TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tks - 07.06.12 - klo:22:41

Tuohon lisäystä...

Myyjäliike ei osallistu kustannuksiin, eikä myöskään maahantuoja..

Että semmosta.
Miksi eivät osallistu kustannuksiin,huollot tekemättä?

Tks

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.06.12 - klo:22:43
Miksi eivät osallistu kustannuksiin,huollot tekemättä?

Huollot tehty merkkiliikkeessä.

Takuu loppunut, ei kiinnosta.
Volvo.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tks - 07.06.12 - klo:22:46
Huollot tehty merkkiliikkeessä.

Takuu loppunut, ei kiinnosta.
Kova kovaa vastaan. Ei asiat voi mennä niin että Vw korjauttaa omat virheet asiakkaillansa. Yhteydenottoa kuluttajavirastoon, Vw maahantuojaan ja Saksan päähän kanssa!!!

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Tks - 07.06.12 - klo:22:46
Huollot tehty merkkiliikkeessä.

Takuu loppunut, ei kiinnosta.

Ei kyllä millään voi mennä täysin asiakkaan piikkiin. Kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu on edelleen myyjällä. 65tkm/5v ei kyllä ole mikään jakopäärakenteen odotettu elinikä, varsinkaan ketjukoneisen.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Tks - 29.05.12 - klo:14:35
1.4Tsi 103kw manuaali. ajettu n.65tkm â€" â€" Jakopäähän tuli reikä, jokin lähti sisältä irti tullen jakoketjun yläpäästä ulos tehden samalla reijän.
Öljyt sitäkautta pihalle jne..

â€" â€" Auto laakkosella purettuna. Maahantuoja lähtee kustannuksiin mukaan JOS myyjäliike lähtee, ja maahantuoja lähtisi sitten samalla prosentilla kun myyjäliike. Myyjäliikkeeltä ilmoitettiin etteivät osallistu. â€" â€" Myyjäliike on myös vw-merkkiliike. â€" â€" paaliin koko paska

Ei kai se nyt noin voi mennä! Uuden karhea auto, manuaali â€" ei edes DSG:tä riesana. Kyllä kai sentään pitäisi olla mahdollista asentaa vaihtokone tilalle, jos mylly hajoaa totaalisesti noilla kilometrimäärillä. Tuohon tarvitaan ulkopuolista sovittelijaa, ammattiapua, jos ei muu auta.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

luakkone

Moi,

Täällä 1.4 TSI 103KW, 2008. Mittarissa 54 000km. Mooottori vaihdettiin. Oireili nykimisenä.

Koneen avaus paljasti koneistusvaiheessa tulleita virheitä (naarmuja ja hapettumisia sylintereissä). Tehdas kustansi moottorin hinnan.

Missä sijaitsee koneen sarjanumerolaatta josta voisin tarkistaa uuden koneen tarkan tyyppimerkinnän?


tet

Lainaus käyttäjältä: Tks - 07.06.12 - klo:22:41

Tuohon lisäystä...

Myyjäliike ei osallistu kustannuksiin, eikä myöskään maahantuoja..

Että semmosta.

Rimpautus kuluttajaneuvojalle, siitä se homma etenee. Aivan varmaan tulevat osallistumaan kustannuksiin kunhan kuluttajaviranomaiset sanovat sanottavansa, siitä uskaltaisin lyödä vetoa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.06.12 - klo:17:32
Sulla on CAVD, jos se on kaksoisahdettu 1.4 118kW TSI.  Jos taas 1.4 90kW TSI, niin sitten se on CAX

CAVD vs CAX puhutaan eri asiasta, oikea vertailu olisi CAV vs CAX. Siis ilman sitä softaversiota. Tuossahan se jo edellä tosin tuli selväksi että on CAV.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

msvahn

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.06.12 - klo:11:52
Rimpautus kuluttajaneuvojalle, siitä se homma etenee. Aivan varmaan tulevat osallistumaan kustannuksiin kunhan kuluttajaviranomaiset sanovat sanottavansa, siitä uskaltaisin lyödä vetoa.

Samoin! Sisarmerkistä tiedän tapauksen, jossa vaihteisto ja kytkin (osat yli 8te) vaihdettiin 65tkm ajettuun 4v. vanhaan autoon "takuuseen". Työkustannus jäi omistajan kontolle.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Fabu78

Ei mitään hysteriaa, eikä ollut ketjusta johtuva vika. Kustansi kokonaiset 75â,¬ "korjaus" ja liikkumisturva hinauksen + sijaisauton ja kovaa ajoa taas. Eli täysin offtopic paskaa molemmat postaukset.  ;D
Octavia Combi 1.6 TDI 77kw DSG Elegance '14

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Tks - 07.06.12 - klo:22:46
Huollot tehty merkkiliikkeessä.

Takuu loppunut, ei kiinnosta.

Onko tuontipeli vai Suomesta uutena hankittu ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Kapa

Skeptikkona haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? Yllättävää, että lähipiirissä ei ole kuulunut mitään ongelmia moottoreiden suhteen , mutta täällä kaikki näyttää laukeavan. Ihan kybällä minäkin voin kertoa, että koneeni ketju on mennyt uusiin, vaikka ei olekkaan.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.06.12 - klo:20:12
Skeptikkona haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? 
Jokin tässä viimeisimmässä ketjurikossa ei täsmää,en oikein ota uskoakseni tätä tapahtumaa.

torx

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.06.12 - klo:20:12
VW-auton myyjänä haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? Yllättävää, että lähipiirissä ei ole kuulunut mitään ongelmia moottoreiden suhteen , mutta täällä kaikki näyttää laukeavan. Ihan kybällä minäkin voin kertoa, että koneeni ketju on mennyt uusiin, vaikka ei olekkaan.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.06.12 - klo:20:12
Skeptikkona haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? Yllättävää, että lähipiirissä ei ole kuulunut mitään ongelmia moottoreiden suhteen , mutta täällä kaikki näyttää laukeavan. Ihan kybällä minäkin voin kertoa, että koneeni ketju on mennyt uusiin, vaikka ei olekkaan.

EI kai sitä ihan kaikkea tarvitsekkaan uskoa. Kyllä itsellä on tiedossa useitakin konerikkoja uusista autoista joista osa perhepiirissä, sen enempää merkkiin katsomatta, mukaanlukien VW Polon 1.2 hajonnut jakopaa ja vaikkapa 1.8 Corolla T-Sportin koneen totaalituho. Näissäkin tapauksissa autot reilut kaksi vuotta vanhoja ja noin 50tkm ajettuja.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vasara

Lainaus käyttäjältä: torx - 08.06.12 - klo:20:19

:)

AutoBildin tyyppinen iso lehti tuskin ihan vähin perustein tekisi artikkelia VAG TSI ongelmista.

Kapa

LainaaVW-auton myyjänä haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? Yllättävää, että lähipiirissä ei ole kuulunut mitään ongelmia moottoreiden suhteen , mutta täällä kaikki näyttää laukeavan. Ihan kybällä minäkin voin kertoa, että koneeni ketju on mennyt uusiin, vaikka ei olekkaan.

Jos haluat ottaa kontaktia asiasta suoraan minuun niin varmaan onnistuu. Myyjän roolissa en ole koskaan ollut.

Jubilee

Jos täällä luettuja kohtaloita ei oteta huomioon niin tunnen "lähipiiristäni" YHDEN oikeasti suden jakopään 122hv TSI koneessa mutta tuttavapiirissäni ei kovin montaa pikku TSI:tä ole, että otantani ei ole kovin luotettava. Tässä tapauksessa, käytettynä pari vuotta sitten ostettu ei vw-merkkiliikkeestä niin korjaus meni 100% omaan laskuun.

Mutta onhan näitä "epäonnisia" moottoreita ollut muillakin, esim. 1 kopan Mazda 6 ja etenkin 2.3 GT, kahdella tutullani oli sellainen ja molemmista meni muistaakseni koko pata vaihtoon alle 100tkm ajettuna. Oma, FL Mazda 6 2.0L, kone tuli tiensä päähän 115tkm ajettuna eikä se ollut "ihan ainut" 2 litranen kutonen jonka kone kalahti hyvissä ajoin ennen kuin laskennallisesti voisi odottaa..

Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Cabi

Meillä hajosi kone alkuvuodesta Touranista -07 75 tkm, ketju venynyt -> venttiilit mäntiin ja kampiakselilla jälkiä. Moottori vaihdettiin "uuteen". Jouduttiin maksamaan 30 % ovh hinnoista yhteensä 2700â,¬. Uuden toivottiin olevan vanhaa parempi, ei kuitenkaan lupauksia. Asia tällä hetkellä kuluttajariitalautakunnassa. Auto vaihdettu voortiin, jossa hihnan pitäisi kestää 200 tkm. Ilmoittelen tänne kuluttajariitalautakunnan päätöksen.
Uskon että mahdollisuudet paranisivat, jos kaikki väärin kohdellut valittaisivat.

fourvalve

Pitkään haikailtiin ketjun perään ja nyt kun miettii niin ei se hihna nyt niin huono olekaan ;)
BMW z4 3.0i roadster

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 08.06.12 - klo:22:16
Pitkään haikailtiin ketjun perään ja nyt kun miettii niin ei se hihna nyt niin huono olekaan ;)
Enemmän tiedän hihnan katkeamisesta aiheutuneita konerikkoja kuin ketjun.Tuttavan Touranista hyppäsi ketju pari vuotta sitten.
Hihnoja on katkennut Toyotista,Fordeista,Fiateista joita tuttavilla on ollut.

Wekotin

Onko jollakin tietoa miten yleisesti muilla merkeillä toimitaan jos esim. jakohihna katkeaa ja sen vaihtoväliksi on annettu 200tkm? Joutuuko asiakas noissakin maksumieheksi jos/kun koko moottori on entinen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 08.06.12 - klo:22:26
Onko jollakin tietoa miten yleisesti muilla merkeillä toimitaan jos esim. jakohihna katkeaa ja sen vaihtoväliksi on annettu 200tkm? Joutuuko asiakas noissakin maksumieheksi jos/kun koko moottori on entinen.

Oli merkki kuin merkki. Jos huoltokirjassa on valmistajan toimesta ilmoitettu jakohihnan vaihtoväliksi 200 000 ja hihna katkeaa tuota km ennen niin... korvausvelvollinen on valmistaja. Takuun umpeuduttua ennen tuota tapahtumaa, valmistaja voi pyytää asiakasta korvaamaan osan remontista tuon auton "paranemisen" vuoksi. Korvauksen suuruus taas riippuu siitä miten hyvin asiakas osaa "neuvotella".

oopee

Onko näissä konerikoissa ensin ilmaantunut vikakoodi/koodeja ennen moottorin häiriövaloa/konerikkoa? Tuntus että melko huolettomana saa ajella jos ei kovenevasta ketjun äänestä eikä muusta välitä. Eikai tuokaan tsi masiina lennosta täystuhoo aiheuta jos ei ketju kerrasta katkea. Vai oonko ihan väärillä jäljillä?

Terveisin,
TSI DSG BMY 100tkm vielä toimii ainaki toistaiseksi
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

JeanC

#744
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.06.12 - klo:20:18
Jokin tässä viimeisimmässä ketjurikossa ei täsmää,en oikein ota uskoakseni tätä tapahtumaa.

Siis meinaatko että tks kirjottaa bullshittiä




vasara

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.06.12 - klo:22:23
Enemmän tiedän hihnan katkeamisesta aiheutuneita konerikkoja kuin ketjun.Tuttavan Touranista hyppäsi ketju pari vuotta sitten.
Hihnoja on katkennut Toyotista,Fordeista,Fiateista joita tuttavilla on ollut.
Hihnoille luvataan ilmeisesti liian pitkiä vaihtovälejä. Se ei silti poista joidenkin konemallien ketjuongelmia. 1.2, 1.4 tsi koneiden lisäksi vanhemmissa 3.2 fsi koneissa oli yleisesti ketjujen venymisongelmaa. Eli VAG konsernilla on kyllä kokemusta niistä. Siksi outoa, että asioita vasta parina viime vuotena on kehitetty oikealle tolalle? Ok.. koneen kehittelyssä menee aikansa, mutta noista 3.2 koneen murheenvuosista on jo useampi vuosi aikaa.

MasTurbo

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.06.12 - klo:21:29Skeptikkona haluaisin kysyä tätä? Uskotteko kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan? Roolia mitä tahansa voi kukin vetää? Yllättävää, että lähipiirissä ei ole kuulunut mitään ongelmia moottoreiden suhteen , mutta täällä kaikki näyttää laukeavan. Ihan kybällä minäkin voin kertoa, että koneeni ketju on mennyt uusiin, vaikka ei olekkaan.

Totta virkot - tämä keskustelu luo mielikuvia. Kuitenkin eräs pieni yksityiskohta tuki asiaa, kun menee Espoon Merituulen VW-huoltoon oli siinä ainakin muutama kuukausi sitten häkkejä, joissa oli poiskuljetettavaksi VW:n käytettyjä bensiinimoottorilohkoja. Tulkintani voi olla väärä, mutta tällaisista epäsuorista, ehkä virheellisistä havainnoista me kokoamme näitä mielikuvia. Se on ehkä normaali tilanne korjaamolla, mutta tällaiset romut olisi hyvä pitää pois näkyvistä.

Toivottavasti jakoketjuista kirjoitetut kertomukset perustuvat todellisuuteen - nämä keskustelut aiheuttavat epäluuloisuutta varsinkin käytettyä VW 1.2 ja 1.4 moottorilla varustettuja autoja kohtaan. Minulla ei ole tiedossa tuttja, joilla kyseinen rikkoutuminen olisi tapahtunut.

Kumiselle jakohihnalle VW suosittelee GOLF 2.0 dieselissä 210'000 km vaihtoväliä ja tämänhän on kuviteltu olevan ketjua heikomman.

Vanhaan Diesel Mersuuni vaidatin ketjun 400'000 kilometrissä ja olisihan se vielä kestänyt, venymää kyllä oli eli ajoitukset oli hieman sivussa.

ram1

Johtuneeko siitä, että täällä kohtuullisen paljon Tsi koneiden omistajia.Ja se, että tämän Topicin nimi on mikä on.En usko täällä kenenkään paskaa jauhavan asiasta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vehkis1983

En nyt jaksa alkaa selaamaan tätä topicia alusta asti, joten monellako se jakoketju on nyt varmuudella aiheuttanut ongelmia? kolmella?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy