2.0Tfsi (147kw) poikkeava öljynkukulutus.

Aloittaja lemmentalja, 11.01.14 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

lemmentalja

Mikä öljy on motharilla käytössä?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

mothar

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 16.01.14 - klo:21:25
Mikä öljy on motharilla käytössä?
Mobil 1 ESP 5W-30 LL öljyä ovat huolloissa koneeseen laitettaneet. Samaa tavaraa oon itsekin lisännyt. Kerran tais olla nesteen city pro 5W-30 öljyä. En huomannut eroa öljynkulutuksessa.
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

lemmentalja

Ja muuttuvalla huoltovälillä oot menny?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI


mothar

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 17.01.14 - klo:11:53
Ja muuttuvalla huoltovälillä oot menny?
Kiinteä 15tkm/12kk huoltoväli.  Tulee vuodessa noin 12 tkm mittariin.
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

JMP

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 15.01.14 - klo:09:21
Tuo AXX-kone taitaa olla ensimmäisiä 2.0TFSI koneita. Olisiko ollut vain -05 autoissa? Jostain lueskelin että suurimpana erona AXX:ssä olisi takomännät ja uudemmissa versioissa valetut. Olen harkinnut vaihtoa A4 2.0TFSI quattroon S-tronicilla mutta en tiedä uskaltaako ottaa riskiä millainen yksilö tulisi sitten vastaan.

Sama täällä noiden lastentautien kanssa. By-passin, bensapumput ja bensapaineen anturin olen joutunut vaihtamaan uudempiin versioihin. Tosin noista osa ei ole vain kestänyt softausta. Lisäksi kone käy talvella kylmänä ellei keulaa peitä. Tähän ei auttanut edes termostaatin vaihto.

Öljyä ei tosiaan ole vienyt eikä nokkahihnan kanssa ole ollut ongelmia.

Menee vähän topicista ohi, mutta lukaiseppa nämä läpi jos on ongelmia lämpenemisen kanssa. Riippuen mallista (varsinkin DSG) siellä näyttää olevan jotain pikku termostaatteja joissa ongelma voi olla.

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php/topic,75756.0.html

http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=nl&u=http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php%3Ff%3D12%26t%3D1582%26start%3D100&prev=/search%3Fq%3D4e0%2B121%2B113%26start%3D10%26client%3Dsafari%26sa%3DN%26rls%3Den%26biw%3D1572%26bih%3D883

Ja antina topicciin. Mulla on ollut 2kpl BWA DSG GTI:tä sekä BWJ Leon Cupra. Kaikkiin piti lisätä 1-3l öljyä vaihtovälillä. Valkoista möhnääkin löytyi öljykorkin alta, mutta ei kyllä läheskään noin paljon.


lemmentalja

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

JMP

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 18.01.14 - klo:17:46
15tkm matkalla?

Juu. Ainakin tällä nykyisellä GTI:llä ja Cupralla mentiin max 15tkm välillä. Tolla ekalla BWA:lla mentiin muistaakseni pitempään, kun tuli enemmän kilometrejä vuodessa.

Ilkka_h

Itellä 2005 vuoden GTI Golffi AXX koneella.
Nyt veivattu 159tonnia.
Päivittäisessä työmatkaajossa 27km/suunta, suurimmaks osaksi maantietä.

Öljynvaihto noin 10-15tkm välein. (keväällä/syksyllä)  Öljynkulus max 0.5lirtaa /10 tkm , poislukien ratapäivät joissa menee öljyä enemmän.
Mitään merkittävää eroa en ole huomannut öljymerkkien kesken öljynkulutuksessa normiajossa.
Valvoline 0w40 ainoana jota on joutunut lisäämään enemmän kuin tuo 0.5l vaihtovälillä.
Syys öljynvaihdossa käytän 0w40 tai 5w30 ja kevät öljynvaihdossa 5w40.   5w40 öljy lähinnä satunnaisen ratapäivä käytön takia, muuten sille ei taida olla tarvetta.

130tkm:ssä otin öljypohjan auki, sihti 0li 1/4 osaa tukossa, vaikka oon joka toiseen öljynvaihtoon laittanut motorflush "liotinaineet" sekaan.
Imusarjan/kannen imukanavat puhdistettiin myös samalla kun oli aika tukossa, poistin myös pcv venttiilin ja laitoin catchcan purkin tilalle.
Jakopää+nokkaketju+vp+termari+öljysihti+suutintiivisteet vaihdettiin samalla.

Ennen isoa remppaa ajoin 20tkm öljynvaihtovälillä, silloin tuota keltaista mönjää kertyi jonkinverran öljykorkkiin kovilla pakkasilla, nyt ei enää juurikaan.

lemmentalja

Niin se taitaa olla, että tuo AXX moottori on ainoa joka kulkee pelkällä bensalla eteenpäin. Jos jollain mahdollista selvittää faktana että onko tuo axx takomännillä ja uudemmat valetuilla niin olisin kiitollinen! :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ilkka_h - 17.02.14 - klo:14:46
  Öljynkulus max 0.5lirtaa /10 tkm.

Profiilin laite BWE-koneella ja öljynkulutukseni n. lainauksen mukaista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 17.02.14 - klo:17:01
Niin se taitaa olla, että tuo AXX moottori on ainoa joka kulkee pelkällä bensalla eteenpäin. Jos jollain mahdollista selvittää faktana että onko tuo axx takomännillä ja uudemmat valetuilla niin olisin kiitollinen! :)

Ei ole tarvinnut lisäillä 2,0 TSI 2012 147kW CCZA koneeseen myöskään LL huoltovälillä.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

lemmentalja

CCZA on uudempaa sukupolvea ja BWE on pitkittäin. Oisko siinä sitten selitys...?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Spoonie

Lainaus käyttäjältä: Ilkka_h - 17.02.14 - klo:14:46
Öljynkulus max 0.5lirtaa /10 tkm
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.02.14 - klo:21:52
Profiilin laite BWE-koneella ja öljynkulutukseni n. lainauksen mukaista.

BWA-kone ja suht samoissa mennään.

johannes32

Mulla on passat BPY koneella ja samanlaista mömmöö oli korkissa kuin kotiliolla. Pääasiassa autolla tulee ajettua 10km matkaa päivittäin ja kovilla pakkasilla ei koneen lämmöt ehtinyt nousta edes 90C. Viime talvenakin mömmöä oli korkissa, mutta muistaakseni ei yhtä paljoa kuin tänä talvena. Tosin nyt oli myös kovemmat pakkaset ja ajomäärä on pienempi. Huomasin myös syksyllä, että venttiilikopan kannen kumitiiviste falskaa 2-3 pyttyjen välistä. Ehkä sekin vaikuttaa kosteuden kerääntymiseen ja poistumiseen... tai sitten ei. Uusi tiiviste on nyt kuitenkin hommattu ja kohta pitäisi laittaa se kiinni.

Öljynkulutus koneessa on ollut aika kohtuullista. Olen vaihtanut öljyt 10tkm välein, mutta välillä on mennyt 15tkm "kiireiden" takia. Öljynkulutus on ollut luokkaa 1-2L/10 000km, eli 0,1-0,2L/1000km. Tämä siis Shell Helix Ultra 10W-40 öljyillä. Castrolin Magnatecciä kului jostain syystä enemmän, kun sitä kokeilin ~20tkm ajan.

Viime kesänä vaihdoin PCV:n uudempaan revisioon ja vanha olikin jo melkoisessa mömmössä. Vaikea sanoa oliko vaihdosta sen kummempaa apua.

baleno

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 17.02.14 - klo:17:01
Niin se taitaa olla, että tuo AXX moottori on ainoa joka kulkee pelkällä bensalla eteenpäin. Jos jollain mahdollista selvittää faktana että onko tuo axx takomännillä ja uudemmat valetuilla niin olisin kiitollinen! :)

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php?topic=59714.0
"axx had forged pistons" - taotut männät

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4055212
"The first year 2.0T motors had forged pistons,I have no idea how many engines or exactly how long they used forged pistons until they changed   
They wanted to save some money so they had a cast piston designed with a steel inner skirt,which gives it strength,and I guess is cheaper than the Forged piston." - Ensimmäisenä vuonna 2.0T moottoreissa oli taotut männät.
Citroen C5 2.0i 2006

lemmentalja

Ja taas säästöillä saatiin parempi tuote kuluttajalle...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Keni1

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.02.14 - klo:23:51
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php?topic=59714.0
"axx had forged pistons" - taotut männät

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4055212
"The first year 2.0T motors had forged pistons,I have no idea how many engines or exactly how long they used forged pistons until they changed   
They wanted to save some money so they had a cast piston designed with a steel inner skirt,which gives it strength,and I guess is cheaper than the Forged piston." - Ensimmäisenä vuonna 2.0T moottoreissa oli taotut männät.

Jotenki sellanen kutina että volkkarilla olisi eräs toinenkin motti jota on toimitettu random sisuskaluilla, siis tämä trollimotti

http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-takes-engine-of-the-year-award-for-the-14-tsi-35508.html

kotilio

Lainaus käyttäjältä: kotilio - 13.01.14 - klo:14:28
Itsellä Passat -06 2.0 FSI Turbo 163tkm ja öljyä saa kaataa 30tkm huoltovälin aikana n. 4litraa. Koneen ääni on melkoisen karkea. Useampi kaveri on sanonut että kulutus on normaalia.
Huollossta laittavat jotain LL öljyä mitä nyt sattuu olemaan, Shell, Castroll tai  viimeksi Gulff. Huoltovälin aikana lisään jotain standardit täyttävää marketin LL öljyä AD tai Motonet. Kone on toiminut ihan ok paitsi että kerää jotain ruskeeta möhnää öljykorkkiin nyt talvella. Onko kenelläkään siihen neuvoa. Liitteenä kuvat.
Nyt on käytetty CRC Engine Flush läpi ja vaihdettu Mobil1 0W-40. Saapi nähdä lähtikö möhnät, tuleeko takaisin ja miten käy kulutuksen. Aikamoista mujua tuli ulos. Edellisestä huollosta oli 10kk ja 18tkm. Ennen seuraavaa vaihtoa lisään vaan samaa Mobilin öljyä. Mittarissa on nyt 146tkm. Kyseessä on siis BWA mallin kone.

moosec

itellä 1.8T bora -03 ja ei vie oöljyä juuri kuin nimeksi ajettu 286tkm ja turbo vähä vislaa kylmänä, mut ei voi valittaa noille kilsoille.. autos lastu

Spoonie

Hieman eri tekniikkaa tuo 1.8T kun verrataan TFSI koneeseen. Vaimon Leoniin ei ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä huoltojen välissä.

hapelton1

Varsinkin lyhyt pätkäajo taajamassa edesauttaa tämän mönjän syntymiseen. Nykyisessä autossani mittariston moottorin lämmöt perustuvat öljyn lämpötilaan eikä veden, josta huomaa hyvin kuinka kauan enemmän menee aikaa öljyjen lämpenemiseen kuin veden. Pätkäajosta muistuttaa myös öljynsuodatin, kun alkaa haisemaan hieman bensalle.

MiJuPe

Ite käytin 01/14 huollossa ja nyt n.4800km huollosta tietokone käski chekata öljyn taso ja tikku ei ees kastunu..ei tai olla ennää "normaalin"kulutuksen mukainen kulutus. 1l lisäsin ja näytti et puoleen väliin nousi taso. Ja just tää 2.0tfsi vrs ocutaavia kyseessä ja motti tais olla se bwa ellen väärin ny muista.
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 26.04.14 - klo:21:05
Ite käytin 01/14 huollossa ja nyt n.4800km huollosta tietokone käski chekata öljyn taso ja tikku ei ees kastunu..ei tai olla ennää "normaalin"kulutuksen mukainen kulutus. 1l lisäsin ja näytti et puoleen väliin nousi taso. Ja just tää 2.0tfsi vrs ocutaavia kyseessä ja motti tais olla se bwa ellen väärin ny muista.

Vähän offtopic kun itsellä 1.8tsi mutta mulla passatti kävi 2/2014 jakoketju remontissa minkä yhteydessä öljytkin vaihdetaan.

No pari päivää sitten n. 4000km ajon jälkeen mittaristoon sytty öljyvalo.
No öljynpinta oli minimissä.
Sitä tässä ihmettelen kun ei se ennen ole noin paljon öljyä vienyt.

Tuli heti mieleen että onkohan joku mennyt vikaan jakopää rempassa.
Harmi kun ei ole paikkaa missä pääsis auto alle vilkaisemaan että tuleeko öljyt jostain pihalle.

Pitää seurata tilannetta.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 03.05.14 - klo:22:28
Vähän offtopic kun itsellä 1.8tsi mutta mulla passatti kävi 2/2014 jakoketju remontissa minkä yhteydessä öljytkin vaihdetaan.

No pari päivää sitten n. 4000km ajon jälkeen mittaristoon sytty öljyvalo.
No öljynpinta oli minimissä.
Sitä tässä ihmettelen kun ei se ennen ole noin paljon öljyä vienyt.

Tuli heti mieleen että onkohan joku mennyt vikaan jakopää rempassa.
Harmi kun ei ole paikkaa missä pääsis auto alle vilkaisemaan että tuleeko öljyt jostain pihalle.

Pitää seurata tilannetta.
Vaikkei otsikon kone olekaan, huomasin saman 1.4 tsi:ssä. Jotenkin voin tuon oman lisäntyneen kulutuksen ymmärtää, koska koko yläkerta meni vaihtoon, mutta työkaverin 1.8 rupesi pelkän ketjun ja kiristäjävaihdon jälkeen syömään jäätäviä määriä yli litra tonnilla. Olisi tosiaan kiva tietää mitä tuolla pajoilla touhutaan.

Keni1

#55
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 03.05.14 - klo:22:28
Vähän offtopic kun itsellä 1.8tsi mutta mulla passatti kävi 2/2014 jakoketju remontissa minkä yhteydessä öljytkin vaihdetaan.

No pari päivää sitten n. 4000km ajon jälkeen mittaristoon sytty öljyvalo.
No öljynpinta oli minimissä.
Sitä tässä ihmettelen kun ei se ennen ole noin paljon öljyä vienyt.

Tuli heti mieleen että onkohan joku mennyt vikaan jakopää rempassa.
Harmi kun ei ole paikkaa missä pääsis auto alle vilkaisemaan että tuleeko öljyt jostain pihalle.

Pitää seurata tilannetta.

Mahtaako olla edes sama kone keulilla, jospa vaidettu koko motti samalla, jakopään vaihto kun ei vaikuta öljynkulutukseen mitenkään, eihän siinä vaihdeta kuin moottorin 'ulkopuolisia' osia, öljynkulutuksen aiheuttaa vain vuotavat tiivisteet (helppo havaita silmällä) tai väljät sylinterit, kuluneet ohjurin kumit etc. kuluma joka päästää öljyä palotilaan. Maahantuojan mukaan öljy huohottuu moottorista ulos, ettei vaan olis jääny trasselituppoa huohottimeen? Laki toki sallii autojen korjaamisen myös käytetyillä osilla kunhan osat on tarkistettu / kunnostettu. Tämä on kuluttajalle halvempaa kun ei tarvi uusista osista maksaa, mutta kun esim. 30 tkm ajettuun vaihdetaan vaikka 100-200 tkm ajettu kunnostettu motti niin eipä se auton omistajaa naurata. Ihan sama kuin remontiireiska vaihtaisi uudehkoon luksus kämppääsi käytettyjä kodinkoneita, kierrätys materiaaleja Afrikan slummeista etc.

Mun mielestä pitäisi lailla kieltää käytettyjen osien käyttö autojen korjaamisessa, kyllä kuluneen osan tilalle pitää vaihtaa uusi osa, sulattoon vaan käytetyt metalliosat silleen ne kiertää reilusti.

Niinku mä luulin että tää 1.8 TSI olisi unelmakone seuraavaan GTI Poloon, eipä kyllä hyvältä näytä, joutuu sanelemaan sellaiset ehdot ettei kauppoja taida syntyä, harmi.

skriko

Tuo kuva tuosta korkista joka on täynnä mönjää. Mönjähän on aivan selvästi öljyä jota on lantrattu vedellä. Sitä en tiedä mistä vesi on päässyt öljytilaan. Autoliikettä pitäessäni korjautin muutaman tuollaisen vian, niissä oli kansipahvi halki ja vedet ja öljyt sekaisin.
Olen ajanut nyt 8 000 jakorempan jälkeen. Öljytikku millilleen ylärajassa. Viikko rempan jälkeen oli öljyä tallin lattialla. Vaihdettiin uudet tiivisteet, ei ole lattialle tullut pisaraakaan sen jälkeen. En tiedä miten ihmiset ajavat, itse en ole omistanut koskaan autoa, johon olisin joutunut lisäämään öljyä. Max 13 000 samoilla ajanut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy