TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Passatti

Poistuessani Gunterin luota ilmoitin hänelle ,että samaa tavaraa kummassakin automerkissä on.Gunter lähti sitten jonnekin.Joo kyllä kai ne haluaa pysyä erossa Skodasta.Se kun ei ole sakujen tekemä auto.Ruotsissa kaveri kyllä sanoi,että on ollut ongelmia sekä ketjuissa ,että DSG vaihteissa.
Always lead, never follow

mikeholm

Terve,

Olen itse harkinnut käytettyä golffia 1.4 TSI 118kw koneella.
Tuossa kyseinen peli: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4963367

Kysyin vagencentteristä Turusta kuinka monta jakopään ongelmatapausta heillä on ollut. Kiertelyn ja kangertelun jälkeen vastaus oli "kymmenkunta." Tämä oli siis pelkästään Turun vw-centterin tilanne, koko Suomen tilastoihin he eivät pysty kajoamaan. ( näin he ainakin sanoivat )

Tämän jälkeen keskustelin kaverini kanssa ketä on töissä vw centterin korjaamopuolella ja hän oli samoilla linjoilla.

Olen internetin keskustelupalstojen kauhutarinoiden lukemisen jälkeen saanut käsityksen, että ongelmat ilmenevät pääosin viimeistään 50tkm kohdalla, jos ovat ilmetäkseen.

Minun käytössä auto on 95-prosenttisesti maantieajossa ja öljynvaihto myöhäisintään 15tkm välein.

Uskallanko kyseistä autoa ostaa? Rallatusta tai ylimääräisiä ääniä ei käynnistyksen tai ajon yhteydessä ilmennyt. Myöskään mitään normaalista poikkeavaa ei kaasupolkimesta kuulunut.

Ja onko tosiaan niin, että kyseessä on ominaisuus, joka aktiivisesta huoltamisesta huolimatta ilmenee jossain vaiheessa?

Korjaamispolitiikan olen ymmärtänyt niin, että valmistaja vastaa ainakin osan kustannuksista 100tkm/4v kohdalle saakka, mikäli epärealistisen pitkää LL huolto-ohjelmaa on noudatettu?

Kiitosh!



M_M

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.07.12 - klo:10:38
Petti hermo itseltäkin ja soitin huoltoon että mitäs tehtäis...
No jatketaas nyt tätä kuukauden takaista pikku päivityksellä. Varasin lopulta ajan pikahuoltoon kun autossa oli jo enemmänkin häikkää. Pikahuollon heppu oli sitä mieltä että kyllä se vikakoodeista suoraan näkyy jos on ketju venynyt, ei sitä sen enempää tarvitse ihmetellä. Olihan siellä vikakoodeja toki, kun turbo oli lopettanut kaiken toimintansa. Tosi hauska ajaa tuollainen 1.4 vapaasti tukehtuvana. Alakierroksilla oli jotain henkeä, mutta siinä 3500rpm kohdalla kun kompura tippui pois niin vetokin lakkasi lähes kokonaan.

Ei siinä lopulta mennyt edes tuntia kun viallinen magneettiventtiili oli paikallistettu ja vaihdettu, taas on ahtopainetta ja vetoja. Mutta ketju rallattaa edelleen startatessa, pikahuollon (sinänsä kyllä tosi fiksun ja asiakasystävällisen) hepun mielestä se rallattaa näissä kaikissa, on kuulemma muutkin valitelleet samaa mutta on ominaisuus...

No syyskuussa tulee eteen LL-huolto, kokeillaan vaikka sitten uudestaan että onko siellä jakopäässä mitään korjaamista vai nou. Hyvin tuo sinänsä nyt pelaa, ellen olisi netistä näitä juttuja lukenut niin olisin hyvinkin tyytyväinen Jetan kulkuun.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.07.12 - klo:16:39
Sämpy: jos vw-marmoritiskillä alkavat ämpyilemään ja maksattamaan korjausta sinulla, heitä äijille koodi 1535  0018 FGW.
Se on tehtaan koodi kyseisen moottorin jakoketjuvialle ...


Onko jossain infoa mitä moottoreita/vuosimalleja ko jakoketjuvika koskee?

Myös Multifuel ja Ecofuel koneita jotka nekin on 1.4 TSI pohjaisia?

VIN:stä selvinnee mikä moottorityyppi autossa on?
Löytyykö verkosta jostain VAG VIN kooderi josta sevittää em asia?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Skada

Itselläni -11 mallinen 1.2 TSI Octavia. Ajokilometreja 25 tkm ja satunnaisia ketjun rallatuksia n. 20 tkm alkaen. Autolla pääasiassa kaupunkiajoa ja öljyt vaihdettu n. 16 tkm (vuosi).
Varsinaiset ongelmat alkoivat juhannusviikolla tehojen häviämisellä ilman ennakkovaroituksia. Auto lopetti ahtamisen. Samalla hetkellä oranssi epc:n ja moottorin häiriövalo syttyi. Auton jäähtyessä toiminta taas normaalia. Tuo toistui kolme kertaa, jonka jälkeen huolto päivitti autoon softan ja ongelma poistui. Ilmeisesti turboon liittyen oli joku kampanja päällä mutta tuo oli tekemättä, koska autoa ei oltu vielä käytetty ensimmäisessä huollossa.

Otin huollossa puheeksi myös ketjun rallatuksen. Paikallinen marmori kertoi että 1.2 moottoreihin ketjuvaihtoja ei ole tehty eikä noin uudessa ongelmia pitäisi olla, mutta huolto totesi muutaman käynnistyksen perusteella jakopään menevän vaihtoon. Jakopäähän oli olemassa päivityspaketti olemassa mutta eivät kertoneet mitä osaa oli päivitetty (ketju, kiristin tms.) Vaikka ilmeisesti ketjun venyminen ei näy vikakoodeissa ennen isompaa vahinkoa niin tuo turbo-ongelma tuli esiin ketjun venymisen takia, mututuntuma. Päivityksellä ilmeisesti levennettiin moottorihäiriön toleranssia...

Nyt ajettu n. 1tkm jakopään vaihdon jälkeen ja auto tuntuu terävämmältä. Ensituntuma kulutukseen on myös positiivinen. Tänä kesänä ei tuntunut enää pääsevän alle 5,5 l kulutuslukemiin, mutta nyt ollaan taas oikealla "tontilla".

vehkis1983

#845
No niin. Vein perjantaina golffin tuohon vv-autoon huoltoon, tarkoituksena jakoketjun vaihto. Tänään kun kävin kyselemässä autoa, niin selvisi, että ei riittänyt pelkkä ketjun vaihto ;D. Uusiksi menee jakopään lisäksi ainakin ahdin, ja öljyputket(jokin öljynsyöttähäiriö, mikä on rikkonut tuon ahtimen).. Huomenna sitten selviää, että joudutaanko sinne vielä jotain muutakin vaihtamaan. Kustannuksia ei tule minulle mitään, ja sijaisauton olen saanut mukisematta tilalle. Tähän mennessä vv-auto on kyllä toiminut esimerkillisesti!


vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.08.12 - klo:23:38


Ei siinä lopulta mennyt edes tuntia kun viallinen magneettiventtiili oli paikallistettu ja vaihdettu, taas on ahtopainetta ja vetoja. Mutta ketju rallattaa edelleen startatessa, pikahuollon (sinänsä kyllä tosi fiksun ja asiakasystävällisen) hepun mielestä se rallattaa näissä kaikissa, on kuulemma muutkin valitelleet samaa mutta on ominaisuus...

No ei helvetissä tuo mikään ominaisuus ole! Onko se siis tosiaan niin paljon paikasta kiinni, missä viitsivät alkaa tätä ongelmaa korjaamaan??

M_M

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 06.08.12 - klo:16:26
No ei helvetissä tuo mikään ominaisuus ole! Onko se siis tosiaan niin paljon paikasta kiinni, missä viitsivät alkaa tätä ongelmaa korjaamaan??
Ilmeisesti? Onhan se toki perseestä että samasta viasta kärsivät asiakkaat saavat ihan erilaista kohtelua osakseen. Mihin tuon sitten veisi tai kelle soittaisi että kone laitettaisiin kuntoon, siinä tuhannen taalan kysymys.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Kameleontti

Ymmärtääkseni tuo startatessa tapahtuva rallatus on normaalia, koska ketjuhan kiristyy öljynpaineella.
VCDS@Helsinki, PM

nalle80

Octavia 1.2TSI. Jakopään korjaussarja asennettu 42tkm kohdalla satunnaisen rallatuksen/rääkäsyn vuoksi. Sisälsi ketjun ja joitain X osia. Takuuta oli autossa viikko jäljellä, joten kustannukset minulle 0 euroa. Samalla tehtiin se turbon kamppis korjaus. Korjauksen jälkeen tuntuu että koneessä olisi vähän lisää potkua.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

valtteri

Itsellä tällainen tapaus: -06 Touran 1.4 TSI (103 kw BMY kone), 105 tkm mittarissa, alkoi rallattelemaan nyt vasta. Aikoinaan liikkeen X maahantuoma. Tehdas maksoi jakoketjurempasta 50%, omasta pussista 900â,¬.

vehkis1983

Noin 4500â,¬ olisi tullut maksamaan korjaus, jos olisi pitänyt itse maksaa. Ihanan halpaa ;D Eli vaihtoon meni jakopään lisäksi ainakin turbo(päittäisvälystä), tiedä sit mitä muuta joutuivat vaihtamaan.

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 07.08.12 - klo:07:37
Ymmärtääkseni tuo startatessa tapahtuva rallatus on normaalia, koska ketjuhan kiristyy öljynpaineella.

Valtaosahan VW-tuotteista pitää sellaisen ominaisäänen startatessa ja usein omassa 1.2 TSI:ssä ääni on tämä tuttu, ihan samakuin naapurin rouvan 1.4 TSI Golfissa mutta välillä se räsähtää ja rallattaa sen verran kovaa, että melkein hävettää käynnistää autoa.  
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

oopee

1.4TSI BMY 100tkm vm.2008. Ketju+romppeet uusiksi sekä turbon magneettiventtiili. Maahantuoja korvasi 70% osista 30% työstä. Autoturva loput, itelle jäi öljympumppu sekä omavastuu.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 07.08.12 - klo:07:37
Ymmärtääkseni tuo startatessa tapahtuva rallatus on normaalia, koska ketjuhan kiristyy öljynpaineella.
Periaatteessa juuri näin, mutta öljyn pinnan kanssa saa olla tarkkana. Rallatuksen ilmenemiseen voi oleellisesti vaikuttaa sillä, että muistaa tarkistaa öljyt riittävän usein ja pitää pinnan ylämerkissä. Jotkut mallit kuluttavat öljyä poikkeuksellisen paljon, joten siitäkin syystä öljyt on hyvä tarkistaa riittävän usein(ennenkuin merkkivalo syttyy!). Pääkaupunkiseudun VW:llä eräs huoltomies jopa neuvoi vaihtamaan öljyt tehtaan edellyttämää Longlife-väliä useammin. Kertoi itse vaihtavansa öljyt 15tuhannen välein. Kertoi myös, että asiakkaat tuppaavat laiminlyömään öljyn lisäyksen ja tulevat korjaamolle vasta siinä vaiheessa, kun on jo liian myöhäistä. Ketjun venymiset ovat turbollisissa pikkukoneissa kuulemma arkipäivää ja huhujen mukaan VW on palaamassa remmien käyttöön. Nämähän joudutaan tietyin määräajoin kuitenkin vaihtamaan.
Oma autoni käväisi VW:llä diagnosoitavana juuri tämän ajoittaisen rallatuksen vuoksi, mutta saatuani varsin asiantuntevan selityksen aiheesta ja "todistuksen" siitä, ettei ketju ollut venynyt, uskallan jatkaa matkantekoa omalla kilometrinnielijälläni..;-)

PS. Ja öljyt ajattelin vaihtaa seuraavan kerran 75tkm:n kohdalla, joka olisi puolessa välissä seuraavaa määräaikaishuoltoa...

cevipu

#855
Lainaus käyttäjältä: cevipu - 20.04.12 - klo:07:34
Omasta 1.2 TSI:stä meni viime kesänä jakoketju ja ahdin 38000km kohdalla. Oireena EPC-valon syttyminen ja kaasuun vastaamattomuus. Huoltomies kuunteli autoa - ääni oli sellainen että auto jäi heti huoltoon. Nyt on ainakin 1.2:lle vaihtokampanja menossa jossa johonkin kriittiseen kohtaan lisätään metallilevy. Näin sanoivat Laakkosella.

Pari mielenkiintoista linkkiä

http://www.autolatest.ro/auto-editorial/problems-with-the-timing-chain-of-the-vw-1-4-tsi-petrol-engine-

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=1148616

Muutama viikko sitten soittelin Laakkoselle huoltoon kun auto oli alkanut uudestaan rallattamaan kohtalaisen pitkäkestoisesti (+10 sek). Jo maaliskuussa oli itsellä sama tunne mutta huolto ei saanut vikaa toistettua. Nyt homma oli kuitenkin selkeä ja uusi ketju vaihdettiin tehtaan piikkiin. Kilometrejä takana n. 62000. Huollon ajaksi sain ilman vääntöä sijaisauton josta kiitokset.

Nyt jo  huolestuttaa seuraava kesä ja 90 000km...

petriojala

Kerrotaan nyt omakin kokemus..  '10 1.2 TSI Golf joka on pienimuotoista rallattelua pitänyt alusta alkaen mutta en ole pitänyt sitä mitenkään huolestuttavana koska oletin että joko myynyt VW-liike tai ensihuolto olisi siihen kiinnittänyt huomiota.  Auto kävi kerran huollossa jonkun tiellä tulleen vian takia, muuten ollut ongelmatonta liikkumista.

Keväällä luin aiheesta ja huomasin jossain maininnan että VW vaihtaa "seuraavan huollon yhteydessä" jakoketjuun liittyviä osia tietyissä 1.2 TSI autoissa.  Kun takuu oli umpeutumassa keväällä, mietin että pitäisikö soitella ja tsekata kun seuraava määräaikaishuolto olisi vasta ensi vuonna.  En kuitenkaan saanut aikaiseksi.

Alkukesästä rallatus tuntui lisääntyvät jopa häiritsevälle tasolle ja asia tuli taas mieleen.  Muutama viikko sitten auto lähti maanantai-aamulla mukavasti liikkeelle mutta päivällä jäi parkkipaikalle Vantaalle.  Ei käynnistynyt.  Pääsi kyydillä VV-Autolle ihmeteltäväksi ja sijaisauto alle.

Parin päivän päästä tiedustelin tilannetta ja huoltomies palasi hiukan myöhemmin asiaan.  Ei oikein tietoa missä vika, sähkömies tulee perjantaina ja katsotaan jos ehtisi katsoa autoa tarkemmin tuolloin.  Seuraavana päivänä kolmen päivän sijaisauto meni umpeen ja bookkasin sille jatkon loppuviikolle.

Torstaina-aamuna kuitenkin ärsytti yli 60â,¬/päivä hinta sijaisautosta ilman tietoa koska auto edes valmistuisi, joten soitin ja annoin hiukan palautetta.  Vuokra-autoja saa autovuokraamoista halvemmalla ja VV:llä pitäisi olla joku oikeasti järkevä diili vuokra-autofirman kanssa.  Nykyinen ulkoistus on puhdasta fuulaa asiakkaan kannalta ja näyttää kivalta vain pavunlaskijan silmissä.

Torstaina iltapäivällä viiden jälkeen huoltomies soitteli ja kertoi että olivat ehtineet katsoa autoa ja moottori menee vaihtoon.  Maahantuoja kattaa kaikki kustannukset (reilut 2v, 45tkm) ja sijaisauton.  Uuden moottorin aikataulusta ei ole vielä tietoa, katsotaan viikon kuluttua uudelleen mikä on arvio aikataulusta.

Maanantaina iltapäivällä huolto soitti uudelleen ja kertoi että auton on noudettavissa.  En oikein uskonut asiaa ja tulihan sitä tiskillä kysyttyä mitä autolle on tehty.  Jokatapauksessa auto käy nyt hienosti, runkomoottori ja turbo on vaihdettu, eikä ole koskaan kuullostanut yhtä hyvältä aiemmin.

Kaikenkaikkiaan hyvät pisteet VV-Autolle asian hoitamisesta.  Auto tuli takaisin viikossa kokonaisuudessaan ja moottori asentui kahdessa arkipäivässä diagnoosin jälkeen -- vaikka aikataulusta ei ollutkaan tietoa alunperin.

Jatkossa tietysti kiinnitän rallatukseen enemmän huomiota ja öljyä tarkkaillaan jatkossakin usein mutta eipä tässä mitenkään paha fiilis ole asian tiimoilta.  Jos uusi moottori sattuu hajoamaan alle 50-100tkm:ssä, toki vääntäisin VW:n kanssa rautalankaa aiheesta.

Oopee: Mihin tuo Autoturvan korvaus perustui?

cevipu

Kuinka paljon sinulla petriojala on kilometrejä golfissa?

Warlord

En tiedä, liittyykö millään tavalla jakoketjuongelmiin, mutta viedessäni A3:n tuolla kuvaamaani vaivaa varten Espooseen huoltoon, kertoi työn vastaanottaja Audiin tehtävän samalla myös joku turbon kampanjahuolto. Työmääräyksessä lukee turboahtimen kunnostus välilevy 2mm. Mikähän tuo  tuollainen välilevy mahtaa olla?
VW Polo mk.6

- Heavy Metal will never die!! -

tet

Lainaus käyttäjältä: Warlord - 13.08.12 - klo:09:12
En tiedä, liittyykö millään tavalla jakoketjuongelmiin, mutta viedessäni A3:n tuolla kuvaamaani vaivaa varten Espooseen huoltoon, kertoi työn vastaanottaja Audiin tehtävän samalla myös joku turbon kampanjahuolto. Työmääräyksessä lukee turboahtimen kunnostus välilevy 2mm. Mikähän tuo  tuollainen välilevy mahtaa olla?

Tuossa 1.2-litraisessa on se turbon hukkaportin jumitteluongelma, johon kampanjakorjauksena laitetaan jokin prikka säätimen ja säätötangon väliin. Ilmeisesti ei koske kaikkia koneita vaan jonkun tietyn alihankkijan valmistamaa osaa tai tiettyä valmistussarjaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-ruoska-

Jahhah.

Huhikuun lopulla vaihdettu turbo, jakoketju ja kiristin. Nyt vaimo soitti että auto hyytyi EPC-valon ja moottorikuvakkeen kanssa bensikselle.
Hinuri tulossa hakemaan diagnoosiin.

Hmm.  >:(

-ruoska-

Huh, ei ollut onneksi enää noita ongelmia. Sytytysjohto (!!) viallinen ja vaihdettu.
Turha hälytys ja turha viesti tähän threadiin. Pahoitteluni.
Jatkakaa!

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.08.12 - klo:12:43
Tuossa 1.2-litraisessa on se turbon hukkaportin jumitteluongelma, johon kampanjakorjauksena laitetaan jokin prikka säätimen ja säätötangon väliin. Ilmeisesti ei koske kaikkia koneita vaan jonkun tietyn alihankkijan valmistamaa osaa tai tiettyä valmistussarjaa.

Menee vähän ohi aiheen mutta itselleni tehtiin tämä prikan lisäys/ joku tähän liittyvä kampanja. Tuloksena alavääntö heikkini huomattavasti, nyt lähtee vetämään vasta 2000 jälkeen ja risteysajo-ominaisuudet heikkeni tuntuvasti koska semi-hidas risteys ja kakkosvaihde niin hetken saa odottaa, että kottero lähtee vetämään. Surullista, sillä aiemmin alavääntöä oli paljon paremmin tarjolla.
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Vaarivanhus

Lueskelin tuoreesta AutoBild-lehdestä nro 16 uudesta VW Polo Blue GT autosta, jossa on 103kW (140hv) turboahdettu 1,4 TSI-moottori kahden sylinterin lepuutusjärjestelmällä. Yllätys yllätys; jakopäässä näkyy olevan hihnaveto. Ovatkohan huomanneet, että vanhassa vara parempi?
Joutilas 76v

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 30.08.12 - klo:18:43
Lueskelin tuoreesta AutoBild-lehdestä nro 16 uudesta VW Polo Blue GT autosta, jossa on 103kW (140hv) turboahdettu 1,4 TSI-moottori kahden sylinterin lepuutusjärjestelmällä. Yllätys yllätys; jakopäässä näkyy olevan hihnaveto. Ovatkohan huomanneet, että vanhassa vara parempi?

No ei se sitä ole vaan nyt kun tulee hihna niin loppuu 'turhat' valitukset ketjun rallatuksesta. Kaikenkaikkiaan erittäin makia paketti tuo GT joutuu sellaisen tilaamaan het kun mahdollista...tohon kun vielä hiljaisemmat kesärenkaat ja jämäkämmät jouset valitsee niin saa kyllä mahtavan laatuauton, 40 sarjalaiset on kyllä naurettavat renkaat tuollaiseen normijousilla varustettuun autoon...ja takas aiheeseen...

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.08.12 - klo:20:11
No ei se sitä ole vaan nyt kun tulee hihna niin loppuu 'turhat' valitukset ketjun rallatuksesta.
Ottamatta kantaa rallatuksesta valituksen turhuuteen, koska vielä ei oman ajokkini ketju rallata moottorin täystuhosta puhumattakaan (toivottavasti ei koskaan), niin ei hihnan tultua takaisin? voi olla ajattelematta joskus tulevaisuudessa autokauppiaan kommenttia vaihtoauton arvosta "ai jaa, tämä on se surullisenkuuluisa ketjuversio, ei me tällaisesta voida..
"
Tuleepa mieleen ikivanha, vieläkin "mausoleumiin" arkistoitu 127:ni, johon oli saatavana kohtuuhintaan muutossarja ketjusta hihnaksi, jos rallatus alkoi kyllästyttää. Ajat ovat joiltain osin huonontuneet, kertakäyttökulttuurin maksaa tavalla tai toisella viime kädessä kuluttaja.
Joutilas 76v

apo

Meillä on myös alkanut profiilissa oleva kottero hieman silloin tällöin rallattamaan käynnistyksen yhteydessä, kestää sekunnin pari. Johan se toimikin n.30 000km moitteitta. :-\

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 31.08.12 - klo:11:53
Tuleepa mieleen ikivanha, vieläkin "mausoleumiin" arkistoitu 127:ni, johon oli saatavana kohtuuhintaan muutossarja ketjusta hihnaksi, jos rallatus alkoi kyllästyttää. Ajat ovat joiltain osin huonontuneet, kertakäyttökulttuurin maksaa tavalla tai toisella viime kädessä kuluttaja.

Niin kauan kun kauppa käy, ei ole syytä tehdä asialle mitään valmistajan mielestä. Kai sitä täytyy seuraava auto kuitenkin olla jokin muu kuin VAG-konsernin auto. Ei kiinnosta ostaa kallista uutta autoa, jonka kanssa saa pelätä milloin mikäkin hajoaa, varsinkin kun takuu on vaan 2 vuotta. Muutenkaan ei ole intresseissä jäädä tien poskeen seisomaan ja odottaa auton hinausta korjaukseen. Taitaa VAG olla uusi Ooppeli.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Keni1

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 31.08.12 - klo:12:30
Niin kauan kun kauppa käy, ei ole syytä tehdä asialle mitään valmistajan mielestä. Kai sitä täytyy seuraava auto kuitenkin olla jokin muu kuin VAG-konsernin auto. Ei kiinnosta ostaa kallista uutta autoa, jonka kanssa saa pelätä milloin mikäkin hajoaa, varsinkin kun takuu on vaan 2 vuotta. Muutenkaan ei ole intresseissä jäädä tien poskeen seisomaan ja odottaa auton hinausta korjaukseen. Taitaa VAG olla uusi Ooppeli.

Autoliikkeen kanssa voi 'yrittää' sopia erillisestä takuusta, nyt kun on ostajan markkinat niin eiku vääntöä peliin ;)

frozzu

#869
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 31.08.12 - klo:12:48
Autoliikkeen kanssa voi 'yrittää' sopia erillisestä takuusta, nyt kun on ostajan markkinat niin eiku vääntöä peliin ;)

Toki tuo on mahdollista, mutta eipä kauhean luotettavaa kuvaa ole saanut näistä VAG-konsernin moottoreista ja vaihteistoista. Tuntuu, että melkein joka toiseen vaihdetaan turboa, jakoketjua, vaihdelaatikkoa jne. Ei puhuta kuitenkaan kovinkaan pienistä tai halvoista ongelmista. Ja joka kerta sen auton joutuu viemään korjaukseen vaikka takuu olisikin. Toivoisin, että VAG-konserni nyt panostaisi enemmän laatuun ja antaisi vaikka edes 3 vuoden takuun. Autot kun muuten ovat hyvinkin mielenkiintoisia.

Editoidaan omiin tuntemuksiin sopivaksi...
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy