLA ON OSAAMISTA TAKUUKORJAUSTEN SIIRTÃ,,MISESTÃ,, TAKUUAJAN ULKOPUOLELLE, SIINÃ,, SE ON MESTARI. TÃ,,YSIN LASKELMOITUA RAHASTUSTA.


Mitään moitittavaa minulla ei ole Peugeotin toiminnasta, sillä auto on remontin jälkeen parempi kuin uusi ja tosiaan vain jakopää vaihdettiin, vaikka remppa on iso niin mistään vakavasta ei ollut kyse koska mitään ei missään vaiheessa hajonnut, vaihdettiin vaan tehtaan toimittamat paremmat osat huonompien alkuperäisosien tilalle. Huolto myös kertoi, että 150 000 km pitää moottorin ainakin kestää, siis kaikkien moottorin osien, vain öljyt, öljysuodatin ja tulpat ja mahdollinen jakohihna menevät vaihtoon aiemmin, jakoketjun tulee kestää 150 000 km, näin siis minun autoni kohdalla ei jakopääremonteista tarvitse huolehtia eikä maksella kuin vasta auton eliniän loppuosalla.
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 13.09.14 - klo:01:45
Tähän totean vain että kaikki ne joilla on rahaa kiinni DSG lootassa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää, heidän mukaansa on hienoa kun korjataan rikkoutuneet laitteet jne. Jos vaihteisto ei kestä kuin 45 tkm niin kukkuu jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen puolella.
Tähän totean vain, että kaikki ne, joilla on kiinni rahaa THP-moottoreissa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää. Heidän mukaansa on hienoa, kun korjataan jakoketjut jne. Jos jakoketju ei kestä kuin 29 tkm, niin jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen kohdalla.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Kugahan

Tässä esimerkki http://www.talouselama.fi/uutiset/autoalan+yllattava+nakemys+kuluttajariitojen+syysta++arvaapa+onko+vika+on+kuluttajissa+vai+autoissa/a2284095
siitä, että ihan kaikki mediat eivät nielleet purematta tuota autoalan järjestöjen kummallista tiedotetta. Esimerkiksi YLE:llä oli kyllä tiedotteen perusteella tehty juttu, joka yritti jopa todistaa tiedotteen viestiä oikeaksi, heikolla menetyksellä tosin. Koko tiedote oli muuten oletettavasti imperiumin vastaisku tähän juttuun http://www.talouselama.fi/uutiset/autokauppa+tuottaa+tana+vuonna+ennatyksen+josta+kauppiailla+ei+todellakaan+ole+syyta+ylpeilla/a2282784.


skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.12.14 - klo:17:27
Se alkuperäinen jakopää noissa lienee just Bemarin tekemä ja nyt Peugeot joutuu tekemään paremmat ettei maine mene tuollaisen ongelman takia.

Mikä moottori Keni1 on siinä sun 208:ssa? Ensi viikolla pitäisi tehdä kaupat tuollaisesta autosta jossa on THP156 ja tehtaan takuu mennyt umpeen. Eli kun en olisi eka omistaja niin virhevastuu olisi silloin autoliikkeellä. Konserni myy uutta Pögöö mutta ei kyseinen liike.

Zego


skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 19.12.14 - klo:22:20
Ã,,lä osta 1.6 THP:tä.

Tähän autoon on jo vaihdettu takuuseen imusarja uudempaan malliin.

Eka Golf

Minä ostin (kait mielenhäiriössä?) Golf Variant Sportin -08 1,4-ruiskulla. Kone (ainakin osin) ja jakopää vermeineen vaihdettu -11. Voinko olettaa että kestää jos kylmänä ei kuulu sivuääniä?
Jos kestää niin kuinka kauan? Kuuluuko turbon pitää ääntä kun polkaisee kaasua tai muuten kierrokset nousee pienellä vaihteella, siis ääni viheltävä välillä ja välillä muuta kierroksista johtuen, mutta ei kilinää tai kalinaa?


Keni1

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 19.12.14 - klo:18:13
Tähän totean vain, että kaikki ne, joilla on kiinni rahaa THP-moottoreissa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää. Heidän mukaansa on hienoa, kun korjataan jakoketjut jne. Jos jakoketju ei kestä kuin 29 tkm, niin jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen kohdalla.

Olisi muuten aika hyvä kuitti ollut, mutta et tiedä tai muista miksi olen VW vastainen. Toisaalta tämän kokemuksen myötä en kyllä hehkuta uuden THP 1.6 moottorilla varustetun auton ostoa, mutta käytetty jossa moottorin tyyppiviat on korjattu on varsin fiksu valinta. Saat tämän minun sporttini hintaan 25 tonnia jos olet nopea, vakiona 7,3 sekkaa sataseen, hyvä alusta ja isot jarrut, saat auton jolla matkaa taittuu kepeästi. Jos siis sporttia olet ostamassa osta tämä, just huollettu yli vuosi takuuta jäljellä, mitä enää emmit. Siinä on parempi jakopää kuin uutena, vastaavaa et samaan hintaan löydä mistään, tule ja totea Peugeotin ylivoima!!!

Ps. auto ei oikeasti ole myynnissä, ei olisi mitään järkeä myydä noin hyvää ja toimivaa autoa pois ja saada mahdollisesti joku maanantaikappale tilalle, 29 tkm sisäänajoa takana, vähintään toiset vielä edessä :)

skriko

Kiinnostaisi mikä sitten on se hyvä moottori? Kun 1,4TSI varsinkin kaksoisahdettu on ihan susi, THP156 on surkea, mikä sitten on hyvä.

pomo

No 1.8/2.0 tfsi, 2.0 fsi, 1.8t, 1.6 bensa, 1.6tdi, 1.9tdi, 2.0tdi, 3.0tdi nyt ainakin tulee mieleen? Niin ja totta kai legendaarinen 1.8 55-66kw bensa ;D

ram1

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.12.14 - klo:22:51
No 1.8/2.0 tfsi, 2.0 fsi, 1.8t, 1.6 bensa, 1.6tdi, 1.9tdi, 2.0tdi, 3.0tdi nyt ainakin tulee mieleen? Niin ja totta kai legendaarinen 1.8 55-66kw bensa ;D
http://www.nettiauto.com/seat/altea-xl/6934315
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy