Ikkunat huurussa

Aloittaja Sepittäjä, 24.02.18 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Mikähän voisi olla mielekäs toimenpidelista ja etenemisjärjestys,kun tuntuu,että olis syytä yrittää parantaa 1,9tdi neloskoppasen golf variantin huurteen poistoa ikkunoista ja yrittää nopeuttaa moottorin lämpenemistä.

Varsinkin ilmankierron varmentaminen olisi listalla ,eli tutkiminen tuleeko ilmaa sisälle autoon tehokkaasti ja poistuuko ilma esteittä poistoaikoista . Missä ne poistoaukot oikein sijaitsevat ja miten ne pääsee tarkisrtamaan helpoiten ?

Enhancer

Raitisilmasuodatin on toki ensimmäinen asia, jos ei ole vuoden sisällä vaihdettu. Samoin moottorin termostaatti.

Sitten pahvia keulalle, ja viimeiseksi Webaston ostoon.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Dieselgolf

Suodatin tsekaten ja uusien, ja sitten se koko alue mihin vesi valuu ikkunan alle tsekaten ja putsaten. Siellä voi olla uskomaton määrä lehtiä ja muuta paskaa jossa kosteus pysyy. Arvaa mistä tiedän...

Sisämatot pois, pesu ja kuivaus ja onko niiden allakin kiinteät matot märkinä ? Ne kuivaksi myös.
Ikkunoiden huolellinen pesu sisältä myös.

Suojaa syylärin eteen, se on tarpeen. Opin jo itse kantapään kautta ettei nää nyky turbodieselit vaan lämmitä. Jo alaosan peittäminen auttoi selvästi.

Siitä kun aloittaa, niin pääsee jo pitkälle.
Variantin takalasit tuppaa näköjään olemaan tosi herkkiä huurtumaan, todennut sen jo itsekin.


Juzu84

Muijan 385 tkm ajettuun TDI PD Varianttiin pistettiin syksyllä uus termari ja nesteet. Ilman viimasuojaa vaati 136 km köröttelyä parinkympin pakkasilla että oli mittari pystössä. Viimasuojan kanssa parinkymmenen kilsan paikkeilla mittari pystöön. Lämppärin käyttö myös siten että antaa ensin koneen lämmetä kunnolla ja sitten grillataan (puhallinta isommalle) nopeuttaa myös koneen lämpenemistä koska tuon dieselin tuottama hukkalämpö on todella minimaalinen. Itse pidän aina puhallusta suunnattuna alakertaan niin paljon kuin mahdollista koska näin saadaan jalkatilat pysymään mahdollisimman kuivana.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Dieselgolf

Eihän sisäilmankierto ole päällä ?

TDiih

Kun muut hommat on jo tehty, niin tarkista myös että ovissa ja helmakoteloissa olevat vesireiät ovat puhtaat.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Jultsu

Poistoröörit löytyy varmaan samasta paikasta missä samanikäisessä passatissakin (ja varmaan muissakin konsernivehkeissä) eli takapuskurin sivuilta, kummankin tavaratilan sivusuojan takaa, lattiarajan alapuolelta. Ovat vain simppeli muoviverho ritilöiden edessä, verho väistyy pois tieltä kun autosta päin puhaltaa, ja ulkoapäin puhallettaessa verho sulkee ilmankulun autoon päin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Sepittäjä

Hyviä ohjeita ja neuvoja.Kiitos vaan  jo tässä vaiheessa.
Raitisilmasuodattimen otin tilapäisesti pois kokonaan. Sisäilmakierron katkaisijasta ei ainakaan virtaa mene sisäilmakierron päällä pitämiseen. Katkaisija tuntuis toimivan,kun merkkivalon saa siitä päälle ja pois ( ja samalla se varmaan vaikuttaa siihen sisäilmakiertosysteemiinkin ).
Nuo edellä kuvaillut kohteet eivät kyllä tällä hetkellä kuivia ole, valitettavasti eikä noita oven ja helmojen reikiä ole tarkistettu vielä.
Viimasuojakin on vain keulan alaosassa ja siinäkin vain se keskimmäinen pitkä aukko on peitettynä nyt.
Onko hyvä laittaa maskin eteenn yhtenäinen " pahvi", joka peittää koko yläosaritilän, myös VW-merkin , eli siltä osin koko maskiosa peittoon ?
Miten nuo poistoaukkojen " verhojen " toiminnan vois tutkia,että pelittääkö ??

ibel

Jos saat, niin laita vaan kokonaan maski tukkoon. Vaatinee maskin irrotuksen, jotta saat pahvin syylärin eteen. Muistat vaan ottaa tarpeeks ajoissa keväällä pois.  ;)
Niillä alemmilla sivuritilöillä ei niin väliä. Oikeella on cooleri ja vasemmalla kaks tööttiä ja mittariston lämpötila-anturi.  ;D
Sisäilmankierron kyllä kuulee kun sen laittaa päälle. pistät vaan virrat päälle ja muut äänet pois. Sitten painat sen päälle niin puhaltimen ääni muuttuu selvästi. Jos ei, niin sen läpän moottori jumissa käyttämättömyydestä. Toki näet sen myös nyt kun sulla on se raittari kokonaan pois sieltä.
Ne kontin poistoröörit kuulee kun laittaa luukun tai taka oven kiinni ja pitää korvaa takakulmalla puskurissa. Niihin pitäis myös päästä käsiks kontin sivukoteloiden kautta, kunhan poistaa edestä mahdolliset verhoilut ja muovikotelot.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy