TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

pomo

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.04.14 - klo:13:13
Eikös nämä kestotesteissä olevat autot kannattaisi laittaa takseiksi? Siinä tulisi ainakin kaikenlaista ajoa ja kilometrit kertyisivät nopeasti. Ihan sama, onko kyseessä bensa vai diesel. Toisin sanoen, antavat auton jollekin taksifirmalle käyttöön tietyksi ajaksi (100 tkm) ja tässä ohessa sitten pidetään tarkkaa ajopäiväkirjaa autosta.

Millä ne autolehtien toimittajat sitten tekis lomamatkansa ;)

Eikös 1.8 tsi dsg superb ja passat 2.0 tsi ole ollut aubildin 100 000 km testissä? Muistaakseni vielä hyvin tuloksin?

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.04.14 - klo:13:13
Eikös nämä kestotesteissä olevat autot kannattaisi laittaa takseiksi?

Itse näkisin ainakin toisen ongelman, nimittäin autoja ajaa myös ei ammattiautoilijat. Tavallinen kiireinen perheenäiti tai isä, joka tekniikasta ymmärrä höykäsen pölähtävää, ajelisi niillä autoilla. Ai niin unohdin laittaa auton lämmitykseen, lapset pitää kyllä silti hakea nyt vaikka 25pakkasta, ei odotella vaihteenvaihdon aikana sitä paria sekuntia, käynnistyksen jälkeen öljynpaineiden nousua, ai mikä ääni moottorista en minä ole kuullut mitään-tyyliin. Se on sitä arkinormaalia käyttöä, mutulla.

JHS



Eikös 1.8 tsi dsg superb ja passat 2.0 tsi ole ollut aubildin 100 000 km testissä? Muistaakseni vielä hyvin tuloksin?
[/quote]
AB:n 9-10/2013 oli Superb 2.0 TSI DSG (6-portainen) 100 000km:n testi.  Suora lainaus:  "Koetuissa suursarjatuotanto-osissa, joita käytetään myös Volkswagenissa, Seatissa ja Audissa, ei havaittu juuri mitään kulumista.  Tulos on hieman parempi kuin Mercedesin E-sarjalla".  Mukavuudesta todettiin, ettei se ole aivan premium-tasoa (kuvissa oli paljon matalaprofiilisemmat renkaat kuin perusmallissa), mutta kuvatekstissä Prahan keväässä maininta "erinomainen matka-auto, kuka tarvitsee enää mersua?".
  Testi ajettiin kahdessa vuodessa.

firstvw

Lainaus käyttäjältä: Rommel - 29.03.14 - klo:12:09
Laakeripukki on koneistettu tehtaalla muotoonsa lohkoa vasten, avatessa sen muoto muuttuu eikä sitä saa enää kiinnittää uudelleen

Tätä vähän ihmettelen (mutta en väitä vastaan).. Kuinka se kampiakseli on paikalleen ujutettu? Onko laakeripukki "venyvä" kuten kiinnityspultit, ettei sitä saa kiristää uudelleen?

Popo

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 01.04.14 - klo:17:41
Onhan siinä 24 kk takuu...

Ja nyt tuon "lakipisteen" lähestyessä pitäisi miettiä vaihtoa. Taidan ottaa riskin ja jatkaa ainakin pari vuotta. Vanha viisaushan oli, että tässä vaiheessa auton arvo putoaa eniten suhteessa saatuun hyötyyn.

Nissan Primeralla meni lähes 11 vuotta ja kun kiulometrit olivat keskimääräistä vähäisemmät ei jo hieman ruostetta kantavan auton vaihdossa ollut ongelmia. Vaan miten ruosteeton TSI viisi vuotiaana ja ketjukoneella...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

jarkko_h

#3305
Lainaus käyttäjältä: Popo - 01.04.14 - klo:20:59
Nissan Primeralla meni lähes 11 vuotta ja kun kiulometrit olivat keskimääräistä vähäisemmät ei jo hieman ruostetta kantavan auton vaihdossa ollut ongelmia. Vaan miten ruosteeton TSI viisi vuotiaana ja ketjukoneella...

Eiköhän nuo surulliset TSI -koneellisetkin vaggineet saa myytyä. Saihan aikanaan käytetyt Ooppelitkin kaupaksi.  Hinta tosin laski hihnaongelmien myötä. Toki Opelit eivät olleet moniogelmaisia. Lienee selvää että ei näistä enää mitään vag-premium lisää tule saamaan, mutta aina löytyy ostajia, jotka ovat valmiita riittävällä alennuksella ottamaan osaa TSI -arpajaisiin. Rohkeimmat uhkapelaajat jopa TSI-DSG -lottoon.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: Popo - 01.04.14 - klo:20:59
Ja nyt tuon "lakipisteen" lähestyessä pitäisi miettiä vaihtoa. Taidan ottaa riskin ja jatkaa ainakin pari vuotta. Vanha viisaushan oli, että tässä vaiheessa auton arvo putoaa eniten suhteessa saatuun hyötyyn.

Vaan miten ruosteeton TSI viisi vuotiaana ja ketjukoneella...

Täällä on ensi vuonna 5 vuotias ruosteeton TSI ja ketjukoneella. Hyvin on pitänyt arvonsa. 6 000â,¬ olisi joutunut 9/2010 maksamaan Peugeotista enemmän. Nyt saa pögötillä saman myydessä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 01.04.14 - klo:21:23
Eiköhän nuo surulliset TSI -koneellisetkin vaggineet saa myytyä. Saihan aikanaan käytetyt Ooppelitkin kaupaksi.  Hinta tosin laski hihnaongelmien myötä. Toki Opelit eivät olleet moniogelmaisia. Lienee selvää että ei näistä enää mitään vag-premium lisää tule saamaan, mutta aina löytyy ostajia, jotka ovat valmiita riittävällä alennuksella ottamaan osaa TSI -arpajaisiin. Rohkeimmat uhkapelaajat jopa TSI-DSG -lottoon.

Menaatko, että tulevaisuudessa vag-autot vajoaa samaan kastiin peugeotin, tojotan, renaultin, fiatin,kian ja hyundain kanssa eli auton voi vaihtaa vain samaan merkkiin koska muut ei hyvitä mitään? Hankala uskoa...

jarkko_h

#3309
Lainaus käyttäjältä: pomo - 02.04.14 - klo:08:29
Menaatko, että tulevaisuudessa vag-autot vajoaa samaan kastiin peugeotin, tojotan, renaultin, fiatin,kian ja hyundain kanssa eli auton voi vaihtaa vain samaan merkkiin koska muut ei hyvitä mitään? Hankala uskoa...

Miten niin ei mitään? Onhan vw ja Audi Centerissä Nissania... jopa Kiaa. Noissa autoissa on hintalappu ja kyllä ne jollain hintaa on sinne ostettu. Ihmettelen listassasi myös Tojotaa. Tällä hetkellä 4 parhaiten arvonsa säilyttävää mallia tulee Tojolta.

Täällä on kahdessa viestissä mainittu että Toyota ei ottaisi enää vastaan TSI autoja. En edes usko siihenkään vaikka  VAG:sta autoliikkeelle jää helposti isot korjauskulut. Silti vaikea uskoa, että edes Toyotalla olisi varaa rajoittaa uusmyyntiä kieltäytymällä ottamasta käytettyjä vaggeja sisään.

Toki selvää on että vagit eivät tulevaisuudessa enää tule säilyttämään arvoaan entisen lailla. Tieto jatkuvista laatuongelmista leviää hitaasti, mutta varmuudella. Näin kävi aikoinaan myös Opelilla.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: pomo - 02.04.14 - klo:08:29
Menaatko, että tulevaisuudessa vag-autot vajoaa samaan kastiin peugeotin, tojotan, renaultin, fiatin,kian ja hyundain kanssa eli auton voi vaihtaa vain samaan merkkiin koska muut ei hyvitä mitään? Hankala uskoa...

Millä tavoin Vag- autot eroavat noista mainituista merkeistä? Mielestäni Vag ja nuo ovat täysin samaa massaa.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Popo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.04.14 - klo:23:39
Täällä on ensi vuonna 5 vuotias ruosteeton TSI ja ketjukoneella. Hyvin on pitänyt arvonsa. 6 000â,¬ olisi joutunut 9/2010 maksamaan Peugeotista enemmän. Nyt saa pögötillä saman myydessä.

Rauhoittaa se tämäkin.  :) Aikanaan Peugeot 306 vaihtui Primeraan vähän ajettuna 5 vuotiaana. Tosin ongelmia oli ehtinyt olla niin alustan tukivarsien, vuotavien moottorinlämppärin letkujen, jarrujen ja jopa katkenneen kytkinvaijerin osalta. Neljän vuoden kohdalla piti sijoittaa mukava summa remmin vaihtoon. Sellasta laatua se. Vaimon sanoin: "Barbin auto", kun istuinlämmittimen kytkimen palaset jäivät kynsiin...

Nyt on Popolle (lapsen antama nimi Octavialle) tilattu Veholta ketjun kunnon tarkistus. Palvelu oli puhelimessa hyvää ja työnjohtaja tarkisti takuu-puolelta, että tarkistus on ilmainen, vaikka venymää ei löytyisikään. Ketjun vaihtoja on tehty lähinnä vanhempiin vuosikertoihin ja hänenkin mukaansa ko. ketju VOI äännellä käynnistyksessä ilman vakavampia seurauksia. Vm. 2012 pitäisi olla paremmalla ketjulla, mutta kaveri totesi, ettei heilläkään ole tarkempaa tietoa, mitä muutoksia on tehty. Mitään maahantuojan "tiedotetta" käynnistysmetelin normin mukaisuudesta ja kehoitusta odottaa mekkalaa ajon aikana, kuten MetroAutossa, ei kaveri maininnut. Selvitystyö kelpasi siis heille, kun kerroin ääntelevän startissa...

Tämä Vehon työnjohtaja ei nähnyt ylimääräisiä vuosittaisia öljynvaihtoja mitenkään turhina lyhyessä katkoajossa. Vaikka LL-öljyssä onkin kovasti lisäaineita, ei kylmyyden ja kosteuden vaikutus sillä katoa. Tosin väliöljynvaihtoja tehdään hänen mukaansa kovin vähän. Jotenkin kaverin puheista sai luotettavamman vaikutelman, kuin MetroAuton päällikkötason kaverin vakuutellessa LL-vaihtovälien koeteltua riittävyyttä. Että näin. Uhrataan n. 1,5 h asialle ja toivotaan, ettei mikään mene tarkistuksessa rikki... 8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

pomo

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 02.04.14 - klo:17:51
Miten niin ei mitään? Onhan vw ja Audi Centerissä Nissania... jopa Kiaa. Noissa autoissa on hintalappu ja kyllä ne jollain hintaa on sinne ostettu. Ihmettelen listassasi myös Tojotaa. Tällä hetkellä 4 parhaiten arvonsa säilyttävää mallia tulee Tojolta.

Täällä on kahdessa viestissä mainittu että Toyota ei ottaisi enää vastaan TSI autoja. En edes usko siihenkään vaikka  VAG:sta autoliikkeelle jää helposti isot korjauskulut. Silti vaikea uskoa, että edes Toyotalla olisi varaa rajoittaa uusmyyntiä kieltäytymällä ottamasta käytettyjä vaggeja sisään.

Toki selvää on että vagit eivät tulevaisuudessa enää tule säilyttämään arvoaan entisen lailla. Tieto jatkuvista laatuongelmista leviää hitaasti, mutta varmuudella. Näin kävi aikoinaan myös Opelilla.

Jos on joskus omistanut tojotan ja yrittänyt vaihtaa sitä johonkin muuhun merkkin, tietää, että tuo tojotan paras arvonsäilyminen on kuin joulupukki, uskoo ken tahtoo. Tojotan vaihtohyvitykset muualla kuin tojota liikkeessä ovat noin 20% alle tojota liikkeen. Eli se on täysin keinotekoista. Nytkin uusi anjovis 50 v synttärimalli on halvempi kuin käytetyt ja uusia saa heti! Mikä mättää tojotan arvonmäärityksessä markkinataloudessa? Käytetty voi olla kallimpi kuin uusi jos uusia ei saa. Ei tojotassa mitään vikaa ole, makuasioita.

Joni5

#3313
Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.04.14 - klo:12:04
Nytkin uusi anjovis 50 v synttärimalli on halvempi kuin käytetyt ja uusia saa heti! Mikä mättää tojotan arvonmäärityksessä markkinataloudessa?

Elikkä sinun mielestä Toyota säilyttää arvon liiankin hyvin että se ylittää järjen käsityskyvyn, erityisesti toyotan omissa liikkeissä jotka ei ehkä ole keskimääräistä huonommin informoituja kuinka ne menee kaupaksi. Toyota-asiakkaalle se että parhaan hyvityksen saa toyota liikkeessä ei ole ongelma. Toyotamiehelle ei ole vastenmielistä ostaa uutta Toyotaa. Toisaalta en ole kuullut kenenkään koskaan kehuvan että jos Audiliikkeeseen menee tarjoamaan Audia vaihtoautona että hyvityshinta olisi käsittämättömän korkea.

Tuohon ottaako toyotaliikkeet vastaan kuinka mielellään/hyvin TSI autoja saa jonkinlaisen vastauksen vaihtoautolistoilta. Laskimpa huvikseni joistakin lukuja kuinka monta TSI konetta on verrattuna koko vaihtoautolistaan:

Toyota Kaivoksela: 2/177
Toyota Espoo: 1/77.
Toyota Airport: 3/97
Toyota Itäkeskus 2/106

Elikkä pääkaupunkiseudulla on aikalailla vähän TSI vaggineita Toyota liikkeitten vaihtoautoissa. Tosin listat on täynnä toyotoja eli muunmerkkisiä on muutenkin aika vähän.

Muualla ehkä vähän paremmin:
Toyota Raisio: 10/180

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Joni5 - 03.04.14 - klo:12:41
Tuohon ottaako toyotaliikkeet vastaan kuinka mielellään/hyvin TSI autoja saa jonkinlaisen vastauksen vaihtoautolistoilta.

Toinen on sitten se, vaihtaako monikaan TSI-vagginetta Toyotaan? ::) Onhan siellä tietysti joku trendikäs hybridi mutta tuskin johonkin perus 1.6 Valvematiciin.



2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

timant

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 03.04.14 - klo:13:33
Toinen on sitten se, vaihtaako monikaan TSI-vagginetta Toyotaan? ::) Onhan siellä tietysti joku trendikäs hybridi mutta tuskin johonkin perus 1.6 Valvematiciin.

Tämä. Ja uuden auton ostajalla nuo ketjun rikkoutumiset menee kuitenkin takuuseen... mutta kyllä voi olla vaikea joihinkin kauppoihin viedä vaihdokkina tsi-koneista josta tuota ketjua ei ole rempattu  ;)
exät e39 525 touring, Forester 2.0 XE MY10, Passat 2.8 4motion MY03

jalkkis

^^Miksei? Onhan tälläkin palstalla esimerkkejä. Ei kaikki kaipaa sitä viimeisintä huutoa olevaa tehopakkausta vaan riittää, että pääsee luotettavasti paikasta toiseen.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Joni5 - 03.04.14 - klo:12:41
Elikkä sinun mielestä Toyota säilyttää arvon liiankin hyvin että se ylittää järjen käsityskyvyn, erityisesti toyotan omissa liikkeissä jotka ei ehkä ole keskimääräistä huonommin informoituja kuinka ne menee kaupaksi. Toyota-asiakkaalle se että parhaan hyvityksen saa toyota liikkeessä ei ole ongelma. Toyotamiehelle ei ole vastenmielistä ostaa uutta Toyotaa. Toisaalta en ole kuullut kenenkään koskaan kehuvan että jos Audiliikkeeseen menee tarjoamaan Audia vaihtoautona että hyvityshinta olisi käsittämättömän korkea.

Tuohon ottaako toyotaliikkeet vastaan kuinka mielellään/hyvin TSI autoja saa jonkinlaisen vastauksen vaihtoautolistoilta. Laskimpa huvikseni joistakin lukuja kuinka monta TSI konetta on verrattuna koko vaihtoautolistaan:

Toyota Kaivoksela: 2/177
Toyota Espoo: 1/77.
Toyota Airport: 3/97
Toyota Itäkeskus 2/106

Elikkä pääkaupunkiseudulla on aikalailla vähän TSI vaggineita Toyota liikkeitten vaihtoautoissa. Tosin listat on täynnä toyotoja eli muunmerkkisiä on muutenkin aika vähän.

Muualla ehkä vähän paremmin:
Toyota Raisio: 10/180

Sää et oikein ymmärtänyt nyt tätä ideaa, se hs:n vertailu yli pyyntihinnoilla eli myyntihinnoilla. Koitan selventää:eli muut liikkeet hyvittää tojotasta sen todellisen arvon, tojotaliike ylihintaa, mutta sehän ei haittaa kun se vaihtuu ylihintaiseen toiseen tojotaan tai uuteen tojotaan. Ja tämä ylihinnalla sisään tullut tojota vaihtaa taas omistajaa ylihinnalla vaihdossa tulevaan tojotaan.

Eli asiakas on tyytyväinen, kun väliraha on kohtuullinen, mutta kokonaisuutena tämä on nerokas malli, saada "merkkiuskollisia" asiakkaita, kun niiden ei kannata vaihtaa merkkiä, koska siinä häviää mahdottomasti rahaa.

Nämä on minun kokemuksia, perheessä on ollut kaks tojotaa. Pirun vaikeita myydä, toinen oli 5 v vanha linea sol corolla täydellisellä huoltokirjalla ensimmäiseltä omistajalta vähillä kilometreillä. Liikkeessä (tojotaliike) vastaava 15 000e, tojota hyvittäs tuosta ainoana yli 10 000e, muut selvästi alle, jopa 7000e koska vaikea kuulemma myydä. Lopulta auto myytiin itse noin 10 000e hintaan.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.04.14 - klo:15:23
Nämä on minun kokemuksia, perheessä on ollut kaks tojotaa. Pirun vaikeita myydä, toinen oli 5 v vanha linea sol corolla täydellisellä huoltokirjalla ensimmäiseltä omistajalta vähillä kilometreillä. Liikkeessä (tojotaliike) vastaava 15 000e, tojota hyvittäs tuosta ainoana yli 10 000e, muut selvästi alle, jopa 7000e koska vaikea kuulemma myydä. Lopulta auto myytiin itse noin 10 000e hintaan.

Toyota vaikea myydä? Oletteko koskaan kuulleet autonmyyjän sanovan, että antavat nyt todella hyvän hyvityksen vaihtoautostasi, koska nämä menee ihan käsistä?  :o

pomo

Nyt ei ole puhe automyyjän puheista, vaan kokemuksista. Olen aina myynt omani ja ostanut yksityiseltä, viimeksi 2009 kun tojotaa möin niin tulen siihen tulokseen, että se on todella vaikea myydä. Pitää antaa ilman, että joku ostaa koska tojota kauppa pyörii lähes täysin tojota liikkeissä!

Mutta se siitä offtopicista ainakin minun osalta, koska nämä on omia kokemuksia ja ihmisten mielipiteitä!

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.04.14 - klo:19:14
Nyt ei ole puhe automyyjän puheista, vaan kokemuksista. !

Tuo on vain yksi kokemus. Isäni vaihtoi hiljattain Toyotan Rovaniemellä. Toyota liike antoi corollasta vag/nissa liikettä huonomman vaihtotarjouksen ja sinne auto sitten menikin vaihtoon. Käytetty tojo vanheni tasan viikon liikkeessä.

Mutta nämä OT jutut eivät paranna laatongelmissa rypevän VAG:n mainetta eikä tee porsineita ketjuja ehjiksi.

sambolo

#3321
Voipi olla että toyotaa on vaikea myydä koska niitä on niin paljon myynnissä, miksi kukaan valitsisi juuri sinun toitsun tusinan muun seasta, varsinkin jos toinen myy halvemmalla. Hinnalla noita massa-autojakin joutuu myymään ellei ole poikkeuksellinen yksilö.. Tosin on niitä ostajiakin yleensä enemmän. Useempaa autoa oon koittanu itse myydä ja toyota oli ainoa mistä tuli puheluja jatkuvalla syötöllä.

Jottei menis liian ot niin joku mainitsi kuulevan ekaa kertaa 2.0tsi ketjuongelmasta, itellä tiedossa myös vastaava tapaus.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Maccara

Seat Leon FR150 TDi DSG -14

oldoc

Varsinaiseen topicin aiheeseen...
Taas yksi uusi kohtalotoveri. Golfin (-07 103 kW TSI DSG, 70tkm) keltainen varoitusvalo syttyi -> myyjäliikkeen merkkikorjaamolle -> jakopään ketju vaihtoon.
"Tämä on kahden tonnin remonti, mutta me ollaan reiluja ja tehdään se tonnilla." Tuotevastuut, vikakoodit ym käytiin läpi, mutta ei se kuulemma tästä miksikään muutu. Vikakoodikampanjakin on kuulemma ohi. "Tämähän on jo 7 v. vanha auto. Ota yhteyttä maahantuojaan jos haluat, mutta maksa pois!"
Onko asia todellakin näin? Voiko/kannattaako yksittäisen kuluttajan pyristellä maahantuojaa/jälleenmyyjää vastaan? Miten?
Nimim. 969 kirosanaa

tarzi

No mieti jos 7 vuotta vanhaan autoon tullaan puoliksikin vastaan niin onhan se ihan hyvä diili.. tonverran maksaa jakopää hihnakoneeseen jos on vähänkin arvokkaampi.. ja päivitetyt osat tonne menee eli uudet säätimet ja imuputket...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

jni

En olisi itsekään tyytymätön, vaan suostuisin oitis tuohon tarjoukseen tässä tapauksessa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Sande

Siis pitää olla tyytyväinen kun 70tkm ajettuun moottoriin tulee tonnin remontti?  ::)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

repomies

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 04.04.14 - klo:20:44
tonverran maksaa jakopää hihnakoneeseen jos on vähänkin arvokkaampi..

Normaaliin neloskoneeseen? No ei kais ny sentäs, noita mainoksia tippui joulun aikaan ja hintahaitari oli siinä 500-600 huitteilla merkkiliikkeissäkin. Nyrkkipajoilta varmaan sitten vähän halvemmalla.

V-koneet bokserit ja muut hankalat sitten erikseen.

Mutta sinänsä, jos auton eliniän aikana menee kerran ketju niin se nyt vielä mahtuu vittumaisiin vahinkoihin jotka VAG-leirissä pitää vaan hyväksyä. Jos haluaa mopoilla tojotalla, mopoilee sitten tojotalla, niissä on hyvät puolensa. Minulla on sellainenkin, ja yleensä lähden liikkeelle passatilla, jos saan valita.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sande - 04.04.14 - klo:20:56
Siis pitää olla tyytyväinen kun 70tkm ajettuun moottoriin tulee tonnin remontti?  ::)

Realiteetit huomioonottaen hyväksyisin tuon tarjouksen ja olisin kiitollinen että ketju ei ehtinyt hajottaa vielä mitään jolloin kustannukset olisi ihan toista luokkaa. Korjauksen jälkeen sitten autosta eroon rip-rap   8)

jni

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 04.04.14 - klo:21:03
Realiteetit huomioonottaen hyväksyisin tuon tarjouksen ja olisin kiitollinen että ketju ei ehtinyt hajottaa vielä mitään jolloin kustannukset olisi ihan toista luokkaa. Korjauksen jälkeen sitten autosta eroon rip-rap   8)

Just noin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy