TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

vallu

On tää Suomen kansa oikein luupäitä niin vagautoissa kuin politiikassa , molempia haukutaan palstoilla mutta molemmat valitaan aina uudelleen ja uudelleen. Katso myydyimmät autot tammikuussa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.02.14 - klo:13:55
Näin konserniuskolliselle se on hyvä uutinen, että keskustelu saa voimaa, mutta jotain realismia toivoisi silti.

Silloin kun omalle kohdalle osuupi se fiasko kone/ketju tms. koko konserni on paskaa. Vaihdetaan autokanta vaikkapa venäläisiin, koska ne kaikki muut miljoonat myydyt ovat myös paskaa. Itse vielä liputan VAGgineille kun ei ole omalle kohdalle osunut, mutta kunhan se päivä koittaa, niin vaihdatutan myös koko suvun VAG autot ihan varmuuden vuoksi.  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Keni1

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 10.02.14 - klo:14:46
Silloin kun omalle kohdalle osuupi se fiasko kone/ketju tms. koko konserni on paskaa. Vaihdetaan autokanta vaikkapa venäläisiin, koska ne kaikki muut miljoonat myydyt ovat myös paskaa. Itse vielä liputan VAGgineille kun ei ole omalle kohdalle osunut, mutta kunhan se päivä koittaa, niin vaihdatutan myös koko suvun VAG autot ihan varmuuden vuoksi.  ;D

Osta ny varuilta muutama VW varastoon, saattavat loppua kesken kovan kysynnän takia :)

Asterion

Lainaus käyttäjältä: vallu - 10.02.14 - klo:14:31
On tää Suomen kansa oikein luupäitä niin vagautoissa kuin politiikassa , molempia haukutaan palstoilla mutta molemmat valitaan aina uudelleen ja uudelleen. Katso myydyimmät autot tammikuussa.

Minulle tilanne on selvä, mahdolliset rahalliset- ja mielipahariskit on vaan tämän tehtaan tuotteiden kanssa liian suuret mutta onneksi löytyy muidenkin tehtaiden tuotteita. En ole koskaan hurahtanut minkään luokan merkkiuskollisuuteen, joten kynnys vaihtaa hevosta on matala. Kuka ostaisi asunnon jos katosta tulisi vesi läpi huomattavasti useammin kuin naapureilla? Valmistaja antaa tuotteelleen ennätyslyhyen takuun ja sen jälkeen saat aina tapella prosenteista. Erittäin valitettava asennevika. Jonkun mielestä vaggine, vaikkakin jokerina, on kuitenkin valinnan arvoinen. Mutta kuinka moni oikeasti on tietoinen tästä nousseesta rikkoutumisriskistä? Rahaahan sen korjaaminen toki vaan vie ja tämä palsta näyttää olevan mässimiehiä täynnä.. Itsellä sille rahalle löytyy kymmeniä parempia käyttökohteita  8)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 10.02.14 - klo:14:55
Osta ny varuilta muutama VW varastoon, saattavat loppua kesken kovan kysynnän takia :)
Taidan ostaa perusvarman tojotan sinne varastoon pahanpäivän varalle. Eihän niistä VW:stä pääse eroon, jos joku eksyy tänne lukemaan 100 sivua painavaa faktaa TSI koneiden kestävyydestä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

esko

Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.02.14 - klo:20:09
Osta vaikka kaksi, saatat saada halvalla. ;D

Itse pitäydyn jatkossa malleissa, joiden lastentaudeista ei tarvitse lukea jatkuvasti. Tai merkeissä, joiden valmistaja lupaa riittävän pitkän takuun moisille osille.

Jostain syystä Corollan/Auriksen jakoketjuista ei ole hurjasti juttua netissä, vaikka kyseistä VVT-i ketjukonetta on puskettu härmänkin markkinat pullolleen jo yli vuosikymmenen. Eikä ole mikään ihan pienivolyyminen automallisto jossa noita varmatoimisia ketjukoneita on. Jännä juttu tosiaan..

Ei luulisi toimivan jakoketjun rakentamisen olevan sentään rakettitiedettä. Tehokkaissa moottoripyörissä systeemi toiminut iät ja ajat, ainakin 60-luvulta alkaen laajassa mittakaavassa.Niistä koneista otetaan aivan toisenlaiset litratehot ja niitä myös revitellään. Ja varsinkin ns. matkapyöriin tulee ihan kunnon kilometrimäärät pyörän elinaikana.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.02.14 - klo:12:31
Itselläni ketju on vaihdettu jo kahdesti. Lisäksi turbo kahteen kertaan ja sitä ja tuota. Pikkuisen lapsellista leimata nämä jo 100 sivua "sopulien massahysteriaksi"? Tämä yetini on ollut loistava auto ajaa mutta minulla ei vaan riitä rahat tällaisen laadun pitämiseen, toisin kuin joillain muilla. Seuraava autoni ei enää valitettavasti ole vaggine.


Hmmm, topic on tsi koneiden jakoketjuongelmat-oireet,vauriot, korjauskustannukset. Minusta aiheesta on puhuttu viimeksi alkuvuodesta tai vuonna 2013, joten kyllä tämä on THE offtopic keskustelu. On käyty läpi kilpailevat merkit, niiden huonommuus ja paremmuus, autotekniikkaa laidasta laitaan, autoilun historiaa, mutta kuitenkin pääasiassa inttämistä ja kiistelyä... Asiaa tästä 100sivusta on noin 20 sivua... Ã,,kkiä selattuna asiaa on puhuttu viimeksi 5 sivua sitten?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.02.14 - klo:17:18

Hmmm, topic on tsi koneiden jakoketjuongelmat-oireet,vauriot, korjauskustannukset. Minusta aiheesta on puhuttu viimeksi alkuvuodesta tai vuonna 2013, joten kyllä tämä on THE offtopic keskustelu. On käyty läpi kilpailevat merkit, niiden huonommuus ja paremmuus, autotekniikkaa laidasta laitaan, autoilun historiaa, mutta kuitenkin pääasiassa inttämistä ja kiistelyä... Asiaa tästä 100sivusta on noin 20 sivua... Ã,,kkiä selattuna asiaa on puhuttu viimeksi 5 sivua sitten?

Volkkarin ketjut kestää ja kestää niitä ei saa rikki edes kirveellä ;D

japa

Niimpä niin. Mulla taas oli psa konsernin citikka C4 150hv bensaturbo josta meni jakopää remonttiin 22 000km kohilla. Että semmosta kuraa on sielläkin puolen. Muista vioista tulis paksu kirja. Onneks pääsin eroon siitä romusta,vaikka arvo putos niin ettei ilkiä täällä puhua  :'(
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 10.02.14 - klo:17:28
Volkkarin ketjut kestää ja kestää niitä ei saa rikki edes kirveellä ;D

Totta töriset, tuttavalla oli T:llä alkavassa 177hv diesel japsissa liki uudesta alkaen ongelmia pakokaasujen takaisinkierrätyksen kanssa. Merkkihuolto tuli tutuksi. Lopulta kun 200.000 km ylittyi
koko pata laukesi. Maahantuoja kustansi uuden vaihdon.  Onneksi oli jarrunesteetkin vaihdettu 20.000 km välein, muuten ei pata olisi kestänyt niinkään pitkään.  ::) :) ;) :D ;D
Yritetään pärjätä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.02.14 - klo:17:18

Hmmm, topic on tsi koneiden jakoketjuongelmat-oireet,vauriot, korjauskustannukset. Minusta aiheesta on puhuttu viimeksi alkuvuodesta tai vuonna 2013, joten kyllä tämä on THE offtopic keskustelu. On käyty läpi kilpailevat merkit, niiden huonommuus ja paremmuus, autotekniikkaa laidasta laitaan, autoilun historiaa, mutta kuitenkin pääasiassa inttämistä ja kiistelyä... Asiaa tästä 100sivusta on noin 20 sivua... Ã,,kkiä selattuna asiaa on puhuttu viimeksi 5 sivua sitten?

Olet oikeassa, tässä haetaan hyvää vauhtia vertaistukea muilla merkeillä körötteleviltä.  ::) :) ;) :D ;D
Yritetään pärjätä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 10.02.14 - klo:17:46
Niimpä niin. Mulla taas oli psa konsernin citikka C4 150hv bensaturbo josta meni jakopää remonttiin 22 000km kohilla. Että semmosta kuraa on sielläkin puolen. Muista vioista tulis paksu kirja. Onneks pääsin eroon siitä romusta,vaikka arvo putos niin ettei ilkiä täällä puhua  :'(

Miten tämä liittyy volkkarin TSI koneen jakoketjuun mitenkään? Vähänkö OT, nyt ymmärrän mitä tuossa aiemmin horistiin, tämä ketju kestää kaiken :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 10.02.14 - klo:18:09
Totta töriset, tuttavalla oli T:llä alkavassa 177hv diesel japsissa liki uudesta alkaen ongelmia pakokaasujen takaisinkierrätyksen kanssa. Merkkihuolto tuli tutuksi. Lopulta kun 200.000 km ylittyi
koko pata laukesi. Maahantuoja kustansi uuden vaihdon.  Onneksi oli jarrunesteetkin vaihdettu 20.000 km välein, muuten ei pata olisi kestänyt niinkään pitkään.  ::) :) ;) :D ;D

Oulunseudullahan ne kuulemma heittää hiekkaa rattaisiin kun ei muuten saa millään rikki tana saatana!

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 19.01.14 - klo:14:26
Kohta alkaa sadas keskustelusivu tästä aiheesta, se ei kuitenkaan liene kakkukahvien paikka meille TSI-omistajille?  8)

EI kun alkaa olla muistokirjoituksen paikka.  ::) :) ;) :D ;D

En aja TSI:llä sen enempää kuin DSG_lläkään. Neljäs Klonkswagen tosin putkeen. 8)
Yritetään pärjätä.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 10.02.14 - klo:18:09
Totta töriset, tuttavalla oli T:llä alkavassa 177hv diesel japsissa liki uudesta alkaen ongelmia pakokaasujen takaisinkierrätyksen kanssa. Merkkihuolto tuli tutuksi. Lopulta kun 200.000 km ylittyi
koko pata laukesi. Maahantuoja kustansi uuden vaihdon.  Onneksi oli jarrunesteetkin vaihdettu 20.000 km välein, muuten ei pata olisi kestänyt niinkään pitkään.  ::) :) ;) :D ;D

Kaverilla on muistaakseni v. 2002 Yaris, ajettu vaatimattomat 280tkm. Noin vuosi sitten maahantuojalta tuli postia, haluaisivat korjata ilmaiseksi jonkun johdon läpivientikumin koska tehtaalta oli tullut ilmoitus, että tuossa vuosimallissa niitä on paljon ajettuna tullut muutama hankautuneeksi rikki, aiheuttaen sähköhäiriöitä. Kirjeessä pahoiteltiin tapahtunutta ja luvattiin korjata kaapelin läpivienti ja tarvittaessa koko kaapelinippu veloituksetta. Auto oli siis yli kymmenen vuotta vanha!  :o

Miten tämä liittyi tähän topikkiin? Ehkä niin, että tässä loistava esimerkki siitä, mitä tuotteistaan ylpeä tehdas tekee kun ovat töpänneet jossain. En pistäisi pahitteeksi, että eurooppalaiset kopioisivat pikkuisen tätä itämaista ajattelua omaan toimintaansa. Myös me tsi-moottorilla menevät voimme samasta oppia, että oikeasti asiat voi olla muualla paremmin. Mutta onneksi vaggineet on ajettavuudessaan niin ylivoimaisia, että se yksin riittää meille  8)

pomo

Hmm, haiskahtaa kyllä minun nenään, että variksessa tais olla aika paha suunnitelu kämmi kun noinkin vanhoja korjaavat...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.02.14 - klo:21:08
Hmm, haiskahtaa kyllä minun nenään, että variksessa tais olla aika paha suunnitelu kämmi kun noinkin vanhoja korjaavat...
Ei, vaan Toyota ei anna edes vanhana tyyppivikojen pilata mainetta minkään mallin kohdalla. Tästä olisi opittavaa, myös muilla kuin vag-konsernilla...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarkko_h

#3017
Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.02.14 - klo:18:34
Kaverilla on muistaakseni v. 2002 Yaris, ajettu vaatimattomat 280tkm. Noin vuosi sitten maahantuojalta tuli postia, haluaisivat korjata ilmaiseksi jonkun johdon läpivientikumin koska tehtaalta oli tullut ilmoitus, että tuossa vuosimallissa niitä on paljon ajettuna tullut muutama hankautuneeksi rikki, aiheuttaen sähköhäiriöitä. Kirjeessä pahoiteltiin tapahtunutta ja luvattiin korjata kaapelin läpivienti ja tarvittaessa koko kaapelinippu veloituksetta. Auto oli siis yli kymmenen vuotta vanha!  :o

Miten tämä liittyi tähän topikkiin? Ehkä niin, että tässä loistava esimerkki siitä, mitä tuotteistaan ylpeä tehdas tekee kun ovat töpänneet jossain. En pistäisi pahitteeksi, että eurooppalaiset kopioisivat pikkuisen tätä itämaista ajattelua omaan toimintaansa. Myös me tsi-moottorilla menevät voimme samasta oppia, että oikeasti asiat voi olla muualla paremmin. Mutta onneksi vaggineet on ajettavuudessaan niin ylivoimaisia, että se yksin riittää meille  8)

Isälle kävi vastaava lähes yhtä vanhan Corollan kanssa. Olivat pyytäneet isän vielä halliin katsomaan korjausta ja olivat samalla tarkastaneet ja täyttäneet nesteet.

Itkisin onnesta jos VAG tekisi vastaavaa omalle pirssille. Otetaan esimerkiksi golf 4 variantin tyyppivikana oleva takalasin pissapojan letkun vuoto joka harjoittaa mikrokytkimet...
"Olemme havainneet ongelmia golf 4 takalasin pissapojan nesteen liittimessä... Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä vaihdamme liitosnipan kaikkiin vuosimallin xx autoihin"

Mutta ei p####le. Tuonkin vian kanssa sai tapella vaikka koko auto meinasi palaa siihen. Tyyppivika kiistettiin ... ja lopulta myönnettiin ja "korjattiin." Huollosta lähtiessä huomasin että vikaa ei oltu oikeasti korjattu ...  Lopulta kävin osat marmorilta ja korjasin sen itse. Sama tappelu piti käydä myös juuri takuuakan jälkeen porsineen hihnan ja vesipumpun kanssa. Nuo ne sentään osasivat korjata.

Keni1

Mitä tulee vanhoihin vikoihin ja niiden korjaamiseen ilmaisella kampanjalla niin taitaa olla aivan kaikilla valmistajilla se linja, että vain välitöntä hengenvaaraa aiheuttavat viat korjataan, sellaisia kun ei autoissa saa olla lainkaan. Moottori, vaihteisto ja muu voimansiirto on niin kovasti kuluvia osia että niitä ei kukaan vuosien päästä ilmaiseksi korjaile, pääosin valitukset koskevat vähän ajettuja uudehkoja autoja joiden tulisi kestää normaali käyttö. Taas muistetaan että näillä ajetaan pääosin max satasta eli autot ei oikeasti joudu kovan rasituksen alle normaalissa ajossa ja esim. nokkaketjun tulisi kyllä kestää, pitää aivan tarkoituksella suunnitella väärin jos ei kestä, kylläkai kaikki testataan huolella ennenkuin tuodaan markkinoille vai testataanko.

ps. joitakin on joskus kovasti häirinnyt tapani käyttää / jättää käyttämättä pisteitä ja pilkkuja. yllä on paljon sanoja, pisteet ja pilkut on laitettu miten sattuu, tässä muutama ylimääräinen piste ja pilkku, sijoita ne miten lystäät ,,,,,,,,,,,,,.............

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 11.02.14 - klo:10:38


ps. joitakin on joskus kovasti häirinnyt tapani käyttää / jättää käyttämättä pisteitä ja pilkkuja. yllä on paljon sanoja, pisteet ja pilkut on laitettu miten sattuu, tässä muutama ylimääräinen piste ja pilkku, sijoita ne miten lystäät ,,,,,,,,,,,,,.............

  ;D

J64

Lainaus käyttäjältä: Force - 09.02.14 - klo:15:22
Eipä ole asiat korjaantuneet näköjään vieläkään:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

Kyllähän noita ketjuvikoja tosiaan on ollut reilusti, mutta on kuitenkin aika harhaanjohtavaa mainita "vuoden autoksikin 2013 valittu Volkswagen Golf" tässä yhteydessä, koska lähes kaikissa moottoriversioissa ei edes ole jakoketjua, vaan jakohihna. Ainoa moottori joissa on ketju, on GTI:n 2-litrainen TSI, joten olisi ollut reilua ainakin mainita että tässä Vuoden Autossa 2013 on ketju AINOASTAAN GTI:ssä.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

baleno

Lainaus käyttäjältä: J64 - 11.02.14 - klo:16:12
Kyllähän noita ketjuvikoja tosiaan on ollut reilusti, mutta on kuitenkin aika harhaanjohtavaa mainita "vuoden autoksikin 2013 valittu Volkswagen Golf" tässä yhteydessä, koska lähes kaikissa moottoriversioissa ei edes ole jakoketjua, vaan jakohihna. Ainoa moottori joissa on ketju, on GTI:n 2-litrainen TSI, joten olisi ollut reilua ainakin mainita että tässä Vuoden Autossa 2013 on ketju AINOASTAAN GTI:ssä.
Näinpä siinä käy. Kun maine menee, se pysyy huonona pitkään vaikkei samaa ongelmaa uudessa autossa enää olisikaan.
Citroen C5 2.0i 2006

fish

Lainaus käyttäjältä: baleno - 11.02.14 - klo:17:03
Näinpä siinä käy. Kun maine menee, se pysyy huonona pitkään vaikkei samaa ongelmaa uudessa autossa enää olisikaan.
Näin on. Skodalla kesti pitkään nousta luotetuksi autoksi. Eikä kaikki luota vieläkään. Mulle riitti Volkkarit iäksi kolmen mekatroniikka- sekä yhden vaihdelaatikko- ja moottorivaihdon jälkeen.
Touran 1.6 TDI DSG7

kt

Mulla taitaa olla joku erikoisketju tuolla keulalla, kun se pyörii ja pyörii ihan normaaliäänin siellä. 76,3 tkm on pyörinyt DSG7 samoin 1,4TSI90kW:n perässä ja ihan ilman vaurioita ja korjauksia. Mitähän pitäisi tästä päätellä. Oliskohan mulla tuo jo pysyvä ominaisuus, että kestää vaan kunnossa....
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JHS

#3024
Vuosi sitten n. 80tkm jälkeen huolimatta puolitetuista öljynvaihtoväleistä alkoi   Passatin 1.4tsi 90kW ketju oireilemaan ja vaihdettiin 87tkm kohdilla ilman omavastuuta.   Luottamus VAG-tuotteisiin jatkuu  farkkuGolfin 1.2  tsi muodossa.
Kun otin vaihtotarjouksen myös Toyotalta, myyjä kyllä oli hyvin tyytyväinen huoltokirjassa olevassa maininnasta jakopään remontista...

kt

Harkitsitko edes ajaa ketjun "loppuun"?
Vai alkoivatko väkisin vaihtaa ketjua? 
Eli menikö kokonaan "firman piikkiin"?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

kolhvilussa

#3026
Uskomattoman paljon kirjoitettu otsikon ohi. Ei todellakaan jaksanut sataa sivua kahlata vaikka ihan mielenkiinnosta tänne eksyin...

Jossain vaiheessa tuli tämä linkki joka kiteyttää tärkeimmän tiedon kuluttajille:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

Tuon lisäksi riittäisi kun kirjoitettaisiin vain mikä oli auto ja moottorin malli,
mitkä kilometrit oli ajettu kun korjattiin, mitä korjaus piti sisällään ja maksoi.

1.4 tsi 103kw / Golf Plus 2008.
Jakoketjuremontti tehty vajaan 120 000km kohdalla.
Kustannuksista en tiedä kun en ollut työn teettäjä.
Korjattu ja toimii. Ihan niinkuin autot yleensäkin.
Toivon mukaan ei heti tarvitsisi korjata uudestaan.



Golf Plus 2008

JHS

Vaadin ketjun kunnon tutkimista ja rallatus ei ensimmäisenä tutkimuspäivänä esim. kylmäkäynnistyksessä kuulunut, joten pyysin jatkotutkimuksia.  Seuraavana aamuna onneksi rallatti ja meni kokonaan firman piikkiin.   Tampereen Laakkoselle tästä ja yleensäkin sen huollolle hyvät pisteet.  Asiat on aina hoidettu hyvin.  Tämä myös takasi merkkiuskollisuuden jatkon.
Auto meni vuodenvaihteessa 105tkm ajettuna liikkeeseen 18tkm rempan jälkeen ajettuna - käyntiääni kaikissa tilanteissa ongelmaton.

pomo

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 11.02.14 - klo:08:11
Isälle kävi vastaava lähes yhtä vanhan Corollan kanssa. Olivat pyytäneet isän vielä halliin katsomaan korjausta ja olivat samalla tarkastaneet ja täyttäneet nesteet.

Itkisin onnesta jos VAG tekisi vastaavaa omalle pirssille. Otetaan esimerkiksi golf 4 variantin tyyppivikana oleva takalasin pissapojan letkun vuoto joka harjoittaa mikrokytkimet...
"Olemme havainneet ongelmia golf 4 takalasin pissapojan nesteen liittimessä... Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä vaihdamme liitosnipan kaikkiin vuosimallin xx autoihin"

Mutta ei p####le. Tuonkin vian kanssa sai tapella vaikka koko auto meinasi palaa siihen. Tyyppivika kiistettiin ... ja lopulta myönnettiin ja "korjattiin." Huollosta lähtiessä huomasin että vikaa ei oltu oikeasti korjattu ...  Lopulta kävin osat marmorilta ja korjasin sen itse. Sama tappelu piti käydä myös juuri takuuakan jälkeen porsineen hihnan ja vesipumpun kanssa. Nuo ne sentään osasivat korjata.

No mulla kävi päinvastoin, tojotan vitun kalliin vetonivelen suojakumin ei ole kuulemma tarkoitus pitä rasvaa sisällään, sen kuuluukin vuotaarasvaa ulos  3 vuoden ja alle 20tkm jälkeen...

Ps. Taas on kohta uusi sivu offtopicia!

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.14 - klo:18:55
Mulla taitaa olla joku erikoisketju tuolla keulalla, kun se pyörii ja pyörii ihan normaaliäänin siellä. 76,3 tkm on pyörinyt DSG7 samoin 1,4TSI90kW:n perässä ja ihan ilman vaurioita ja korjauksia. Mitähän pitäisi tästä päätellä. Oliskohan mulla tuo jo pysyvä ominaisuus, että kestää vaan kunnossa....

Hei topikin otsikko on -> TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Hei ei sun ketjussa ole mitään vikaa, ilmoitus kuuluu enempi osastoon "onnellisena hymyilevät VW kuskit" se löytyy http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18743.30, sivuja piisaa mutta lisää vielä mahtuu, toista sivua jo mennään :)

Firman jätkät taitaa tahallaan sotkea topikkia mitä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy