Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - siige

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.07.22 - klo:08:17
Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 24.07.22 - klo:09:36
Onko kukaan törmännyt missään netin syövereissä latausluukun kromilistaan?
Olisi yhdelle tarve,eikä kiinnostaisi koko luukkua vaihtaa.
Voin myydä 20, hintaan.
Näitä ei saa ostettua erikseen . Myyvät koko luukun tai maskin.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
09.06.22 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 08.06.22 - klo:14:53
Ei lukitu autoon. Kokeilen tätä seuraavaksi. Auton kojelautaan tulee pistokkeen kuva kun piuha on kiinni, mutta tosiaan mitään ei tapahdu.

Juu,koita kattella onko siä joku joka estää töpselin pohjaan laiton. . ja voi suikuttaa wd40/crc sinne lukitus sokkaan. Se on mielestäni naurettavan tehoton. Talvella jos vähääkään päässyt vettä sinne ja jäätyyn, niin ei jaksa avata lukitusta. Nyt voi olla kuiva ja ei jaksa lukita töpseliä.  Kuuluuko mitään ääntä siitä lukitusmoottorista kun laittaa töpselin autoon? Vai onko aivan mykkä?
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.06.22 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: Timohiiri - 07.06.22 - klo:11:07
Moi,
Auttakaa viisaammat. Passat Variant GTE Plug-In Hybrid (vm -20) ei reagoi enää latauspistokkeen laittamiseen autoon. Laturin ''muuntajaan'' ei syty valot neljän kolmion sisälle missään vaiheessa. Vaikuttaa siis siltä, että sähkö ei mene autoon asti. Kokeiltu myös toisia latureita, ilman muutosta tilanteeseen. Missä mahdollisesti vika ja onko jotain pikatietä onneen?


json to geojson

Ensimäisen pitää kysyä, lukittuuko töpseli autoon? Jos ei, niin koputtele lukitusmoottoria /vetkuttele töpseliä autossa.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.06.22 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 01.06.22 - klo:20:17
Sama vika täällä, oli jo tosin ostaessa, mustasta muovista rautasahalla ja viilalla oikean muotoinen ja kokoinen lista ja tähän päälle bauhausin kromiteippi. Kiinni epoksilla ja kestänyt toistaiseksi 2v ongelmitta.

Noi pitäis olla liimattuna jo tehtaalta tullessaan. Naurettavan helpolla irtoavat.
Mul on yks rikkinäinen maski. Siitä saa käsittääkseni 2 latausluukun ripaa tarvitseville. +Muita ripoja

#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.06.22 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Bablo87 - 23.05.22 - klo:13:00
Kiiitoksia vastauksista.

Joo sitä mietin itsekkin, että onko liian hätäseen yrittänyt lähteä liikenteeseen.
Itselläni tuota ei ole kyllä vastaan tullut, koska annan auton rauhassa käynnistyä ja sitten liikenteeseen.

Ja kiitos myös huoltoon koskevista vinkeistä, laitoin nämä moniura ja jako rempan tietoon myös autoliikkeen huoltoon, että saisiko nämä samalla hoidetuks.

Itsellä näin tapahtuu joka päivä. Välillä kestää niin pirun kauan auto herätä. (Useita sekunteja) ärsyttävä ominaisuus.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.06.22 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: -kivi- - 27.05.22 - klo:14:35
Talvella lähti latausluukusta yksi kromiripa irti ja eihän sitä tietenkään enää muista mihin sen on tunkenut talteen. Onko kenelläkään kokemuksia mistä noita löytäisi, kun googlettelun perusteella en ole moista osaa löytänyt..

Mul on noita jokunen . Mikä noista kolmesta hävöksissä?
Erikseen noita ei saa mistään.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.02.22 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 17.02.22 - klo:15:32
Miten saa bensamoottorin pakotetusti käyntiin?

Charge mode päälle  ja odottaa hetken.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.02.22 - klo:12:46
Ei kellään ois rikkinäisiä maskia tai niitä maskin kromipaloja? Jäänyt niitä nyt talvella lumia puhdistellessa jokunen käteen ja kaks onnistunut hukkaan johkin..
K-kaaraan soitettu ja tarjosivat pelkästään kokonaista maskia 370, hintaan..


#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.03.20 - klo:18:52
12v akun vaihto k-caaralla 450,
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.03.20 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.20 - klo:08:16
Eilen antoi jotain ”hydrid system failure” tms herjaa mutta se hävisi. Onko muilla näkynyt?

Tulin siis sähköllä töistä kotiin ja pysäytin postilaatikolle hetkeksi. Sammutin auton napista ja lähdin liikkeelle taas aika hätäisesti niin siinä tuli herja. Antoi ajaa katokseen normaalisti ja kun illalla kävin katsomassa uudestaan niin ei herjannut enää. Ajoin vähän lenkkiä eikä mitään herjaa tai ongelmaa.

Mulla tekee webaston käytön jälkeen välillä samaa. Pakko viedä tää romu johki päivitykseen.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.03.20 - klo:18:20
On kyl ihme homma tää sähkölämmitys...
Nyt 25km sekalaista matkaa takana, niin jatkuvasti sähkönkulutus tuossa 5kwh. Eli lämmitin ei lähde pois päältä. Oon ajanut polttiksella jäähdyttimen nesteet 90c ja ei auta. Kokoajan n.5kwh kulutus ja kun ottaa lämmityksen pois niin tippuu nollaan. Ei tääl ole edes pakkasta. Veikkaan, et toi webasto sekottaa tän auton, se meinaan pörisi 15min ennen lähtöä ja silti sähkölämppäri lähti heti päälle.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
03.03.20 - klo:10:43
Mites toi kun ilmesty punainen kolmio mittaristoon saatetekstillä: vika hybridijärjestelmässä, sammuta auto. Tmv.
Tämä siis aamulla kun laitoin virrat päälle.  Sammutin virrat ja tuli uudestaan.. ja uudestaan.  Neljännellä kerralla käynnisty normaalisti. Pitäisikö tuo viedä korjaamolle? Laajennettua takuuta on vielä elokuulle.. auto 2017vm  facelift.
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.01.20 - klo:20:48
Kokeilumielessä ja pipa päässä ajoin 36kilsaa työmaalle ja rangee jäi viä 8kilsaa.  2017vm farmari.
Btw. We connect ollut nyt viikon mykkänä, kyllä sapettaa kun ei toimi, onneks on webasto jeesimässä Ex-tempore lähtöihin.


#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.11.19 - klo:20:16
 Kävin tänään tankilla, bensa-rangea oli jäljellä 40km ja tankkiin uppos 53litraa bensiiniä.  Eikös näissä ole 50litran tankki?  ::) Ootteko saanu tankattua yli 50litraa? Koijjasko shelli mua?  ;D
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.11.19 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.11.19 - klo:15:52
Pitää väläyttää pitkiä sammuttamisen jälkeen että coming home toiminto aktivoituu.
Jaa, siinä on sellanen jippo :D
Just huomasin, niin se B vaihdehan tulee kun vaihdevipua käyttää alaspäin, ei oikealle... Mä oon siirtänyt sen aina oikealle ja luullut, et on B päällä.. Eli oikealle kun siirtää, niin menee manuaalille..
Kyl tää tästä.. Jokunen viikko menee totuttelussa.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.11.19 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 26.11.19 - klo:08:23
Minä ajan aina B-moodissa ja samanlailla se vaihtaa kuin D-asennossa vaikka akku olisi tyhjä ja bensa moottori lähtisi käyntiin.
Ei se sähkömoottorin kierroksia huudata vaikka on B-moodissa, ainakaan minulla.

Onkohan mulla jotain vikaa tossa vehkeessä sit... Välillä kuitenkin B:llä vaihtaa automaattisesti vaihteita vaikka kone pärähtäiskin käyntiin, välillä lyö taas käsivaihteet päälle.
Taidanpa käyttää huollossa kun kerta takuutakin viä jokunen kuukausi.
Coming home valotkaan eivät syty, prkl.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.11.19 - klo:04:51
Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.11.19 - klo:21:45
Suosittelen kyllä opettelemaan ajorytmin myös kaupungissa D-asennossa. B-asentohan (audin s-tronicissa S) on manuaalitila jossa vaihde kuitenkin lopulta vaihtuu ylös- ja alaspäin kun kierroksia on liikaa tai liian vähän. En tiedä mikä vaikutus vaihteilla sähkömoottorin jatkona on, mutta vähän veikkaisin ettei turhaa kannata sitä sähkömottooriakaan kierrättää. Mutta ihan fiksua on tietyissä tilanteissa käyttää myös keppiä vauhdin hillitsemiseen, niin ei takanatulijat hermostu jatkuvasta jarruvalon vilkkumisesta. Toki tuo B-asento sytyttää myös jarruvalon vaikka jarrupolkimeen ei koskisi mutta ei kuitenkaan ihan heti, vaan tekee sen omasta mielestään siinä vaiheessa kun vauhti hidastuu siinä määrin että takana on syytä luulla jarrua painetun. Voisikohan tuota vielä hankalammin selittää :) Sen verran voimakas tuo regenerointi on myös jarrupoljinta painamalla, ettei perinteiset kitkajarrut juuri koskaan normaalissa ajossa pääse tositoimiin. Kannattaakin aina aika ajoin tehdä oikein kunnon jarrutus kovassa vauhdissa, niin ei pääse ne 'oikeat jarrut' jumimaan.

Juuri näin! Harjoitteluvaihe vasta menossa, niin tuore kampe itelle toi :)
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.11.19 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.11.19 - klo:21:14
Toimii ihan oikein. Miksi ihmeessä et aja D-asennossa? Coastailuhan on juuri se juttu jolla rangea saa kasvatettua, regenerointi toki on myös tärkeää mutta ainoastaan silloin kun oikeasti on tarve vauhtia hiljentää. Jos haluat käyttää 'moottorijarrutusta' (joka on käytännössä ihan sama asia kuin jarrunpolkimen painaminen) niin tökkää silloin keppiä b-asentoon ja sitten taas takaisin d:lle.  Voit toki vaihtaa myös sähköllä ajettaessa manuaalisesti mutta vaihtokohtaa on vähän vaikea määrittää. B-asennossa kuitenkin vaihdot tapahtuvat ns. 'rajoittimella' vaikka sitä ei samalla tavalla kuule kun ei se sähkömoottorin kiertäminen pidä ääntä. Polttiksessa tuon sittten kuulet kovina kierroksina.

Dodi, Hyvä homma...
Luulin jo, et joku vika siinä. Tuolleen sitä tökinkin, mut välil se unohtuu B:lle. Keskustassa pirun mukava toi B-Asento, ei paljoo tarvi jarrua painella.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.11.19 - klo:20:42
Toimiikohan mulla B-asento oikein? Eli kun ajelen kaupungissa pintakaasulla vaihdekeppi B-asennossa akku lopuillaan ja kun auto itekseen käynnistää polttomoottorin, niin menee manuaalivaihteet päälle ja huudattaa yleensä 2 vaihteella konetta n.4000kierroksessa, kunnes vaihdan D:lle tai vaihdan manuaalisesti vaihdetta..
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.11.19 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Banned - 06.11.19 - klo:08:09
Eihän se webasto vissiin edes moottoria lämmitä. Tähän tulokseen tultiin aikaisemmissa pohdinnoissa.

Autokauppiaan kanssa soiteltiin volkkarille ja sieltä jotain piirustuksia katselivat ja kertoivat, että webasto kuulemma lämmittää sylinterinkantta myös?
Noh, pitääpä itse kokeilla kun tulee pakkaset.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy