Tässä ketjussa kehumme hyvin toimivaa VAG-autoamme

Aloittaja Boot, 29.11.13 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

japalo

Laitetaanpa omia kokemuksia.  Pääosin olen ollut tyytyväinen VAG-pirsseihin.

Seat Leon FR 2.0 TDI 150 DSG vm. 2013, autossa 13tkm takana. Ei vikoja.

Skoda Fabia RS 1.4 DSG vm. 2010, auto ehti olla 3 vuotta ja sillä ajettiin 65 tkm.
Takuuna vaihdettiin toisen takaoven kangasverhoilu. Itse en ollut huomannut asiaa, mutta 6v tytär ihmetteli yhtenä aamuna miksi ovissa on eriväriset kankaat. :)
Teknisiä vikoja autossa ei ollut. Huollot LL-ohjelman mukaan

Skoda Superb 2.0 TDi 170 DSG vm. 2010. Auto tuli meille 30 tkm ajettuna ja itse ajettiin reilu 100 tkm.
Takuuaikana meni vaihtoon toinen valoumpio ja lisälämmittimen kanssa oli pieniä haasteita viime talvena. Huollot LL-ohjelman mukaan.

Skoda Octavia 1.6 FSI vm. 2005, ostettu uutena ja sillä ehdittiin ajella reilut 140 tkm
Autossa vaihdettiin EGR-venttiili (130tkm) ja toinen sivupeilin vilkku. Huollot LL-ohjelman mukaan.
Auto alkoi nykimään tasakaasulla 130tkm kohdilla ja siihen ei auttanut tuo EGR-ventiillin vaihto.

Skoda Fabia Combi 1.4 vm. 2005, auto tuli meille 45 tkm ajettuna ja meillä ehdittiin ajaa reilut 30 tkm.
Ei vikoja.
nykyiset vagit:
Seat Leon 2.0 TDi 150 FR DSG -13


ex-vagit:
Skoda Octavia RS 2.0 TDi DSG -14
Audi A3 SB 2.0 TDi 103kW -12
, Skoda Superb 2.0 TDi 170 DSG -10, Skoda Fabia RS 1.4 TSi DSG -10, Skoda Octavia 1.6 FSI -05, Skoda Fabia Combi 1.4 -05, VW Golf 1.8 CL

Geoman

Foorumin VAG autojen huono julkisuuskuvan vuoksi kyselen käyttämieni VAG taksiautojen kuljettajilta heidän kokemuksiaan (2.0 TDI+DSG6+kaksoismassavautipyörä) ajoneuvostaan. Ainakin Skoda ja VW-atojen osalta olen saanut kertomuksia vain hyvistä kokemuksista. Taksiautot ovat mielestäni pääosin kaupunkiajossa ja en ole kohdannut vielä negatiivisiä mielipiteitä.

Omaan autooni olen tyytyväinen, mutta ajomäärä on vasta 60 tkm.

Skula

Vm-91 Vanha Herra Audi 100 2.8 V6 Automatic.

3 vuotta ollut ja nyt vasta paloi yksi sulake  8)

Tukevaa tekoa, letkeää ja äärimmäisen hiljaista menoa, kelillä kuin kelillä!

Kuluvia osia vaihdettu on vain,
takajarrulevyyn vähillä ajoilla ruosterinkulan sain,
etujarrun jarruletkukin vaihdettiin,
varmuuden vuoksi kun kulahtanut oli niin..

Öljyt vuosittain vaihdettu on,
vaihteistoöljytkin tarkistettiin toimesta huoltamon,
jäähdytysnesteet kierrätin,
kun niillä jo oli ikääkin...

Muuten soljuvaa ajelua,
hiljaista etenemistä ja huristelua,
kera tyytyväisen emännän,
Vanhuksellani teitämme kierretään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy