TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

veekoo^


skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 04.09.14 - klo:11:24
Nyt sitten seuraamaan öljyn kulutusta. Näillä on paha tapa ketjuvaihdon jälkeen ruveta syömään öljyä. Kannattaa myös seurata, ettei mikään noista uudelleentiivistetyistä kohteista tiputa lammikkoa auton alle tai pohjamuovin päälle.

Mulla oli tallin lattialle vuotanut öljyä pari viikkoa ketjurempan jälkeen. Korjasivat kyllä heti Laakkosella ja nyt kohta ajettu lähes vuosi/10 000 km, eikä enää ongelmia. Öljyt katsoin viimeksi 8 00 km rempan jälkeen ja ylärajassa oli.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 03.09.14 - klo:21:11
Uskaltaako näitä 1.2 tsi koneita nyt ostaa?
Autonvaihto bensa autoon olisi tarkoitus vaihtaa vm 11-13 ajettu 20-50tkm olen katsellut ja kysellyt vaihtoja. Ajanutkin molemmat 85 ja 105 heppaset. Mukavia moottoreita peruskäyttöön. Yhteen 50tkm vm-11 oli vaihdettu ketju ja kiristin paketti mutta silti mietityttää. Mietin kanssa että miksi ihmiset ei ole laittanut "lohko"lämmitintä, ei siis missään autossa mitä olen ajanut tai kysellyt vaihtoa.

Eikö noihin pikkulohkoihin tullut jotain parannusta jossain vaiheessa? Osta 1.8tsi? Kulutus on vähän isompi, mutta kaadua voi säännöstellä polkimesta ;D

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 03.09.14 - klo:21:11
Mietin kanssa että miksi ihmiset ei ole laittanut "lohko"lämmitintä, ei siis missään autossa mitä olen ajanut tai kysellyt vaihtoa.
Oletko tarkistanut, että onko edellinen omistajuus ollut jollain yrityksellä? Itselläni on yksi kokemus asiaan liittyen. Ostin vuosia sitten käytetyn -05 Corollan, joka oli ollut yrityksen käytössä 2vuotta, eikä siinä tosiaan ollut asennettuna mitään lohkolämppäriä/sisä-lämppäriä. Aattelin vain, että jos sama tyyli olisi noissa autoissa, joissa ei ole ollut mitään lämppäreitä asennettuna.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Tommi13

Osaako joku sanoa, onko uudemmissa 1.8 TSI koneissa jakoketjuongelmaa saatu jotenkin ratkaistua vai onko esim. kiristäjä samanlainen kuin vm. 2011 koneissa?
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 15.10.14 - klo:07:57
Osaako joku sanoa, onko uudemmissa 1.8 TSI koneissa jakoketjuongelmaa saatu jotenkin ratkaistua vai onko esim. kiristäjä samanlainen kuin vm. 2011 koneissa?

Kuule just viime viikolla laittelin tehtaalle kyselyä aiheesta, sieltä tuli vastaus että ovat ohjanneet kysymykseni suomen maahantuojalle, aika hiljaista on ollut.

Kysyin seuraavaa: miksi suomeen ei tule uusi Polo GTI 1.8 TSI manuaalivaihteisena, toinen kysymys oli: mikä on tuon 1.8 TSI moottorin oletettu kestoikä kilometreissä, kestääkö normaalin 300 000 km ilman isompaa remppaa.

Todella hiljaista on ollut, laitoin erikseen myös eräälle automyyjälle, aika hiljaista on ollut. Emme taida saada mustaa valkoiseen kuin volkkarin vekseleihin :)

Ps. en muuten osta yhtään volkkaria tai VAG tuotetta ennenkuin näihin on tullu vastaukset, kai se tehdas on testannut kuinka sen tuotteet kestää käyttöä?

kaide

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.10.14 - klo:18:04
Kuule just viime viikolla laittelin tehtaalle kyselyä aiheesta, sieltä tuli vastaus että ovat ohjanneet kysymykseni suomen maahantuojalle, aika hiljaista on ollut.

Kysyin seuraavaa: miksi suomeen ei tule uusi Polo GTI 1.8 TSI manuaalivaihteisena, toinen kysymys oli: mikä on tuon 1.8 TSI moottorin oletettu kestoikä kilometreissä, kestääkö normaalin 300 000 km ilman isompaa remppaa.

Todella hiljaista on ollut, laitoin erikseen myös eräälle automyyjälle, aika hiljaista on ollut. Emme taida saada mustaa valkoiseen kuin volkkarin vekseleihin :)

Ps. en muuten osta yhtään volkkaria tai VAG tuotetta ennenkuin näihin on tullu vastaukset, kai se tehdas on testannut kuinka sen tuotteet kestää käyttöä?

Pakkoko näitä on ostaa jos ei miellytä ? Luulisin että sun viestit menee joka instanssilla jo roskiin / kahvipöytään yleisiksi naurun aiheiksi  ;D  Minä en osta Bentleytä koska sen pakoputken pään kromaus lohkeilee ! Ihan paska auto !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.10.14 - klo:18:04
Kuule just viime viikolla laittelin tehtaalle kyselyä aiheesta, sieltä tuli vastaus että ovat ohjanneet kysymykseni suomen maahantuojalle, aika hiljaista on ollut.

Voisin varmaan myös kysyä maahantuojalta, mutta en usko saavani vastausta näin yksityiskohtaiseen kysymykseen ketjunkiristäjästä. Osaakohan joku kertoa, onko moottorin versionumero edes kasvanut viime vuosien aikana ja mitä muutoksia moottoriin on tehty?
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 15.10.14 - klo:18:26
Pakkoko näitä on ostaa jos ei miellytä ? Luulisin että sun viestit menee joka instanssilla jo roskiin / kahvipöytään yleisiksi naurun aiheiksi  ;D  Minä en osta Bentleytä koska sen pakoputken pään kromaus lohkeilee ! Ihan paska auto !

Oletpa hauska kaveri, oikea koomikko!

No on se hyvä että edes Kaide vastasi! Mutta onhan se niin että jos takuu on vain 2 vuotta tai 100 000 km niin ei se volsu sen kauempaa nykyään kestä, 5 vuoden takuu olisi laadun tae :)

OT: Omasta Peugeotista en odottanut kummoisia, hyvin on pelannut. Peugeottiin en koskaan lähtisi vaatimaan mitään vastauksia mihinkään koska se on jo lähtökohtaisesti rapea sähkövikainen paska ranskis niin jo ostaessaan tiesi mitä tuleman pitää, eipä ole huhut pitäneet lainkaan paikkaansa, laatu on nimittäin öh parantunut oleellisesti, ihan voidaan autoksi luokitella nuo.

Volkkaria pidin ennen laatuautona ja niin volkkari sitä itse edelleen mainostaa. Mikä volkkareissa on laadukasta?

japa

Kerroppas keni kun tiedät kaikesta kaiken. Kun saan tammikuussa uuden räsän. Niin olisko sittenkin pitänyt ostaa kolmepyttynen ihmepösö. Niin meistäkin olis sitten tullut kaverit   ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.10.14 - klo:18:04
Kuule just viime viikolla laittelin tehtaalle kyselyä aiheesta, sieltä tuli vastaus että ovat ohjanneet kysymykseni suomen maahantuojalle, aika hiljaista on.

Ps. en muuten osta yhtään volkkaria tai VAG tuotetta ennenkuin näihin on tullu vastaukset, kai se tehdas on testannut kuinka sen tuotteet kestää käyttöä?

Tervehdys Ken1!

En ole voinut välttyä lukuisilta kommenteiltasi täällä keskustelupalstoilla. Mikä ihmeen ristiretki sinulla onVAG tuotteita kohtaan? Jos et pidä niistä, syystä tai toisesta, niin osta hyvä mies joku toinen, vaikka taas uusi pösö, joka on epäilemättä erinomainen valinta. Itse petyin Skodan laatuun ja vaihdoin siksi toiseen merkkiin ja nyt laadusta ei ole muuta kuin hyvää sanottavana eikä minulla ole puolen vuoden jälkeenkään vielä mitään kuumotusta Skodan suuntaan. Muistan auton hyvät ja huonot puolet, niitähän on kaikissa autoissa. Autojahan nämä vaan on, ja vaihtoehtoja on pilvin pimein, vai oletko tästä eri mieltä?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 15.10.14 - klo:20:44
Kerroppas keni kun tiedät kaikesta kaiken. Kun saan tammikuussa uuden räsän. Niin olisko sittenkin pitänyt ostaa kolmepyttynen ihmepösö. Niin meistäkin olis sitten tullut kaverit   ;D

Ai Kato japa pitkästä aikaa, sut on herätetty naftalliinista ja päästetty irti, hyvä hyvä onkin ollu jo ikävä sua.

Voisiko herrat japa ja Asterion kertoa miksi vastasitte vain minun kommentteihin tai vain minulle sen sijaan, että olisitte ottaneet kantaa siihen mistä tässä topikissa keskustellaan, onko ADHD vai jokin muu keskittymishäiriö kenties kertoa? Oletteko te kaksi jotain maksullisia trolleja? Ettekste osaa käyttää privapostei, siellä voitte avautua ihan vapaasti mut älkää tulko mulle täällä keulii kun yritän keskittyy auttaan kaveria mäessä, te ootte vaan mun tiellä typerine kommentteinenne!

Nyt siis taas mennään OT että pamahtaa!!! Taas kuten niin monesti ennen, kun VAG edustus ei enää muuta keksi se alkaa mollaamaan mua ja mun hienoa pököttiä :)

Nyt lähti taas kerran äijillä taas skodat keulimaan, samoin käy japan räsälle, se on liian kova pysyy sulle, siihen tarviit FIA:n superlisenssin

Osta kuule japa ihmeessä ihan mikä lystäät, niin muutkin tekee, mies ostaa juuri sellaisen auton kuin haluaa. Mulla itsellä ei Skodaan ole mahdollisuuksia, on koeajettu ennen edellisiä volkkareita ja todettu että ei ole ole mun juttu.

Ps. Muut kadulla ajajat, nyt vapapiskaa japa tulee ja laittaa liikennevalolähdöt uusiksi ja asfaltit rullalle, kukaan ei säästy japan kostolta, japa on päättänyt voittaa jokaisen, ensimmäisenä se on viivalla mun kanssa. Sori japa, mulla on maailman nopeammat reaktiot, otan mm. aina aikaa kun F1 kuskit lähtevät viivalta valojen sammumisen jälkeen, aina meinaan nukahtaa odotellessa että koska ne irtoaa viivalta. Onko kato vähä silmä kehittynyt simulaattorissa vai miten ihmeessä mä oon niin nopee??? Melkosii etanoita noi tän kauden Formulat...

autofanaatikko

Mä kuulin yhdeltä ei-VAG-automyyjältä, että kaikki autonvalmistajat ja moottoritehtaat on suunnitelleet autojensa moottorit nykyään niin, että ne kestää noin 240.000km:a ja sen jälkeen mylly on paskana. Sellaisiin km-määriin ilman isoja korjauksia, kuin aiemmin ei näillä nykymoteilla päästä eikä ole tarkoituskaan.

Jyri

Ja sitten jatkossa pysytään topikin aiheessa, koskee erityisesti teitä japa, Asterion ja Ken1,  kiitos!

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 15.10.14 - klo:19:35
Voisin varmaan myös kysyä maahantuojalta, mutta en usko saavani vastausta näin yksityiskohtaiseen kysymykseen ketjunkiristäjästä. Osaakohan joku kertoa, onko moottorin versionumero edes kasvanut viime vuosien aikana ja mitä muutoksia moottoriin on tehty?

Itselläni kävi melko ikävästi Skoda Superb 1.8 TSI DSG vm. 2011 Skodalla. Ajoin aamulla normaalisti töihin ja kävin tankkaamassa ja siirsin auton työpaikan parkkipaikalle. Illalla auto ei enää käynnistynyt. Erilaisten arvailujen jälkeen tilasin hinausauton ja auto vietiin korjaamolle. Tuomio oli, että jakohihna on venynyt tai muuten toiminut viallisesti ja se on iskenyt venttiilit mäntiin ja sitä ei voi korjata muuten kuin vaihtamalla koko moottorin. Autolla oli tuolloin ajettu vasta 81t km. "Hauska" yksityiskohta tähän oli se, että auto oli juuri ollut huollossa 1000 km aiemmin ja olin huoltoon viedessä puhelimessa kysynyt, pitäisikö jakoketju vaihtaa ja sain vastauksen, että jollei ole mitään oireita, niin ei tarvitse, koska ketjut on tehty kestämään moottorin elinikä ja ketjunvaihto on kuulemma pudotettu pois huolto-ohjelmastakin. Olisi ehkä kuitenkin kannattanut uskoa itseä, mutta ketju jäi nyt siis vaihtamatta kuten myös kiristäjä.

Autoon siis vaihdettiin täysin uusi moottori, joka tilattiin Saksasta ja sitä sai odotella yli kolme viikkoa. Nyt, kun moottori on vaihdettu, minulla on siis käytännössä ajamaton moottori alla muutenkin hyväkuntoisessa autossa. Hinnaksi tuli minulle 30% asennustyöstä ja loput meni maahantuojan piikkiin, koska "olen auton 1. omistaja ja olen huoltanut kaikki määräaikaishuollot ajoissa ja valtuutetuissa huoltoliikkeissä". Näin aion huoltaa autoani jatkossakin varmuuden vuoksi. Jokatapauksessa auto siirtyy vaimon käyttöön merkittävästi pienemmille kilometreille ja itse jään odottelemaan työsuhdeauton saapumista.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

skriko

Ei olisi tarvinnut maksaa mitään. Ohjeistuksena on, että jakoketjuvauriot ja korjaukset ovat maksuttomia 5v/100 000.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.10.14 - klo:22:44
Ei olisi tarvinnut maksaa mitään. Ohjeistuksena on, että jakoketjuvauriot ja korjaukset ovat maksuttomia 5v/100 000.
Mahdollisesti, mutta ei se nyt niin paljon maksanut. Enemmän harmitti nuo väliaikaiset autojärjestelyt.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Zego

VW ainakin "kouluttanut" asiakkaidens asenteen kohdalle.

M@s@

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.10.14 - klo:22:44
Ei olisi tarvinnut maksaa mitään. Ohjeistuksena on, että jakoketjuvauriot ja korjaukset ovat maksuttomia 5v/100 000.

Tuollaista ohjeistusta ei ainakaan valmistaja ole antanut...
A4 Allroad & T-Roc 4motion

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Zego - 20.10.14 - klo:05:03
VW ainakin "kouluttanut" asiakkaidens asenteen kohdalle.
Jos minua tarkoitat, niin kysehän on Skodasta  :)  Minusta 30% työstä ei ole paha hinta, kun saan täysin uuden koneen. Jos kyseessä olisi ollut korjattu kone, niin se olisi harmittanut hieman enemmän. Suurin harmitus liittyi laina-autoihin ja oman auton odotusaikaan sekä tietysti epäonnistuneeseen huoltoon 1000 km aiemmin (ei vaihdettu nokkaketjua). Sekään ei tietysti ole tämän moottorin vaihtaneen liikkeen asia, koska he eivät tehneet autoni huoltoa vaan se tehtiin toisella paikkakunnalla.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 20.10.14 - klo:09:38
Jos minua tarkoitat, niin kysehän on Skodasta  :)  Minusta 30% työstä ei ole paha hinta, kun saan täysin uuden koneen. Jos kyseessä olisi ollut korjattu kone, niin se olisi harmittanut hieman enemmän. Suurin harmitus liittyi laina-autoihin ja oman auton odotusaikaan sekä tietysti epäonnistuneeseen huoltoon 1000 km aiemmin (ei vaihdettu nokkaketjua). Sekään ei tietysti ole tämän moottorin vaihtaneen liikkeen asia, koska he eivät tehneet autoni huoltoa vaan se tehtiin toisella paikkakunnalla.

Olisitko siis halunnut 80 000 ajettuun autoosi uuden moottorin maksamalla siitä 30% työn hinnasta. Jos näin on, niin sittenhän asia meni hyvin.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.10.14 - klo:21:43
Olisitko siis halunnut 80 000 ajettuun autoosi uuden moottorin maksamalla siitä 30% työn hinnasta. Jos näin on, niin sittenhän asia meni hyvin.
No ei mennyt hyvin, mutta ei mennyt niin huonostikkaan kun olisi voinut mennä. On selvä, että moottorin ja ketjun pitää kestää yli 80t km, mutta kun maksettavakseni jäi vain n. 6% kokonaiskorjaushinnasta, niin ei se kovin huonostikkaan mennyt.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 20.10.14 - klo:22:33
No ei mennyt hyvin, mutta ei mennyt niin huonostikkaan kun olisi voinut mennä. On selvä, että moottorin ja ketjun pitää kestää yli 80t km, mutta kun maksettavakseni jäi vain n. 6% kokonaiskorjaushinnasta, niin ei se kovin huonostikkaan mennyt.

Parastahan on se jos olet tyytyväinen Itse en maksanut mitään 4 vuotta vanhan jakorempasta.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.10.14 - klo:00:55
Parastahan on se jos olet tyytyväinen Itse en maksanut mitään 4 vuotta vanhan jakorempasta.
Jep, taidamme ajaa eri maahantuojan tuomaa autoa.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

SkodaLooda

Hei, mielessä olisi hommata yksi 2011 vuosimallin Skoda Octavia 1.4 TSI 90 kW 122 hv moottorilla ja kiinnostaisi tietää onko näissä ollut niitä jakoketjuongelmia kuinka paljon? Entäs onko ollut paljon jotain muuta suurempaa tyyppivikaa?

Moottorihan on ilmeisesti CAXA

tet

Lainaus käyttäjältä: SkodaLooda - 21.10.14 - klo:21:27
Hei, mielessä olisi hommata yksi 2011 vuosimallin Skoda Octavia 1.4 TSI 90 kW 122 hv moottorilla ja kiinnostaisi tietää onko näissä ollut niitä jakoketjuongelmia kuinka paljon? Entäs onko ollut paljon jotain muuta suurempaa tyyppivikaa?

Moottorihan on ilmeisesti CAXA

Kukaan ei tiedä kuinka paljon noissa on jakoketjuongelmia ollut. Siis kukaan täällä tai muuallakaan nettipalstoilla. Tehdas toki tietää muttei kerro. Tuo moottori kuuluu kuitenkin nettikirjoittelun perusteella siihen huonoimpien joukkoon, eli jakopäänsä puolesta eniten vikaantuneisiin moottorityyppeihin. Ikänsä puolesta ehkä ei pahimpaan ikäluokkaan kuitenkaan? :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Repe_Ruutikallo

Moottoriongelmia ennakoiden vaihdoin maaliskuussa 2012 ostetun ja hienosti pelanneen Skoda Roomster TSI:n (105 hv) pois, kun siitä sai vielä hyvän hinnan edes jostain liikkeestä. Uutta Opel Meriva dieseliä odotellessa kilometrejä kertyi lopulta 55 000 kappaletta. Kun Skoda sitten lähti vaihtoautohallista asiakkaan koeajolle, turbo prkle pamahti!

Voiko tällaista tuuria ollakaan? Jos Skodalla olisi ajettu vielä yhdenkin päivän ajot, turbo olisi levinnyt meidän syliin. Nyt myyjä totesi vain, että hyvään aikaan osasit vaihtaa...

Hänellä oli sitten muitakin "mukavia" tarinoita VAG-vaihdokeista, kuten kahdesta 70 000 km ajetusta Golf TSI:stä, joista kummastakin meni sekä ketju että turbo. Ja Audi A3:sta, jonka DSG poksahti 36 000 kilsassa.

Katotaan nyt, olisko GM-laatu parempaa kuin VAG:n esittämä. Mertsin 136-heppainen diesel kun on aivan uutta moottoriperhettä, niin vähän testiajajiahan tässä sen osalta ollaan. Kone on kyllä hiljainen ja voimaa piisaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 23.10.14 - klo:16:13
Uutta Opel Meriva dieseliä odotellessa kilometrejä kertyi lopulta 55 000 kappaletta.


Oliko siis sun Skodalla jonka ostit 2,5 vuotta sitten 55 000 ajettu, kun sen turbo poksahti?

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.10.14 - klo:19:42
Oliko siis sun Skodalla jonka ostit 2,5 vuotta sitten 55 000 ajettu, kun sen turbo poksahti?

Jep. Ei siis niin, että vain Mertsiä odotellessa olisi tullut peräti tuon verran lasiin.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy