TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

skriko

Minullekin eräs viisas mies "neuvoi" että kannattaa vaihtaa Scirocco uuteen ennenkuin takuu loppuu. Niissä kun on ollut niitä ketjunvenymisiä.

MasTurbo

"vahinko" kiertämään vaan niin saadaan foorumeille viestejä :D
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

skriko

Ei noista jakoketjuongelmista kannata stressiä ottaa, eikä niiden vuoksi autoa vaihtaa, jos hajoaa niin se on sen ajan murhe.

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.06.12 - klo:17:18
Ei noista jakoketjuongelmista kannata stressiä ottaa, eikä niiden vuoksi autoa vaihtaa, jos hajoaa niin se on sen ajan murhe.


Näin mäkin oon sen ajatellut. ;D

Ainut miinus on se että eipä viitti lastutella, jos osuukin se paska tuulettimeen....

Mikko

Pitäisiköhän huolestua. Tulin kaupasta, lähdin kiertoliittymästä kiihdyttämään kevyehkösti, mutta auto ei kiihdy mihinkään, kuuluu sellainen metallinen säksättävä ääni (tsik-tsik-tsik) pari kolme kertaa ennen kuin ehdin nostaa jalan kaasulta. Rouvan mukaan tuli paha haju, mutta itse en havainnut mitään sellaista. Ajelin hissuksiin kotiin noin kilometrin matkan, jonka aikana ei tapahtunut uudestaan. Mitkään varoitusvalot eivät edes vilkahtaneet. ::)

Tks

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 10.06.12 - klo:18:03
Mitkään varoitusvalot eivät edes vilkahtaneet. ::)

Ei syttynyt minullakaan varoitusvaloja, vaikka jakopäässä oli reikä. Eikä oirehtinut mitenkään kävi ihan nätisti ilman sivuääniä.
Öljyn haju ja läikkä maassa epäilytti ja loppupeleissä moottorin suojamuovien purkamisen jälkeen oli semmoinen Wtf olo.
Edes öljyn merkkivalo ei syttynyt, nooh tikku kastu kyllä vielä.


Eli ihan turhaan huolehditte noista sivuäänistä voi se hajota ilman niitäkin.
Volvo.

tsiih

Tai sitten ei hajoa millään perkeleellä vaikka ääniä kyllä on  ;D.
Mullahan on ollut uudesta asti uliseva sivuääni moottorissa, jakoketju rattaineen kaikkineen vaihdettu jo kahdesti (ääni hävinnyt vähäksi aikaa molempien vaihtojen jälkeen) ja näitä ennen vaihdettu öljypumppu öljynpaineen vähäisyyden takia. Tehtaalla asennettu ketjuhan alkoi myös rallattamaan/rapisemaan ihan kuuluvasti kun moottoria vähänkin ryntäytti paikallaan. Ulinaa ei koskaan saatu pois eli varsinaista syytä ei löytynyt koska liki kaikki mahdollinen on jo vaihdettu. Nyt on jo 77 tkm mittarissa eikä ole vieläkään lauennut mokoma. Kulkee hyvin ja ei syö öljyäkään edes. Täytyy varmaan lastuttaa se sitten, alkaa unohtua minkänäköinen tiski marmorilla olikaan...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.06.12 - klo:17:09
Minullekin eräs viisas mies "neuvoi" että kannattaa vaihtaa Scirocco uuteen ennenkuin takuu loppuu. Niissä kun on ollut niitä ketjunvenymisiä.
Omani lähtee tarkastettavaksi jakoketjun tiimoilta.
Noin 3 viikkoa sitten kylmäkäynnistyksen yhteydessä, alkoi pitämään melkoista rallatusta ja rohisevaa ääntä. Jos vikaa löytyy, niin ok. Se menee takuuseen jokatapauksessa.
Asia ei sinällään huolestuta, enkä ole vaihtamassa autoa pois, ainakaan se vuoksi.  ;)
Scirocco & VI Golf Variant

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 10.06.12 - klo:19:56
Omani lähtee tarkastettavaksi jakoketjun tiimoilta.
Noin 3 viikkoa sitten kylmäkäynnistyksen yhteydessä, alkoi pitämään melkoista rallatusta ja rohisevaa ääntä. Jos vikaa löytyy, niin ok. Se menee takuuseen jokatapauksessa.
Asia ei sinällään huolestuta, enkä ole vaihtamassa autoa pois, ainakaan se vuoksi.  ;)


Oon Kasis voinut jo aikaisemminkin kysyä, mutta mitä sulla on kilsoja mittarissa. Kyllä mullakin joskus kylmäkäynnistyksen yhteydessä auto käy kuin vanha dieseli muutaman sekunnin. Kävikö se kauan rohisevasti?

Kasis

Lainaus käyttäjältä: luakkone - 08.06.12 - klo:08:55
Moi,

Täällä 1.4 TSI 103KW, 2008. Mittarissa 54 000km. Mooottori vaihdettiin. Oireili nykimisenä.

Koneen avaus paljasti koneistusvaiheessa tulleita virheitä (naarmuja ja hapettumisia sylintereissä). Tehdas kustansi moottorin hinnan.

Missä sijaitsee koneen sarjanumerolaatta josta voisin tarkistaa uuden koneen tarkan tyyppimerkinnän?



Täysin samasta syystä omaani (-08 Touran 125kW ~83tkm) vaihdettiin kone.
Piti myös viimemetreillä melkoista rallatusta ja antoi melkoisia "hevosenpotkuja" vähänkään enemmän kiihdytettäessä.

Pahoitteluni, että toistan itseäni.  ::)
Scirocco & VI Golf Variant

Kasis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.06.12 - klo:20:04
Oon Kasis voinut jo aikaisemminkin kysyä, mutta mitä sulla on kilsoja mittarissa. Kyllä mullakin joskus kylmäkäynnistyksen yhteydessä auto käy kuin vanha dieseli muutaman sekunnin. Kävikö se kauan rohisevasti?
~64tkm. Rohinan kesto vaihtelee sekunnista n.10 sekunttiin ja rallatus n.3-6s.
Scirocco & VI Golf Variant

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 10.06.12 - klo:20:43
~64tkm. Rohinan kesto vaihtelee sekunnista n.10 sekunttiin ja rallatus n.3-6s.

Samanlailla täällä. Toisinaan rohisee ja toisinaan ei. Se tuntuu ihmeelliseltä, että kun lähden töistä ja auto on seissyt 8 tuntia ulkona, niin ei kuulu mitään ääniä, mutta kun lähden tallista jossa lämpöä noin 23 astetta niin silloin rohisee toisinaan. Jännä kuullu mitä sanovat sinulle ja ryhtyvätkö mihinkään toimenpiteisiin.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 10.06.12 - klo:01:30
Oletko varma asiasta?

Niin no.. Bemun 6-syl bensalohko (2,8) on vuosien saatossa todettu toimivaksi ja nuo uudemmat 3.0TDI:t ei pitäis kärsiä ketjunkiristäjäongelmista myöskään. Mistäänhän ei voi 100% varma olla, mutta jos nyt pari kolmesataatonnia kestää niin riittää mulle.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

TemeW

Varmaan pitää itsekin olla kohta yhteyksissä huoltoon, tai sitten vaihtaa autoa.

Vaimon Golffin jätin viikon työreissun ajaksi lentokentän parkkiin. Reissulta palatessani, käynnistyksen yhteydessä moottori piti outoa rohinaa hetken aikaa, jonka jälkeen käynti palasi normaaliksi. Kyseessä 2008 vuoden Golf GT, 1.4Tsi 90kw, CAX moottorilla ja tämän perässä 7-vaihteinen DSG. Mittarilukema 95tkm.... Aiemmin tuo on ollut täysin oireeton ja äänetön.

Mistähän sen osaa sanoa, onko tuolle huollossa jo jotain tehty? Auto käynyt kuitenkin kaikki huoltonsa samassa paikassa, VV-Auto Airportissa.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

Tos®

Kannattaa tonkia peräkontin varapyöräkoteloa ja siellä auton infotarran ympäristöä.
Monista kampanjoista lätkästään sinne tarra päivityksen tms työn merkiksi.
"Lisä tarra" voi olla myös huoltokirjassa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tks

Pävitystä taas. Maahantuoja maksoi 25% myyjäliike 25% ja meikäläinen loput n. 1200e

Olin yhteydessä lähes kaikkiin auttaviin tahoihin, joulupukin jätin väliin.


En nyt kauheesti ota enää paineita tuosta, jetta vaihtaa omistajaa heti juhannuksen jälkeen niin eipä tuolla nyt enää niin väliä ole :)
Volvo.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tks - 14.06.12 - klo:17:30
Pävitystä taas. Maahantuoja maksoi 25% myyjäliike 25% ja meikäläinen loput n. 1200e

Olin yhteydessä lähes kaikkiin auttaviin tahoihin, joulupukin jätin väliin.


En nyt kauheesti ota enää paineita tuosta, jetta vaihtaa omistajaa heti juhannuksen jälkeen niin eipä tuolla nyt enää niin väliä ole :)

Hyvä että pääsitte edes jonkunlaiseen sopuun asiasta, tilalle tulee sitten luotettava VW TSI DSG? :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MasTurbo

Mitkä vuosimalliltaan uusimmat autot joihin ketjuremppa on tehty? Any1?
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Keni1

Lainaus käyttäjältä: TemeW - 11.06.12 - klo:13:20
Mistähän sen osaa sanoa, onko tuolle huollossa jo jotain tehty? Auto käynyt kuitenkin kaikki huoltonsa samassa paikassa, VV-Auto Airportissa.

Pyrkii olemaan huoltohallin puolella silloin kun sun 1.4 TSI autoa huolletaan niin tiedät mitä sille tehdään ;D

Tosin sellainen palvelu kuin erWin kertoo auton huoltohistorian joten eikun kipi kapi katsomaan, tuo palvelu on käytössä pientä korvausta vastaan mutta on koko rahan arvoinen (min 6 euroa) jos vähänkin epäluuloinen, huollon kyllä pitäisi pyydettäessä kertoa mitä autolle tehty tai mitä vikoja löydetty mutta eipä kertonut mun auton vikoja...kertoivat vain tarkistavansa varmuuden vuoksi että kaikki okei...

Tks

Volvo.

JeanC


Tks

Volvo.


Filixon

#803
Nytkö se sattui omalle kohdalle? Oltiin tänään menossa maalle. Noin 45 kilometrin ajon jälkeen auto alkoi nykiä ja moottorihäiriön merkkivalo syttyi. Pari kolme pysäytystä, uudelleen käynnistystä ja liikkeelle lähtöä. Sama toistui. Kuvailisin auton käyttäytymistä ”hytisemiseksi” tai ”tutisemiseksi”. Se ei ollut tärisemistä tai rämisemistä. Aluksi epäilin, että tien asvalttipinnassa on kiharoita...

Raahauduttiin läheisen kylmän tankkausaseman pihalle. Soitto liikkumisturvaan. Sieltä lähetettiin hinuri, joka saapui kahden ja puolen tunnin odotuksen jälkeen, toi tullessaan lavetilla sijaisauton matkan jatkamiseksi ja lähti viemään vammaista kulkinettamme merkkikorjaamolle.

Autonihan on Golf Plus 103 kW TSI (BMY) DSG kesältä 2008. Sillä on ajettu nyt vasta alle 37 tuhatta kilometriä(!). Toinen longlifehuolto oli kolmisen viikkoa sitten, ja sen jälkeen ajoa on ollut alle 500 kilometriä. " Epäilen vahvasti jakoketjuvikaa. Arkena asia selvinnee.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.06.12 - klo:22:20
" Epäilen vahvasti jakoketjuvikaa. Arkena asia selvinnee.

Ei ollut jakoketjuvika. Nelossylinterissä oli sytytyskatkoja: tulppa mustana eikä puola tehnyt kipinää. Tulppa ja puola uusittiin veloituksetta, koska auto oli juuri ollut huollossa, jossa mm. tulpat oli vaihdettu.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

msvahn

Kaverin kaksoisahdetusta uusittiin myös aikoinaan tulppa, kun alkoi käymään kolmella sytytteli jouluvaloja mittaristoon. Kummastelin, että uusissa autoissa voi sytytystulpat prakailla ja vielä matalilla kilometreillä.. Oiskohan silläkin vaihdettu myös puola?

Hyvä, ettei Filixonin autossa kuitenkaan ketju temppuillut.  :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 19.06.12 - klo:10:44
Ei ollut jakoketjuvika. Nelossylinterissä oli sytytyskatkoja: tulppa mustana eikä puola tehnyt kipinää. Tulppa ja puola uusittiin veloituksetta, koska auto oli juuri ollut huollossa, jossa mm. tulpat oli vaihdettu.

Kuullostaa suutin ongelmalta jos tuollalailla tulppaa mustaa.

vehkis1983

Niin oliko täällä jollain sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kuuluu sellaista terävää rohinaa hetken aikaa? ja syy oli ketjunkiristin?? vai?? Itsellä nimittäin joskus tuollaista ääntä alkanut oma golffi pitämään. Mietin vaan, että pitääköhän tuo nyt lähtä heti samontein vaihtamaan, vai kestääköhän tuo vielä jonkun tuhat kilsaa.. Autolla kuitenkin ajettu jo 26000km.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 26.06.12 - klo:22:05
Niin oliko täällä jollain sellaista ongelmaa, että autoa käynnistäessä kuuluu sellaista terävää rohinaa hetken aikaa? ja syy oli ketjunkiristin?? vai?? Itsellä nimittäin joskus tuollaista ääntä alkanut oma golffi pitämään. Mietin vaan, että pitääköhän tuo nyt lähtä heti samontein vaihtamaan, vai kestääköhän tuo vielä jonkun tuhat kilsaa.. Autolla kuitenkin ajettu jo 26000km.

Joskus pitää käynnistäessä muutaman sekunnin rohinaa. Aj. 20 300.

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.06.12 - klo:22:11
Joskus pitää käynnistäessä muutaman sekunnin rohinaa. Aj. 20 300.
Onkohan kuinka vakava vika?vai ominaisuus?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy