TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Gulf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.03.14 - klo:02:25
Kukas teillä oli maksajana niissä toisissa ketjunvaihdoissa.

Maahantuoja maksoi kulut, auton käyttöönotosta 2 v 7 kk.

Vaihtoa katsellut jo pitkään, mutta ei ole mieluista vielä löytynyt? Uusi GTE Golf olisi mielenkiintoinen, mutta taitaa mennä ojasta allikkoon, jos sama laatu on kuin tässä nykyisessä Golfissa?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 15.03.14 - klo:08:38
Maahantuoja maksoi kulut, auton käyttöönotosta 2 v 7 kk.

Vaihtoa katsellut jo pitkään, mutta ei ole mieluista vielä löytynyt? Uusi GTE Golf olisi mielenkiintoinen, mutta taitaa mennä ojasta allikkoon, jos sama laatu on kuin tässä nykyisessä Golfissa?

Ymmärsinkö oikein, että eka kettinki meni vaihtoon 30 000 ja seuraava siitä 10 000. Eli kun autosi oli toisessa vaihdossa sillä oli ajettu 40 000 ja ikää 2 v 7 kk.
Itellä olisi silloin autossa ikää 4 v. Tuskinpa enää ilmaiseksi toista vaihtavat. No, toivotaan, että nykyinen kestää taas 30 000 nii ei ole enää minulla.

Gulf

Oikein skriko ymmärsit. Ensimmäisessä huollossa ilmoittivat, että vaihtavat ketjun, silloin oli ajettu noin 30 tkm. Nyt 10 tkm myöhemmin, autoon tehtiin maahantuojan dsg-kampanja, niin asentaja ilmoitti, että jakopäästä kuuluu ylimääräinen ääni ja uusi remontti? Hyvää on nykylaatu volkkareissa?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 16.03.14 - klo:08:52
Oikein skriko ymmärsit. Ensimmäisessä huollossa ilmoittivat, että vaihtavat ketjun, silloin oli ajettu noin 30 tkm. Nyt 10 tkm myöhemmin, autoon tehtiin maahantuojan dsg-kampanja, niin asentaja ilmoitti, että jakopäästä kuuluu ylimääräinen ääni ja uusi remontti? Hyvää on nykylaatu volkkareissa?
Olen aikaisemmin kysynyt, onko vika korjaantunut takuukorjauksen seurauksena. Tämä vastaus tuntuu todella surulliselta, että korjattu jakopää on yhtä huono tai huonompi kuin tehdasuusi eli rakennetta ei ole parannettu??? Tämähän merkitsee, että 1.2 ja 1.4 ketjumoottorit ovat parantumattomia? Eikö vikaa todellakaan ole pystytty korjaamaan???

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 16.03.14 - klo:09:39
Olen aikaisemmin kysynyt, onko vika korjaantunut takuukorjauksen seurauksena. Tämä vastaus tuntuu todella surulliselta, että korjattu jakopää on yhtä huono tai huonompi kuin tehdasuusi eli rakennetta ei ole parannettu??? Tämähän merkitsee, että 1.2 ja 1.4 ketjumoottorit ovat parantumattomia? Eikö vikaa todellakaan ole pystytty korjaamaan???
Eikös täällä jotkut huutele, että syy näihin ketjujen/turbojen porsimisiin on liian pitkät huoltovälit. Tai lähinnä se, että samoilla öljyillä ajetaan liian pitkään ja sihdit/putket karstoittuu, josta seuraa nämä ongelmat. Tässähän se korjausresepti, eli tiuhempaa öljynvaihtoa, johon itse en usko, mutta monet tuntuvat olevan silläkannalla, että tästä olisi apua.

Jos 40tkm matkalla pitää jakopään osia vaihdella kahteen otteeseen, niin kyllä se omaan korvaan kuulostaa pahalta suunnitteluvirheeltä osien suhteen, eikä epäonnistuneesta huolto-ohjelmasta.  :o

Vaarivanhus

26 tkm 1.2 TSI-moottorisella Yetillä ajeltu. Tyhjäkäyntiääni lämpimänä kuulosti aivan aavistuksen "karheammalta" kuin uutena. Auto kävi 30t / 2v-huollossa ja nyt vaikuttaa siltä, että tyhjäkäyntiääni lämpimänä on siistimpi kuin ennen huoltoa. Miksiköhän?

Autolle tehty väliöljynvaihto n. 15tkm kohdalla sekä ensimmäinen öljynvaihto alle 2000 km paikkeilla.

Ainakaan vielä ei syytä huoleen.
Joutilas 76v

skriko

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 16.03.14 - klo:09:56
Eikös täällä jotkut huutele, että syy näihin ketjujen/turbojen porsimisiin on liian pitkät huoltovälit. Tai lähinnä se, että samoilla öljyillä ajetaan liian pitkään ja sihdit/putket karstoittuu, josta seuraa nämä ongelmat. Tässähän se korjausresepti, eli tiuhempaa öljynvaihtoa, johon itse en usko, mutta monet tuntuvat olevan silläkannalla, että tästä olisi apua.

Jos 40tkm matkalla pitää jakopään osia vaihdella kahteen otteeseen, niin kyllä se omaan korvaan kuulostaa pahalta suunnitteluvirheeltä osien suhteen, eikä epäonnistuneesta huolto-ohjelmasta.  :o

Miten usein ne öljyt sitten pitäisi vaihtaa. Itellä alkoi auto äännellä ketjustaan kun sillä oli ajettu 12 800. Siinä oli silloin alkuperäisöljyt. Vaihdettiin Mobilin Espit 13 031. Niillä ajoin 17 000. Ne vaihdettiin sitten jakorempan yhteydessä.
Samaa mieltä. Entinen autoni oli Toyota ketjulla. Huoltoväli 15 000/vuosi. Päästelin 6,5 vuotta  pitäen öljynvaihtovälinä kaksi vuotta/11 000, eikä ketjun eikä muunkaan kanssa mitään ongelmia. Kyllä minunkin mielestäni kyse on huonosta ketjusta, kiristäjästä, lenkeistä tai jostain muusta.
Miksi siis Toyotalla voisi ajaa samoilla öljyillä 2 v/11 000, mutta volkkarilla ei.

baleno

Saab 99/900 vaihteistossa oli aikoinaan ensiöveto ketjulla kytkinakselilta vaihteistoon. Vaihteisto oli siinä moottorin alla.
Ketju kesti turboissakin auton eliniän. Tämän kun suhteuttaa siihen että volkkarin pienillä kuormilla toimiva uusi jakoketju kestää enää kymppitonnin...

Sen täytyy olla asiakkaan halveksimista, en muuta selitystä keksi.
Citroen C5 2.0i 2006

pomo

Uaz se on paras auto, intissä laitettiin vahingossa tankkiin lamppuöljyä. Ei mitään ongelmia, vähän kävi huonommin, mutta toimi!?! Eipä sillä uazilla,vanhalla saabilla,vanhalla tojolalla, vanhalla golfflla ole juuri yhteistä nykypäivän tsi moottorillisen auton kanssa, mutta kyllä uaz on paras.

tet

Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.03.14 - klo:07:35
Uaz se on paras auto, intissä laitettiin vahingossa tankkiin lamppuöljyä. Ei mitään ongelmia, vähän kävi huonommin, mutta toimi!?! Eipä sillä uazilla,vanhalla saabilla,vanhalla tojolalla, vanhalla golfflla ole juuri yhteistä nykypäivän tsi moottorillisen auton kanssa, mutta kyllä uaz on paras.

Ehdottomasti. Sehän kulkee ihan uskomattomissa maastoissakin, kunhan muistaa laittaa napalukot kiinni. Mitä sitä suotta jotain hienosto-katumaastureita ostelemaan, UAZ ajaa saman asian ja pesee ne maastossa mennen tullen. ;)

Ainoa ongelma tällaisella alimittaisella kuskilla on UAZin penkin säätömekanismi, joka perustuu porakoneeseen ja jakoavaimeen. ;D

Tulipas taas off-topicia suollettua runsain mitoin... :-[
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Penttijp

Lainaus käyttäjältä: baleno - 17.03.14 - klo:23:47
Saab 99/900 vaihteistossa oli aikoinaan ensiöveto ketjulla kytkinakselilta vaihteistoon. Vaihteisto oli siinä moottorin alla.
Ketju kesti turboissakin auton eliniän. Tämän kun suhteuttaa siihen että volkkarin pienillä kuormilla toimiva uusi jakoketju kestää enää kymppitonnin...

Sen täytyy olla asiakkaan halveksimista, en muuta selitystä keksi.

Oikeasti 99 saabin ensiövälitys oli alkuaan hoidettu rattailla. Rakenne ei kestänyt edes pienen 1.7 koneen kanssa ja mainetta tuli. Tämä kuitenkin johti suunnitelemaan ensiövedon uudestaan. Ilmeisesti ketjuvetoinen rakenne ylimitoitettiin (vahingossa)varmuuden vuoksi. Jakoketjun kanssa saabilla kävi myös sama kuvio.  ;D

Nykypäivän tekniikkaan vertailu tietenkin ontuu. Silti tuntuu oudolta että suunniteluvirheen korjaavat toimenpiteet kestävät niin kauan. 
Perheen naisilla: Audi A3 (8P) ja Golf VII. Itsellä Passat 1.9TDI AVF Variant 3BG -01 .

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Penttijp - 18.03.14 - klo:09:25
Nykypäivän tekniikkaan vertailu tietenkin ontuu. Silti tuntuu oudolta että suunniteluvirheen korjaavat toimenpiteet kestävät niin kauan.
Nykyisin mennään paljon pienemmillä toleransseilla, koska tietokoneilla voidaan mallintaa voimia paljon tarkemmin. Ennen laitettiin (oli varaa) riskilisää 'että varmasti kestää'.

Kulutus/kustannus yms. vaatimukset ajavat ottamaan riskiä. Kun vaikka nokasta saadaan 10g rautaa pois, niin se näkyy kulutuksessa (se kriittinen gramman osa esim. (119.5g->119.4g) eli meneekö 120g raja yli.

Kun ongelmia ilmenee, niin saattaa olla ettei yksin kertaisesti tilaan mahdu kestävämpää ratkaisua.

VAG:n yksi ISO ongelma on, että potentiaalisia ongelma kohteita saattaa olla kymmeniä-satoja tuhansia. Sitten kun ongelma iskee kirjanpito-osasto ensin laskee kannattaako iskeä 100Mâ,¬ takaisin kutsuun, vaikko ottaa tietty määrä badwilliä.

Volvolla kun oli V40:n pissapojassa ja valoissa ongelmia, niin ratkaisu ja korjaussarjat oli parissa viikossa jakelussa. Pari uutta Porschen GT3:sta kärähti, valmistaja kävi hakemassa autot omistajiltaan takaisin tarkastettavaksi. Kun yksikkömäärät ovat pienempiä, ei kirjapito-osastoa kiinnosta niin paljoa  >:( ???
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Tourano

Venyneitä ja rallattavia jakoketjuja on ollut kautta aikojen mutta nykyisten ja ihan jo siis sanotaan parinkymmenen vuoden aikana valmistettujen autojen jakoketjuja markkinoidaan huoltovapaina. No, jakohihnaa markkinoitiin aikoinaan hiljaisena vaihtoehtona.

Ja mitä olikaan ne määräaikaishuoltovälit aikoinaan...



2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

baleno

Lainaus käyttäjältä: Penttijp - 18.03.14 - klo:09:25
Oikeasti 99 saabin ensiövälitys oli alkuaan hoidettu rattailla. Rakenne ei kestänyt edes pienen 1.7 koneen kanssa ja mainetta tuli. Tämä kuitenkin johti suunnitelemaan ensiövedon uudestaan. Ilmeisesti ketjuvetoinen rakenne ylimitoitettiin (vahingossa)varmuuden vuoksi. Jakoketjun kanssa saabilla kävi myös sama kuvio.  ;D

Nykypäivän tekniikkaan vertailu tietenkin ontuu. Silti tuntuu oudolta että suunniteluvirheen korjaavat toimenpiteet kestävät niin kauan.
Kyseinen firma joka toimitti saabiin pätevän ketjuensiövedon on yhä olemassa, nimeltään Renold Englannissa.
Tarkoitus on sanoa että osaamista kyllä löytyy jos sitä haluaa käyttää -ja siitä haluaa maksaa. Ilmeisesti tämä viimeinen on kuitenkin ongelma volkkarilla.
Citroen C5 2.0i 2006

Seat-mies77

Onkos niin, että kunnossa oleva venymätön jakoketju ei rallata, vaikka öljynpaine tilapäisesti laskisikin?

Omassa autossani öljynvaihdon jälkeen ensimmäisellä käynnistyksellä kuului muutaman sekunnin ajan aika pahankuuloinen ääni. Aiemmin olen myös huomannut jakoketjun (mitä todennäköisemmin) ääntelevän kylmästartissa, mikäli öljymäärä pääsee laskemaan öljytikun maksimista. Pitämällä kuitenkin koneessa riittävästi öljyä (maksimissa tai vähän yli) äänet ovat toistaiseksi vielä pysyneet poissa.

Popo

[Onkos niin, että kunnossa oleva venymätön jakoketju ei rallata, vaikka öljynpaine tilapäisesti laskisikin? ]

Tämä se askarruttaa täälläkin ja onko ketjun kestävyys todella parantunut v. 2011 muutosten jälkeen? 1.2 TSI Octavialla on nyt takanaan 24 tkm toukokuusta 2012 alkaen. Uutena ei moottorin ääneen tullut kiinnitetty sen kummemmin huomiota.  Koska tällä palstalla ketjuongelmien selvänä merkkinä oli korostettu kylmäkäynnistyksen ääntä, tuli aloitettua äänitarkkailu.  Hyvin lyhyt "rusahdus" kuului ja kuuluu käytännössä aina käynnistyksen yhteydessä. Otin asian esille, kun auto kävi öljynvaihtoon ja pieniin korin takuufiksauksiin liittyen MetroAutossa 17500 km kohdalla.

En tiedä miten tarkkaan ääntä edes kuunneltiin, mutta työnjohtaja kaivoi esiin maahantuojan tiedotteen, jonka perusteella
ei aihetta toimenpiteisiin ollut. Tämän sain kirjallisena huoltokuittiin: "Moottorin valmistuspäivä 4/2012, tiedotteen mukaan voi pitää käynnistäessä meteliä, muttei aiheuta toimenpiteitä. Jos pitää meteliä moottorin ollessa käynnissä niin jatketaan tutkimista" Tuo jo käynnissä olevan moottorin ääntely tuntui olevan tärkeä kynnys toimenpiteille. Esim. kaasua painaessa ja hellittäessä kuuluva rallatus olisi tällaista.

Ei tuo täysin vakuuttanut, koska öljynpaineen tärkeydestä ja käynnistysäänistä on niin paljon juttua ollut sekä jatkuvasti ääntelevät moottorit ovat tainneet olla jo isomman rempan tarpeessa. Ensimmäisesssä varsinaisessa huollossa 21 tkm kohdalla työnjohtaja vakuutti, että ylimääräisiin öljynvaihtoihin ei ole mitään aihetta ja ketjuviat eivät johdu Long Life vaihtoväleistä. Että luottaa pitäisi, vaan mikä on tilanne, kun takuu on ummessa ja moottori alkaa todella rallattamaan. Virhevastuuta ja Good will-asennetta sitten testataan. Ehkä MA tekee tuossa vaiheessa paremman netto-tilin korjauksista, kuin nyt takuuaikana.

MetroAuton myyntipuoli on tarjonnut asiaan ratkaisua agressiivisella markkinoinnilla: Uusi Skoda. Siinä tulisi taas minulle 2 vuotta takuuta, mutta kiitos ei. Seuraillaan ensin kokemuksia hammashihnan osalta...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

baleno

Siinä on ideana tehdä korjaus vasta viime tipassa jolloin takuukorjausten määrä vähenee.
Eli kun ketju alkaa ääntämään startissa 10tkm kohdalla, sill ei tehdä mitään. Vasta 30tkm kohdalla kun ketju ääntää kokoajan, se vaihdetaan.

Näin vähennetään takuukorjauksien määrää kolmasosaan.
Citroen C5 2.0i 2006

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: baleno - 19.03.14 - klo:00:11
Siinä on ideana tehdä korjaus vasta viime tipassa jolloin takuukorjausten määrä vähenee.
Eli kun ketju alkaa ääntämään startissa 10tkm kohdalla, sill ei tehdä mitään. Vasta 30tkm kohdalla kun ketju ääntää kokoajan, se vaihdetaan.

Näin vähennetään takuukorjauksien määrää kolmasosaan.

Näinhän se menee. Todella karkeasta suunnitteluvirheestä johtuvaa riskiä ja kulua siirretään kuluttajille. Sitten kun paukahtaa ja moottori paskana, korvataan vain osa kuluista koska " tulee uutta parempaan kuntoon" Tai jos omistaja vaihtunut, sysätään vastuu selvän suunnitteluvirheen kuluista myyjäliikkeelle.

VAG:n kuluttajien aliarviointi ja kusetus alkaa olla jotain aivan käsittämätöntä.

Popo

[Sitten kun paukahtaa ja moottori paskana, korvataan vain osa kuluista koska " tulee uutta parempaan kuntoon" Tai jos omistaja vaihtunut, sysätään vastuu selvän suunnitteluvirheen kuluista myyjäliikkeelle.]

Jos MetroAuto ja Helkama nyt hoitaisivat "mahdollisen" ketjuongelman avoimesti ja aloitteellisesti kuntoon, voisi myös automyyntiin olla jatkossa asiaa. Voi tietysti olla että se lopullinen paukahdus jää tulematta minun osallani, jos hukkaan auton 2 - 3 vuoden ja n. 30 tkm sisällä. Se haluanko jatkossa samanlaista "kuluttaja testaa itse"-tekniikkaa on sitten toinen tarina.

Että eikun kiusaamaan MA:n huoltoa uusilla selvitysvaateilla, kun takuuta on vielä 2kk voimassa. Testataan nyt taas miten "Kaikki mitä teemme, tehdään asiakkaan näkökulma huomioiden." Minun näkökulmaani ei huomioitu ennalta, kun uuden auton mukana luovutettiin kaksi jo käytössä ollutta talvipyörää sekä lähetettiin jo maksetusta ja luovutetusta autosta uusi lasku. Suuri firma ja suuret toleranssit...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Popo - 19.03.14 - klo:10:52
[Sitten kun paukahtaa ja moottori paskana, korvataan vain osa kuluista koska " tulee uutta parempaan kuntoon" Tai jos omistaja vaihtunut, sysätään vastuu selvän suunnitteluvirheen kuluista myyjäliikkeelle.]

Että eikun kiusaamaan MA:n huoltoa uusilla selvitysvaateilla, kun takuuta on vielä 2kk voimassa. Testataan nyt taas miten "Kaikki mitä teemme, tehdään asiakkaan näkökulma huomioiden." Minun näkökulmaani ei huomioitu ennalta, kun uuden auton mukana luovutettiin kaksi jo käytössä ollutta talvipyörää sekä lähetettiin jo maksetusta ja luovutetusta autosta uusi lasku. Suuri firma ja suuret toleranssit...

Jo yli 10v. sitten MA laskutti väkisin vetarin kumin epäonnistuneesta vaihdosta firmaa. Perustelua en tässä mainitse.
Toisessa casessa ½ v. vanhassa pakussa oli tuulilasiin laitetun lapun mukaan 2x renkaat. Autoa noudettaessa niitä ei ollut, eikä lohkon johtoakaan. Molemmat toki saatiin reklamaation jälkeen.
Ocun isossa 1. huollossa ei tullut leimaa huoltokirjaan, kävin erikseen hakemassa kun kosla oli 8kk ajelun jälkeen menossa vaihtoon 1. Passattiini. Huollossa oli hämmästyneitä naamoja, kun ilmoitin vaihtavani alle 1v. ikäisen Ocun Volkswageniin.   :o

OT: Kauppalehden tietojen mukaan MA:n taloudellinen tilanne on heikohko.
Yritetään pärjätä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 19.03.14 - klo:11:40
Jo yli 10v. sitten MA laskutti väkisin vetarin kumin epäonnistuneesta vaihdosta firmaa. Perustelua en tässä mainitse.
Toisessa casessa ½ v. vanhassa pakussa oli tuulilasiin laitetun lapun mukaan 2x renkaat. Autoa noudettaessa niitä ei ollut, eikä lohkon johtoakaan. Molemmat toki saatiin reklamaation jälkeen.
Ocun isossa 1. huollossa ei tullut leimaa huoltokirjaan, kävin erikseen hakemassa kun kosla oli 8kk ajelun jälkeen menossa vaihtoon 1. Passattiini. Huollossa oli hämmästyneitä naamoja, kun ilmoitin vaihtavani alle 1v. ikäisen Ocun Volkswageniin.   :o

OT: Kauppalehden tietojen mukaan MA:n taloudellinen tilanne on heikohko.

Miksi te sitten käyttö tuolla? Onhan niitä muitakin merkkihuoltoja?

Popo

Lainaus käyttäjältä: pomo - 19.03.14 - klo:19:49
Miksi te sitten käyttö tuolla? Onhan niitä muitakin merkkihuoltoja?

Laakkosella tein ekan öljynvaihdon, juurikin koska automyyjän kädettömyys  sekä toimistotädin kaikkitietävä asenne virheellisen laskutuksen selittelyssä alkoi riittää. Tähän perään ne uutena myydyt käytetyt renkaat, jotka kyllä vaihdettiin kokonaan uuteen sarjaan, mutta vääntää piti siitäkin paikanpäällä. Automyyjä oli varannut minulle vain allelaiton selvittämättä rengashotelliin, mistä on oikeasti kysymys. Ensin todella tylyä kohtelua ja puhelisoittojen jälkeen renkaat alle eleettömästi. Ei pahoittelua aasiakkaan suuntaan.


Käsittääkseni takuuasiat on kuitenkin syytä hoitaa lähtökohtaisesti auton myyneen liikkeen kanssa, joten pienten ovilista ja maalaushommien kanssa olin yhteydessä taas MetroAutoon. Kohtuullista palvelua huollon puolella, joten vein myös normihuoltoon. Katsotaan nyt miten homma etenee. Aiemmin Opelia ei (onneksi) edes pystynyt ostamaan, kun palvelu oli jo MA:n myyntipuolella huonoa. Sen jälkeen menikin yli kymmenen vuotta sujuvasti Nissanin ja Autokeskuksen puolella...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Popo - 19.03.14 - klo:20:46


Käsittääkseni takuuasiat on kuitenkin syytä hoitaa lähtökohtaisesti auton myyneen liikkeen kanssa


Miksi näin olisi!?

sööttii

Saatana.

Ikävä sivuääni alkoi kuulua Leonista (2.0TFSI) joku viikko sitten kun lähdin ilta-ajelulle. Pakokaasujen häiriövalo syttyi ja tosiaan ikävä sivuääni moottorista.
Seuraavana päivänä pajalle ja ääntelyn perusteella tuomiona nokkaketjun kiristimen pettäminen ja ketjun venyminen. Moottori auki ja eihän ne viat siihen jääneet. Ensin tuli soittoa, että myös nokka-akseli menee vaihtoon kokonaan. Ilmeisesti jokin pieni osa oli vahingoittunut, mutta sen ollessa kiinteä, täytyy koko akseli vaihtaa.
Kilometrejä tähän tarvittiin vajaa 160tkm ja auto VM -06. Ei taida enää olla maahantuojalla minkäänlaista vastuuta näin vanhan kamppeen kanssa?

Kunhan tästä nyt jollain ihmeellä selvitään, laitan koko paskan myyntiin enkä koska pitkällä tikullakaan näihin vagin perkeleisiin.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.03.14 - klo:20:50

Miksi näin olisi!?
Olisiko tuossa logiikkana se fakta, että myyjä vastaa myymästään tuotteesta loppuun asti ja on esimerkiksi tuotevirhetapauksessa se vastuutaho.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pomo

Sama se on mikä merkkiliike sitä huoltaa ja korjaa!

Pumpeli


vwmies

Lainaus käyttäjältä: Popo - 19.03.14 - klo:20:46
Aiemmin Opelia ei (onneksi) edes pystynyt ostamaan, kun palvelu oli jo MA:n myyntipuolella huonoa.

Niinpä. Vectran C mallista odottelen edelleen luvattua tarjousta vasta kahdeksatta vuotta.....  :o
Yritetään pärjätä.

sambolo

Mistä näkis listan kaikista vag ketjukoneista? En esim tiennyt että leonissa 2.0tfsi on ketjulla, eikö gti golfissa kuitenkin saman ikäisissä hihnalla?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JMP

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.03.14 - klo:23:05
Mistä näkis listan kaikista vag ketjukoneista? En esim tiennyt että leonissa 2.0tfsi on ketjulla, eikö gti golfissa kuitenkin saman ikäisissä hihnalla?

Se ketju on siellä moottorin toisessä päässä nokkien välissä, kuten myös gti golffissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy