TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

ram1

Tossa kuukausi sitten kerroin kun duunikamun 07vm.Tsi Golfista hajos jakopää.Moottori vaihdettiin.Meni pari viikkoo niin vikavalo sytty.Joku läppä vaihdettiin.Siitä kaksi viikkoa niin hajos turbo.Ei käy kateeksi.Autolla ajettu 80tkm.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 21.11.12 - klo:16:50
Ainakin osaluettelon pohjalta kaikki vaihdettu (~28 osaa).
6000km jälkeen n. vko sitten ääni palasi.
Aika harmilliselta kuulostaa. Kannattaa varmaankin mennä korjaamolle neuvonpitoon, mitä pitäisi tehdä.
Joutilas 76v

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: maraarni - 21.11.12 - klo:17:12
Tuo oikein suunniteltu taitaa olla avainsana. Jonkinlainen räikkä näissäkin on kuvien perusteella, mutta ilmeisesti pettää..

Joissain moottoripyörien kiristimissä on ollut ongelmana se, että koko mäntä pullahtaa ulos kun ketju on riittävän venynyt. Jos se pääsee ulos tyhjäkäynnillä, selvitään ehkä pienin vaurion mutta usein on edessä uuden koneen hommaaminen. Ehkä tämäkin on suunniteltu oikein mutta ketju on venynyt paljon odotettua nopeammin.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 21.11.12 - klo:20:17
Joissain moottoripyörien kiristimissä on ollut ongelmana se, että koko mäntä pullahtaa ulos kun ketju on riittävän venynyt. Jos se pääsee ulos tyhjäkäynnillä, selvitään ehkä pienin vaurion mutta usein on edessä uuden koneen hommaaminen. Ehkä tämäkin on suunniteltu oikein mutta ketju on venynyt paljon odotettua nopeammin.

Olen jotenkin moottoreita purkaessa ja kasatessa huomannut, että mäntä on yhdistetty kampiakseliin. Mistäs tässä on kysymys ?

Uge

Ei ainakaan 1,2 TSI:n kiristimessä ole mitään räikkää.

Octavia II RS

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Mäkkäri

Vaimon A 3:n ääntelee(säksättää n.2 s) kylmäkäynnistyksessä juuri noiden edelläolevien videoiden mukaisesti. Jakopää korjattu n. 10.000 km sitten samoin turbo pariinkin otteeseen. Taas siis asiaa marmorille >:(. Itse jotenkin oletin äänen johtuvan hydraulisista venttiilinostimista mutta olisiko ääni sittenkin jakopään aiheuttama? Ã,,äni ilmeni heti ensimmäisessä kylmäkäynnistyksessä rempan jälkeen ja jatkunut muuttumattomana siitä lähtien. Lämpöisenä ei ääntele. 1.2 tsi kysymyksessä ja kilsoja 31.000km. Onneksi autolla on takuuta vielä jäljellä ja osille+ työlle kertoivat Laakkosella myönnettävän 2 v takuun.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Kameleontti

Millaisia kokemuksia on koneista, joihin tuo jakoketju on vaihdettu? Onko ongelma poistunut suht pysyvästi vai onko tuolla taipumusta uusia?
VCDS@Helsinki, PM

Redown

Reilut 30tkm ajettu ketjun vaihdon jälkeen eikä ongelmia havaittavissa... Yhteensä mittarissa 67tkm..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

Kameleontti

Itsellä reilut 20tkm takana ketjun vaihdon jälkeen ja satunnaisesti startatessa 2-3 sekunnin rallatus.
VCDS@Helsinki, PM

dolmar

Moro! Jos jollakin on VCDS käytettävissä, niin olisi mielenkiintoista vertailla hieman eräitä mitta-arvoja liittyen nokkaketjun venymään. 1.4 tsi:ssä löytyy measurement block 93 steering angle nokka-akselin ohjaukseen liittyen ja arvot kahdesta eri autosta tarkistettuna n.110-112 astetta (mutta mistä?) ja nokka-akselin säätimen perusasento tyhjäkäynnillä 19,5 astetta myöhäisellä. Vielä mielenkiintoisempi arvo löytyy 1.2 tsi:ssä; camshaft position sensor signal edge adapted value 1...7 luettuna kentästä advanced measurement block. Nämä arvot ovat olleet omassa autossani noin  -2/+5 astetta joka kohdassa. Olen lukenut ne usemman kerran 16 tkm aikana ja ihan pientä hajontaa/liukumaa arvoissa on ollut.

the_raz

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 14.11.12 - klo:17:20
Tänään viety auto taas takaisin pajalle - syynä öljyvuoto joka nyt on niin runsasta että lätäköt parkkipaikalla näkee syyspimeässäkin. Tällä kertaa pääsin jatkamaan matkaa Smartilla ja auto jäi sinne toistaiseksi. Katsotaan mitä sitten seuraa...
No niin, oma auto saatu taikaisin reilun viikon jälkeen. Smarttikin vaihtui Peugeot 308:ksi kun selvisi että on vähän piemmästä ajasta kyse. Öljyvuotoa eivät millään meinanneet saada loppumaan, niin tilasivat uuden öljypohjan ja liimasivat vielä kerran. Kun vuoto edelleenkin jatkoi selvisi että vuotoa oli jossain vaihteiston läheisyydelläkin, ja tarkempi tutkimus osoitti että öljyä oli päässyt valumaan kytkimen puolelle. En saanut tietoa oliko tämä vika joka oli ilmennyt sattumalta samaan aikaan, vai jokin virhe heidän osaltaan. Loppujen lopuksi sain oman autoni takaisin ja siihen oli öljypohjan lisäksi vaihdettu myös kytkinpakat (joita siis vuotava öljy oli tuhonnut), ja sitten sovittiin vielä pienestä hyvityksestä seuraavan huolton hinnoista. Eli jos auto nyt taas toimii niin kaikki päättyi sittenkin onnellisesti tämän osalta.

katteja

Tervehdys.

Onko jossakin kootusti tietoa mistä moottoreista on kysymys näissä jakoketju ongelmista. Eli moottorin koko, koodi jne niin jaetaan tietoa..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

SNG

En tiedä onko täällä ollut kiristimien eroista puhetta.

Mutta Laakkosella huoltoneuvoja kertoi, että Audeissa ei ole ollut kuin yksittäisiä tapauksia, eikä yhtään 1.8 Tsi:ssä. Sanoi että kiristin olisi erilainen Audeissa. Voisiko tässä olla perää?

Enemmän täälläkin ongelmatarinat ovat keskittyneet VW-Skoda akselille.

Täältä valaistuneena kävin jakoketjuasian hyvinkin huolella huoltoneuvojan kanssa läpi ennen äidin A3 SB 1.8Tsi:n huoltoa. Niin kyseinen auto käy hiljaa niin käynnistettäessä kuin muutenkaan. Mitään rohinoita tai kalkatuksia ei kuulu. Kilometrejä vajaa 70 tkm. Moottorin koodia en ole tsekannut. VM 2008.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.12.12 - klo:11:26
En tiedä onko täällä ollut kiristimien eroista puhetta.

Mutta Laakkosella huoltoneuvoja kertoi, että Audeissa ei ole ollut kuin yksittäisiä tapauksia, eikä yhtään 1.8 Tsi:ssä. Sanoi että kiristin olisi erilainen Audeissa. Voisiko tässä olla perää?

Enemmän täälläkin ongelmatarinat ovat keskittyneet VW-Skoda akselille.

Täältä valaistuneena kävin jakoketjuasian hyvinkin huolella huoltoneuvojan kanssa läpi ennen äidin A3 SB 1.8Tsi:n huoltoa. Niin kyseinen auto käy hiljaa niin käynnistettäessä kuin muutenkaan. Mitään rohinoita tai kalkatuksia ei kuulu. Kilometrejä vajaa 70 tkm. Moottorin koodia en ole tsekannut. VM 2008.
Herneitä ei sit tarvi vetää kitusiin mutta pitääkö tämä legenda sittenkin paikkaa että volkkarit tehdään audin varaosista?

katteja

Perheemme käytössä oleva rocco kulkee tuolla EA888 moottorilla..jossakin on ollut keskustelua että vesipumppuja on jouduttu vaihtaa, onkohan se kuinkakin arvokasta lystiä..?

Mahtaako toi olla yhtäänkään parempi tai saman veroinen kuin EA133.

Voimaahan tuosta EA133 koneesta on revitty ulos ihan mukavasti..

2.0 R4 16v TSI/TFSI 132-155kW (EA888)
Manufacturing commenced March 2008.
identification
parts code prefix: 06H, 06J; ID codes: CAEA, CAEB, CAWB, CCZA, CDNB, CDNC
engine displacement & engine configuration
1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) EA888 inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder; compression ratio: 9.6:1 (10.3:1 A3 Cabrio 2009), 88 mm (3.46 in) cylinder spacing
cylinder block & crankcase
GJL 250 grey cast iron; 33 kg (73 lb), die-forged steel crankshaft with five 58 mm (2.28 in) diameter main bearings, two toothed chain-driven counter-rotating balance shafts suppressing second degree free inertial forces and oil pump, horizontal-baffled oil sump
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, toothed chain-driven double overhead camshaft (DOHC), continuous vane-adjustable variable intake valve timing, Audi variants have two-stage "valvelift" inlet valve lift variable control
aspiration
hot-film air mass meter, cast alloy throttle body with electronically controlled Bosch E-Gas 'drive by wire' throttle butterfly valve, plastic variable length controlled intake manifold with charge movement flaps controlling combustion chamber air movement, BorgWarner K03 water-cooled turbocharger incorporated in exhaust manifold, sandwiched central front-mounted intercooler (FMIC)
fuel system
fully demand-controlled and returnless; - fuel tankâ€"mounted low-pressure fuel pump; Fuel Stratified Injection (FSI): single-piston high-pressure injection pump driven by a four-lobe cam on the exhaust camshaft supplying up to 190 bars (2,760 psi) fuel pressure in the stainless steel common rail fuel rail, four combustion chamber sited direct injection sequential solenoid-controlled six-hole fuel injectors, air-guided combustion process, multi-pulse dual-stage injection during the induction and compression stroke with homogeneous mixing, stratified lean-burn operation with excess air at part load, 95 RON ultra-low sulphur unleaded petrol
ignition system & engine management
centrally positioned longlife spark plugs, mapped direct ignition with four individual direct-acting single spark coils; Bosch Motronic MED 17 electronic engine control unit (ECU), cylinder-selective knock control via two knock sensors, permanent lambda control
exhaust system
cast iron exhaust manifold (with integrated turbocharger), close-coupled and main catalytic converters - both ceramic
DIN-rated motive power & torque outputs and applications - VW/Audi non-valvelift variants
147 kilowatts (200 PS; 197 bhp) @ 5,100-6,000 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,800-5,000 rpm â€" CCTA/CBFA: 2009 VW Golf Mk5 GTI (North American markets only), VW Jetta Mk5, VW Passat B6, VW CC, Audi A3 (8P)
147 kilowatts (200 PS; 197 bhp) @ 5,100-6,000 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,700-5,000 rpm â€" CAWB: Audi A3 Cabriolet, VW Scirocco, CCZA: Audi TT, Å koda Superb Mk2 (3T)
155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 5,300-6,200 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,700-5,200 rpm â€" CCZB: VW Golf Mk6 GTI, VW Scirocco, VW Passat B6, VW CC, SEAT Altea Freetrack.
DIN-rated motive power & torque outputs and applications - Audi/SEAT valvelift variants
132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 4,200-6,000 rpm; 320 newton metres (236 lbf·ft) @ 1,500-4,000 rpm â€" CAEA/CDNB: Audi A4 (B8), Audi Q5
155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 4,300-6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,500-4,200 rpm â€" CAEA/CAEB/CDNC: Audi A4 (B8), Audi A5, Audi Q5, SEAT Exeo
155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 4,300-6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,600-4,200 rpm : Audi TT Mk2 (8J), engine is installed transversely
155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 5,000-6,200 rpm; 300 newton metres (221 lbf·ft) @ 1,800-4,900 rpm : Audi Q3, engine is installed transversely
reference
"Audi adds 2.0 TFSI with Valvelift to A5 Coupé". PaulTan.org. 25 June 2008. Retrieved 4 September 2009.
"SEAT Exeo with new engines". Auto-motor-und-sport.de. 3 May 2008. Retrieved 5 May 2010.
[edit]awards
was winner of the "1.8-litre 2.0-litre" category in the 2009 annual competition for International Engine of the Year.
[edit]
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Karvis

Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.12.12 - klo:11:26
En tiedä onko täällä ollut kiristimien eroista puhetta.

Mutta Laakkosella huoltoneuvoja kertoi, että Audeissa ei ole ollut kuin yksittäisiä tapauksia, eikä yhtään 1.8 Tsi:ssä. Sanoi että kiristin olisi erilainen Audeissa. Voisiko tässä olla perää?

Enemmän täälläkin ongelmatarinat ovat keskittyneet VW-Skoda akselille.

Täältä valaistuneena kävin jakoketjuasian hyvinkin huolella huoltoneuvojan kanssa läpi ennen äidin A3 SB 1.8Tsi:n huoltoa. Niin kyseinen auto käy hiljaa niin käynnistettäessä kuin muutenkaan. Mitään rohinoita tai kalkatuksia ei kuulu. Kilometrejä vajaa 70 tkm. Moottorin koodia en ole tsekannut. VM 2008.

Ainahan ne viat on merkkiliikkeen mukaan yksittäistapauksia tai niistä ei ole kuultukaan ::) Sama CDAA motti näyttäisi oleavan Audissa kuin Skodassakin, tuskimpa sinne mitään erillaisia osia asennetaan Audia varten.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SNG

LainaaAinahan ne viat on merkkiliikkeen mukaan yksittäistapauksia tai niistä ei ole kuultukaan  Sama CDAA motti näyttäisi oleavan Audissa kuin Skodassakin, tuskimpa sinne mitään erillaisia osia asennetaan Audia varten.

Niinpä  :-X

Tosin myönsi avoimesti, että VW-puolella tapauksia on ollut melkolailla ja juuri 1.4:ssa.

Jos jollakulla on varaosalistoihin pääsy, niin tämänhän voisi helposti tsekata. Eihän tarvita kuin pieni ero ketjun, ketjupyörästön tai kiristimen revisiossa eli kehitysversiossa, niin voisi selittyä tällä.

Olenko ainoa, joka on sitä mieltä että Audi-puolella näistä ei olla tässä ketjussa juuri kerrottu ?    ???

PS. Ja minulla ei ole minkään värisiä laseja päässäni ja olen skodisti.  Opeliin en tosin enää koske  ;D

Rauska

No jaa, voi olla ^ ..

Mulla oli aiemmin A3 1.4 koneella. Siinä tehoa 125 heppaa. Wv:llä "sama" kone 122 heppaa, eli jotain eroa.
Toisaalta 1.4 konetta Audissa ei kai muita tehoversioita käytetty (tuplaturbo), vaan hypättiin 1.8 ja 2.0 l koneisiin.
Tai en tiedä varmasti ??? Luulen vaan  ;D
Ajoin tuolla hieman yli 10 tkm, ei muita ongelmia kuin pirun kylmä talvella. Oli pakko laittaa Eberi :D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 02.12.12 - klo:14:05
No jaa, voi olla ^ ..

Mulla oli aiemmin A3 1.4 koneella. Siinä tehoa 125 heppaa. Wv:llä "sama" kone 122 heppaa, eli jotain eroa.
Toisaalta 1.4 konetta Audissa ei kai muita tehoversioita käytetty (tuplaturbo), vaan hypättiin 1.8 ja 2.0 l koneisiin.
Tai en tiedä varmasti ??? Luulen vaan  ;D
Ajoin tuolla hieman yli 10 tkm, ei muita ongelmia kuin pirun kylmä talvella. Oli pakko laittaa Eberi :D

Olihan volkkarissakin tuosta kaksoisahdetusta motista 125kw versio ainakin Golfissa ja olikohan Touranissakin.

Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.12.12 - klo:13:22
Niinpä  :-X

Tosin myönsi avoimesti, että VW-puolella tapauksia on ollut melkolailla ja juuri 1.4:ssa.


Juuri tuo 1.4:n kaksoisahdettu on ollut se murheellisin moottori ja sitä on käytetty eniten juuri VW:ssä, 1.8 on ollut kauttalinjan lienee huolettomin moottori jakopään osalta.  1.8:sta ei kovin montaa jakopää vikaa ole raportoitu tälläkään palstalla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 02.12.12 - klo:14:05
Mulla oli aiemmin A3 1.4 koneella. Siinä tehoa 125 heppaa. Wv:llä "sama" kone 122 heppaa, eli jotain eroa.

OT: Seatillakin taitaa olla 125-heppaisena tuo sama kone. Uskoisin ainoan eron olevan valituissa moottoriyksilöissä. Teholukemissa tuollainen kolmen hepan heittohan ei ole yhtään mitään, joten Audeihin ja Seateihin on valittu vain ne vähän enemmän tehoa tuottavat yksilöt - tai sitten on vain päätetty markkinoida noita vähän tehokkaampina. Omasta 122-heppaisestahan on dynotettu kahtena eri kertana 130-heppaa, joten ihan samoilla tehoilla tuotakin olisi voinut kaupata...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tet

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.12.12 - klo:14:56
Olihan volkkarissakin tuosta kaksoisahdetusta motista 125kw versio ainakin Golfissa ja olikohan Touranissakin.

Tuossa taidettiin puhua 125 hevosvoimaisesta, ei 125 kilowattisesta.

Nykyisinhän moottorikoodin viimeinen kirjain kertoo tehoversion ja kolme ensimmäistä mekaanisen konstruktion. Jos koodissa on samat kolme kirjainta alussa, niissä ei pitäisi (?) olla mekaanista eroa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.12.12 - klo:20:49
Tuossa taidettiin puhua 125 hevosvoimaisesta, ei 125 kilowattisesta.

Nykyisinhän moottorikoodin viimeinen kirjain kertoo tehoversion ja kolme ensimmäistä mekaanisen konstruktion. Jos koodissa on samat kolme kirjainta alussa, niissä ei pitäisi (?) olla mekaanista eroa.

No niimpäs olikin, pitäisi vissiin lukea tarkemmin :P

Mutta ei siinä mitään, tuo kolmen hevosen ero ei ole kuin markkinamiesten kikka. Softassa saattaa olla joku bitti vähän eri näköinen, mutta rauta on varmasti samaa lajia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Rauska

Jep. ei ole A3:ssa ollut muita 1.4l koneita kuin tuo CAXC 125 92 kW

1.2 TFSI    1,197 cc (73 cu in)    I4 SOHC 8V FSI turbo    CBZB    105 PS (77 kW; 104 hp) @5000    175 N·m (129 lb·ft) @1550â€"4100    2010â€"

1.4 TFSI    1,390 cc (85 cu in)    I4 DOHC 16V FSI turbo    CAXC    125 PS (92 kW; 123 hp) @5000    200 N·m (148 lb·ft) @1500â€"4000    2007â€"present

1.6    1,595 cc (97 cu in)    I4 SOHC 8V    BGU / BSE / BSF / CCS    102 PS (75 kW; 101 hp) @5600    148 N·m (109 lb·ft) @3800    2003â€"2010

1.6 FSI    1,598 cc (98 cu in)    I4 DOHC 16V FSI    BAG / BLF / BLP    115 PS (85 kW; 113 hp) @6000    155 N·m (114 lb·ft) @4000    2003â€"2007

1.8 TFSI    1,798 cc (110 cu in)    I4 DOHC 16V FSI turbo    BYT / BZB    160 PS (118 kW; 158 hp) @5000â€"6200    250 N·m (184 lb·ft) @1500â€"4200    2007â€"2008
CDAA    160 PS (118 kW; 158 hp) @4500â€"6200    250 N·m (184 lb·ft) @1500â€"4500    2009â€"present
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

s-mod

Todellakin se on jokin bitti tai erinlainen ilmanputsari tai joku konserni pomo joka ratkaisee ilmoitetut lukemat, jos on kyse 3hv:sta. Mutta hyvinhän tuo kaiksoisahdettu 1.4 tsi tuntuu kestävän jakopään suhteen vähän piristystäkin. (n.6000 ajettu).
Mutta ainahan niitä viallisIAKIN MAHTUU. Tuskin on konetyypistä johtuvat aiheen keskutelut, Vaan laatu.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

RTWteam

Minunkin Golf pääsi tähän kerhoon.

VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw manuaali, oireina voi näin jälkikäteen sanoa että ehkä ajoittaista napsutusta tyhjäkäynnillä mutta en voi sanoa että olisi johtunut tästä viasta. Käytännössä hajosi kerta laakista. Tarkemman vaurioanalyysin saan viikon päästä. Rikki on mennyt ainakin jakopää ja turbo. Hintaa 3700e josta maahantuoja maksaa n. 3200e ja minulle jää loput n. 500e. Mittarissa kilometrejä 113tkm.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 10.12.12 - klo:17:13
Minunkin Golf pääsi tähän kerhoon.

VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw manuaali, oireina voi näin jälkikäteen sanoa että ehkä ajoittaista napsutusta tyhjäkäynnillä mutta en voi sanoa että olisi johtunut tästä viasta. Käytännössä hajosi kerta laakista. Tarkemman vaurioanalyysin saan viikon päästä. Rikki on mennyt ainakin jakopää ja turbo. Hintaa 3700e josta maahantuoja maksaa n. 3200e ja minulle jää loput n. 500e. Mittarissa kilometrejä 113tkm.

Jännää miten nuo arpovat noita korvausosuuksia myyntiliike/maahantuoja. Millainen huoltohistoria sulla on takana autossa? Aikalailla samoissa kilometreissä meni sullakin tuo jakopää.

skriko

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 10.12.12 - klo:17:13
Minunkin Golf pääsi tähän kerhoon.

VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw manuaali, oireina voi näin jälkikäteen sanoa että ehkä ajoittaista napsutusta tyhjäkäynnillä mutta en voi sanoa että olisi johtunut tästä viasta. Käytännössä hajosi kerta laakista. Tarkemman vaurioanalyysin saan viikon päästä. Rikki on mennyt ainakin jakopää ja turbo. Hintaa 3700e josta maahantuoja maksaa n. 3200e ja minulle jää loput n. 500e. Mittarissa kilometrejä 113tkm.

Minkä vuotinen Golffisi on? Onko toi sama kone kun sciroccossa?

RTWteam


elmerc

Vein 90kW 1,4 CAXA 09 -passattini 120tkm huoltoon. Kuten aiemmin olen kertonut, autoni on toiminut ongelmitta. Mainitsin ohimennen huollossa kuulevani kylmällä koneella säksättävää ääntä. Ã,,änen tiheys muuttuu nopeuden mukaan esim. moottorijarrutuksella risteykseen rullatessa.
Merkkihuolto ehdotti jakoketjun vaihto-operaatiota, koska autolleni tulee tammikuussa neljä vuotta ikää. Km-raja operaatiolle on kuulemma 150tkm. En vastustanut ideaa  :) Tämä kaikki siis tehtiin maahantuojan laskuun. Mielestäni asiallisen ennakoivaa toimintaa merkkihuollolta. Asiakaslähtöiseen palveluun kuului myös sijaisauto veloituksetta.
Passat Alltrack TDI DSG 12
Passat variant 1,4 TSI DSG 14 ex
Passat variant 1,4 TSI 09 ex

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy