TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Tks

#660
1.4Tsi 103kw manuaali. ajettu n.65tkm


Jakopäähän tuli reikä, jokin lähti sisältä irti tullen jakoketjun yläpäästä ulos tehden samalla reijän.
Öljyt sitäkautta pihalle jne..

Auto pajalla korjauskustannukset on mitä on, uusiksi menee vaikka mitä.

Auto laakkosella purettuna. Maahantuoja lähtee kustannuksiin mukaan JOS myyjäliike lähtee, ja maahantuoja lähtisi sitten samalla prosentilla kun myyjäliike.
Myyjäliikkeeltä ilmoitettiin etteivät osallistu. Prklll.. paaliin koko paska  >:(

Ps. Myyjäliike on myös vw-merkkiliike.
Volvo.

Erkka

^  Minkä vuoden kulkineesta on kysymys? Jos uudenkarhea 3-4 vuotta vanha, niin ihmettelen ettei mene em. liikkeiden piikkiin. Varsinkin kun kilometrejä kertynyt noinkin vähän. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tks

#662
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.05.12 - klo:14:42
Minkä vuoden kulkineesta on kysymys? Jos uudenkarhea 3-4 vuotta vanha, niin ihmettelen ettei mene em. liikkeiden piikkiin. Varsinkin kun kilometrejä kertynyt noinkin vähän. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Jetta -07

Ja on muuten ensimmäinen ja viiminen vw
Volvo.

RoccoScientist

Ei muuta kuin kuluttajaneuvontaan yhteyttä. Ihan varmasti saavat osallistua kustannuksiin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Passatti

Pitäähän auto kestää pidempään kuin toi sun kilsa lukemat.Kuluttaja asiamiehelle vaan yhteyttä.
Always lead, never follow

Keni1

On se kumma että vaikka tuon kyseisen moottorin ongelmat on olleet tehtaalla tiedossa jo vuosia niin niillä annetaan kuitenkin ajaa kunnes ketjut katkee ja kone sanoo poks, todella edesvastuullista touhua. Volkkari maksattaa omat virheensä kuluttajilla.

Tosin oman autonsa tyyppiviat olisi kyllä hyvä selvittää ajoissa ja huoltaa autoa sen mukaan. Jos tuossa koneessa oli jo vahvistetut osat ja kaikki huollot tehty niin sitten oli vaan paska tuuri. Golfista en tiedä mutta TSI koneiset Polo GTI:t tutkitaan tällä hetkellä automaattisesti kun vie öljynvaihtoon...auto on niin sanotusti kuuma peruna ;=)

Callematti

Saksalainen Auto Bild on kirjoittanut näistä TSI moottorin ongelmista viime viikkoina useissa peräkkäisissä numeroissaan (Miksi suomalainen saman niminen lehti vaikenee tyystin?). Syynä on ollut lukijoiden runsaat yhteydenotot ja varsin suuret korjauskulut, joihin valmistaja on ottanut nihkeästi osaa. Nyt lehti oli järjestänyt kokouksen, johon osallistui valmistajan puolelta korkeata tuotanto- ja laatujohtoa. Siellä valmistaja tunnusti ongelmien johtuvan erään alihankkijan laaduttomasta tuotteesta, jonka syyksi mainittiin ketjuosien stanssaustyökalun vaihdon laiminlyönti. Eli osia valmistettiin kuluneella työkalulla. Tehdas lupasi takuuajan ja -matkan pidennyksen. Valitettavasti lehti - toissaviikkoinen - unohtui minulta Espanjaan. Kuitenkin muistaisin, että takuuta luvattiin jatkaa 3 vuoteen ja sen jälkeenkin osallistua kustannuksiin. Lehti piti tätä muistaakseni liian vähäisenä osallistumisena. Lehdessä oli myöskin taulukko, missä merkeissä ja moottoreissa vikaa voisi ilmetä.
Ihmettelen suuresti ettei suomalainen Auto Bild mitenkään informoi lukijoitaan asialla. Taitaa olla enemmän automaahantuojien ja myyjien lehti, joka ei ansaitsisi autoilijoita ansiokkaasti palvelevan Auto Bildin nimeä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Callematti - 30.05.12 - klo:22:03
Saksalainen Auto Bild on kirjoittanut näistä TSI moottorin ongelmista viime viikkoina useissa peräkkäisissä numeroissaan

http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschaeden-3393757.html

Google-kääntäjällä tuota englanniksi vähän tavailin, ja siellä puhutaan myös täältä palstaltakin tutusta turbon öljyputken lämpösuojasta. Nuo työstöongelman takia vialliset ketjut eivät kuulemma ole kohdennettavissa valmistusnumeron mukaan, vaan viallisen ketjun voi todeta vasta kun se rupeaa ääntämään tai jopa vasta kun mittaristoon syttyy vikavalo. Määrällisesti niitä on kuulemma "matala kolminumeroinen lukema", kun TSI-moottoreita on kaikkiaan liikenteessä lähes kaksi miljoonaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Callematti - 30.05.12 - klo:22:03
Saksalainen Auto Bild on kirjoittanut näistä TSI moottorin ongelmista viime viikkoina useissa peräkkäisissä numeroissaan (Miksi suomalainen saman niminen lehti vaikenee tyystin?). Syynä on ollut lukijoiden runsaat yhteydenotot ja varsin suuret korjauskulut, joihin valmistaja on ottanut nihkeästi osaa. Nyt lehti oli järjestänyt kokouksen, johon osallistui valmistajan puolelta korkeata tuotanto- ja laatujohtoa. Siellä valmistaja tunnusti ongelmien johtuvan erään alihankkijan laaduttomasta tuotteesta, jonka syyksi mainittiin ketjuosien stanssaustyökalun vaihdon laiminlyönti. Eli osia valmistettiin kuluneella työkalulla. Tehdas lupasi takuuajan ja -matkan pidennyksen. Valitettavasti lehti - toissaviikkoinen - unohtui minulta Espanjaan. Kuitenkin muistaisin, että takuuta luvattiin jatkaa 3 vuoteen ja sen jälkeenkin osallistua kustannuksiin. Lehti piti tätä muistaakseni liian vähäisenä osallistumisena. Lehdessä oli myöskin taulukko, missä merkeissä ja moottoreissa vikaa voisi ilmetä.
Ihmettelen suuresti ettei suomalainen Auto Bild mitenkään informoi lukijoitaan asialla. Taitaa olla enemmän automaahantuojien ja myyjien lehti, joka ei ansaitsisi autoilijoita ansiokkaasti palvelevan Auto Bildin nimeä.

Laitapa piruuttasi kysely Auto Bild Suomen toimitukselle. Josko vastaavat yhtään mitään..

Voisi myös kysyä, miksi VV-Auto vaikenee, jos kerran konsernin isot herrat tietävät syyn ja ovat hövelisti jatkaneet takuuta? Vai eikö tämä koske Suomi-autoja, joita ei tietenkään ole valmistettu kuluneilla työkaluilla.

NcP

Näitä onkin mukava lukea täällä tien varressa hinuria odotellessa.  -10 1.2TSI Golf sytytti moottorin merkkivalon ja hukkasi tehot.  Liikkumisturva suositteli hinausta, joten tässä sitä odotellaan  ::)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.05.12 - klo:08:59
Nuo työstöongelman takia vialliset ketjut eivät kuulemma ole kohdennettavissa valmistusnumeron mukaan, vaan viallisen ketjun voi todeta vasta kun se rupeaa ääntämään tai jopa vasta kun mittaristoon syttyy vikavalo. Määrällisesti niitä on kuulemma "matala kolminumeroinen lukema", kun TSI-moottoreita on kaikkiaan liikenteessä lähes kaksi miljoonaa.

Aika paljon noita lottovoittoja on Suomeenkin osunut. Tai sitten työstöongelma on vain yksi syy ketjujen heikkouteen. Miksi kaikkia ongelmatapauksia ei hoideta kuntoon viimeistään määräaikaishuoltojen yhteydessä?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Tks - 29.05.12 - klo:14:35
1.4Tsi 103kw manuaali. ajettu n.65tkm


Jakopäähän tuli reikä, jokin lähti sisältä irti tullen jakoketjun yläpäästä ulos tehden samalla reijän.
Öljyt sitäkautta pihalle jne..

Auto pajalla korjauskustannukset on mitä on, uusiksi menee vaikka mitä.

Auto laakkosella purettuna. Maahantuoja lähtee kustannuksiin mukaan JOS myyjäliike lähtee, ja maahantuoja lähtisi sitten samalla prosentilla kun myyjäliike.
Myyjäliikkeeltä ilmoitettiin etteivät osallistu. Prklll.. paaliin koko paska  >:(

Ps. Myyjäliike on myös vw-merkkiliike.
Perustouhua Laakkosella.
65tkm ja jakoketju rikki => asiakkaan ei kuulu maksaa hommasta latiakaan.
Jakoketjun venyminen (jos se nyt syynä) on tyyppivika ja pitää mennä kokonaan tehtaan tms. piikkiin.
Ja ihan sama mikä lopullinen syy. Jakoketjulla ei ole vaihtoväliä ja luvataan kestävän auton koko elikaaren. Jakoketjun mainostetaan oleva huoltovapaa. Lupaukset on petetty jos hajoaa ennen aikojaan.
Ymmärtäisi jos 200000km ajetussa ongelmia, silloinhan muun maailman standardien mukaan auton "käyttöikä" on saavutettu.

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: NcP - 31.05.12 - klo:09:14
Näitä onkin mukava lukea täällä tien varressa hinuria odotellessa.  -10 1.2TSI Golf sytytti moottorin merkkivalon ja hukkasi tehot.  Liikkumisturva suositteli hinausta, joten tässä sitä odotellaan  ::)

Näitä juttuja kun lukee niin pitäisi varmaan perua kauppa ja pitää nykyinen Audi... Itelle tulossa 1.2TSI Golf '12, toivottavasti näihin uusiin on tehty jotain parannuksia jakoketjuun.
Audi A3 8Y 40TFSIe

tärpätti

Matala kolminumeroinen määrä noita vikaantuvia autoja... Salli mun nauraa, mistähän johtuu että näitä vikoja on jo 5v ollut ja nyt vasta reagoidaan. Kuulostaa enemmänkin hätävalheelta, mietitty ison pöydän ääressä mitä sanotaan kun kusessa ollaan, koneessa suunnittelu virhe. Jossain näin jonkin jutun missä oli noita ketjujen valmistajien testejä, taisi olla kommentti ettei tule toimimaan, ketju venyy liikaa teki mitä vaan.
Octavia BKD

NcP

Lainaus käyttäjältä: NcP - 31.05.12 - klo:09:14
Näitä onkin mukava lukea täällä tien varressa hinuria odotellessa.  -10 1.2TSI Golf sytytti moottorin merkkivalon ja hukkasi tehot.  Liikkumisturva suositteli hinausta, joten tässä sitä odotellaan  ::)

Tässä tapauksessa ei ollut vika jakopäässä, autoon tehtiin korjauksena turbon aluslevyn asennus ja softapäivitys.

skriko

Käyköhän vielä joskus niin, että kun menee koittamaan vaihtoa, myyjä kysyy 1.4 TSI koneen nähdessään, onko jakoketju vaihdettu. Jos ei ole niin, pudottaa hyvityshinnasta automaattisesti 3000e. Toivottavasti näin ei tule koskaan käymään.

tsiih

Toivottavasti ei niin, sillä myyjälle on helppo sanoa että joo on. Kuittejahan noista takuuhommista ei saa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.05.12 - klo:22:09
Käyköhän vielä joskus niin, että kun menee koittamaan vaihtoa, myyjä kysyy 1.4 TSI koneen nähdessään, onko jakoketju vaihdettu. Jos ei ole niin, pudottaa hyvityshinnasta automaattisesti 3000e. Toivottavasti näin ei tule koskaan käymään.

Merkkiliikkeessä tuskin tuollaista kysyttäisiin, kun samalla tultaisiin myönnettyä ongelmat.

Tsekkausta ei kuitenkaan jätetä tekemättä, vaan se tehdään kaikessa hiljaisuudessa koneelta. Asiakas sitten ihmettelee, kun hyvityshinnat pomppivat niin kovasti.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.06.12 - klo:08:38
Toivottavasti ei niin, sillä myyjälle on helppo sanoa että joo on. Kuittejahan noista takuuhommista ei saa.

Kyllä mulle ainakin ihan kysymättä on lyöty käteen tulosteet työmääräyksistä josta näkee tehdyt työt ja vaihdetut osat.

stjärndykare

Terve,

Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia 1.4 110 kw tsi:n kestävyydestä Tiguanissa. Ainakaan palstoilla ei ole tullut vastaan juurikaan ongelmia Tiguanin osalta. Ymmärrettävästi myyntimäärätkin ovat merkittävästi pienempiä, mutta mielelläni ottaisin tietoja vastaan jos jollakin on kokemusta ongelmista Tiguanin ja nimenomaan tsi:n osalta.

patch

Lainaus käyttäjältä: stjärndykare - 01.06.12 - klo:09:55
Terve,

Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia 1.4 110 kw tsi:n kestävyydestä Tiguanissa. Ainakaan palstoilla ei ole tullut vastaan juurikaan ongelmia Tiguanin osalta. Ymmärrettävästi myyntimäärätkin ovat merkittävästi pienempiä, mutta mielelläni ottaisin tietoja vastaan jos jollakin on kokemusta ongelmista Tiguanin ja nimenomaan tsi:n osalta.

Naapurilla juuri keväällä porsi tuollainen 1.4 kaksoisahdettu kone Tiguanista. Saapui kotipihaan normaalisti ajosta ja hetken päästä uudelleenlähtiessä kone ei inahtanutkaan. Korjaamon tiedotetta en ole nähnyt mutta kuuleman mukaan jako hypännyt ja kansi sökö. Useamman tuhannen remontti. Onneksi meni korjaamon goodwillin piikkiin vaikka takuu oli jo loppunut.

hansolo

Kylläpä kylmää lukea näitä TSI-juttuja. Nyt on katse kääntynyt kohti 1.8 litran turboa. Tajusin juuri, että nämäkin ovat nykyään täysin uusia 160 heppasia moottoreita TSI-perheen alla. Kuinka yleisiä jakoketjuongelmat ovat 1.8TSI moottoreissa? Saksalaisten kirjoittelusta jäi sellainen kuva, että 1.8 moottoreissa ei ongelmaa olisi tai ainakin ongelmat olisivat jotenkin lähtökohdiltaan erit. Jossain mainitaan, että ongelmaa olisi, mutta VW kiistää ongelmat 1.8 ja 2.0 litrasissa.

Onko 1.8 TSI moottoreien ketjunkiristys jotenkin erilainen kuin 1.2 ja 1.4 moottoreissa? Mitä eroa siinä on?

Toisaalta väittäisin nähneeni joitain yksittäisiä mainintoja tälläkin foorumilla 1.8 moottorien ketjun vaihdoista.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Keni1

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 05.06.12 - klo:09:38
Kylläpä kylmää lukea näitä TSI-juttuja. Nyt on katse kääntynyt kohti 1.8 litran turboa. Tajusin juuri, että nämäkin ovat nykyään täysin uusia 160 heppasia moottoreita TSI-perheen alla. Kuinka yleisiä jakoketjuongelmat ovat 1.8TSI moottoreissa? Saksalaisten kirjoittelusta jäi sellainen kuva, että 1.8 moottoreissa ei ongelmaa olisi tai ainakin ongelmat olisivat jotenkin lähtökohdiltaan erit. Jossain mainitaan, että ongelmaa olisi, mutta VW kiistää ongelmat 1.8 ja 2.0 litrasissa.

Onko 1.8 TSI moottoreien ketjunkiristys jotenkin erilainen kuin 1.2 ja 1.4 moottoreissa? Mitä eroa siinä on?

Toisaalta väittäisin nähneeni joitain yksittäisiä mainintoja tälläkin foorumilla 1.8 moottorien ketjun vaihdoista.

Kandee ottaa liisari, niiden viat volkkari joutuu ite maksamaan joten toimittavat vain laatua, volkkarin tietokannasta löytyy autoille erikseen tieto onko se liisari vai ei, miksiköhän  ;D

Muihin taidetaan laittaa saksassa vaihtokoneet jotta huollolla riittää duunia...siksi viat ovat kuin loppuunajetuissa koneissa, uudet autot syö öljyä aivan tolkuttomasti, onko joku nähnyt jossain auton myyntiesitteessä maininnan normaalia runsaammasta öljynkulutuksesta vai saako asiakas tiedon vasta kun tutkii auton käyttöohjetta...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.06.12 - klo:15:45
Kandee ottaa liisari, niiden viat volkkari joutuu ite maksamaan joten toimittavat vain laatua, volkkarin tietokannasta löytyy autoille erikseen tieto onko se liisari vai ei, miksiköhän  ;D

Ei ole liisarit tehtaan autoja vaan rahoitusyhtiöiden, jotka ostavat ne autokaupasta siinä missä yksittäisetkin asiakkaat.

Toiseksi liisarit ovat tuoretta kalustoa eli useimmissa olisi takuu muutoinkin voimassa.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.06.12 - klo:16:16
Ei ole liisarit tehtaan autoja vaan rahoitusyhtiöiden, jotka ostavat ne autokaupasta siinä missä yksittäisetkin asiakkaat.

Toiseksi liisarit ovat tuoretta kalustoa eli useimmissa olisi takuu muutoinkin voimassa.

Juu mutta mm. VV-auton kautta niitä liisataan ja eihän se imagolle hyvää tee jos firmat saa paskoja jatkuvasti korjattavia autoja. Todellakaan en keksi mitään syytä sille miksi autoni tiedoissa oli erikseen kohta onko se liisari vai ei, siis tehtaan tietokannassa, mihin tehdas tarvitsee tuota tietoa, teknisesti kun niiden pitäisi olla aivan samoja laitteita ;)

Mun auto ei ole liisari ja siinä oli jo uutena aivan paska öljysyöppö kone, asiasta avauduttu toisessa topikissa enempikin...

Oli miten oli mutta näin on.

vasara

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 05.06.12 - klo:09:38
Kylläpä kylmää lukea näitä TSI-juttuja. Nyt on katse kääntynyt kohti 1.8 litran turboa. Tajusin juuri, että nämäkin ovat nykyään täysin uusia 160 heppasia moottoreita TSI-perheen alla. Kuinka yleisiä jakoketjuongelmat ovat 1.8TSI moottoreissa? Saksalaisten kirjoittelusta jäi sellainen kuva, että 1.8 moottoreissa ei ongelmaa olisi tai ainakin ongelmat olisivat jotenkin lähtökohdiltaan erit. Jossain mainitaan, että ongelmaa olisi, mutta VW kiistää ongelmat 1.8 ja 2.0 litrasissa.

Onko 1.8 TSI moottoreien ketjunkiristys jotenkin erilainen kuin 1.2 ja 1.4 moottoreissa? Mitä eroa siinä on?

Toisaalta väittäisin nähneeni joitain yksittäisiä mainintoja tälläkin foorumilla 1.8 moottorien ketjun vaihdoista.
Seuraavista voi vetää jotain johtopäätöksiä..
1.4 TSI koneen venynyt rimpulaketju näkyy seuraavassa:
VW Golf 1.4 TSI 170 Twin charger Timing Chain Failure

Uuden 1.8 tfsi koneen tuplavahvuiset ketjut seuraavassa:

Wekotin

#686
^Itsekin tuon ylläolevan videon tänne joskun linkittäneenä, ei voi kun ihmetellä tuota ketjua. Miksi Audi laittaa tuplalevyista ketjua? Varmaan ihan turhaan. Mullahan on fillarissakin paksumpi ketju kun 1.4 TSI:ssä  :D. Toivottavasti VW:n moottorisuunnittelijat ovat saaneet "rakentavaa" palautetta tuosta ketjusta.

Keni1

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10575745

Onko tää totta?
----------------
ultimatevw foorumi lakkautettiin painostuksen alla, kun TSI ja DSG ongelmaketjut kasvoivat liian pitkiksi ja sisälsivät liian arakluonteista asiaa!!

maahantuoja sai painostettua suomen viranomaisia sulkemaan koko foorumin!


Sama on edessä Vagarenallakin. Maahantuoja ottaa ylläpitoon yhteyttä, kun siellä ongelmista kirjoittelevat "petturitomistajat" ovat levitelleet tietoa "imagoykkösen" nurjasta puolesta. Ja saaneet aikaan kieltämättä aika ison polemiikin. Tämä tuskin käy Keskon pirtaan. Ihmettelen, jos ei jonkinlaista painostusta olisi ilmassa.
Luultavasti Kesko-konsernin lakimiehet etsivät kuumeisesti pykälää, jonka nojalla Vagarenankin voisi sulkea tai esittää jotain vaateita ylläpidolle.
Jos näin todella kävisi, jokainen itse saa päätellä kannattaako moiseen automerkkiin sekaantua.
------------
Pitäiskö alkaa vaan kehumaan niin perkeleesti josko maahantuoja palkitsisi uusilla moottoreilla ja laatikoilla, autothan on muuten ihan helkutin hyviä mutta nuo surkeat motit ja laatikot pilaa täysin muuten hienon kokonaisuuden. On kokemusta ihan toimivistakin volkkareista eli ei ne kaikki surkeita ole ei edes kaikki TSI koneet...

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.06.12 - klo:20:32
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10575745

Onko tää totta?
----------------
ultimatevw foorumi lakkautettiin painostuksen alla, kun TSI ja DSG ongelmaketjut kasvoivat liian pitkiksi ja sisälsivät liian arakluonteista asiaa!!

maahantuoja sai painostettua suomen viranomaisia sulkemaan koko foorumin!


Sama on edessä Vagarenallakin. Maahantuoja ottaa ylläpitoon yhteyttä, kun siellä ongelmista kirjoittelevat "petturitomistajat" ovat levitelleet tietoa "imagoykkösen" nurjasta puolesta. Ja saaneet aikaan kieltämättä aika ison polemiikin. Tämä tuskin käy Keskon pirtaan. Ihmettelen, jos ei jonkinlaista painostusta olisi ilmassa.
Luultavasti Kesko-konsernin lakimiehet etsivät kuumeisesti pykälää, jonka nojalla Vagarenankin voisi sulkea tai esittää jotain vaateita ylläpidolle.
Jos näin todella kävisi, jokainen itse saa päätellä kannattaako moiseen automerkkiin sekaantua.
------------
Pitäiskö alkaa vaan kehumaan niin perkeleesti josko maahantuoja palkitsisi uusilla moottoreilla ja laatikoilla, autothan on muuten ihan helkutin hyviä mutta nuo surkeat motit ja laatikot pilaa täysin muuten hienon kokonaisuuden. On kokemusta ihan toimivistakin volkkareista eli ei ne kaikki surkeita ole ei edes kaikki TSI koneet...

Kaikki, mitä löydät internetistä Suomi24:sta puhumattakaan, on totta.

hansolo

#689
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.06.12 - klo:17:34
Seuraavista voi vetää jotain johtopäätöksiä..
1.4 TSI koneen venynyt rimpulaketju näkyy seuraavassa:

Uuden 1.8 tfsi koneen tuplavahvuiset ketjut seuraavassa:

Eli kuvassa on Audin 1.8 TFSI ja Audi on toteuttanut jakopään paremmin? Entäpä onko Skodan 1.8 TSI jakoketju samanlainen kuin TFSI-kuvassa?
Eikö ne ketjuongelmat ollut enemmänkin siinä, että ketjun kiristys on heikko. Toisin sanoen hydrauliselle kiristimelle ei ole mitään mekaanista jousi/räikkävarmistusta.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy