TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

aniskasa

Emännän 1.4 d4d corollasta tarkistin 150 tkm ajettuna venttiilin välykset ja samalla ketjun. Oli jännä huomata, kuinka ylimitoitettu ketju oli. Sen koko luokka oli samaa kuin Omegan 2,5 Td kutoskoneessa. Venymistä ei ollut havaittavissa ollenkaan noilla kilsoilla.
En tiedä sitten onko hyvällä huolenpidolla ollut vaikutusta, koska aina ajettu hyvillä öljyillä ja vaihdettu 15 tkm välein sekä auton elinaikana sillä on ollut yksi ainoa kylmäkäynnistys lämmittämättä.

Zaasa

^Japsien jakoketjuista ei tarvitse olla huolissaan huonollakaan huollolla.Ovat tehty kestämään auton koko elinkaaren.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.11.12 - klo:10:17
^Japsien jakoketjuista ei tarvitse olla huolissaan huonollakaan huollolla.Ovat tehty kestämään auton koko elinkaaren.

Ex-ex-Avessa ei ketju oireillut mitenkään hiukan vajaa 200tkm ajettuna. Moottori oli D4 2,0 bensa. Tosin, jostain on silmiini sattunut, että on niitäkin uusittu.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: aniskasa - 16.11.12 - klo:10:07
Emännän 1.4 d4d corollasta tarkistin 150 tkm ajettuna venttiilin välykset ja samalla ketjun. Oli jännä huomata, kuinka ylimitoitettu ketju oli. Sen koko luokka oli samaa kuin Omegan 2,5 Td kutoskoneessa. Venymistä ei ollut havaittavissa ollenkaan noilla kilsoilla.
En tiedä sitten onko hyvällä huolenpidolla ollut vaikutusta, koska aina ajettu hyvillä öljyillä ja vaihdettu 15 tkm välein sekä auton elinaikana sillä on ollut yksi ainoa kylmäkäynnistys lämmittämättä.

Tässä nähdään vw:n äärimmäisyyteen viety säästöpolitiikka. Kunnollisia ratkaisuja ei tehdä säästösyistä ja käytetään luokkaa polkupyöränketju olevaa ketjua jakopäässä. Kaikki autonvalmistajathan optimoivat kulujaan mutta tässä tapauksessa on pahimman luokan moka.

Vaarivanhus

Hahmottelin jonkinlaisen kyselypohjaraakileen. Meneekö teknisesti liian monimutkaiseksi toteuttaa ja saako tästä aineistoa ongelmien esiintymistiheyden arviointiin? Kommentteja?
----------

Onko TSI-moottorissasi ilmennyt ongelmia jakopäässä:

o  Ei ole ilmennyt
o  On ilmennyt

Moottori
o  1,2
o  1,4
o  1,8
o  2,0

Vuosimalli
o  2007
o  2008
o  2009
o  2010
o  2011
o  2012

Kilometrit, kun ilmeni
o  alle 40 tkm
o  40-80 tkm
o  80-120 tkm
o  yli 120 tkm

Onko moottoria jälkikäteen viritetty ("ohjelmoitu, lastutettu")
o  ei ole
o  on
Joutilas 76v

elmerc

Asiallinen idea tuo kysely!
1,4-koneen osalta vaihtoehtoihin olisi hyvä laittaa teholukemat näkyviin, että tiedetään, mikä moottoriversio (esim. ahtimien määrä) on kyseessä.
Samaten ajetut kilometrit olisi hyvä tietää myös siinä tapauksessa, että ongelmia ei ole ollut.

Esim. mulla 90 kW Passat Variant 09 ja takana 118 000 ongelmatonta ja mukavaa kilometriä.
Passat Alltrack TDI DSG 12
Passat variant 1,4 TSI DSG 14 ex
Passat variant 1,4 TSI 09 ex

frozzu

^

Jos ei ole ollut ongelmia niin pitäisikö siitäkin täyttää tuo sama, että missä koneessa ei ole ollut ongelmia. Mikäli täytetään samalla lailla kaikki kohdat, niin pitäisi ehkä erotella jotenkin että tietää esim. 1.4TSI koneessa mitkä niistä on hajonneita ja mitkä sellaisia, missä ei ole vikaa ollut. Sekä kilometreihin kohta "ei ole ollut vikaa". En tiedä kuinka monimutkaiseksi tai teknisesti vaikeaksi tuo menee tosin.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

eGetin

Eihän tuo ole kuin suunnilleen tunnin setti koodailla PHP:lla. Eri asia viitsiikö ihmiset klikkailla itseään erilliselle sivulle vastailemaan kysymyksiin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.11.12 - klo:11:03
Eihän tuo ole kuin suunnilleen tunnin setti koodailla PHP:lla. Eri asia viitsiikö ihmiset klikkailla itseään erilliselle sivulle vastailemaan kysymyksiin.

Joo tuo pitäisi toteuttaa jollain erillisellä systeemillä, foorumin omalla äänestyksellä tuollaisesta kyselystä ei saa mitään järkevää tietoa irti. Jos jollain on aikaa/taitoa/mielenkiintoa moinen kysely tehdä, niin ei muuta kuin antakaa palaa :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

arskas_s

#1359
Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 15.11.12 - klo:22:26
Meneekö näin:
Ketju: 2,0 TSI 155kW (210hv)
Hammashihna: 2,0 TSI: 147kW(200hv), 173 kW(235hv), 199 kW(270 hv)
Lainaus käyttäjältä: supe - 15.11.12 - klo:22:31
2,0 TSI: 147kW(200hv) on myös ainakin ketjulla
Teknisissä tiedoissa 2.0 TSI DSG (7H) on maininta, että olisi hammashihna käytössä.
Seat käyttää vanhaa hyvää tekniikkaa ainakin tässä 2.0 TSI 147kW(200hv) moottorissa.
Vaihtoväli hihnalle taitaa olla 180tkm.

Lisätty kuva:
"Sama moottori joka on omassani ketjulla.Hihnan olemassa oloa en usko ilman kuvaa,tai paremmin tarkistetulla tiedolla."
Autonmyyjältä sain sähköpostia myös: Moottori on hammashihnalla, vaihtoväli 180 thkm. Huoltoväli muuten 30 thkm / 2 vuotta.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Ton-1

Ymmärtääkseni juuri tämä oman autoni moottori on se Seat:ille periytynyt, ei mun ainakaan pidä mitään ketjuääntä.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 16.11.12 - klo:11:26
Teknisissä tiedoissa 2.0 TSI DSG (7H) on maininta, että olisi hammashihna käytössä.
Seat käyttää vanhaa hyvää tekniikkaa ainakin tässä 2.0 TSI 147kW(200hv) moottorissa.
Vaihtoväli hihnalle taitaa olla 180tkm.
Sama moottori joka on omassani ketjulla.Hihnan olemassa oloa en usko ilman kuvaa,tai paremmin tarkistetulla tiedolla.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.11.12 - klo:11:53
Sama moottori joka on omassani ketjulla.Hihnan olemassa oloa en usko ilman kuvaa,tai paremmin tarkistetulla tiedolla.


tuon mukaan myös ocu 2,0 TSI ketjulla:  http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_octavia

re2

#1363
Vai löytyyko siitä parilitraisesta TSI:stä peräti molemmat, hammashihna ja ketju?

Näin ainakin Audin 2.0 TFSI:ssä, jossa käytössä hihna, mutta toista nokka-akselia pyöritetään ketjun voimin. Aiheesta lisää keskustelua kuvien kera TÃ,,SSÃ,, KETJUSSA.

tet

Lainaus käyttäjältä: supe - 16.11.12 - klo:11:59

tuon mukaan myös ocu 2,0 TSI ketjulla:  http://www.rsh.fi/index.php?page=huolto_octavia

Tuossa listassa on kyllä muita virheitä, ainakin 2.0 TDI:n hihnanvaihtoväli uusimmilla Ocuilla on väärä (tai sitten sieltä puuttuu uusimmat tiedot). Mutta luulisi että ketju/hihna -tieto nyt olisi oikein, on sen verran perustavaa laatua olevasta asiasta kyse.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Rauska

Tuolta löytyy lähes kaikista koneista juttua.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines

Eli 2.0l FSI TFSI molemmissa voi olla ketju tai remmi
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.11.12 - klo:11:03
Eihän tuo ole kuin suunnilleen tunnin setti koodailla PHP:lla. Eri asia viitsiikö ihmiset klikkailla itseään erilliselle sivulle vastailemaan kysymyksiin.
Sitä hieman arvelinkin, että sinänsä yksinkertaiset kysymykset haarautuvat käytössä olevalla alustalla nykytilassa sen verran konstikkaaksi, että vaatii koodinvääntöhommia. Ensin kait pitäisi laatia vuokaavio, josta sitten jatkaisi "mietintämyssy päässä" eteenpäin? Mitä kaikkea oleellista pitäisi ottaa heti alkuvaiheesta asti mukaan? Lopputuloksessa eli varsinaisessa "saaliissa" pitäisi sitten saada näkösälle äkkiä ajatellen ainakin seuraavaa:

-eri moottorikoot, kenties -tyypitkin ja vikojen suhteellinen osuus ehjiin verrattuna
-vuosimallien ja kilometrien vaikutus vikojen esiintymisiin
-kilometrit, jotka ajettu ongelmattomilla autoilla
Varmaan vielä muutakin.

Mielenkiintoinen projekti koodarillekin. Itse en osaa PHP:tä sen paremmin kuin C:täkään. Aikoinaan väänsin sovelluksia Paradoxin DOS ja Windows-versioilla edellisellä- ja tällä vuosituhannella. Niihin tallentuneisiin tärkeisiin taulukoihin liittyen tein "viimeisillä voimillani" ennen eläkkeelle pääsyä vielä yksinkertaisia sovelluksia MS-ACCESilla, että tiedot saatiin hyötykäyttöön "tuleville sukupolvillekin". Elikkä vain yksinkertaista tietokantahommaa.

Olisiko täällä jollain alan ammattilaisella aikaa ja mielenkiintoa pureskella pulmaa - ottaa haaste vastaan? Sitä en tietenkään osaa sanoa, kuinka paljon täältä löytyy "asiakkailta" mielenkiintoa laittaa "täppejä reikiin", mutta onhan tähän keskusteluketjuun aika paljon jo sivuja kertynyt. luulisi ainakin jonkin verran olevan. Mielestäni pitäisi nukkua muutaman yön yli asiaa hautoen ja kypsytellen, tietoa keräten vinkkejä ottaen kommenteista ja toiveista. Paisuuko liian raskaaksi?
Joutilas 76v

JS83

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 16.11.12 - klo:13:10Sitä en tietenkään osaa sanoa, kuinka paljon täältä löytyy "asiakkailta" mielenkiintoa laittaa "täppejä reikiin", mutta onhan tähän keskusteluketjuun aika paljon jo sivuja kertynyt.

Eikä sitäkään voi sanoa miten paljon porukka valehtelee tuohon polliin. Ne ketkä eivät tykkää vag-konsernin autoista vastaavat siihen tietenkin negatiivisella tavalla  ::)

Wekotin

#1368
Okei eli maahantuoja jätti vastaantulemiset vedoten siihen, että tämä viimeinen huolto meni pitkäksi. Auton edellinen huolto oli 86816km kohdalla ja tämä viimeisin 119905km. Eli 3089km pitkäksi. Noh minulla on kyllä sellainen muistikuva, että "service in 2000km" olisi tullut niinkin myöhään kuin 116tkm kohdilla eli 30tkm edellisestä huollosta. No tuossa kohtaa en sitten vielä varanut huoltoa, vaan vasta silloin kun tuli ilmoitus "Service Now", jolloin oli rullattu 118tkm (32tkm huollosta). Näköjään maahantuojan kanta on sellainen, että huoltoväli on 30tkm/2v eikä huoltonäytön mukaan jos se venyy ns. "asiakkaan hyväksi". Kesko on sieltä jostain syvästä pimeästä. Ei voi muuta sanoa. Olen sentään 1. omistaja ja aina merkkiliikkeessä (myyntiliikkessä) huoltanut. Yleensä vielä aiemmin kuin olisi pitänyt, paitsi tämä viimeinen. Kaikki aikataulullisista syistä.

Määräaikaishuollot: 29696km (29694km), 52451km (59583km), 86816km (86799km), 119905km (119905km). Kilometrit otettu vw-centerin asiakassivustolta, suluissa huoltokirjaan mekityt kilometrit.

Tosin myyjäliikkelle, myyjälle ja eritoten huoltoneuvojalle iso kiitos. Oikeastaan ainoa syy pysyä Volkkari-merkissä on tämä palvelun taso jota olen saanut, koska tiedän, että takuu- ja takuunjälkeiset asiat hoidetaan tässä liikkeessä asiakkaallepäin, tästä todisteena koko remppa 100% heidän piikkiin. Loppu hyvin kaikki hyvin.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.11.12 - klo:16:00
Okei eli maahantuoja jätti vastaantulemiset vedoten siihen, että tämä viimeinen huolto meni pitkäksi. Auton edellinen huolto oli 86816km kohdalla ja tämä viimeisin 119905km. Eli 3089km pitkäksi. Noh minulla on kyllä sellainen muistikuva, että "service in 2000km" olisi tullut niinkin myöhään kuin 116tkm kohdilla eli 30tkm edellisestä huollosta. No tuossa kohtaa en sitten vielä varanut huoltoa, vaan vasta silloin kun tuli ilmoitus "Service Now", jolloin oli rullattu 118tkm (32tkm huollosta). Näköjään maahantuojan kanta on sellainen, että huoltoväli on 30tkm/2v eikä huoltonäytön mukaan jos se venyy ns. "asiakkaan hyväksi".

Ööh, menihän se 2tkm pitkäksi huoltovälinäytönkin mukaan vai mitä en nyt ymmärrä ? Nythän meni vielä ~2000km ajoa service now -jälkeen. Huoltoa olisi kannattanut tilailla ajoissa eikä vasta service now -ilmoituksen tultua. Erinomaista palvelua kuitenkin huoltoliikkeeltä.

frozzu

Mikäs tämä huoltoliike/auton ostoliike on? Kiva kuulla hyvästäkin palvelusta kerrankin, mieluusti myös näitä jakoon.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 16.11.12 - klo:16:08
Ööh, menihän se 2tkm pitkäksi huoltovälinäytönkin mukaan vai mitä en nyt ymmärrä ? Nythän meni vielä ~2000km ajoa service now -jälkeen. Huoltoa olisi kannattanut tilailla ajoissa eikä vasta service now -ilmoituksen tultua. Erinomaista palvelua kuitenkin huoltoliikkeeltä.

Ei voi mitään koska km:ä tulee sen verran ja huoltoaikaa ei tunnetusti saa samalle päivälle. Yleensä 2-3 viikoa on tälläpäin ollut.

Liike on Turun VV-Auto.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 16.11.12 - klo:15:11
Eikä sitäkään voi sanoa miten paljon porukka valehtelee tuohon polliin. Ne ketkä eivät tykkää vag-konsernin autoista vastaavat siihen tietenkin negatiivisella tavalla  ::)
Totta tuokin, millä sen estät, jos joku kilpailevan liikkeen tai muuten vain suivaantunut haluaa mustamaalata TSI-moottorilliset autot.
Sama pätee kaikkiin kyselyihin ja galluppeihin yleensäkin. Hyvä esimerkki, kun TNS-gallupilta soittivat ja haastattelivat niitä näitä, kysyivät puoluekantaakin. Sitten ehdottivat, ryhtyisinkö heille vakituiseksi avustajaksi, niin voisivat kysyä kantaani sähköpostin välityksellä milloin mihinkin asiaan. Ei tarvitse paljoakaan miettiä nähdäkseen, että hehän voivat lähettää kyselyn vain niille henkilöille, joka vastaa heidän galluptilaajansa tarkoitusperiä. No, meni taas aiheen sivuun, mutta hyvä esimerkki siitä, ettei kannata olla turhan sinisilmainen.
Kuinka moni meistä valehtelee kyselyihin vastatessaan? ;)
Joutilas 76v

Scodillakki

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 16.11.12 - klo:16:22

Totta tuokin, millä sen estät, jos joku kilpailevan liikkeen tai muuten vain suivaantunut haluaa mustamaalata TSI-moottorilliset autot.


Heh, kyllä maahantuoja on hoitanut tämän suuren yleison mieleen ::) Tuskin kellään on aikuisten oikeasti kiinnostusta rekisteröityä sitä varten, jotta voisi mustamaalata tsi moottoreita.


Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

Scodillakki

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.11.12 - klo:16:00
Okei eli maahantuoja jätti vastaantulemiset vedoten siihen, että tämä viimeinen huolto meni pitkäksi. Auton edellinen huolto oli 86816km kohdalla ja tämä viimeisin 119905km. Eli 3089km pitkäksi. Noh minulla on kyllä sellainen muistikuva, että "service in 2000km" olisi tullut niinkin myöhään kuin 116tkm kohdilla eli 30tkm edellisestä huollosta. No tuossa kohtaa en sitten vielä varanut huoltoa, vaan vasta silloin kun tuli ilmoitus "Service Now", jolloin oli rullattu 118tkm (32tkm huollosta). Näköjään maahantuojan kanta on sellainen, että huoltoväli on 30tkm/2v eikä huoltonäytön mukaan jos se venyy ns. "asiakkaan hyväksi". Kesko on sieltä jostain syvästä pimeästä. Ei voi muuta sanoa. Olen sentään 1. omistaja ja aina merkkiliikkeessä (myyntiliikkessä) huoltanut. Yleensä vielä aiemmin kuin olisi pitänyt, paitsi tämä viimeinen. Kaikki aikataulullisista syistä.

Määräaikaishuollot: 29696km (29694km), 52451km (59583km), 86816km (86799km), 119905km (119905km). Kilometrit otettu vw-centerin asiakassivustolta, suluissa huoltokirjaan mekityt kilometrit.

Tosin myyjäliikkelle, myyjälle ja eritoten huoltoneuvojalle iso kiitos. Oikeastaan ainoa syy pysyä Volkkari-merkissä on tämä palvelun taso jota olen saanut, koska tiedän, että takuu- ja takuunjälkeiset asiat hoidetaan tässä liikkeessä asiakkaallepäin, tästä todisteena koko remppa 100% heidän piikkiin. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Tämä oli kyllä hienosti hoidettu myyjäliikkeeltä. Parasta mainosta on tyytyväinen asiakas :)
Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Scodillakki - 16.11.12 - klo:17:07
Heh, kyllä maahantuoja on hoitanut tämän suuren yleison mieleen ::) Tuskin kellään on aikuisten oikeasti kiinnostusta rekisteröityä sitä varten, jotta voisi mustamaalata tsi moottoreita.
Kaikkein kivointahan tietenkin olisi, jos mitään ongelmia ei olisi olemassa. Ei tarvitsisi mietiskellä, pohdiskella, eikä olla edes huolissaan. Ajelisi vain ja tankkailisi.

Omalla rahallaan auton kustantavalle se on sen verran kallis kapine, ettei ole yhdentekevää, vaikka tietäisikin hieman tarkemminkin edessä olevan mahdollisen riskin suuruudesta. Totuus kiinnostaa eniten. Kakspiippunen juttu totuuskin, riippuen siitä, miltä kantilta itse kukin asiaa tarkastelee. Oma suu on se kaikkein lähin.

Muutamat isohkot leikkaukset sairaalassa läpikäyneenä kiinnosti kovasti etukäteen tietää, kuinka suuri tilastollinen prosentuaalinen mahdollisuus oli vammautua tai vaikkapa heittää henkensä.
Joutilas 76v

Scodillakki

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 16.11.12 - klo:19:04
Kaikkein kivointahan tietenkin olisi, jos mitään ongelmia ei olisi olemassa. Ei tarvitsisi mietiskellä, pohdiskella, eikä olla edes huolissaan. Ajelisi vain ja tankkailisi.

Omalla rahallaan auton kustantavalle se on sen verran kallis kapine, ettei ole yhdentekevää, vaikka tietäisikin hieman tarkemminkin edessä olevan mahdollisen riskin suuruudesta. Totuus kiinnostaa eniten. Kakspiippunen juttu totuuskin, riippuen siitä, miltä kantilta itse kukin asiaa tarkastelee. Oma suu on se kaikkein lähin.

Muutamat isohkot leikkaukset sairaalassa läpikäyneenä kiinnosti kovasti etukäteen tietää, kuinka suuri tilastollinen prosentuaalinen mahdollisuus oli vammautua tai vaikkapa heittää henkensä.

Minun kommenttini ei ollut mitenkään henkilökohtainen ketään keskustelijaa kohtaan. Itse olen melkoisen monta vag konsernin autoa omistanut ja maahantuoja on minusta se suurin syy miksi olen leiriä vaihtamassa. Niin ja nuo autoni ovat olleet uutena tai takuun alaisena ostettuja. Jotenkin tuntuu vain, jotta täällä on haettu syitä jakoketju ongelmiin auton parkkeeraamisesta vaihde päällä yms. Jos auton moottori on jakopään osalta on fiasko, niin siihen ei auta kuin service bulletin huoltoliikkeen seinälle ja paremman osat tilalle MAKSUTTA tapauksesta riippumatta.
Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

Uge

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.11.12 - klo:10:17
^Japsien jakoketjuista ei tarvitse olla huolissaan huonollakaan huollolla.Ovat tehty kestämään auton koko elinkaaren.

Tässä maailmassa ei voi luottaa enään mihinkään, vai miksiköhän Mazda6 diesel-moottorin ohjainlaitteeseen päivitetään sellainen ominaisuus joka hälyttää jos (kun) ketju sinkuu liikaa...
Octavia II RS

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Scodillakki - 16.11.12 - klo:19:36
Minun kommenttini ei ollut mitenkään henkilökohtainen ketään keskustelijaa kohtaan. Itse olen melkoisen monta vag konsernin autoa omistanut ja maahantuoja on minusta se suurin syy miksi olen leiriä vaihtamassa. Niin ja nuo autoni ovat olleet uutena tai takuun alaisena ostettuja. Jotenkin tuntuu vain, jotta täällä on haettu syitä jakoketju ongelmiin auton parkkeeraamisesta vaihde päällä yms. Jos auton moottori on jakopään osalta on fiasko, niin siihen ei auta kuin service bulletin huoltoliikkeen seinälle ja paremman osat tilalle MAKSUTTA tapauksesta riippumatta.
Erittäin mielelläni minäkin ajaisin sillä autolla, jonka olen rahoillani kaupasta ostanut, mahdollisimman pitkään. Kaikesta mieluiten vaikka lopun ikääni, jos voisin luottaa siihen, että se kestäisi ja kannattaisi taloudellisessa mielessä niin kauan pitää.
On valitettavasti kuitenkin herännyt epäilys, kestääkö, ja sitä (kait?) tässä porukalla puntaroidaan ja yritetään selkoa saada.
Yritän viimeiseen asti välttää sitä, etten sanoillani ketään henkilöä loukkaisi ja etten kenellekään pahaa mieltä aiheuttaisi. Jos näin kuitenkin kävisi, niin kyse on vahingosta. Se kuitenkin lienee havaittu asia, että autoilijoiden välille syntyy helposti agressioita (tai vähintäänkin kinastelua) - ehkäpä muuallakin kuin tien päällä? Aika normaalia. Suurin piirtein kaikki tänne rekkautumaan vaivautuneet lienevät autoista kiinnostuneita? Onhan ne veikeitä rakkineita - ei tarvitse kävellä. ;)
Joutilas 76v

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Uge - 16.11.12 - klo:19:47
Tässä maailmassa ei voi luottaa enään mihinkään, vai miksiköhän Mazda6 diesel-moottorin ohjainlaitteeseen päivitetään sellainen ominaisuus joka hälyttää jos (kun) ketju sinkuu liikaa...
Hyvältähän tuo kuullostaa,hälyttää ennen vauriota :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy