TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Lapa

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.01.14 - klo:12:52
En usko alkuunkaan että öljynvaihtovälin pituudella on mitään merkitystä metallin venymiseen. Tämä voidaan todistaa kaatamalla 30tkm ajettua LL-öljyä raiteelle Pasilan asemalla. Jos metalli alkaa tosiaan venymään, menee raide läpi Helsingin asemarakennuksen sokkelista .....  ;D

Samaa mieltä. Ajoin SDI Golfilla 270 tkm öljynvaihtovälin ollessa lähempänä 50 tuhatta kilsaa kuin 30 tuhatta. Tuolloin kun oli vielä vähän järeämpi long life -ohjelma ja ajo oli maantiepainotteista. Ainoa ongelma koneen kanssa oli kun huollon yhteydessä eivät kiinnittäneet kaikkia pultteja ja vesipumppu(?) irtosi lohkon kyljestä. Tätä tuskin olisi voinut välttää öljynvaihdoilla :) Öljyä vei ehkä litran tuolle huoltovälille alusta saakka ja auto on siis edelleen kovassa käytössä toisella puolen Suomea.

Kyllä se vaan niin on, että jos se kone on oikein suunniteltu, se kestää riittävän monta sataa tuhatta kilometriä vaikkei niitä öljyjä ole koko ajan vaihtamassakaan. Epäilemättä huoltotoiminnasta ansionsa saavat henkilöt suosittaa mielellään lyhyttä öljynvaihtoväliä.

Toivon hartaasti, että näissä uusissa koneissa luotettavuus on lähempänä tuota SDI-konetta kuin edellissukupolven TSI:tä. Muutoin voi myyntitilastojen kärkitilat karata aika nopeasti.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.01.14 - klo:12:52
En usko alkuunkaan että öljynvaihtovälin pituudella on mitään merkitystä metallin venymiseen. Tämä voidaan todistaa kaatamalla 30tkm ajettua LL-öljyä raiteelle Pasilan asemalla. Jos metalli alkaa tosiaan venymään, menee raide läpi Helsingin asemarakennuksen sokkelista .....  ;D

Tuskin siinä niin käy, että meinaat että siirtää myös kaikki ne betonipylväät joiden varassa kiskot lepää, tai että repii kiinnitykset irti, karmeeta jälkeä tulee älä ees kokeile menee vielä ihan mutkalle koko rata halki suomen :)

LL öljy - ihmeen vahva moottoriöljy - moottoritkin venyy sitä käytettäessä - jos et usko kokeile itse - osta suoraan Nilsiän ÖljySheikin varastosta.

Kyllä nää volkkarit on niin hupaisia laitteita että.

TinQ

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 17.01.14 - klo:14:34
Mulla tuo Golffi 1.4 TSI 90 kw hytkyy ja tärisee tyhjäkäynnillä aikalailla kokoajan ulkolämpötilan ollessa lämpimämpi kuin -5 astetta.
Käy tyhjäkäyntiä n 400-600 kierroksen paikkeilla(mittarin skaala ei ole niin tarkka että vois varmasti sanoa) ja vaikuttaa kun olisi välillä sammumassa niin alhaisilla kierroksilla käy.

Nyt kun on hiukan enemmän pakkasta, kylmempi kuin -5 astetta, käy aivan tasaseen sellaista n.900 kierrosta. Tämä varmaan johtuu siitä että autoon tehtiin viimeisessä MERKKI huollossa softapäivitys jonka pitäisi helpottaa lämpöisenä pysymis ongelmaa. En tiedä miten on alkupäräisellä ohjelmalla tehnyt.

Tuo -5 stetta näyttäis olevan jonkinmoinen raja jossa ohjelma nostaa tyhjäkäynnin tonne n. 900 kierroksen.

Toivon että tässä tapauksessa ei ole kyse venyneestä ketjusta, mutta kuka tietää ...... :o

Väläytteleekö ollenkaan moottorin/päästöjen vikavaloa?

Omassa golffissani se käynnistyksen jälkeinen hytkyminen lakkasi myös jos antoi kaasua, mutta palasi taas tyhjäkäyntikierroksilla. Voi olla että kovilla pakkasilla se käyttää startin jälkeen kovemmilla kierroksilla, jolloin öljynpaine pitää ketjun kireämpänä ja sitä nokka-akselin asentotunnistimen vika-asentoa ei tule.

Kannattanee käydä lukemassa vikakoodeja/tarkistamassa jakoketjun kunto ennen ku posahtaa maantielle.
Golf -08 1.4TSI 90tkm.
Jakoketju venyy, volkswagenin takuu ei.
Turbo välyksellinen ja siivet raapii koteloa, autoilijan vika.
Volkswagen. Das Auto.

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.01.14 - klo:12:52
En usko alkuunkaan että öljynvaihtovälin pituudella on mitään merkitystä metallin venymiseen. Tämä voidaan todistaa kaatamalla 30tkm ajettua LL-öljyä raiteelle Pasilan asemalla. Jos metalli alkaa tosiaan venymään, menee raide läpi Helsingin asemarakennuksen sokkelista .....  ;D

Voihan ne öljyt kaataa vaikka kaivoonsa ;D.Mutta perusongelmien alku onkin juuri tuo tukkeutut öljykanava ketjunkiristäjässä joka kun lakkaa toimimasta suunnitellulla tavalla niin on tiedossa ongelmia ketjun kanssa.Jokainen saa puolestani ajaa vaikka 100/t samoilla öljyillä jos se tuntuu omasta mielestä hyvältä idealta jossa säästää ja jos on sitä mieltä,ettei asialla ole mitään vaikutusta koneen kesto/iän kanssa.Kuinkahan moni täällä palstalla on nähnyt avattuna moottoria jolla ajettu 30:pin öljynvaihtoväleillä esim 150/t? voin kertoa,että voi vain ihmetellä,että on yleensä toiminut niinkin pitkään sen Paskamäärän kera joka koneen osiin on tarttunut.Öljypohjan pohjalla puolentoista sentin pikikerrostuma ja öljysihti lähestulkoon tukkeutunut.On totta että kyse on myös osin suunnittelu virheestä mutta sekään ei yksin selvitä ongelmia joita esiintyy kuten Turbojen hajoaminen kun voitelukanavat menneet tukkoon karstan takia sekä öljynpaine ongelmat sekä tukkeutuneet Öljynsuodattimet... :'(

Arte

Huolletaanko noita paljon puhuttuja kanavia koskaan huolto-ohjelman toimesta?

Vai kaadetaanko sinne vaan uutta ja se on siinä?

Kaikki ymmärtää sen et jos liukaste ei kierrä niin joku leipoo kii.. ;)

ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 17.01.14 - klo:18:50
Voihan ne öljyt kaataa vaikka kaivoonsa ;D.Mutta perusongelmien alku onkin juuri tuo tukkeutut öljykanava ketjunkiristäjässä joka kun lakkaa toimimasta suunnitellulla tavalla niin on tiedossa ongelmia ketjun kanssa.Jokainen saa puolestani ajaa vaikka 100/t samoilla öljyillä jos se tuntuu omasta mielestä hyvältä idealta jossa säästää ja jos on sitä mieltä,ettei asialla ole mitään vaikutusta koneen kesto/iän kanssa.Kuinkahan moni täällä palstalla on nähnyt avattuna moottoria jolla ajettu 30:pin öljynvaihtoväleillä esim 150/t? voin kertoa,että voi vain ihmetellä,että on yleensä toiminut niinkin pitkään sen Paskamäärän kera joka koneen osiin on tarttunut.Öljypohjan pohjalla puolentoista sentin pikikerrostuma ja öljysihti lähestulkoon tukkeutunut.On totta että kyse on myös osin suunnittelu virheestä mutta sekään ei yksin selvitä ongelmia joita esiintyy kuten Turbojen hajoaminen kun voitelukanavat menneet tukkoon karstan takia sekä öljynpaine ongelmat sekä tukkeutuneet Öljynsuodattimet... :'(

Väitätkö, että maahantuoja ja VAG konserni kusettaa kuluttajia puhuessaan long life -huoltovälistä?

Santeri

Eiköhän nämä karstan keräämis ongelman johdu varmaan (ainakin osittain) myös siitä että porukka ajelee liian bensa pihisti. Eli liian pienillä kierroksilla.
Varmaan korostuu automaateilla.
Omakin loota Dllä haluu kokoajan jurnuttaa n.1500-2000 kiekalla.
Ei voi olla hyväksi pitkässä juoksussa.

Aina välillä tulee ajettua joku 20km lenkki silleen että automaatti loota manuaalille ja rajoituksesta riippuen 2 tai 3 sisään ja kierrokset melkein tappiinsa (muttui kokonaan ettei loota laita isompaa pykälää kehiin). Tämän operaation jälkeen oikein huomaa että kone tykkäsi karstan poltosta.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Karvesak

En usko,että varsinaisesti "kusettaa" kyseinen huolto/ohjelma vaan ei oikein tunnu toimivan meidän ankarissa ja vaihtelevissa olosuhteissa.Ja ikävä kyllä suuri osa  edellä esiintyneistä ongelmista johtuu juuri tästä ylipitkästä huoltovälistä. :-[.Päätökset tekee kuitenkin aina merkin Maahantuoja/organisaatio ei huollossa työskentelevät vaikka siellä ongelmat tiedostetaankin selkeästi.Nämä pitkäthuolto/ohjelmat kun ovat osa markkinointia ja siten vaikuttavat osaltaan kuluttajien ostopäätökseen autoilun kokonaiskustannuksia kun lasketaan ???

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 17.01.14 - klo:20:52
En usko,että varsinaisesti "kusettaa" kyseinen huolto/ohjelma vaan ei oikein tunnu toimivan meidän ankarissa ja vaihtelevissa olosuhteissa.Ja ikävä kyllä suuri osa  edellä esiintyneistä ongelmista johtuu juuri tästä ylipitkästä huoltovälistä. :-[.Päätökset tekee kuitenkin aina merkin Maahantuoja/organisaatio ei huollossa työskentelevät vaikka siellä ongelmat tiedostetaankin selkeästi.Nämä pitkäthuolto/ohjelmat kun ovat osa markkinointia ja siten vaikuttavat osaltaan kuluttajien ostopäätökseen autoilun kokonaiskustannuksia kun lasketaan ???

Tämän perusteella TSI-koneissa pitäisi sitten käyttää 5000km huoltoväliä kuten mineraaliöljyjen aikakaudella, kun kerran ei 15 000km/1v -huoltovälitkään ehkäise jakoketjun venymisiä. Aika jännä, että valmistaja kuitenkin sitten väittää, että ketjuissa on ollut vikaa. Tämä sama ongelmahan, jos johtuu liian pitkästä huoltovälistä, tulee myös kostautumaan muissa moottorityypeissä.

Pertsa

Ei taida olla VAG-vehkeet ainoita joissa on longlife huoltovälit. Milläs muilla merkeillä jotka pitkiä huoltovälejä käyttää, on nuo ketjut venyneet?

pomo

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 17.01.14 - klo:20:52
En usko,että varsinaisesti "kusettaa" kyseinen huolto/ohjelma vaan ei oikein tunnu toimivan meidän ankarissa ja vaihtelevissa olosuhteissa.Ja ikävä kyllä suuri osa  edellä esiintyneistä ongelmista johtuu juuri tästä ylipitkästä huoltovälistä. :-[.Päätökset tekee kuitenkin aina merkin Maahantuoja/organisaatio ei huollossa työskentelevät vaikka siellä ongelmat tiedostetaankin selkeästi.Nämä pitkäthuolto/ohjelmat kun ovat osa markkinointia ja siten vaikuttavat osaltaan kuluttajien ostopäätökseen autoilun kokonaiskustannuksia kun lasketaan ???

+1

Ja eikä se bemarikin nyt luopumassa pitkästä huoltovälistä ongelmien vuoksi? Onko niitä enää sitten muilla kun vag:llä? Tarkoitan siis jopa 2v samoilla öljyillä?

Rauska

Täältä takarivistä voisin sen verran huomauttaa, että lokakuussa rekisteröidyn autoni saatuani, oli öljynvaihtoväli asetettu 20000 km:n
No, nyt kun ole ajellut sellaisen 3000 km  (lyhyitä pätkiä pääosin), niin huoltovälinäyttö ilmoittaa, että öljyt olisi vaihdettava jo  11800 km:n kohdalla. Huolto taas sitten vasta siellä 30000 km:n kohdalla.
Näissä uudemmissa siis tuo öljynvaihtoväli tosiaan elää erilailla kuin edellisessä A5:ssa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Pic

Lainaus käyttäjältä: pomo - 17.01.14 - klo:21:34

Onko niitä enää sitten muilla kun vag:llä? Tarkoitan siis jopa 2v samoilla öljyillä?

Esim. Renault 30000 km/2v. En ole ongelmista kuullut tai lukenut. Ajotietokone useimmilla vähän lyhentää tuota kilometrimäärää.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 17.01.14 - klo:21:10
Tämän perusteella TSI-koneissa pitäisi sitten käyttää 5000km huoltoväliä kuten mineraaliöljyjen aikakaudella, kun kerran ei 15 000km/1v -huoltovälitkään ehkäise jakoketjun venymisiä. Aika jännä, että valmistaja kuitenkin sitten väittää, että ketjuissa on ollut vikaa. Tämä sama ongelmahan, jos johtuu liian pitkästä huoltovälistä, tulee myös kostautumaan muissa moottorityypeissä.

Ã,,ärimmäisen hyvä huomio. Eli jos juurisyy on vag ylioptimistnen huoltoväli, niin  uudet vag moottorit hajoaa vanhaan malliin. Vai olisiko syynä kuitenkin vanhojen tai koneiden fataali suunnitteluvirhe ketjussa ja öljynjierrossa?

Monasti on kuultu puolustelut pohjoisen ankarista olosuhteista. Ilmasto, korroosio ja abraasio-olosuhteista on saatavissa globaalit kartat ja luokitukset on jopa standartoitu ja jokaisen pätevän moottorisuunnityelijan tiedossa. Eli on turha mussuttaa pohjolan tai Kiinan ankarista olosuhteista. Kyseiset olosuhteet on tiedossa ja jos nahkahousut ei osaa suunnitella long lifea muualle kuin labraolosuhteisiin, niin se olisi parempi myöntää kuluttajille harhaanjohtamisen sijasta.

Miksi ketjuja hajoaa myös Baijerissa? Kuuluuko Baijeri Pohjolan ankaraan ilmastoon vai onko Baijerin mäet liikaa long life tsi koneille? Mikä on Vag kootut selitykset?

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Arte - 17.01.14 - klo:19:09
Huolletaanko noita paljon puhuttuja kanavia koskaan huolto-ohjelman toimesta?

Vai kaadetaanko sinne vaan uutta ja se on siinä?

Kaikki ymmärtää sen et jos liukaste ei kierrä niin joku leipoo kii.. ;)

Ei huolleta.30/t ja normihuolto niillä mennään loppuun asti. :o

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 17.01.14 - klo:20:50
Eiköhän nämä karstan keräämis ongelman johdu varmaan (ainakin osittain) myös siitä että porukka ajelee liian bensa pihisti. Eli liian pienillä kierroksilla.

Miksi taloudellisesti ajaminen aiheuttaa mielestäsi noita ongelmia?

ML1

Lainaus käyttäjältä: TinQ - 17.01.14 - klo:15:30
Väläytteleekö ollenkaan moottorin/päästöjen vikavaloa?

Omassa golffissani se käynnistyksen jälkeinen hytkyminen lakkasi myös jos antoi kaasua, mutta palasi taas tyhjäkäyntikierroksilla. Voi olla että kovilla pakkasilla se käyttää startin jälkeen kovemmilla kierroksilla, jolloin öljynpaine pitää ketjun kireämpänä ja sitä nokka-akselin asentotunnistimen vika-asentoa ei tule.

Kannattanee käydä lukemassa vikakoodeja/tarkistamassa jakoketjun kunto ennen ku posahtaa maantielle.

Ei väläyttele mitään valoja, hytkyminen alkaa vasta kun kone on normaalilämpöinen. Kylmänä käy tosi hienosti.
Autolla ajettu n. 45kkm tällähetkellä.

No ajellaan ja katotaan miten käy  8)
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Santeri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.01.14 - klo:23:26
Miksi taloudellisesti ajaminen aiheuttaa mielestäsi noita ongelmia?

No edellisella autollani tuli sitä harrastettua ja kone karstoittu tämän takia aikasta pahasti. Eli puristukset hävis kolmos sylinteristä.

Sitten tällä nykyisen kulkineen 1.8tsi kone alkaa aina startissa pitämään ylimääräisiä ääniä jos on paljon kaupunki ajoa (matalilla kierroksilla ajoa paljon).
Sitten kun sitä käy vähän huudattamassa niin mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu pitkään aikaan (moneen kuukauteen).

Eli tämä siis ihan omaa päättelyä asioista, ei muuta.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

sambolo

Matalat kierrokset ja pätkäajo tuotti myös tuttavan pösöön ongelmia. Olisi btw kiinnostava tietää miten ketjunvenymiset jakautuu automaatteihin ja manuaaleihin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lapa

Oma oli manuaali. 50tkm kun ketju meni vaihtoon ja ajeltu sillä kierrosalueella millä kone käy vielä nätisti ja jaksaa vääntää. Jopa litrainen Micra kesti puolet enemmän samalla käyttäjällä ilman ongelmia.

Osallahan noita 1.2 koneita meni ketjunvaihtoon jo reilussa 20tkm:ssa. Ei voi kyllä pelkkää karstaa syyttää noilla kilsoilla. Kyllä se syy löytyy ihan sieltä suunnitteluosastolta. Konsernin tulevaisuuden ratkaisee opittiinko tästä jotain ja onko ongelmat ratkottu uudessa koneessa.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Lapa - 18.01.14 - klo:08:06
Oma oli manuaali. 50tkm kun ketju meni vaihtoon ja ajeltu sillä kierrosalueella millä kone käy vielä nätisti ja jaksaa vääntää. Jopa litrainen Micra kesti puolet enemmän samalla käyttäjällä ilman ongelmia.

Osallahan noita 1.2 koneita meni ketjunvaihtoon jo reilussa 20tkm:ssa. Ei voi kyllä pelkkää karstaa syyttää noilla kilsoilla. Kyllä se syy löytyy ihan sieltä suunnitteluosastolta. Konsernin tulevaisuuden ratkaisee opittiinko tästä jotain ja onko ongelmat ratkottu uudessa koneessa.
Onko kellään nämä pienet ketjukoneet tulleet korjauksen tuloksena kuntoon? Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit ovt varustettu jakohihnalla.
Nettiauton sivulla on1.2 ja 1.4 ketjumoottorilla varustettujen vähänajettujen VAG autojen osuus suuri.

baleno

LL-vaihtoväli voi aiheuttaa moottorin likaantumista ja heikomman öljynpaineen. Sitten kun jakoketju on heikon suunnittelun ja materiaalin takia venynyt, se hyppää herkemmin yli kun kiristäjä ei toimi kuten pitäisi. Seurauksena konerikko. Mutta ketju ei veny LL-ohjelman takia.
   Tsi on moniongelmainen moottori.
Citroen C5 2.0i 2006

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: Geoman - 18.01.14 - klo:08:54
Onko kellään nämä pienet ketjukoneet tulleet korjauksen tuloksena kuntoon.....
No niinno, kaveri osti noin 2,5 vuotta sitten 1.4TSI Touranin, silloin ajettu vähän vajaa 40 tkm. Lähes samantien oston jälkeen alkoi oireet ja kone remonttiin. Meni myyjäliikkeen piikkiin korjauskulut silloin. Nyt on Touran taas pajalla, mittarissa noin 85tkm, sama homma taas. Kustannuksista korvataan nyt enää 70%, muistaakseni vain osista, about parintonnin kulut tiedossa kaverille. Se vähän yli pari vuotta sitten tehty remontti ei kuulemma vaikuta asiaan, kun noilla remonteilla on kahden vuoden takuu. Great ...

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 19.01.14 - klo:00:18
No niinno, kaveri osti noin 2,5 vuotta sitten 1.4TSI Touranin, silloin ajettu vähän vajaa 40 tkm. Lähes samantien oston jälkeen alkoi oireet ja kone remonttiin. Meni myyjäliikkeen piikkiin korjauskulut silloin. Nyt on Touran taas pajalla, mittarissa noin 85tkm, sama homma taas. Kustannuksista korvataan nyt enää 70%, muistaakseni vain osista, about parintonnin kulut tiedossa kaverille. Se vähän yli pari vuotta sitten tehty remontti ei kuulemma vaikuta asiaan, kun noilla remonteilla on kahden vuoden takuu. Great ...

Meneekö tuo tosiaan niin, että esim. osista korvataan jotain prosentteja ja työstä sitten eri sapluunan mukaan? Luulisi, että jonkun nokkaketjun osakustannus on jonkun satasen mutta sen ketjun vaihtamiseen tarvittava työ on jo tuhannen euroa. Auton omistajaa ei sitten paljoa lohduta tieto, että "tuotevastuu" kyllä pistää myyjän tai maahantuojan korvaamaan jos siitä on poissuljettu monesti se kallein osuus, eli työn hinta.

Asterion

Kohta alkaa sadas keskustelusivu tästä aiheesta, se ei kuitenkaan liene kakkukahvien paikka meille TSI-omistajille?  8)

tet

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 18.01.14 - klo:08:54
Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit ovt varustettu jakohihnalla.

Näin on MQB-alustaisissa, mutta mikä on tilanne muissa malleissa? Skodan tapauksessa esim. Rapid ja Yeti, niissähän bensakoneet ovat käsittääkseni edelleen EA111-perhettä eli ketjulla? Vai onko niidenkin jakopää muutettu hihnalle?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pomo

Tämä on aikanpahasti off topicissa, mutta antaa mennä vaan kun on hauskaa ;D

taskai

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.01.14 - klo:11:51
Näin on MQB-alustaisissa, mutta mikä on tilanne muissa malleissa? Skodan tapauksessa esim. Rapid ja Yeti, niissähän bensakoneet ovat käsittääkseni edelleen EA111-perhettä eli ketjulla? Vai onko niidenkin jakopää muutettu hihnalle?
Juuri noin Skodalla ja näin se menee muillakin merkeillä Vag perheessä, uuteen MQB alustaan uusi hihnamoottori, muissa ketjukone.
Skoda Octavia Elegance 1,4 TSI  manual Combi vm. 2012

Routa

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 18.01.14 - klo:08:54
Onko kellään nämä pienet ketjukoneet tulleet korjauksen tuloksena kuntoon? Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit ovt varustettu jakohihnalla.
Nettiauton sivulla on1.2 ja 1.4 ketjumoottorilla varustettujen vähänajettujen VAG autojen osuus suuri.
Niin no nettiautossa on myös paljon vähän ajettuja Auriksia, Corollia ja Avensiksia eikä se tarkoita että niissä olisi pahoja ongelmia. Kyllä se vain niin on että mitä myydään uutena niin niitä on myös paljon käytettynä tarjolla.

Mun ruudussa makaa tällä hetkellä 1.2TSI Golffi johon ketjuremppa tehtiin 32tkm kohdalla. Nyt ajettu 68tkm eli ainakin vähän pidempään tuo uusi ketju kesti kuin alkuperäinen  8)

Hytkyminen tyhjäkäynnillä kylmänä oli tuossakin oireena kun ketju alkoi porsia.
Entinen VAG-kuljettaja.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: taskai - 22.01.14 - klo:22:05
Juuri noin Skodalla ja näin se menee muillakin merkeillä Vag perheessä, uuteen MQB alustaan uusi hihnamoottori, muissa ketjukone.

Mutta eikös Polo Blue GT ole sylenterinlepuutus toiminto eli sama hihnakone kuin golf 7:ssa ?
Taitaakin olla se ainoa poikkeus.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy