Hei VW - Tästäkö siis on kyse Osa 2 - Paremmin jäsennelty

Aloittaja Keni1, 07.12.13 - klo:13:53

« edellinen - seuraava »

Keni1

Hei VW - Tästäkö siis on kyse Osa 2 - Paremmin jäsennelty

Koska Osa 1 sai jonkin verran krittiikkiä jäsentelystä ja joillekkin tuotti ongelmia hahmottaa mistä on kyse ja kun kuvatekstitkin oli pitkälti eri lapussa niin tässä hieman paranneltu versio.

Tositarina siitä kuinka suuri ja mahtava VW konserni kyykkäsi. Viimeaikoina laatuongelmistaan paljon otsikkoissa paistatellut VW konserni on kärsinyt pahoista laatuongelmista ympäri planeettaa, tämä tarina kertoo kuinka VW konserni ja maahantuoja oikeasti hoitaa ne laatuongelmat lakaisemalla kaiken paskan maton alle kunnes matonalus on niin täynnä että sen on oikeasti siivottava se paska pois ettei tukehdu omaan paskaan. Nyt näyttäisi siltä ettei se enää kykyne, tie nousi pystyyn. Puheet kaikenkaikkiaan reilusti yli sadan miljardin satsauksista tuotekehitykseen kuulostavat tässä valossa täydeltä paskanjauhannalta, mistä se repii lisää ne 84 Miljardia näinä aikoina kun viime vuonna käytti jo 50 miljardia, aika usein se on julkisuuteen tullut näiden lukujen kanssa ja aina kun ongelmia tulee esille niin tuotekehitykseen satsattavista rahamääristä aletaan kova hehkuttelu, autojen laadussa nuo satsaukset ovat näkyneet aika vähän.

Jos elät luulossa lue tämä ja et luule enää! Ensin tämä tietopaketti musertaa mielen ja sitten se räjäyttää tajunnan, jos tämä vain naurattaa sinua sinulle on aivan sama mitä paskaa sinulle myydään ja millaista sontaa sinulle jauhetaan kun reklamoit siitä paskasta! Pääasiallinen tarkoitus tälle avautumiselle on se, että jatkossa maahantuoja ei pystyisi viemään jokaista asiakasta saman rumban läpi vuodesta toiseen vaikka korjaus tiedossa ja tehty jo muiden autoihin mutta että tehdas muka vielä selvittää ja että vaikka huolto osaisi ongelman korjata niin maahantuoja ei anna lupaa ja huolto ei voi tehdä asiakkaan hyväksi yhtään mitään, katselee vain anteeksipyytävästi että minkäs teet. Kyse siis siitä, että kun autoon pitäisi tehdä jokin kalliimman luokan takuukorjaus, niin ainakin VW maahantuoja tekee sen mahdollisimman hankalaksi ja suurin osa asiakkaista tyytyy ajelemaan paskalaatuisella autolla sen sijaan että taistelisi autoonsa asiallisen korjauksen.

Miksi tämä avautuminen:
No siksi, koska VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI 132 kw koneen kanssa. Niin, kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Nyt aivan alkuun haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms (no ehkä vähäsen ajan omaakin etua mutta haittaaks se?), kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä? Ja parantaako asiaa yhtään se. että maailman johtava autonvalmistaja ei osaa korjata 1.4 litrasta moottoria, muka?

Haluan erityisesti KOROSTAA maahantuojan tapaa hoitaa asiaa keksimällä jos minkälaisia selityksiä, piiloutumalla aina emoyhtiön taakse joka asiassa. Jos emoyhtiö päättää että autot voi kuluttaa niin ja niin paljon öljyä niin esim. Suomen lainsäädäntökö ei voi estää tuollaisten öljysyöppöjen saastemoottorien käyttämistä Suomen maaperällä, niinkö? Aivan varmasti halutessaan voi koska autoille tehdään saastemittauksia katsastuksessa, otetaan esimerkiksi kone joka polttaa 0,33 litraa öljyä 1000 km matkalla, päästöt ylittää varmuudella ne mitä tehdas on ko. moottorille esittäny, siksi autot tulisikin määrätä jo uutena jonkinmoiseen katsatukseeen jossa tämä asia selvitettäisi heti eikä vasta 3 vuoden kuluttua kun se ensimmäinen pakollinen katsastus nykyään pitää suorittaa, näin autofirmat joutuisivat heti vastuuseen ja tekemään tarvittavat korjaukset ja laatu olisi jo uutena paljon parempaa ihan jokaisessa yksilössä. Nyt "hihnalta" tulee samoilla osilla kasattuja autoja joiden mm. öljynkulutuksessa voi olla jopa reilun litran heitto 1000 km matkalla, tuo ei mitenkään voi olla mahdollista nykytekniikalla ellei vanhoja moottoreita kierrätetä uusissakin autoissa.

Olen selvittänyt asiaa ja perehtynyt kaikkeen huolella, tämän takia en koskaan enää osta volkkaria olipa laatu jatkossa kuinka hyvää tahansa. Selvittelyjen yhteydessä selvisi kaikki oleellinen, tämä hipoo jo autokaupan maailmanennätystä mitä tulee petoksiin, täysin etukäteen suunniteltua ja harkittua epäkurantin tavaran kierrätystä maksavilla asiakkailla.

Kerron seuraavaksi tarinan oman Polo GTI TSI 1.4 DSG 7 autoni taannoisista seikkailuista, väritän tarinaa kivoin kuvin jotka eivät jätä ketään kylmäksi (kuvalinkit alla), näin siis VW hoitaa hankalat asiakkaat:

Ostin uuden Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 autoni vuonna 2010, sain sen käyttööni helmikuussa 2011. Myöhemmin selvisi että auto oli valmistunut joulukuussa 2010 ja toimitettu heti suomeen jossa lojui n. 2 kuukautta odottamassa asiakkaalle luovutusta, mitä tuon lujumisen aikana autolle on tehty on edelleen arvoitus, omat veikkaukseni vahvistuivat kun luin toissaviikolla uutiset DSG vaihteistojen takaisinkutsusta, arvelin ja väitin jo aiemmin, että autoon oli suomessa vaihdettu käytetty moottori ja nyt näyttäisi että myös vaihteisto olisi vaihdettu tehtaan jäljiltä suomessa ennen auton luovutusta minulle. Näitä väitteitä tukee mm. se että moottorin ulkoasu jo uutena näytti siltä kuin olisi vain pesty kemikaaleilla, on niin monta uutta moottoria tullut nähtyä että ero oli huomattava, jotkin moottorin ja vaihteiston kyljissä olevat tarrat olivat pahasti kuprulla kuin voimakkaan pesun jäljiltä. Moottorin ulkopuoliset muoviosat olivat toki uusia, yksi Turbon suojapellin mutteri oli vahvasti ruostunut. Toinen DSG vedätystä tukeva tosiasia on se, että Polo GTI:tä ei saanut manuaalina vaikka itse sellaisen olisin halunnut, muuten auto oli luokkansa kiinnostavin vaihtoehto ja siksi siihen päädyin DSG:stä huolimatta.

No kun autolla oli ehditty ajaa vajaa pari kuukautta niin suureksi yllätyksekseni lävähti öljyvalo palamaan, siitä sitten lisämään lähes uuteen autoon litra öljyä. Toinen litra piti lisätä hetimiten, varmuuden vuoksi auto ensimmäiseen öljynvaihtoon reilu 5 tkm mittarissa kun liikkeellä oli juttuja että TSI koneet tukkiutuvat LL öljystä ajan kanssa että pelkkä LL huoltoväli ei olisi suositeltava vaan useammin olisi syytä öljyt vaihtaa. Huolto ja myyjä siinä selitteli öljynkulutusta sillä, että uuden auton kohdalla öljyä tosiaan voisi tuon verran kulua mutta että ajan kanssa syönti loppuisi, vuotta myöhemmin myyjä ei ollut edes kuullut asiasta (?), eikä kulutuskaan miksikään ollut muuttunut.

No siinä jatkettiin ajeluita ja toivottiin parasta, koska olin yksi ensimmäisistä ko. mallin ostajista Suomessa, ei historiatietoa vielä juurikaan ollut joten huolto ja maahantuoja pystyivät huoletta sumuttamaan selityksillään. Seuraavana keväänä oli helvetti irti kun vähän jokaisen Polo GTI söi öljyä lähes yhtä paljon kuin bensaa (karrikoiden sanottuna). VW aloitti laajaan öljynmittaus operaation jossa kaikki halukkaat saivat mittauksen, osalta mittaus jopa laskutettiin, mitään takaisinkutsua tai kyselyä ei asiasta tullut, piti itse olla aktiivinen jotta alettiin edes tutkia.

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet joten pitää viedä viranomaisten tutkittavaksi. Kuvat alla.

No kesä 2012 tuli. öljykulutus oli mielestäni edelleen kohtuutonta eikä se ollut loppunut ajan kanssa, pyysin myyjää selvittämään mahdollisuutta vaihtaa autoon uusi moottori. Myyjä lupasi selvittää asiaa ja kertoi että osa autoista on täysin kunnossa, mutta että on myös näitä viallisia murheenkryynejä joksi autoani nimitti vaikka huollon mielestä autossa ei ollut mitään vikaa. Huolto oli jo aiemmin ilmoittanut että haluaa tutkia moottorin kunnolla ja että moottori pitäisi ehkä purkaa tutkimuksia varten eli jotain vakavaa vikaa epäiltiin. Moottorille suoritettiin useita mittauksia, siitä löydettiin vanhanmalliset mäntien öljyrenkaat jotka netistä löytämieni tehtaan speksien mukaan olivat vääränkokoiset sylintereihin nähden ja öljy pääsi liian helposti palotilaan ja moottori oli käytännössä öljypoltin.

Kun asiasta ei sitten myyjän taholta alkanut kuulumaan mitään niin otin itse suoraan yhteyttä maahantuojaan ja pyysin selvityksiä ja moottorinvaihtoa, minulle vastailtiin että kulutus on alle tehtaan rajojen ja näin heidän ei tarvitsisi sitä korjata. Asian käsittely siirtyi kuluttaja-asiamiehelle, kuluttaja-asiamies suositteli että maahantuoja korjaisi auton, maahantuoja oli ilmoittanut että eivät halua tehdä mitään korjauksia ja että asia olisi loppuunkäsitelty. Moottori oli selvästi viallinen ja se olisi pitänyt joko korjata tai vaihtaa uuteen.

Kun jatkoin maahantuojan pommittamista enkä antanut periksi, maahantuoja peruikin päätöksensä että eivät osallistu auton korjaamiseen ja että asia olisi loppuunkäsitelty, maahantuoja tarjoitui lunastamaan auton takaisin hintaan 22 kâ,¬ kun auton myyntiarvo oli n. 27 kâ,¬, vastaavia ei vielä ollut käytettyjen puolella saatavissa vaan auto oli mahdollista saada vain omistajalta tai tehdastilauksena joka kesti väh. 4 kuukautta ja se seikka lisäsi auton arvoa. Itse vaadin joko auton korjaamista tai koko kauppasumman palauttamista, siihen he eivät suostuneet. Ei mennyt kuin hetki ja VW Auto keksi että korjataan viallinen moottori vaihtamalla siihen yksi halpa letkupätkä huohottimeen, tämän ratkaisun keksimiseen heiltä oli mennyt toista vuotta ja apuna oli ollut koko VW konserni tehtaineen, kun pyysin speksejä siitä mihin korjaus tarkalleen ottaen perustui, ei mitään speksejä pystytty toimittamaan, joten mitään korjausta ei siis tehty näihin moottoreihin, vain pätkä letkua vaihdettiin joihinkin autoihin ja taas toivottiin että moottorit olisivat korjaantuneet. Letkunpätkä oli aivan sama kuin se alkuperäinen, myöhemmin lisäksi selvinnyt että mikään ei todellakaan korjaantunut tuon operaation ansiosta, joten koska toimitettiin muka korjaus niin olisihan se pitänyt perustua muuhunkin kuin pelkkään arvailuun tai toiveisiin siitä, että jos tämä vaikka auttaisi. Asiakkaita juoksutettiin aivan turhaan huolloissa.

Maahantuojan selitykset öljykulutukseen eivät täsmänneet mm. TM:n toimittajan kertomaan, myyjän mielestä auto oli viallinen, minun mielestäni auto oli viallinen, silti kun vein auton määräaikaishuoltoon ei sitä huohotinputkea vaihdettu koska huolto ei nähnyt sille mitään tarvetta, auton huoltohistoria oli huollon tiedossa, heillä oli myös tieto siitä että maahantuoja oli luvannut myös minun autooni sen letkunvaihdon eikä silti sitä letkua vaihtanut?

Kun nyt tuli vielä esille tuo ongelma DSG 7 vaihteiston kanssa ja että se on esiintynyt myös minun autossani, niin esitin maahantuojalle uuden vaatimuksen ja vaadin heitä maksamaan koko kauppasumman takaisin.

Maahantuojalta ei löydy mitään speksejä korjauksista, olen pyytänyt speksit siitä mihin korjaus perustuu ja miten korjauksen toimiminen on testattu muuten kuin asiakkaiden autoissa, tehdas etsi ja suunnitteli korjausta yli vuoden, silti se ei toiminut eli vaihdettiin vain letkun tilalle täysin vastaava letku, joten siltä osin asia on selvä petos.

Tätä julkaistaessa on jo melkein vuosi siitä kun ensimmäiset moottorit tähän tapaukseen liittyen on jo vaihdettu myös suomessa, eli loppujen lopuksi autot jotka ovat syöneet tolkuttomasti öljyä ovat tarvinneet uuden moottorin, tässäkin valossa VW Auton tarjoama huohotinjärjestelmän yhden letkun sisältämä korjauskampanja oli täyttä kusetusta. Olisin mieluusti kertonut siitä kuinka hienosti VW hoiti asian mutta...Satavuotiset autovalmistusperinteet omaava valmistaja oli täysin kyykyssä 1.4 litraisen moottorin öljynkulutuksen kanssa eikä millään osannut korjata yhtä saatanan moottoria vaan selitteli ja selitteli että kun on sitä ja kun on tätä.

VAG koneen öljynmittaus episodi osa 1 parempi versio 2

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet. Kuvat alla.

VW siis itse suoritti mittaukset, näinpä varsinkin dokumenttien olisi syytä olla täysin kunnossa allekirjoituksia myöten, näin ei kuitenkaan ole. Huomioi erityisesti päivämäärät ja muutettu kulutuslukema toisessa työnjohtajan allekirjoittamassa huollon lapussa, itse mittaustulos on kirjoitettu toiseen 27.4.2012 tulostettuun lappuun käsin, vaikka mittaus alkoi jo 17.4.2012, mihin siis kirjattiin se alkutilanne ja miksi mittaaja ei allekirjoittanut mittausta eikä lisännyt huoltoliikkeen omia tietoja lappuun? Onpa todella virallinen mittaus suoritettu vai mitä?

Näillä dokumenteilla VW toteaa että moottori ei kuluta öljyä enempää kuin mitä tehdas sallii, huomaa kuvan 2. jälkikäteen muutettu lukema.





Moottori todettu vialliseksi myös männänrenkaiden osalta kun moottori tukittiin tarkemmin. Vanhanmalliset männänrenkaat eroaa uudenmallisista siitä, että ensimmäisissä 1.4 TSI kaksoiahdetuissa oli jo alunperin väärän kokoiset männänrenkaat, tehtaan speksit löytyvät asiasta. Tuo seikka yksistään kertoo että kyseessä on todella vanha moottori. Tuo moottori tuskin on tehtaan autooni Joulukuussa 2010 asentama, ei voi uudessa autossa olla noin vanhan näköinen moottori, kun konepellin avaa ensimmäistä kertaa ei asiaa huomaa mitenkään, muovikuoret kätkee totuuden. En olisi ikinä uskonut että tämä olisi edes mahdollista, siksi tuota ei osannut edes katsoa, auton luovutustilaisuudessa huomio kiinnittyi puuttuvaan akkuun jonka sijaintia myyjäkään ei tuolloin tiennyt, se löytyi myöhemmin varapyöräkotelosta varapyörän alta.




Myyjän kommentti viallisista moottoreista.



Maahantuojan kommentti viallisista moottoreista.



TM toimittajan kommentit viallisista moottoreista.




Kuluttaja-asiamiehen kommentti viallisista moottoreista.



DSG vaihteiston vika tutkittu huollossa.



Huohottimen korjaussarja.



Määräaikaishuollon dokumentit





Muiden kokemuksia ja eka konevaihto naurettavan kuukausien pompotuksen jälkeen, ennen koneremppaa vaihdettiin myös huohotin eli kyllä nämä tiedettiin turha maahantuojan selitellä.






Ja näitä juttuja riittää ja riittää, huomioi päivämäärät ja kuinka Andon öljynkulutuksen mittaus muka epäonnistui sen huohotinkorjauksen jälkeen, ihmeellinen sattuma ja sitten vielä seuraava siirto olikin että vaihdettiin koko moottori ilman uutta mittausta, minä kävin kysymässä omaa korjausta vasta lokakuun puolella, ja minuahan ei edes erikseen informoitu että nyt olisi letkua tarjolla tuuppa käymään piti ite hokata taas pyytää. Ja vielä se, että olisi pitänyt erikseen testata korjausta joka oli todettu että ei toimi ja joka tiedettiin testaamatta että ei varmasti toimi koska ehjän letkun vaihtaminen uuteen ei todellakaan muuta mitään sen tajuaa lapsikin, millainen pösilö pitää olla että tuon uskoi toimivan, mentiin kuin pässit laitumelle ja sokeasti luotettiin.

Kaksi kuvaa 1.4 TSI 132 kW moottorista:

Molemmat moottorit on kuvattu uudehkosta 1.4 TSI 132 kW DSG 7 voimalinjalla varustetusta autosta. Vaikka toinen moottori onkin tehdasuusi vaihtomoottori, niin juju ei ollut siinä milloin moottori on autoon laitettu vaan miltä moottori näyttää ulkoa. Tehdasuusi vaihtomoottori todella näyttää uudelta, uudessa autossa pitäisi olla juuri tuon näköinen moottori myös tehtaan jäljiltä. Kun katsoo sitä minun autossani muka tehtaan jäljiltä ollutta moottoria, niin kovin vanhalta ja pahasti hapettuneelta se näyttää ja näytti tuolta jo uudessa autossa. Olen nähnyt vastaavia ainoastaan tattarisuon autopurkaamolla ja käytettyjen moottorien myyjillä.



Yli vuoden kehittelyn tuloksena syntynyt uusi huohotinjärjestelmä joka ainakin päällisin puolin näyttää samalta kuin alkuperäinen.



Lakimiehen kootut selitykset



Plus loput dokkarit joita edustaa tässä yksi kuva:



Olette nyt lukeneet faktat, nämä lukiessa tulee huomioida että vastaava on koskenut lähes ellei jopa kaikkia ympäri planeetan jotka ostivat Polo GTI 6R 1.4 TSI + DSG7, Skoda Fabia RS vastaava voimalinja tai Seat Ibiza Cupra vastaava voimalinja.

Ja äläpä ota tätä liian tosissaan, ota vain opiksi! Tämä tarina on tosi! VW kanna vastuusi!

Keni1

Nyt tulee ufojuttu Suomesta, laittakaa mut hoitoon mutta en voi vastustaa kiusausta. Tämä on vaan heitto, ketään ei varmasti syytetä mistään, en voi mitenkään todistaa tuota kuviota ainakaan vielä.

Joku kyseli edellisessä topikissä että mihin niitä koneita sitten menee ja miksi moinen vaiva, tässä yksi miettimisen arvoinen skenario, en missään tapauksessa syytä kyseistä firmaa mistään mutta kuka tietää kuinka tuo kuvio oikeasti toimii. Uusissa autoissa vanhoja moottoreita, uusia moottoreita kaupataan heti nurkan takana, moottorit tulevat keskieuroopasta jossa kaikki myös Espanjassa kootut Polot piipahtavat matkalla suomeen, no koska minulle ei toimitettu koko autoni reittiä espanjasta suomeen niin voin kai vapaasti epäillä myös tätä vaihtoehtoa (Poni vastaa: epäile ihan vapaasti Pelle :)

Kysymys kuuluukin, onko näissä vaihtomoottoreissa aina jokin erillinen vaihtomoottorileima vai onko numerointi sama kuin tehtaan vaihtomoottoreissa. Onko joku tuolta motin ostanut, käytetytki maksaa melkein 4 tonnia että ei ne mitään ilmasia ole, olis hyvä pisnes jos sais motit halvalla.

www.vaihtomoottori.com

http://www.vaihtomoottori.com/uutiset.html?206  ...VW moottorit tulevat meille Keski-Euroopasta...

Täältä löytyy niin uudet kuin vanhat vaihtokoneet TSI :)

Uusi täydellinen TSI kone ilman muovikuoria...

http://www.vaihtomoottori.com/uutiset.html?a100=177

Jos sama jätkä joka ostaa sen uuden myy sen vanhan niin yhtälö toimii ainakin teoriassa!

http://www.vaihtomoottori.com/uutiset.html?a100=194

Ainahan näitä on ollut mutta että olisi yhteys suoraan maahantuojaan niin sitä en usko :)

En sano tai kirjoita tästä aiheesta enempää, pisti vaan silmään nettiä selatessa...älkää turhaan kysykö lisäkysymyksiä, en todellakaan väitä tai luule, joko tiedän tai en tiedä, tästä en tiedä enkä myöskään luule.

Suolaa haavoihin. Pistähä volkkari sitä reittiä tulemaan niin voidaan lopettaa tutkimukset.

Korvaton

Ei jumalauta voikko olla tosissas vai onko tässä trollaus vaan hakusessa? Rupee kuulostaa samalta kun se yks ufo hörhö akka mikä väittää että kaikki ihmiset on sirutettu ja ihmisiä pystyy ohjaamaan telekineettisesti.


Keni1

Näin se homma etenee...niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...ei siinä kauaa menny kun väijy hermostu...

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 10.12.13 - klo:18:29
Näin se homma etenee...niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...ei siinä kauaa menny kun väijy hermostu...
Uskotko oikeesti kirjoittamaasi?


Keni1

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 10.12.13 - klo:18:35
Uskotko oikeesti kirjoittamaasi?

Sinä näytät uskovan??? Lopeta ajoissa niin ei tarvi sulkee tätäkin topikkia häirikköjen takia, pistä kuule privana privat kiitos.

Ahven

Terve kaikille!

Edelleenkin kiinnostaa esimerkkinä ollut Polo GTI:
- oliko 2kk Hangon satamassa merisuolakylvyssä?
- löytyikö moottorin lisälämmitintä?
- sisäänajo?

Nykyinen: Passat Variant 1,6 TDI Comfortline
Edelliset: Golf Variant VII 1,4 TSI+DSG Comfortline  Golf V 1,6 Comfortline

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Ahven - 10.12.13 - klo:18:47
Terve kaikille!

Edelleenkin kiinnostaa esimerkkinä ollut Polo GTI:
- oliko 2kk Hangon satamassa merisuolakylvyssä?
- löytyikö moottorin lisälämmitintä?
- sisäänajo?

Ken tietää :)

SNG

Loistavaa läpändeerausta. Noinhan sen on täytynyt mennä. Maahantuontiketjussa joku on käyttänyt viikonverran ja tienannut muutaman tontun tuolla työllä, vai onkohan sittenkään vaivan väärtti...

Toisaalta, onhan noita suuren luokan huijauksia tehty ennenkin.

Mutta auton osat kyllä jäljitettävissä tehtaan järjestelmistä. Tuon vaatii jo QS9000, joka autonvalmistajilla käytössä.

Ktk

No mutta kertokaapas nyt joku fiksu oikein mitä siellä Hangossa Volkswageneille tehdään?

T5ID


Keni1

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.12.13 - klo:18:50
Loistavaa läpändeerausta. Noinhan sen on täytynyt mennä. Maahantuontiketjussa joku on käyttänyt viikonverran ja tienannut muutaman tontun tuolla työllä, vai onkohan sittenkään vaivan väärtti...

Toisaalta, onhan noita suuren luokan huijauksia tehty ennenkin.

Mutta auton osat kyllä jäljitettävissä tehtaan järjestelmistä. Tuon vaatii jo QS9000, joka autonvalmistajilla käytössä.

Okei vielä tämä sitten lasku...viette jutun aina yhteen autoon kun koko 1.4 TSI 132 kW oli lähes kaikki paskoja ja niitä on tällä planeetalla myyty aika monta ja se kertaa muutama tuhat on aivan vitusti hilloo.

Ps. huomaan että on taas samat jätkät asialla, teillä joku liiga oikein olemassa?


SNG

Öljyä vievät juu melkein järjestään. Ihan paskoja eivät taida ihan kaikki olla. Kaikkiin ei liene vaihdettu koneita.


Ainakin pikkusysterin RS on toiminut mainiosti p.l hienoinen öljynkulutus.

Luulempa että vaarivanhuksen tai jonkun toisen ap ketjuun kommentoineen teoria siitä, että nykykoneita ei säästösyistä enää vanhenneta valujen osalta ennen koneistusta tai saati soviteta männänrenkaita sylinterien toleranssin sisäisten mittapoikkeamien osalta saattaa olla yksi syy öljyä kuluttaviin motteihin.

PS. Jätän huomiotta ps:n


cipher

Jep, nyt kun ollaan paljastuttu, voikin vihdoin huomenna ajella sinne oikealle työpaikalle VW:lle (eikä sinne "lumetyöpaikalle" missä on tullut tämän moottoriswap-huijauksen puolustusta pari vuosikymmentä pohjustaessa tullut käytyä päivät viettämässä).

VW:n laatu on mitä on nykyään (ja on sitä toki aiemminkin on tyritty), sen kaikki tietää. Joittenkin hahmojen mielenlaatu se vasta onkin sitten se melko moniulottoinen alue.


tarzi

#15
No huhhuh... nyt alkaa pikkasen karkaamaan touhu käsistä :D Kyllä se sun alkuperäinen moottori on tehtaalla laitettu uskoppa vaan. Kyllä ne hapettuu melko nopeesti kun ilmastosta toiseen siirrellään...

Ja vaikka täällä foorumeilla on näitä vikoja niin eipä se mikään "Suurin osa koneista paskoja" tapaus ole.. mutta tältähän se tuntuu kun ei osaa ajatella mitään muuta.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport


Keni1

#17
Yhden hyvän eri dokkarin haluan vielä laittaa, tää todistaa kaiken, toki näitä riittää mutta ei jaksa kaikkea alkaa julkaisemaan tää on niin raskasta aikaa muutenki:

Oliko se öljynkulutusmittaus niinku oikeesti virallinen, niillä dokkareilla?




Tuossa siis 1 s-posti kahdessa eri kuvassa, pyydetty maahantuojalta teknistä speksiä huohotinmuutoksesta, normaalisti näillä asioilla ei olisi mitään merkitystä mutta tässä yhteydessä merkitys on todella suuri. Huomaa myös ketjun aloitusviestin toiseksi viimeinen kuva jossa lakimiehen suht tuore vastaus tähän, laittoiko se huolto sen huohottimen määräaikaishuollossa, no eipä laittanut, korjasiko moottorin, no eipä korjannut ja kuten Ketonen toteaa ei tämä auto edes tarvinnut mitään huohotinta, se korjaus kun korjasi vain ne todella paljon kuluttavat vaikka ei sit kuitenkaan korjannut edes niitä, auto oli moneen otteeseen tutkittu ja se oli maahantuojan mukaan aivan priima kunnossa, joten mitäpä sitä korjailemaan, antaa vaan polttaa öljyä ja pilata ilma sekä katalysaattori, saahan noita uusia jos niikseen tulee.

Mutta että edelleen kehtaavat tuota huohotinkorjausta tarjota vaikka se ei toimi, sitä en ymmärrä, tämä on se pointti, valmiin kaavan mukaan viedään jokaista asiakasta kuin pässiä, en ole missään muualla saanut vastaavaa palvelua, siis henkilökunta on maahantuoja lukien erittäin mukavia ja kivoja ihmisiä, mutta jostain kumman syystä se selvästi salailee jotakin. Miksi siihen huohottimeen ei löydy mitään speksejä, ei ole ylivoimainen eikä varmaan mikään salainen innovaatio tai niin ei ainakaan ole väitetty tiedä vaikka olisi jokin hypersupernero keksinyt tuonkin ja siksi pidetään visusti vain omana tietona.

Ps. kovasti jotkin ottaa tämän nyt henkilökohtaisesti ja ihmeellisen rajut reaktiot on mm. ilmeisen kova Katuautomies Luppakorva veti hirveet herneet ja jopa oman vastaveto topikin loi maahantuojan tueksi, kiitos hänelle siitä. Lukekaa ihmeessä juttuni ja näyttäkää ne kohdat joissa olen esittänyt jotain syytöksiä, kyllä siellä pelkkä fakta nyt puhuu sori vaan, heittelen skenaarioita ja availen mielen sopukoita. Mainittakoon vielä että tätä spektaakkelia odotettiin kuin kuuta nousevaa, harmi että se oli niin monelle karvas pettymys mutta eihän kaikkia ympärillä olevia ihmisiä voi yhtäaikaa kumartaa vaan osalle tulee väkisinkin samalla pyllistettyä.

Eikä näitä ole pakko lukea, sulje silmät siksi aikaa. Tietty jos ei näitä halua julkisiksi niin kyllä sitten ymmärrän, mutta ei näissä mitään salaista pitäisi olla. Jos tosiaan olen oikeasti jonkun mieltä pahoittanut niin ei ole tarkoituksella tehty, mielestäni asia oli tärkeä ja piti tuoda julki. Admin haluaa pitää nämä 2 topikkia foorumilla, hän selvästi osoittaa että kerrottu tieto on sen arvoista. Se että jotkut alkaa pitämään aivan kohtuutonta haloota ja heti minua ovat syyttelemässä on käsittämätöntä ja siksi mieleni tekisi mennä kansanopistoon opettelemaan oikeinkirjoitusta ja käytöstapoja kun kukaan ei ymmärrä minua, sniif sniif....

teve

Ei tässä tarinassa ole kyllä päätä, eikä häntää. Miksi ihmeessä maahantuoja ottaisi tarpeettomia ruskejä moottorin vaihdon paljastumisen puolesta, kun mahdolliset hyödyt ovat lähellä nollaa?
Valmistajan osalta brandin arvo on se kaikkein arvokkain asia busineksessa ja jos joku oikeasti rakentelee globaaleja salaliittoteorioita järjestelmällisestä moottorinvaihtokäytännöstä, on tämä väärä foorumi asian käsittelyyn (menee enemmän ufo - ja terveydenhuollon aihealueiden piiriin).

"Ken vois liekin sammuttaa, silloin kun se leimahtaa?" laulettiin muistaakseni jossain kansanlaulussa O0

t e v e

Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Poni

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 10.12.13 - klo:17:26
(Poni vastaa: epäile ihan vapaasti Pelle :)


Missä olen noin vastannut, haukutko minua pelleksi, vai väitätkö minun kirjoittaneen noin?

Sen vielä sulatan, että kirjoittaessasi vuodatustasi kampeat itsesi raivoon,
mutta silkka valehtelu ja panettelu on eri asia.

SNG

Hei Ken,

Koska syyllistämisiä ei haluta, niin miksi itse heittelet agressiivisia heittoja tänne kommentoineille? Yleensä siten tulee väistämättä ns "vastapalloon". Suurin osa kommenteista on ollut ihan analyyttisiä ja rakentavia, mutta niihin on tullut vastauksena tyrmäys. Miksi?

Ja on aivan relevanttia väittää, että tarinassa ei ole päätä ei häntää, koska vaikka kuinka olisit yrittänyt jäsennellä, tarina on todella pitkä ja polveileva.

Itse en kiistä, etteikö VAG:n moottoreissa, dieseleissäkin öljynkulutus, dsg, jakoketju, kaksoismassavauhtipyörä, pumppusuutin, korkeapainepumppu jne jne jne ongelmia olisi. Oma 2.0Tdi BMM kone onneksi toiminut kuin kello jopa ilman öljynlisäämisiä.

Tosin kannattaa pitää mielessä, että maahantuojaa/myyjää syytät käytetyn koneen vaihdosta ilman selkeää todistetta. Se on sen verran vakava syytös, että kannattaa ehkä pitää varansa, ettei itse joudu syytöksistään vastuuseen. Se on hyvää että dokumentaatio on tallessa ja kunnossa  ;)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Poni - 11.12.13 - klo:08:41
Missä olen noin vastannut, haukutko minua pelleksi, vai väitätkö minun kirjoittaneen noin?

Sen vielä sulatan, että kirjoittaessasi vuodatustasi kampeat itsesi raivoon,
mutta silkka valehtelu ja panettelu on eri asia.

Sory, piti olla MMV

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teve - 11.12.13 - klo:08:00

"Ken vois liekin sammuttaa, silloin kun se leimahtaa?" laulettiin muistaakseni jossain kansanlaulussa O0

t e v e

Tän voisi tulkita jo uhkaiuksi mutta ethän sinä ketään uhkaile ethän?

SNG

Ja edelleen sama virsi jatkuu.

COOL DOWN!

Kyllä tämä vielä asiaketjuksi palaa kun lopetetaan se LOAN heittely!

Keni1

Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.12.13 - klo:08:49
Ja on aivan relevanttia väittää, että tarinassa ei ole päätä ei häntää, koska vaikka kuinka olisit yrittänyt jäsennellä, tarina on todella pitkä ja polveileva.

Olette ilmeisen kovasti jaksaneet näitä vuodatuksia lukea, silti väitätte ettei kukaan jaksa lukea, mistä siis kenkä puristaa? En pysty parempaan olen pahoillani, reaktionne ovat aivan liian agressiivisia ollakseen normilukijoiden kirjoittamia. Pyysin jo eka osassa laittamaan napakat kommentit, tuo väkytys mitä näiltä konsernin miehiltä tulee ei johda mihinkään, ajatte itsenne yhä syvemälle suohon, tällä hetkellä ajatte todisteiden mukaan paremmilla autoilla kuin asiakkaat joten ymmärrän yskän. Olen puhunut, en todellakaan ala online vastailemaan tämän kaltaisiin sotkuviesteihin, laittakaa privana jos tuntuu pahalta tai ette jotain ymmärrä.

SNG

Etkö nyt voisi katsoa vain peiliin ja rauhoittua. Se rauhoittaa tätä keskustelua muutenkin.

Ã,,lä syytä oletuksin. Tuo konsernisyyttely on pahimman luokan panettelua. Ei todellakaan pidä paikkaansa!

Keskitytään olennaiseen, lopetetaan KAIKKI nyt tämä jankkaaminen!

Jyri

Eiköhän tässä ole nyt jo kaikki tullut sanottua mitä on aiheen tiimoilta tarpeen. Laitan aiheen lukoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy