TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Wekotin

^Toukopouko,

Miten muuten millaista huolto-ohjelmaa tuolle autolle on suoritettu? Kuinkas usein öljyt vaihtuu?

Filixon

Lainaus käyttäjältä: MetJag - 12.03.12 - klo:21:50
No joo... en sitten tourania ostanut. Ei ole riskin arvoinen vaikka hyvällä tuurilla voisi kestää kauankin. Taas jos ei kestäisi niin voisi miettiä että minkä ihmeen takia tämän ostin vaikka ennusmerkit oli selvät. 

Tuo oli tarkkaan harkintaan perustuva ratkaisu. Ã,,lä kuitenkaan jätä tätä palstaa. Olisi mukava kuulla, millaiseen ratkaisuun ja millä perusteilla päädyit, jos autokauppa ennen pitkää syntyy.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

svalkein

#302
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 11.03.12 - klo:22:09
Auto on käynyt pajalla kaksikin kertaa tuon takia saamassa valohoitoa. Mitään sille ei kuitenkaan ole tehty kun eivät ole saaneet ääntä juuri silloin kuulumaan. Autolle on taas huoltoaika varattuna perjantaiksi. Sen takia tuon rallatuksen äänitinkin että loppuu se ***tanan käsienheiluttelu.

Pajoissa on näemmä eroa, vein omani (sigun auto) 51 tkm mittarissa paikalliseen merkkiliikkeeseen kun oli rallattanut pari kertaa lämpimänä käynnistettäessä samalla lailla. Tiskillä sanottiin heti että autolla ei ajeta metriäkään ja kaksi viikkoa myöhemmin jakopään kilkkeet oli vaihdettu (olivat toki ensin todenneett että oli ketju tosiaan oli venynyt).

Meni goodwillin piikkiin. Auton aiempi omistaja kertoi että moottori oli tuntunut hengettömältä ja tiettävästi EPC-valo oli syttynyt jolloin autoon oli tehty normaali 60 tkm huolto etuajassa, tämä siis n. kuukausi ennenkuin autokaupat tehtiin.
M-B A250e -22

Cabi

Lainaus käyttäjältä: Cabi - 02.03.12 - klo:18:14
Lisään tähän meidän tapauksen. Volkswagen Touran 1,4 TSI -07.
Ei lähtenyt käyntiin työpaikan pihalta n. 2 viikkoa sitten. Hinattiin paikalliselle korjaamolle, jossa todettiin ettei koneesta löydy puristuksia. Merkkikorjaamolla löyty jälkiä männistä ja kampiakselin kaulalta. Tänään tilattu uusi moottori.

Saatiin tänään takaisin korjauksesta uudella moottorilla. Omavastuuksi jäi 30%. Kai sillä pääsee taas 75 tkm.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Cabi - 12.03.12 - klo:23:39
Saatiin tänään takaisin korjauksesta uudella moottorilla. Omavastuuksi jäi 30%. Kai sillä pääsee taas 75 tkm.

Jotenkin on sellainen mutu, että näitä tyyppivikoja olisi raportoitu tällä palstalla huomiota herättävän paljon Touraneista. Mutta samaa tekniikkaa käytetään muissakin VAGeissa. Ovatko Touranin käyttäjät muita aktiivisempia raportoijia?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

toukopouko

Kävin Veholla soittamassa tuota äänitettä korjaamopäälikölle. Tuomio oli että jakopää pistetään remonttiin heti perjantaina ja että hän tilaa kaikki osat valmiiksi. Autoa huollettu long lifen mukaan, eka huolto 30tkm kohdalla ja rallattelu alkoi jossain +40tkm paikkeilla.

Kyllä kannatti äänittää rallatus, heti alkoi tapahtumaan.

fiin

Minulla oli Yeti 1.2 TSI, vuosimalli 2010. Kun oli ajettu 33000 km, turbo hajosi ja piti vaihtaa uuteen, takuuaikaa oli onneksi kuukausi jäljellä. Myös jakoketju meni vaihtoon. Kysyin korjaamolta ja maahantuojalta, mitä eroa uudessa turbossa on vanhaan verrattuna, vai onko mitään. Vastaus oli, että edes maahantuoja ei tiedä onko turboon tullut muutoksia. Korjaamolla sanottiin, että nyt tehdyn korjauksen takuu päättyy samalla kuin auton takuu, eli kuukausi korjauksen jälkeen. Koska en tiennyt, onko uusi turbo sen kestävämpi kuin vanha, ja en halunnut ottaa seuraavaa remonttia omaan piikkiini, vaihdoin auton pois. 

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: fiin - 13.03.12 - klo:10:40
Minulla oli Yeti 1.2 TSI, vuosimalli 2010. Kun oli ajettu 33000 km, turbo hajosi ja piti vaihtaa uuteen, takuuaikaa oli onneksi kuukausi jäljellä. Myös jakoketju meni vaihtoon. Kysyin korjaamolta ja maahantuojalta, mitä eroa uudessa turbossa on vanhaan verrattuna, vai onko mitään. Vastaus oli, että edes maahantuoja ei tiedä onko turboon tullut muutoksia. Korjaamolla sanottiin, että nyt tehdyn korjauksen takuu päättyy samalla kuin auton takuu, eli kuukausi korjauksen jälkeen. Koska en tiennyt, onko uusi turbo sen kestävämpi kuin vanha, ja en halunnut ottaa seuraavaa remonttia omaan piikkiini, vaihdoin auton pois. 

Eikös tuollaisella remontilla uusine osineen kuuluisi olla ihan perinteinen vuoden takuu...?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 13.03.12 - klo:10:49
Eikös tuollaisella remontilla uusine osineen kuuluisi olla ihan perinteinen vuoden takuu...?

Eipä taida kuulua, kun ei ole rahalla ostettu. Auton takuuaika ei jatku remontoitujen osien kohdalta yhtään sen pitemmälle kuin koko auton takuu.

Toinen kysymys on sitten virhevastuu ja good will-kysymykset. Näiden molepien on mielestäni pakko jatkua tuollaisessa tilanteessa reilusti pitemmälle.

Ishvan

#309
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.03.12 - klo:10:54
Eipä taida kuulua, kun ei ole rahalla ostettu. Auton takuuaika ei jatku remontoitujen osien kohdalta yhtään sen pitemmälle kuin koko auton takuu.

Toinen kysymys on sitten virhevastuu ja good will-kysymykset. Näiden molepien on mielestäni pakko jatkua tuollaisessa tilanteessa reilusti pitemmälle.

Höpöhöpö. Kyllä ainakin Japseilla jatkuu ihan oman kokemuksen mukaan. Esim. kansiremontin jälkeen kaikille vaihdetuille osille + työlle annettiin vuoden takuu.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

fiin

Takuukorjausten takuuaika päättyy samalla kuin auton takuu, tämä oli merkkikorjaamon vastaus kysymykseeni. Jos korjaus on itse maksettu, silloin tulee tietysti takuu korjaukselle, mutta auton takuuseen tehdyt työt eivät saa mitään jatkotakuuta. Tämä on siis Skoda-liikkeen ilmoitus, muilla merkeillä asia voi tietysti olla toisin.

lemmentalja

Oudolta kuulostaa,että takuun aikana vaihdettu tuote saisi uuden vuoden/2 vuo
en takuun? Olipa kyseessä sitten auton turboahdin tai 32" taulutelkkari...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Wekotin

No ei tietenkään takuuseen vaihdetulla osalla yhtäkkiä ole uutta takuuta. Työllä voi olla, muttei osalla. Muutenhan kaikki olisi vinkumassa takuun päättyessä uutta osaa jälleen takuuseen. Tosiaan eri juttu jos korjaus on maksettu, mutta silloin kyse ei olekaan takuukorjauksesta.

Vai luuletteko, että tuolla takuuseen vaihdetulla DSG:llä on taas parin vuoden takuu. Ei ole.

Ishvan

#313
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 13.03.12 - klo:11:28
Oudolta kuulostaa,että takuun aikana vaihdettu tuote saisi uuden vuoden/2 vuo
en takuun? Olipa kyseessä sitten auton turboahdin tai 32" taulutelkkari...

No näin ainakin tuossa esimerkkini Toyotan tapauksessa kävi. Homma meni kokonaisuudessaan niin, että katkenneen venttiilin johdosta tehdasuusi moottori reilun kahden vuoden ja 57tkm jälkeen. Vuosi eteenpäin niin yläkerta vaihtoon. Yläkerran vaihdon yhteydessä osille ja työlle annettiin tosiaan vuoden takuu. Eurooppalaisille olisi kyllä valtavasti opittavaa takuu-asioiden hoidossa verrattuna esim. japanilaismerkkien edustajiin.

EDIT: Taitaa Toyota myös hanakammin korjailla autojaan taakuajan jälkeenkin ilman kummempia onglemia. Itse en ole koskaan saanut niin hyvää palvelua kuin Toyotan tiskiltä. Honda oli lähellä mutta esim. Volvolla surkeaa edellisiin verrattuna.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

hopeahuoli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.03.12 - klo:11:29
No ei tietenkään takuuseen vaihdetulla osalla yhtäkkiä ole uutta takuuta. Työllä voi olla, muttei osalla. Muutenhan kaikki olisi vinkumassa takuun päättyessä uutta osaa jälleen takuuseen. Tosiaan eri juttu jos korjaus on maksettu, mutta silloin kyse ei olekaan takuukorjauksesta.

Vai luuletteko, että tuolla takuuseen vaihdetulla DSG:llä on taas parin vuoden takuu. Ei ole.

mulle kyllä sanottiin kytkimen vaihdon yhteydessä, että uudella kytkimellä  ja työllä on taas 2v/100tkm takuu.
puhuiko myyjä paskaa??

vantaan onko se nyt sit airport vw tai jotain liikkeessä.. tuusulan väylän kupeessa.

Sande

Lainaus käyttäjältä: hopeahuoli - 13.03.12 - klo:12:04
mulle kyllä sanottiin kytkimen vaihdon yhteydessä, että uudella kytkimellä  ja työllä on taas 2v/100tkm takuu.
puhuiko myyjä paskaa??

vantaan onko se nyt sit airport vw tai jotain liikkeessä.. tuusulan väylän kupeessa.


Avainkysymys on vaihdettiinko se takuuseen vai maksoitko rahalla?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

hopeahuoli

Lainaus käyttäjältä: Sande - 13.03.12 - klo:12:12
Avainkysymys on vaihdettiinko se takuuseen vai maksoitko rahalla?

luonnossa oisin maksanu, mutta ei pystyny.  :)  kuvetta piti kaivaa..

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: hopeahuoli - 13.03.12 - klo:12:26
luonnossa oisin maksanu, mutta ei pystyny.  :)  kuvetta piti kaivaa..

Tällöinhän takuu on täysin luonnollinen asia. Joissakin tapauksissa takuu voidaan myöntää, vaikka rahaa ei olisi käytetty tai kokonaissummasta on maksettu vain osa. esim.30%.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Sande

Silloin sun rempalla on takuuta kuten sanoit. Mutta jos olisi takuuseen mennyt, niin takuu ei olisi rempan osien suhteen jatkunut yhtään auton takuuta pidempään.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

msvahn

Minuakin kiinnostaa onko öljynvaihtovälillä mitään vaikutusta ketjuongelmiin. Meillä vaihtui -10 90kw:seen ekat öljyt vasta parinkympin päälle, kun silloin lueskelin öljysihtijuttuja. Toiseen kertaan luonnollisesti 30tkm huollossa. Taloudessamme Skoda jää tarpeettomaksi, joten myyntiin varmaan lähtee kevään aikana, mutta olisi mielenkiintoista kuulla onko jollain ketju venynyt noilla alle "satkun" kilsoilla tiheämmästä öljynvaihtovälistä huolimatta? Jos auto kuitenkin jäisi perheeseen, saa se uudet LL-liemet 45tkm kohdalla kun kyseessä on vain parin kolmen kympin kustannus plus filtteri.

Toinen mielenkiintoinen tieto olisi ajotottumukset. Vaikuttaako esim. matalia kierroksia hyödyntävä ajo tuohon (1.4TSI:llähän voisi hienosti ajella 1500-1600rpm isoimmalla vaihteella, mutta onko se järkevää on toinen juttu). Ajatteko siis vaihto-opastimen mukaan vai hiukan korkeammilla kierroksilla?

Kolmas seikka, miten kuormitettuna (kuinka öljy vanhenee) autoa käytetään? Meillä koko elinkaaren aikainen kulutus pyörii kuuden litran tuntumassa tai hiukan alle, eli autolla ajetaan hävyttömän rauhallisesti matka-ajopainoitteisesti. Öljy oli silti mustaa mömmöä parinkympin jälkeen.

Itseäni on alkanut huvittamaan kun viimeiset kaksi uutta vaimon autoa on tullut valittua ketjukoneina huoltovapauden takia. FSI:lla ajettiin vajaa 60tkm ja nykyisellä TSI:llä vajaa 39tkm. Molemmat pelittää/pelitti kyllä, mutta esim. 120tkm hihnan vaihtoväli olisi vieläkin aika kaukana. Ehkä siis muutaman satkun määräaikaishuolto puolet harvemmin on parempi kuin ketjun vaihto (tai jopa auton vaihto sen pelossa). TSI tulisi 20-25tkm/v käyttökuluiltaan edullisemmaksi kuin vanha TDI:mme, mutta luotan jälkimmäiseen niin paljon enemmän, että vaimo joutuu siirtymään dieseliin. Erot on kuitenkin vain jokunen kymppi kuussa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Newman

Kantani asiaan on yhä sama: lukuisten kylmäkäynnistysten ja pätkäajojen yhdistelmä tekee hallaa VW:n tekniikalle. Tuohon kun lisätään Suomen maantieteellisestä sijainnista johtuvat runsaat lämpötila- ja kosteusvaihtelut sekä pitkät öljynvaihtovälit, ongelma on todennäköisyyksien mukaan ratkaistu. Ja tällä en tarkoita sitä, että tehtaan harjoittamalla iki-ihanalla kustannusoptimoinnilla ei olisi asian kanssa mitään tekemistä.

Jamma

Oma 1.4 tupla-ahdettu TSI DSG Golfini (ajettu n. 55tkm) huhuili seuraavanlaista vikakoodia, kun VCDS:llä skannailin:

--------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CAV)       Labels: 03C-906-027-CAV.clb
   Part No SW: 03C 906 027 BA    HW: 03C 906 027 F
   Component: MED17.5.5       G   9256 
   Revision: L1H08---    Serial number: VWXBZ0I0032204
   Coding: 0000077
   Shop #: WSC 44008 205 999999
   VCID: 61C2B144B8528BB

1 Fault Found:
000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
               P0106 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 55291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:20:59

             Freeze Frame:
                    RPM: 2201 /min
                    Load: 64.3 %
                    Speed: 100.0 km/h
                    Temperature: 73.0°C
                    Temperature: -18.0°C
                    Absolute Pres.: 1030.0 mbar
                    Voltage: 14.732 V

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Tuota vikaa kun googlettelee, niin taitaa kutakuinkin ensimmäinen osuma vielä tuonne Ross-Techin sivuille, jossa mainitaan seuraavaa koodista:

"On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions."

Ollaankohan tässä nyt vääjäämättä menossa kohti Jakoketju-tragediaa.....? >:(

Q8

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.03.12 - klo:13:20
Kantani asiaan on yhä sama: lukuisten kylmäkäynnistysten ja pätkäajojen yhdistelmä tekee hallaa VW:n tekniikalle. Tuohon kun lisätään Suomen maantieteellisestä sijainnista johtuvat runsaat lämpötila- ja kosteusvaihtelut sekä pitkät öljynvaihtovälit, ongelma on todennäköisyyksien mukaan ratkaistu. Ja tällä en tarkoita sitä, että tehtaan harjoittamalla iki-ihanalla kustannusoptimoinnilla ei olisi asian kanssa mitään tekemistä.

Öljynvaihtovälithän lyhenevät kun Multifuelit yleistyvät(?) 15tkm vaihtoväleineen.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.03.12 - klo:13:20
Kantani asiaan on yhä sama: lukuisten kylmäkäynnistysten ja pätkäajojen yhdistelmä tekee hallaa VW:n tekniikalle. Tuohon kun lisätään Suomen maantieteellisestä sijainnista johtuvat runsaat lämpötila- ja kosteusvaihtelut sekä pitkät öljynvaihtovälit, ongelma on todennäköisyyksien mukaan ratkaistu. Ja tällä en tarkoita sitä, että tehtaan harjoittamalla iki-ihanalla kustannusoptimoinnilla ei olisi asian kanssa mitään tekemistä.

Yhdyn kyllä tähän. Itse uskon vielä, että LL-öljyt kestää paremmin kilometrejä kuin kahta talvea. Itselläni tuo 30tkm tulee täyteen noin 10-11 kuukaudessa eli ajallisesti vaihtuu tiuhaan. Amerikan pojat harrastaa enemmän nouta UOA testejä. Olisi kiva tisiaan testauttaa noita käytettyjä öljyjä kumpi on parempi. Vähän ajettu mutta kauan koneessa ollut vai paljon ajettu, mutta vähän aikaa ollut öljy.

walt

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 12.03.12 - klo:22:43
Meni goodwillin piikkiin. Auton aiempi omistaja kertoi että moottori oli tuntunut hengettömältä ja tiettävästi EPC-valo oli syttynyt jolloin autoon oli tehty normaali 60 tkm huolto etuajassa, tämä siis n. kuukausi ennenkuin autokaupat tehtiin.


Mistä ostit auton - vw-liikkeestä vai jostain muualta?


Miten usealla on mennyt turbo samalla kertaa jakoketjun kanssa?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.03.12 - klo:14:42
Yhdyn kyllä tähän. Itse uskon vielä, että LL-öljyt kestää paremmin kilometrejä kuin kahta talvea. Itselläni tuo 30tkm tulee täyteen noin 10-11 kuukaudessa eli ajallisesti vaihtuu tiuhaan. Amerikan pojat harrastaa enemmän nouta UOA testejä. Olisi kiva tisiaan testauttaa noita käytettyjä öljyjä kumpi on parempi. Vähän ajettu mutta kauan koneessa ollut vai paljon ajettu, mutta vähän aikaa ollut öljy.

Jäsennellään sitten vielä kysymystä siten, että onko pitkää matka-ajoa (vähemmän kylmäkäynnistyksiä ja öljyt vaihtuu tiheämmin vaikkakin vain 30tkm välein) ajavilla ollut ketjun kanssa ongelmia? Toki otanta tällä foorumilla on aivan liian pieni minkään varmojen johtopäätköksien tueksi, mutta kiinnostaa onko nämä 30-60tkm tapaukset pätkäajosta?

Hovihuoltajani kertoi, että satkun pinnassa tai sen jälkeen nuo yleensä 1.4:ssa menee (myös "yksöis"ahdetuissa). Toisaalta oli myös sitä mieltä, ettei 1.2:ssa olisi tuota ongelmaa. Jokunen 1.2:nen on silti täälläkin ilmoittautunut, mutta meneekö materiaalivian piikkiin yksittäistapaukset?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Zaasa

Vähintään kerran vuoteen vaihtuu öljyt Räsään,juuri ennen talvea.Yhtenä kannustimena on jakoketju jutut vaikka 2.0TSI:stä ei ole raportoitu yhtään tapausta.
Öljyt vaihtuisi ilman jakoketju keskusteluakin vähien kilometrien vuoksi kerran vuodessa.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 13.03.12 - klo:18:05
Vähintään kerran vuoteen vaihtuu öljyt Räsään,juuri ennen talvea.Yhtenä kannustimena on jakoketju jutut vaikka 2.0TSI:stä ei ole raportoitu yhtään tapausta.
Öljyt vaihtuisi ilman jakoketju keskusteluakin vähien kilometrien vuoksi kerran vuodessa.

Itse olen myös pitänyt vuotta karkeana maksimina öljyissä vähilläkin kilometreillä, mutta vaihdan samalla myös ilmansuodattimen ahdetuissa peleissä. Menee varmasti hätävarjelun liioitteluksi, mutta kun ei ne maksa mitään ja esim. 60tkm tuntuu paperifiltterille pitkältä matkalta imeä pölyä öljyn sekaan.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Kapa

LainaaHovihuoltajani kertoi, että satkun pinnassa tai sen jälkeen nuo yleensä 1.4:ssa menee (myös "yksöis"ahdetuissa). Toisaalta oli myös sitä mieltä, ettei 1.2:ssa olisi tuota ongelmaa. Jokunen 1.2:nen on silti täälläkin ilmoittautunut, mutta meneekö materiaalivian piikkiin yksittäistapaukset?

Tälläinen kuva minullakin on ollut, eli 1.2:ssa on ollut joku alkuerä sekulia.

MetJag

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 12.03.12 - klo:22:34
Tuo oli tarkkaan harkintaan perustuva ratkaisu. Ã,,lä kuitenkaan jätä tätä palstaa. Olisi mukava kuulla, millaiseen ratkaisuun ja millä perusteilla päädyit, jos autokauppa ennen pitkää syntyy.

Tämä foorumi vaikuttaa sen verran asialliselta että ei tätä pois kannata jättää. Ei onneksi pahemmin ole näitä "mun iskän auto on parempi kuin sun iskän"-tyyppejä.

Yksi vaihto ehto on tuo 1.2 tsi tourani uutena. Kai se jaksaa vääntää? Ja kai noissa uusissa jakoketjutkin pysyy kunnossa?

Mutta lähes alusta tämä auton etsintä pitää aloittaa kun olin aivot saanut jo Touran asentoon. "Kiitos" tämän foorumin ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy