TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

superbdyberi

oishan tuo hyvä että sais asian tapetille nyt kun iltalhedessäkin ollut jo lähi aikoina muutamia juttujakin vastaavista ongelmista. Itse ei vaan ainakaan vielä pysty osallistumaan kun ei ole kuitteja eikä tarinoita ilmaantunut omasta kulkineesta
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

TinQ

Lainaus käyttäjältä: TinQ - 07.10.13 - klo:20:02
Morjes kaikille,

Minulla taitanee olla omassa -08 1.4TSI 103kW golffissa tämä nimenomainen vika. Kylmästartissa ravistaa, käy epätasaisesti ja päästövalo vilkkuu. Melkoista mekaanista kahinaa kuuluu konehuoneesta myös.

Auto on menossa nyt ensi viikolla merkkihuoltoon remppaan. Kallis lysti, mutta minua nyt eniten kiinnostaisi tietää, että vaihdetaanko sinne nyt jotain parempaa rautaa tilalle, ettei auto seuraavan 40tkm jälkeen ole taas saman vian vuoksi pientareen reunassa konepelti pystyssä?

Vaihtavatko ne sinne jonkin paremman ketjun vanhan tilalle, tai tekevätkö ne jotain muutoksia palikoihin siinämäärin, että voin unohtaa tämän jakoketju -homman mielestäni saadessani auton ehjänä korjauksesta?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Jotain päivitystä tilanteeseeni, mikäli jotakuta kiinnosta:

Jakoketju venynyt + turbo pahasti välyksellinen ja ottaa siivet koteloon kiinni = pakko vaihtaa. 4500â,¬.

Autossa on täydellinen huoltohistoria, mutta ensimmäinen huolto ei ole tehty merkkihuollossa vaan "tavallisessa" korjaamossa, ajallaan kuitenkin. Näinollen volkkari ei sitten suostu osallistumaan korjauskustannuksiin, vaan vyöryttää koko lystiä myyjän maksettavaksi, mitä myyjä ei suostu tekemään. Ongelman ydin on siinä, että vaikka huoltokirjassa on leima huollon tehneestä liikkeestä, päivämäärä ja km-lukema, ei siellä kuitenkaan ole mainintaa käytetystä öljystä. Siitä sitten volkkari voi todeta, että on saatettu käyttää väärää öljyä ja siksi mennyt jakoketju+kilkkeet ja turbo rikki.

Eli jos tästä jotain voi oppia: Voi käyttää autoa muuallakin kuin merkkiliikkeen huollossa, mutta säästäkää kaikki kuitit varmuuskopioineen ja kuiteissa kaikki mahdollinen tieto tehdyistä toimenpiteistä, toimenpiteen tekijöistä, heidän lähisukulaisistaan ja lähisukulaisten seksielämistä. Muuten voi autotehdas väittää huoltohistorian olevan puutteellinen.

Nyt sitten myyjä haluaa hinauttaa auton volkkarin merkkihuollon pihalta oman "nyrkkipajansa" räpellettäväksi, missä ilmeisesti säästävät rahaa, toivottavasti ei kuitenkaan työn laadun heikentymisen kustannuksella.

Katsotaan miten käy, sain sentään sijaisauton käyttööni korjauksen ajaksi, joten sinänsä ei ole toistaiseksi mitään aihetta valittaa. Sijaisauto tosin on VAG-konsernin auto sekin, joten en uskalla kovin kauas kotoa sillä lähteä :)
Golf -08 1.4TSI 90tkm.
Jakoketju venyy, volkswagenin takuu ei.
Turbo välyksellinen ja siivet raapii koteloa, autoilijan vika.
Volkswagen. Das Auto.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: possupata - 16.10.13 - klo:09:37
Niin ja nehän laittavat vielä vaihto-osa moottorin eli jonkun vanhan moottorin.

Mietin vielä tuota Facebook tempausta, jos nyt mukaan lähtisi edes muutama kymmen ja kaikki postaisi kuittinsa samana ajankohtana. Ja jos ei kuittia, niin kertoisi ainakin oman tarinsa. Siitä ruutukaappauksia ja iltapäivälehtiin juttuvinkkiä kuinka Skodan Facebook-sivut täyttyvät kuiteista ja valituksista. Ja jatkojuttua kuinka Skoda poisti kyseiset viestit  ;D Ja miksei tätä voisi laajentaa, että VW tapaukset Volkkarin Facebook-sivuille...jne. Tietysti vaatisi paljon porukkaa ja yhteisen suunnitelman, en tiedä löytyisikö viitseliäisyyttä ja yhteishenkeä?

Kyllä varmaan monen mieltä lämmittäisi osallistua spammaamaan konsernin sivut tukkoon vikaraporteista ja laskuista. Kun keskittäisi kaikkien konsernin merkkien omistajat samaan läjään niin luulisi siitä jonkumoisen haisevan läjän syntyvän :)

jiikoo1

Lainaus käyttäjältä: TinQ - 16.10.13 - klo:11:46
Jotain päivitystä tilanteeseeni, mikäli jotakuta kiinnosta:

Jakoketju venynyt + turbo pahasti välyksellinen ja ottaa siivet koteloon kiinni = pakko vaihtaa. 4500â,¬.

Autossa on täydellinen huoltohistoria, mutta ensimmäinen huolto ei ole tehty merkkihuollossa vaan "tavallisessa" korjaamossa, ajallaan kuitenkin. Näinollen volkkari ei sitten suostu osallistumaan korjauskustannuksiin, vaan vyöryttää koko lystiä myyjän maksettavaksi, mitä myyjä ei suostu tekemään.

Eli taas etsitään porsaanreikiä johon vedoten maahantuoja/myyjä voi vetäytyä vastuusta. Kuitenkin on tosiseikka että etenkin just tässä koneessa on noita jakopäitä ja turboja mennyt. Itselläni (77tkm kohdalla), kahdella tutullani (molemmat alle 100tkm) ja aika monella palstalaisella samat viat riippumatta siitä missä autoa on huollatettu. Turhaa vedota väärintehtyihin huoltoihin kun perimmäinen syy on ihan muualla. Virhevastuusta ei kyllä pitäis päästä jos asiakas ei ole tehnyt mitään väärää.

Jos myyjä tai maahantuoja ei tule vastaan laskun loppusummassa, niin kannattaa jutella kuluttajaneuvojan kanssa ja kysyä vinkkejä ennenkuin maksat itse isoja summia...

JAK

#2524
Täytyy ihmetellä entistä enemmän VAG-konsernin touhuja. Myös ihmettelen miksi kukaan ostaa VAG-konsernin autoja. Tuo jakopäänketju ongelma on ollut tiedossa vuosia ja jollain kiristäjä systeemillä luulisi sen korjaantuvan, nythän ketjussa ei ole mitään kiristäjää. Myös ihmetten, miksi konsernin autoihin ei kuulu ketjun vaihto 40000km välein koska tuo tuntuu aika yleiseltä kilometri määrältä kun ongelmia alkaa löytymään. Kuka oikeasti uskoo, että nämä uudet moottorit on yhtään parempoia? No sen aika näyttää.
Tässä vähän omia kokemuksia/tietoja ketju ongelmasta:
Kaveriltani ketju hyppäsi ja kansi paskaksi, autona Touran 1.4TSI
Veljeni osti käytetyn Touranin (pölvästi) jolla oli ajettu 90000km ja kone vaihdettu.
Meidän Yeti menee huomenna ketjun vaihtoon.
Entäs DSG? Yhdellä tutulla jäi Tiguan tien päälle kun vaihdelaatikko meni totaalisesti romuksi ja meillä tuota ravistusta laatikosta piti käydä huollossa korjauttamassa kolme kertaa. Vasta kolmannella kerralla tekivät tehtaan ohjeen mukaisen korjauksen.
18.11.03 meille tulee uusi auto ja se ei ole VAG-konsernin valmistama. Auto on välttämätön vaimolle, ilman sitä liikkuminen duuniin ja moneen muuhun paikkaan on mahdotonta (Inva-auto). Tuollaiset 2/3 päivän seisokit korjaamolla aiheuttavat aina isoja järjestelyjä, valitettavasti.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TinQ - 16.10.13 - klo:11:46
Eli jos tästä jotain voi oppia: Voi käyttää autoa muuallakin kuin merkkiliikkeen huollossa, mutta säästäkää kaikki kuitit varmuuskopioineen ja kuiteissa kaikki mahdollinen tieto tehdyistä toimenpiteistä, toimenpiteen tekijöistä, heidän lähisukulaisistaan ja lähisukulaisten seksielämistä. Muuten voi autotehdas väittää huoltohistorian olevan puutteellinen.

Jos mä olen jotain oppinut, niin en käytä muuta kuin marmoria määräaikaishuoltoihin ensimmäisen 4v/100tkm aikana. Säästöt ovat niin mitättömiä riskeihin nähden.

Ja ei siitä montaa kuukautta ole aikaa, kun TM:n julkaisi monimerkkihuoltotestinsä. Karseata luettavaahan se oli.

Sniiki

Kyllä VAG-tuotteen voi ostaa, muistaa vaan tinkiä eurojen sijaan hintaan sisältyväksi yhden 80-luvun Hiluxin.
Kysyin merkkiliikkeestä että onko 2.0 tsiippojen kanssa ollut ketjuongelmia. Vastasi että eipä ole liiemmin, mutta että niihin on ihan vastaava *köh* "tiedote" tehtaalta tuosta kiristimestä. Eli siis huomio, ja nyt tarkkana, kyseessä ei ole vika eikä mitään pelkoa mutta ihan varoiksi tämmöinen tiedote että osan voi vaihtaa jos vaan asiakas haluaa...
Ja se ettei ole ongelmia ollut johtuu varmaan vaan siitä että näitä on aika marginaalinen määrä vrt. pienempiä bensakoneita.

PS. Hyvää aikamatkaa JAK:lle  :)

possupata

Alettaisko laittamaan Facebook-sivuille näitä kokemuksia samantien, parasta olisi jos olisi kuitti kuvana. Ja jos mahdollisimman moni lähtisi mukaan, niin saataisiin huomiota ja ehkäpä maahantuojilta jopa virallinen lausunto. Viestit aina kyseisen autonmerkin Facebook seinälle. Tuskin nuo nyt menetettyjä rahoja tuo takaisin, mutta edes huonoa ansaittua huonoa mainetta konsernille. Nyt tällä hetkellä nuo automerkkien Facebook sivut näyttävät varsin positiiviselta hötöltä.

Routa

Lainaus käyttäjältä: JAK - 16.10.13 - klo:14:19
Täytyy ihmetellä entistä enemmän VAG-konsernin touhuja. Myös ihmettelen miksi kukaan ostaa VAG-konsernin autoja
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää..  8)

30tkm edellisestä ketjun vaihdosta ja mutsin 1.2TSI Golffi pärähtää taas kylmästartissa. Hyviä vehkeitä. Saapa nähdä mitä tuumataan liikkeessä kun takuu ei ole enää voimassa.
Entinen VAG-kuljettaja.

MJ

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 16.10.13 - klo:15:11
Kysyin merkkiliikkeestä että onko 2.0 tsiippojen kanssa ollut ketjuongelmia. Vastasi että eipä ole liiemmin, mutta että niihin on ihan vastaava *köh* "tiedote" tehtaalta tuosta kiristimestä. Eli siis huomio, ja nyt tarkkana, kyseessä ei ole vika eikä mitään pelkoa mutta ihan varoiksi tämmöinen tiedote että osan voi vaihtaa jos vaan asiakas haluaa...

Kiitoksia tästä olennaisesta tiedosta! Tämä täytyy huomioida kun oman kulkineen ensimmäinen Suomen -huolto lähestyy joskus talven kuluessa. Kertoivatko sitä, onko tämä toimenpide erikseen maksullinen auton omistajalle?
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: MJ - 16.10.13 - klo:19:34
Kiitoksia tästä olennaisesta tiedosta! Tämä täytyy huomioida kun oman kulkineen ensimmäinen Suomen -huolto lähestyy joskus talven kuluessa. Kertoivatko sitä, onko tämä toimenpide erikseen maksullinen auton omistajalle?

Niin siis tuossa oli suurehko sangollinen sarkasmia jo liikkeen henkilön suusta tullessakin, eli "tiedote" = "valmistajan toteama, muttei suinkaan asiakkaalle myöntämä suunnitteluvirhe jonka korjausta voidaan asiakkaalle ehdottaa asiakkaan piikkiin". Turha lienee odottaa siis mitään ilmaista vaihto-osaa sinne ainakaan ennenku hajoaa. VAG:n tyylihän on tunnetusti ollut että mitään ei vaihdeta ennenku porsii vaikka tiedetäänkin että se porsii ihan lähiaikoina (esim. pumppusuuttimet).

tet

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 16.10.13 - klo:20:02
VAG:n tyylihän on tunnetusti ollut että mitään ei vaihdeta ennenku porsii vaikka tiedetäänkin että se porsii ihan lähiaikoina (esim. pumppusuuttimet).

Aika kauan meni ennen kuin tuo pumppariongelma myönnettiin, mutta nykyäänhän ne vaihdetaan jo ennakoivasti veloituksetta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

soikka

Pitääpä jakaa omat kokemukseni 103kW TSI:llä. Noin 32000km takana.
Pirun mukava konehan se on ajaa. Kun toimii.

Historia suunnilleen:

~78000 vuotava alavesiletku, samalla mainitsin epätasaisesta tyhjäkäynnistä.
-> kannen ja venttiilien puhdistus koneistamolla, ketju ja kiristin. (Ostoliikkeen maksama ~3.5kâ,¬)
~80000 hyytyy ~3000 kierroksen kohdalla joskus hetkeksi kiihdyttäessä (ahdinten vaihtokohdassa)
-> muistaakseni ahtopaineensäätöventtiili vaihtoon. (Ostoliikkeen maksama ~300â,¬)
~98000 alkoi satunnaiset äänet käynnistäessä.
-> pari valohoitokertaa kylmäkäynnistyksellä -> ei mitään vikaa löydetty, käynnistysääni ja ö-paineet ok (hyvitetty asiakkaalle ketjuremontissa).
~106000 videotallennukseni perusteella jakopää auki (aluksi vänkäsivät siitä kuka tuon maksaa jos vikaa ei ole ketjussa, mutta keksivät sitten kampanjan nokkaventtiilin säätimen vaihdosta (50% osasta asiakkaalle, loput maahantuojalle)).
-> nokkaventtiilinsäädin, ketju ja kiristin vaihtoon (venyneet jo vaihtokuntoon, äänet tulivat tod.näk nokkaventtiilinsäätimestä)(Ketju ja kiristin varaosatakuuna).

Tuohon vielä lisäksi normi 90000 huolto ja ylimääräinen öljynvaihto viimeisimmän ketjuremontin jälkeen, niin toteutunut huoltoväli on aika kaukana tuosta asetetusta 2v/30tkm välistä. 1v 8kk aikana siis 7 huoltokertaa ja arviolta noin 15 päivää ilman autoa.

possupata

Voiskos noita tapauksia laittaa autovalmistajien Facebook-sivuille, saisivat siellä myös julkisuutta :) Laitoin omani ainakin Skoda Suomi sivuille.

SNG

Skoda Suomi Facebook sivuilla on nyt takuu/virhevastuuasioista jonkin verran pöhinää. -> Sinne vaan näitä tarinoita

Ylläpitäjä (joku assari?) poistelee ketjuja ja blokkailee asiallisia mutta kriittisiä kirjoituksia mielivaltaisesti tai esimiehensä käskemänä.

Säie Octavian kynnysten suojalistojen aiheuttamasta ruostevauriosta poistettiin 2 kertaa, kunnes tuoli ihmetteliviä kommentteja. Kolmannen kerran aloitettu säie on siellä sentään säilynyt. Kommentoijat uhkailivat julkisuudella.

Lahden todennäköisestä jakoketjun aiheuttamasta 1.8 tsi:n täystuhosta on kirjoitellut iäkkään omistajapariskunnan tuttava. Hänen aloittamansa säie ja kaikki kommenttinsa muihin säikeisiin poistettiin ylläpidon toimesta ja kirjoittaja blokattiin hetkeksi sivuilta.

Erikoista asennetta ennen hyvältä maahantuojalta!

Esox

Lainaus käyttäjältä: SNG - 21.10.13 - klo:12:21

Lahden todennäköisestä jakoketjun aiheuttamasta 1.8 tsi:n täystuhosta on kirjoitellut iäkkään omistajapariskunnan tuttava. Hänen aloittamansa säie ja kaikki kommenttinsa muihin säikeisiin poistettiin ylläpidon toimesta ja kirjoittaja blokattiin hetkeksi sivuilta.

Erikoista asennetta ennen hyvältä maahantuojalta!

Asiallisten avausten ja kommenttien poistelu on tietysti skodan kannalta lyhytnäköistä ja muutenkin arveluttavaa. Niin ei tulisi toimia jos haluaa maineen vielä puhdistaa.
Mutta tuo mainittu Lahden veijari kirjoitti tätä asiaansa siellä ihan joka ketjuun, mm. RS:n väriketjuun joilla ei ollut mitään tekemistä alkuperäisen asiayhteyden kanssa. Käytöstavat netissä ovat joskus vaikeita jos asia on sydäntä lähellä, mutta spämmäystähän se oli.
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

SNG

Jos ei reagoida ketjuun mitenkään, niin laittoi sinne mallien kommentointiinkin. Tosiasia on, että Helkama ei ymmärrä somesta ja sen voimasta hevon ..ttua.

Toi veijari on muuten kenraalimajuri, ja ajaa varmasti homman maaliin tai sitten julkiseksi.

Esox

Tuo somesta ymmärtämättömyys on kopsahtanut useammankin firman nilkkaan viime aikoina ja näyttää tosiaan siltä, että Helkama on seuraava..
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Esox - 21.10.13 - klo:12:56
Mutta tuo mainittu Lahden veijari kirjoitti tätä asiaansa siellä ihan joka ketjuun, mm. RS:n väriketjuun joilla ei ollut mitään tekemistä alkuperäisen asiayhteyden kanssa. Käytöstavat netissä ovat joskus vaikeita jos asia on sydäntä lähellä, mutta spämmäystähän se oli.

Typerää räksytystähän se oli joka ketjussa/kommenttikentässä, ei varmasti auta asiaa yhtään. Mutta siinä Helkama teki virheen että poistivat sen hänen aloittaman alkuperäisen vuodatuksen, viimeaikaisten some-avautumisten perusteella olisi pitänyt jo oppia että tällaiset asiat tuppaa pärähtämään tuulettimeen melko helposti ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Viestit Oulun jakohihnaongelmista siirretty omaan ketjuunsa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

possupata

Kyllä siellä blokkailaan ilman spammia. Mulla on kaks käyttäjätiliä Facebookissa, toinen on "häröilyprofiili" ja kirjoitin yhden kriittisen jutun Skodan Facebookkiin, niin aihe poistettiin ja edelleen sivu on blokattuna tällä tunnuksella :D

Mut laittakaa nyt ihmeessä sitä kriittistä tekstiä Skodan sivuille. Nillä on kuitenkin enemmän painoarvoa kuin nimettömillä suomi24-kirjoituksilla.

SNG

Lainaus käyttäjältä: possupata - 21.10.13 - klo:17:14
Kyllä siellä blokkailaan ilman spammia. Mulla on kaks käyttäjätiliä Facebookissa, toinen on "häröilyprofiili" ja kirjoitin yhden kriittisen jutun Skodan Facebookkiin, niin aihe poistettiin ja edelleen sivu on blokattuna tällä tunnuksella :D

Mut laittakaa nyt ihmeessä sitä kriittistä tekstiä Skodan sivuille. Nillä on kuitenkin enemmän painoarvoa kuin nimettömillä suomi24-kirjoituksilla.

Kyllä nyt vaikuttaa olevan evidenssiä sen verran heidän facebook-sensuuristaan, että tulevat vielä olevan kusessa...

Ei noin vaan nykypäivänä pidä toimia!


VAG!

Lainaus käyttäjältä: possupata - 21.10.13 - klo:17:14
Mut laittakaa nyt ihmeessä sitä kriittistä tekstiä Skodan sivuille. Nillä on kuitenkin enemmän painoarvoa kuin nimettömillä suomi24-kirjoituksilla.

Toimittiko se kenraalimajuri konkreettiset todisteet siitä, että ensimmäinen määräaikaishuolto tehtiin täsmälleen virallisen huolto-ohjelman mukaan?

Kyllä mä ymmärrän sen, että maahantuoja pyhkii goodwillillä exitiä siinä vaiheessa, kun auton määräaikaishuollot tehdään Pärnäsen Motti ja Mopossa. Jos auton omistajalla on halua säilyttää mahdollisimman hyvät mahdollisuudet goodwilliin, niin silloin kannattaa käyttää ekoissa huolloissa marmoria.

Toki virhevastuun pitäisi pysyä voimassa, vaikka huollot teettäisi Pärnäsen Motti ja Mopossa, mutta niin toimimalla auton omistaja antaa maahantuojalle hyvät työkalut virhevastuusta vetäytymiseen.

Tämä kommenttini ei tietenkään tarkoita sitä, että minä hyväksyisin 23 tkm ajetun motin laukeamisen. Ei todellakaan. Mutta sitä mieltä minä olen, että riskejä ottaessa pitää olla valmis myös kestämään niiden toteutumisen. Jos haluat säästää satkun käyttämällä Pärnästä, niin siitä vain, mutta älä ala sen jälkeen ruinaamaan maahantuojalta goodwilliä tai virhevastuuta.

SNG

#2543
Tähän voin kommentoida vain omalta osaltani että itse olen käyttänyt vain ja ainoastaan merkkihuoltoja.

Tampereella on onneksi "kolmaskin" merkkikorjaamo, RS huolto. Laadultaan ja hinnaltaan aivan ykkönen näillä main!

Itsellä pumpparidiesel terveillä suuttimilla ja 8-v kannella. Enempi jännittää iäkkään äitini audi A3 SP juuri tuolla 1.8 tsi:llä. Takuuajan jälkeiset kustannukset voivat olla eläkeläiselle ikävä yllätys, jos valmistaja/maahantuoja ei kantaisi vastuitaan. Niin tuo Audikin on huollatettu pelkästään merkkiliikkeessä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: SNG - 21.10.13 - klo:17:39
Tähän voin kommentoida vain omalta osaltani että itse olen käyttänyt vain ja ainoastaan merkkihuoltoja.

Miten sen sun oman goodwill/virhevastuukeissin kanssa lopulta kävi? Vai onko se vielä selvitettävänä?

SNG

Ulkoinen vaurio-> ei korvata

Siis listan pää oli syönyt maalit. Autotalliprojekti odottelee toteutumistaan. Pikkujuttu tuo itse korjaaminen.

Ilmoitin heti huollolle, että en tästä mitään virhevastuukeissiä aio nostaa.

SNG

Tästä Oulun seudun jakohihnajutustahan modet avasivat erillisen ketjun.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: SNG - 21.10.13 - klo:18:14
Tästä Oulun seudun jakohihnajutustahan modet avasivat erillisen ketjun.

Ok. Ei osunut silmään.

pomo

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 21.10.13 - klo:17:34
Toimittiko se kenraalimajuri konkreettiset todisteet siitä, että ensimmäinen määräaikaishuolto tehtiin täsmälleen virallisen huolto-ohjelman mukaan?

Kyllä mä ymmärrän sen, että maahantuoja pyhkii goodwillillä exitiä siinä vaiheessa, kun auton määräaikaishuollot tehdään Pärnäsen Motti ja Mopossa. Jos auton omistajalla on halua säilyttää mahdollisimman hyvät mahdollisuudet goodwilliin, niin silloin kannattaa käyttää ekoissa huolloissa marmoria.

Toki virhevastuun pitäisi pysyä voimassa, vaikka huollot teettäisi Pärnäsen Motti ja Mopossa, mutta niin toimimalla auton omistaja antaa maahantuojalle hyvät työkalut virhevastuusta vetäytymiseen.

Tämä kommenttini ei tietenkään tarkoita sitä, että minä hyväksyisin 23 tkm ajetun motin laukeamisen. Ei todellakaan. Mutta sitä mieltä minä olen, että riskejä ottaessa pitää olla valmis myös kestämään niiden toteutumisen. Jos haluat säästää satkun käyttämällä Pärnästä, niin siitä vain, mutta älä ala sen jälkeen ruinaamaan maahantuojalta goodwilliä tai virhevastuuta.

Tai ainakin pitää,olla valmis puolustamaan oikeuksiaan käräjillä, jossa rahaa palaa varmasti enemmän kuin tuo muutama satku lisää huoltoihin! On se pölhö saanut tässä joskus nenilleen aika kivasti, mutta harva jaksaa riidellä vuosia...


pomo

Kätevää, ei tarvi aurata jos sataa... Minä olen kuullut, että siinä litkussa ois lipeää?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy