TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

fish

Touran 1.6 TDI DSG7


japa

Näillä sivuilla tosiaan hämmentää soppaa ne henkilöt jotka ei edes omista kyseisen vag firman tuotteita    ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Asterion

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.02.14 - klo:17:14
Näillä sivuilla tosiaan hämmentää soppaa ne henkilöt jotka ei edes omista kyseisen vag firman tuotteita    ;)

Kai sinullakin on mielipide moniin asioihin joita et omista?  :P

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.02.14 - klo:17:14
Näillä sivuilla tosiaan hämmentää soppaa ne henkilöt jotka ei edes omista kyseisen vag firman tuotteita    ;)

Ja sitten on myös niitä joilla on tarpeeksi kokemusta näistä. Kävin itse koeajamassa kaksoisahdettua TSI Golfia vuonna 2006, ihastuin taloudellisen moottorin suorituskykyyn, 2 TSI moottorista volkkaria on ollut, jälkimäinen kaksoisahdettu susikone. Se on kyllä ihan volkkarin omaa syytä että meillä on nyt varaa ja tahtoa avautua, puhutaan niin isoista rahoista että siitä on leikki kaukana. Volkkari haki säästöjä ja upposi suohon, nyt vielä ADAC etc väärennyskohut ei kyllä hyvältä näytä. En suosittele TSI koneita kenellekkään, jos ei mene ketju niin hajoaa turbo, kun komeus on kruunattu DSG 7 vaihteistolla on käsissä kaikkea muuta kuin laatua. Sitten on vielä niitä jotka uskovat että uudet hihnakoneet pelastavat maineen, muuten hyvä mutta esim. oulunseudulla ei hihnakkaan kestä, joten mikä avuksi, Hevonen vetämään???


pomo

Vai se satu oulusta pompsahti taas pintaan! Täällä olen hihnakoneilla 20vuotta ajellut vain volvosta tiedän omalta osaltani hihnan ja hammaspyörin kuluneen ennen aikaisesti. Sekin liitty auton kovaan käyttöön. Pölhö jättää tarkastukset tekemättä ja nyt kun tarjotaan ulkopuolista syytä niin ollaan innolla mukana niin ei tarvi takuuna korjata...

Mutra hienosti ollaan taas asian vieressä!

japa

Kai se on lähettävä pösön ostoon niin saa laatua. Nyt kyllä ketuttaa kun skootan on mennyt ostamaan. Pitäsköhän se varuilta hinata vaihtoon ettei piru laukiais käsiin ennen sitä.  :'(
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: japa - 13.02.14 - klo:08:43
Kai se on lähettävä pösön ostoon niin saa laatua. Nyt kyllä ketuttaa kun skootan on mennyt ostamaan. Pitäsköhän se varuilta hinata vaihtoon ettei piru laukiais käsiin ennen sitä.  :'(

Ostatko THP-pösön? ;)

japa

Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013


pomo

Tai renault? Taitai lada? Eikö niitä alettu taas valmistaa?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: pomo - 13.02.14 - klo:08:25
Vai se satu oulusta pompsahti taas pintaan! Täällä olen hihnakoneilla 20vuotta ajellut vain volvosta tiedän omalta osaltani hihnan ja hammaspyörin kuluneen ennen aikaisesti. Sekin liitty auton kovaan käyttöön. Pölhö jättää tarkastukset tekemättä ja nyt kun tarjotaan ulkopuolista syytä niin ollaan innolla mukana niin ei tarvi takuuna korjata...

Ei hätää oulunseudun jakohihnaongelma on jo selvitetty viime lokakuussa

http://www.hs.fi/autot/a1382322035922

vai onko sittenkään

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/jakohihnojen-tarkastukset-tyollistavat-oulussa/647123/

Vielä Tammikuussa pölyä tutkitaa, ei meinaa savu hälvetä, maaliskuussa lisävaloa tiedossa, malttia nyt

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/08/oulun-seudun-ruskean-monjan-arvoitus-on-selviamassa/2014267/304

Ps. kumma miten me nyt päädytään joka kerta tähän samaan juupas eipäs, ootko japa sitä tyyppiä joka sanoo aina vikan sanan ja sitten pomo vielä peesaa? Ymmärrän että ei ole kiva lukea TSI koneiden viosta jos rahaa sellaisessa kiinni mutta on tuolla erillinen pitkä topikki jossa voi lukea kuinka volkkaria kilvan kehutaan, sieltä voisi TSI kuski saada paremman mielen.

Petu

Ihmeellistä musta maalantaa on jollain nimimerkeillä mm. Ke..+Op... Toinen sentään myöntää ajelevansa muulla merkillä (ranskis),toinen vaan lyö vettä kiukaalle eikä kehtaa tunnustaa millä liikkuu. Mulla ollut 2000-luvulla uusia vaggineita yhteensä 15 kpl (yksi käytettynä ostettu) TSI koneisia kolme,eikä mitään ongelmia...
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Petu - 13.02.14 - klo:14:14
Ihmeellistä musta maalantaa on jollain nimimerkeillä mm. Ke..+Op... Toinen sentään myöntää ajelevansa muulla merkillä (ranskis),toinen vaan lyö vettä kiukaalle eikä kehtaa tunnustaa millä liikkuu. Mulla ollut 2000-luvulla uusia vaggineita yhteensä 15 kpl (yksi käytettynä ostettu) TSI koneisia kolme,eikä mitään ongelmia...

Jos sun TSI koneissa ei ole ongelmia ollut olet kirjoittanut väärään topikkiin, tässä käsitellään niitä vikoja ja ongelmia, lue otsikko. Löylyvettä ei ole heitetty ainakaan täältä, vain faktaa.

Ps. THP kommentteja en ymmärrä lainkaan, nyt joku sotkee pösön koneen minin koneeseen, ei pösöissä ole mitään vikoja, niissä on jo uuden sukupolven koneet, muistelette vanhoja aikoja joilloin niissä oli vielä lastentauteja :)

Petu

Pakko oli osallistua tähän viestiketjuun kun jollain "faktat" on sitä ja tätä... Miksi täällä edes roikut kun et enää edes omista vagginetta?? Onkos jäänyt "levy" pyörimään......  ;D
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

Geoman

EHDOTUS:
Tämä keskusteluketju on jo niin pitkä, että olisi parempi aloittaa uusi ketju samasta aiheesta - on vaikea seurata keskustelua alusta asti. Samoin olisi DSG-keskustelukin hyvä aloittaa alusta. Kerrottujen kokemusten pitäisi olla omakohtaisia eikä ESSO:n baarissa kuultuja tai pohjautuen ei-ammatillisesti kerrottuihin lehtiartikkeleihin. DSG6 ja DSG7 pitäisi olla omassa ketjussa ja vähintäinkin vuosimalli, todettu vika ja korjaustoimenpide kustannuksineen pitäisi yksilöidä ongelman tarkentumiseksi, jos olisi vielä valm. no auto tai laatikko (se lienee jo monelle ylivoimainen tehtävä).

Mikäli tähän mennessä käyty keskustelut eivät ole realistisia vahingoittaa tunnepohjaiset väittelyt VAG-autojen mainetta tarpeettomasti.

Olen Mersu- ja BMW-aiheisilla sivuilla huomannut itseeni vaikutuksen, että kaikki hajoaa käsiin ja kun olen niitä selvitellyt olen tehnyt tarpeettomia korjauksia.

T5ID

LainaaOlen Mersu- ja BMW-aiheisilla sivuilla huomannut itseeni vaikutuksen, että kaikki hajoaa käsiin ja kun olen niitä selvitellyt olen tehnyt tarpeettomia korjauksia.

Eli jos luet lääkärisivuilta umpisuolen puhkeamisen vaaroista, menet samantien poistattamaan sen?

Minä käyn ainakin innokkaasti lukemassa vagareenaa juuri siksi, että se on viihdettä ja asiaa. Vastuu on toki lukijalla. Esimerkiksi Keni1 on legenda, jolle volkkari vaihtoi salaa yöllä koko moottorin! Ei se minua estä nauramasta hänen välillä varsin hauskoille jutuilleen.

Eikä sinun tarvitse olla muutenkaan huolissasi tämän palstan kirjoituksista, tammikuun tilastojen perusteella Suomeen myydään vielä jonkun verran vaggineita, vaikka täällä niitä on välillä moitittukin. Kerron ehkä myöhemmin, mistä DSG- kohu johtuu, mutta siitä tulee taas ainakin sadan sivun juttu. Säästelen sitä keväämmälle.

kt


"Kerron ehkä myöhemmin, mistä DSG- kohu johtuu, mutta siitä tulee taas ainakin sadan sivun juttu. Säästelen sitä keväämmälle."

Ã,,lä enää meitä piinaa odotuksella! Me halutaan heti tietää! :P
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Petu - 13.02.14 - klo:14:40
Onkos jäänyt "levy" pyörimään......  ;D

No onkos vaan, on jäänyt myönnetään. Hetki sitten julkaistiin Polo 2014 facelift, innostuin autosta kun hinta etc fasiliteetit oli kohdillaan, sitten luin taas ACT koneen nykimisestä ja heti into lopahti. Eksyin tänne takaisin aivan vahingossa, luulin että mutta eipä ollutkaan...Volkkarilla on kyllä hyvää yritystä mutta hieman menee hosumiseksi nyt tuo tekeminen, ei voi kuin nauraa :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 13.02.14 - klo:15:46
"Kerron ehkä myöhemmin, mistä DSG- kohu johtuu, mutta siitä tulee taas ainakin sadan sivun juttu. Säästelen sitä keväämmälle."

Ã,,lä enää meitä piinaa odotuksella! Me halutaan heti tietää! :P

Vituttaako kun näistä kirjoitellaan?

vwmies

#3050
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 13.02.14 - klo:15:50
Vituttaako kun näistä kirjoitellaan?

Allekirjoittanutta ei - päinvastoin. Jaettu tieto ja kokemukset auttavat selviytymään seuraavaan kulkineeseen saakka. Jotkut hyvin yksinkertaiset korjausvinkit säästävät a) aikaa b) korjaamokäynnin c) selviä jöröjä. Toki moni ei jaksa kahlata yli 100 sivua läpi ja topicin ydin hämärtyy tai jopa katoaa kokonaan. Osa jutuista on niin hauskoja, ettei voi lukea ennen unten maille menoa, kun uni ei vesi silmissä tule....  :) ;) :D ;D ::) 8)

OT: on niitä ongelmia [laadussa] muillakin merkeillä, tosin maahantuojan ja jälleenmyyjän suhtautuminen & goodwill vaihtelee päivän ylityksestä (BMW)  :( aina japsien liki 10 vuoteen..... 
ehkä virhevastuuseen vetoaminen pelastaa silti pahimmalta. Save our souls, please !  ::)
Yritetään pärjätä.

14tsi

Moro! Mulla on tommone  1.4tsi 103kw koneella oleva jetta ja nyt on ruennu häviimään öljyä. Jakoketju on vaihdettu kun kilometrejä oli mittarissa 160tkm ja nyt on noin 200tkm. Auton pohjaa tsekkasin ja apukuskinpuolelta öljypohjan kylki oli tuoreessa öljyssä. Mitään lammikkoo ei minun mielestäni oo jättänyauton alle. Laakosella sanovat, että voipi johtua öljypohjan liimauksista. Onkos jollain muita ideoita tai arvauksia.

E: mielestäni auton pakokaasukin on haissut hieman omituiselle.

sakal83

#3052
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 13.02.14 - klo:14:32
Jos sun TSI koneissa ei ole ongelmia ollut olet kirjoittanut väärään topikkiin, tässä käsitellään niitä vikoja ja ongelmia, lue otsikko. Löylyvettä ei ole heitetty ainakaan täältä, vain faktaa.
Mitkä faktat itse olet esittänyt? Viimeisistä kymmenestä kommentistasi en löytänyt muuta kuin länkytystä
LainaaKävin itse koeajamassa kaksoisahdettua TSI Golfia vuonna 2006
Lainaaei pösöissä ole mitään vikoja, niissä on jo uuden sukupolven koneet, muistelette vanhoja aikoja joilloin niissä oli vielä lastentauteja :)

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Routa

1.2TSI ketju vaihdettu mittarilukemalla 32tkm ja taas pärähtää mittarilukemalla 68tkm ja risat. Voi voi. Saapa nähdä mikä on suhtautuminen nyt kun takuu ei ole enää voimassa  :'(
Entinen VAG-kuljettaja.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Routa - 13.02.14 - klo:18:26
1.2TSI ketju vaihdettu mittarilukemalla 32tkm ja taas pärähtää mittarilukemalla 68tkm ja risat. Voi voi. Saapa nähdä mikä on suhtautuminen nyt kun takuu ei ole enää voimassa  :'(

Myyjän virhevastuu tuotteesta jatkuu takuuajan jälkeenkin. Niitä kuluttajaneuvonnan linkkejä löytyy varmaan tästäkin ketjuketjusta (heh) useaan otteeseen.

eerop

Lainaus käyttäjältä: 14tsi - 13.02.14 - klo:16:30
Moro! Mulla on tommone  1.4tsi 103kw koneella oleva jetta ja nyt on ruennu häviimään öljyä. Jakoketju on vaihdettu kun kilometrejä oli mittarissa 160tkm ja nyt on noin 200tkm. Auton pohjaa tsekkasin ja apukuskinpuolelta öljypohjan kylki oli tuoreessa öljyssä. Mitään lammikkoo ei minun mielestäni oo jättänyauton alle. Laakosella sanovat, että voipi johtua öljypohjan liimauksista. Onkos jollain muita ideoita tai arvauksia.

E: mielestäni auton pakokaasukin on haissut hieman omituiselle.


Turbohan se siellä on vainaa noilla kilometreillä. Imuputko irti ja kokeile onko kuinka hirveä välys. Noilla kilometreillä alkaa olla pyörinyt itsensä hengiltä helpostikkin.

Pistäppä yv jos välystä löytyy, apua löytyy helposti tuohon vaivaan

pomo

Jahas, tämän päivän offtopic sivu alkaa olemaan täynnä?

Kannatan ehdottomast itiedon jakamista, mutta nyt on tämän topicin osalta pääasiassa kyse ihan jostain muusta...

14tsi

Lainaus käyttäjältä: eerop - 13.02.14 - klo:19:38

Turbohan se siellä on vainaa noilla kilometreillä. Imuputko irti ja kokeile onko kuinka hirveä välys. Noilla kilometreillä alkaa olla pyörinyt itsensä hengiltä helpostikkin.

Pistäppä yv jos välystä löytyy, apua löytyy helposti tuohon vaivaan
Pitääpä vkl aikana tsekkailla tuo. Mites jos kerta turbo on vainaa, niin mistä se saa syljettyä ne öljyt tonne pihalle ja ympäri sitä konehuonetta?

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: 14tsi - 13.02.14 - klo:22:27
Pitääpä vkl aikana tsekkailla tuo. Mites jos kerta turbo on vainaa, niin mistä se saa syljettyä ne öljyt tonne pihalle ja ympäri sitä konehuonetta?
Yksi vaihtoehto on myös nokkaketjun kotelo moottorin sivussa. Jos tiivistys on jostain syystä pettänyt niin roiskii öljyt siitä alas pitkin moottorin edestä katsottuna vasenta reunaa. :(

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 13.02.14 - klo:22:56
Yksi vaihtoehto on myös nokkaketjun kotelo moottorin sivussa. Jos tiivistys on jostain syystä pettänyt niin roiskii öljyt siitä alas pitkin moottorin edestä katsottuna vasenta reunaa. :(
Eikös noita tiivistysongelmia ole nimenomaan ollut ketjurempan jälkeen?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy