TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

sakal83

 ;D ;D ;D muistatko Ken1 kun 80-90 taitteessa piti käyttää kuvaputkitelkkarin päällä sellaista foliolla päällystettyä muovailuvahanpalaa?
Sen piti estää säteily tjsp kohdistumasta ihmiseen. Vieläkö sinulta löytyy näitä?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Vaarivanhus

Kovaa on kilpailu autoalalla, niin myyjien kuin auton omistajienkin välillä. Nuo nelipyöräiset ystävämme ovat vain metallia, muovia ynnä muuta kettinkiä ja aina niihin rahaa uppoaa.
Helpottakaa hetkeksi ja nauttikaa keväästä. ;)

Ystävällisin terveisin
"Uskomaton selittäjä".
Joutilas 76v

japa

#3452
Voi olla että muistan väärin, mutta laatututkumuksissa ranskalaiset on peränpitäjinä vuodesta toiseen ollut AINA ja se tosiasia ei miksikään muutu.  ;D
Pösöistäkin hävis viiden vuoden takuu niin nopeaan etteivät kerenneet montaa myydä.
Hyvää kevättä kaikille  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 03.05.14 - klo:22:28
Vähän offtopic kun itsellä 1.8tsi mutta mulla passatti kävi 2/2014 jakoketju remontissa minkä yhteydessä öljytkin vaihdetaan.

No pari päivää sitten n. 4000km ajon jälkeen mittaristoon sytty öljyvalo.
No öljynpinta oli minimissä.
Sitä tässä ihmettelen kun ei se ennen ole noin paljon öljyä vienyt.

Tuli heti mieleen että onkohan joku mennyt vikaan jakopää rempassa.
Harmi kun ei ole paikkaa missä pääsis auto alle vilkaisemaan että tuleeko öljyt jostain pihalle.

Pitää seurata tilannetta.

Mahtaako olla edes sama kone keulilla, jospa vaihettu koko motti samalla, jakopään vaihto kun ei vaikuta öljynkulutukseen mitenkään, eihän siinä vaiheta kuin moottorin 'ulkopuolisia' osia, öljynkulutuksen aiheuttaa vain vuotavat tiivisteet (helppo havaita silmällä) tai väljät sylinterit, kuluneet ohjurin kumit etc. kuluma joka päästää öljyä palotilaan. Maahantuojan mukaan öljy huohottuu moottorista ulos, ettei vaan olis jääny trasselituppoa huohottimeen? Laki toki sallii autojen korjaamisen myös käytetyillä osilla kunhan osat on tarkistettu / kunnostettu. Tämä on kuluttajalle halvempaa kun ei tarvi uusista osista maksaa, mutta kun esim. 30 tkm ajettuun vaihdetaan vaikka 100-200 tkm ajettu kunnostettu motti niin eipä se auton omistajaa naurata. Ihan sama kuin remontiireiska vaihtaisi uudehkoon luksus kämppääsi käytettyjä kodinkoneita, kierrätys materiaaleja Afrikan slummeista etc.

Mun mielestä pitäisi lailla kieltää käytettyjen osien käyttö autojen korjaamisessa, kyllä kuluneen osan tilalle pitää vaihtaa uusi osa, sulattoon vaan käytetyt metalliosat silleen ne kiertää reilusti.

Niinku mä luulin että tää 1.8 TSI olisi unelmakone seuraavaan GTI Poloon, eipä kyllä hyvältä näytä, joutuu sanelemaan sellaiset ehdot ettei kauppoja taida syntyä, harmi.

Wekotin

Ã,,lä huoli ken1. Uusi ACT-moottorillinen tutisee ja hytkyy näköjään aika ikävästi. Voi kyllä tästä kolmikirjaimisesta vielä vuosiksi iloa irtoaa tähän ketjuun.  :)

http://www.motor-talk.de/forum/rumble-and-vibrations-golf7-tsi-140-dsg-t4733542.html

Keni1

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.05.14 - klo:11:57
;D ;D ;D muistatko Ken1 kun 80-90 taitteessa piti käyttää kuvaputkitelkkarin päällä sellaista foliolla päällystettyä muovailuvahanpalaa?
Sen piti estää säteily tjsp kohdistumasta ihmiseen. Vieläkö sinulta löytyy näitä?

En ole koskaan kuullutkaan, sulta sellainen aparaatti näköjään löytyy  ;D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 04.05.14 - klo:18:09
Ã,,lä huoli ken1. Uusi ACT-moottorillinen tutisee ja hytkyy näköjään aika ikävästi. Voi kyllä tästä kolmikirjaimisesta vielä vuosiksi iloa irtoaa tähän ketjuun.  :)

http://www.motor-talk.de/forum/rumble-and-vibrations-golf7-tsi-140-dsg-t4733542.html

Vähän OT mutta löytyy ainakin 2 teknologiaa jotka eivät kiinnosta ja joita ei minun autooni tule, toinen on Start & Stop ja toinen ACT. Teknologiat jotka kiinnostaa mutta joita ei siitä huolimatta minun autooni tule ovat TSI ja DSG.

skriko

Itse taas en ole halukas jälkeenpäin asennuttamaan mitään tuollaisia start/stoppeja enkä muita. Niin kuin Ken1:kin mainitsin, minäkään en asennuta mitään noista nykyiseen autooni, eli minunkaan autooni ei niitä tule.
Taas jos mietitään autoja mitä olisin joskus ostamassa, en halua että niissä on ACT, start/stop. Nämä siksi, että pääsen nytkin ilman noita Sciroccolla alle 6 kulutukseen. DSG:llä varustettua autoa en koskaan hanki koska tykkään manuaalista. TSI tosin käy hyvien kokemusten vuoksi.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.14 - klo:19:51
Itse taas en ole halukas jälkeenpäin asennuttamaan mitään tuollaisia start/stoppeja enkä muita. Niin kuin Ken1:kin mainitsin, minäkään en asennuta mitään noista nykyiseen autooni, eli minunkaan autooni ei niitä tule.

Vähä niinku muuntelit mun kommenttia? Eipä tosiaan ollu sanallakaan mainittu että kyse olisi nykyisen Peugeot autoni päivittämisestä VW tekniikalla tai jälkiasenteisilla S&S virityksillä, kysehän oli tietenkin siitä että kun nykyisellä kokemuksellani olen uutta autoa ostamassa, eivät mainitut teknologiat tule missään tapauksessa kyseeseen ja niitä ei ainakaan tulevista autoistani löydy, ei löydy kyllä nykyisestäkään ja hyvin sillä on pärjänny. Jos taas joku nimenomaan haluaa nuo kaikki tai osan noista teknologioista autoonsa, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan, vapaa maa suomi mahdollistaa omat päätökset, tosin ei haittaa jos joskus ottaa asioista selvää ennenkuin on liian myöhäistä katua. Autoa kun ei oikein voi palauttaa ilman roimaa tappiota vaikka siinä olisi mitä vikoja. Itselle ainakin jäi semmonen maku VW Auton toiminnasta että kusettivat minkä ehtivät.

vallu

. Itselle ainakin jäi semmonen maku VW Auton toiminnasta että kusettivat minkä ehtivät.
[/quote]
Ehkä kusetus osui otolliseen maaperään?

pomo

Olkaa huoleti, start&stop on kaikissa uusissa autoissa lähivuosina!

skriko

#3461
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:20:50
Itselle ainakin jäi semmonen maku VW Auton toiminnasta että kusettivat minkä ehtivät.

Olisitko ystävällinen ja kertoisit miten ne sinua hööpöttivät? En tiedä mitä tarkoitat tummennetulla sanalla. Jos pettivät tai valehtelivat, niin hehän ovat korvausvelvollisia.

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 04.05.14 - klo:21:06
Olkaa huoleti, start&stop on kaikissa uusissa autoissa lähivuosina!

Muistaakseni Ford Fiesta ST:ssä oli lisävarusteena. Onneksi kaikki eivät vielä ole hulluiksi tulleet.

tapanixxx

Nämä ovat hienoa teknologiaa. En ota kantaa siihen, ovatko ne kestävää teknologiaa :)

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.14 - klo:21:16
Olisitko ystävällinen ja kertoisit miten ne sinua hööpöttivät? En tiedä mitä tarkoitat tummennetulla sanalla. Jos pettivät tai valehtelivat, niin hehän ovat korvausvelvollisia.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18890.0  HUOH  :-\

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.14 - klo:21:16
Olisitko ystävällinen ja kertoisit miten ne sinua hööpöttivät? En tiedä mitä tarkoitat tummennetulla sanalla. Jos pettivät tai valehtelivat, niin hehän ovat korvausvelvollisia.

Voi vittu lopeta jo, kyllä nämä on kuule sata kertaa jo kerrottu ja sinäkin varmasti lukenut jutut.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:21:27
Voi vittu lopeta jo, kyllä nämä on kuule sata kertaa jo kerrottu ja sinäkin varmasti lukenut jutut.
Sinäpä sen sanoit  ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:21:27
Voi vittu lopeta jo, kyllä nämä on kuule sata kertaa jo kerrottu ja sinäkin varmasti lukenut jutut.

En ole lukenut koska oli banni päällä tuolloin. Täytyy kyllä sanoa, että jos noin innokkaasti ryhtyisit oikeutta käymään niin kyllä saisit volsut linnaan. Tarkoitan että tuosta kirjoittelusta täällä ei ole mitään hyötyä. Itselläni on ollut aina sellainen tapa, että jos tuotteessa on ongelmia selvitän ne ihmisten kanssa, jotka voivat korjata ne, enkä huutele niitä täällä palstoilla.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:19:23
En ole koskaan kuullutkaan, sulta sellainen aparaatti näköjään löytyy  ;D
Ei ole kuvaputkitelkkaria ollut enään vuosiin. Niinkuin ei ole ollut pököttiäkään.
Sulta nämä "aparaatit" näköjään löytyy  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Keni1

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.05.14 - klo:23:34
Ei ole kuvaputkitelkkaria ollut enään vuosiin. Niinkuin ei ole ollut pököttiäkään.
Sulta nämä "aparaatit" näköjään löytyy  ;D

Niin ja hyvin toimii molemmat  ;D

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:23:39
Niin ja hyvin toimii molemmat  ;D
Hieno juttu. Mulla oli molemmissa sähkövikoja vaikka muille jakaa. En vaan jaksanut lähteä kirjoittamaan kirjaa aiheesta ja itkemään keskustelupalstalla.
Jatka toki ihmeessä, olen jo muovannut aikaisemmin mainitsemastani töllön säteilynappaajasta itselleni foliohatun ja pidän täällä peukkuja pystyssä että saisit nujerrettua konsernin.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

tet

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.14 - klo:21:16
Olisitko ystävällinen ja kertoisit miten ne sinua hööpöttivät? En tiedä mitä tarkoitat tummennetulla sanalla. Jos pettivät tai valehtelivat, niin hehän ovat korvausvelvollisia.

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.05.14 - klo:21:27
Voi vittu lopeta jo, kyllä nämä on kuule sata kertaa jo kerrottu ja sinäkin varmasti lukenut jutut.

Hiphei, skrikolle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Tuollaiseen suoritukseen ei moni pysty; sait trollin hermostumaan omaan trollaamiseensa. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.05.14 - klo:07:47
Hiphei, skrikolle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Tuollaiseen suoritukseen ei moni pysty; sait trollin hermostumaan omaan trollaamiseensa. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Voistitko tet määritellä tarkemmin miksi nimittelet minua trolliksi, lue viestejäni ja havaitse että niissä ei ole mitään trollausta. Tällä hetkellä olen kiinnostunut Polo GTI 1.8 TSI mallista jota ollaan tuomassa markkinoille, nyt etukäteen selvitetään 1.8 TSI moottorin ongelmat, jos vakuutun, että uusi Polo GTI on turvallista ostaa niin sellaiseen saatan päätyä. Jos pelkästään näistä utelu tulkitaan trollaukseksi niin minäpä tulkitsen nimittelyn niin, että kysymykseni ja esille tuomani asiat ovat volkkarin edustajille liian kiusallisia, näihin kuuluu oktomurskeet, jakopäänhihnat ja -ketjut, öljynsyönti, turbojen rikkoutumiset, peltien ruostuminen etc lista on loputon. Nuo ovat siis asioita joista saa kertoa jos omassa autossa havaittu, mutta niistä ei saa viritellä mitään tutkimuksia koska VAG itse selvittää / lakaisee ne maton alle hys hys!

Kuitenkin koska nyt niin moni on kiusaantunut myös 1.8 TSI moottorista ja sen ongelmien esille tuonnista, vaikuttaa siltä että koko auton voi unohtaa ja seuraavaksi autoksi katson jonkin aivan muunmerkkisen luotettavan menopelin. Tämä minun päätökseni riippuu nyt sinusta tet, onko VAG tuote mielestäsi edelleen ostamisen arvoinen ja saako teknisiä ongelmia puida tällä foorumilla myös ennen auton ostoa vai vasta kun paskat on housussa? Voin auttaa sinua valistustyössä, otan tuon 1.8 TSI moottorin esiin joka käänteessä ja kerron että sinä et sellaista suosittele ja sinulla on pätevyys arvioida VAG tekniikkaa koska päivittäin niitä korjailet ja tiedät mistä kirjoitat toisin kuin minä joka olen vain entinen sumutettu asiakas jolla ei edes ole ollut 1.8 TSI moottorista autoa. Ã,,lä sit vedä hernettä nenään :)

Sokota09

Mitä sitten tapahtuu, kun ostat sen luotettavan auton, joka ei kuulu VAG-perheeseen ja siinä ilmenee ongelmia? Voitko autoa ostaessasi itse määritellä, mikä auto tulee kestämään ja se maanantaikappale ei osu kohdallesi? Miten varaudut tähän etukäteen? Kaikista autoista löytyy vikoja, sellaista et löydäkään mistä ei löytyisi, joten suosittelen bussikorttia.

japa

Ekös keni luvannut jossain vestissä että tsi ja dsg ei tule koskaan hänelle ja nyt se miettii jos kuitenkin polo  ;D Mikäsiinä pösössä mättää? Eikös se THP olekaan maailman paras, ei kannata enää sortua vag kamppeisiin jos on hyvän löytänyt  8) 
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Vaarivanhus

Elämään sisältyy aina riskejä, jopa autoa valitessaan. Mikäli riskejä auton suhteen ei halua ottaa, niin sitten pitää kävellä, liukastua ensimmäisellä kävelylenkillä koiranpaskaan ja halkaista päänsä jalkakäytävän reunuskiveen.
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 05.05.14 - klo:10:38
Mitä sitten tapahtuu, kun ostat sen luotettavan auton, joka ei kuulu VAG-perheeseen ja siinä ilmenee ongelmia? Voitko autoa ostaessasi itse määritellä, mikä auto tulee kestämään ja se maanantaikappale ei osu kohdallesi? Miten varaudut tähän etukäteen? Kaikista autoista löytyy vikoja, sellaista et löydäkään mistä ei löytyisi, joten suosittelen bussikorttia.

Eli heti vedettiin herne nenään vaikka pyysin että ei vedettäisi hernettä nenään, pidätkö niin paljon nenäherneistä?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 05.05.14 - klo:10:48
Ekös keni luvannut jossain vestissä että tsi ja dsg ei tule koskaan hänelle ja nyt se miettii jos kuitenkin polo  ;D Mikäsiinä pösössä mättää? Eikös se THP olekaan maailman paras, ei kannata enää sortua vag kamppeisiin jos on hyvän löytänyt  8)

Nyt japakin katsoi hetkensä koittaneen ja pääsi loistamaan. Onneksi mielesi ei ole niin mustavalkoinen kuin minun mieleni. Rivien välistä saatoin lukea, että olet itsekkin pettynyt VAG tuotteisiin etkä niitä muille suosittele, korjaa jos olen väärässä.

MMV

Keni1, viihdyttävyytesi hassuna trollina on vahvasti laskusuunnassa aggressiivisen viestittelysi takia. Kannattaisiko harkita joko taukoa kirjoittelussa tai vaihtoehtoisesti siirtymistä sinne Pökö-palstalle keskustelemaan hyvästä autovalinnastasi? Mikäli VAG herättää noin suurta mielipahaa ja olet tuotteesta päässyt jo eroon, niin miksi ihmeessä jatkat tätä samaa vauhkoamista edelleen?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.05.14 - klo:10:54
Elämään sisältyy aina riskejä, jopa autoa valitessaan. Mikäli riskejä auton suhteen ei halua ottaa, niin sitten pitää kävellä, liukastua ensimmäisellä kävelylenkillä koiranpaskaan ja halkaista päänsä jalkakäytävän reunuskiveen.

VAG varmaan ostaa myyntipuheesi, on se niin hyvä.

Eli osta sokeasti se mikä eniten silmää miellyttää älä missään tapauksessa ota selvää mahdollisista teknisistä ongelmista, kyllä VW korjaa jos tarvettta, tosin joudut itse osallistumaan korjauskustannuksiin takuista huolimatta, mutta sellaista elämä on, riskienottoa, onko sinussa miestä, uskallatko ostaa volkkarin? Ei ole en uskalla, olen hiiri :)

Sanotaan nyt vaikka silleen, että kun käyn liikkeessä katsomassa sitä uutta Polo GTI 1.8 TSI autoa, niin oletan konepellin alla olevan aivan tehdasuutta tekniikkaa, onko se muka liikaa vaadittu VAG tuotteesta. Polo GTI 6R 1.4 TSI ei ollut uusia moottoreita niissä nokalla, rohkenen epäillä ettei ole tulevassakaan mallissa, tästä siis kysymys. Autohan itsessään oli todella hyvä, mutta se moottori ja myöhemmin myös DSG 7 ongelmat vievät pisteet Peugeotille, minä annan aina mahdollisuuden korjata tilanne ja jos tuote on kunnossa, niin minulla ei ole mitään syytä sitä vältellä. Bussilla kulkisin mutta kun on niin pirun hankala työmatka julkisilla kulkea niin joudun autoa käyttämään, tästä seuraakin se, että viimeksi kaipaan autooni mitään teknisiä ongelmia, varsinkaan näitä mainiituja juttuja, auto pitää olla käytössä joka päivä, vaikka viat saadaankin korjattua, niin korjaamolle kuuluu vain vanhat käytetyt autot, ei uudenkarheat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy