TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Kugahan

Kuinkahan pitkäksi se Passatin huolto oikeasti meni?

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:10:19
CC 3 Variant 2010 TSI 1,4 kaasu

Huollossa .. ilmoittivat, että vaihtavat ketjun ja kiristimen. Kusytannukset n. 2500 â,¬. Maahantuoja vetäytyy vastuusta, kun eka LL - huolto on tehty kuulemma liian myöhään..
Ajettu 60 tkm. Kulut siis mulle.

voiko tää mennä näin päon persettä.

3vk sitten jos ostit tuon liikkeestä niin ei kyllä sulle pitäisi mitään maksettavaa tulla.
300ZX
Passat Variant 2013

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Turisti - 26.11.13 - klo:17:53

Täällä kaksoisahdetulla 1.4 TSI Touranilla ajettu 105tkm ja ketjulle ei ole tehty mitään. Turbo, öljypumppu ja kytkin on kylläkin vaihdettu.

Tämä on kyllä aika hyvä :)

Saapi nähdä kuinka pelaa, kun tuli itse hankittua samanlainen koppiauto 103 kW:n 1.4 TSI:llä. Auto on mallivuotta 2012 ja ajettu reilut 10 tkm, joten ei toivottavasti aivan heti laukea. Sataantonniin luulisi voivan ainakin virhevastuiden valossa aika turvallisesti ajella.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: pomo - 05.11.13 - klo:17:29
Edellenkin se vastaus on, että todella huonossa kunnossa!

Millä tavalla öljyn kunto on todella huono?

Joukor

No kuulemma ei eka huolto ole ollut 15 tkm kohdalla, eikä ekan liukuvan vuoden aikana, joten voivoi..
Auto on kuitenkin LL huollettu, Kaksi huoltoa tehty ja 60 tkm ajettu. VM 2010.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:13:48
No kuulemma ei eka huolto ole ollut 15 tkm kohdalla, eikä ekan liukuvan vuoden aikana, joten voivoi..
Auto on kuitenkin LL huollettu, Kaksi huoltoa tehty ja 60 tkm ajettu. VM 2010.

Ei kai 15tkm/1 vuoden kohdalla mitään huoltoa tarvi tehdä. Vai onko auto koodattu kiinteälle 15tkm/1 vuoden huoltovälille?
LL huoltovälihän on 30tkm/2 vuotta tai huoltoilmaisimen mukaisesti. Millä kilometrimäärillä nuo huollot on tehty.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:10:19
CC 3 Variant 2010 TSI 1,4 kaasu

Eikös tuo ole kaasu/multifuel-koneelle ihan normaali huoltoväli? Ainakin joskus mielestäni oli...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Joukor



Niinpä. Eka huolto on tehty jossain 30 tkm paikkkeilla ja yli vuoden jälkeen, jos oikein muistan.
Maahantuoja ei vastaa millään tavalla.

No, soitin auton myyjälle, ja hän lupasi hoitaa homman. Tiedä sitten, kuinka asia etenee...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:13:48
Auto on kuitenkin LL huollettu, Kaksi huoltoa tehty ja 60 tkm ajettu. VM 2010.

Eikö kaasupassatissa ole 15tkm/1v -huoltoväli? Jos näin on, niin sittenhän huoltovälit on ryssitty oikein urakalla.

Onko auto huollettu aina merkkiliikkeessä?

Pertsa

...ai se olikin kaasumalli, mulla meni vähän ohi....

Joukor

On, juurikin noin. Siis ryssitty.

Soitin maahantuontiin ja sama vastaus. No, jos myyjä hoitaa asiansa, niin fine.

VAG!

EcoFuelissa on 15tkm/1v öljynvaihtoväli:




EDIT: Joukor olikin saanut jo saman tiedon. Kerro nyt Joukor vielä, että onko nämä väärät huollot tehty merkkilliikkeessä vai Pärnäsellä?

JarnoF

Eikö se ajotietokone muka herjaa ja lujaa jos kaasu-Passatilla ajaa reilusti yli huoltovälin?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 09.12.13 - klo:15:32
Eikö se ajotietokone muka herjaa ja lujaa jos kaasu-Passatilla ajaa reilusti yli huoltovälin?

Eiköhän se niin tee. Mutta ei se kaikkien kohdalla ajamista estä.

Joukor


VAG!

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:15:37
Ovat merkkiliikkessä tehty.

Sitten pitäisi olla sinulla pullat hyvin uunissa. Jos olet auton juuri ostanut ja autossa on merkkiliikkeen huoltohistoria, niin auton myyjän piikkiin pitäisi iso osa kuluista mennä.

Joukor

Kyllä vaan, näin uskon.

Auton myyjä vielä mainitsi, että KAIKKI huollot on tehty ja nokkahihna vaihdettu :-))))).
Tuumasin kyllä, että ei tuossa hihnaa ole, ei ainakaan ennen ole ollut. Tämä hämmensi selvästi myyjää. Mutta autossa on kuitenkin takuu voimassa ( 3 kk )

Mutta, katsotaan, kuinka käy. Auto haetaan diagnoosin tehneestä merkkiliikkeestä, ja viedään hinurilla myyjän omaan korjaamoon.



VAG!

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:15:50
Auton myyjä vielä mainitsi, että KAIKKI huollot on tehty ja nokkahihna vaihdettu :-))))).

Maakaasulaitteiston tarkastus tehdään muuten kolmen vuoden välein EcoFueliin, joten kannattaa toki varmistaa, että sekin on tehty ;)

pomo

Onpa ryssitty tuo huolto edellisen omistajan toimesta heti ja huolella! Myyjä(liike?)haän tuon joutuu laittamaan kuntoon ilman kustannuksia ostajalle. Toisaalta, jos taas aletaan keslustelemaan auton "paranemisesta" kun konetta on korjattu niin sitten ehkä ottaisin itse esille kaupanpurun jos et halua mitään itse maksaa? Tuskin tuosta riita tulee kun syy on noin selvä ja liikkestä ostettu!

kt

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:15:50
Kyllä vaan, näin uskon.

Auton myyjä vielä mainitsi, että KAIKKI huollot on tehty ja nokkahihna vaihdettu :-))))).
Tuumasin kyllä, että ei tuossa hihnaa ole, ei ainakaan ennen ole ollut. Tämä hämmensi selvästi myyjää. Mutta autossa on kuitenkin takuu voimassa ( 3 kk )

Mutta, katsotaan, kuinka käy. Auto haetaan diagnoosin tehneestä merkkiliikkeestä, ja viedään hinurilla myyjän omaan korjaamoon.

Siis vaihtuuko tässä autossa jo toiseen kertaan jakoketju? Ja 60 tkm mittarissa?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Eskoop

Onko kukaan tutkinu saisko näitä tsi ketjurempan osia esim ebaystä tai saksasta tilailtua edullisesti ja teettäs sitten rempan Pärnäsellä.

Mietin vaan miten "halvalla" tuolla vois selvillä jos ostaa jonkun 100tkm+ ajetun TSI:n  ;D

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 09.12.13 - klo:17:10
Onko kukaan tutkinu saisko näitä tsi ketjurempan osia esim ebaystä tai saksasta tilailtua edullisesti ja teettäs sitten rempan Pärnäsellä.

Mietin vaan miten "halvalla" tuolla vois selvillä jos ostaa jonkun 100tkm+ ajetun TSI:n  ;D

Itse olen ymmärtänyt että itse ketju palikoineen ei ole mikään kallis.
Vaan sen vaihto on työläs kun sitä ei ole tehty vaihdettavaksi (purkaa puol konetta edestä).
Eli työ tässä vaihdossa maksaa ei niinkään osat.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Karvesak

Tuossa se moottorin toisella kyljellä Nokkaketju asustaa näissä TSI koneissa. Kyllä se työn osuus näyttelee suurinta osaa jakopää remontissa osat tuskin maksavat maltaita se,että kuinka paljon parannusta uusissa ketjuissa on edelliseen kestävyyden tiimoilta onkin sitten eri juttu?Kaksoisahdetuissa 160hp versioissa väittävät että ketjun tiimoilta olisi parannusta tapahtunut? :-\ Mutta osassa edellä mainituista tapauksista myös viallisesti toimivalla kiristäjällä lienee osuutta asiaan...

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 09.12.13 - klo:17:10
Onko kukaan tutkinu saisko näitä tsi ketjurempan osia esim ebaystä tai saksasta tilailtua edullisesti ja teettäs sitten rempan Pärnäsellä.

Mietin vaan miten "halvalla" tuolla vois selvillä jos ostaa jonkun 100tkm+ ajetun TSI:n  ;D

Varsinkin alkupään 1.4 TSI:ssä taisi mennä kerralla vähän muutakin, kuin pelkkä ketju. Kaverilla hyppäsi ketju käytetystä Touranista kolmantena omistupäivänä. Kansiremppalla selvittiin, kun kone hajosi startissa. Auto tosin oli melkein 2kk pajalla.

Muutaman kuukauden päästä samaisen kaverin äidin autossa syttyi vikavalo ~75tkm kohdalla. Laakkosella huollossa koodin lukemisen jälkeen ilmoittivat, että ketju on venynyt ja tarvitsisi vaihtaa. Ihmettelin kuitenkin kovasti sitä, että antoivat auton takaisin ajoon ketjunvaihtoon asti ~2vk/+1000km. Tätä foorumia seurattuani en olisi kyllä ajanut autolla metriäkään.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 09.12.13 - klo:17:10
Onko kukaan tutkinu saisko näitä tsi ketjurempan osia esim ebaystä tai saksasta tilailtua edullisesti ja teettäs sitten rempan Pärnäsellä.

Mietin vaan miten "halvalla" tuolla vois selvillä jos ostaa jonkun 100tkm+ ajetun TSI:n  ;D
Ainakin 2.0t saa paranneltuja "viri" ketjusarjoja, joku linkkas joskus liikkeen mikä möi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JAK

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 09.12.13 - klo:17:14
Itse olen ymmärtänyt että itse ketju palikoineen ei ole mikään kallis.
Vaan sen vaihto on työläs kun sitä ei ole tehty vaihdettavaksi (purkaa puol konetta edestä).
Eli työ tässä vaihdossa maksaa ei niinkään osat.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk

Meille kun tehtiin, meni yksi työpäivä ja samalla tehtiin huolto. Eli ei se työ oikein hinnoiteltuna tuhansia maksa.

Joukor

Luin verstaan vikaraportin, ja siellä oli maininta på Svenska " Motoren har kuggat. " Tämä vapaasti käännettynä tarkoittanee, että jako olisi siirtynyt.
ja lopussa kaneetti : " Bilen ska ej köra vidare, det kan bli följskador. " Kone kuitenkin kävi ja veti normaalisti.

Tähän astisten vaurioiden kustannukset tulevat olemaan moottorin korjaus 2.500 â,¬ osat ja työ, hinuri 300 â,¬, tarkastus n. 318 â,¬ >> + tuhannen vaiva ja ääretön vitutus. Toki, varmaan myyjä maksaa osan, maahantuoja ei penniäkään ja minä loput,


Halpaa lystiä, kun Volkkarilla ajaa... Menee  heti vaihtoon, kun on kunnossa. Piste.


JAK

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 09.12.13 - klo:18:50
Luin verstaan vikaraportin, ja siellä oli maininta på Svenska " Motoren har kuggat. " Tämä vapaasti käännettynä tarkoittanee, että jako olisi siirtynyt.
ja lopussa kaneetti : " Bilen ska ej köra vidare, det kan bli följskador. " Kone kuitenkin kävi ja veti normaalisti.

Tähän astisten vaurioiden kustannukset tulevat olemaan moottorin korjaus 2.500 â,¬ osat ja työ, hinuri 300 â,¬, tarkastus n. 318 â,¬ >> + tuhannen vaiva ja ääretön vitutus. Toki, varmaan myyjä maksaa osan, maahantuoja ei penniäkään ja minä loput,


Halpaa lystiä, kun Volkkarilla ajaa... Menee  heti vaihtoon, kun on kunnossa. Piste.

Itse vaihdettii vagine pois juurikin tuon huonon ladun takia. En voi ymmärtää, kun kyseessä on tiedossa oleva valmistusvirhe. Vai onko kyseessä ominaisuus?

rambleri

Kaasumallithan on tosiaan tuolla 15tkm huoltovälillä, mutta minulle ainakin yhden isomman viraston ajoneuvoista vastaava kertoi että oli ensimmäisen kerran vienyt kaasu-Caddyn 30tkm huoltoon ja siellä oli ihmetelty miksi vasta nyt.
Autoon oli ohjelmoitu normi 2v/30tkm huolto-ohjelma, eikä luovutettaessakaan mitään oltu mainittu lyhyemmästä huoltovälistä. Olisihan tuo tieto varmaan ohjekirjasta tosin löytynyt, mutta arvaahan sen avaako kukaan ohjekirjaa kun autolla on useita käyttäjia.

kt

Kyllähän tuo olisi pitänyt olla ohjelmoitu 15tkm huolloille jo alunperin, jos sellaista vaaditaan kerran. Eli kyllä vika on maahantuojan tai auton ensiluovutuksen suunnalla.
Pitä vaan siitä kiinni, että ohjelmoitu huoltoilmaisin väärin jo alunperin. Eikä siinä voi sinulla olla mitään arpaa mitä muut on tehneet.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy