TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Molder

Lainaus käyttäjältä: Molder - 29.05.13 - klo:09:21
Sen verran vielä että n. 180â,¬ pummasivat ketjusta ja kiristimestä.

Kun Vokkelon vein huoltoon niin yhtenä oireena oli koneen tutina. Se ei sitten ilmeisesti liittynyt tuohon jakoketjuun sillä kone vispaa edelleen niin että matkustajakin sen huomaa.

Ei nyt liity tähän ketjuun  mutta kun esimerkiksi pysähtyy liikennevaloihin, kiekat ovat hetken aikaa n. 900rpm ja sitten putoaa n. 750rpm jolloin tutina alkaa. Ilmastoinnijn kun tökkää päälle niin tutina yltyy. Kun ilmastoinnin laittaa Off tilaa niin tutina lakkaa kokonaan. Kompura?

No vein sitten uudestaan huoltoon koska kone tutisi kuin mikäkin. Ei siis korjaantunut alkuperäinen vika. Torstaina soittivat että kolmospytyssä ei ole puristuksia! Pakoventtiili vuotaa, Kannen vaihto. Eivät osaa sanoa mistä johtuu. Kilsoja siis 94000. Itse joudumme maksamaan 30%, eli 1100â,¬. Soittavat vielä myyjäliikkeeseen josko tulisi vastaan.

Jumalauta >:(, nyt on vaihdettu: vaihdelaatikko, jakoketju, nokan ajoituksen säädin, kytkimen työsylinteri, kansi. Onko muilla ollut vastaavia  maanantai kappaleita? Paska vehje.

monster

Ã,,lkää nyt ju....lauta maksako itse yhtään mitään. Kuluttaja-asiamies vaan asialle ja valmistajan virhevastuun piikkiin moiset remontit. Ei saa koneet hajoilla vähäisillä kilsoilla...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Molder - 17.06.13 - klo:12:56
No vein sitten uudestaan huoltoon koska kone tutisi kuin mikäkin. Ei siis korjaantunut alkuperäinen vika. Torstaina soittivat että kolmospytyssä ei ole puristuksia! Pakoventtiili vuotaa, Kannen vaihto. Eivät osaa sanoa mistä johtuu. Kilsoja siis 94000. Itse joudumme maksamaan 30%, eli 1100â,¬. Soittavat vielä myyjäliikkeeseen josko tulisi vastaan.

Jumalauta >:(, nyt on vaihdettu: vaihdelaatikko, jakoketju, nokan ajoituksen säädin, kytkimen työsylinteri, kansi. Onko muilla ollut vastaavia  maanantai kappaleita? Paska vehje.

Ei ihan aiheeseen satu mutta millaista oiretta kytkimen työsylinterin toimimattomuus aiheutti? Itselläni kytkin tuntuu todella löysältä ja veikkaillaan työsylinterin falskaavan jostain välistä.

Molder

Kytkmestä kuului narinaa ja naksahtava ääni painettaessa sekä nostettaessa. Ei ollut mitenkään lerpun oloinen.

possupata

Piti rekisteröityä ihan sen takia, että pääsen jakamaan kokemukseni täällä.

Eli kaksi viikkoa sitten Skoda Octaviani 1.8 tsi ei lähtenyt käyntiin.  Kuului vain epämääräistä ääntä, räpsymistä. Hinaukseen ja diagnoosina jakoketjun pomppaaminen joka oli aiheuttanut täydellisen tuhon moottorissa. Kustannusarvio 9000 euroa töineen. Moottori saman tien tilaukseen, jonka toimitusaika oli 1.5 viikkoa. Muutama arkipäivä myöhemmin sain tiedon, että maahantuoja osallistuu 70%:lla. Eli noin 2700 euroa oli arvio "omavastuuksi".

Auto on vuosimallia 2008 ja 113 000 km. Auton historiahan on virheetön. Uutena olen ostanut ja kaikki kalliit merkkihuollot tehty. Niin no kerranhan siitä meni kaasupoljin rikki ja vesipumppu. Ne menivät 100% tuotevastuun piiriin. Kyseinen Skodahan on ostettu ja huollettu Lahdessa Veljekset Laakkosella.

Tänään sain auton takaisin. Itselleni jäi maksettavaa 2237,63 euroa eli kustannusarvio oli hieman yläkanttiin. Tyyris lasku, mutta tuolla hinnalla suostuin "lunastamaan" auton takaisin. Kyllähän tuosta olen vielä yhteyksissä kuluttajaneuvontaan ja jos he suosittelevat valituksen tekoa, niin toki teen sen. Tuntuu, että kovin erilaisia summia porukka on joutunut maksamaan.

GTI

Eipä ole paha hinta uudesta moottorista,jonka jouduit maksamaan.Vanhalla ajettu sentään 113000km ja 5 vuotta vanha.Asiaa voi ajatella niin monella tavalla.Moni maksaisi 2200 euroa mielellään jos saisi uuden moottorin siihen hintaan yli 100000km ajetun tilalle.Voihan se vaikuttaa auton vaihtoarvoonkin positiivisesti.

Taky

Lainaus käyttäjältä: GTI - 19.06.13 - klo:20:13
Moni maksaisi 2200 euroa mielellään jos saisi uuden moottorin siihen hintaan yli 100000km ajetun tilalle.

Miksi 100 000km ajettuun pitäisi ylipäätään laittaa uutta moottoria?

Jos ei jakopää tms porsi niin ensimmäiset kohteet jotka moottoreissa tätä nykyä vaatii korjaamista on apulaitteet ja nekin reilusti päälle kahdensatan tonnin.

Korjauksen yhteydessä tuskin on apulaitteita vaihdettu.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

possupata

Lainaus käyttäjältä: GTI - 19.06.13 - klo:20:13
Eipä ole paha hinta uudesta moottorista,jonka jouduit maksamaan.Vanhalla ajettu sentään 113000km ja 5 vuotta vanha.Asiaa voi ajatella niin monella tavalla.Moni maksaisi 2200 euroa mielellään jos saisi uuden moottorin siihen hintaan yli 100000km ajetun tilalle.Voihan se vaikuttaa auton vaihtoarvoonkin positiivisesti.

Myyjä vahvisti ettei tuolla ole vaikutusta auton arvoon ja miksi olisi? No okei moottorin käyttövuodet kasvoi, mutta ei muun auton osalta ja kymmenen vuoden päästä tuohon autoon ei hirveästi remontteja kannata tehdä.

Japoff

Osuipahan tämä ketju sitten omallekin kohdalle ,
Monte Carlolle tilattu aika heinäkuulle jakoketjun vaihtoa varten  ::)
Kone siis 1,2 TSI 105 hp (koodia en tiedä) VM 2012
ajettu hiukan alle 13 000 km ...

Pahasti ei rapise , mutta tarkkana valitin kuitenkin , toisella kertaa uskoivat ...
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

possupata

Lainaus käyttäjältä: possupata - 19.06.13 - klo:19:36
Piti rekisteröityä ihan sen takia, että pääsen jakamaan kokemukseni täällä.

Eli kaksi viikkoa sitten Skoda Octaviani 1.8 tsi ei lähtenyt käyntiin.  Kuului vain epämääräistä ääntä, räpsymistä. Hinaukseen ja diagnoosina jakoketjun pomppaaminen joka oli aiheuttanut täydellisen tuhon moottorissa. Kustannusarvio 9000 euroa töineen. Moottori saman tien tilaukseen, jonka toimitusaika oli 1.5 viikkoa. Muutama arkipäivä myöhemmin sain tiedon, että maahantuoja osallistuu 70%:lla. Eli noin 2700 euroa oli arvio "omavastuuksi".

Auto on vuosimallia 2008 ja 113 000 km. Auton historiahan on virheetön. Uutena olen ostanut ja kaikki kalliit merkkihuollot tehty. Niin no kerranhan siitä meni kaasupoljin rikki ja vesipumppu. Ne menivät 100% tuotevastuun piiriin. Kyseinen Skodahan on ostettu ja huollettu Lahdessa Veljekset Laakkosella.

Tänään sain auton takaisin. Itselleni jäi maksettavaa 2237,63 euroa eli kustannusarvio oli hieman yläkanttiin. Tyyris lasku, mutta tuolla hinnalla suostuin "lunastamaan" auton takaisin. Kyllähän tuosta olen vielä yhteyksissä kuluttajaneuvontaan ja jos he suosittelevat valituksen tekoa, niin toki teen sen. Tuntuu, että kovin erilaisia summia porukka on joutunut maksamaan.

Nyt homma jatkuu vielä. Kuluttajaneuvojan mukaan autoliikkeen pitää korvata osittain sijaisautosta aiheutuneet maksut. 400 euron lasku sijaisautosta ehti kertymään. Lahden Veljekset Laakkosen myyjä ei tähän suostunut, koska moottorin tuhoutuminen oli hänen mielestään osin minun oma moka! Sen takia oma moka kun käynnistysäänessä oli aiemmin pieni poikkeama, niin pieni ettei edes kukaan kyydissä ollut henkilö siitä sanonut mitään. Sitä kesti arvioni mukaan pari kuukautta ja ääni kuului ehkä muutaman kerran kuussa. Todella vaikea kuluttajana arvioida oliko ääni normaali esimerkiksi käänsikö avainta poikkeuksellisen pitkään/lyhyesti josta pieni murahdus johtuu.

Muilta osin kuluttajaneuvoja piti kustannuksia kohtuullisina, mutta pitää tuo koko paketti riitauttaa kuitenkin kokonaisuudessaan, eihän se mitään maksa.

arska

Lainaus käyttäjältä: possupata - 26.06.13 - klo:14:00
Nyt homma jatkuu vielä. Kuluttajaneuvojan mukaan autoliikkeen pitää korvata osittain sijaisautosta aiheutuneet maksut. 400 euron lasku sijaisautosta ehti kertymään. Lahden Veljekset Laakkosen myyjä ei tähän suostunut, koska moottorin tuhoutuminen oli hänen mielestään osin minun oma moka! Sen takia oma moka kun käynnistysäänessä oli aiemmin pieni poikkeama, niin pieni ettei edes kukaan kyydissä ollut henkilö siitä sanonut mitään. Sitä kesti arvioni mukaan pari kuukautta ja ääni kuului ehkä muutaman kerran kuussa. Todella vaikea kuluttajana arvioida oliko ääni normaali esimerkiksi käänsikö avainta poikkeuksellisen pitkään/lyhyesti josta pieni murahdus johtuu.

Muilta osin kuluttajaneuvoja piti kustannuksia kohtuullisina, mutta pitää tuo koko paketti riitauttaa kuitenkin kokonaisuudessaan, eihän se mitään maksa.

Pari päivää sitten kyselin tuosta silloin tällöin kuuluvasta äänestä omassani (Golf 1.2 TSI -11, ajettu 38 tkm) ja vastaus oli, että huollossa pitää saada ääni kuulumaan, muuten ei tehdä mitään. Eli käytännössä ei ole mahdollista saada autoa korjattua ennen kuin vika on jo aika paha. Olen nyt kuullut käynnistyksen yhteydessä "rallatuksen" muutaman kerran ja nyt vaan odotellaan, koska vahinko tapahtuu. Jotkut kai ovat ottaneet videon tuosta äänestä, mutta kun se harvoin kuuluu, niin eipä sitäkään oikein voi tehdä. Odotellaan...

arska

Tulipa muuten mieleen, että mitä jos nyt haluaisin vaihtaa tuon viallisen Golfin  (ks. ed. viesti) johonkin toiseen? Kun tiedän, että auto ei ole kunnossa ja iso remontti odottanee ennemmin tai myöhemmin, rehellisenä ihmisenä en autoa asiasta kertomatta halua myydä. Korjautettua en sitä saa, paitsi tietenkin omalla kustannuksellani, mutta sitä en tietenkään tee. Konserniliikkeeseen varmaan voisi ilman omantunnontuskia antaa auton mennäkin, mutta merkin vaihtokin kiinnostaisi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: arska - 28.06.13 - klo:13:10
Kun tiedän, että auto ei ole kunnossa ja iso remontti odottanee ennemmin tai myöhemmin, rehellisenä ihmisenä en autoa asiasta kertomatta halua myydä.

Mutta jos se huollon mukaan ei ole korjauksen tarpeessa niin se on silloin kunnossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Taky - 28.06.13 - klo:21:43
Mutta jos se huollon mukaan ei ole korjauksen tarpeessa niin se on silloin kunnossa.

Noin minäkin sen ajattelen. Jos kerran merkkihuolto ei löydä siitä vikaa niin hitto vie, sehän on silloin kunnossa. Ja myydessä kerrot perään terveiset, että "käytin sitä vielä huollossakin, sanoivat ettei ole mitään vikaa"  :)

arska

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 29.06.13 - klo:01:34
Noin minäkin sen ajattelen. Jos kerran merkkihuolto ei löydä siitä vikaa niin hitto vie, sehän on silloin kunnossa. Ja myydessä kerrot perään terveiset, että "käytin sitä vielä huollossakin, sanoivat ettei ole mitään vikaa"  :)
Näin sen täytyy olla  ;D

jlindstrom

koskeekohan se aiemmin mainittu maahantuojan goodwill koodi myös Seatia? altea xl 1.4tsi caxc koodilla ja nätisti laulaa startin jälkeen.. 100% poikkeava soundi aiemmasta. perke**! pitänee vissiin soittaa huoltoon ennen suurempia tuhoja.. vaimo muisti mainita siitä nyt kun kysyin, tehnyt kuulemma jo jonkin aikaa..

//Juha

koro

Mikä lienee oikea lähestymistapa tuohon käynnistymisen yhteydessä kuuluvaan rallatukseen? Oman kulkine (1.4tsi CAVC -09, 122tkm) ääntää poikkeuksetta jokaisen käynnistymisen yhteydessä pari sekuntia, joskus ääni todella järisyttävä. Merkkiliike Oulussa on pariin kertaan jo todennut, että käytös täysin normaali.

Tätä viestiketjua lukiessa, on tullut kyllä esiin että vastaavat tapaukset on todettu korjattaviksi vioiksi. Pitääkö vielä voimakkaammin tuoda asia esille vai kokeilla toista merkkihuoltoa?

Nyt tehtiin forte-käsittelyt, joilla pyrittiin vähentämään tyhjäkäynnillä tapahtuvaa koneen käynnin epäsäännöllistä hytkymistä.

WKurki

Autolla oli ensimmäinen huolto (26500 km) tällä viikolla. Huoltoaikaa netistä varatessani mainitsin, että jakoketju pitänyt rallattavaa ääntä joidenkin käynnistysten yhteydessä. Huoltoon autoa viedessä, olivat valmiiksi tilanneet korjauspaketin. Ja vaihtokunnossa oli ketju tosiaan ollut. Seat Centerin Herttoniemen huollolle täydet pisteet asiakaspalvelusta ja muutenkin työn laadusta. Ei ollut edes perinteisesti rattia ja penkkiä rasvattu huollossa :D

Mutta VW-konsernille ei ihan täysiä pisteitä teknisestä laadusta. Ainakin itsellä oli yhtenä ostoperusteena "huoltovapaa" jakopää.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

tet

Lainaus käyttäjältä: koro - 06.07.13 - klo:11:20
Nyt tehtiin forte-käsittelyt, joilla pyrittiin vähentämään tyhjäkäynnillä tapahtuvaa koneen käynnin epäsäännöllistä hytkymistä.

Hytkyykö se lämpimänä myös vaiko vain kylmänä? Kylmällä koneellahan se on ennemmin ominaisuus kuin vika, siis niillä lämpötiloilla jolloin katin lämmityspoltto lähtee päälle startissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 03.07.13 - klo:23:45
koskeekohan se aiemmin mainittu maahantuojan goodwill koodi myös Seatia? altea xl 1.4tsi caxc koodilla ja nätisti laulaa startin jälkeen.. 100% poikkeava soundi aiemmasta. perke**! pitänee vissiin soittaa huoltoon ennen suurempia tuhoja.. vaimo muisti mainita siitä nyt kun kysyin, tehnyt kuulemma jo jonkin aikaa..

//Juha

Itse itselleni vastaten, Seat ei moista tyyppivikaa tunnista eikä myöskään aio tulla hinnassa vastaan. Mitäköhän tässä pitäisi keksiä? Auto on 2008 mallinen ja 83tkm ajettu. Huollot tehty ajallaan.. ostettu karvan yli 40tkm ajettuna, käytettynä liikkeestä syksyllä 2010. Taitaa olla pelikortit vähissä ja oma kukkaro tyhjenemään päin...

//Juha


Sent from my iPad using Tapatalk HD

tet

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 06.07.13 - klo:22:25
Itse itselleni vastaten, Seat ei moista tyyppivikaa tunnista eikä myöskään aio tulla hinnassa vastaan. Mitäköhän tässä pitäisi keksiä? Auto on 2008 mallinen ja 83tkm ajettu. Huollot tehty ajallaan.. ostettu karvan yli 40tkm ajettuna, käytettynä liikkeestä syksyllä 2010. Taitaa olla pelikortit vähissä ja oma kukkaro tyhjenemään päin...

Seuraava kortti kädessä on sitten se kuluttajaneuvoja. Virhevastuu lienee vielä jonkinmoinen 83 tkm ajetulla autolla moottorin tyyppivian suhteen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

koro

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.07.13 - klo:12:16
Hytkyykö se lämpimänä myös vaiko vain kylmänä? Kylmällä koneellahan se on ennemmin ominaisuus kuin vika, siis niillä lämpötiloilla jolloin katin lämmityspoltto lähtee päälle startissa.

Auton ostaessani käytettynä (111tkm) kone hytkyi sekä kylmänä että lämpimänä. Forte -käsittely nyt hieman lievensi oiretta ja ilmeisesti onnistui poistamaan oletettua karstaa. Nyt hytkyminen huomattavasti vähäisempää, vain muutama satunnainen kerta, kun kone on vielä lämpenemään päin.

Ilmeisesti näillä kilometreillä kyseinen pata tuottaa karstaa koneeseen raskaammasta kaasujalasta huolimatta.


leon_13

Lainaus käyttäjältä: koro - 08.07.13 - klo:12:45
Auton ostaessani käytettynä (111tkm) kone hytkyi sekä kylmänä että lämpimänä. Forte -käsittely nyt hieman lievensi oiretta ja ilmeisesti onnistui poistamaan oletettua karstaa. Nyt hytkyminen huomattavasti vähäisempää, vain muutama satunnainen kerta, kun kone on vielä lämpenemään päin.

Ilmeisesti näillä kilometreillä kyseinen pata tuottaa karstaa koneeseen raskaammasta kaasujalasta huolimatta.
Eikö se lain mukaan mene niin, että maahantuojalla tai Seatilla ei enää sen jälkeen ole virhevastuuta jos auton ostaa käytettynä, ainakin niin Seatin huoltokirjassa lukee. Sehän on normaalia, että jos ostaa auton käytettynä niin silloin siitä vastaa myyjä. Liikkeen tapauksessa siis liike ja jos ostaa yksityiseltä niin ei vastuuta. Luonnollisesti liike yrittää sanoa, että vastaan ei tulla sillä juurikin he itse joutuvat maksamaan eikä Wolkswagen konserni.

Opukka

Onko jollakulla heittää faktaa siitä, että onko kaksoisahdettuun TSI-moottoriin tehty muutoksia sen elinkaaren aikana. Eli kiinnostaisi tietää onko ongelmakohtiin kuten öljyputken reititykseen, ketjun kiristinrullaan yms tehty muutoksia vuosien aikana? Eli onko tietystä vuosimallista eteenpäin autoissa uudemman sukupolven kaksoisahdettu pata vai myykö tehdas esim. Touraneihin edelleen sitä samaa pommia voimanlähteeksi?

Omistin joskus vm. 2007 kulkineen, jossa oli 1.4 TSI-DSG voimapaketti, joka toimiessaan oli upea yhdistelmä, mutta valitettavan usein sai autoa pajalla magneettiventtiilien, kompressorikytkimien yms. takia käyttää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Opukka - 10.07.13 - klo:16:54
Onko jollakulla heittää faktaa siitä, että onko kaksoisahdettuun TSI-moottoriin tehty muutoksia sen elinkaaren aikana. Eli kiinnostaisi tietää onko ongelmakohtiin kuten öljyputken reititykseen, ketjun kiristinrullaan yms tehty muutoksia vuosien aikana? Eli onko tietystä vuosimallista eteenpäin autoissa uudemman sukupolven kaksoisahdettu pata vai myykö tehdas esim. Touraneihin edelleen sitä samaa pommia voimanlähteeksi?

Omistin joskus vm. 2007 kulkineen, jossa oli 1.4 TSI-DSG voimapaketti, joka toimiessaan oli upea yhdistelmä, mutta valitettavan usein sai autoa pajalla magneettiventtiilien, kompressorikytkimien yms. takia käyttää.

Öljyputkeen on ainakin tullut muutoksia lämpöeristeen muodossa, mutta muuten motti taitaa olla samaa pskaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

exari

Vähän ot, ainakin jettaa ja sciroccoa myydään samalla motilla myös vielä...seatilla ibizassa myös.

Touho

Vuosi sitten rekisteröidyin foorumille DSG:n ongelmien jälkeen, mutta silloin en vielä kirjoitellut mitään. Nyt päätin kuitenkin tulla jakamaan omat kokemukseni tähän ketjuun kun jo toinen suosituimmista remonteista osui kohdalle.

Auto siis, Skoda Octavia 90 kW 1.4 TSI (CAXA) vm 2009 ja mittarissa nyt 90 000. Vajaa kuukausi sitten käytetty määräaikaishuollossa ja silloin ei havaittu mitään ongelmia. Varmuuden vuoksi ajattelin hoitaa huollon ennen kesälomaa, jotta saa sitten lomalla ajella hyvillä mielin. Reilu viikko sitten havaitsin tuon jakoketjun löystymisen, kun satuin itse seisomaan auton vieressä kun se käynnistettiin. Nyt on auto käytetty tarkistuksessa ja tuomiona jakoketjun, ketjun kiristimen ja öljypumpun uusiminen. Huomiseen menee ennen kuin saan varmistuksen minkä verran maahantuoja/tehdas mahdollisesti maksaa rempasta ja millainen osuus jää itselle. Pikkasen jännittää mitä tulee maksettavaksi, mutta onneksi kerkesin viemään auton tarkistettavaksi ennen kuin mitään pahempaa tapahtui.

Eli huomiseen odotellaan ja sitten päivitellää lisää omista kokemuksista.

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Touho

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 16.07.13 - klo:21:12
Miksi öljypumppu? onko paineet  vajaat..?
Eipä sanottu miksi sekin vaihdetaan. Täytyy huomenna kysästä kun soittelevat hinta-arviota.

Sokota09

#2009
Ilman öljypumppua tuo remppa pitäisi kustantaa n. 1000 â,¬:a merkkiliikkeen huollossa.

Osat n. 200 â,¬:a ja työ n. 800. Tuollaisesta rempasta veloitetaan koko päivän mukaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy