Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - tsihman

#1
Volkswagen / Vs: ID.7
26.08.23 - klo:07:43
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.08.23 - klo:00:03
huolto/korjauspalvelut luokattoman huonoja (K-Auto:n paska palvelu on esimerkillisen hienoa Teslaan verrattuna).

Olen tuosta Teslan huollon paskuudesta hieman eri mieltä.
30 vuotisen autoiluhistorian aikana Teslan huoltopalvelut ovat olleet parhaat mitä missään muussa merkissä.
Rangeri tulee tekemään korjaukset työpaikan/kotopihaan tai missä auto nyt sattuukaan olemaan. Kuvailemasi tilanne on ollut muutama vuosi sitten mutta ei enään tänä päivänä.
#2
^Teslailua jos kuvaa jollain sanalla se on helppous.
Jos pitää antaa sähköauto ihmiselle jolla ei mitään kokemusta sähköautoilusta niin se olisi Tesla. Matka Helsingistä -> Gibraltarille supereita käyttäen on niin helppoa. Lataus kun tapahtuu ilman appeja sama kaava toistuu aina, olet sitten Suomessa tai missä tahansa, Niin toimii.

Kiva kun OTA päivityksetkin toimii ihan oikeasti, saa autoon uusia parannettuja toimintoja yms.
#3
Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 30.07.23 - klo:23:58
Jos joku miettii ja epäilee sähkärin hankintaa, niin mikäli vain latausmahdollisuudet ovat omasta takaa hyvät ja ei tarvitse ajella mitään 800 km siivuja päivittäin, niin ei kannata pelätä.

Olen pitkälti samaa mieltä sinun havainnoista liittyen Teslan eri toiminallisuuksiin.

Matkan tekokin onnistuu vallan mainiosti. Pikalataus pisteitä on jo todella runsaasti tarjolla. ( 2kk aikana tullut 12500km)
En ole ollut pettynyt kun vaihdoin runsas vuosi sitten ID3:n Model kolmoseen.
Lataa joka olosuhteessa todella nopeasti. Huolto arvelutti eniten, mutta ne huollot/korjaukset joita olen tarvinut ovat hoituneet rangerin toimesta joko kotipihassa tai työpaikalla.
#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
13.07.23 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 13.07.23 - klo:10:39
Omaan skodaan tarvii varmaan ennen huoltoa luikauttaa pikkusen öljyä. Kumpaa öljyä sitä kannattaisi laittaa, 0W-20 vai 5W-30? Merkkiliike taitaa käyttää Castrolia?
Öljymerkillä ei ole niinkään väliä, luokituksella on.
Jos moottorissasi on hiukkasloukku lorauttaisin koneeseen 0W-20 luokitus ( VW 508 00/509 009 ) jos ei niin 5W-30 luokitus ( VW 504 00 / 507 00)


#5
Testattu ja toimii. Asetat ilmastoinninpuhalluksen (campmode) lämpötilan esim. 21c niin pysyy siinä läpi yön. Riippumatta onko ulkona lämpöasteita tai pakkasta. Toki kylmällä ajoakkua kuluu enemmän. Netti pullollaan kokememuksia.
ID:ssa pitää olla muutamakymmenen kiloa painoa kuskin istuinpaikalla että ilmastointi pysyy päällä läpi yön.
#6
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?
09.06.23 - klo:07:23
Lainaus käyttäjältä: mrjj - 08.06.23 - klo:23:37
lainataas vanhaa aihetta, onko joku löytänyt "alle tonnin" vakuutusta id4?  1100 on if ja fenniassa 1150.

Vakuutusten hinnat riippuvat paljon asuinpaikasta, ajokilometreistä, kuljettajan iästä, vakuutusten kattavuudesta.
Minulla oli ID3:ssa vakuutukset 750â,¬ laajimmalla kaskolla.
Teslaclubin sivuilla on lista vakuutusmyyjistä jotka ovat perehtyneet sähköautojen vakuuttamiseen.
Hinta erot yhtiöiden välillä todella suuria. Pohjantähti on suurimmalle osalle halvin sähköauton vakuuttaja. Kysyisin tarjousta Pohjantähden Janne Tapiolta tarjousta vakuutuksista.
#7
Myydään / VW ID.3 Kumimattosarja
08.04.23 - klo:09:46
Käyttämättömät OEM (10C06150282V) ID.3 kumimatot, eteen ja taakse. Nouto/Postitus hp:45 euroa
#8
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.03.23 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 24.03.23 - klo:14:35
Jarrut tuntuu jumittavan pysähtymisen loppuvaiheessa. Pysähtyessä nytkähtää vaikka painais jarrua kuinka pehmeästi. Varmaan nuo hiton huolettomat rumpujarrut kyseessä. Onko muilla ollut takuun päättymisen jälkeen tai ylipäätään tätä? Miten kävi liikkeen kanssa? Sähköautoilevan motoristin ID4:ssä oli ainakin samaa ongelmaa. Ei tunnu kunnon jarruttelutkaan auttavan vaivaan.

Ei auta jarruttelu vaivaan. Minun ID:n takajarrut avattiin huollossa 2 kertaa (takuuaikana). Ekalla kerralla jarrut oli hyvät muutaman päivän. Toisen kerran kun vinguin jarruista huoltoon, huoltoneuvoja kertoi pajan saaneen jarrujenkeskitystyökalun. Tuon käyntikerran jälkeen jarrut olivat hyvät, eivät tarranneet enään hiljaisessa vauhdissa.
#9
ID.3 / Vs: VW ID.3
17.02.23 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 16.02.23 - klo:21:11
K-auto Espoo, â,¬ 380. Sisältää jarrunesteiden ja sisäilmansuodattimen vaihto. Ihanan edullista,

No jo on huollolla hintaa!
Sisäilmansuodattimen vaihdon tekee itse 2 minuutissa. Suodatin löytyy motonetistä tarvikeosana tai sitten OEM laatuisena. Jarrunesteen vaihto ei sais 60-80â,¬ enempää maksaa.
Kysyisin huoltoa muualtakin kuin merkkarilta.
#10
Born / Vs: Cupra Bornin tuotantoaikataulu
06.02.23 - klo:09:52
^^Pihistelijän kulutuslukemat ovat ällistyttävän pienet! ID: omistus aikana en edes kesällä päässyt moisille kulutus luvuille mille Pihistelijä pääsee talvella. Ajaakohan talvella pilkkihaalari päällä ja lämmöt pois ;D. Viikonloppuna tehtiin 750 km maantielenkki M3P:lla kulutus oli 200wh/km
#11
Born / Vs: Cupra Bornin tuotantoaikataulu
24.01.23 - klo:07:29
^Isoyläpeukku! Born on hyvä auto, valitsit todella makean pelin nyky hinnalla! Tesla on monella osa-alueella parempi auto kuin Born.
#12
^Ostamassani kortissa oli eri osanumero joka oli alkuperäisessä kortissa. Hyvin toimi. Kunhan ostat Amundsen MIB2 naviin käyvän kortin, niin pitäisi toimia ilman ongelmia. Ebay myyjällä - sd-map-sd näyttää olevan hyvät asiakasarvostelut. Hinta kortilla 22.99 puntaa ja ilmainen postitus.
Sinun harmiksi möin n.puolivuotta sitten MIB2 naviin käyvän kortin tämän palstan tyypille.
#13
^Itse ostin Ebaysta Admunssen naviin 32gb kortin, olikohan Liettualainen kauppias. Maksoi muistaakseni 20-30â,¬. Hyvin kortti toimi.
Jos liikkeen kanssa on noin vaikeaa, niin jaksaako vääntää moisen asian takia? Joo ymmärrän että tulee harmistusta jos auto ei ole niillä varusteilla joilla tulisi olla.
#14
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
02.12.22 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 02.12.22 - klo:13:58
Tesla-kuskit ovat minulle sanoneet, että kun Model 3 päivittää itseään niin siinä voi tapahtua kaikenlaista ihmeellistä. Auton ajovalot vilkkuvat tai torvi saattaa soida 5 min. Ja tuntikaupalla saattaa sekin kestää. Että parantamisen varaa ilmeisesti on siinäkin prosessissa vielä

Moista ei ole minun M3P MY21 tehnyt.
Omistus aikana on tullut n 10 päivitystä sisältäen bugipäivitykset. Päivitysten kestot ovat olleet pisimmillään n.40 min ja lyhyimmillään n.15 min.
Päivitykset on tapahtuneet ilman torvensoittoja, valojen välkkeestä en tiedä kun en ole päivystänyt auton vieressä kun päivitys on ollut menossa, Kun ovat tapahtuneet pääasiassa yöaikaa. Aamulla huomaa, että, jaa tälläistä toiminnallisuutta on tullut lisää. Ainut ääni on tullut etu ja takamoottoreista kun on ilmeisesti ajanut jotain parametreja niihin.
#15
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
10.11.22 - klo:07:57
Lainaus käyttäjältä: Ylsky - 09.11.22 - klo:19:58

Ainoa asia, joka jäi mietityttämään on akun esilämmitys ajon aikana ennen latauspisteelle saapumista. Käsitin kesällä, että uudessa 3.0 ohjelmistossa tämä mahdollisuus olisi, jos käyttää auton navia.

Käsittääkseni mikään MEB pohjainen auto ei osaa vielä tällä hetkellä esilämmittää ajoakustoa HPC:lle navigoidessa. Onkohan viimeisin ajoneuvon ohjelmaversio 3.2 eikä siinäkään ole tuota ominaisuutta.

Tuo 60 KWH latausteho on aikalailla maksimi jonka saa ajolämpimään akustoon talvikeleillä. Olen saanut maksimi lataustehoja. jos alla on pari HPC latausta samana päivänä. Tokiaan ei saa olla kovin kova pakkanen ettei ajoviima jäähdytä akustoa.
#16
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.10.22 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 31.10.22 - klo:11:41
Mitäs navigointiversioita teillä on Iideissä? Tuli käytyä Helsingissä ja Triplan ympäristössä navi sekoili huolella. Mulla on versionumero 20.4, joka kuulostaa vanhalta. Saakohan tuota päivitettyä itse muuten kuin usbitikun kautta? Mun auto kävi 2.4-päivityksessä muutama viikko sitten.

ID.Furkan opastaa juutuupissa, että kun palauttaa tehdasasetukset autoon saa myös viimeisimmän karttapäivityksen naviin. Omaan ID:hen jouduin tekemään tuon kun ei päivittänyt automaagisesti karttaaineistoa. Tuon resetin jälkeen kartta päivittyi ongelmitta.

https://www.youtube.com/watch?v=Nz9eAZnd4eQ
#17
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.10.22 - klo:12:35
On jo sen verran paljon valikoimaa käytetyissä ja noissa 100km ajetuissa että nettoaminen on enemmän poikkeus kuin sääntö. Autoliikkeet tarjoaa jo aika huonosti vaihdossa verrattuna siihen mitä tarjottiin vielä kesä-elokuussa.

Suomen sähköauto markkinoille on tuotu hurja määrä käytettyjä autoja Euroopasta, osa aika kovaankin hintaan. Ihmiset ovat säikähtäneet kohoavaa sähkön hintaa. Suomessa on kuitenkin rajallinen määrä ihmisiä jotka ostavat 35-60Kâ,¬ autoja, joko velaksi tai millä nyt ihmiset ikinä autojaan ostavatkaan. Tesloja tarjolla hurja määrä käytettynä, uusiakaan ei tarvitse hirmu kauaa enään odotella, kun Tesla on saanut tuotannon haasteet selätettyä.
#18
Myydään / Vs: Octavia 3 peilinkuoret
30.09.22 - klo:14:23
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 30.09.22 - klo:13:45
Siistikuntoiset valkoiset?

Siistit ja valkoiset.
#19
Myydään / Vs: Octavia 3 peilinkuoret
30.09.22 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 30.09.22 - klo:13:06
Jokos nämä menivät?
Jos nuo on jo myyty, Minulla on tarpeeton peilinkuori pari myytävänä.
#20
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 28.09.22 - klo:11:10
VW sanoo, että ID.3 rumpujarrut on suljettu tiiviisti. Sisälle ei pääse suolaa, kuraa tai vettä. Ne eivät siten ruostu tai jumiinnu ajan myötä vähäisen käytön vuoksi.

Ex-ID:n eliniän kestävät takajarrurummut avattiin merkkihuollossa 2 kertaa, jumittelu jatkui tästä huolimatta. Kolmannella kerralla vaihtoivat jarrukengät ja rummut, olivat hankkineet myös jarrujen sopeutustyökalun, tämän kerran jälkeen jarrut toimivat niin kuin niiden kuulukin toimia.
#21
ID.3 / Vs: VW ID.3
06.09.22 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: jom309 - 05.09.22 - klo:17:28
Onko palstalla lankaa käytännön rangesta 58 akkuisella (Pro Performance), en ainakaan haulla heti löytänyt? Tai onko keskusteltu akun käytettävissä olevan kapasiteetin arvioinnista kotikonstein. OBD-lukija löytyy.

Reilun vuoden kokemuksella seuraavanlaiset lukemat. Maantieajo kesällä 90 kmh keskinopeudella kantama on liikkunut 280-320km nurkilla. Talvella -20 pakkasessa 75 kmh keskinopeudella  200km tekee tiukkaa. Kaupunkikulutuksesta en osaa sanoa kun päivän ajosuoritteiden jälkeen olen laittanut kärryn lataukseen. Kaupungissa kesäkulutus on liikkunut 13.0-17.0 kwh ja talvella kun se älytön akun pakkolämmitys oli vielä käytössä, Kulutus oli pätkäajossa 20-35 kwh luokkaa.
#22
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
03.09.22 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 01.09.22 - klo:14:21
En tiedä onko tuo taas jokin yksilökysymys, mutta mulla on viimeisen vuoden aikana tullut ainoastaan yksi vikailmoitus, joka sekin lähti pois kun lukitsi auton eikä ole tullut uudestaan. Käsittääkseni 2.3 korjasi noita aika radikaalisti.

Kyllä, 2.3 paransi tilannetta hieman. Kesäkuussa tehtiin 3 vk (yli 6000km) Euroopan reissu, eikä ensimmäistäkään vikailmoa. No senkun lautasta päästiin kolmostielle, Hämeenlinnan kohdalla auto oli kuin joulukuusi... Närästääköhän ex- autoa Suomen tiestö?  ;D
#23
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.08.22 - klo:18:36
Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 31.08.22 - klo:15:06
Tuon ajastuksen pitäisi olla korjattuna jo 2.4:ssa. En ole itse sitä ominaisuutta vielä päivityksen jälkeen käyttänyt.

Ennakkotiedoissa oli, että ennen kuin 3.0 alkaa latautumaan VW:ltä pitäisi tulla sposti edeltävällä viikolla. Onko kukaan 2.4:lla ajava vielä sellaista spostia saanut?

Juutuubi vaikuttaja IDFurkan testasi ajastettua latausta 2.4 softalla, Ei toiminut. 3.0 softalla pitäisi toimia.
#24
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.08.22 - klo:13:22
Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 31.08.22 - klo:11:23
Juu, ilmeisesti yli 0 asteista akkua ei lämmitetä enää ja kun lämmitetään se tehdään portaissa eikä enää koko ajan täysillä.

Kääntöpuolena sitten pikalataus nopeus viileässä huononee entisestään. Kuinka paljon alle 50 kW jää on sitten arvoitus jos käyrää ei samalla muuteta.

Onhan siitä esilämmityksestä HPC puhuttu kohta 2 vuotta mutta ei näy ei kuulu eikä ole mukana 3.1 versiossa saksalaisten foorumien mukaan.

Minulla meni hermot tämän puutteen kanssa ja tilasin auton missä ko. ominaisuus on jo nyt. Tulee ensi vuonna .. ehkä.

Tämä oli myös itsellä yksi monista syistä miksi luovuin ID:stä. Viikottaiset vikailmoitukset jotka liittyivät pääasiassa valoihin (Dynamiset ajovalot, Vilkut, Jarruvalot yms) Matkanteko talvella oli hitaanlaista, kun esilämmitystä HPC:lle navigoidessa ei ollut. Puhelinäppi oli nykyisen kulkupelin vastaavaan aika onneton esitys. Nykyisillä energian hinnoilla myös toimiva latauksen ajastustoiminto olisi ollut hyvä, Ilmeisesti 3.0 softalla toimii jo aika hyvin?
#25
Myydään / Volkswagen ID.3 Kumimatot
29.08.22 - klo:09:59
Volkswagen ID.3 Kumimatot. Alkuperäiset avaamattomassa paketissa.

Nouto/Postitus HP:49 euroa
#27
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 23.08.22 - klo:13:27
Sain sen menemään yllättävän pienellä mun testilenkin, mutta se vei silti n. 15 % enemmän kun ID3. Marginaaliseksi eroksi kutsuisin silti.

Kulutuksen lisäys ei tarkoita kuitenkaan isoa rahallista menetystä. Laturilla voi vierähtää pidempään kun kulutus kasvaa. Ioniq5 lataa kuitenkin HPC:llä huomattavasti nopeammin kuin ID  voi matkanteko olla jopa nopeampaa Ioniqilla. Talvella varsinkin kun Ioniq5 My23 tulee esilämmitys HPC laturille navigoidessa. VW:lle tuota ominaisuutta ei ole lähitulevaisuudessa tulossa, Liekkö vanhempiin vuosimalleihin koskaan? Epäilen.
#28
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
13.07.22 - klo:07:06
Lainaus käyttäjältä: Terpower - 12.07.22 - klo:09:46
Hei ID.3 1St Max omistajat.
Onko ID.3 Max varustelussa vakiona säädettävä jousitus, eli DCC ?
Ã,,h väärä piuha, piti mennä tohon perus ID.3 piuhaan. Soriii

Ei ole.
#29
ID.3 / Vs: VW ID.3
09.07.22 - klo:21:52
^Yläpeukku. Voit yllättyä positiivisesti, tai sitten et. Et menetä mitään.
#30
ID.3 / Vs: VW ID.3
09.07.22 - klo:20:46
^Samaa mieltä! Nyt on aika laittaa ID lihoiksi jos meinaat muuttaa auton käteiseksi, eihän sitä tarjousta tarvitse hyväksyä jos ei hinta miellytä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy