TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Keni1

#3480
Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.05.14 - klo:11:06
Keni1, viihdyttävyytesi hassuna trollina on vahvasti laskusuunnassa aggressiivisen viestittelysi takia. Kannattaisiko harkita joko taukoa kirjoittelussa tai vaihtoehtoisesti siirtymistä sinne Pökö-palstalle keskustelemaan hyvästä autovalinnastasi? Mikäli VAG herättää noin suurta mielipahaa ja olet tuotteesta päässyt jo eroon, niin miksi ihmeessä jatkat tätä samaa vauhkoamista edelleen?

Nyt on näköjään kaikki foorumin trollit esittäneet mielipiteensä, olisko kuitenkin niin, että tässä ketjussa on tarkoitus keskustella TSI moottorien ongelmista eikä minun mielipiteistä, teitä varten on oma trollitopikki työnalla, siellä voitte käydä avautumassa ja purkamassa pettymyksiänne VAG tuotteisiin, itse olen enempi kiinnostunut tekniikasta kuin muiden jäsenien mollaamisesta, ilmeisesti Peugeot on monelle teistä se punainen vaate.


Vaarivanhus

En, Keni1, osaa valitettavasti osaa sanoa juuta enkä jaata tuosta 1.8 TSI-moottorista, koska minulla ei ole siitä kokemusta. Mielelläni olisin apunasi autonvalinnan pulmissasi, mutta näin ollen jätän kysymykseen vastaamisen asian paremmin tietäville.
Joutilas 76v

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:10:56
Eli heti vedettiin herne nenään vaikka pyysin että ei vedettäisi hernettä nenään, pidätkö niin paljon nenäherneistä?

Ei nämä sinun juttusi saa mitään hernettä menemään nenään, olet aikamoinen viihdearvo tälle palstalla vaikka välillä aika raskas sellainen. Keep up the good work.  :)

ClintMeatwood

Laitetaan tähän ketjuun välillä otsikkoon liittyvää asiaakin.
Oma Polo viety tänään huoltoon rallattelun ja pienen nykiminen takia. Ã,,sken tuli soitto, että ketju vaihtoon ja kustannus minulle 0â,¬.
Auto siis 1.2tsi polo vm2010 mittarissa vajaa 38000km.

MilkBoy

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 05.05.14 - klo:10:38
Mitä sitten tapahtuu, kun ostat sen luotettavan auton, joka ei kuulu VAG-perheeseen ja siinä ilmenee ongelmia? Voitko autoa ostaessasi itse määritellä, mikä auto tulee kestämään ja se maanantaikappale ei osu kohdallesi? Miten varaudut tähän etukäteen? Kaikista autoista löytyy vikoja, sellaista et löydäkään mistä ei löytyisi, joten suosittelen bussikorttia.

Kyllä ne bussitkin saattaa mennä rikki ;)

Sent from my Desire S using Tapatalk

VW e-Gofl 85kW 2015
Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 2015
- -  - -  - -  - -  - -  - -
Ex:
MB C180 SportCoupé 1.8 man 2005
Å koda Octavia II Combi 2.0 TDI RS man 2008
Å koda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2014
Å koda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2016

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: MilkBoy - 05.05.14 - klo:11:43
Kyllä ne bussitkin saattaa mennä rikki ;)

Sent from my Desire S using Tapatalk

Totta, tässäkin asiassa on riskinsä. Polkupyörästäkin saattaa katketa ketjut keskellä yötä. Mihinkään ei voi enää luottaa, kun kotirapun edessäkin saattaa liukastua koiranpaskaan. ;)

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: ClintMeatwood - 05.05.14 - klo:11:43
Laitetaan tähän ketjuun välillä otsikkoon liittyvää asiaakin.
Oma Polo viety tänään huoltoon rallattelun ja pienen nykiminen takia. Ã,,sken tuli soitto, että ketju vaihtoon ja kustannus minulle 0â,¬.
Auto siis 1.2tsi polo vm2010 mittarissa vajaa 38000km.
Huojentava tieto omaa kulkuneuvoani ajatellen. 1.2 TSI nokalla, autoni vuotta nuorempi ja kilometrejäkin puuttuu vielä vuoden ajon verran tuosta 38-tuhannesta. Ei tarvinne laittaa vielä ensi vuoden budjettiin rahaa tulevaa moottoriremonttia varten.
Joutilas 76v

Reterete

Lainaus käyttäjältä: ClintMeatwood - 05.05.14 - klo:11:43
Laitetaan tähän ketjuun välillä otsikkoon liittyvää asiaakin.
Oma Polo viety tänään huoltoon rallattelun ja pienen nykiminen takia. Ã,,sken tuli soitto, että ketju vaihtoon ja kustannus minulle 0â,¬.
Auto siis 1.2tsi polo vm2010 mittarissa vajaa 38000km.

Tähän semmoinen kysymys, että nykiikö koko kierrosalueella vai n. 1800-2500 kierroksen välissä?

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


ClintMeatwood

Lainaus käyttäjältä: Reterete - 05.05.14 - klo:11:52
Tähän semmoinen kysymys, että nykiikö koko kierrosalueella vai n. 1800-2500 kierroksen välissä?

Itseasiassa nykimistä tuntui tyhjäkäynnillä esim. valoissa seistessä. Kierrokset ei sahannut mihinkään vaan pysyivät tasaisesti ~700 tuntumassa, mutta auto selvästi "heilahteli". Ja tietysti kylmästartissa iloinen rääkäisy.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: ClintMeatwood - 05.05.14 - klo:11:43
Oma Polo viety tänään huoltoon rallattelun ja pienen nykiminen takia. Ã,,sken tuli soitto, että ketju vaihtoon ja kustannus minulle 0€.
Auto siis 1.2tsi polo vm2010 mittarissa vajaa 38000km.

Onko maahantuoja/tehdas herännyt asian suhteen, kun korvataan viat takuuajan jälkeen tehtaan kustannuksella? Eikö tämmöisissä tapauksissa ole yleensä vaadittu, että auton omistaja maksaa 30-50% loppulaskusta (siitä ylihintaisesta?), ainakin yli 3 vuotta vanhoissa autoissa?

japa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:10:59
Nyt japakin katsoi hetkensä koittaneen ja pääsi loistamaan. Onneksi mielesi ei ole niin mustavalkoinen kuin minun mieleni. Rivien välistä saatoin lukea, että olet itsekkin pettynyt VAG tuotteisiin etkä niitä muille suosittele, korjaa jos olen väärässä.
Voin kuule keni kertoa,että olen erittäin tyytyväinen ocu kolmoseen. Saa hakea parempaa autoa luokastaan. Jos on kerro se. Jos luet minkä tahansa autolehden juttuja niin ocu on lähes aina voittaja ja moottori on mitä mainioin ja pienikulutuksinen. Sitä paitsi uskon tälläkertaa, että vag on onnistunut myös jakopään osalta. Ei ihan tyhjästä voi luvata,että eka tarkistus jakopään osalta on 260 000km. Huom. tarkastus,ei välttämättä vaihto.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Keni1

#3492
Lainaus käyttäjältä: japa - 05.05.14 - klo:12:26
Voin kuule keni kertoa,että olen erittäin tyytyväinen ocu kolmoseen. Saa hakea parempaa autoa luokastaan. Jos on kerro se. Jos luet minkä tahansa autolehden juttuja niin ocu on lähes aina voittaja ja moottori on mitä mainioin ja pienikulutuksinen. Sitä paitsi uskon tälläkertaa, että vag on onnistunut myös jakopään osalta. Ei ihan tyhjästä voi luvata,että eka tarkistus jakopään osalta on 260 000km. Huom. tarkastus,ei välttämättä vaihto.

Mistä lähtien sun skodassa on ollut jakoketju, onko hihna vaihdettu ketjuun ja miksi?

Aika helposti sulla palaa puuro pohjaan, mut kun sulla taitaa kuitenkin olla se hihnakone niin oulunseutu on paha hihnoille, siellä hihnat katkeilee aika vähillä kilometreillä. No joo, tosiaan jos hihnan vaihtaa tarpeeksi usein ja hihnassa ei ole valmistusvirhettä niin varmaa se on ihan hyvä ratkaisu jakopäähän, mutta kuten mainittu niin se ei varoittele ennen katkeamista vaan menee naps poikki. Joku tähystysluukku josta näkyisi onko hihna rispaantunut voisi olla hyvä.

Mielenkiintoista tällä foorumilla on se, että kun topikin otsikko viittaa ongelmiin ja niiden käsittelyyn niin eikös kaikki ne joilla ei ole mitään ongelmia autonsa kanssa ilmoittaudu joka välissä sankoin joukoin kertomaan että minun autossani ei ole mitään vikaa, en ymmärrä miten tuo ilmoittelu kuuluu mitenkään aiheeseen. Aikoinaan perustettu topikki, jossa kaikki viattoman VAG kulkineen omistajat voivat käydä kilvan kehumassa autoaan, se topikki on yksi lyhyimmistä topikeista tällä foorumilla, ihmettelenkin suuresti, että miksi ette käytä tuota ylimääräistä energiaanne sen topikin ylläpitoon vaan kirjoitatte sinne kuuluvat viestit tänne? Jos kerran VAG on loistava käykää ihmeessä kehumassa ja pitäkää ihmeessä tuotakin topikkia framilla, se on parasta mainosta kun toimivia on enemmän kuin viallisia.

Vaarivanhus

Se vain on ihmisluonteelle ominaista, että useammin valitetaan epäkohdista kuin kunnossa olevista asioista.
En äkkiseltään muista, että tuttavapiirissäni olisi henkilöitä, jotka kehuisivat, kuinka terveitä he ovat. Sen sijaan sairauksiaan valittavia löytyy yllin kyllin.
Joutilas 76v

ClintMeatwood

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 05.05.14 - klo:12:23
Onko maahantuoja/tehdas herännyt asian suhteen, kun korvataan viat takuuajan jälkeen tehtaan kustannuksella? Eikö tämmöisissä tapauksissa ole yleensä vaadittu, että auton omistaja maksaa 30-50% loppulaskusta (siitä ylihintaisesta?), ainakin yli 3 vuotta vanhoissa autoissa?

En osaa sanoa, mutta muistelen maahantuojan tai tehtaan jossain myöntäneen että näihin 1.2 motteihin tuli niitä viallisia ketjuja. Toisekseen jos autolla ajettu 38000 ja huollettu merkkiliikkeessä niin ei siinä hirveästi voi nikotella. Odotin kyllä että asiasta olisi joutunut keskustelemaan, mutta hyvä näin.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.05.14 - klo:13:03
Se vain on ihmisluonteelle ominaista, että useammin valitetaan epäkohdista kuin kunnossa olevista asioista.
En äkkiseltään muista, että tuttavapiirissäni olisi henkilöitä, jotka kehuisivat, kuinka terveitä he ovat. Sen sijaan sairauksiaan valittavia löytyy yllin kyllin.

Totta, mutta näihin topikkeihin jaksetaan kirjoittaa autoista joissa ei ole aiheeseen liittyvää vikaa???

Topikin otsikko on TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:13:16
Totta, mutta näihin topikkeihin jaksetaan kirjoittaa autoista joissa ei ole aiheeseen liittyvää vikaa???

Topikin otsikko on TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset
Omalta osaltani olen mekoisen paljon tähän ketjuun kirjoitellut. Täysin neutraalein ajatuksin, puhtaasti teknisessä mielessä pohdiskellen, mistä ketjuongelmissa on kyse. En ole omasta mielestäni osallistunut sen paremmin haukkumis- kuin kehumiskuoroonkaan ja omat kokemukseni olen vain todennut olemassa olevina tosiasioina. Kenenkään muun kokemuksia en ole asettanut kyseenalaiseksi.

Itse olet sanonut minun olevan" uskomaton selittäjä", kun olen asioiden teknistä taustaa pohdiskellut. Mikä siinä on ollut niin vastenmielistä?   
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.05.14 - klo:13:31
Itse olet sanonut minun olevan" uskomaton selittäjä", kun olen asioiden teknistä taustaa pohdiskellut. Mikä siinä on ollut niin vastenmielistä?

Vastaukset on osin olleet aika ufoja kun vikoja haetaan folioista sun muista härpäkkeistä, muistan kyllä miksi noin sinua nimitin, että jos aina hellan takaa lähdetään VAG vikoja etsimään niin kyllähän se uskomatonta selittelyä on, eikö?

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: japa - 05.05.14 - klo:12:26
Voin kuule keni kertoa,että olen erittäin tyytyväinen ocu kolmoseen. Saa hakea parempaa autoa luokastaan. Jos on kerro se. Jos luet minkä tahansa autolehden juttuja niin ocu on lähes aina voittaja ja moottori on mitä mainioin ja pienikulutuksinen. Sitä paitsi uskon tälläkertaa, että vag on onnistunut myös jakopään osalta. Ei ihan tyhjästä voi luvata,että eka tarkistus jakopään osalta on 260 000km. Huom. tarkastus,ei välttämättä vaihto.


Lupashan ne huoltovapaan jakoketjunkin.  ;D (sori, oli pakko)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:13:36
Vastaukset on osin olleet aika ufoja kun vikoja haetaan folioista sun muista härpäkkeistä, muistan kyllä miksi noin sinua nimitin, että jos aina hellan takaa lähdetään VAG vikoja etsimään niin kyllähän se uskomatonta selittelyä on, eikö?
Olen jäävi kommentoimaan omia kirjoituksiani, ovatko ne olleet "uskomatonta selittelyä" vaiko ei. Jätän sen muiden lukijoiden ja kirjoittelijoiden mietittäväksi.

Siinä vaiheessa, kun kuulijalta loppuu tekninen ymmärrys käsiteltävään asiaan, niin aletaan puhua ufoista tms...
Joutilas 76v

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:11:13
Nyt on näköjään kaikki foorumin trollit esittäneet mielipiteensä, olisko kuitenkin niin, että tässä ketjussa on tarkoitus keskustella TSI moottorien ongelmista eikä minun mielipiteistä, teitä varten on oma trollitopikki työnalla, siellä voitte käydä avautumassa ja purkamassa pettymyksiänne VAG tuotteisiin, itse olen enempi kiinnostunut tekniikasta kuin muiden jäsenien mollaamisesta, ilmeisesti Peugeot on monelle teistä se punainen vaate.

Minulla ei ainakaan ole Peugeot mikään punainen vaate, olenhan kaksi sellaista uutena ostanut ja niillä yhteensä yli 11 vuotta ajanut. Ei niissä mitään pahoja vikoja ollut, kuten ei ole ollut muissakaan autoissani. Pikkuvikoja oli kyllä enemmän kuin muun merkkisissä kulkineissani. Mutta edelleenkään en ymmärrä mitä nämä Pökötit kuuluvat tänne TSI-ketjuun. Tai sitä miksi niistä pököistä, Poloon Hangossa vaihdetuista käytetyistä moottoreista sun muusta skeidasta pitää avautua kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja joka toisessa keskusteluketjussa?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

japa

Se on ihan sama mitä täällä löpistään. Yks kaveri tuntuu tietävän joka asiaan mikä on oikein ja mikä väärin. Mitään ei voi sanoa, ettei siihen tule,se viimeinen kaneetti päälle. Tuohon tautiin on kyllä olemassa diaknoosi,mutta jääköön sanomatta.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

skriko

Kyllähän se on selvä, että nykyautojen viat ja laatuongelmat johtuvat siitä, että EU-asettaa autoille sellaisia "ehtoja" että tehtaat eivät pysty niitä suunnittelemaan toimiviksi samaa tahtia kun direktiiviä tulee.
Täten autoja testataan kuluttajalla. Toinen syy on se, että tehtaat ottavat nykyään paljon osia alihankkijoilta, eivätkä valmista niitä enää itse. Pian autotehdas on vain kokoonpanolaitos. Hinnan minimoimiseksi kilpailutetaan ja otetaan mistä halvimmalla saadaan.
Eihän tuollaisilta tietokone muovikipoilta voikaan odottaa toimivuutta. Oli vielä aika, jolloin nykyauton hinnalla ei saanut kunnolla polkupyörää, mutta ne pyörät kyllä kestivät.
Ennen kunnon autoilla ajoivat vain rahamiehet. Nyt jokainen keskenkasvuinen lökäpöksy ajelee luxusbemarilla joko lippalakki väärinpäin tai villapipo päässä 30 asteen helteellä.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: ClintMeatwood - 05.05.14 - klo:13:04
En osaa sanoa, mutta muistelen maahantuojan tai tehtaan jossain myöntäneen että näihin 1.2 motteihin tuli niitä viallisia ketjuja. Toisekseen jos autolla ajettu 38000 ja huollettu merkkiliikkeessä niin ei siinä hirveästi voi nikotella. Odotin kyllä että asiasta olisi joutunut keskustelemaan, mutta hyvä näin.

Ihan hyvä jos maksavat kustannukset, se on positiivinen asia. Käytäntöjä näyttää olevan niin monta kuin on korjaamoja? Itsellä tulee kesällä 3 vuotta ja 50 tkm täyteen, joten uskaltaa vielä vuoden ajella rauhallisin mielin, jos ei saa vaihdettua? Tosin vaihtoakin tässä olen miettinyt pitkän aikaa, mutta nuo hyvityshinnat ei päätä huimaa (TSI+DSG), eikä ole oikein mieleistä vaihtoehtoa löytynyt? Laskevat nuo molempien ongelmien korjauskustannukset, niin hyvitys jää alhaiseksi (vakioperustelu).

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 05.05.14 - klo:18:41
Täten autoja testataan kuluttajalla. Toinen syy on se, että tehtaat ottavat nykyään paljon osia alihankkijoilta, eivätkä valmista niitä enää itse. Pian autotehdas on vain kokoonpanolaitos. Hinnan minimoimiseksi kilpailutetaan ja otetaan mistä halvimmalla saadaan.

Just laitoin tonne toiseen topikkiin, että eikö VW:n kannattaisi itse valmistaa osat jotka aiheuttavat päänvaivaa ja harmeja, näin voitaisiin varmistua että laatu on tasaista? noin ainakin valittaminen loppuisi, turhaa pahaa mieltä suuntaan jos toiseen näistä tulee, tuskin siellä marmorillakaan on kiva näitä kuunnellla?

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:20:41
Just laitoin tonne toiseen topikkiin, että eikö VW:n kannattaisi itse valmistaa osat jotka aiheuttavat päänvaivaa ja harmeja, näin voitaisiin varmistua että laatu on tasaista? noin ainakin valittaminen loppuisi, turhaa pahaa mieltä suuntaan jos toiseen näistä tulee, tuskin siellä marmorillakaan on kiva näitä kuunnellla?
Johtuisiko ongelma siitä, että ekonomeilla tuppaa olemaan tässä maailmassa suurempi kengännumero kuin insinööreillä?
Joutilas 76v

ClintMeatwood

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 05.05.14 - klo:18:50
Ihan hyvä jos maksavat kustannukset, se on positiivinen asia. Käytäntöjä näyttää olevan niin monta kuin on korjaamoja? Itsellä tulee kesällä 3 vuotta ja 50 tkm täyteen, joten uskaltaa vielä vuoden ajella rauhallisin mielin, jos ei saa vaihdettua? Tosin vaihtoakin tässä olen miettinyt pitkän aikaa, mutta nuo hyvityshinnat ei päätä huimaa (TSI+DSG), eikä ole oikein mieleistä vaihtoehtoa löytynyt? Laskevat nuo molempien ongelmien korjauskustannukset, niin hyvitys jää alhaiseksi (vakioperustelu).

Tuota hyvityshintaa ehdin jo itsekin miettiä ennen tätä. Nyt on onneksi huoltokirjassa merkintä vaihdetusta ketjusta niin luulisi sen auttavan ainakin neuvotteluissa. Itselläni on manuaali niin jää nuo dsg "ongelmat" pois. Toisaalta ostin tämänkin kotteron käytettynä ja ihan tietoisena jakoketjun ongelmista. Itse en vierasta näitä tyyppivikoja niin paljon kuin ehkä muut. Voi se auto hajota milloin vain ja miten vain ihan sama mikä merkki se on. Aikoinaan ajoin mazda 3 josta levisi kytkin 51000km ajettuna. Ehti olla minulla 2 viikkoa ja muutaman sata kilsaa. Meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin. Mutta tuosta opin että mitä vain voi käydä. Uskon että sinunkin tapauksessa maahantuojan piikkiin ketju menee mikäli lähiaikoina leviää.

baleno

Näitä jakoketju tsi-koneellisia pikkuturboja saa tulevaisuudessa halvalla. Hyvä vaihtoehto monelle "tsi"-(tee se itse)-miehelle. Iteltäkin kun balenon kone uupuu puoli milliä ajettuna 10 vuoden päästä, voi harkita moista.
Citroen C5 2.0i 2006

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: baleno - 06.05.14 - klo:00:46
Näitä jakoketju tsi-koneellisia pikkuturboja saa tulevaisuudessa halvalla. Hyvä vaihtoehto monelle "tsi"-(tee se itse)-miehelle. Iteltäkin kun balenon kone uupuu puoli milliä ajettuna 10 vuoden päästä, voi harkita moista.

Baleno taitaa olla muuten paras auto, mitä meidän taloudessa on koskaan ollut. Puuttui vaan ohjaustehostin ja kylmästöinti. :(

Keni1

Olitsä tän lukenut, ohjelma oli netissä nähtävillä, videolla VW asentaja esitteli venynyttä jakoketjua ja antoi ymmärtää että ihan jokapäiväistä kauraa on niiden vaihtaminen, ei esim. kertonut että ketju vaihdetaan aina parempaan tms., vain VW:n nokkamiehet sitä hokee vaikka mitään speksejä ei löydy siitä kuinka ketjua olisi muka parannettu.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/autojen-maahantuojat-panttaavat-tietoja-vioista

Pieni poiminta jutun kommenteista:

---

Lähettänyt 27.03.2014 - 21:48 käyttäjä Tyytymätön asiakas (ei varmistettu)
Omasta VW Touranista (tsi-kone) on ketju lauennut 2 kertaa 87tkm ja 134tkm. Eli ei kai tuo mikään satunnainen vika ole. Nyt jälkimmäinen remontti kustanis 2800e ja VW tuli vastaan 50%, muutenhan se olisi ollut melkein kuusi tonnia. Kusetuksen makua, voisi joku sanoa.

---

Ja kyseessä siis täysin huoltovapaa osa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy