TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

possupata

Itselläni on jatkoketjutapaus noin vuosi sitten ( www.skoda-octavia.fi ), moneen kertaan olen täällä tarinani kertonut mutta täällä kun pohditaan ankarasti mikä on kuluttajan osuus kun auton takuu on mennyt. Itsellä autolla oli ajettu 113 000 km eli reilu kolmaosa auton moottorin laskennallisesta kestosta. Tämän vuoksi maahantuoja ehdotti 70% mukaan tuloa osien ja työn osalta. Kuluttajaoikeusneuvoja vastasi:

"pitäisin maahantuojan tarjousta kustannusten jaosta tässä kohtuullisena, eikä ole mielestäni todennäköistä, että maahantuojan ja/tai myyjän vastuu katsottaisiin korkeammaksi jos asia menisi kuluttajariitalautakuntaan. Asiakkaan oma osuus korjauskustannuksista perustuu asiakkaan korjauksesta saamaan hyötyyn, eli asiakas joutuu maksamaan saamastaan tasonparannuksesta. Tässä tulee luonnollisesti selvää tasonparannusta, koska uusi moottori on aivan eri asia kuin yli 100.000km ajettu ja 5v. vanha moottori."

Sen sijaan Veljekset Laakkonen ei suostunut korvaamaan sijaisautokuluja vaikkakin samaneinen kuluttajaoikeusneuvoja suositteli myyjää korvaamaan sijaisautokulut ainakin osittain. Tein lähinnä sen vuoksi valituksen Kuluttajariitalautakuntaan ja toki samalla halusin pienentää 30% omavastuutani korjauskustannuksista. Veljekset Laakkonen tarjosi sovintorahaa 537 euroa, hyväksyin tämän ja vedin valitukseni pois.

Keni1

#3571
Lainaus käyttäjältä: possupata - 16.05.14 - klo:16:28
...
"pitäisin maahantuojan tarjousta kustannusten jaosta tässä kohtuullisena, eikä ole mielestäni todennäköistä, että maahantuojan ja/tai myyjän vastuu katsottaisiin korkeammaksi jos asia menisi kuluttajariitalautakuntaan. Asiakkaan oma osuus korjauskustannuksista perustuu asiakkaan korjauksesta saamaan hyötyyn, eli asiakas joutuu maksamaan saamastaan tasonparannuksesta. Tässä tulee luonnollisesti selvää tasonparannusta, koska uusi moottori on aivan eri asia kuin yli 100.000km ajettu ja 5v. vanha moottori."
...

Sepä se. Mistä tiedät paljonko sillä 'uudella' moottorilla on ajettu?

Sivustollasi on kerrottu, että sait autoosi vaihtomoottorin, se ei ole mikään uusi vaan pelkästään kunnostettu osa, se on aika pitkälti siinä kunnossa kuin mitä se sun 113 000 km ajettu pitäisi vielä olla jos laatu olisi kohdillaan ja moottori täysin kunnossa, 250 tkm on moottorin oletettu elinikä, joten tuo ei ollut edes puolivälissä ja silti hajosi, nyt sait motin joka ehkä nippa nappa kestää neljänneksen moottorin eliniästä :)

Toivotaan kuitenkin parasta.

Minä sain kuluttajaoikeuden edustajalta seuraavanlaisen viestin:

Hei,

Olen yrittänyt sovitella asiaa myyjätahon kanssa, olen ehdottanut joko virheen korjaamista taikka moottorin vaihtamista uuteen vastaavaan. Perusteina olen maininnut moottorissa myyjänkin sanojen mukaan ilmenneen virheen sekä ostotapahtumahetkellä annetut virheelliset tiedot itse moottorista.

Myyjätaho ei suostu minkäänlaiseen hyvitykseen asiassa. Olen saanut heiltä vastauksen, jonka mukaan auto täyttää sille tehtaalla asetetut normit ja asia on loppuun käsitelty.

Näkisin ainoana vaihtoehtona nyt, että tekisitte valituksen kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajariitalautakunta on maksuton elin, joka käsittelee kuluttajan ja elinkeinoharjoittajan välisiä riitatilanteita.
Ohjeet valituksen tekemiseen löydätte täältä: http://www.kuluttajariita.fi/valitus-lautakuntaan/?language=fi&linkID=4&subLinkID=0



Mikäli asiassa tapahtuu uusia käänteitä niin voitte ilmoittaa niistä myös minulle. Toivottavasti tarina saa onnellisen lopun.



skriko

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.05.14 - klo:19:58

Löysin tälläisen: "VV-Auto Group lupaa, että asiakasta voidaan tulla vastaan TSI-moottorin korjauskuluissa osittain tai kokonaan kahdeksan vuoden tai 200 000 kilometrin rajaan asti." http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/autojen-maahantuojat-panttaavat-tietoja-vioista

Osittain tai kokonaan. Kokonaan eivät varmasti maksa toista kertaa 5 vuotta ja 45 000 ajettuun autoon jakoremppaa. Niiden osittain on sellainen korvaus, että jos työ ja osat on esim. 2000, niin maksavat 50% ja itse maksat 1000.
Saman remontin  saa ei merkkiliikkeessä 1000â,¬.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.05.14 - klo:17:47
Osittain tai kokonaan. Kokonaan eivät varmasti maksa toista kertaa 5 vuotta ja 45 000 ajettuun autoon jakoremppaa. Niiden osittain on sellainen korvaus, että jos työ ja osat on esim. 2000, niin maksavat 50% ja itse maksat 1000.
Saman remontin  saa ei merkkiliikkeessä 1000â,¬.

Paitsi jos riitauttaa.

skriko

Itse en viitsisi tonnin takia riitauttaa kolmen jo kylläkin.

possupata

Juu en tosiaan tiedä kuinka paljon ajettu toi vaihtomoottori oli. Ei muuten tarvitse enää ikinä asioida Veljekset Laakkosella Lahdessa, unohtivat täysin mainita että kyseessä oli käytetty moottori ja ylipäätään remonttia ja laskua ei käyty läpi. Ja kyseessä on oikeasti Skodan merkkihuolto, ei uskoisi.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.05.14 - klo:18:02
Itse en viitsisi tonnin takia riitauttaa kolmen jo kylläkin.

Se riitauttaminen on täysin maksuton palvelu, monasti siinä kohtaa kun valitus on tehty rupee riitautus puremaan ja  laskut hoituu kuin itsestäään, mutta että jos tonni ei kelpaa niin anna mulle, riitauta edes periaatteesta, se kun ei maksa latin latia. Että kyllä joillakin on irtorahaa, on se tietty hienoo kun voi tonnilla pyyhkiä persettä, ihan kateeksi käy :)

Valmistuvirheiden korjaamisista asiakkaalle syntyvien turhien lisälaskujen riitauttaminen ei maksa mitään siksi se kannattaa ehdottomasti tehdä aina.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.05.14 - klo:21:55
mutta että jos tonni ei kelpaa niin anna mulle,  Että kyllä joillakin on irtorahaa, on se tietty hienoo kun voi tonnilla pyyhkiä persettä,


Kyllä tonni on minulle iso raha. Siksi juuri en tonnin takia rupea riitelemään. Mutta sinähän et sitä ymmärrä kun et varmaankaan ole liikeihminen.

koro

Itse riitautin sekä periaatteen, että tonnin vuoksi: valitus tuli pari viikkoa sitten voimaan.
TSI+DSG:stä meni siis ketju, turbo ja öljypumppu. Näyttää siltä, että myyjä odottaa asian ratkaisun lautakunnan kautta loppuun saakka.

Autosta kirjoittelin jo aiemmin, eli taustoista ei tässä sen enempää.




rami

Ei mitään muuta kuin kaikki tuotevastuunpiiriin mahdolliset viat vaan VAGeista esille.
Itse sain esim. uuden kytkinpaketin vaikka autossa oli jo takuu umpeutunut koska vika oireili jo 38 tkm paikkeilla.
Onneksi vika oli kirjattu jo takuuaina vaikka oire oli silloin aika pieni.  Polttamalla yritettiin merkkipajalla korjata kytkintä.

Keni1

^^komppaan kahta edellistä, skrikolle vastaan seuraavasti:

Yritin kyllä hahmottaa sinun logiikkaasi asiassa mutta en ymmärtänyt sanaakaan. Sinulla lienee jokin kaava jonka mukaan lasket kustannuksia. Itse en saa nollasta eurosta tonnia mitenkään, vai tarkoitatko, että valitukseen käytetyn ajan liikemies tekee hynää ja sen hynän liikemies voi laskea menetetyksi jos kuluttajariitalautakunnan kaavakkeen täyttää?

Ohjeet valituksen tekemiseen löydätte täältä: http://www.kuluttajariita.fi/valitus-lautakuntaan/?language=fi&linkID=4&subLinkID=0

Laitatko skriko sen laskukaavan nähtäville, sitä odotellessa me muut pohditaan seuraavia:

- joku on valmis maksamaan tonnin siitä että sitä porataan hanuriin, kolme tonnia on hänen mielestään kohtuuttoman kova korvaus siitä ilosta.
- joku on valmis riitelemään vasta jos se maksaa hänelle vähintään 3 tonnia, tonnin hintaiseen riitelyyn hän ei ota osaa, joku roti riitelyssäkin on oltava.

Kaikesta päätellen skriko on luunkova liikeammattilainen. Itse olen vain tavallinen duunari ja tarvitseen autoa päivittäisiin työmatkoihin, siksi auton on oltava hyvä. Jotkut meistä ilmeisesti ostaa auton vain vahaamista varten ja tällöin auton tekniikka ei tietenkään ole erityisen ratkaisevassa roolissa, pääasia että auto kiiltää ja näyttää hyvältä???

Sitten vielä mainosta lepopäivän ratoksi:

VW Center etsii vapaaehtoisia rahanluovuttajia, jos siis sinulla on ylimääräisiä tonnin seteleitä, niin tuo autosi VW Centerin valohoitoon ja tue VW Centerin toimintaa, apusi on tärkeää, jo yksikin tonni tekee ihmeitä. Ja muista, että olisimme voineet tehdä tästä kampanjasta 3 tonnin kampanjan, mutta arvelimme, että 3 tonnia on monelle liian iso pala sulatettavaksi ja siksi päädyimme tonniin, tonni on hyvä raha.

rami

Raha on aina rahaa kun puhutaan rikkoutuneista autoista joissa vielä ehdottomasti on takuu/tuotevastuu voimassa.
VAG yrittää luikerrella viimeiseen asti,että saisi venytettyä asiat niin pitkään etteivät ole missään vastuussa vioista.
Jokaiselle eurolle pitää saada asiallinen vastine.

On päivänselvää,että nämä moottoriviat,vaihteistoviat sekä ohjausongelmat ovat tiedossa tasan tarkkaan.
Marmorilla vaan hymistään ja puhutaan ettei niitä vikoja suuremmalti ole.
Kyllä jos tämä sama ruljanssi vähättely ja venkoilu jatkuu niin kannattaa alkaa miettimään,että onhan niitä muitakin autoja olemassa.
Toden-näköisesti myyjäliikkeellä  ja tehtaalla on yhteinen piikki joista sovitaan takuun ulkopuolella rikkoutuneista autoista.
Kumminkin tähän piikkiin halutaan vielä asiakas kolmanneksi maksajaksi.

On kyllä ihmeellisiä vikoja kun itsellänikin vajaan 3-vuoden ikäisestä autosta oli murentunut takaluukusta johtosarjat poikki.
Mielestäni tälläisten pitäisi kestää vähintään 10-vuotta tai niin kauan kunnes auto paalataan.
Kustansi monta sataa uusien johtosarjojen asennus molemmille puolille. Näyttivät johdot olevan tehty Made in Poland.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 17.05.14 - klo:10:25
^^komppaan kahta edellistä, skrikolle vastaan seuraavasti:

Yritin kyllä hahmottaa sinun logiikkaasi asiassa mutta en ymmärtänyt sanaakaan. Sinulla lienee jokin kaava jonka mukaan lasket kustannuksia. Itse en saa nollasta eurosta tonnia mitenkään, vai tarkoitatko, että valitukseen käytetyn ajan liikemies tekee hynää ja sen hynän liikemies voi laskea menetetyksi jos kuluttajariitalautakunnan kaavakkeen täyttää?

Ohjeet valituksen tekemiseen löydätte täältä: http://www.kuluttajariita.fi/valitus-lautakuntaan/?language=fi&linkID=4&subLinkID=0

Laitatko skriko sen laskukaavan nähtäville, sitä odotellessa me muut pohditaan seuraavia:

- joku on valmis maksamaan tonnin siitä että sitä porataan hanuriin, kolme tonnia on hänen mielestään kohtuuttoman kova korvaus siitä ilosta.
- joku on valmis riitelemään vasta jos se maksaa hänelle vähintään 3 tonnia, tonnin hintaiseen riitelyyn hän ei ota osaa, joku roti riitelyssäkin on oltava.

Kaikesta päätellen skriko on luunkova liikeammattilainen. Itse olen vain tavallinen duunari ja tarvitseen autoa päivittäisiin työmatkoihin, siksi auton on oltava hyvä. Jotkut meistä ilmeisesti ostaa auton vain vahaamista varten ja tällöin auton tekniikka ei tietenkään ole erityisen ratkaisevassa roolissa, pääasia että auto kiiltää ja näyttää hyvältä???

Sitten vielä mainosta lepopäivän ratoksi:

VW Center etsii vapaaehtoisia rahanluovuttajia, jos siis sinulla on ylimääräisiä tonnin seteleitä, niin tuo autosi VW Centerin valohoitoon ja tue VW Centerin toimintaa, apusi on tärkeää, jo yksikin tonni tekee ihmeitä. Ja muista, että olisimme voineet tehdä tästä kampanjasta 3 tonnin kampanjan, mutta arvelimme, että 3 tonnia on monelle liian iso pala sulatettavaksi ja siksi päädyimme tonniin, tonni on hyvä raha.

Kun kasvat vähän suuremmaksi ja koet elämässäsi muitakin vastoinkäymisiä kuin auton öljynvienti, niin voit ehkä oppia, että jos tonnia pyytää, niin voi kaksikymmentä tonnia menettää. Luulen kuitenkin, että et koskaan pääse siihen tilanteeseen asti. Tuleehan siinä tosin katkeraksi kun autojobbarit ovat vieneet sinua kuin pässiä narussa.

Keni1

#3583
Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.05.14 - klo:23:48
Kun kasvat vähän suuremmaksi ja koet elämässäsi muitakin vastoinkäymisiä kuin auton öljynvienti, niin voit ehkä oppia, että jos tonnia pyytää, niin voi kaksikymmentä tonnia menettää. Luulen kuitenkin, että et koskaan pääse siihen tilanteeseen asti. Tuleehan siinä tosin katkeraksi kun autojobbarit ovat vieneet sinua kuin pässiä narussa.

Loukkaannuitko vahauksesta, oliko niin pahasti sanottu? Että oikein pässiä narussa, salli mun nauraa :D

Ihan ton skrikon vastauksen takia suosittelen välttämään VW Autoa, sen maahantuomia autoja ja Volkswagen Airport Center Vantaata, koska skrikokin on sitä mieltä että ne kusettavat asiakkaita. Omalta osaltani jätän asian käsittelyn täällä täältä tähän, vastailen privana ja saatan privana jotakin kommentoida tähän liittyen, siirrän puheevuoron täältä tähän ja tuonne, studio olkaa hyvä...

Keni1

Tämmönen kaikenkattava tietopaketti löyty jakoketjuihin, käsitelty niin 1.2 kuin 1.4 TSI

http://autot.oikotie.fi/uutinen/volkswagenin-tsi-moottoreissa-vikoja-jakop%C3%A4%C3%A4n-ketjuissa/51110

Erityishuomio kiinnittyi seuraaviin seikkoihin:

- Takaisinkutsua vian korjaamiseksi ei ole tehty.

- Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe.

- Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.

- Mikäli auton myyjä suhtautuu jakopään ketjun korvausasiaan nihkeästi, kannattaa perehtyä Kuluttajaviraston verkkosivuihin, joilta löytyy selkeät ohjeet valituksen tekemiseen.

- Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheistä. Vastuu ei pääty takuuajan loppumiseen.

- Volkswagen on ottanut käyttöön parannetut osat viimeistään mallivuoden 2011 autoissa. Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.

- Jakoketju ei ole kulutusosa kuten monissa autoissa käytössä oleva jakohihna, jolle on tarkkaan määritelty vaihtoväli.

- Kuluttajaviraston mukaan jakoketju on niin sanottu huoltovapaa osa eli sen pitäisi kestää koko auton oletettavissa olevan käyttöiän.

Jutussa on mielestäni kaikki oleellinen infomaatio tästä aiheesta ja vastannee monen kysyjän kysymyksiin varsin kattavasti, ja siksi vielä tämän laitoin kun sattumalta löysin.

Penttijp

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.05.14 - klo:01:27
. Omalta osaltani jätän asian käsittelyn täällä täältä tähän, vastailen privana ja saatan privana jotakin kommentoida tähän liittyen, siirrän puheevuoron täältä tähän ja tuonne, studio olkaa hyvä...

Toivottavasti pidät nämä sanasi  ;)
Perheen naisilla: Audi A3 (8P) ja Golf VII. Itsellä Passat 1.9TDI AVF Variant 3BG -01 .

Keni1

#3586
Lainaus käyttäjältä: Penttijp - 18.05.14 - klo:11:48
Toivottavasti pidät nämä sanasi  ;)

No pitihän se arvata että yksi koiranleuka löyty taas, sulle mä en ainakaan sanojani pidä ettäs tiedät. Täytyykin käydä tsekkaamassa mitä olet viimeksi kirjoitellut ja seurata sun kommentointia niin pääsen kuittaamaan vittuilusi.

Edit: se onkin saabisti, antaan olla.

gunman

Lainaus käyttäjältä: ConD - 09.05.14 - klo:13:55
Miten alempi hammaspyörä vaihdettiin?
Motti taisi kuitenkin olla 1,4tsi...
Kampiakselin päässä oleva hammasratas on kehältään niin pieni, ettei siihen ollut kulumia tullut, joten sitä ei tarvinnut vaihtaa.
Muistaakseni siinäkin oli joku pultti kampiakselin päässä, meinaatko ettei sitä hammasratasta saisi edes irti akselista?
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

pomo

Taas on menty parissivua ihan aiheen vierestä ;D

Mutta hauskaa on ja sehän on pääasia!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.05.14 - klo:01:27
Loukkaannuitko vahauksesta, oliko niin pahasti sanottu? Että oikein pässiä narussa, salli mun nauraa :D


Autossani on niin hieno maalipinta, että ei ole vielä tarvinnut vahata. Kun käsin pestään ja lumiharja ei ole auton maalipinnalla käynyt, niin pysyy hienona.
Kyllähän ne sinua ovat vieneet kun pässiä narussa, koska et ole päässyt asiassasi sinua tyydyttävään ratkaisuun. Jos olisit päässyt niin sinulla ei olisi tarvetta parjata palstalla.
Kyllä minullakin on autoissa vikoja ollut, mutta sovin ne asiallisesti maksavien tahojen kanssa. Sen jälkeen kun on asiat sovittu niin kuin aikuiset ne sopii on taas mukava mennä uusille kaupoille. Muistavat herrat päättäjätkin miten ihmiset sopivat riitatilanteet ja on alennukset kunnossa sitten seuraavassakin kaupassa.

Lebis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.05.14 - klo:17:19
Autossani on niin hieno maalipinta, että ei ole vielä tarvinnut vahata. Kun käsin pestään ja lumiharja ei ole auton maalipinnalla käynyt, niin pysyy hienona.

Jos aiheen vierestä vielä niin olet tainnut ymmärtää vahauksen varmaan väärin. Jos sinulla on hieno maalipinta autossasi niin ehdottomasti se kannattaa pitää hyvässä vahassa. Se nimenomaan antaa sitä lisäsuojaa autosi maalipinnalle. Pelkällä vahalla ei saada mitään aikaan huonolle maalipinnalle.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.05.14 - klo:17:19
Autossani on niin hieno maalipinta, että ei ole vielä tarvinnut vahata. Kun käsin pestään ja lumiharja ei ole auton maalipinnalla käynyt, niin pysyy hienona.
Kyllähän ne sinua ovat vieneet kun pässiä narussa, koska et ole päässyt asiassasi sinua tyydyttävään ratkaisuun. Jos olisit päässyt niin sinulla ei olisi tarvetta parjata palstalla.
Kyllä minullakin on autoissa vikoja ollut, mutta sovin ne asiallisesti maksavien tahojen kanssa. Sen jälkeen kun on asiat sovittu niin kuin aikuiset ne sopii on taas mukava mennä uusille kaupoille. Muistavat herrat päättäjätkin miten ihmiset sopivat riitatilanteet ja on alennukset kunnossa sitten seuraavassakin kaupassa.

Melkein en jaksa enää aiheesta, mutta on hyvä että täällä on edes yksi fiksu niin pysyy taso korkeella, kiitos skriko.

Ps. meinasin eilen lähettää sulle YV:tä ja pahoitella kovaa tekstiäni, mutta olit laittanut minut estolistalle, jos olen estolistallasi, niin miksi kuitenkin vastailet kommentteihini, ihme estolistat teillä :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.05.14 - klo:18:10
Melkein en jaksa enää aiheesta, mutta on hyvä että täällä on edes yksi fiksu niin pysyy taso korkeella, kiitos skriko.

Ps. meinasin eilen lähettää sulle YV:tä ja pahoitella kovaa tekstiäni, mutta olit laittanut minut estolistalle, jos olen estolistallasi, niin miksi kuitenkin vastailet kommentteihini, ihme estolistat teillä :)

Et ole estolistalla. Minulle ei voi lähettää yksityisviestiä, koska haluan pitää kirjoitukset ainoastaan tällä arenalla tapahtuvina.

LateLammas

Sovitaanko, että paskanjauhaminen loppuu tähän ja pitäydytään aiheessa, joka on TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset?

ConD

Lainaus käyttäjältä: gunman - 18.05.14 - klo:16:17
Motti taisi kuitenkin olla 1,4tsi...
Kampiakselin päässä oleva hammasratas on kehältään niin pieni, ettei siihen ollut kulumia tullut, joten sitä ei tarvinnut vaihtaa.
Muistaakseni siinäkin oli joku pultti kampiakselin päässä, meinaatko ettei sitä hammasratasta saisi edes irti akselista?
1.4TSI tilannetta en ole tarkastanut, mutta 1.2TSI koneessa tilanne on sellainen, että alempaa hammaspyörää ei voi erikseen vaihtaa, eikä sille ole esimerkiksi varaosanumeroa. On kiinteä osa kampuraa ja vielä öljypumpun rattaan takana. Kampuran vaihto tarkoittaa siis koneen uusiksi laakerointia/alakerran uusintaa -> käytännössä puolimoottori uusiksi.

Onko joku 1.2TSI kuski joka osaisi varmuudella sanoa, että tuo alempi hammaspyörä olisi myös uusittu? Itselläni vaihdettiin ylempi nokan hammaspyörä ketjuremontissa, mutta alempi on entinen. Onko tässä talvenmittaan tullut uusia 1.2TSI ketjuvaihtoja, joista voisi osalistaa olla vailla? Mielenkiinnosta vertailisi mitä on vaihdettu ja kauanko hommaan on mennyt.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

possupata

Skoda Magazinessa etitään eniten ajettua Skodaa, itse ilmoittauduin mukaan 113 000 kilometrillä. Sen verran se konsernin moottori kesti :D Kisaan voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia skoda@skoda.fi

pomo

Ihan hauska idea, itse en vaan voi osallistua kun tsillä on ajettu vasta 83 000km...

Taky

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.05.14 - klo:07:27
Ihan hauska idea, itse en vaan voi osallistua kun tsillä on ajettu vasta 83 000km...

Niin, duunikaveri, alle 30tkm meni Scirocco:sta meni muutama kuukausi sitten moottori, nyt reilut 30tkm ajettuna siten DSG-laatikko.....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Popo

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.05.14 - klo:02:59
- Volkswagen on ottanut käyttöön parannetut osat viimeistään mallivuoden 2011 autoissa. Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.

Villi arvaus ilman autotekniikan koulutusta: Voisiko tämä kanteen lisätty ohjain aiheuttaa sen parannetun vuosimalliin "sallitun käynnistysäänen"? Ã,,äni on lyhyt, mutta vakio. Täällä jaetuissa ääni/kuvatallenteissa pärinä on yleensä ollut pidempi. Vehon työnjohtajan mukaan ketjulla on jousikiristys myös lepotilassa, mutta eipä tuosta lisäohjaimesta kertonut. Sanoi, ettei tiedä mitä ne muutokset tarkalleen ovat...  ???
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Jusa.L

Meillä oli jokin aika sitten emännän 1.2TSI Ibiza tarkastettavana jakopään osalta, kun nyt on ajettu about 34tkm ja tähän asti kone on ollut hiljainen starteissa, mutta viime aikoina alkanut ajoittain pitämään parin sekunnin "äänen"...

Ensimmäisen kerran mainitsin äänestä jo 30tkm huollossa, mutta kun eivät huollossa ääntä kuulleet, niin eivät tehneet mitään!

No sitten soitin sinne uudestaan, että voiskohan nyt tuota hieman tutkiakkin, ennen kuin leviää koko kapistus, kun ääntä ei ole ennen kuulunut ja auto oli sitten
tutkittavana ja lopputulos oli että autossa on "parannettu" jakopää, joten ei aiheuta toimenpiteitä...! Eli äänestä viis...

Hoh hoijaa tätä VAG:n touhua, eli nyt sitten ajellaan ja kuunnellaan silloin tällöin tuota pärinää! Ei oikein anna luotettavaa kuvaa konsernin toiminnasta ja auton luotettavuudesta, joten taitaa jäädä tämä kapistus ensimmäiseksi ja viimeiseksi VAG:n tuotteeksi.

Minulla on sopivasti parit tarjouksetkin Leon ST:stä pöydällä odottamassa, mutta kyllä niillä saa pyyhkiä ahteria, ja alan pyytämään tarjouksia luotettavampien merkkien edustajilta!

Olisi edes hieman pidempi takuu kuin tuo 2V, kun nyt ajelen 2010 mallisella Kia:lla, jossa edelleen takuu voimassa ja ei kyllä juuri mitään ongelmia ole ollutkaan... Mutta taitaisi VAG ajautua konkurssiin, jos pidentäisivät takuut Japanilaisten tai Korealaisten tasolle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy