Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Turbokiisseli

Riittää, että yksi anturi on pimeänä. Jos ei ole VCDS:ää käytössä niin pakki päälle, joku pitämään auto paikallaan ja sormeilla kokeilemalla tuntee, mitkä anturit värisee ja mikä ei. Se, joka ei värise, on 99% varmuudella rikki.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

kattoauki

-16 Passat GTE. Aamulla normaalisti piuhan päästä irti. Kun painoin virrat päälle ilmoitti ”tarkista latausluukku”, tarkistin, oli kiinni ok.

Töistä lähtiessä sama juttu. Kotona ei sitten latausluukku suostu avautumaan.
Ideoita? Saako mitään rikkomatta auki pihassa? Vain suosiolla bensalla pöristelyä kunnes pääsee huoltoon? VAGcom löytyy, mutta se ei taida auttaa tähän.

duke7

^ eikös siinä luukun päällä konepellin alla ole joku manuaaliavaus. Muistelen näin mutta en ole tarvinnut.

kattoauki

On siinä jokin läppä, katsoin sen alle juurikin pakotettua avausta ajatellen. muttei heti  silmiin hypännyt mitään siihen viittaavaa.

Ohjekirjakaan sano aiheesta mitään. Jatkan aiheen googlailemista.

Mika2

LainaaJaahas takatutkat errorissa. Onkos näissä joku yleinen vikatyyppi?

Jos on kuulo tallella, niin muutaman sentin päästä kuulee anturin pitämän napsutuksen. Onko anturit jäässä? Näitä ei nykyään tehdä talviolosuhteita silmällä pitäen.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 04.03.20 - klo:20:05
Jos on kuulo tallella, niin muutaman sentin päästä kuulee anturin pitämän napsutuksen. Onko anturit jäässä? Näitä ei nykyään tehdä talviolosuhteita silmällä pitäen.
Ei ollut edes jäätä. Märkää täällä nyt on.
Ja edellisen 3C Passatin kanssa kyllä tottui jumppaamaan antureita ja siihen ettei ne toimi talvella. Tosin siinä meni aina edestä anturit rikki.

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 04.03.20 - klo:18:16
On siinä jokin läppä, katsoin sen alle juurikin pakotettua avausta ajatellen. muttei heti  silmiin hypännyt mitään siihen viittaavaa.

Ohjekirjakaan sano aiheesta mitään. Jatkan aiheen googlailemista.

Ei vaan hemmetti irtoa noi maskin ja puskurin väliset kiinnikkeet. Ohjeen mukaan vedä vaan... jepjep jotain hajoaa varmasti. Ei auttanut vaikka muovisilla listojen irroitustyökaluilla kampesi. Ja tietysti VW Center Espoolle 20pv jono... jos huollossa on 20pv jonot vuosia niin kannattaisiko kapasiteettia kasvattaa? Statusjonot huollossa ei oo kivaa...


jalkkis

^ Mites jos veisi kärryn jonnekin lämpimään useammaksi tunniksi? Espooseen viittaat ja täällä pk-seudulla ei ole ollut pakkasia mutta silti, jos sais kuivua ja lämmetä rauhassa...

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 04.03.20 - klo:22:30
^ Mites jos veisi kärryn jonnekin lämpimään useammaksi tunniksi? Espooseen viittaat ja täällä pk-seudulla ei ole ollut pakkasia mutta silti, jos sais kuivua ja lämmetä rauhassa...

Ei auta, oli päivän toimiston lämpimässä hallissa. Löytyi youtube videota jossa vinkkiä miten maski lähtisi irti. Kokeilen sitä huomenna, ja käyn kysäisemässä naapurifirman omalta sisäiseltä autokorjaamolta (VW valtuutettuhuolto, mutta tekevät vain sen firman ja joskus välissä meidän firman autoja) josko ehtisivät katsoa jos en itse ehdi ennen sitä saada auki.

Itse jos saan auki niin sen lukitusmekanismin irtoitus on helppoa ja se osa pitäisi voida tilata erikseen marmorilta. Jos ei muu auta niin on aika VW centeriin kuun lopussa. Ketuttaa vaan ajella bensalla niin pitkään.

kattoauki

Jaahas, 2 eri korjaamoa yrittänyt irroittaa GTEn maskia. Ei irtoa. Ompi jumissa.
Löytyi sentään valtuutettu huolto joka ehtii korjaamaan ensi viikolla, eikö vasta kuun lopussa kuin merkkihuolto.

Noin 50, maksaa latausluukun lukitusmekanismin osa ja ohje työaika on niin lyhyt että koko homma jää alle sataseen.

Se sitten miten paljon palaa aikaa kun maski ei tunnu irtoavan ohjeiden mukaisesti vaan on jumissa.....

jarmoke

mielenkiinnosta katsoin kun tuli sivu vastaan. Kovin vähän saa GTE:hen lisää softalla  ???
Vakio taisi olla muistaakseni 218Hp/400Nm ja ohjelmoinnilla 244hp/452Nm

https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/Volkswagen/2018/Passat/GTE

Ja sitten tietysti se pakollinen kysymys tähän onko kukaan moista teettänyt :)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 05.03.20 - klo:14:57
mielenkiinnosta katsoin kun tuli sivu vastaan. Kovin vähän saa GTE:hen lisää softalla  ???
Vakio taisi olla muistaakseni 218Hp/400Nm ja ohjelmoinnilla 244hp/452Nm

https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/Volkswagen/2018/Passat/GTE

Ja sitten tietysti se pakollinen kysymys tähän onko kukaan moista teettänyt :)

Voisin kuvitella, että paskaviripajat ottaa lisätehon pelkästä bensamoottorista eivätkä koske sähkömoottorin softaan ollenkaan. Jos tosta suoraviivaisesti laskee niin tulee 26hp lisää ja kun alkuperäinen teho bensamoottorissa on 156hp niin softalla siitä otetaan 182hp (+17%) joka on mielestäni jo aika paljon noin pieneen mottiin.

Jos on perus bensa Passatti 1.4TSI 150hp moottorilla niin ei siihenkään luvata kuin 170hp (+13%) saman firman toimesta.

Joka tapauksessa jos GTE Passattiin laittaa softan niin sillä saa melkoisella varmuudella hyvän auton pilalle..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarmoke

Haluatko kenties perustella näkemystä että sillä saa melkoisella varmuudella hyvän auton pilalle?
Vai perustuuko tämä ihan tuulesta heitettyyn arvaukseen?
Sivulle eksyin kun kaveri linkitti omasta hybridistään vastaavan sivun... Sielä on hieman eri lukemat 😁
https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/BMW/2020/3-series-G20/330e

duke7

^ noita plugari bemmejä on muuten rikottu softilla. Tai no en tämän vuoden malleista ole kuullut mutta siitä edellisestä korista.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 05.03.20 - klo:18:43
Haluatko kenties perustella näkemystä että sillä saa melkoisella varmuudella hyvän auton pilalle?
Vai perustuuko tämä ihan tuulesta heitettyyn arvaukseen?
Sivulle eksyin kun kaveri linkitti omasta hybridistään vastaavan sivun... Sielä on hieman eri lukemat 😁
https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/BMW/2020/3-series-G20/330e

Jos mietitään asiaa järjen kanssa niin pitäisi ehkä perustella ja todistella jos joku paskaviripaja on tehnyt joskus toimivan softan.. Esim. joku ABT on Audin kohdalla sellainen kunnollinen paja joka osaa softan pyörittelyn ja heille on varmasti järjestetty pääsy ohjelmistoihin ihan Audin puolelta ettei mennä boxien sisälle ns. puukottamalla.

Nämä paskasoftaajat osaavat kyllä taikoa niitä kilowatteja lisää, joskin usein luvattua vähemmän, ja tästä on tottakai iloa softauksen teettäjälle. Sitten kun autoon tulee ajanmyötä jotain vikaa ja softaus on tehty päin vittua niin vikojen selvittäminen auton omaa diaknostiikkaa käyttäen voi olla todella vaikeata. Esim. softassa on voitu estää moottorinhäiriön merkkivalon syttyminen kokonaan kun softaa ei ole muuten osattu tehdä niin ettei diaknostiikka siitä häiriintyisi.

Huvittaa vielä kun jotkut mainostaa että viripajat "tietävät paremmin" jonkun moottorin ominaisuudet kuin moottorin tehnyt tehdas jossa voi työskennellä moottorin ohjelmoinnin parissa satoja ihmisiä.  ;D ;D ;D ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

^ helpoin tapa saada lisää tehoja on jättää välittämättä päästöistä.
Toki on onhan noita vain softalla tehtyjä tehoeroja ollut paljon vuosien saatossa.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.03.20 - klo:18:58
Jos mietitään asiaa järjen kanssa niin pitäisi ehkä perustella ja todistella jos joku paskaviripaja on tehnyt joskus toimivan softan.. Esim. joku ABT on Audin kohdalla sellainen kunnollinen paja joka osaa softan pyörittelyn ja heille on varmasti järjestetty pääsy ohjelmistoihin ihan Audin puolelta ettei mennä boxien sisälle ns. puukottamalla.

Nämä paskasoftaajat osaavat kyllä taikoa niitä kilowatteja lisää, joskin usein luvattua vähemmän, ja tästä on tottakai iloa softauksen teettäjälle. Sitten kun autoon tulee ajanmyötä jotain vikaa ja softaus on tehty päin vittua niin vikojen selvittäminen auton omaa diaknostiikkaa käyttäen voi olla todella vaikeata. Esim. softassa on voitu estää moottorinhäiriön merkkivalon syttyminen kokonaan kun softaa ei ole muuten osattu tehdä niin ettei diaknostiikka siitä häiriintyisi.

Huvittaa vielä kun jotkut mainostaa että viripajat "tietävät paremmin" jonkun moottorin ominaisuudet kuin moottorin tehnyt tehdas jossa voi työskennellä moottorin ohjelmoinnin parissa satoja ihmisiä.  ;D ;D ;D ;D
Ompas vahvaa faktaa. Ko firmaa en tunne mutta sinä varmaan tiedät paremmin kun sitä paskafirmaksi nimität, joka rikkoo ajoneuvot.
Itse olen käyttänyt kaksi autoa penkissä säädettävänä yksityisellä yrittäjällä, varmaan just semmosella paskapajalla joka rikkoo autot... Tuli muuten helvetin hyvä ja vielä autoja myydessäkään ei ollut ongelmia esiintynyt...
Mutta no, mitään järkevää perusteluahan tuossa ei ollut, vain listattuna mitä noissa voi perseelleen tehdä. Varmaan sellaisenkin löytää kun oikein hakee...
Moottoripyöriäkin olen dynossa säädättänyt ongelmitta, eikä ole olleet mitään valmistajan pajoja.

teräksenharmaa

Paikaltaan lähtöjä rajoittaa lähinnä renkaiden pito ja ohituksiin GTE lähtee oikein hyvin vakionakin. En näe oikein mitään ajatusta lähteä lastuttamaan GTE:tä.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.03.20 - klo:19:56
Paikaltaan lähtöjä rajoittaa lähinnä renkaiden pito ja ohituksiin GTE lähtee oikein hyvin vakionakin. En näe oikein mitään ajatusta lähteä lastuttamaan GTE:tä.
Samaa mieltä, en minäkään. Ihan mielenkiinnosta kysyin onko joku sitä tehnyt kun en edes tiennyt että ne näitä hybridejäkin lastuttaa...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 05.03.20 - klo:19:53
Ompas vahvaa faktaa. Ko firmaa en tunne mutta sinä varmaan tiedät paremmin kun sitä paskafirmaksi nimität, joka rikkoo ajoneuvot.
Itse olen käyttänyt kaksi autoa penkissä säädettävänä yksityisellä yrittäjällä, varmaan just semmosella paskapajalla joka rikkoo autot... Tuli muuten helvetin hyvä ja vielä autoja myydessäkään ei ollut ongelmia esiintynyt...
Mutta no, mitään järkevää perusteluahan tuossa ei ollut, vain listattuna mitä noissa voi perseelleen tehdä. Varmaan sellaisenkin löytää kun oikein hakee...
Moottoripyöriäkin olen dynossa säädättänyt ongelmitta, eikä ole olleet mitään valmistajan pajoja.

Ihan yhtä ohuilla faktoilla sinäkin olet näköjään liikkeellä. Sovitaanko että tasapeli ja annetaan tämän topicin jatkaa GTE asialla?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarmoke

En minä ole faktaa esittänyt. Kysyin sinulta kun esitit hyvin varman kuuloisen mielipiteen.
Mutta olen samaa mieltä, pysytään aiheessa eikä tässä ole tarvetta mitään voittajaa etsiäkään 👍

Renard

Jos e-mangerin kautta on asetettu lähtöaika ja rasti kohdassa ilmastointi pitäisikö auton lämmetä vai pitääkö webasto ajastaa erikseen? Ja auto on siis latauksessa ja ajastettu lataamaan loput vasta ennen lähtöä.

Entä mitä tarkoittaa käytännössä kohta salli ilmastointi akun kautta?

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: Renard - 06.03.20 - klo:10:52
Jos e-mangerin kautta on asetettu lähtöaika ja rasti kohdassa ilmastointi pitäisikö auton lämmetä vai pitääkö webasto ajastaa erikseen? Ja auto on siis latauksessa ja ajastettu lataamaan loput vasta ennen lähtöä.

Entä mitä tarkoittaa käytännössä kohta salli ilmastointi akun kautta?

Kabiini lämpenee tai viilenee sähköllä haluttuun lämpötilaan ajastettuun lähtöaikaan mennessä. Jos sallit akkukäytön, voi lämmittää tai viilentää myös ilman latausjohtoa, mutta vähentää samalla sähköajomatkaa.

Renard

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 06.03.20 - klo:11:21
Kabiini lämpenee tai viilenee sähköllä haluttuun lämpötilaan ajastettuun lähtöaikaan mennessä. Jos sallit akkukäytön, voi lämmittää tai viilentää myös ilman latausjohtoa, mutta vähentää samalla sähköajomatkaa.

Eli missä vika koska ei lämpene? Webasto toimii kyllä, tosin ajastusta en ole kokeillut ilman latausta.

foxnen

Onko muilla: Akun alin varaustila on sovelluksissa ja autotossa käänteinen. WeConnect puhelimella, ja tietokoneen sovelluksessa 30% ja Autossa 70%. Kun arvoa muuttaa se muttuu, mutta aina on käänteinen.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Onko kukaan käyttänyt näitä lämmityksessä tai muuten?

Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 06.03.20 - klo:13:36
Onko kukaan käyttänyt näitä lämmityksessä tai muuten?


Automaatti
Maksimi jäähdytys
Maksimit tuulilasille
Manuaali asetukset

Automaatilla normisti mennään, maksimit tuulilasille käyttänyt aamuisin ja maksimi jäähdytys odotteleepi kesää. Ilmastoinnin manuaali asetusta en muista missään autossa kaivanneeni. Automaattiasetukset toimineet hyvin.

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 04.03.20 - klo:20:39
Ei vaan hemmetti irtoa noi maskin ja puskurin väliset kiinnikkeet. Ohjeen mukaan vedä vaan... jepjep jotain hajoaa varmasti. Ei auttanut vaikka muovisilla listojen irroitustyökaluilla kampesi. Ja tietysti VW Center Espoolle 20pv jono... jos huollossa on 20pv jonot vuosia niin kannattaisiko kapasiteettia kasvattaa? Statusjonot huollossa ei oo kivaa...


Valtuutettu VW huolto korjasi tänään alle 30min avaimet tiskiin ja avaimet takaisin käteen. Kertoivat, että ohjeista poiketen maskia ei saisi muka irti jos latausluukkua ei saa auki normaalisti. Miettivät täytyykö sahata se lukitustappi poikki, mutta en saanut kiireessä vastausta irtosiko ohjeen mukaan vai pitikö sahailla.

Kuitenkin, latausluukun lukitusmekanismin vaihto, osat ~55, ja työt ~31,, ei paha hinta. Nyt toimii kuin uutena kun lukitusmekanismi ei tahmo.

janimak

Tervehdys
Arki-iltaisin kaupunkiajoa tdi-pasuunalla suhanneena iski mielenkiinto GTE-mallia kohtaan. Tulipa luettua tämä koko 70 sivua muutaman illan aikana. Paljon hyviä vinkkejä tässä ketjussa.
Paljon näyttää olevan Ruotsista tuotuja yksilöitä markkinoilla. Onko noista kokemuksia ja miten on toiminut kommunikointi noissa tapauksissa maahantuojan suuntaan, jos jotain isompaa (dsg/hybridisysteemit) on autossa ilmennyt?

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: janimak - 10.03.20 - klo:18:34
Tervehdys
Arki-iltaisin kaupunkiajoa tdi-pasuunalla suhanneena iski mielenkiinto GTE-mallia kohtaan. Tulipa luettua tämä koko 70 sivua muutaman illan aikana. Paljon hyviä vinkkejä tässä ketjussa.
Paljon näyttää olevan Ruotsista tuotuja yksilöitä markkinoilla. Onko noista kokemuksia ja miten on toiminut kommunikointi noissa tapauksissa maahantuojan suuntaan, jos jotain isompaa (dsg/hybridisysteemit) on autossa ilmennyt?

Ittellä Ruotsista tuotu ja DSG laatikko menee vaihtoon (parhaillaan vaihdetaan). Maahantuoja tuli vastaan ja loput meneekin sitten autoliikkeen takuuseen jonka tuohon otin mukaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy