TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Tässä on selvästi kaksi eri koulukuntaa.

Japanilaiset ovat siirtyneet kestävään kettinkiin. Volkkari yritti samaa, mutta palasi takaisin kumisiin hihnoihin :)

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Routa - 25.03.14 - klo:13:13
TSI:n ketju näyttää kestävän kerrallaan sen 30-40tkm.

Olisiko tälle viritelmälle jotain faktaakin pohjalle, kun mutulla mennään aika vahvasti nyt. Kuinka paljon näitä TSI-koneita on valmistettu ja kuinka paljon näissä valmistetuissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa. Tämän tilaston kun joku tuo julki, niin päästään tässäkin keskutelussa oikeasti eteenpäin. Taitaa olla kuitenkin niin, ettei ei ole saatavilla, niin asian pyörittely jatkaa samalla kaavalla.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.03.14 - klo:13:27
Olisiko tälle viritelmälle jotain faktaakin pohjalle, kun mutulla mennään aika vahvasti nyt. Kuinka paljon näitä TSI-koneita on valmistettu ja kuinka paljon näissä valmistetuissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa. Tämän tilaston kun joku tuo julki, niin päästään tässäkin keskutelussa oikeasti eteenpäin. Taitaa olla kuitenkin niin, ettei ei ole saatavilla, niin asian pyörittely jatkaa samalla kaavalla.
Tuossa joku mottorien luotettavuustilasto. VAG koneet häntäpäässä.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures

Voi olla vaikea löytää tilastoa, josta löytyisi eksaktisti Tsi-jakoketjun keskimääräinen kesto kilometreina.. mutta paljon niistä jakoketjuvioista maailmalla puhutaan.. muuallakin kuin Vagarenassa.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.03.14 - klo:13:27
Olisiko tälle viritelmälle jotain faktaakin pohjalle, kun mutulla mennään aika vahvasti nyt. Kuinka paljon näitä TSI-koneita on valmistettu ja kuinka paljon näissä valmistetuissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa. Tämän tilaston kun joku tuo julki, niin päästään tässäkin keskutelussa oikeasti eteenpäin. Taitaa olla kuitenkin niin, ettei ei ole saatavilla, niin asian pyörittely jatkaa samalla kaavalla.
Ympyrä on tainnut sulkeutua. Muistaakseni tähän samaan topiciin jonkinlaista kyselyyn perustuvaa tilastoa väännettiin, itse laitoin vastauksien yhteenvedon taulukkomuotoon näkösälle. Yritin tätä keskusteluketjua kahlata läpi ja sen löytääkseni, mutta jostain syystä ei nyt pistänyt silmään. Taulukot ovat vielä itselläni tallella, viimeisimmän päiväys näyttää olevan 28.11.2012. Vanhaahan taulukon tieto alkaa nykyisin olla. Miten taulukon tietoihin voi luottaa, heräsi kahdenlaista näkemystä ja siksi kysely ja taulukon päivittäminen tyrehtyi.
Joutilas 76v

Rommel

Onko ihmisiltä ns. maalaisjärki kadonnut kokonaan? Kattokaa millainen tuo jakopää on rakenteeltaan ja päätelkää siitä miten kestävältä se teistä vaikuttaa.

Sokota09

Surkeastihan se on toteutettu, siitä ei pääse mihinkään. En minä sitä tekniikkaa tässä puolustele, kun tiedän omakohteisesti minkälaisesta tuotteesta kyse. Lähinnä kaipasin vain heitetyille väitteille perusteluita. Mitään faktaa kun et pysty kertomaan moottorin kestävyydestä, varsinkaan kilometrien osalta. Toisilla hajoaa lähes sisäänajo vaiheessa, toisilla saattaa kestää 100 tkm asti ja joillakin ei hajoa ollenkaan.

Vaarivanhus

#3216
Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 25.03.14 - klo:14:19
Ympyrä on tainnut sulkeutua. Muistaakseni tähän samaan topiciin jonkinlaista kyselyyn perustuvaa tilastoa väännettiin, itse laitoin vastauksien yhteenvedon taulukkomuotoon näkösälle. Yritin tätä keskusteluketjua kahlata läpi ja sen löytääkseni, mutta jostain syystä ei nyt pistänyt silmään. Taulukot ovat vielä itselläni tallella, viimeisimmän päiväys näyttää olevan 28.11.2012. Vanhaahan taulukon tieto alkaa nykyisin olla. Miten taulukon tietoihin voi luottaa, heräsi kahdenlaista näkemystä ja siksi kysely ja taulukon päivittäminen tyrehtyi.
Metsästin uudelleen muistikuvaani ja löytyihän se. Tässä ketjussa viesti 1388 sivulla 47. Yritän vielä laittaa linkin siihen, josko sattuisin osaamaan. Viestissäni on linkki yhteenvetotaulukkoon. Taulukon tiedot perustuvat jäsen "Sheinonen" tekemään kyselylomakkeeseen, johon tätä palstaa lueskelleet ihmiset ovat käyneet vastauksensa antamassa. Niiden vastauksien luotettavuudesta on paha mennä sanomaan juuta taikka jaata.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg288758#msg288758

Edit: jäsen "Sheinonen" tekemän kysely ja tulokset löytyy viestistä 1382 sivu 47

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg288416#msg288416
Joutilas 76v

Sokota09

Kiitos noista linkeistä, niissä on nyt jonkinlainen otanta saatavilla, vaikka ei mikään suuri. Ja tänne kirjoittavat ovat tainneet osaksi eksyä juuri kyseisen ongelman takia ja näin ollen prosentit ovat aika korkeat vikojen osalta. ;)

Routa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.03.14 - klo:13:27
Olisiko tälle viritelmälle jotain faktaakin pohjalle, kun mutulla mennään aika vahvasti nyt.
Ei muuta kuin omakohtainen kokemus TSI-Volkkarista. Se kai sitten on sitä mutua, mutta ne ketjurempat tuntui kyllä todellisilta.
Entinen VAG-kuljettaja.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Routa - 25.03.14 - klo:15:34
Ei muuta kuin omakohtainen kokemus TSI-Volkkarista. Se kai sitten on sitä mutua, mutta ne ketjurempat tuntui kyllä todellisilta.

Olisit heti sanonut, että omakohtainen kokemus moottorin kestävyydestä on tuo mainitsemasi 30-40 tkm.. Yleisesti varmasti jotain aivan muuta.

Helkama

Jatkoa.

Joku epäili kirjoituksiani, olen 50 v. ukko, enkä viitsi huvikseni kirjoitella näille foorumeille.
Tarkoitus oli vain jakaa kuluttajavalistusta.

Avaan pian uuden aiheen asiasta nimellä:TSI-kuluttajauhrit ja tämän aiheen alle toivotaan kirjoituksia vain niiltä kuluttajilta, jotka
ovat kokeneet TSI-moottoririkon ja jos kirjoitukset pysyvät asialinjalla, niin siitähän saa suuntaa antavan listauksen moottorivahinkojen määrästä. Tosin kaikki vahinkoa kärsineet eivät ole tällä foorumilla.

Tehdas ja maahantuoja ovat edenneet TSI-korvausasiassa vain ns. "pakon edessä".
Kuluttajat ja jälleenmyyjät ovat joutuneet maksamaan "insinöörivirheistä". Mielestäni VW on päässyt
tästä mokasta liian halvalla.

Myin muuten TSI-autoni vikoineen autoliikkeelle (nimessä ilmansuunta)  ja vaihdoin tilalle vanhemman ja luotettavamman golfin.
Tämän toyota jutun kuulin ko. merkin automyyjältä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Premiumia - 25.03.14 - klo:11:55
Ostelinpa tuossa pari viikkoa sitten Kamux Oy:stä diesel Hondan ja siinä sitten luovutustilaisuudessa eräs toinen automyyjä tuli vääntämään small talkia ja kysäisi, jotta minkäs ostit. Diesel Crv lähti mukaan. Kertoi, jotta Hondista kyllä kuuluu vähiten reklamaatiota heidän myynnin osalta. Tuumasi, jotta rehellisesti sanottuna volkkareiden kanssa ollaan pulassa. Kysäisin, jotta sanooko DSG ja TSI yhdistelmät mitään? Myyjä puristi oikein nyrkkiä ja sanoi, että älä muuta virka. Oli juuri tullut sovittelutilaisuudesta yhden moottoririkon osalta. Heitä ei ole vielä ohjeistettu, mutta kertoi että on todella hankala vastata asiakkaan vaihtoehdotukseen jos kyseessä on TSI-moottorilla varustettu vaihdokki.

Toivotaan että olen väärässä, mutta kurkkaappa honda oven karmin tiivisteen alle. Tahtovat ruostua sieltä... Kaverilla oli lisäksi hyvinkin paljon ongelmia civicin kanssa jonka osti uutena. Auto meni vaihtoon 3 v ikäisenä ja mm. Xenonin räpsyi edelleen ja autoon vuoti vettä takakontista. Penkit ne sai takuuaikana pysymään paikoillaan...

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Helkama - 25.03.14 - klo:17:02
Avaan pian uuden aiheen asiasta nimellä:TSI-kuluttajauhrit ja tämän aiheen alle toivotaan kirjoituksia vain niiltä kuluttajilta, jotka
ovat kokeneet TSI-moottoririkon
Kommenttina tuohon ryhmittelytoiveeseen:
Käsittääkseni tällä sivustolla on vapaus kirjoitella, oli sitten moottoririkon uhri tai ei. Voisi nimittää vaikkapa sananvapaudeksi.
Joutilas 76v

pomo

Ja toistaiseksi jokainen meistä voi ihan ite päättää millä autolla ajaa, mihin uskoo, missä asuu ja mitä tekee!

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Helkama - 25.03.14 - klo:17:02
Avaan pian uuden aiheen asiasta nimellä:TSI-kuluttajauhrit ja tämän aiheen alle toivotaan kirjoituksia vain niiltä kuluttajilta, jotka
ovat kokeneet TSI-moottoririkon ja jos kirjoitukset pysyvät asialinjalla, niin siitähän saa suuntaa antavan listauksen moottorivahinkojen määrästä. Tosin kaikki vahinkoa kärsineet eivät ole tällä foorumilla.
Eipä taida olla kaikki ilman vahinkoa kärsineetkään?
Avaat siis toisen aiheen samasta aiheesta ja saat siitä suuntaa antavan listauksen vahinkojen määrästä?
Eikös sitä pitäisi verrata sitten johonkin? Myyntimääriin, vai mitenkä sen suuntaa antavan arvion saat?
Tuleeko siitä aiheesta sitten "laadukkaampi" kuin tämä?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Enhancer

Ennemminkin puuttuisin tähän suomi24-tyyliin täällä vastaajien osalta, kun tämä ketju jos joku pitäisi olla se paikka missä avautua tästä "laatupoikkeamasta". Vituttaahan se jos omassa pihassa seisoo kasa paskaa TSI:llä varustettuna.

Faktaa on se, että tuo rakenne ei kestäväksi muutu remontilla, vaan ongelmaa saadaan sillä siirrettyä. Toki joitain TSI-ongelmia on saatu ratkaistuakin, mutta tämän topicin aihe ei ratkea muuten, kuin autoa vaihtamalla.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

skriko

Täällä ainakin on 1,4 TSI johon on laitettu uusi ketju ja kilkkeet 30 000 ajettuna. Mielestäni paras moottori mitä minulla on koskaan ollut. Enpä taida kenenkään käskystä myydä autoani. Ainoa Toyota jolla voisin ajaa olisi GT86 Tosin kolmasti muutaman päivän sitä koeajaneena en vaihtaisi millään rahalla nykyiseen vaggineeseen.,

baleno

Kenties tulevaisuudessa joku laatuketjujen tekijä alkaa toimittamaan ensiluokan teräksestä tehtyä vahvistettua ketju-rattaat-muut kilkkeet-korjaussarjaa joka sitten vaihdetaan tsi:n ketjuihin erikoistuneessa pajassa.

Semmoiset firmat joilla ei ole mitään tekemistä vagin kanssa voisivat onnistuakin.
Citroen C5 2.0i 2006

Premiumia

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.03.14 - klo:17:10
Toivotaan että olen väärässä, mutta kurkkaappa honda oven karmin tiivisteen alle. Tahtovat ruostua sieltä... Kaverilla oli lisäksi hyvinkin paljon ongelmia civicin kanssa jonka osti uutena. Auto meni vaihtoon 3 v ikäisenä ja mm. Xenonin räpsyi edelleen ja autoon vuoti vettä takakontista. Penkit ne sai takuuaikana pysymään paikoillaan...

Valitettavasti on kerrottava,että väärässä olit... Kurkkasin viikonloppuna kaikkien muovisuojien alle ja puhtaalta ja uudelta näyttää.. Edellinen oli saman konsernin Accord jolla ajelin välin 150tkm-450tkm ilman ongelmia.. Ruosteesta sinun on aika turha alkaa piikittelemään, koska tätä foorumia seuranneena ja kaverien autoja tutkineena en olisi ollenkaan huolissani nyky japsien ruosteesta suhteessa premiumiin.. :)
Mutta asiaan, yritin kertoa yhden esimerkin osaltani siitä, jotta kyllä ne autokauppiaat alkaa olla varpaillaan näiden keksintöjen suhteen. Pahoittelut kun mainitsi japanilaisen tekstissäni..

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 25.03.14 - klo:14:12
Tuossa joku mottorien luotettavuustilasto. VAG koneet häntäpäässä.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures

Tuostahan selviää että Audilla moottorin vikaantumisprosentti oli tutkimuksessa 3,7%. Muita konsernimerkkejä ei uutisessa listata mutta sanotaan olevan häntäpäässä. Viidenneksi huonoimman, eli viimeisen joka listataan, vikaprosentti on 2,5%. Näin ollen muiden konsernimerkkien vikaprosentin on oltava tuota pienempi. Kun huomioidaan Audin suhteellinen osuus konsernin myynnistä, voidaan kai sanoa että konsernin autojen moottoreiden vikaprosentti on alle 2,5% keskimäärin? Aika isohan sekin on, kun vertaa voittajan 0,3% vikamäärään.

Ongelma tuossa on se, että joukossa ovat myös muut kuin TSI-moottorit. Mutta tämäkin huomioiden ollaan aika kaukana tämän palstan kyselyn noin kymmenkertaisista lukemista. Miten se nyt menikään: vale, emävale, tilasto...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.03.14 - klo:00:06
Ennemminkin puuttuisin tähän suomi24-tyyliin täällä vastaajien osalta, kun tämä ketju jos joku pitäisi olla se paikka missä avautua tästä "laatupoikkeamasta". Vituttaahan se jos omassa pihassa seisoo kasa paskaa TSI:llä varustettuna.
;D tyylinsä kullakin.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Vaarivanhus

Kaksi kuppikuntaa ja niiden välimuoto yrittää saada selkoa TSI-moottoreiden laadusta ja siitä, kannattaako sillä moottorilla varustettua autoa ostaa ja jos on jo ostanut, pitäisikö siitä hankkiutua nopeasti eroon? Otti näistä selkoa.

Moottori sinänsä ei taida puhumalla miksikään muuttua? Juttua kuitenkin riittää. Eihän tämä mikään keskustelupalsta olisikaan, jos täällä vain tuppisuina jurotettaisiin.

Kovaa on kilpailu autoalalla. Niin myyjien kuin, ihme kyllä myös ostajien puolella. Auto - mokomakin rautaa, muovia ja kettinkiä sisältävä laite - on omistajassaan tunteita, joskus jopa agressioita herättävä laite.

Agressioita syntynee useimmin silloin, jos siihen tärvääntyy suunniteltua enemmän rahaa. Likimain jokainen autonsa lienee kuitenkin itse hankkinut, joten peilistä se perussyy näkynee. Turha siitä on muita syytellä.
Joutilas 76v

TDiih

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.03.14 - klo:08:03
Ongelma tuossa on se, että joukossa ovat myös muut kuin TSI-moottorit. Mutta tämäkin huomioiden ollaan aika kaukana tämän palstan kyselyn noin kymmenkertaisista lukemista. Miten se nyt menikään: vale, emävale, tilasto...

Tuossa jutussa ei kerrota aika- ja kilometrivälistä mitään. Jos aikana olisi auton takuuaika, niin VAG ei taida kovin hyvin pärjätä. Jos moottorivaurioksi huomioidaan myös anturiviatkin, niin lukemat vaikuttavat melko pieniltä.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 26.03.14 - klo:09:18
Agressioita syntynee useimmin silloin, jos siihen tärvääntyy suunniteltua enemmän rahaa. Likimain jokainen autonsa lienee kuitenkin itse hankkinut, joten peilistä se perussyy näkynee. Turha siitä on muita syytellä.

Näinhän tuo tuppaa menemään. Tosin, ihan merkistä riippumatta, voi maanantai kappale osua kohdallesi, kun yleensä massatuotanto autosta kuitenkin kyse. Riippumatta siitä, vaikka olisi ennakkoon ostanut kuinka luotettavan pirssin. Silloin asioille ei voi mitään. Tämä TSI-asiakin on siitä kimurantti, että suurimmalla osalla ei kuitenkaan ilmene vikoja. Keskustelupalstalle yleensä kokoontuvat ne, joilla niitä ongelmia ilmenee, täällä haetaan vertaistukea, samalla tavalla kuin uuden auton odottamisessakin ;) Itsekin kirjauduin sivustolle ensiksi mainitusta syystä. En kuitenkaan hauku kyseistä moottoria tämän takia, koska muuten autoni on ollut hyvä kulkupeli ja moottori varsin mukava ajettava.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 26.03.14 - klo:09:36
Tuossa jutussa ei kerrota aika- ja kilometrivälistä mitään. Jos aikana olisi auton takuuaika, niin VAG ei taida kovin hyvin pärjätä. Jos moottorivaurioksi huomioidaan myös anturiviatkin, niin lukemat vaikuttavat melko pieniltä.
Ko. Warranty Direct myy kuluttajille jatkotakuita normi tehtaan takuun päättymisen jälkeen.. eli oletettavasti ko. firman tilastossa ei ole mukana auton varsinaista takuuaikaa. Lisätakuissa on yleisesti omavastuut, joten ihan pikkuviat ei voi merkittävällä painoarvolla näkyä tilastossa.
Lainaatet: vale, emävale, tilasto
Tottakait tilastoa pitää osata tulkita ja mielummin kriittisesti. Suuntia kuitenkin antavat, jolleivat ole tarkoitushakuisesti vääristelevästi laadittu.
Voisi kuvitella, että takuufirmalla ei ole sellaiseen motivaatiota?

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 26.03.14 - klo:10:46
Tottakait tilastoa pitää osata tulkita ja mielummin kriittisesti. Suuntia kuitenkin antavat, jolleivat ole tarkoitushakuisesti vääristelevästi laadittu.
Voisi kuvitella, että takuufirmalla ei ole sellaiseen motivaatiota?

Lähinnä tuo kommenttini oli suunnattu tämän palstan omia "tilastoja" kohtaan. Eli kun täällä porukka lukee näitä koosteita että keskustelijoista joka neljännellä on ollut ongelmia jakoketjun kanssa. Siitä sitten vedetään johtopäätös että maailman TSI-moottoreista joka neljännestä porsii jakopää. Palstan tilastoinnissa ongelmana ei ole niinkään vääristely, vaan aivan liian pieni otanta ja kohderyhmän vinoutunut jakauma.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.03.14 - klo:10:53
Lähinnä tuo kommenttini oli suunnattu tämän palstan omia "tilastoja" kohtaan. Eli kun täällä porukka lukee näitä koosteita että keskustelijoista joka neljännellä on ollut ongelmia jakoketjun kanssa. Siitä sitten vedetään johtopäätös että maailman TSI-moottoreista joka neljännestä porsii jakopää. Palstan tilastoinnissa ongelmana ei ole niinkään vääristely, vaan aivan liian pieni otanta ja kohderyhmän vinoutunut jakauma.

Vain tehtaalla on tilasto porsineista moottoreista ja niitä tilastoja me ei vissiin saada koskaan nähdä. Konsensus tälläkin palstalla lienee kuitenkin, että tässä TSI-konstruktiossa on jotain joka tekee siitä vikaherkempää kuin pitäisi olla. Ongelman huolestuttavuutta asiakkaan kannalta lisää se, että tämä ketjuperäinen ongelma voi eskaloituessaan tuhota puolet moottorista ja pahimmassa tapauksessa omistajaparan maksettavaksi tulee summa, joka voi olla suurempi kuin auton senhetkinen arvo.

Itse henkilökohtaisesti esimerkiksi en olisi ollut valmis tällaiseen uhkapeliin, en ole siihen riittävän varakas, ja koska autot eivät ole minulle koskaan olleet elämäntapa, en uskonut että ennen ostopäätöstä olisi kannattanut pikkuisen lueskella muutakin kuin TM:n ja Tuulilasin testit. Oma vika ja laiskuutta,  mutta tilanne on vielä onneksi korjattavissa ja tuleekin piakkoin korjattua.... 8)

Vaarivanhus

Epävarmuus tulevasta lienee se pahin peikko meille TSI-moottorin omistajille. Jos sieltä tehtaalta saisimme oikeita tilastotietoja näkösälle ja sen myötä esille riskiprosentit, niin olisi paljon helpompi suunnitella tulevia kulkuvälineasioita.

Täällä suoritettavan tiedonkeruun oikeellisuuteen en tällä syömisellä usko. Mistään ei voi tietää vaikkapa sitä, miten paljon täällä suoritetaan kilpailijoiden toimesta markkinointiponnisteluja. "Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas" Sitä menetelmää voidaan häikäilemättä hyödyntää.
Joutilas 76v

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 26.03.14 - klo:13:34
Epävarmuus tulevasta lienee se pahin peikko meille TSI-moottorin omistajille. Jos sieltä tehtaalta saisimme oikeita tilastotietoja näkösälle ja sen myötä esille riskiprosentit, niin olisi paljon helpompi suunnitella tulevia kulkuvälineasioita.

Täällä suoritettavan tiedonkeruun oikeellisuuteen en tällä syömisellä usko. Mistään ei voi tietää vaikkapa sitä, miten paljon täällä suoritetaan kilpailijoiden toimesta markkinointiponnisteluja. "Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas" Sitä menetelmää voidaan häikäilemättä hyödyntää.

Totta tuokin. Kun kyselin muutamilta autonmyyjiltä hyvityshintoja Yetistäni niin en ainakaan itse huomannut minkäänlaista karsastusta TSI+DSG yhdistelmän takia.  Tulin toki joka paikassa maininneeni, että ketju on vaihdettu (en kertonut kuinka monta kertaa  ;) ) Toyota oli yksi hyvän hyvityksen tarjonneista, toisin kuin voisi uskoa Helkaman kirjoituksen perusteella. Hyvityshinta oli yhdessä tapauksessa jopa enemmän kuin tällaisesta Yetista näyttää olevan yleinen pyyntihinta autoliikkeissä netistä katsottuna. Tässä tapauksessa oli varmaankin kyse siitä, että maahantuojaorganisaatio sponssasi hyvitystä parilla tuhannella omasta kukkarostaan.  Itse asiassa sen heikoimman hyvityksen sain Skodalta (MetroAuto ja Veho). Ihan hyvä niin, ei tullut kiusausta pysyä enää tämän konsernin asiakkaana  8) So long and thanks for all the fish!  :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 26.03.14 - klo:13:34
Epävarmuus tulevasta lienee se pahin peikko meille TSI-moottorin omistajille. Jos sieltä tehtaalta saisimme oikeita tilastotietoja näkösälle ja sen myötä esille riskiprosentit, niin olisi paljon helpompi suunnitella tulevia kulkuvälineasioita.
Tehtaalla tuolainen tieto olisi, ainakin niiden tapausten osalta, jotka päätyneet tehtaan piikkiin korjattavaksi.. mutta eihän ne sellaista kerro.
Asiasta tulisi virallinen ja enempi julkinen. Nämä keskustelupalstojen tarinat on pienten piirien juttuja.

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 26.03.14 - klo:13:34
Täällä suoritettavan tiedonkeruun oikeellisuuteen en tällä syömisellä usko. Mistään ei voi tietää vaikkapa sitä, miten paljon täällä suoritetaan kilpailijoiden toimesta markkinointiponnisteluja. "Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas" Sitä menetelmää voidaan häikäilemättä hyödyntää.
niinkuin 'tet' totesi: aivan liian pieni otanta ja kohderyhmän vinoutunut jakauma.
Markkinointiponnistelujakin voi olla, kuka tietää moninaisten nimimerkkien motiivit.. mutta en lähtisi kriittisiä kommentteja suoralta kädeltä siihen kategoriaan laittamaan. Eiköhän täälläkin suurin osa ole tavallisia autoista kiinnostuneita, jotka jakavat tuskaansa, kun kärry ei pelaa kuten odottaa sopii.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy