TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Asterion

Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.04.14 - klo:09:49
Siitä olen samaa mieltä, että vituttas jos tuo tsi hajoaa ja sen korjaus maksas itellle yli 2000e. Jos hinta jää 1000e nurkille ja auto on ollut siihen saakka hyvä, toimiva ja halpa huoltaa niin sitten ei niinkään. Tälläinen kokemus mulla on tsi:stä, ainahan se maksun hetkellä harmittaa, mutta sitten on melkein uus kone? Tälläisiä ajatuksia tuolta bmw foorumeilta voi lukea! Täällä kaikki on niin negatiivista?

Sehän on hienoa jos uudehkon auton tuhansiin euroihin nousevat korjauskustannukset ovat vain harmituksen luokkaa maksajan mielestä. Tällä palstalla on kenties keskimäärin rahattomampaa porukkaa kuin jossain BMW foorumeilla ja siksi kalliit ja odottamattomat korjaukset uudessa autossa tuntuu paljon  enemmältä kuin vain harmituksella. Viikolla tuli televisiosta yksi mielenkiintoinen elokuva jonka unohdin nauhoittaa,  se harmitti kovasti.  Kun 50t annetusta Yetistäni meni ketju jo toisen kerran,  mielessä pyöri paljon  voimakkaammat tunteet kuin pelkkä harmitus  :o

mikama83

Tossa mulla ollu aika ihme ääni kun kone on ajettu kuumaksi ja seisoo yli puoli tuntia, niin sitten kun käynnistää kuuluu 1-2s semmoista kolinan/nakutuksen tapaista joka ihan selvästi liittyy öljynpaineen nousuun. Sitä ei oikein erota kuuluuko tuo jakopään seudulta vai voisiko nostajat tehdä tuon äänen. Mutta en kylmäkäynnistyksessä erota tommosta ääntä enkä myöskään silloin jos kone seisoo vain pari minuuttia kuumana. Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa kun en tajua miten tuo siihen vaikuttaa kun kone on kuumana seisonut pidempään.

Longlife ohjelmalla tuohon on vaihdettu öljyt liikkeen toimesta vähän aikaa sitten kun mittarissa on ollu 29tkm. Olisikohan varulta vaihdettava itse öljyt vaikka noilla ei ole ajettu kuin 1000km nyt?

Kyseessä vuoden 2012 polo ja 1.2 tsi.

Wekotin

Öljyillä ei ole mitään tekemistä suunnitteluvirheen kanssa. Jakoketju kyllä venyy vaikka vaihtaisit öljyt joka päivä.

Kuuma öljy on todella ohutta, lähes vettä, joka valuu pidemmässä seisokissa takaisin öljypohjaan ja öljykanavat tyhjenee. Vain parin minuutin odotuksella kanavissa on vielä öljyä, joten paineennousu ei kestä yhtä kauaa.

Kylmällä öljyllä puolestaan ottaa aikansa paineennousu, mutta paksumpi viskositeetti joko hiljentää nostajat ja/tai sen siirtämiseen tarvittava kovempi paine kiristää kiristäjän paremmin.

romulus

mikama83 :lle. Kuulostaa varsin tutulta, edelisessä ocussa sama kone, jakoketju siellä hakkaa koppaan ilmeisesti tai pitää vaan ääntä, juuri tuo samainen tilanne. Täällä vaan kävi niin että kilinä ei lopulta enää loppunutkaan aina 2s päästä vaan jatkui pidempään, pystyi mennä konepellin alta paikallistamaan äänen ja jakopäästähän se tuli. No onneks huolto vaihtoi ketjun ilmatteeksi, mut sapettaahan se silti.  Pyydä siis takuuvaihtoa ketjulle.
Audi A4 avant (B9 2017)

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 20.04.14 - klo:23:35
Longlife ohjelmalla tuohon on vaihdettu öljyt liikkeen toimesta vähän aikaa sitten kun mittarissa on ollu 29tkm. Olisikohan varulta vaihdettava itse öljyt vaikka noilla ei ole ajettu kuin 1000km nyt?

Kyseessä vuoden 2012 polo ja 1.2 tsi.
Eli vuosimalli 2012 TSI, sama kuin minunkin kulkuvälineessä, jolla on nyt kilometrejä 27 tuhatta. Omassa autossani en ole huomannut toistaiseksi mitään ylimääräisiä kolinoita tai naputuksia käynnistyksessä. Ohjekirjassahan mainitaan, että venttiilit saattavat naputtaa 1-2 s ennen öljynpaineen nousua ja sen pitäisi olla normaalia. Mikäli ääni kuuluu jakopäästä, niin sitten taitaa olla ketju venynyt...?

Omaan autooni vaihdatin öljyt ensimmäisen kerran 2 tkm kohdalla ja toisen kerran 15 tuhannessa. Hyvin moni on täällä ollut kuitenkin sitä mieltä, ettei niin ole tarpeellista tehdä vaan noudattaa valmistajan ohjeita. Lieneekö autoissa yksilöllisiä eroja vai onko öljynvaihdolla ohjeistusta useammin merkitystä, ei ole tainnut selvitä kenellekään?

Joka tapauksessa, ei auton moottorista saisi jakoketju venyä ajokelvottomaan kuntoon tuollaisilla kilometreillä. Oikeastaan ei ollenkaan, koska sille ei ole mitään vaihtoväliä määritelty kuten hihnalle.  Vaan minkäpä teet, jos se pirulaisen ketju vaan venyy, vaikka ei pitäisikään.

Mikäli ketjun uusimisen jälkeen uusi ketju venyy samaa tahtia kuin vanha ja se pitää taas hetken kuluttua vaihtaa, niin kalliiksihan tuollaisen auton pito tulee. Varsinkin, mikäli omaa kukkaroa pitää myöhemmässä vaiheessa joka ketjunvaihdolle alkaa syvältä kaivella. Joku tietenkin vaihtaa autoa ja sillä selvä, mutta jonkun riesaksihan käytetyt autot aina joutuvat ennen paaliin panoa. Enemmän kuin harmillista.
Joutilas 76v

mikama83

Kiitos vastauksista. Kävi se perinteinen että kun menin nyt itse kuuntelemaan konehuoneeseen, niin ei kuulunu mitään erikoista ääntä. Pitää nyt seurata ja varsinkin jos taas tuota ääntä kuuluu useammin ja pidempänä niin otan yhteyttä vw:n liikkeeseen.

Ihmetyttää kun sinne kerran soitin ja kysyin että onko noita vikoja ollu, niin ei kuulemma ole kun tossakin on jo päivitetty jakopään osia. Mutta mitä sinne on päivitetty sitä en tiedä ja onko olemassa vaaraa että tuolta jotain hajoaisi vai pitääkö sitten jo ketju niin selvää ääntä että tajuaa olla ajamatta? Olen ymmärtäny että kyllä vuoden 2012 malleissa on edelleen ollut tuota vikaa. Tai siis suunnitteluvika koko jakopäässä niinkuin joku mainitsikin.

Siitä tilanne on huono että tehdastakuu loppui helmikuussa ja se eka huolto on tehty muualla kuin merkkiliikkeessä, MUTTA viimekuussa tuon auton ostin autoliikkeestä. Eli kaiken järjen mukaan jos tuohon nyt tulee remonttia niin liikkeen pitäisi maksaa korjauskulut jos niitä tulee.

Niin öljyä ei sentään ole kulunut ja pysynyt maksimitasossa kokoajan mutta se ei tosiaan taida nyt olla se ongelma..longlife-ohjelmaa ei todellakaan jatku minun käytössä koska on vain lähinnä pätkäajoa.

Jusa.L

No niin, tänään se sitten tapahtui ja emännän Ibizan 1.2TSI päästi kunnon muutaman sekunnin "rääkäisyn" jakopäästä!

Kärryllä on ajettu noin 34tkm ja viimeksi 30:n huollossa pyysin tsekkamaan jakopään, kun on välillä pitänyt pientä ääntä, mutta sanoivat autoa haettaessa, että koska eivät itse kuulleet ääntä kun käynnistivät, niin eivät tee mitään! Ja jotenkin jäi peen maku muutenkin Länsiauton tavasta vähätellä ongelmaa...

Pitää huomenna soittaa ja kysyä että mitä tehdään, mutta mitä jos vaativat taas tuon äänen kuuluville ja kun meitsin tuurilla ei varmasti ääntele liikkeen pihassa!?

Vaihdanko liikettä tässä tapauksessa, kun pitää saada pian kuntoon, ennen kuin porsii kokonaan ja joudun itse maksumieheksi isolle koneremontille!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 21.04.14 - klo:22:26
No niin, tänään se sitten tapahtui ja emännän Ibizan 1.2TSI päästi kunnon muutaman sekunnin "rääkäisyn" jakopäästä!

Kärryllä on ajettu noin 34tkm ja viimeksi 30:n huollossa pyysin tsekkamaan jakopään, kun on välillä pitänyt pientä ääntä, mutta sanoivat autoa haettaessa, että koska eivät itse kuulleet ääntä kun käynnistivät, niin eivät tee mitään! Ja jotenkin jäi peen maku muutenkin Länsiauton tavasta vähätellä ongelmaa...

Pitää huomenna soittaa ja kysyä että mitä tehdään, mutta mitä jos vaativat taas tuon äänen kuuluville ja kun meitsin tuurilla ei varmasti ääntele liikkeen pihassa!?

Vaihdanko liikettä tässä tapauksessa, kun pitää saada pian kuntoon, ennen kuin porsii kokonaan ja joudun itse maksumieheksi isolle koneremontille!

Minulla alkoi rääkymään kun autolla oli ajettu 12 800. Tämä tapahtui noin 15.9 2011 jolloin auto oli vuoden vanha. Kerroin asiasta 30.9 jolloin autolla oli ajettu 13 031. Eivät tehneet mitään, koska ääni ei kuulunut silloin.
Seuraavan kerran otin asian puheeksi 2,5 2012 kun oli ajettu 18699, eivät silloinkaan tehneet mitään, kun ääni ei silloin kuulunut.
Sitten otin asian puheeksi 4.4. 2013, jolloin autolla oli ajettu 26316 ja takuu mennyt 7 kk sitten umpeen. Eivät kuulleet taaskaan ääntä, muta laittoivat papereihin merkinnän seurannasta.
Syksyllä 2013 jolloin takuu oli mennyt jo vuosi sitten umpeen paloi pinna ja marssin toiseen merkkiliikkeeseen. Eivät halunneet edes tulla kuuntelemaan vaan uskoivat ja remppa tehtiin kun oli ajettu reilut 30 500. Eli kaksi vuotta siitä, kun ketju alkoi rääkymään tehtiin vasta remppa.
Töidenvastaanottajan käynnistäessä auton ajaessaan sen hallin, piti sellaisen äänen, että sanoi heti ketjun olevan venynyt.
Ensimmäinen merkkiliike ehdotti keväällä 2013, että olisin jättänyt auton heidän pihaansa ja huoltomies olisi käynyt käynnistelemässä sitä aina aamuisin, niin kauan että kuulee äänen. Sijaisautoa eivät olisi antaneet, en suostunut. Ei ihmisiä tarvitse sentään ihan pelleinä pitää.

mikama83

Tänään liikkeeseen niin tarkistavat onko mun autossa päivitetty jakoketju vai ei. Menee muuten kuulemma niin että jos huolto on tehty muualla ja käytetty väärää öljyä, niin maahantuoja ei korvaa mitään. Mun autoon pistetty Total merkkistä öljyä..

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.04.14 - klo:09:25
Tänään liikkeeseen niin tarkistavat onko mun autossa päivitetty jakoketju vai ei. Menee muuten kuulemma niin että jos huolto on tehty muualla ja käytetty väärää öljyä, niin maahantuoja ei korvaa mitään. Mun autoon pistetty Total merkkistä öljyä..
Öljymerkillä ei ole väliä. Ainoa vaatimus on, että öljyn pitää täyttä VW 504.00/507.00 -luokitus jos autossa on LL-huoltoväli koodattuna. Kiinteällä huoltovälillä riittää bensakoneissa VW502.00/505.00.

Mutta edes väärä öljy ei tuota jakoketjua oikeasti venytä, se on vain maahantuojalle mahdollista tuolloin
väittää, että auto on vasten ohjeita huollettu.

lemmentalja

Ei sillä öljymerkillä ole merkitystä, vaan luokituksella. Varmistat vaan, että siitä totalista löytyy tarvittavat vw luokitukset...


edit: wekotin ehti ensin...  :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: pomo - 15.04.14 - klo:22:25
Vieläkö muistaa hatuksi ohjelmoida auton niin varmasti se laukeaa. Tai ostaa semmoisen käytetyn, joka on ollut ohjelmoitu!

Saisikos tämän viestin suomeksi?


mikama83

Noniin kävin omaa autoa näyttämässä ja ei tule mitään toimenpiteitä. Tossa on jo se vahvistettu ketju ja niitä ei tarvitse vaihtaa eikä ole kuulemma yhtään vaihdettu joten kovaa ajoa vaan :) Pientä rallatusta voi kuulemma tuokin pitää mutta sitä ei voi estää.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.04.14 - klo:16:19
Noniin kävin omaa autoa näyttämässä ja ei tule mitään toimenpiteitä. Tossa on jo se vahvistettu ketju ja niitä ei tarvitse vaihtaa eikä ole kuulemma yhtään vaihdettu joten kovaa ajoa vaan :) Pientä rallatusta voi kuulemma tuokin pitää mutta sitä ei voi estää.

Erinomaista jos pitää paikkansa. Mistä lähtien noita ikiketjuja on laitettu?

mikama83

Sitä en tarkkaan tiedä mutta ainakin tossa vuoden 2012 alusta ollu jo tossa. Se tyyppi otti talteen numerosarjat konehuoneesta yhdestä tarrasta ja sen perusteella sai tuon selville.

sambolo

Vähän epäilyttää että ois saanu siitä jo toimivan, mutta hyvä jos niin.


Lainaus käyttäjältä: Popo - 11.04.14 - klo:14:14
"Jakoketjun venymä mitattu: Kiristimen pituus on 68,7 mm:ä (maksimi sallittu 74  mm:ä)"

Sain pyynnöstä kirjauksen auton tietoihin ja työmääräysprintin. Näillä mennään. Epäselväksi jäi, mikä on uuden koneen venymä... ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Popo

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.04.14 - klo:16:45
Vähän epäilyttää että ois saanu siitä jo toimivan, mutta hyvä jos niin.

Toivotaan, toivotaan... Ikävässä asiassa olin ehkä jopa yllättynyt, että Veho lähti pelkällä asiakkaan "ketju ääntelee startissa"-kommentilla mittailemaan. Takuutarkistus siis meni takuun piikkiin. MetroAuto kun oli jo välittänyt tuon Helkaman "ilosanoman" v. 2012 mallin ketjun osalta. Eli saa äännellä startissa, mutta nou hätä. Itse ketjun paremmuudesta tai rakenteen parannuksesta, ei kumpikaan huolto ainakaan halunnut yksilöidä mitään tietävänsä.

Muutoin Vehon kaveri oli kyllä asiallinen realisti ja antoi selvästi ymmärtää, että moottorin kuutiotilavuudella on vaikutusta kestävyyteen edelleenkin ja osien vaihtoa tulee eteen, jos kovin pitkään aikoo taivaltaa. Tosin 1.2-koneessa osia on vähän isompiin verrattuna (8v ja yksi nokka-akseli). Toisaalta todettiin yhdessä nykyautojen totuttaneen meidät jo melkoiseen "huolto/remontti-vapauteen". Ei kuitenkaan markkinoinut MetroAuton tapaan LongLife-huoltojen ylivertaisuutta. Hyvä niin. Ei tee vaikutusta meikäläiseen.

Joskus voi huollon vaihtaminenkin vaikuttaa toimenpiteisiin. Eipä tässä enää tuon käynnistysäänen kuullessan voi muuta tehdä, kuin luottaa jatkoon. Montako milliä venymä on 10 tkm:n aikana, ken tietää. Kertokaa ihmeessä, jos muitakin mittauksia on tehty. Olen saanut käsityksen, että äänen perusteella  ketjuja on suoraan vaihdettu, eikä siinä enää mittauksia ole tarvittu sepelimyllyn soidessa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

skriko

Ã,,änen perusteella minullekin vaihdettiin. Kummallista jos "uudenmallisen" ketjun kuuluu pitää ääntä ja käsketään vaan antamaan autolle kovaa kyytiä. Ei minulla tämä vaihdettu ketju ainakaan rääy enää mitenkään.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 13.04.14 - klo:20:22
Uusi linkki videolle.

https://www.youtube.com/watch?v=4AJAzaQKMT4&feature=youtu.be

No niin, reilulla tonnilla vaihdettu osia jakopään tiimoilta ja aamustartin äänimaailma pysyy ennallaan. Nyt kun jakopään kilkeet vaihdettu niin äänen aiheuttaja jälleen hakusessa. Voisi kuulostaa venttiilin nostimien "säksätykseltä". Ã,,äni kuuluu noin 2 sekuntia käynnistyksestä, joten öljynpäineen nousu voisi liittyä asiaan. Tuossahan öljynsuodatin on pää alaspäin koneen yläossassa, onko siinä jokin takaiskuventtiili mikä estää suodattimen tyhjenemisen seisomisen aikana...?

Kuuluko muilla 1.4tsi omistajilla vastaavia ääniä kylmänä kun käynnistää?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Keni1

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 27.04.14 - klo:19:11
No niin, reilulla tonnilla vaihdettu osia jakopään tiimoilta ja aamustartin äänimaailma pysyy ennallaan. Nyt kun jakopään kilkeet vaihdettu niin äänen aiheuttaja jälleen hakusessa. Voisi kuulostaa venttiilin nostimien "säksätykseltä". Ã,,äni kuuluu noin 2 sekuntia käynnistyksestä, joten öljynpäineen nousu voisi liittyä asiaan. Tuossahan öljynsuodatin on pää alaspäin koneen yläossassa, onko siinä jokin takaiskuventtiili mikä estää suodattimen tyhjenemisen seisomisen aikana...?

Kuuluko muilla 1.4tsi omistajilla vastaavia ääniä kylmänä kun käynnistää?

Mun entisessä 1.4 TSI 90 kW Golfissa oli tuo pärähdys, johtuu käsittääkseni siitä että kiristin toimii öljynpaineella ja vie just pari sekkaa että paine nousee ja alkaa kiristin toimia. Jos ketju rallattaa koko ajan ja moottorin ääni on selvästi muuttunut aiemmasta niin silloin on jotain vialla.

Ainahan voi vaikka pikahuollossa käydä näyttämässä, ne alkaa oleen jo aikamoisia experttejä näiden kanssa, kuulevat jo kilometrien päästä että sieltä tulee taas yksi ketjuviallinen...näitä nimittäin riittää ja rittää

baleno

Liekö mitanneet Lemmentaljalta öljynpaineita. Paineet nousee hitaasti ja väljät kiertokangen laakerit kolistaa. Toivotaan kuitenkin ettei...
Citroen C5 2.0i 2006

lemmentalja

Melkein väitän, että ääni kuuluu mootorin yläosasta. Luulis, että kiertokankien kolinat kuuluisi alempaa...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

baleno

Ootko altapäin kuunnellu. Konetilassa voi olla hankala määrittää äänen suuntia. Jos vikaa ei löydy nostimista niin sitten vaan välysnauhan kanssa kankien laakereita mittailemaan.
Citroen C5 2.0i 2006

Epes

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.04.14 - klo:21:55
Ootko altapäin kuunnellu. Konetilassa voi olla hankala määrittää äänen suuntia. Jos vikaa ei löydy nostimista niin sitten vaan välysnauhan kanssa kankien laakereita mittailemaan.

Tässä halpa laite äänen paikallistamiseen. Toimii.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Stetoskooppi-20338/

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Epes - 27.04.14 - klo:22:37
Tässä halpa laite äänen paikallistamiseen. Toimii.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Stetoskooppi-20338/

Tossa samalla sivulla oli myös VAG vikakoodien lukulaite, mulla on samanlainen jäänyt yli, voin viedä ja unohtaa sen Tikkurilan Shellin WC:n, sieltä voi hakea, eipä sillä mitään tee kun luku estetty ECUsta, kaikkea paskaa sitä saakin ihmisille myydä :)

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.04.14 - klo:21:55
Ootko altapäin kuunnellu. Konetilassa voi olla hankala määrittää äänen suuntia. Jos vikaa ei löydy nostimista niin sitten vaan välysnauhan kanssa kankien laakereita mittailemaan.

Aamusella ukko wv centeristä säksätystä kuunteli ja polttoaine/venttiilipuoleen veikkaus sieltäkin meni. Nyt kokeillaan, josko olisi aiemmilta öljynvaihtajilta jäänyt suodattimen vanha tiiviste paikalleen joka voisi aiheutta suodattimen tyhjenemisen pikkuhiljaa...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

msvahn

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 28.04.14 - klo:10:29
Aamusella ukko wv centeristä säksätystä kuunteli ja polttoaine/venttiilipuoleen veikkaus sieltäkin meni. Nyt kokeillaan, josko olisi aiemmilta öljynvaihtajilta jäänyt suodattimen vanha tiiviste paikalleen joka voisi aiheutta suodattimen tyhjenemisen pikkuhiljaa...

Meilläkin 2010 Octavia (1.4TSI 90kW) piti tuollaista kylmäkäynnistyksessä pitkän seisonnan jälkeen tai kylmemmillä ilmoilla yön jälkeen. Pidin sitä normaalina, koska muistelen kuulleeni tuon äänen uudesta asti (ehkä en ekana kesänä, mutta jostain kymppitonnin tienoilta lähtien seuraavana talvena). Vaimon käytössä auto oli, mutta ajelin sillä satunnaisesti ja tankkausreissut aina.

Vaihdoin vielä öljytkin ekan LL:n välissä, joten tiedän etten jättänyt sinne vanhaa tiivistettäkään.. Nyt muisti pätkii jo, mutta taisi olla niin, että kun lämmitti koneen eberillä, ei ääntä tullut ollenkaan..

Auto myytiin 2v. ikäisenä alle 50tkm ajettuna, joten en tiedä jatkohistoriasta..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

japa

Jos yhtään lohduttaa vag ketjukoneen omistajia, niin vähintäänkin yhtä huono on THP kone ranskalaisissa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Zego

Lainaus käyttäjältä: japa - 04.05.14 - klo:11:18
Jos yhtään lohduttaa vag ketjukoneen omistajia, niin vähintäänkin yhtä huono on THP kone ranskalaisissa.
Ei valitettavasti lohduta yhtään koska tuo bemarin THP ei laukea sponttaanisti eikö korjauskustannukset ole kymmenesosaakaan siitä mitä TSI-koneiden. :(

Keni1

^^Pökö kortti bongattu!

Siis näinkö alas on volkkarilla vajottu, lohdutellaan asiakkaita? Me VW:llä tiedämme että tuote on epäkurantti, myymme näitä silti todella kovilla katteilla, sillä koska kilpailijoiden autot ovat huonompia niin näitä se tuulipuku ostaa. Tuosta saa vaikutelman, että pitkään urbaanina legendana pyörinyt käsitys mm- ranskisten huonoudesta on VW:llä huomioitu laatutason laskuna eli on laskettu laatua lähemmäs kilpailijoiden laatua unohtaen, että pahin kilpailija ranskasta Peugeot on tosissaan satsannut laatuun ja menikin näin VW:n ohi mitä tulee autojen laadukkuuteen ja kestävyyteen. VW:n mainetta pitkään pönkittäneet vaikutusvaltaisten tahojen tekemät testit on todistettu manipuloiduiksi, nyt kun kansakin on huomannut kuinka heitä on sumutettu, tulee VW:sta uusi 'ranskis' ja kohta kukaan täysjärkinen ei osta saksalaista, muistetaan että Opel on jo hyljeksittyjen automerkkien listalla, volkkari seuraa vauhdilla perässä. Skoda käyttää VW:n tekniikkaa!!!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy