Passat bixenon pimeänä kuskin puolelta

Aloittaja K_Kolja, 08.11.20 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

K_Kolja

Hei.
Asentelin tuossa lisäpitkät Passatiin, ja herätevirran johtoa yleismittarilla selvitellessäni kuskin puolen xenoni päätti lakata toimimasta. Aluksi valo paloi värisemällä, ja työpaikan (m)asentajat epäilivät ballastin olevan vaihtokunnossa. Tilasin sitten uudet ballastin kummallekin puolelle ja päätin samalla myllyttää umpiot, kunovat irrallaan autosta.

Vika ei korjaantunut ballastin vaihdolla. Samalla kun umpiot olivat vielä irrallaan, testailin vaihtaa osia puolelta toiselle. Lopulta vaihdoin koko umpiot päikseen puolelta toiselle ja vika pysyi kuskin puolella. Ja sen puolen umpio toimi asiallisesti toisella puolella.

Inforuutu herjaa vuorotellen Bend light (afs) ja Dipped beam vikoja, vähän tilanteesta riippuen. Lisäpitkän laitoin rosvoliittimellä vihreä-violetti johtoon, ja se toimii kaukovalojen kanssa niinkuin pitääkin. Mutta rikkoiko sen asennus jotain, ja jos niin mitä?

jrinnes

Voi olla tyhmä kysymys, mutta onhan sulake tarkistettu?
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

K_Kolja

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 08.11.20 - klo:12:19
Voi olla tyhmä kysymys, mutta onhan sulake tarkistettu?
Ei se tyhmä kysymys ole. Ensimmäisenä tarkistelin kaikki löytämäni sulakkeet, enkä huomannut viallisia.

jrinnes

Jeps. Oliko umpion johtosarjan liitin irti umpiosta kun kytkit herätepiuhan? Nuo liittimet on välillä todella hankalia saada lukittumaan kiinni. Jos se olisi vaikka jäänyt lukittumatta ja päässyt siten löystymään niin paljon, että ei saa enää kontaktia. Huomasin tuon viimeksi viikko sitten kun vaihdoin omaani, tosin 3C-malliin takajarrusatulaa. Käsijarrun johdon liitin piti kammeta pienen vääntöraudan avulla paikoilleen, jotta liittimen lukitus napsahti lukkoon. 🙈
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

ConD

Lähtisin kurkkaamaan vikakoodit koriohjainlaitteesta (BCM). Se voi sieltä juoruta jotain mikä hätä ohjainlaitteella on vasenta ajovaloa koskien.

Tuo että mittaristoon jotain herjaa on tullut viestii myös tuosta että ohjainlaite on jotain aiheesta huomannut. Ikävimmillään tuo mittailu on aiheuttanut jonkun härön joka voi pahimmassa tapauksessa tehdä senkin että BCM on ottanut itseensä vähän lopullisemmin. Näitä on käynyt joillakuilla kun ovat jälkiasennusxenoneja värkänneet tämän ikäluokan peleihin.

Tämän takia tuo mittailu olisi aika tarkkaan tehtävää ettei tulisi vahinkoja.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

K_Kolja

Kiitokset vastauksista. Tosiaan liitin oli irti umpiosta kun herätevirtaa mittailin. En kyllä keksinyt, miten muuten olisin saanut perus yleismittarilla mitattua. Pitääpä vielä käydä katsomassa liittimen kunto ja tarkistaa, että se menee kunnolla paikoilleen.

Mitenkäs tuon BCM:n voi lukea? Ei varmaankaan yleistason vikakoodinlukija riitä? Onko Rovaniemellä avuliasta foorumilaista, jolla olisi paremmat vehkeet ja taito niitä tulkita?

K_Kolja

Nyt on autoa tutkittu OBDelevenillä ja se osasi kertoa kuvissa näkyvät vikatilat. Tulkitsijoiden ymmärrys oli rajallinen selvittämään asiaa tuosta pidemmälle.




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy