TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Kapa

Alkaa pikkusen tuntua siltä, että täällä häärää aika tavalla tätä "katastrofi jengiä", jotka pyörii toitottamassa totuuttaan kaikilla autopalstoilla ja myös täällä, ja mikä mielenkiintoisinta, että näillä heeboilla ei ole ollut koskaan konsernin autoja, tai ainakaan näitä nykyisiä. Mutta mielipiteitä kyllä asiasta löytyy ja tiedätte minkäsuuntaisia ne ovat.

Ei siinä tietenkään mitään, jos tällä saadaan maahantuojat ja liikkeet huomioimaan asiakkaan ongelmat, mutta kohtuuttoman paljon keskustelu on pelkkää pa...n puhumista.

Wekotin

Laitetaan nyt tänne Youtubesta löytyneitä pätkiä. Jos vaikka joltakin on mennyt ohitse tämän topikin tarkoitus. Tuskin tämäkään mitään informaatioarvoa sen enempää lisää, mutta olutlasin ääressä nämkin ovat viihdyttäviä.

Rikki:

VW Golf 1.4 TSI 170 Twin charger Timing Chain Failure

Ehjä:

VW Golf 1.4 TSI 170 New Timing Chain Installed

Ja vielä kerran:

Golf TSI Reparación avería distribución


clacson

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 12.04.12 - klo:20:45
Ei VAG ole yksin noiden ketjuongelmien kanssa ole, ainkin GM 2.2 koneessa on ketjun kiristimen kanssa ongelmia. Taisi noissa 1.8T 20V koneissaki nokkien välisellä ketjun kiristin mennä. Taitaa kaikissa olla se yhteistä, että ketjukiristyy öljyn paineella?
Ketjut löystyy, hihnat katkeaa jne., jolloin kone on melkein paaluvalmis, ainakin pirssin omistajalta palaa hihat. Ilmeisesti pitäisi palata entisaikaan, jolloin ainoa hihna koneessa oli tuulettimen hihna ja hätätilassa sen saattoi korvata rintsikoilla, jos sattui naispuoleinen henkilö olemaan matkassa mukana. Mutta ovatko rintsikatkaan enää entisen veroisia?  ;)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

gloter

Tappikoneet kunniaan! Tosin pienissä moottoreissa ei taida olla enää kovin kätevä ratkaisu tämän päivän tehovaatimusten ja pakokaasujen puhtausvaatimusten suhteen? Eikös Fabiassa ollut tällainen työntötankokone jossain vaiheessa?

Muutama vuosi sitten Toyota oli automaailman kuningas (sitä ennen GM), sen jälkeen VAG. Kaikki luiskahtavat huipulta pois vuorollaan ja manttelinperijät ovat odottelemassa. Ongelmahan on se että vauhtisokeus kasvaa kun halutaan yhä suurempia markkinaosuuksia ja sitten ruvetaan viilaamaan kustannuksia alas. Aivan varmasti nämä ketjuongelmat olisi ratkaistavissa kunnon suunnittelulla ja materiaaleilla. Tosin yhä kiristyvät saastemääräykset tulevat aiheuttamaan entistä enemmän teknisiä ongelmia ja autojen muuttumisen kertakäyttötuotteiksi. Kun polttoainetta ei enää pruutata surutta koneeseen vaan sitä sumutellaan yhä hienojakoisempana ja entistä suuremmalla paineella ja ties mitä, on selvä että homma menee avaruusteknologiaksi.

Omassa kiulussa olen havainnut muutamia kertoja nykimistä ja joskus kylmänä ravistaa vähän aikaa ja tässä taannoin lämpimänä tyhjäkäynti alkoi aaltoilemaan oikein kunnolla. Asettui kun polkaisi vähän kaasua (kyse ei välttämättä ole ketjuongelmista, tulipahan vain mieleeni). Mitään varoitusvaloja ei ole kertaakaan syttynyt ja ongelmat olleet niin pieniä etten ole viitsinyt mennä kitisemään. Takuuta on vielä melkein vuosi jäljellä ja syksyllä viimeistään on ensihuollon aika niin mainitsen siellä näistä jos ei sitä ennen ongelmat eskaloidu.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: gloter - 13.04.12 - klo:07:54
Tappikoneet kunniaan! Tosin pienissä moottoreissa ei taida olla enää kovin kätevä ratkaisu tämän päivän tehovaatimusten ja pakokaasujen puhtausvaatimusten suhteen? Eikös Fabiassa ollut tällainen työntötankokone jossain vaiheessa?

Fabiasta en muista varmaksi, mutta sitä edeltäneessä Feliciassa oli Favoritin myllyyn perustuva nostotankomoottori.
[Felicia oli muuten mainio kärry, hiljainen ja mukava. Favoritin melutaso taas oli vuonna 1990 ajamassani yksilössä niin kaamea, että ajatuksiaankaan ei sen kabiinissa kuullut.  ;D]

Kasis

Kuluttajat ovat nykyään autovalmistajien "testiryhmä", mutta luulisi vag:n keksineen kestävän ratkaisun tähän jakoketjuongelmaan.
Hieman ihmetyttää, että osalla tulee joku virhekoodi liittyen ketjuongelmaan ja toisille taas ei, vaikka oireet on samat tai jopa pahemmat?
Jos maahantuonti/myyjäliike hoitaisi tämän asian mallikkaasti eli nopeasti ja ilman kuluja, ei netissä tai muuten julkisuudessa asiaa puitaisi nykyisellä(tulevalla) tavalla.
Ongelma on sen luontoinen, ettei kuluttaja omalla toiminnalla pysty siihen paljoa  vaikuttamaan, joten korjauksen maksaja pitäisi olla itsestäänselvyys.
Scirocco & VI Golf Variant

Hannes

Mitenkäs se nyt on???

Missään enkä kertaakan ole lukenut jakoketju ongelmasta TSI 1.8 ja TSI 2.0 moottoreissa, täältä  forumilta löytyy yksi lauennut TSI 1.8 kone ei muuta, käsittääkseni tässä tapauksessa ei voida puhua noiden moottoreiden osalta mistään tyyppi viasta??

Eniten ketjun venymisistä on kärsinyt 1,4 tupla ahdettu VW moottori jossa se on selvä valmistus virhe, samoin kuin se että viallisia ketjuja/kiristimiä on päässyt myöskin Skodan TSI 1,2 ja 1,4 moottoreihin pieni erä jotka on valmistettu ennen vuotta 2010- joita on huollossa korjattu tai ollaan korjaamassa ( takaisunkutsua näistä ei ole ilmeisesti tullut)

Tätä uudemmissa on vika korjattu paremmilla osilla??Enää 2010 uudemmissa ei ketju ongelmaa ole???

Q8

Lainaus käyttäjältä: clacson - 13.04.12 - klo:07:17
Ketjut löystyy, hihnat katkeaa jne., jolloin kone on melkein paaluvalmis, ainakin pirssin omistajalta palaa hihat. Ilmeisesti pitäisi palata entisaikaan, jolloin ainoa hihna koneessa oli tuulettimen hihna ja hätätilassa sen saattoi korvata rintsikoilla, jos sattui naispuoleinen henkilö olemaan matkassa mukana. Mutta ovatko rintsikatkaan enää entisen veroisia?  ;)

Ei kait rintsikoita kukaan käyttänyt? Sukkahousuja kylläkin.

Siis hihnan korvikkeena  ::)
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

clacson

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 13.04.12 - klo:09:26
Ei kait rintsikoita kukaan käyttänyt? Sukkahousuja kylläkin.

Siis hihnan korvikkeena  ::)
Sukkahousut ovat nykymuodossaan vasta 60-luvun keksintöä, joten ennen sitä oli käytettävä muita keinoja ja trikoot - vaikka ovatkin tuttuja keskiajalta - eivät tainneet olla suosiossa enää 1900-luvulla. Nythän niitäkin taas näkee. Mitä jäi? Rintsikat.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 13.04.12 - klo:09:13
Mitenkäs se nyt on???

Missään enkä kertaakan ole lukenut jakoketju ongelmasta TSI 1.8 ja TSI 2.0 moottoreissa, täältä  forumilta löytyy yksi lauennut TSI 1.8 kone ei muuta, käsittääkseni tässä tapauksessa ei voida puhua noiden moottoreiden osalta mistään tyyppi viasta??

Eniten ketjun venymisistä on kärsinyt 1,4 tupla ahdettu VW moottori jossa se on selvä valmistus virhe, samoin kuin se että viallisia ketjuja/kiristimiä on päässyt myöskin Skodan TSI 1,2 ja 1,4 moottoreihin pieni erä jotka on valmistettu ennen vuotta 2010- joita on huollossa korjattu tai ollaan korjaamassa ( takaisunkutsua näistä ei ole ilmeisesti tullut)

Tätä uudemmissa on vika korjattu paremmilla osilla??Enää 2010 uudemmissa ei ketju ongelmaa ole???

On näitä 1.8 koneita korkannut parikin kappaletta, molemmat tosin hiukan vanhempaa tuotantoa (2009?) mutta ei tämän pitäisi olla mikään varsinainen ongelmamoottori :-\ Eniten ongelmia on tainnut olla juurikin tuossa kaksoisahdetussa 1.4:ssa ja jonkunverran sitten 1.2:ssa sekä perinteisesti ahdetussa 1.4:ssa.

Ongelmasta syntyvän haloon tasohan on suoraan verrannollinen maahantuojan toimintaan, ehkäpä helkama on onnistunut tässä hiukan paremmin kun Skodan omistajilta ei ole kuulunut nurinaa kustannusten jaosta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG you

Oma Golf TSI 103 KW (BMY) haettu Saksasta viime kesänä välittäjän toimesta (virhe, kamala virhe!), jolloin kilsoja oli 90 tkm. Sakuliikkeessä ketju oli juuri vaihdettu ja välittäjä vielä puhui tästä takuuautona. (Selvisi myöhemmin, että kyseessä olikin saksalaista kuluttajaa koskeva maksullinen takuu, mutta minä en tätä tiennyt.) Eikun auto Suomeen, jossa muutama päivä ajoa ja vikavalo pärähti päällle, vikakoodit:

Camshaft Postioner: Slow response
Camshaft Position Sensor: Signal too High
Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
(tämä sentään korjaantui venttiilin vaihdon yhteydessä)

Auto korjaamolle (Alppilan-p***a-Autohuolto), jossa vaihdettiin mm. Nokka-Akselin säädin ja muuta kilkettä. Eipä vikakoodit hävinneet, joten jätin rahojen huvetessa sikseen toistaiseksi, auto nimittäin toimi ja oli toiminut moitteetta koko ajan ilman sivuääniä. Reilu puoli vuotta tästä auto Suomessa katsastukseen, josta hylsy vikakoodien takia.
Auto VW-Centerille, jossa väitetään ketjun venyneen - muuta vaihtoehtoa ei kuulema ole, koska säädinkin on Alppilassa vaihdettu. Ihmettelin, että eihän se nyt voi tässä puolessa vuodessa venyä ja sehän on huoltovapaa osa! (Ketju vaihdettiin puoli vuotta aikaisemmin Saksassa, tästä on liikkeen kuittikopiot + todisteet + merkinnät huoltokirjassa + vakuuttelut välittäjän kanssa face-to-face). Väittelyn ja raivon antaessa periksi suostuin siihen toivoen lopullista ratkaisua, vaan en VW-centerillä järjettömän hintapyynnön takia. Pienemmällä korjaamolla ketju + muut tarvittavat öljyputket yms. vaihtoon -> samat vikakoodit taas taulussa! Autossa ei vieläkään näkyvää tai kuuluvaa vikaa, mutta kun ei mene leimasta läpi, en voi sillä ajaakaan.

Ei juuri mahdollisuuksia takuisiin tai tehtaan vastaantulemisille, koska VW ei sitä ole maahan tuonut. Korjauskustannuksia tähän mennessä ~4000â,¬ ja "vikaa" ei vieläkään löydetty.
Nyt auto viety välittäjän toimesta takaisin saksalaiseen myyjä/korjausliikkeeseen, josta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään.

Monta asiaa olisin tehnyt toisin jos uuden mahdollisuuden saisi, mutta sepä onkin jälkiviisautta. Olisi pitänyt aikasemmin vaatia välittäjältä takaisinviemistä, mutta tuntemukseni autoista oli liian ohutta tuolloin. Näitä tunnettuja vikojakaan ei niin paljon tullut löydettyä, koska en osannut oikeita asioita etsiä (nyt toki osaisin). Jotain jälkiseuraamuksia ja turhia korjauksia yritän ehkä vielä riitauttaa.

Vituttaa kun sikaa joulupöydässä. Turhauttavaa tässä on, että auto toimii, mutta siitäpä ei juuri iloa itselleni koidu.

Onneksi on kotivakuutuksessa oikeusturva, että jos tässä tarvitsee lähteä niille teille. Voisi ne asiat muutamilla pahemminkin olla.

Ton-1

Merkillisiä laitteita tuntuvat valmistavan nuo VAG-leirin autotehtaat, vikoja joita ei saada paikallistettua/ korjattua,
kaverillani on käsissä miltei 8 te:n korjauskuitti VAG-leirin vehkeestä jota on korjattu valtuutetun korjaajan toimesta kuin iisakin kirkkoa, vikaa tosin ei (täysin/ollenkaan) saatu paikallistettua, korjataan korjaamisen ilosta pykälä pykälältä eteenpäin ( joku sähköhärdeli) ? Ei liity tähän nokkaketjuun mutta muuten taas aikamoinen anekdootti laitteista ja valtuutetuista korjaamoista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hannes

#522
Tämä tuntuu riistäytyvän käsistä pikku hiljaa, kohta täällä puhutaan jo VAG:n viosta kautta historian ;D Ja tunnelma on se että tämän konsernin värkkeihin ei kannata sekaantua.

Se jolla jakopään vikaa on autossaan kertokoon ajetun määrän km, vm, mallin, jne...niin tästä sattaa jotain hyötyä olla eikä niin että kaikki sähkö viatkin sotketaan tähän osioon.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: VAG you - 13.04.12 - klo:10:16
Oma Golf TSI 103 KW (BMY) haettu Saksasta...

Aikamoinen episodi. Pahoittelut. Tosin nimimerkkisi piristi  :D

Mielestäni olisi oikeus ja kohtuus, että VAG-merkeissä ei tuota OBD-lukua suoritettaisi katsastuksessa. Kuka jauhopetteri senkin on ajanut läpi, ettei muistissa saa vikakoodeja löytyä, jos auto kuitenkin toimii moitteetta ja päästöt menee läpi.

Vankka

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VAG you - 13.04.12 - klo:10:16
Oma Golf TSI 103 KW (BMY) haettu Saksasta viime kesänä välittäjän toimesta (virhe, kamala virhe!), jolloin kilsoja oli 90 tkm. Sakuliikkeessä ketju oli juuri vaihdettu ja välittäjä vielä puhui tästä takuuautona. (Selvisi myöhemmin, että kyseessä olikin saksalaista kuluttajaa koskeva maksullinen takuu, mutta minä en tätä tiennyt.) Eikun auto Suomeen, jossa muutama päivä ajoa ja vikavalo pärähti päällle, vikakoodit:

En usko, että takuu olisi voitu rajata vain saksalaisiin kuluttajiin. Ei käy sellainen laatuun EU:ssa ja tuskin mikään vakuutusyhtiöksi itseään nimittävä saksalainen firma tuollaista edes yrittäisi vakuutusehtoihinsa ujuttaa. Edelleen on mahdollista, että takuuehdoissa rajoitetaan korjaukset Saksassa tapahtuviin, mutta eihän Saksa nyt sentään niin kaukana ole, etteikö kertomassasi tapauksessa kannattaisi lähteä käymään Saksassa.

Sen sijaan takuun koskeminen vain kuluttaja-asiakkaita on täysin normaalia Suomessakin ja jos välitysfirmasi on ensin ostanut auton omiin nimiinsä Saksasta, niin se on todennäköisesti johtanut takuun välittömään raukeamiseen.


automaattori

#526
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.04.12 - klo:10:13
On näitä 1.8 koneita korkannut parikin kappaletta, molemmat tosin hiukan vanhempaa tuotantoa (2009?) mutta ei tämän pitäisi olla mikään varsinainen ongelmamoottori :-\ Eniten ongelmia on tainnut olla juurikin tuossa kaksoisahdetussa 1.4:ssa ja jonkunverran sitten 1.2:ssa sekä perinteisesti ahdetussa 1.4:ssa.

Ongelmasta syntyvän haloon tasohan on suoraan verrannollinen maahantuojan toimintaan, ehkäpä helkama on onnistunut tässä hiukan paremmin kun Skodan omistajilta ei ole kuulunut nurinaa kustannusten jaosta ::)

Ehkä Helkama on ollut asiassa aktiivisempi ja toiminut asiakasta kunnioittavammin? Voiko olla kuitenkin että volkkareita kun on huomattavasti enemmän niin kynnys tunnustaa ongelma Keskolla on suurempi? Suomeen tulevat Skodat kai tehdään kaikki Tsekeissä ja Volkkareita jopa Meksikossa. Onko alihankkijat samoja ja kuinka monta niitä yleensäkin on? Paljon on kysymyksiä ja ongelma on olemassa, mutta ongelmalla ei kyllä kannata tuomita kaikkia TSI-koneita. Ilo niillä on ajella ja takuulla seuraavan autonikin moottori on vaggineen TSI näistä keskusteluista huolimatta. Olisin heti valmis ottamaan autooni kaksoisahdetun 1.4 TSI:n jos sen olisi pystynyt Yetiin valita. Muistini mukaan moottori on monena vuonna valittu maailman parhaaksi bensakoneeksi.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.04.12 - klo:11:14
Muistini mukaan moottori on monena vuonna valittu maailman parhaaksi bensakoneeksi.

Näissä palkinnoissa taitaa olla sama ongelma kuin vuoden auton arvonimissä: luotettavuus ei ole arvosteluperuste.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.04.12 - klo:10:47
Kuka jauhopetteri senkin on ajanut läpi, ettei muistissa saa vikakoodeja löytyä, jos auto kuitenkin toimii moitteetta ja päästöt menee läpi.

Tai olisi ainakin kohtuullista että jos hylkäävät niin pystyisivät kertomaan miksi ?

Autoni hylättiin koska oli vikakoodi, siinä katsastuskonttorissa ei ollut itse vikaa selventävää toimintoa - näin ollen hylsy tuli siitä että (kyykähtänyt) akkuni oli vaihdettu, tämänkin järkevyydestä voidaan olla eri mieltä.

Pahuuttani kysin asiaa AKE:lta, eli eikö katsastuskonttorin tarvitse edes itse tietää minkä takia hylkäävät, suoraa vastausta en saannut mutta tilanne on kuulemma ok.

Sorry off topic.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Urlaub

#529
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.04.12 - klo:11:30
Tai olisi ainakin kohtuullista että jos hylkäävät niin pystyisivät kertomaan miksi ?

Autoni hylättiin koska oli vikakoodi, siinä katsastuskonttorissa ei ollut itse vikaa selventävää toimintoa - näin ollen hylsy tuli siitä että (kyykähtänyt) akkuni oli vaihdettu, tämänkin järkevyydestä voidaan olla eri mieltä.

Pahuuttani kysin asiaa AKE:lta, eli eikö katsastuskonttorin tarvitse edes itse tietää minkä takia hylkäävät, suoraa vastausta en saannut mutta tilanne on kuulemma ok.

Katsureillahan on listat koodeista, joista ei tarvitse välittää eikä antaa hylsyä. Autojen valmistajat ja maahantuojat ovat ne ilmoittaneet. Tässä esim. Jaguarilta: http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478599/07d8ecf916b60d89fca35cf12f01f436/2845-X150DTCP0405kirjeTraFi.pdf

"Jostakin" syystä nämä listat ovat hyvin eurooppalais- ja varsinkin ranskalaispainotteisia. Toisessa ääripäässä on sitten japsit, joissa ei koodeja suvaita.

VAG you

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 13.04.12 - klo:10:30
Tämä tuntuu riistäytyvän käsistä pikku hiljaa, kohta täällä puhutaan jo VAG:n viosta kautta historian ;D Ja tunnelma on se että tämän konsernin värkkeihin ei kannata sekaantua.

Se jolla jakopään vikaa on autossaan kertokoon ajetun määrän km, vm, mallin, jne...niin tästä sattaa jotain hyötyä olla eikä niin että kaikki sähkö viatkin sotketaan tähän osioon.

En tiedä oliko palaute mulle.. No kuitenkin liittyi tähän, koska tuo jakoketjun uusiminen Saksassa aikaisemmin oli tehty juuri tuon venymisen takia (90tkm kohdalla) ja jonkinlaisen moottoririkon jälkeen. Tarina vaan ei kerro, että miten pahasti pannu oli saanut hittiä ja oliko korjaus suoritettu loppuun asti. Heidän mielestään mekaanista vikaa ei ole, mutteivat kyllä kuntoonkaan ole vielä saaneet.

VAG you

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.04.12 - klo:10:56
Sen sijaan takuun koskeminen vain kuluttaja-asiakkaita on täysin normaalia Suomessakin ja jos välitysfirmasi on ensin ostanut auton omiin nimiinsä Saksasta, niin se on todennäköisesti johtanut takuun välittömään raukeamiseen.

Juurikin näin.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.04.12 - klo:11:22
Näissä palkinnoissa taitaa olla sama ongelma kuin vuoden auton arvonimissä: luotettavuus ei ole arvosteluperuste.

Luulisi että moottorien kohdalla yksi tärkeimpiä arvostelukriteereitä olisi juuri luotettavuus! Uskon kuitenkin vahvasti että kyseinen moottori voi olla oikeasti hyvä jos se hyvin ja hyvistä materiaaleista tehdään ja laadunvalvonta on kohdallaan, tai sitten alalla ei ole kuin korruptoituneita asiantuntijoita. Löytyykö mistään artikkelia moottorialan asiatuntijalta joka olisi kyseisen moottorin tuominnut? Muutamalla kyseisen moottorin omaavalla autolla olen ajanut ja minun ajamista moottoreista kaksoisahdettu 1.4 TSI on ollut mieleenpainuvin, vaikka monia huomattavasti tehokkaampiakin on tullut testattua.

Nykysuuntauksen kaikki tietää, säästetäämpä vähän tuosta ja tuosta ja lopputulos on tietenkin huono. Säästämiset yleensä päätetään aika korkealla tasolla ja näille ihmisille on tärkeää näyttää omistajille, mitä viivan alle jää. Tulos tai ulos mentaliteetti toimii! Eivätkä he kovinkaan usein ole muutenkaan selvittelemässä ongelmia joita tulee vuosien viiveellä. Optiot on rahastettu ja kapitalisti nukkuu hyvin, ainakin vähän aikaa.    
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.04.12 - klo:11:47
Katsureillahan on listat koodeista, joista ei tarvitse välittää eikä antaa hylsyä.

Ei sillä katsurilla ollut mitään kättä pidempää, ei selvyyttä itse viasta eikä sen koommin listaa 'vioista' joiden perusteella ei hylsyä voisi/tarvitsisi antaa.

Sitähän mä juuri sieltä AKE:lta kysyinkin.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.04.12 - klo:12:14
Ei sillä katsurilla ollut mitään kättä pidempää, ei selvyyttä itse viasta eikä sen koommin listaa 'vioista' joiden perusteella ei hylsyä voisi/tarvitsisi antaa.

Sitähän mä juuri sieltä AKE:lta kysyinkin.  ;D

Katsureiden osaaminen on kyllä ennenkin nähty.. Menee liian off topiciksi kertoa Priuksen katsastuksista, mutta hauskaa on ollut koko rahan edestä..

Kasis

#535
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 13.04.12 - klo:10:30
Tämä tuntuu riistäytyvän käsistä pikku hiljaa, kohta täällä puhutaan jo VAG:n viosta kautta historian ;D Ja tunnelma on se että tämän konsernin värkkeihin ei kannata sekaantua.

Se jolla jakopään vikaa on autossaan kertokoon ajetun määrän km, vm, mallin, jne...niin tästä sattaa jotain hyötyä olla eikä niin että kaikki sähkö viatkin sotketaan tähän osioon.

~85tkm -08 Touran 1.4 TSI 125kW(170hv) -> oire: E: vei tolkuttomasti öljyä(~1l/2tkm), pintakaasulla ajettaessa, pienikin kaasun lisäys antoi "hevosenpotkun" autolle, ilman vaihteen vaihtumista. Lisäksi pientä lyhytkestoista "rallatusta"(kuten lähes jokaisessa tsi:ssä) -> vika: 3. sylinteristä puuttui puristuksia ja jotain "muuta"(jakoketju) -> korjaus:
"uusi" pata(en ole löytänyt X-kirjainta moottorin sarjanumeron perästä) maahantuonnin/Laakkosen piikkiin. Huoltorumban kesto ~2kk(auto huollossa).

E: Alunperin vikaa käsiteltiin kytkinpaketinvaihtona, jota ei sitten suoritettu.
EE: "uudella" koneella ei ole myös mitään takuuta, kun en joutunut maksamaan
         siitä mitään.
Scirocco & VI Golf Variant

Filixon

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.04.12 - klo:11:14
Olisin heti valmis ottamaan autooni kaksoisahdetun 1.4 TSI:n â€" â€".

Minulla sellainen on (103 kW BMY). Vaihdetaanko moottoreita?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 13.04.12 - klo:12:59
Minulla sellainen on (103 kW BMY). Vaihdetaanko moottoreita?

Mun haave olis kuitenkin 132 KW / 180hv kone :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.04.12 - klo:12:11
Luulisi että moottorien kohdalla yksi tärkeimpiä arvostelukriteereitä olisi juuri luotettavuus! Uskon kuitenkin vahvasti että kyseinen moottori voi olla oikeasti hyvä jos se hyvin ja hyvistä materiaaleista tehdään ja laadunvalvonta on kohdallaan, tai sitten alalla ei ole kuin korruptoituneita asiantuntijoita. Löytyykö mistään artikkelia moottorialan asiatuntijalta joka olisi kyseisen moottorin tuominnut? Muutamalla kyseisen moottorin omaavalla autolla olen ajanut ja minun ajamista moottoreista kaksoisahdettu 1.4 TSI on ollut mieleenpainuvin, vaikka monia huomattavasti tehokkaampiakin on tullut testattua.
   

Olen edelleen vajaat 6 tkm ajetun kaksoisahdetun omistajana sitä mieltä, että mieleenpainuvaa on käytännön suorituskyky. Luulisi että yli parisataa kaakkia majailisi sisällä. Iso ero yksiahtimiseen malliin. Tuo rutkasti ajamisen hauskuutta ja dsg7 pelaa erinomaisesti. Öljyä lisäsin parisen vkoa sitten ekan kerran, muutaman desin (arviolta 3 dl), siinä kaikki. Enpä löydä vastaavaa motti-loota-kombinaatiota samalla rahalla muualta, ei edes niistä überkehutuista kaukoitävehkeistä.

Jos vikoja ajan kanssa tulee, raportoin. Jos ei, en lähde mukaan hysteriaankaan. Enää en tee sitä virhettä uudelleen, että lähtisin etukäteen vaihtamaan autoa täysin muuhun konserniin ja huomaisin että oho, onpas tyhjä olo.

Pupa

Onko joku 1.2 TSI Polon omistaja käynyt korjauttamassa autoaan jonkun moottorivian takia liikkeessä?

- 1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).
- 1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.
- 1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.
- 1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy