TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 28.11.13 - klo:13:17
Oma näkemykseni tuohon aiempaan LL-öljykeskusteluun on se että vaihtaa kerran vuoteen / 15tkm ne öljyt niin ei tarvi pelätä että sihdit tukkeutuu ja pysyy kone siistinä. Jos minulle TSI-volkkari tulee, ajan ainoastaan lyhyellä ohjelmalla ja kerran vuoteen öljynvaihto.
Olet Oikeassa. Ne jotka ovat puolittaneet huoltovälin ovat välttyneet näiltä murheilta ikävää mutta totta. :-[Ja totta on myös,että nuo ahtamattomat vanhat 1.6 koneet joita WV-llä oli aiemmin käytössä kestivät aivan eri malliin kuin TSI-padat nykyään. Kun niihin vaihtoi vain hammashihnat määrävälein nokka/akseliin niin yli 300t/ ovat ajaneet ky/moottorilla. :)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 28.11.13 - klo:08:43
Vai syntyykö 30tkm aikana moottorin sisuksiin (polttoaineesta, kulumisen takia,..) niin paljon "törkyä",että suodatin tukkeutuu? Toisaalta tuo imusihdin tukkeutuminen näin maallikon ajatuksin kertoisi siitä, että varsinainen öljynsuodatin ei toimi (tai meneekö se paineesta puhki tukkeuduttuaan?), jolloin öljynkierrossa on mukana epäpuhtauksia niin paljon, että sihti menee tukkoon...?

Tärkeä olisi tietää kuinka suuri % öljymäärästä virtaa suodattimen ohi kylmäkäynnistyksessä. Ainakin teollisuusaplikaatioissa yleinen nyrkkisääntö on, että 5% suodattimen ohi tarkoittaa suodatuskyvyn romahtamista. Moottorit ovat toki siitä erilaisia, että niille ainakin yleensä on parempi, että siellä kiertää jotain liukastetta. Suodatettua tai ei.

Mikä muuten mahtaa olla Vokkelon suodattimen tiheys ja b-arvo. Kannattaa myös pitää mielessä, että kaikki öljyvalmistajatkaan eivät edes suodata öljyään ennen purkitusta. Jopa saman valmistajan eri tehtaissa voi olla eri käytännöt.

Vaarivanhus

Entäpä sitten veden kondensoituminen öljyn joukkoon talvisissa olosuhteissa? Varsinkin, kun pienikulutuksisen moottorin öljy ei näyttäisi talvikelillä lämpenevän kuin nipin napin 90 asteen eikä vesi taida sillä lämmöllä öljyn seasta "häipyä" pois. Syntyykö siitä, taas näin maallikon miettein ilmaistuna "limaa", joka tukkii paikat aiheuttaen voitelun heikentymistä? Varsinkin paljon ajetuilla öljyillä.
Joutilas 76v

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 28.11.13 - klo:14:50
       
Olet Oikeassa. Ne jotka ovat puolittaneet huoltovälin ovat välttyneet näiltä murheilta ikävää mutta totta.


No oman kulkineen kohdalla ei tuo ei ole pitänyt paikkaansa.

Öljyt vaihdettu suodattimen kera  10tkm 26tkm ( 28tkm ketjuvaihdettu) 41tkm ja 59tkm

Ketju pärrä taas kovin tutun kuuloisesti  >:(

JHS

Öljynvaihtoväli puolitettu 2010 Passat 1.4 tsi 90kW ja öljymäärä pidetty mittatikun yläreunassa, mutta silti ketju meni uusiksi 87tkm.  Onneksi ilmainen.  Vaihdon jälkeen ajettu 15tkm ja kaikki kuulostaa ok, ei ylimääräisiä ääniä. 

Karvesak

Olisiko osissa laadullisia ongelmia? Kun kyselin asiasta maahantuojalta kertoivat,että valmistaja olisi vaihtanut nokkaketjut valmistussarjan  lopun mallin moottoreihin kestävämmästä materiaalista valmistetut ketjut?Ongelma on ollut kuulemma tehtaan tiedossa jo kesällä 2011.? Se onko tämä kertomus totta onkin sitten eri asia sillä ky/ketjuja on varasto saldoilla varmaan pilvin pimein joten uskon,että säästösyistä ne käytetään ensin...?Ne jotka ovat osanneet ottaa 1.4 TSI-koneella olevaan autoonsa "Huolenpitosopimuksen" niin nehän vaihtaa vaikka 10/t välein uuden nokkaketjun ilman lisäkustannuksia.Muissa tapauksissa väännetään organisaation kanssa kuka maksaa ja kuinka paljon ja kuinka vanhoihin autoihin ottavat kantaa kuten aiemmista keskusteluista palstalla selviääkin.Mutta selvästä ongelmasta lienee kysymys ja siksi uudet koneet onkin varustettu jälleen hammashihnalla varmasti tästä syystä se,että kuinka paljon muita murheita sylinterien lepuutus toiminto tulee poikimaan jäämme seuraamaan mielenkiinnolla. :-\

Vaarivanhus

Tässä topicissa on ongelman syytä metsästetty vaikka miten monelta kantilta tutkiskellen, mutta selkoa ei vain tunnu löytyvän. Se, että tällainen moottorikiusa on päässyt markkinoille saakka tulemaan, tuntuu aika kummalliselta. Uskoisin, että tehtaalla uutta moottorikonstruktiota testataan melkoisesti, ennen kuin se vapautetaan tuotantoon.

Onko niin, että tuotannon käynnistyttyä ekonomiporukka on alkanut painaa päälle ja tuotantokustannuksia yritetään saada minimoitua kaikin mahdollisin keinoin. Teetetään komponentteja siellä, mistä niitä kilpailuttamalla halvimmalla saadaan. Seurauksena laadun heikkeneminen, jopa laadunvalvontakin maksaa. Lopputuloksena epätasaisen laatuiset tuotteet, joka näkyy siinä, että joillakin rallattaa nopeammin kuin joillakin toisilla.

Asiaan varmaankin vaikuttaa myös huolto sekä kuinka konetta "käsketään". Mutta, joka tapauksessa, ei kaikissa ketjujakopääautoissa tällaisia ongelmia ole, joten kyllä taitaa suunnittelullakin olla oma osuutensa asiaan? Tietenkin talousihmisetkin painostavat suunnittelijoita ja osakkeenomistajat viime kädessä talousihmisiä. Tässä sitten on tuotteen loppukäyttäjät ihmeissään, kun luulivat saavansa laatutavaraa. Ja loppukäyttäjätkin tietenkin haluavat saada mahdollisimman hyvää tavaraa mahdollisimman edulliseen hintaan. Sitten on vielä pelissä mukana poliitikot ja ympäristöihmiset päästövaatimuksineen.

Eli: onko tämä loppujen lopuksi kuitenkaan kovinkaan harvinaista. Kyllä minäkin ostin joskus kiinalaisen porakoneen, mutta ei sillä viitsinyt kauaa porailla. Muutaman reiän jälkeen ei rakkine pysähtynyt kuin vetämällä töpselin irti seinästä. Piti investoida luotettavammaksi tuntemaani merkkiin.

Autossa on aika paljon kaikenlaisia osia. Harmi, että sen elintärkeässä osassa, moottorissa, tällaista ilmenee (tai vaihdelaatikoissa myös omat murheensa).

Teknisesti olisi tosi mielenkiintoista saada tieto siitä, mikä on vian perussyy/syyt. Saa nähdä, kerrotaanko sitä kuluttajalle koskaan, kun vielä ei tiedetä edes sitä, onko se edes poistunut?
Joutilas 76v

sambolo

Eikös jossain ollut juttua että ketjun valmistajan tehtaalla oli siinä koneessa kulunut terä joka tekee ketjuun niitä reikiä.. Pienten heittojen takia ketju pääsi venymään ja kaput. Vai oliko tämäkin vain yksi spekulaatioista?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Filixon

Kappas! Ei ole melkoiseen toviin tullut pistäydyttyä täällä, mutta samat ongelmat näkyvät edelleen puhuttavan.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Enhancer

Itse äänestäisin tuohon syypään metsästykseen myös sellaista tekijää kuin start-stop -automatiikka. Ainakaan tietääkseni VAG-konserni ei käytä samaa tekniikkaa kuin esim. BMW, että öljynpaine pidetään yllä sähköisellä öljypumpulla moottorin ollessa pysähdyksissä. Näin ollen joka kerta kun moottori sammuu, öljynpaine putoaa, ketjunkiristin löystyy ja kun kone startataan niin välystä on ja se kasvaa vähän kerrallaan siihen pisteeseen että ketju hyppää.

Onko kenelläkään kokemusta autosta jossa ko. systeemi ollut pääasiassa pois päältä, ja silti ketju mennyt pienillä kilometreillä? Tämä ei nimittäin olisi myöskään konsernille ihan helppo ongelma hoidettavaksi, koska kaikista autoista systeemin poistaminen olisi käytännössä mahdotonta.

Tuosta öljynsuodatuksesta, siellä suodattimessa on ohitusventtiili, joka aukeaa VAG:ssa yleisesti 2bar paineessa, eli käytännössä kylmänä startatessa öljy kiertää suodattimen ohi, samoin ohikierto aukeaa kun suodatin on liian tukossa. Tämä kyseinen 2bar jarru on sitten poissa moottorin öljykierrosta siinä mielessä että tuo jarruttaa aika rajusti öljyn virtausta moottorissa. Eli tämä jos joku on yksi ratkaisevimmista syistä vaihtaa ne öljyt suodattimineen vähintään 15tkm välein.

Henkilöautoissa kun ei käytetä tunnistimia kuten esimerkiksi lentokoneissa indikoimaan milloin ohivirtaus aukeaa. Tuohan ei vaatisi kuin kaksi öljynpaineanturia, ennen ja jälkeen suodattimen ja näiden erosta voitaisiin sitten laskea milloin suodatin on tullut tiensä päähän.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 29.11.13 - klo:00:55
Itse äänestäisin tuohon syypään metsästykseen myös sellaista tekijää kuin start-stop -automatiikka. Ainakaan tietääkseni VAG-konserni ei käytä samaa tekniikkaa kuin esim. BMW, että öljynpaine pidetään yllä sähköisellä öljypumpulla moottorin ollessa pysähdyksissä. Näin ollen joka kerta kun moottori sammuu, öljynpaine putoaa, ketjunkiristin löystyy ja kun kone startataan niin välystä on ja se kasvaa vähän kerrallaan siihen pisteeseen että ketju hyppää.

Onko kenelläkään kokemusta autosta jossa ko. systeemi ollut pääasiassa pois päältä, ja silti ketju mennyt pienillä kilometreillä? Tämä ei nimittäin olisi myöskään konsernille ihan helppo ongelma hoidettavaksi, koska kaikista autoista systeemin poistaminen olisi käytännössä mahdotonta.

Tuosta öljynsuodatuksesta, siellä suodattimessa on ohitusventtiili, joka aukeaa VAG:ssa yleisesti 2bar paineessa, eli käytännössä kylmänä startatessa öljy kiertää suodattimen ohi, samoin ohikierto aukeaa kun suodatin on liian tukossa. Tämä kyseinen 2bar jarru on sitten poissa moottorin öljykierrosta siinä mielessä että tuo jarruttaa aika rajusti öljyn virtausta moottorissa. Eli tämä jos joku on yksi ratkaisevimmista syistä vaihtaa ne öljyt suodattimineen vähintään 15tkm välein.

Henkilöautoissa kun ei käytetä tunnistimia kuten esimerkiksi lentokoneissa indikoimaan milloin ohivirtaus aukeaa. Tuohan ei vaatisi kuin kaksi öljynpaineanturia, ennen ja jälkeen suodattimen ja näiden erosta voitaisiin sitten laskea milloin suodatin on tullut tiensä päähän.
Tarkoitit ilmeisesti kuitenkin, että 2bar paine-erolla aukeaa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 29.11.13 - klo:00:55
Itse äänestäisin tuohon syypään metsästykseen myös sellaista tekijää kuin start-stop -automatiikka. Ainakaan tietääkseni VAG-konserni ei käytä samaa tekniikkaa kuin esim. BMW, että öljynpaine pidetään yllä sähköisellä öljypumpulla moottorin ollessa pysähdyksissä. Näin ollen joka kerta kun moottori sammuu, öljynpaine putoaa, ketjunkiristin löystyy ja kun kone startataan niin välystä on ja se kasvaa vähän kerrallaan siihen pisteeseen että ketju hyppää.

On noita venyneitä ketjuja start/stopittomissakin.

nimim. "Kokemusta on"

Ja se virallinen VAGin meriselityshän oli jotain tähän malliin, että joku alihankkija käytti liian kuluneita työstövälineitä ketjun valmistamiseen. Oli jäänyt huonoa reunaa, joka söi ketjun tapit väljäksi. Parempi yhteenveto löytyy varmaan jostain kohtaa tätä keskusteluketjua.

tet

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 28.11.13 - klo:23:30
Eikös jossain ollut juttua että ketjun valmistajan tehtaalla oli siinä koneessa kulunut terä joka tekee ketjuun niitä reikiä.. Pienten heittojen takia ketju pääsi venymään ja kaput. Vai oliko tämäkin vain yksi spekulaatioista?

Tämä keskusteluketju on venynyt ainakin yhtä paljon kuin keskusteluna oleva ketju, alkupään jutut alkavat jo painua unholaan. ;D

Kyllä, tuosta "reikämeistimen" kulumisesta on ollut kysymys ainakin jossakin valmistuserässä. Öljyn osalta on todettu jo aikoja sitten, että öljynpaineongelmat ovat osasyynä venyneen ketjun hyppäämiseen eli jaon sekoamiseen, mutta nyt homma vääntyikin yht'äkkiä siihen muotoon että öljyllä olisi jotain tekemistä itse ketjun venymisen kanssa. ??? Start-stopista alkoi spekulaatio juuri, mutta itse ongelma on niin vanha että venyneistä varmaankin häviävän pieni osa on ollut start-stopilla varustettuja.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.13 - klo:07:47
Tämä keskusteluketju on venynyt ainakin yhtä paljon kuin keskusteluna oleva ketju, alkupään jutut alkavat jo painua unholaan. ;D

Kyllä, tuosta "reikämeistimen" kulumisesta on ollut kysymys ainakin jossakin valmistuserässä. Öljyn osalta on todettu jo aikoja sitten, että öljynpaineongelmat ovat osasyynä venyneen ketjun hyppäämiseen eli jaon sekoamiseen, mutta nyt homma vääntyikin yht'äkkiä siihen muotoon että öljyllä olisi jotain tekemistä itse ketjun venymisen kanssa. ??? Start-stopista alkoi spekulaatio juuri, mutta itse ongelma on niin vanha että venyneistä varmaankin häviävän pieni osa on ollut start-stopilla varustettuja.

Tämä keskustelu tulee jatkumaan siihen asti, että viimeinenkin ketjullinen TSI on paalattu n. 30 10 vuoden päästä. ;D Kukaan ei muista mitä alussa on sanottu ja show toistaa itseään. Ja sen jälkeen aletaan kaiholla muistelemaan Esson baarissa, miten hienoja koneita ne entisajan TSIt oli. Nyt vaan ajellaan softabugisilla hybrideillä.  Mutta antaa mennä vaan. Hyvähän se on "ketjuaiheesta" saada pitä keskusteluketju. ;)

TinQ

Tulinpa lukemaan tämän jakoketjujen asianmukaisesti pitkäksi venyneen keskustelun ihan mielenkiinnosta, josko voisin antaa tähän jotain merkityksettömän typerää lisättävää.

Itselläni on nykyään toyota corolla ja se on ainakin kestänyt jo 20 päivää, mikä on 19 päivää enemmän kuin tsi golffini. So far so good.

Nyt näin savun hälvennyttyä saa vähän erilaista näkökulmaa tähän pitkäksi venähtävään keskusteluun ja kyllähän tässä todellisuus on se, että volkkari on suunnitellut ja julkaissut surkeita moottorimalleja, joiden toimimattomuutta yritetään taloudellisessa mielessä sysätä autoilijoiden piikkiin. Tälläkin palstalla on monta "merkkimiestä", jotka eivät halua hyväksyä asiaa niin, että tehdas on töpännyt. Viimeiseen asti pidetään yllä teorioita väärästä öljystä, väärästä käyttötavasta yms. = ihan kuin moottoreissa itsessään ei olisi vikaa.

Myykää TSI vehkeet pois ennen kuin hajoaa. Tulee perhanasti halvemmaksi. On niitä kivoja autoja VAG-konsernin ulkopuolellakin. Nämä TSI-koneet ovat nyt vanhimmat siinä rajalla, että volksun 6v/100tkm vastaantulo loppuu ja sitten loppuu kyllä hymyily ensiomistajiltakin, kun tarjotaan 4500â,¬ korjauslaskuja.
Golf -08 1.4TSI 90tkm.
Jakoketju venyy, volkswagenin takuu ei.
Turbo välyksellinen ja siivet raapii koteloa, autoilijan vika.
Volkswagen. Das Auto.

Gulf

Miten näitä myy, kun kukaan ei osta TSI+DSG yhdistelmää? Onkohan kaupan purku mahdollinen, auto on 2v 3kk vanha ja alle 40tkm ajettu? Tosin uusi ketju kestänyt toistaiseksi, vetoavatko siihen, ettei ole enää jäljellä kuin yksi vika paikka (dsg), niin ei voi purkaa kauppaa noin vähäpätöisellä syyllä?


hansolo

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 29.11.13 - klo:11:17
Miten näitä myy, kun kukaan ei osta TSI+DSG yhdistelmää?
Tätä kuulee sanottavan foorumeilla varsinkin yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Mitenkäs käytännön kokemukset vagarenan käyttäjillä? Onko jäänyt mustapekka käteen?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

tet

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 29.11.13 - klo:14:30
Tätä kuulee sanottavan foorumeilla varsinkin yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Mitenkäs käytännön kokemukset vagarenan käyttäjillä? Onko jäänyt mustapekka käteen?

Vuosi sitten kesällä kelpasi Golf hyvin Skoda-liikkeeseen kun käytettyyn scoutiin vaihdoin, vaikka oli tämä joidenkin mukaan "pommivoimalinja". Vaihtohyvityskin oli mielestäni melko asiallinen (riittävän lähellä sitä mitä itse kuvittelin siitä saavani).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tsimies

Itse vaihdoin juuri vaggineen pois toiseen merkkiin. Kysellessäni tarjouksia joka paikassa vaihtoautomyyjä kysyi että onko ketju vaihdettu.

Alkaa olemaan yleisesti tiedossa että dsg tsi yhdistelmässä voi olla  vikoja, kalliita sellaisia. Tämä vähentää kyllä väistämättä auton vaihtoarvoa.

Ikävä sinällään muutenhan volkkarit ois hyviä ajettavuudeltaan

TinQ

Melko surkuhupaisaa luettavaa tuolla nettiautossa kun selaa >2007 ja <100tkm myytäviä tsi golffeja. Melkeinpä jokaisessa on "juuri tehty suuri huolto", "laaja määräaikaishuolto tehty 7/2013", "vaihdelaatikko huollettu" tai "uudella moottorilla ajettu vain 26tkm!"

Kerran kun pistää iltalehti juttua asiasta etusivulle, niin loppuu näiden autojen myynti siihen. Se on kuin se seuratapahtumien tuolileikki, missä musiikin loputtua katsotaan kenelle ei jäänyt tuolia. Tässä vaan katsotaan että kenelle autot jää totuuden paljastuessa. Toistaiseksi kauppa käy, kun kukaan ostajista ei ole koko jakoketjuhommasta kuullutkaan.
Golf -08 1.4TSI 90tkm.
Jakoketju venyy, volkswagenin takuu ei.
Turbo välyksellinen ja siivet raapii koteloa, autoilijan vika.
Volkswagen. Das Auto.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: TinQ - 29.11.13 - klo:15:04
Melko surkuhupaisaa luettavaa tuolla nettiautossa kun selaa >2007 ja <100tkm myytäviä tsi golffeja. Melkeinpä jokaisessa on "juuri tehty suuri huolto", "laaja määräaikaishuolto tehty 7/2013", "vaihdelaatikko huollettu" tai "uudella moottorilla ajettu vain 26tkm!"

Kerran kun pistää iltalehti juttua asiasta etusivulle, niin loppuu näiden autojen myynti siihen. Se on kuin se seuratapahtumien tuolileikki, missä musiikin loputtua katsotaan kenelle ei jäänyt tuolia. Tässä vaan katsotaan että kenelle autot jää totuuden paljastuessa. Toistaiseksi kauppa käy, kun kukaan ostajista ei ole koko jakoketjuhommasta kuullutkaan.

Reilu vuosi sitten Volkkari tarjosi vaihdossa 1.4 TSI+DSG 7 kombinaatiosta 2 tonnia vähemmän kuin muut, mikähän on tilanne tällä hetkellä jos tuollaista voimalinjaa haluaa kierrättää, veikkaan että romun kilohinnalla menee :D

Tosin tämän kirjoituksen jälkeen kannattaa vaihtaa oma kombinaatio uuteen volkkariin koska kyllä VW omistaan huolta pitää vai mitä Ketonen :)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:15:06
Reilu vuosi sitten Volkkari tarjosi vaihdossa 1.4 TSI+DSG 7 kombinaatiosta 2 tonnia vähemmän kuin muut, mikähän on tilanne tällä hetkellä jos tuollaista voimalinjaa haluaa kierrättää, veikkaan että romun kilohinnalla menee :D

Täytyypä sitten pitää omaa tosi vähän ajettua TSI/DSG6 Golfia vm. -08 hamaan maailman tappiin saakka. Miksipä se vaihtaen paranisi, kun auto on nyt kunnossa ja vastaa kaikin puolin tarpeitani.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 29.11.13 - klo:16:01
Täytyypä sitten pitää omaa tosi vähän ajettua TSI/DSG6 Golfia vm. -08 hamaan maailman tappiin saakka. Miksipä se vaihtaen paranisi, kun auto on nyt kunnossa ja vastaa kaikin puolin tarpeitani.

Tuo lupaus on helppo pitää kun tuosta et millään eroon enää pääse, otan osaa.

Tosin Volkkari tehnee sinulle kohtapuoliin todella hyvän tarjouksen uudesta, muta älä vaihda,  auto ei volkkariin vaihtamalla parane päinvastoin vaihtamalla huononee jos volkkariin vaihdat, näin on monet sanoneet, nyt kun tekniikkapuolta uusittu niin pellit ruostuu, jostakin pitää tinkiä aina.

hamilton

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 29.11.13 - klo:14:30
Tätä kuulee sanottavan foorumeilla varsinkin yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Mitenkäs käytännön kokemukset vagarenan käyttäjillä? Onko jäänyt mustapekka käteen?
Hyvin sain syksyllä 1.4 TSI 90 kW kaupaksi. Tosin ei ollut oireileva yksilö tämä. Vaihtui muusta syystä tolkulliseen hintaan. Tosin jälkiviisaasti ajatellen ajankohta oli sittenkin ilmeisesti otollinen kannaltani?

Japoff

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:16:18
Tuo lupaus on helppo pitää kun tuosta et millään eroon enää pääse, otan osaa.

Tosin Volkkari tehnee sinulle kohtapuoliin todella hyvän tarjouksen uudesta, muta älä vaihda,  auto ei volkkariin vaihtamalla parane päinvastoin vaihtamalla huononee jos volkkariin vaihdat, näin on monet sanoneet, nyt kun tekniikkapuolta uusittu niin pellit ruostuu, jostakin pitää tinkiä aina.

ei kai täällä oo pakko roikkua Ken1 jos noin ällöttää  ;D
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Keni1

Lainaus käyttäjältä: hamilton - 29.11.13 - klo:16:18
Hyvin sain syksyllä 1.4 TSI 90 kW kaupaksi. Tosin ei ollut oireileva yksilö tämä. Vaihtui muusta syystä tolkulliseen hintaan. Tosin jälkiviisaasti ajatellen ajankohta oli sittenkin ilmeisesti otollinen kannaltani?

Tuo 90 kW on ihan asiallinen moottori, itsellä vastaava ei syönyt öljyä eikä 36 tkm mennessä ollut mitään muuta vikaa autossa kuin se DSG 7 USA 2009 ilmiö, mikä lodju oli Golfissa?

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:16:18
Tuo lupaus on helppo pitää kun tuosta et millään eroon enää pääse, otan osaa.

Kiitos osanotosta! Mutta kun auto on niin hyvä ajettava, ettei se vaihtaen paranisi.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 29.11.13 - klo:16:25
ei kai täällä oo pakko roikkua Ken1 jos noin ällöttää  ;D

Et kai ole jättämässä leikkiä kesken, itse ihan pelkästä mielenkiinnosta seuraan miten volkkari hoitaa nämä TSI ja DSG raadot, kymmenen vuoden päästä nämä ovat pelkkää historiaa jos yhtään lohduttaa.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 29.11.13 - klo:16:30
Kiitos osanotosta! Mutta kun auto on niin hyvä ajettava, ettei se vaihtaen paranisi.

No kuka sitä nyt toimivaa vaihtaisi, vain ne jotka joutuvat ravaamaan jatkuvasti huollossa alkavat kyseenalaistamaan laatua, jos toimii niin hyvä juttu. Laatuerot on vaan kovat, ilmeisesti volkkarin syytä tarkemmin seurata eri maissa ja maanosissa tapahtuvaa valmistusta että laatu olisi tasaisempaa, sillä siitähän tässä on kyse.

Vaarivanhus

Joutilas 76v

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy