TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Molder

Morjesta pöytään

Piti rekisteröityä tänne kun alko hatuttaa  >:(

Autona 2010 Golf Variant 1,4 TSI 90kw manuaali. Kilsoja 90tkm

Kävi sitten niin että tuli tuo nokkaketju ongelma. Oireina oli tajuton rohnotus käynnistettäessä ja koneen tutina. Kylmänä kone vispaa oikein kunnolla ja lämpimänä tyhjäkäynnilläkin niin että matkustajatkin sen huomaa. 180â,¬ tulee maksettavaa, ketju ja kiristin.

Ei nyt maata kaada MUTTA: auto meni Hertsikan VW-huoltoon siksi että vaihdelaatikko meni vaihtoon. Ilmeni lonksumisena nostettaessa kytkintä + muita epämääräisiä ääni.

Samassa sitten vielä huomasivat että kytkimen työsylinteri pitää uusia naksumisen vuoksi. Hintaa 400â,¬.

Nyt ei ole laatu ollut kohdillaan.

n. 600â,¬ tulee itselle maksettavaksi. Ajattelin kyllä vielä keskustella asiasta kun haen pois. Kolme päivää pajalla...





RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Molder - 16.05.13 - klo:12:48
Morjesta pöytään

Piti rekisteröityä tänne kun alko hatuttaa  >:(

Autona 2010 Golf Variant 1,4 TSI 90kw manuaali. Kilsoja 90tkm

Kävi sitten niin että tuli tuo nokkaketju ongelma. Oireina oli tajuton rohnotus käynnistettäessä ja koneen tutina. Kylmänä kone vispaa oikein kunnolla ja lämpimänä tyhjäkäynnilläkin niin että matkustajatkin sen huomaa. 180â,¬ tulee maksettavaa, ketju ja kiristin.

Ei nyt maata kaada MUTTA: auto meni Hertsikan VW-huoltoon siksi että vaihdelaatikko meni vaihtoon. Ilmeni lonksumisena nostettaessa kytkintä + muita epämääräisiä ääni.

Samassa sitten vielä huomasivat että kytkimen työsylinteri pitää uusia naksumisen vuoksi. Hintaa 400â,¬.

Nyt ei ole laatu ollut kohdillaan.

n. 600â,¬ tulee itselle maksettavaksi. Ajattelin kyllä vielä keskustella asiasta kun haen pois. Kolme päivää pajalla...

Saitko sijaisautoa tilalle?

ps. itse tämän samaisen tuskan kokeneena.

Molder

Eipä sieltä mitään tarjottu. kyselivät vain että olisiko teillä itsellä saatavissa mitään vara-autoa kun mainitsin että autoa tarvittaisiin nopeasti. Tosiaan kolme päivää pajalla. Huomenna pitäisi saada auto takas.

Sokota09

Terve,

Uutenä jäsenenä tällä palstalla. Ja yllättäen, ongelmia Octavian 1.4 TSI koneen kanssa, vuosimalli -09 ja kilometrejä pyöreästi 84 000 mittarissa. Viimeisen kahden kuukauden aikana, kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut muutaman sekunnin mittainen rallatus, mitä täälläkin on kerrottu. Kävin tänään Metro Autossa (Ala-Tikkurila), niin sanoivat, että tuopa auto tarkastettavaksi ensi viikolla (torstaina). Yritin siinä sitten huollon kaverilta vähän kysellä, mistä moinen voisi johtua, niin kaveri ei sanonut mitään, pyysi vain rekkarin ja kertoi avoimen ajan huoltoon. Aloitin keskustelun kertomalla, että mahdollinen ongelma jakoketjussa. Hintaa tuolle tarkastukselle tulee n. 100 â,¬:a. Mutta miten käy, jos auto joutuu pajalla ja palikat menevät vaihtoon? Menevätkö kustannukset omasta kukkarosta vai onko Helkama-auto tullut näinkin "iäkkäissä" autoissa vastaan kustannuksissa tai korvannut koko lystin?

eGetin

Sietää ainakin tulla, ei kukaan voi olettaa että ketjujakopää pitäisi uusia alle 200tkm aikana varsinkaan vain neljä vuotta vanhasta autosta.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.05.13 - klo:19:42
Sietää ainakin tulla, ei kukaan voi olettaa että ketjujakopää pitäisi uusia alle 200tkm aikana varsinkaan vain neljä vuotta vanhasta autosta.

Jep, näin minä olettaisin myös. Sellaisen huhun olen kuullut, että korvattaisiin koko lysti, jos auto max neljä vuotta vanha tai 100tkm ajettu. Pitääköhän tuo kutinsa? Ei kyllä kiinnostaisi laittaa jenin jeniä kiinni moiseen mahdolliseen remonttiin, kun auton pitäisi tosiaan kestää tuonkin moottorinosan puolesta muutaman kilometrin pidempään.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.05.13 - klo:19:52
Jep, näin minä olettaisin myös. Sellaisen huhun olen kuullut, että korvattaisiin koko lysti, jos auto max neljä vuotta vanha tai 100tkm ajettu. Pitääköhän tuo kutinsa? Ei kyllä kiinnostaisi laittaa jenin jeniä kiinni moiseen mahdolliseen remonttiin, kun auton pitäisi tosiaan kestää tuonkin moottorinosan puolesta muutaman kilometrin pidempään.

Samaa ne minullekin sanoi.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.05.13 - klo:19:05
Terve,

Uutenä jäsenenä tällä palstalla. Ja yllättäen, ongelmia Octavian 1.4 TSI koneen kanssa, vuosimalli -09 ja kilometrejä pyöreästi 84 000 mittarissa. Viimeisen kahden kuukauden aikana, kylmäkäynnistyksen yhteydessä tullut muutaman sekunnin mittainen rallatus, mitä täälläkin on kerrottu. Kävin tänään Metro Autossa (Ala-Tikkurila), niin sanoivat, että tuopa auto tarkastettavaksi ensi viikolla (torstaina). Yritin siinä sitten huollon kaverilta vähän kysellä, mistä moinen voisi johtua, niin kaveri ei sanonut mitään, pyysi vain rekkarin ja kertoi avoimen ajan huoltoon. Aloitin keskustelun kertomalla, että mahdollinen ongelma jakoketjussa. Hintaa tuolle tarkastukselle tulee n. 100 â,¬:a. Mutta miten käy, jos auto joutuu pajalla ja palikat menevät vaihtoon? Menevätkö kustannukset omasta kukkarosta vai onko Helkama-auto tullut näinkin "iäkkäissä" autoissa vastaan kustannuksissa tai korvannut koko lystin?

Saman ikäinen minullakin mutta VW. 200e tuli itselle maksettavaa, toki minulle vaihdettiin jakopään kilkkeet + turbo. Tuo 200e taisi tulla tuosta turbo rempasta.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 17.05.13 - klo:20:16
Saman ikäinen minullakin mutta VW. 200e tuli itselle maksettavaa, toki minulle vaihdettiin jakopään kilkkeet + turbo. Tuo 200e taisi tulla tuosta turbo rempasta.

Pitäkää nyt prkle puolenne siellä huollossa. Itsellä DSG7 vaihdettu takuuseen 88tkm:ssä. Jakoketju antautui ajossa 118tkm:ssä. Turbo ja iso osa koneesta vaihtoon. Kaikki myyntiliikkeen piikkiin. Kyseessä V Variant -09 118kw TSI. Ei nyt 3 vuotta vanhassa autosta pidä maksaa valmistajan tekemiä källejä.

livejungle

Noniin uudella jakoketjulla ja kiristimellä ajettu 12000km. 142->154tkm
Arvatkaapa mitä, jälleen rallattaa/pärisee käynnistettäessä.. Lähes joka kerta. ;D
Pitkäänhän niitä hiljaisia käynnistyksiä kestikin, noin 10000km..
Kait se sit on oltava ominaisuus...  :P

M_M

Minä vein oman autoni tänään seisoskelemaan liikkeen pihalle. Keskiviikkona arvoisa raati suorittaa koekäynnistyksen ja antaa tuomion. Ilmoitin kyllä jo autoa viedessäni että en ota takaisin ennenkuin ketju on vaihdettu... Osat sekä aikaa korjaukseen on kyllä jo valmiiksi varattu, joten ilmeisesti eivät itsekään juuri uskoneet etteikö remppaa tarvittaisi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

skriko

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 20.05.13 - klo:16:54
Noniin uudella jakoketjulla ja kiristimellä ajettu 12000km. 142->154tkm
Arvatkaapa mitä, jälleen rallattaa/pärisee käynnistettäessä.. Lähes joka kerta. ;D
Pitkäänhän niitä hiljaisia käynnistyksiä kestikin, noin 10000km..
Kait se sit on oltava ominaisuus...  :P

Mitä oli autollasi ajettu ostaessasi. Missä kilometissä alkoi ekan kerran rallattaan vanhalla ketjulla??

livejungle

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.05.13 - klo:19:10
Mitä oli autollasi ajettu ostaessasi. Missä kilometissä alkoi ekan kerran rallattaan vanhalla ketjulla??

Ostaessa oli 105tkm ja ekat satunnaiset lievät rallatukset huomasin heti niillä paikoin. Paheni lopulta niin pahaksi että vaihdettiin ketju kiristin 142tkm kohdalla.
Onhan tuolle uudelle ketjulle/kiristimelle ja työlle vielä takuuta 18kk jäljellä.

Tarkemmin kun mietin niin uusi ketju kesti 3kk/6tkm kilometriä ääneti, eikä 10tkm.. Silloin tuli ekat tosi satunnaiset pienet rallatukset. Nyt takana 6kk/12tkm ja rallattaa lähes joka toisella kerralla.
Ei tietenkään ole vielä niin paha kuin eka ketju/kiristin.
Laitetaan tähän kulkine jos vaikka profiiliin vaihtuu jossain vaiheessa uusi.  ;)
Octavia 1.4TSI 90kw / DSG7 -09


Karvis

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 20.05.13 - klo:20:01
Uusi ketju kesti 3kk/6tkm kilometriä ääneti. Nyt tosiaan takana 6kk/12tkm ja rallattaa lähes joka toisella kerralla.
Ei tietenkään ole vielä niin paha kuin eka ketju/kiristin.
Laitetaan tähän kulkine jos vaikka profiiliin vaihtuu jossain vaiheessa uusi.  ;)
Octavia 1.4TSI 90kw / DSG7 -09



Eli sama tilanne kuin minulla ensimmäisen Ocun kanssa, muutaman tonnin pysyi hiljaa uudella ketjulla. Motti oli 1.6FSI.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 20.05.13 - klo:20:01
Ostaessa oli 105tkm ja ekat satunnaiset lievät rallatukset huomasin heti niillä paikoin. Paheni lopulta niin pahaksi että vaihdettiin ketju kiristin 142tkm kohdalla.

Tarkoitatko pahenemisella äänen kovenemista, pitempiaikaisuutta vai ainoastaan sitä, että se kuului melkein joka käynnistyksellä. Syttyikö koetauluun jotain vikavaloja tai oliko vikakoodeja. Mulla kuului ekan kerran joku rääkäisy kun autolla oli ajettu 12 800. Joskus kuuluu ja joskus ei kuulu mitään. Silloin ei koskaan kuulu mitään jos auton käynnistää esim 5 minuutin tai pienemmän ajan päästä sammuttamisesta. Joskus rääkäisee pahemmin joskus lievemmin. Joskus menee 5 käynnistystä ilman ääntä, joskus ääntelee kahdesti peräkkäin.

livejungle

#1905
Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.05.13 - klo:22:17
Tarkoitatko pahenemisella äänen kovenemista, pitempiaikaisuutta vai ainoastaan sitä, että se kuului melkein joka käynnistyksellä. Syttyikö koetauluun jotain vikavaloja tai oliko vikakoodeja. Mulla kuului ekan kerran joku rääkäisy kun autolla oli ajettu 12 800. Joskus kuuluu ja joskus ei kuulu mitään. Silloin ei koskaan kuulu mitään jos auton käynnistää esim 5 minuutin tai pienemmän ajan päästä sammuttamisesta. Joskus rääkäisee pahemmin joskus lievemmin. Joskus menee 5 käynnistystä ilman ääntä, joskus ääntelee kahdesti peräkkäin.

Rallatusääni koveni, ei enää mitään pientä vaan semmoinen kunnon rääkäisy rallatus, että päät kääntyi pihassa ja tuntui kohta jonkun hajoavan. Mitään vikavaloja ei kuitenkaan syttynyt.
Ennen ketjun/kiristimen vaihtoa rallatus oli pahimmillaan tämmöinen kun tässä videossa. Hävetti helvetisti käynnistää julkisilla paikoilla koko vekotinta.
Ketju oli venynyt..

Golf 1.4 TSI Noisy engine sound.


Tällä hetkellä uuden 12tkm ajetun ketjun rallattava ääni muistuttaa tätä hieman miedompana. Tekee tämän joka toinen kerta.

VW 1.2 TSI Problems (second timing chain)

Tältähän sen pitäisi kuulostaa, ainakin uusi kuulosti ensimmäiset 6000tkm ja nyt joka toinen kerta.  ;)

1.4tsi engine sound.avi


skriko

Mulla kuuluu just tommonen ääni kun tuolla ylimmässä videossa. Silloin siis kun se kuuluu. Ihmetyttää vaan jos vika on kiristimessä, että öljynpaineella toimiva kiristin ei kiristä ketjua välittömästi kännistettäessä, vaan vasta muutaman sekunnin päästä, niin miksi se ääni ei sitten kuulu joka käynnistyskerralla. Miksi se öljynpaineella toimiva kiristin ei sitten pelaa tai ole pelaamatta aina. Tai onko vika siinä että aina ei ole öljynpainetta, ja miksi sitten toisinaan on ja toisinaan ei.

livejungle

Jos ensimmäisen videon kaltainen, niin kannattaapi varmaan ottaa yhteyttä huoltoon asian tiimoilta..   :'(

skriko

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 20.05.13 - klo:23:24
Jos ensimmäisen videon kaltainen, niin kannattaapi varmaan ottaa yhteyttä huoltoon asian tiimoilta..   :'(

Ekassa huollossa mainitsin asiasta. Sitten olen pari kertaa käynyt korjauttamassa autoa muusta viasta ja maininnut asiasta. Sanoivat etteivät tee asialle mitään, kun eivät ole kuulleet ääntä. Mun tuurilla ei tietenkän silloin rääkäissyt. Soitin maahantuojalle, jossa kaveri sanoi etteivät tee mitään, koska asentaja ei ole kuullut ääntä, eikä ole tullut vikavaloja eikä -koodeja. Pyysi viemään auton korjaamolle. Käyvät kuulemma aamulla käynnistämässä josko saisivat äänen kuulumaan. En viitsi viedä autoani päiväkausiksi korjaamolle makaamaan, kun eivät ota yöksi sisään ja piha on paikassa jossa on tehty ilkivaltaa. Jos hajoaa niin korjatkoon sitten. Ajattelin että jos ei nyt ääni ihan hirveästi pahene ja rupea kuulumaan joka kerta, niin vien ensi keväänä auton korjaamolle seisomaan. Pakkohan se korjata on, eihän tuollaista autoa viitsi edes myydä kenellekään.

Santeri

Tosta rallatus jutusta oma huomio.
Eli koneena 1.8tsi niin välillä startissa rallattaa todella pienen hetken.
Tuli pistettyä merkille että ääntä pitää vaan jos on jyrkkään mäkeen parkkeerattu taikka öljyn pinta matala (kun vähän ennen huoltoa alko öljy koneelle maistumaan).
Eli öljynpaineeseen liittyy.


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

M_M

Voi v-ttu, etten paremmin sano. Pajalta tuli puhelu että jakopää on nyt laitettu uusiksi. Tarkka hinta ei ollu vielä laskettuna mutta pyöreästi parin tonnin pintaan. Maahantuoja kuulemma korvaa tämän ikäisestä autosta (vähän yli 6 vuotta ja 92tkm) 50%. Tonni jäisi siis itselle maksettavaa tästä riemusta.

Puhelimessa sain epämääräistä listausta kustannusten koostumisesta, mm. nokka-akselin säädin oli vaihdettu (500â,¬). Pyydän vielä tiskiltä tarkan listan vaihdetuista osista, koska muuten ei mene jakeluun miten se voi olla noin kallista. Itse ketju oli satasen luokkaa, siihen kiristimet, laahaimet, uudet öljyt koneeseen... ei siltikään täsmää?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Foxit

Edelleenkin suosittelisin kääntymään näissä epäilyttävissä tapauksissa kuluttajaneuvontaan. Minusta on jotenkin kummallista että kuluttaja joutuu edes osallistumaan kustannuksiin tapauksessa, jossa jakopään ketju on määritelty kestävän auton eliniän. 92 tkm ei minusta voi pitää auton kestoikänä... Eri asia sitten olisi jos huolto-ohjelmaan olisi todellakin merkitty että ketju ja kiristin tulee vaihtaa esim. 60 tkm välein.

Pistää kieltämättä hatuttamaan Volkkarin suhtautuminen näihin asioihin. Mukamas tullaan vastaan huoltokustannuksissa ja revitään sitten vielä ihan posketon hinta tuolle huollolle! Tällä menolla ihmetyttää että Volkkarin brandi pysyisi yhtä haluttavana tulevaisuudessa. Monet muut merkit kun ovat saaneet pahemman luokan tahrat paljon pienemmistä suunnittelu/valmistusvirheistä ja nämä ovat sitten eläneet hyvin pitkään.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Taky

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.05.13 - klo:11:18
Itse ketju oli satasen luokkaa, siihen kiristimet, laahaimet, uudet öljyt koneeseen... ei siltikään täsmää?

+ työt a 80-100â,¬/h....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

M_M

Juu, kuuden tunnin työt siihen oli laskutettu. Jos lasketaan siitä 600â,¬ ja tuosta säätimestä 500â,¬, jää vielä 900â,¬. Ketju ja siihen kuuluvat osat sekä moottoriöljyt eivät minusta voi millään maksaa niin paljoa. Pelkän ketjun hinnaksi siis sanottiin noin satanen.

Mutta katsotaan kun pääsen autoa hakemaan, ehkä sieltä löytyy sellainen lappunen joka todistaa että kaikki on täysin aiheellista kustannusta. Itse uskon että oikeasti maahantuoja yrittää laskuttaa minulta about kaikki todelliset kustannukset, vaikka esittää olevansa jalomielinen maksamalla puolet. Kunnes toisin todistetaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Rice

Omaan 1.2TSI Octaviaan vaihdettiin takuuseen ketju pari viikkoa sitten. Kun hain auton niin näytettiin
lappu jossa tehdyt työt eriteltynä, koknaissummana ~750;-. Tämä sisälsi uuden ketjun korjausarjan, uudet öljyt,
uuden öljyn suodattimen ja työt. 
Opel Astra
Volvo V60

skriko

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 22.05.13 - klo:11:43
Edelleenkin suosittelisin kääntymään näissä epäilyttävissä tapauksissa kuluttajaneuvontaan. Minusta on jotenkin kummallista että kuluttaja joutuu edes osallistumaan kustannuksiin tapauksessa, jossa jakopään ketju on määritelty kestävän auton eliniän. 92 tkm ei minusta voi pitää auton kestoikänä... Eri asia sitten olisi jos huolto-ohjelmaan olisi todellakin merkitty että ketju ja kiristin tulee vaihtaa esim. 60 tkm välein.


Jos jakoketjun elinikä katsotaan olevan noin 400 000 km, niin silloin asiakas joutuisi tuossa tapauksessa maksamaan korjauksesta 23%, eli 460â,¬.

Sleeper^

Mitenköhän mahtaa pikkusiskon auton kanssa käydä, viime kesänä ostettu Ocu II 1.4 TSI 90Kw. Taitaa tämä sama ongelma koskea myös sitä ? En nyt millään kerinnyt (lue: jaksanut) kahlata koko topicia läpi työpäivän aikana. Taitaa tällä hetkellä olla mittarissa joku 15-20tkm. Onko noihin jo vaihdettu se öljyputki joka menee tukkoon vai onko vieläkin sama p*ska ?

M_M

Maksettavaa jäi lopulta 860â,¬ joka on puolet todellisista kustannuksista. Tällä rahalla on saatu vaihdettua ketju+kiristin+laahaimet, nokka-akselin säädin 03C109088E, uusi öljyputki turbolle ja tietysti uudet öljyt+suodatin moottoriin.

Tässä hiertää nyt kaksi asiaa. Toisena tuo kustannusten jako 50-50, joka siis antaa olettaa että ketjun normaali käyttöikä on noin 92tkm x 2 = 184tkm? Toisena tuo nokka-akselin säätimen vaihto joka on kallein yksittäinen kohta koko listauksessa, 492,52â,¬ (minun osuuteni puolet tuosta). En ole aiemmin tiennyt että tämäkin osa pitäisi vaihtaa.

Kohdistan seuraavan kyselyn maahantuojalle, kysellen että onko tosiaan volkkarin moottorin normaali käyttöikä vain tuon 184tkm kuten kustannusten jakautuminen antaa olettaa. En usko että saan keneltäkään senttiäkään rahaa takaisin, mutta kyselenpä nyt kuitenkin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Asterion

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.05.13 - klo:18:53

Kohdistan seuraavan kyselyn maahantuojalle, kysellen että onko tosiaan volkkarin moottorin normaali käyttöikä vain tuon 184tkm kuten kustannusten jakautuminen antaa olettaa. En usko että saan keneltäkään senttiäkään rahaa takaisin, mutta kyselenpä nyt kuitenkin.

Tsemppiä! Mitä useampi jaksaa pitää painetta maahantuojan suuntaan sitä parempi meille kaikille TSI-moottoriin päätyneille. Jos maahantuoja jatkaa kilpipuolusteuksessa, niin eikun yhteys Kuluttajaviranomaiseen, kuten täälläkin on monesti neuvottukin.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Sleeper^ - 22.05.13 - klo:17:53
Mitenköhän mahtaa pikkusiskon auton kanssa käydä, viime kesänä ostettu Ocu II 1.4 TSI 90Kw. Taitaa tämä sama ongelma koskea myös sitä ? En nyt millään kerinnyt (lue: jaksanut) kahlata koko topicia läpi työpäivän aikana. Taitaa tällä hetkellä olla mittarissa joku 15-20tkm. Onko noihin jo vaihdettu se öljyputki joka menee tukkoon vai onko vieläkin sama p*ska ?
Turbon öljyputki vaihdetaan ainoastaan vanhaan 103kW 1.4 TSI -moottoriin. BMY-koodilla muistaakseni. Siinä se meni liian läheltä pakosarjaa eristämättömänä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy