TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

ConD

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 22.01.14 - klo:22:50
Mutta eikös Polo Blue GT ole sylenterinlepuutus toiminto eli sama hihnakone kuin golf 7:ssa ?
Taitaakin olla se ainoa poikkeus.
Jetta Hybridin 1.4TSI on myös hihnakone, vaikka auto muuten on "kuutoskoppainen".

...ja Polo R:n kaksilitrainen on myös hihnalla.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ktk


sylinteri

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 16.01.14 - klo:19:15
1.4 TSI on aivan hyvä moottori jos sitä viitsii huollattaa Hieman enemmän kuin sen 30/t kilometrin välein.Ei kannata tuhota moottoria jollain idioottimaisella 30/t Öljynvaihtoväleillä.Harvalla muullakaan on moisia käytössä esin Toyotatkin huolletaan 15/t välein ;)Saattaisi niissäkin ilmetä ongelmia samoilla huoltoväleillä kun VAG:neissä 8).

Eipä tuo viallinen jakoketju paljon öljynvaihdoissa kuntoon tule. Kaverilla alkoi ketju rallatella jo 12 000 ajettuna. Oli vaihtanut alkuperäisen suodattimen ja mobilin espit jo kolme kertaa ennen kuin ketju meni uusiksi. Autolla oli ajettu 29 000 ja ikää oli 4 v ja 1 kk.

Force

Kia Cee'd 1.6 -07
Nissan 200SX 1.8t -89
(ex. Volvo S80 T6 -98)
(ex. Nissan Cima V8 4.1 -97)
(ex. Mazda 6 2.0 TD -04)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Force - 09.02.14 - klo:15:22
Eipä ole asiat korjaantuneet näköjään vieläkään:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

Harhaanjohtavaa uutisointia taas parhaimmillaan. Tuosta saa asiaa tuntematon sen vaikutelman, että jos nyt ostaa uuden Golfin, sen TSI hajoaa 2-3 vuoden päästä. Huokaus.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VWJuhus

Tämä uutisointi on jo huvittavaa. Sosiaalisen median ja keskustelupalstojen aikana ongelmat alkavat elämään aivan omaa elämäänsä. Nettiin kirjoittavat kokemuksiaan paljon useammin ne, joilla on ollut ongelmia, kuin ne joilla ei ole ongelmia. Sitten taas uudet ongelmista kärsivät löytävät Googlella kohtalotoverinsa ja lumivyöry on valmis. Kaiken huipentaa joku ajokortiton toimittaja-harjoittelija, joka laitetaan tekemään aiheesta juttu jonkun uutisköyhän päivän piristeeksi.

Kyllä. Olen lukenut aiheesta. Silti tein eilen kaupat autosta, jossa TSI + DSG7. Hajoaa varmaan heti ensi viikolla, kun käyn sen hakemassa. Edellisen bemarin jakopään piti hajota. Huomenna. Pari vuotta huomenna.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: sylinteri - 02.02.14 - klo:00:01
Eipä tuo viallinen jakoketju paljon öljynvaihdoissa kuntoon tule. Kaverilla alkoi ketju rallatella jo 12 000 ajettuna. Oli vaihtanut alkuperäisen suodattimen ja mobilin espit jo kolme kertaa ennen kuin ketju meni uusiksi. Autolla oli ajettu 29 000 ja ikää oli 4 v ja 1 kk.
Juu ei välttämättä siihen mutta poistaa muuten muut ongelmat kuten "Nokkaketjun kiristäjän"hajoamisen,öljypohjan sihdin tukkeutumisen,Turbon ennenaikaisen hajoamisen...Joten ajelkoot ne jotka uskoo ettei ongelmia tule 30/t samoilla paska öljyillä ;D

tmr97

Maahantuojan/valmistajan olisi helppoa poistaa epätietoisuus. Lupaamalla esim 5v tai 150tkm takuun ketjullisille TSI-koneille ja kuivalle DSG7:lle palauttaisi luottamuksen yhdellä kertaa. Itse en nykyisessä epätietoisuudessa ko laitteisiin koske. Lähipiiristä on tuttua sekä TSI, että DSG ongelma. Ei ole tietoa onko ongelma korjattu vai ei. Takuun lupaaminen antaisi uskon siihen, että ongelmat on korjattu.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 09.02.14 - klo:19:56
Lupaamalla esim 5v tai 150tkm takuun ketjullisille TSI-koneille ja kuivalle DSG7:lle palauttaisi luottamuksen yhdellä kertaa.


Ihanko totta?
Ei luottamusta herätä se että tuote hajoaa ja se korjataan - vrt Skoda 60-70-80-luvulla - vaan se että se kestää hajoamatta, Skoda -90 - 2000-luvulla.
2010 vuosikymmen on sitten jos taas uusi lehti merkin historiassa - paluuta juurilleenko?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

repomies

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 09.02.14 - klo:18:57
Kyllä. Olen lukenut aiheesta. Silti tein eilen kaupat autosta, jossa TSI + DSG7. Hajoaa varmaan heti ensi viikolla, kun käyn sen hakemassa. Edellisen bemarin jakopään piti hajota. Huomenna. Pari vuotta huomenna.

Osta vaikka kaksi, saatat saada halvalla. ;D

Itse pitäydyn jatkossa malleissa, joiden lastentaudeista ei tarvitse lukea jatkuvasti. Tai merkeissä, joiden valmistaja lupaa riittävän pitkän takuun moisille osille.

Jostain syystä Corollan/Auriksen jakoketjuista ei ole hurjasti juttua netissä, vaikka kyseistä VVT-i ketjukonetta on puskettu härmänkin markkinat pullolleen jo yli vuosikymmenen. Eikä ole mikään ihan pienivolyyminen automallisto jossa noita varmatoimisia ketjukoneita on. Jännä juttu tosiaan..

VWJuhus

Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.02.14 - klo:20:09
Osta vaikka kaksi, saatat saada halvalla. ;D

Itse pitäydyn jatkossa malleissa, joiden lastentaudeista ei tarvitse lukea jatkuvasti...

Itse mieluummin ajan autolla, kuin luen netistä kuinka joltakulta on vehkeet levinneet. Toki väheksymättä näitä ongelmia ja varsinkaan niiden uhriksi joutuneita ihmisiä.

Ihan kahteen ei rahat riittäneet, mutta kyllähän se maine toki näkyy hinnassakin. Eli halvalla saatiin joka tapauksessa.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

repomies

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 09.02.14 - klo:20:33
Ihan kahteen ei rahat riittäneet, mutta kyllähän se maine toki näkyy hinnassakin. Eli halvalla saatiin joka tapauksessa.

Noin se markkinatalous toimii. Sopivan ikäinen TSI+DSG7 voi irrota siinä määrin houkuttelevaan hintaan, että hyvällä tuurilla onnistuu hankkimaan halvalla paljon hyviä ajokilometrejä. Huonolla tuurilla rahaa palaa korjauksiin, mutta se olikin huomioitu hankintahinnassa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 09.02.14 - klo:19:19
Juu ei välttämättä siihen mutta poistaa muuten muut ongelmat kuten "Nokkaketjun kiristäjän"hajoamisen,öljypohjan sihdin tukkeutumisen,Turbon ennenaikaisen hajoamisen...Joten ajelkoot ne jotka uskoo ettei ongelmia tule 30/t samoilla paska öljyillä ;D

Uskon asia on sekin, että öljyt esim. 10000km:n välein vaihtamalla kaikki ongelmat ratkeavat. Ei taajempi öljynvaihto korjaa  liian heiveröiseksi suunniteltua jakopäätä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 09.02.14 - klo:19:56
Maahantuojan/valmistajan olisi helppoa poistaa epätietoisuus. Lupaamalla esim 5v tai 150tkm takuun ketjullisille TSI-koneille ja kuivalle DSG7:lle palauttaisi luottamuksen yhdellä kertaa. Itse en nykyisessä epätietoisuudessa ko laitteisiin koske. Lähipiiristä on tuttua sekä TSI, että DSG ongelma. Ei ole tietoa onko ongelma korjattu vai ei. Takuun lupaaminen antaisi uskon siihen, että ongelmat korjattu.

Se ei varmaan ole sitten myyntimääriin nähde ongelma? Ja eihän nuo pitkät takuut ilmaisia ole, ne on mukana auton hinnassa tai huoltojen hinnassa.

Minusta tojotan ja vag ketjukoneita ei kannata vertailla, käytännössä niissä on niin isot erot... Vag 1.4tsi vastaa suorituskyvyssä ojotan 2 litrasta, kulutus tojotassa on vaan paljon suurempi, samoin hinta!

Asterion

Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.02.14 - klo:20:46

Minusta tojotan ja vag ketjukoneita ei kannata vertailla, käytännössä niissä on niin isot erot... Vag 1.4tsi vastaa suorituskyvyssä ojotan 2 litrasta, kulutus tojotassa on vaan paljon suurempi, samoin hinta!

Ostohintahan on vasta osa esileikkiä  8)  Kumpikohan tulee käyttökustannuksiltaan vuosien myötä edullisemmaksi, luotettava vaparikone luotettavalla perinteisellä automaatilla tai tällainen TSI+DSG jokeri, jossa arvan osuessa kohdalleen täytyy käydä pankinjohtajan puheilla tai tyhjentää omat vararahastot?

Itse ainakin henkilökohtaisesti olisin valmiimpi maksamaan litran kaksi enemmän satasella polttoainekuluja kun maksamaan näitä älyttömyyksiin asti nousseita hienon moottoritekniikan tuomia korjauskuluja. Jos auto olisi liisari tai joku rikas sukulainen sponssaisi auton omistamistani, silloin näkökantani olisi tietenkin erilainen.

pomo

Niin se on, makuasioita. Jos ostaa vaikka uuden tojotan anjoviksen 1.6 vaparilla tai sitten 1.2tsi octavian, jää remonttiinkin vielä monta tonnia jos niitä tulee! Vielä jos haluaa automaatin, niin jää vielä enemmän!

Puhumattakaan siitä, että jos haluaa luopua tojotasta niin muuhun kuin tojotaan sitä ei oikein järkevällä välirahalla saa vaihdettua!

Toki jos ajo-ominaisuuksiin ei panosta niin tojota on myös vaihtoehto, kukin tyylillään!

Asterion

Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.02.14 - klo:08:26

Toki jos ajo-ominaisuuksiin ei panosta niin tojota on myös vaihtoehto, kukin tyylillään!

Jokainen tyylillään ja kukkaronsa mukaisesti, toki. Itselläni on ollut neljä Toyotaa aikaisemmassa elämässäni, ja tuo väite, että nämä  laatuongelmaiset vaggineet olisi panostamista ajo-ominaisuuksiin ja  samanhintaiset Toyotat jotenkin merkittävästi heikompia tämän suhteen…. Camoon  :D  Joka kerta kun vein Yetini tekniikkamurheiden takia pajalle, muistelin aikaisempia huolettomia kilometrejä Toyotojienin kanssa. Auton pitää vaan olla luotettava, siitä se kaikki lähtee.

Reterete

Yli kymmenen vuotta VAG koneilla ajettu ja ei mitään ongelmia ole ollut. Ensimmäinen TSI kone ja jo sitä pitää olla kiikuttamassa huoltoon. On varmaan viimeinen VAG mitä minulla on. Onhan niitä vikoja joka automerkillä, mutta tämä nyt on jo aika surkuhupaisaa tämä TSI koneiden ongelmat.

Geoman

Hjuolestuttavaa on, että DSG7 ja TSI:
1. Eivät tule kuntoon edes korjattuna eli lyhytikäisiä korjauksen jälkeenkin
2. Turmelevat myös toimivien VW-tuotteiden maineen

JiiP

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 09.02.14 - klo:18:57
Tämä uutisointi on jo huvittavaa. Sosiaalisen median ja keskustelupalstojen aikana ongelmat alkavat elämään aivan omaa elämäänsä. Nettiin kirjoittavat kokemuksiaan paljon useammin ne, joilla on ollut ongelmia, kuin ne joilla ei ole ongelmia. Sitten taas uudet ongelmista kärsivät löytävät Googlella kohtalotoverinsa ja lumivyöry on valmis. Kaiken huipentaa joku ajokortiton toimittaja-harjoittelija, joka laitetaan tekemään aiheesta juttu jonkun uutisköyhän päivän piristeeksi.

Kyllä. Olen lukenut aiheesta. Silti tein eilen kaupat autosta, jossa TSI + DSG7. Hajoaa varmaan heti ensi viikolla, kun käyn sen hakemassa. Edellisen bemarin jakopään piti hajota. Huomenna. Pari vuotta huomenna.

On myös kuvaavaa tässä uutisoinnissa, että erityisesti Ilta-sanomat ja saman konsernin taloussanomat hoitavat tämän mustamaalauksen. Ilmeisesti pressikortilla ei saanut erityisetuja, ja kostaahan se pitää.

En periaatteessa kiistä ongelmia, mutta mittasuhteet ovat pielessä. Kaikki keskustelupalstoilla kirjoittavat, tietävät aina jostain naapurin serkusta, jolla DSG tai ketju räjähti aiheuttaen orpokodin ja vanhainkodin tuhoutumisen.
Vaahto suussa huudetaan ilman kokemuksia. Kuulopuheet ja sopulien massahysteria on niin paljon kivempaa.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 10.02.14 - klo:11:23
Huolestuttavaa on, että DSG7 ja TSI:
1. Eivät tule kuntoon edes korjattuna eli lyhytikäisiä korjauksen jälkeenkin
2. Turmelevat myös toimivien VW-tuotteiden maineen

Allekirjoitan väitteesi.

1. Tehtaan tulisi löytää toimiva ja kestävä ratkaisu eli suomeksi se kuuluisa laatu.  :o
2. Maahantuojan ja tehtaan pitäisi toimia yhteistyössä, jotta asia pysyisi oikeissa mittasuhteissa.

Toki jos tehdas ei jousta tai ei ymmärrä after salesia eli jälkimarkkinointia, niin sahaavat kyllä omaa oksaansa. VV-auton TJ korosti heidän toimivan vain ja vain tehtaan ohjeiden mukaisesti reklamaatioista alkaen. Se ei tietenkään selitä sitä, miksi areenalle kirjoittaneet jäsenet ovat saaneet niin erilaista kohtelua (korjauskustannusten korvaus virhevastuuna) samoissa asioissa.  :(
Yritetään pärjätä.

NcP

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 10.02.14 - klo:11:23
Hjuolestuttavaa on, että DSG7 ja TSI:
1. Eivät tule kuntoon edes korjattuna eli lyhytikäisiä korjauksen jälkeenkin
2. Turmelevat myös toimivien VW-tuotteiden maineen

Onko näin myös 1.2TSI:n jakoketjun osalta?  Olen ymmärtänyt, että nykyisellä korjaussarjalla saadaan ongelma kokonaan korjattua.  Eli heikkolaatuinen ketju vaihdettu parempaan ja kiristimen osalta mekanismia parannettu.  Onko jollakulla tästä muunlaista tietoa?

Tourano

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.02.14 - klo:11:35
On myös kuvaavaa tässä uutisoinnissa, että erityisesti Ilta-sanomat ja saman konsernin taloussanomat hoitavat tämän mustamaalauksen. Ilmeisesti pressikortilla ei saanut erityisetuja, ja kostaahan se pitää.

Teoriassa jollakin toimittajalla tai hänen lähipiiriin kuuluvalla voi olla omakohtainen kielteinen kokemus TSI / DSG -ongelmasta. Teknistä ongelmaa suurempi ongelma on se, kuinka ongelma saadaan hoidettua. Kyllähän viattoman maineessa olevan japanilaismerkin parin vuoden takaisista ongelmistakin uutisoitiin ja välillä eräällä ranskalaisautolla oli porttikielto ruotsinlaivoille.

Lisäksi asiakkaiden yhdenvertainen kohteleminen on kaiken a ja o. Nykyisin tieto kulkee valonnopeudella...

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.02.14 - klo:11:35
On myös kuvaavaa tässä uutisoinnissa, että erityisesti Ilta-sanomat ja saman konsernin taloussanomat hoitavat tämän mustamaalauksen. Ilmeisesti pressikortilla ei saanut erityisetuja, ja kostaahan se pitää.

En periaatteessa kiistä ongelmia, mutta mittasuhteet ovat pielessä. Kaikki keskustelupalstoilla kirjoittavat, tietävät aina jostain naapurin serkusta, jolla DSG tai ketju räjähti aiheuttaen orpokodin ja vanhainkodin tuhoutumisen.
Vaahto suussa huudetaan ilman kokemuksia. Kuulopuheet ja sopulien massahysteria on niin paljon kivempaa.

Itselläni ketju on vaihdettu jo kahdesti. Lisäksi turbo kahteen kertaan ja sitä ja tuota. Pikkuisen lapsellista leimata nämä jo 100 sivua "sopulien massahysteriaksi"? Tämä yetini on ollut loistava auto ajaa mutta minulla ei vaan riitä rahat tällaisen laadun pitämiseen, toisin kuin joillain muilla. Seuraava autoni ei enää valitettavasti ole vaggine.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Reterete - 10.02.14 - klo:10:56
Yli kymmenen vuotta VAG koneilla ajettu ja ei mitään ongelmia ole ollut. Ensimmäinen TSI kone ja jo sitä pitää olla kiikuttamassa huoltoon. On varmaan viimeinen VAG mitä minulla on. Onhan niitä vikoja joka automerkillä, mutta tämä nyt on jo aika surkuhupaisaa tämä TSI koneiden ongelmat.

Juuri näin, tämä on ainoa vaihtoehto jos haluaa välttyä näiltä VW autojen epämääräisiltä ongelmilta. Kyllähän ne niitä korjailee mutta oletus uutta autoa ostaessa on että ei tarvitse käyttää kuin määräaikaishuolloissa, kulumisesta aiheutuvat viat tulevat sitten 100 tkm jälkeen eikä ne koske 2-3 vuoden välein autoa vaihtavaa, nyt volkkarilla myös näitä uusia autoja korjataan isoilla remonteilla lähes uutena, tai sitten saa ainakin tapella uuden auton laadusta joka ei aina ole kovin hyvä. Ite nyt ajellu ranskiksella reilun vuoden eikä mitään ongelmia, kilsoja tulee reilu tuhat kuukaudessa, ehkä 1500. Nyt jotakin 16-17 tkm mittarissa.

KariVolk

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.02.14 - klo:12:31
Pikkuisen lapsellista leimata nämä jo 100 sivua "sopulien massahysteriaksi"? Tämä yetini on ollut loistava auto ajaa mutta minulla ei vaan riitä rahat tällaisen laadun pitämiseen, toisin kuin joillain muilla. Seuraava autoni ei enää valitettavasti ole vaggine.

Autoilu ei ole ikinä ollut persaukisten hommaa :)

Muistissani on hyvin E-10 massahysteria. Ja se, kuinka ihmiset tappelivat terveyskeskusjonossa jostain
rokotteesta kun pelkäsivät kuollakseen. Ihmiset ovat kuin sopuleita, ja lähtevät seuraamaan muita ilman
mitään pidäkkeitä, tai omakohtaisia kokemuksia.

Itse vaihdatin Golf Plus 1.2 TSI DSG:n jakopään ketjun kun siitä lähti käynnistyksessä sellainen metallinen
kilahdus. Se olisi jäänyt kuulematta, ellen olisi lukenut sitä täältä Samalla äänihavainnolla olisi 80-luvulla
pitänyt toimittaa hoitoon jok'ikinen kosla Suomen maanteiltä. Ihmiset ovat herkistyneet kuulemaan asioita,
joilla ei välttämättä ole mitään merkitystä. Ennen ketju vaihdettiin kun sen rallatus peitti moottorin äänen 8)

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.02.14 - klo:12:31
Itselläni ketju on vaihdettu jo kahdesti. Lisäksi turbo kahteen kertaan ja sitä ja tuota. Pikkuisen lapsellista leimata nämä jo 100 sivua "sopulien massahysteriaksi"? Tämä yetini on ollut loistava auto ajaa mutta minulla ei vaan riitä rahat tällaisen laadun pitämiseen, toisin kuin joillain muilla. Seuraava autoni ei enää valitettavasti ole vaggine.

Nämä "jo 100 sivua" sisältää myös positiivisia kommentteja ja mielipiteitä ihmisiltä, joilla ongelmia ei ole ollut.
Olen vilpittömästi pahoillani autosi murheista, mutta ne eivät tee Vag-konsernista huonoa autonvalmistajaa. 1, 100, 1000, 10000 tai 100000 ongelmaa ei juuri hetkauta noissa Vag-konsernin volymeissa.
En sano tekniikan olevan viatonta, mutta sopulihysteria on saanut juurikin huonot kokemukset esiin - niitä on, mutta todellinen kuva ei ole niin surkea kuin annetaan olettaa.
Lisäksi keskusteluiden teema: "Ei enää koskaan" on mielenkiintoinen. Pahimmat ongelmien aiheuttajat tiedetään, ja ne on uusimmissa versioissa korjattu.

Mutta tee niin kuin hyväksi näet. Jokainen omalla rahalla ostava saa laittaa rahansa ihan mihin huvittaa - ja niin täytyykin tehdä.

Itselläni kolmas uutena ostettu Vag-kulkine alla(vaatimattomat 200tkm yhteensä), eikä mitään suurta ole kohdalle osunut, paitsi suurenmoinen ajettavuus.
Vanhemmillani varmaankin kuudes Audi menossa. Pikkujuttuja ollut, mutta kaikista selvitty pikahuollossa. Näillä vähillä kokemuksilla luotan silti vielä konsernin tekeleisiin. En silti halua vähätellä ongelmia - kohtuus kuitenkin yleistykseen.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.02.14 - klo:13:30
... Pahimmat ongelmien aiheuttajat tiedetään, ja ne on uusimmissa versioissa korjattu.

...

Niinhän moni luulee, minäkin luulin että autossani olisi ollut jo vahvempi nokkaketju ja uudenmalliset männänrenkaat ja ja ja... vaan eipä ollut, nokkaketjua ei tarvinnut minun aikana vaihtaa, mutta mitään speksejä ei löytynyt joilla olisi todistettu että vahvempaa ketjua olisi 1.4 TSI 132 Kw koneisiin edes olemassa. Jos volkkari edes toisi nämä speksit julki niin ehkä se keskustelu hieman laantuisi, nyt meillä on vain heidän väitteensä ja jatkuvia korjauksia netit pullollaan...ei oikein vakuuta.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 10.02.14 - klo:13:49
Niinhän moni luulee, minäkin luulin että autossani olisi ollut jo vahvempi nokkaketju ja uudenmalliset männänrenkaat ja ja ja... vaan eipä ollut, nokkaketjua ei tarvinnut minun aikana vaihtaa, mutta mitään speksejä ei löytynyt joilla olisi todistettu että vahvempaa ketjua olisi 1.4 TSI 132 Kw koneisiin edes olemassa. Jos volkkari edes toisi nämä speksit julki niin ehkä se keskustelu hieman laantuisi, nyt meillä on vain heidän väitteensä ja jatkuvia korjauksia netit pullollaan...ei oikein vakuuta.

Ymmärrän pointtisi. Itse tarkoitin esim ketju->hihna...

Toisaalta olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, jossa tyytymättömät äänestää jaloillaan. Se takaa kehityksen autotehtaissa. Ei niitä muu hetkauta kuin markkinat ja niiden menettämisen pelko. Näin konserniuskolliselle se on hyvä uutinen, että keskustelu saa voimaa, mutta jotain realismia toivoisi silti.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.02.14 - klo:13:55
Ymmärrän pointtisi. Itse tarkoitin esim ketju->hihna...

Toisaalta olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, jossa tyytymättömät äänestää jaloillaan. Se takaa kehityksen autotehtaissa. Ei niitä muu hetkauta kuin markkinat ja niiden menettämisen pelko. Näin konserniuskolliselle se on hyvä uutinen, että keskustelu saa voimaa, mutta jotain realismia toivoisi silti.

Jos kerran toteutettiin jo vahvempi ketju joka muka kestää niin miksi siirryttiin takaisin surullisen kuuluisaan hihnaan???? Ei mene jakeluun.

Ketju -> Hihna = Silmänlumetta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy