TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Asterion

Lainaus käyttäjältä: possupata - 19.05.14 - klo:20:17
Skoda Magazinessa etitään eniten ajettua Skodaa, itse ilmoittauduin mukaan 113 000 kilometrillä. Sen verran se konsernin moottori kesti :D Kisaan voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia skoda@skoda.fi

:D

Et ehkä ihan mitalisijoituksille pääse tuolla, mutta tehtaan insinöörit luultavasti tutkivat hajonneen moottorisi että mikä siinä oli erilaista kun kesti kuitenkin keskimääräistä pidempään  8)

tet

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 20.05.14 - klo:11:59
Hoh hoijaa tätä VAG:n touhua, eli nyt sitten ajellaan ja kuunnellaan silloin tällöin tuota pärinää! Ei oikein anna luotettavaa kuvaa konsernin toiminnasta ja auton luotettavuudesta, joten taitaa jäädä tämä kapistus ensimmäiseksi ja viimeiseksi VAG:n tuotteeksi.

;D En voi mitään sille että edellä lainattu kappale aiheutti pienen naurun pyrskähdyksen. Kannattaako jostain äänestä nyt mahahaavaa ottaa, jos merkkihuollon mukaan se ei ole vakavaa? Ymmärtäisin tuon asenteen oikein hyvin, jos auto olisi hajonnut. Mutta että jo pelkästään erikoinen ääni startissa riittää siihen, että auton valmistajakonserni jää pois listalta seuraavia autoja hankkiessa? Minun autoistani on aina startissa kuulunut joku ääni, jos ei muu niin starttimoottorin päräys ainakin. En ole yhdellekään merkille lopullista tuomiota äänien perusteella antanut. ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 20.05.14 - klo:11:59

No sitten soitin sinne uudestaan, että voiskohan nyt tuota hieman tutkiakkin, ennen kuin leviää koko kapistus, kun ääntä ei ole ennen kuulunut ja auto oli sitten
tutkittavana ja lopputulos oli että autossa on "parannettu" jakopää, joten ei aiheuta toimenpiteitä...! Eli äänestä viis...

Hoh hoijaa tätä VAG:n touhua, eli nyt sitten ajellaan ja kuunnellaan silloin tällöin tuota pärinää! Ei oikein anna luotettavaa kuvaa konsernin toiminnasta ja auton luotettavuudesta, joten taitaa jäädä tämä kapistus ensimmäiseksi ja viimeiseksi VAG:n tuotteeksi.

Seatin huollon meiningeistä en tiedä, mutta ilmeisesti edes ketjun koteloa ei avattu, saati ketjua mitattu? Tätä "saa äännellä" MetroAuto myös tarjosi riittävänä selityksenä, mutta Veho lähti takuuseen kuuluvana asiana ketjun mittauksen tekemään. Ja toleransseissa ollaan ainakin vielä. En tässä vielä ole toivoani Vaggineisiin täysin menettänyt. TSI 1.2 on sinänsä mukava yksinkertainen käyttömoottori, vaikkakin siistiin japanilaiseen hyrinään tottuneelle tyhjäkäyntiääni on "terveenäkin" raaka. Vaan ääni on voimaa...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Jusa.L

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.05.14 - klo:12:51
;D En voi mitään sille että edellä lainattu kappale aiheutti pienen naurun pyrskähdyksen. Kannattaako jostain äänestä nyt mahahaavaa ottaa, jos merkkihuollon mukaan se ei ole vakavaa? Ymmärtäisin tuon asenteen oikein hyvin, jos auto olisi hajonnut. Mutta että jo pelkästään erikoinen ääni startissa riittää siihen, että auton valmistajakonserni jää pois listalta seuraavia autoja hankkiessa? Minun autoistani on aina startissa kuulunut joku ääni, jos ei muu niin starttimoottorin päräys ainakin. En ole yhdellekään merkille lopullista tuomiota äänien perusteella antanut. ;D ;D

Nauru pidentää ikää, joten hyvä että naurattaa... Etpä ole tainnut tätä perehtyä näihin keskusteluihin??? Ja tunnen kyllä moottorien sielunelämää sen verran, että erotan starttimoottorin äänen ja epänormaalit äänet koneesta oikein hyvin!!!

No sanotaanko nyt vaikka niin, että kun lukee näitä kauhutarinoita täällä, niin jotenkin vaan alkaa hirvittämään, että jos vekotin kuitenkin porsii, niin sitten joutuu itse maksumieheksi remonttiin (ainakin jollain osuudella), joka on täydellisesti huonon suunnittelun syytä! Kun tuo takuukin on jo mennyt umpeen...

Ja jotain on ollut pakko tuolla jakopäässä tapahtua (venyä?), kun ekat kaksi vuotta oli hiljainen ja nyt ääntelee?! Eli tyylinsä kullakin, hyvä että jos et moisista välitä, mutta henk koht tuo huollon touhu ja selvitys ei vakuuttanut allekirjoittanutta!

Ja itse koneesta olen kyllä samaa mieltä, että mitä mainioin mylly meidän kakkosautoon, kulkee pirteästi ja pienellä kulutuksella!

ConD

Hommaa Jusa se 1.2TSI Leon ST. Siinä on sitten hihnakone se TSI-moottori, ei ääntele, kulkee pienellä ja tilaa kohtuullisesti paremmin kuin Ippanassa.

1.2TSI on ketjua lukuunottamatta yksi viimevuosien parhaita ja simppeleimpiä koneita, josta en äkkiä keksi isoa murjotettavaa... Huollot kun tekee ajallaan ja asiallisessa paikassa, niin takuun jälkeinen virhevastuukin toimii.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

whatnot

Noniin, nyt kun on DSG saatu korjattua niin tuli uudet oireet: Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuuluu aika pahan rahina/kilinä konehuoneesta noin sekunnin ajan ja sitten hukkuu. Tämä vain kylmänä. Lisäksi auto on ruvennut käymään epätasaistesti valoissa seistessä. Ketjuremppa edessä?

koopop

Moi kaikki, hienoa että on tällainen palsta ja paljon tietoa. 1.4 TSI -moottoria ja sen jakoketjua koskevaa tietoa on kuitenkin NIIN paljon, että meinaan uutena hukkua informaatioon;

Suunnittelen uudehkon auton hankkimista, ja olen katsellut nimenomaan 1.4 TSI -moottorilla olevaa 90kW manuaalia (Scirocco). Onko todellakin niin, että 2011 lähtien moottorit ovat paranneltuja? (ovatko oikeasti luotettavampia?) Kiikarissa on muutama alle 50tkm ajettuja autoja, vuosimalleja 09-11.

Jakoketjuongelmista on kuitenkin nyt puhuttu täällä niin paljon, että alkoi mietityttää. Eli, pahoittelut toistosta ja usein toistetusta kysymyksestä, mutta onko asiasta minkäänlaista konsensusta (miten kuluttajasuoja/VW asiaan suhtautuu nyt 2014)? Ja uskaltaako siis tällaista autoa hankkia? Onko kokemuksia 09-11 Sciroccosta jossa 1.4 TSI? Onko väliä kumpi, 90kw/118kW?

Jos päädyn auton hankintaan, voinko valmistautua kenties jotenkin myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan mahdollisesta moottoriviasta?

Kiitos paljon etukäteen, ja toistamiseen pahoittelut aiheen toistosta ja sekavista kysymyksistä.

pomo

niissä kaksoisahtimellisissa eli 118kw oli ainakin aluksi vikaa, en tiedä ovstko parantuneet sen jälkeen. Toisaalta paljon tehoa pienestä moottorista-) lyhyrmpi käyytöikä! Täältä saa sen kuvan, että kaikki hajoo, mutta elävässä elämässä en tunne ketään. Ennemminkin monta tyytäväistä tsi käyttäjää.

Wekotin

#3608
Lainaus käyttäjältä: koopop - 21.05.14 - klo:00:26
Moi kaikki, hienoa että on tällainen palsta ja paljon tietoa. 1.4 TSI -moottoria ja sen jakoketjua koskevaa tietoa on kuitenkin NIIN paljon, että meinaan uutena hukkua informaatioon;

Suunnittelen uudehkon auton hankkimista, ja olen katsellut nimenomaan 1.4 TSI -moottorilla olevaa 90kW manuaalia (Scirocco). Onko todellakin niin, että 2011 lähtien moottorit ovat paranneltuja? (ovatko oikeasti luotettavampia?) Kiikarissa on muutama alle 50tkm ajettuja autoja, vuosimalleja 09-11.

Jakoketjuongelmista on kuitenkin nyt puhuttu täällä niin paljon, että alkoi mietityttää. Eli, pahoittelut toistosta ja usein toistetusta kysymyksestä, mutta onko asiasta minkäänlaista konsensusta (miten kuluttajasuoja/VW asiaan suhtautuu nyt 2014)? Ja uskaltaako siis tällaista autoa hankkia? Onko kokemuksia 09-11 Sciroccosta jossa 1.4 TSI? Onko väliä kumpi, 90kw/118kW?

Jos päädyn auton hankintaan, voinko valmistautua kenties jotenkin myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan mahdollisesta moottoriviasta?



Kannattaa valmistautua budjetoimalla touhukymppitonni pahan päivän varalle, selvittämällä huoltohistoria hyvinkin tarkkaan. Vain merkkiliikkeessä huollettu ja mieluiten tämä myyjäliike on ko. merkkiliike. Et osta yksityiseltä. En tiedä kannattaako ostaa jo korjattua, koska pieni omakohtainen otanta (ja myös nimim. ken1) voi vahvistaa, että moottori saattaa alkaa kuluttamaan enemmän öljyä jakopäärempan jälkeen, paljonkin enemmän.

Mitä tulee tuohon vahvistettuun ketjuun, niin kannattaa etsiä nettiautosta tuon ikäisiä onko niihin remonttia tehty, vastannee kysymykseen.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: koopop - 21.05.14 - klo:00:26
Moi kaikki, hienoa että on tällainen palsta ja paljon tietoa. 1.4 TSI -moottoria ja sen jakoketjua koskevaa tietoa on kuitenkin NIIN paljon, että meinaan uutena hukkua informaatioon;

Suunnittelen uudehkon auton hankkimista, ja olen katsellut nimenomaan 1.4 TSI -moottorilla olevaa 90kW manuaalia (Scirocco). Onko todellakin niin, että 2011 lähtien moottorit ovat paranneltuja? (ovatko oikeasti luotettavampia?) Kiikarissa on muutama alle 50tkm ajettuja autoja, vuosimalleja 09-11.

Jakoketjuongelmista on kuitenkin nyt puhuttu täällä niin paljon, että alkoi mietityttää. Eli, pahoittelut toistosta ja usein toistetusta kysymyksestä, mutta onko asiasta minkäänlaista konsensusta (miten kuluttajasuoja/VW asiaan suhtautuu nyt 2014)? Ja uskaltaako siis tällaista autoa hankkia? Onko kokemuksia 09-11 Sciroccosta jossa 1.4 TSI? Onko väliä kumpi, 90kw/118kW?

Jos päädyn auton hankintaan, voinko valmistautua kenties jotenkin myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan mahdollisesta moottoriviasta?

Kiitos paljon etukäteen, ja toistamiseen pahoittelut aiheen toistosta ja sekavista kysymyksistä.

Tältä palstalta, etkä mistään muualtakaan,  et tule saamaan vastausta siihen, tuleeko se Sciroccosi kestämään vai ei  8)

Kaikki auton hajoaa ja kaikissa on vikaa mutta kyllähän se valitettava fakta on, että nämä TSI-moottorit ovat ollet ongelmallisempia kuin olisi syytä olettaa. Onhan näistä raportoitu lehdistössä useastikin. Pistin oman TSI-moottorisen autoni vaihtoon kun ketju oli vaihdettu kahteen kertaan. Tyhmempi olisi oppinut kenties nopeamminkin  :o  Maailma on täynnä erimerkkisiä autoja, joten jos se ei ihan pakko ole olla TSI-moottorinen, niin eikuin muita vaihtoehtoja katsomaan tai sitten valmistaudut henkisesti ja rahallisesti yllättäviin rahanmenoihin, jotka voivat olla tuhansia euroja.

rami

On aika ihmeellistä ajattelua,että osa tänne kirjoittelijoista pitää luonnollisena ,että autonmoottori lasahtaa vaikka sen pitäisi olla vasta parhaassa iskussa.
Autonhan pitää kestää ensimmäiset 100 000km pelkillä perushuolloilla öljyt,suodattimet jarrupalat jne...

Kyllä hieman ihmetyttää...
Kyllä nämä ongelmat lähinnä näin vakavina liittyy lähinä vain VAG autoihin.
Ajatellaan HEI ! moottorit lasahtelee HUH...
Ruotsalaisilleppas ei enää VAG biilit oikein kelpaa. ???

JarnoF

Raadin mielipide? Onnistuin tässä tallentamaan muutaman aamustartin ja koostin yhteen videopätkään. Luurit korville ja kuuntelemaan! :)

http://youtu.be/_iJTcI8ec3w

whatnot

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 20.05.14 - klo:15:45
Noniin, nyt kun on DSG saatu korjattua niin tuli uudet oireet: Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuuluu aika pahan rahina/kilinä konehuoneesta noin sekunnin ajan ja sitten hukkuu. Tämä vain kylmänä. Lisäksi auto on ruvennut käymään epätasaistesti valoissa seistessä. Ketjuremppa edessä?

Soittivat juuri Volkkarilta. Vaihtoon menee ketju, kiristimet ja kansi koneistukseen.


Sokota09

Kyllähän nuo ääninäytteet hyvin pitkälti kuulostavat siltä, että ketjuremppa saattai olla tiedossa... Aika selvä jopa tuo metallinen "rääkäisy".

tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.05.14 - klo:13:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_gang

;D ;D :-[
Saisikohan KELAlta jo jonkun avustuksen jos perustaisi TSI-ketjuvaivaisille tukiyhtistyksen? Vierihoitoa ja vittuilua VAGin valinneille. Yhdistyksen logoon kuva Wikipedian chain gangista.

whatnot

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 21.05.14 - klo:13:34
Tervetuloa klubiin!

Kiitos, kiitos. Saako tästä jonkinlaisen jäsenpinssin tai kutsun vuosikokoukseen? :)

Onkos täällä kenelläkään tietoa / faktaa, että laitetaanko Sciroccoon täysin samanlainen viritys vanhan tilalle joka voi sitten taas levitä 40tkm päästä? Vähän pelottaa, kun takuu loppuu autosta syksyllä ja siihen on jo DSG ja jakopää rempattu. Meneekö parin vuoden päästä sama homma omasta pussista?

koopop

#3618
Lainaus käyttäjältä: Asterion - 21.05.14 - klo:11:32
Tältä palstalta, etkä mistään muualtakaan,  et tule saamaan vastausta siihen, tuleeko se Sciroccosi kestämään vai ei  8)

Kaikki auton hajoaa ja kaikissa on vikaa mutta kyllähän se valitettava fakta on, että nämä TSI-moottorit ovat ollet ongelmallisempia kuin olisi syytä olettaa. Onhan näistä raportoitu lehdistössä useastikin. Pistin oman TSI-moottorisen autoni vaihtoon kun ketju oli vaihdettu kahteen kertaan. Tyhmempi olisi oppinut kenties nopeamminkin  :o  Maailma on täynnä erimerkkisiä autoja, joten jos se ei ihan pakko ole olla TSI-moottorinen, niin eikuin muita vaihtoehtoja katsomaan tai sitten valmistaudut henkisesti ja rahallisesti yllättäviin rahanmenoihin, jotka voivat olla tuhansia euroja.

Kiitos tästä :) Joo tiedossa on, ettei keskustelupalstalla autoja korjata, eikä Facebook-tykkäyksillä maailman nälkää..

Menen pian koeajamaan erästä Laakkosen 2011 Sciroccoa (44tkm), jossa on myynti-ilmoituksen mukaan merkkiliikkeen täydellinen huoltokirja. Pistän myyjän koville, ja kysyn saanko ketjulle takuun. Jos en saa, en osta. Heh.. (eli ei siis Sciroccoa mulle ja tyhjin käsin liikkeestä pois)

Toinen tyhmä kysymys, koskeeko ketjuvaiva ihan kaikkia TSI-moottoreita? Siis kaikki Volkkarit, Skodat ja Seatit? Luulisi, että näitä autoja on Suomessa tuhottoman paljon, ja valtaosa toimii moitteetta? En edelleenkään oikein käsitä ongelman laajuutta. Foorumeissa on toki sellainen ominaisuus, että ne antaa hieman värittyneen kuvan, mutta hienoa kuitenkin että näistä voi keskustella.

Harmillinen juttu kuitenkin!

Ainii; onko ajotavalla MITÃ,,Ã,,N merkitystä, mitä luulette? Juttua oli jo siitä, ettei kannata jättää vaihde päällä mäkeen.. Mutta spekulointia tämäkin..

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 21.05.14 - klo:13:52
Kiitos, kiitos. Saako tästä jonkinlaisen jäsenpinssin tai kutsun vuosikokoukseen? :)

Mennään samalla kaavalla kuin muinaisessa Kummelin "Ladojen kokoontumisajo"-sketsissä. Ainoona erona vaan, että TSI-klubilaiset joutuvat saapumaan paikalle muilla kulkutavoilla. Ei meidän vehkeet ole yhtä luotettavia kuin Ladakerholaisten. VAGithan ovat pajalla. :D

hge

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 21.05.14 - klo:13:10
Raadin mielipide? Onnistuin tässä tallentamaan muutaman aamustartin ja koostin yhteen videopätkään. Luurit korville ja kuuntelemaan! :)

http://youtu.be/_iJTcI8ec3w

Onko tuo eka käynnistys jakoketju vaiko venttiilien naputusta?
U jelly?

hge

Laitetaas itse kanssa omia kokemuksia. Omasta 1.4TSI -07 BMY-koneesta vaihdettu jakoketju 40tkm sitten (nyt yht. 137tkm ajettu). Tällä hetkellä menossa kansiremppa. Näitä vikoja lukuun ottamatta ei autossa ole ollut mitään mainittavaa vikaa.

Ja onhan 1.4TSI kone ehjänä mitän mainioin ajettava. En vaan ikinä kaasua painaessa lakkaa miettimästä sitä tosiseikkaa, että pellin alla 1.4 mylly. Ja onhan auton muuten niin halpa pitää, niin mitä sitä nyt itkemään parin tonnin rempoista, ne säästän jo vakuutuksissa ja bensoissa vuositasolla. :D /SARKASM
U jelly?

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: hge - 21.05.14 - klo:14:18
Onko tuo eka käynnistys jakoketju vaiko venttiilien naputusta?

En tiedä. Kaikki kolme kuulostavat luonnossa samalta, tuo ensimmäinen on vaan kuvattu eri kameralla (ja konepelti auki).

Sitä vaan tässä ihmettelin, että ääni on uusi. Luulisi niiden venttiilien naputelleen ennekin?

En sitten tiedä muuttiko LL-öljyjen vaihto tavallisiin auton käynnistysäänimaailman. Ennen mentiin LL-ohjelmalla. Viime huollosta asti kiinteällä välillä.

tet

Lainaus käyttäjältä: koopop - 21.05.14 - klo:14:05
Toinen tyhmä kysymys, koskeeko ketjuvaiva ihan kaikkia TSI-moottoreita? Siis kaikki Volkkarit, Skodat ja Seatit? Luulisi, että näitä autoja on Suomessa tuhottoman paljon, ja valtaosa toimii moitteetta? En edelleenkään oikein käsitä ongelman laajuutta. Foorumeissa on toki sellainen ominaisuus, että ne antaa hieman värittyneen kuvan, mutta hienoa kuitenkin että näistä voi keskustella.

Siinäpä se, mitään todellista tietoa ongelman laajuudesta ei ole, vain arveluja. Jossain jenkkisivustoilla näin kerran artikkelin (jota en tietenkään nyt löytänyt) jossa oli johonkin tilastoihin perustuen arvioitu että jakoketjuvikaisia olisi noin pari prosenttia kaikista myydyistä autoista. Kun myyntimäärät näillä ovat mitä ovat, niin paristakin prosentista kyllä kertyisi melkoinen kasa moottorinraatoja. Tosin jenkeissä myydään etupäässä isompia koneita, joten sekään laskelma ei ehkä edusta meikäläistä tilannetta. Mene ja tiedä. Se että autoliikkeissä ollaan jo kiinnostuneita vaihtoon tuotavien autojen jakoketjuista, voi kertoa isommasta ongelmasta tai sitten ei. Automyyjähän toki käyttää jokaisen mahdollisen keinon jolla pystyy perustelemaan asiakkaalle huonoa vaihtohyvitystä, oli ongelmaa oikeasti olemassa tai ei.

Jos ongelma oikeasti olisi pieni, niin volkkarin kannattaisi julkistaa korjaustilastot ja katkaista näin huhuilta siivet. Koska näin ei ole tehty, herää tietenkin se ajatus että tilastot eivät kestä päivänvaloa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

koopop

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.05.14 - klo:14:35
Siinäpä se, mitään todellista tietoa ongelman laajuudesta ei ole, vain arveluja. Jossain jenkkisivustoilla näin kerran artikkelin (jota en tietenkään nyt löytänyt) jossa oli johonkin tilastoihin perustuen arvioitu että jakoketjuvikaisia olisi noin pari prosenttia kaikista myydyistä autoista. Kun myyntimäärät näillä ovat mitä ovat, niin paristakin prosentista kyllä kertyisi melkoinen kasa moottorinraatoja. Tosin jenkeissä myydään etupäässä isompia koneita, joten sekään laskelma ei ehkä edusta meikäläistä tilannetta. Mene ja tiedä. Se että autoliikkeissä ollaan jo kiinnostuneita vaihtoon tuotavien autojen jakoketjuista, voi kertoa isommasta ongelmasta tai sitten ei. Automyyjähän toki käyttää jokaisen mahdollisen keinon jolla pystyy perustelemaan asiakkaalle huonoa vaihtohyvitystä, oli ongelmaa oikeasti olemassa tai ei.

Jos ongelma oikeasti olisi pieni, niin volkkarin kannattaisi julkistaa korjaustilastot ja katkaista näin huhuilta siivet. Koska näin ei ole tehty, herää tietenkin se ajatus että tilastot eivät kestä päivänvaloa.

Ok kiitos tästä. Täytyy vähän kuulostella automyyjien asennetta, ja yrittää lukea rivien välistä asioita. Harmittavaa, koska käyttömukavuuden ja taloudellisuuden puolesta TSI olisi juuri oiva tarpeisiini.. Hmph.

skriko

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 21.05.14 - klo:13:52
Kiitos, kiitos. Saako tästä jonkinlaisen jäsenpinssin tai kutsun vuosikokoukseen? :)

Onkos täällä kenelläkään tietoa / faktaa, että laitetaanko Sciroccoon täysin samanlainen viritys vanhan tilalle joka voi sitten taas levitä 40tkm päästä? Vähän pelottaa, kun takuu loppuu autosta syksyllä ja siihen on jo DSG ja jakopää rempattu. Meneekö parin vuoden päästä sama homma omasta pussista?

Kysyessäni jakorempan jälkeen, laitettiinko vahvempi ketju, vai sama paska, sain vastaukseksi olankohautuksen.
8 v/200 000 tulee maahantuoja vastaan ainakin ketjuasioissa. Itse joutuu sitten vääntämään kuka maksaa mitäkin ja millä prosentilla.

whatnot

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.05.14 - klo:17:55
Kysyessäni jakorempan jälkeen, laitettiinko vahvempi ketju, vai sama paska, sain vastaukseksi olankohautuksen.
8 v/200 000 tulee maahantuoja vastaan ainakin ketjuasioissa. Itse joutuu sitten vääntämään kuka maksaa mitäkin ja millä prosentilla.

Kysyin tätä tiskiltä ja kuulemma jotain uudenmallista tulossa, tiedä sitten miten rehellisesti puhui.
Työntilauslappuun oli kyllä kirjoitettu erikseen: "HUOM! Vanhanmallinen ketju -> Tilaa myös uudenmallinen suojamuovi uudelle ketjulle!"

whatnot


Santeri

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.05.14 - klo:17:55
Kysyessäni jakorempan jälkeen, laitettiinko vahvempi ketju, vai sama paska, sain vastaukseksi olankohautuksen.
8 v/200 000 tulee maahantuoja vastaan ainakin ketjuasioissa. Itse joutuu sitten vääntämään kuka maksaa mitäkin ja millä prosentilla.

Pitää tarkentaa että tämä koskee vai 1.2tsi ja 1.4tsi koneita.
Tuli tämä esille helmikuussa kun oma 1.8tsi oli pajalla.
Eli 1.8tsi ja 2.0tsi menee omasta kukkarosta.
Itse sain myyjäliikkeen virhevastuun vedoten mukaan kustannuksiin.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 21.05.14 - klo:18:19
Pitää tarkentaa että tämä koskee vai 1.2tsi ja 1.4tsi koneita.
Tuli tämä esille helmikuussa kun oma 1.8tsi oli pajalla.
Eli 1.8tsi ja 2.0tsi menee omasta kukkarosta.
Itse sain myyjäliikkeen virhevastuun vedoten mukaan kustannuksiin.

Minkä ikäinen auto sulla on ja mitä oli aj. korjaushetkellä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy