Nelivedon perä ongelmat/rikkontumiset.

Aloittaja -karppa-, 10.08.18 - klo:20:43

« edellinen - seuraava »

0-50tkm
2 (6.3%)
50-100tkm
7 (21.9%)
100-150tkm
10 (31.3%)
150-200tkm
7 (21.9%)
200-300tkm
5 (15.6%)
yli 300tkm
1 (3.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

MASIP

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.06.19 - klo:12:23
Osanumero on 0CQ525010D joka on aikojen saatossa vaihtunut -F, -H ja -L loppuiseksi.

Samaa osaa on käytettty 2013->2017 Octaviassa, 2013->2017 Golffissa ja 2013->2016 A3:ssa. Hinta 5088,01, ;D

KIITOS PALJON o.b. !!
Tästä irtoaa iso apu!!

Tony.N

Ei ole ilmeisesti ollut kovinkaan iso vaiva nämä perärikot? Että saattaa siis jopa vastaavaa autoa harkita käytettynä. Koe ajolla varmaan saa äänen ulos jos on tullakseen?
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Peltikorva

#32
Käytin Sotkaa katsastusessa 2. kerran sen historiassa. Läpi meni ilman huomautuksia. Mutta katsastusheppu sitten kysyi siinä avaimia luovuttaessa, että miten ton nelivedon pitäisi toimia. Kehui kokeilleensa jäisellä pihalla ja sanoi, ettei takapyörillä olisi vetoa. Ihmettelin että jaa...itse en ollut huomannut mitään että ei toimisia. No vastahan nämä talvikelitkin tulivat keski-Suomeen. Noh, kävin katsastuksen jälkeen kokeilemassa kunnon jyrkässä mäessä että kipuaako ylös. No eipä kivunnut. Etupyörät vain sutivat ja takaa puuttui veto tyystin! Mittaristossa ei ollut mitään vikavaloja. Niinpä siitä sitten suoraan merkkipajalle...

Laakkosella epäilivät että Haldexin punppu on varmaan rikki. Sain korjausajan seuraavalle päivälle. Olivat lukeneet vikakoodit. Sieltä löytyi C111307 "neliveto mekaaninen vika". No päivittivät ensimmäisenä softan sw 7082 --> sw 7083 ja neliveto tulikin kuntoon sillä! Tunnin homma ja 100 euroa. Kehuivat että kyseinen vika on ilmennyt yleensä jo takuuaikana. Mutta Sotkalla on nyt mittarissa 115 000 km ja melko tasan 5v. vanha. Haldex- ja DSG-öljyt on vaihdettu 60 tkm kohdalla. Kohtahan se on 120 tkm huoltokin puukattava. Uusi Haldex punppu, öljyt + työt olisivat kuulema kustantaneet luokkaa 500 euroa.

JKL Laajavuoressa on hyvä testata nousukykyä. On siinä Suuri ero, onko etuveto vaiko neliveto. Etuvetoisena etupyörät vain sutivat ja Sotka alkoi valumaan taaksepäin. Nelivetona mäkilähtö onnistui ruopimatta ja yhtään taaksepäin valumatta.

Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

M_M

Mulla on Audissa softaversio 7076 ja kertaalleen siitäkin katosi neliveto. Tuon vikakoodin saa siinä tilanteessa laukeamaan jos tarpeeksi sutii pelkillä etupyörillä, rauhallisesti ajaessa sitäkään ei tule.

Neliveto palaa kun opettaa haldexin pumpulle uudestaan sen tuottokäyrän. Joku bugi siellä ilmeisesti on, että pumppu luulee tuottavansa riittävän paineen jo teholla X (paineelle ei ole anturia) vaikka oikeasti tarvitaan paljon enemmän tehoa.

En ole jaksanut päivittää, kun se maksaa rahaa mutta adaptaatio on ilmainen kun vehkeet löytyy jo valmiiksi.  ;D

Sitä en uskalla edes ajatella, paljonko näihin on eri nyrkkipajoilla vaihdeltu pumppuja ihan turhaan, nelivedon hävittyä.  :-X
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tet

Lainaus käyttäjältä: M_M - 08.02.20 - klo:14:49
Neliveto palaa kun opettaa haldexin pumpulle uudestaan sen tuottokäyrän. Joku bugi siellä ilmeisesti on, että pumppu luulee tuottavansa riittävän paineen jo teholla X (paineelle ei ole anturia) vaikka oikeasti tarvitaan paljon enemmän tehoa.

Ehkäpä siellä on bugi, jos kerran softapäivitys korjaa asian. Toisaalta tulee mieleen, että imusihdin tukkeentuminen voi kaiketi saada aikaan juuri samanlaisen ilmiön? Kun tässä 5.sukupolvessa sitä ei huolto-ohjelmassa putsata, niin paine varmasti hiipuu pikkuhiljaa. Tulee myös mieleen, että onko se oikeasti softapäivitys, joka vian korjaa, vaiko vain sen päivityksen jälkeen tehtävä adaptaatio... :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.02.20 - klo:11:58
Toisaalta tulee mieleen, että imusihdin tukkeentuminen voi kaiketi saada aikaan juuri samanlaisen ilmiön?

Sekin on mahdollista. Tiedän kuitenkin omasta autostani varmaksi, että suoraan siitä ei ole kyse. Imusihti oli putsattu joitain aikoja sitten, neliveto toimi ennen puhdistusta ja toimi puhdistuksen jälkeen. Sitten neliveto kuitenkin katosi täysin, mutta palasi taas täyteen iskuun pelkällä pumpun adaptaatiolla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

osviitan

No niin, tutkimukset ohi oman auton osalta myös ja karu totuus on, että perän poskilaakeri on soseena. Eli oikein klappia löytyy, toki olen ajanut äänen ensimmäisen ilmaantumisen jälkeen 80tkm ja vielä se siellä pyörii.
Se on aika sitkee...
Mutta tietty laakeria ei saa eikä voi vaihtaa, koko perä kerralla. Näin osalistasta liikkeessä, että hinta ois 4455,.
Katsotaan miten tämän kanssa käy, äänen eka ilmaantuminen oli hiukan ennen 100tkm, maahantuoja nyt tietty pesee tästä suurilta osin kätensä.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 30.09.20 - klo:18:17
No niin, tutkimukset ohi oman auton osalta myös ja karu totuus on, että perän poskilaakeri on soseena. Eli oikein klappia löytyy, toki olen ajanut äänen ensimmäisen ilmaantumisen jälkeen 80tkm ja vielä se siellä pyörii.
Se on aika sitkee...
Mutta tietty laakeria ei saa eikä voi vaihtaa, koko perä kerralla. Näin osalistasta liikkeessä, että hinta ois 4455,.
Katsotaan miten tämän kanssa käy, äänen eka ilmaantuminen oli hiukan ennen 100tkm, maahantuoja nyt tietty pesee tästä suurilta osin kätensä.

Toivottavasti olet siitä reklamoinut liikkeeseen jo 80tkm sitten, kun se on ruvennut ääntämään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

osviitan

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.09.20 - klo:19:18
Toivottavasti olet siitä reklamoinut liikkeeseen jo 80tkm sitten, kun se on ruvennut ääntämään.

Kyllä, tuolloin vain paikallinen liike ei osannut vikaa paikallistaa, vaikka heille kädestä pitäen kerroin, että perässä se vika 95%: sti on. Meinasin, että kyllä se ajamalla hajoaa, niin sitten päästään korjaamaan.
Eipä vaan hajonnut, aika kova laakeri se vaan on.
Persiistä että tuota pelkkää laakeria ei sinne voisi vaihtaa, puhutaan 50-100, osasta ja nyt menee koko höskä sitten vaihtoon...
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 30.09.20 - klo:19:34
Kyllä, tuolloin vain paikallinen liike ei osannut vikaa paikallistaa, vaikka heille kädestä pitäen kerroin, että perässä se vika 95%: sti on. Meinasin, että kyllä se ajamalla hajoaa, niin sitten päästään korjaamaan.
Eipä vaan hajonnut, aika kova laakeri se vaan on.
Persiistä että tuota pelkkää laakeria ei sinne voisi vaihtaa, puhutaan 50-100, osasta ja nyt menee koko höskä sitten vaihtoon...

JA tuo on kirjautettu papereihin? Jos noin tehty, niin kyllä mä rupeaisin huudattamaan tuota hintaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 30.09.20 - klo:18:17
No niin, tutkimukset ohi oman auton osalta myös ja karu totuus on, että perän poskilaakeri on soseena. Eli oikein klappia löytyy, toki olen ajanut äänen ensimmäisen ilmaantumisen jälkeen 80tkm ja vielä se siellä pyörii.
Se on aika sitkee...
Mutta tietty laakeria ei saa eikä voi vaihtaa, koko perä kerralla. Näin osalistasta liikkeessä, että hinta ois 4455,.
Katsotaan miten tämän kanssa käy, äänen eka ilmaantuminen oli hiukan ennen 100tkm, maahantuoja nyt tietty pesee tästä suurilta osin kätensä.
Miten iso operaatio tuo tutkimus oli? Ymmärrän tuosta, että perä on avattu vai miten tuo klappi selvitettiin?

osviitan

Ei avattu perää, auto ylös, litkut ulos ja tässä tapauksessa kun otti vetarista kiinni, niin siinä oli oikein silminnähden klappia.
Myös vetarin suojakumi oli nihkeä, eli napsun jo päästää öljyä läpi se laakeri.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Punamusta

Sain eilen pois takaperäremontista Octavia farm. 1,6 tdi:n, 175 500 km, vm -14. Perästä kuului kova jurina takapyörän loppuun kuluneen laakerin vaihdon jälkeenkin. Oli kuulunut jo pitkään. Huoltokorjaamo, ei merkkihuolto, selvitti remonttikulut: uusi perä ilman alvia 4 500 e + työt. Käytettynä tarjolla yksi, Ruotsissa, 3 000 e. Koska kustannukset olivat tuota luokkaa, ehdottivat, että vaihdetaan vain laakerit. Laakerityypin selvittämiseen tiesivät menevän aikaa, joten auto jäisi korjaamolle useaksi päiväksi. Kustannusarvio 1 500 - 1 700 e. Näin tehtiin.

Auto oli korjaamolla neljä työpäivää, josta muutama meni laakereita odotellessa. Poskilaakerit olivat pahasti kuluneet, muut kalut ehjät. Lisäksi piti vaihtaa stefa ja Haldex -öljyt. Lasku 1 560 e. Olen tyytyväinen, koska muuten auto olisi jäänyt pukeille jättikustannusten vuoksi. Suosittelen!

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Punamusta - 10.11.20 - klo:23:58
Sain eilen pois takaperäremontista Octavia farm. 1,6 tdi:n, 175 500 km, vm -14. Perästä kuului kova jurina takapyörän loppuun kuluneen laakerin vaihdon jälkeenkin. Oli kuulunut jo pitkään. Huoltokorjaamo, ei merkkihuolto, selvitti remonttikulut: uusi perä ilman alvia 4 500 e + työt. Käytettynä tarjolla yksi, Ruotsissa, 3 000 e. Koska kustannukset olivat tuota luokkaa, ehdottivat, että vaihdetaan vain laakerit. Laakerityypin selvittämiseen tiesivät menevän aikaa, joten auto jäisi korjaamolle useaksi päiväksi. Kustannusarvio 1 500 - 1 700 e. Näin tehtiin.

Auto oli korjaamolla neljä työpäivää, josta muutama meni laakereita odotellessa. Poskilaakerit olivat pahasti kuluneet, muut kalut ehjät. Lisäksi piti vaihtaa stefa ja Haldex -öljyt. Lasku 1 560 e. Olen tyytyväinen, koska muuten auto olisi jäänyt pukeille jättikustannusten vuoksi. Suosittelen!

Eli säästetty pari euroa laakerissa ja kuluttajat maksavat pari vuotta myöhemmin tonneja. Miksi vag-konserni ei jaksa yllättää...

Ihan mainoksen kannalta kannattaisi tuo ei merkkikorjaamo mainita, joka osaa tehdä homman. Voi kummasti tulle lisätöiä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: Punamusta - 10.11.20 - klo:23:58
Sain eilen pois takaperäremontista Octavia farm. 1,6 tdi:n, 175 500 km, vm -14. Perästä kuului kova jurina takapyörän loppuun kuluneen laakerin vaihdon jälkeenkin. Oli kuulunut jo pitkään. Huoltokorjaamo, ei merkkihuolto, selvitti remonttikulut: uusi perä ilman alvia 4 500 e + työt. Käytettynä tarjolla yksi, Ruotsissa, 3 000 e. Koska kustannukset olivat tuota luokkaa, ehdottivat, että vaihdetaan vain laakerit. Laakerityypin selvittämiseen tiesivät menevän aikaa, joten auto jäisi korjaamolle useaksi päiväksi. Kustannusarvio 1 500 - 1 700 e. Näin tehtiin.

Auto oli korjaamolla neljä työpäivää, josta muutama meni laakereita odotellessa. Poskilaakerit olivat pahasti kuluneet, muut kalut ehjät. Lisäksi piti vaihtaa stefa ja Haldex -öljyt. Lasku 1 560 e. Olen tyytyväinen, koska muuten auto olisi jäänyt pukeille jättikustannusten vuoksi. Suosittelen!
Tämän osaavan korjaamon tiedot kiinnostavat kovasti. Itsellä 108 tkm ajettu ja perä huutanut jo pitkään. Merkkihuolto ei vielä ole ”havainnut” ongelmaa ja ”ratkaisukin” on oletettavasti ”asiakasystävällinen”.

Punamusta

Tuo kertomani perän poskilaakerien vaihto tehtiin Joensuussa, Heiscar -monimerkkikorjaamossa (Fixsus). Joensuussa on lisäksi ainakin yksi muu, yhden miehen paja, joka näitä tekee. Kuulemma Skodan lisäksi nosturilla on hänellä ollut Golf ja Audi. Molemmat korjaamot kertoivat, että suurin työ on saada selville laakerin tyyppi tilausta varten, salapoliisihommia. Maahantuojan varaosista ei ilmeisesti löydy suoraan tilausnumeroa pelkälle perän laakerille vaan tietenkin vain tuolle koko perälle...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Punamusta - 11.11.20 - klo:09:42
Tuo kertomani perän poskilaakerien vaihto tehtiin Joensuussa, Heiscar -monimerkkikorjaamossa (Fixsus). Joensuussa on lisäksi ainakin yksi muu, yhden miehen paja, joka näitä tekee. Kuulemma Skodan lisäksi nosturilla on hänellä ollut Golf ja Audi. Molemmat korjaamot kertoivat, että suurin työ on saada selville laakerin tyyppi tilausta varten, salapoliisihommia. Maahantuojan varaosista ei ilmeisesti löydy suoraan tilausnumeroa pelkälle perän laakerille vaan tietenkin vain tuolle koko perälle...

Tuossa oli ennen Mutasen Autoliike jossa oli mm. Skodan edustus ja merkkikorjaamo. Uskoisin että monta asentajaa siirtyi Fixukselle kun autoliike lopetti. Mm. töiden vastaanottaja on ollut hommissa pitkään ja varmaan tuolta löytyy näistä VAg autoista aika hyvää tietoa edelleenkin.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

harakka

Minulla ollut muutamia 4x4 autoja ja vw perä on kyllä melko luotettava. Volvon taitaa olla markkinoiden huonoin sehän on Ford Mondeon nelivedosta.
Itse olen kyllä vaihtanut noihin öljyt silloin tällöin, 100-150tkm paikkeilla castrol 75w90 LL gl5
300tk ei mitään huolia. Volvoon vaihdoin itse laakerit 130tkm kohdalla ekan kerran.

Hellsten vaihdelaatikot myy korjattuda ja käytettyjä tarkastettuja periä ja jakolaatikoita vaihto-osana 2v takuulla.

Punamusta

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 11.11.20 - klo:11:41
Tuossa oli ennen Mutasen Autoliike jossa oli mm. Skodan edustus ja merkkikorjaamo. Uskoisin että monta asentajaa siirtyi Fixukselle kun autoliike lopetti. Mm. töiden vastaanottaja on ollut hommissa pitkään ja varmaan tuolta löytyy näistä VAg autoista aika hyvää tietoa edelleenkin.

Juuri tuosta syystä olen jatkanut asiointiani Skodalla tuossa rakennuksessa Mutasen jälkeenkin eli yhteensä pian parikymmentä vuotta.

Alltrack-17

Itsellä ongelmia näiden vw:n perien kanssa ja yritän saada selville mistä ne johtuvat.

Osako kukaan sanoa onko vuoden - 14 mallisen 1.6TDI Skoda Octavian perä sopiva vuosimallin - 17 Golffiin? Erityisesti kiinnostaa kestääkö tuo pikkumootorisen auton osa 2.0 TDI:n tehot ja että onko niissä samat välitykset?

simppa2011

-16 mallinen skoda superb 140tkm mitaris ja perä alkoi huutaa.. Onkohan maahantuojalla enää mitää halua tulla vastaan kustannuksissa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: simppa2011 - 28.12.20 - klo:16:26
-16 mallinen skoda superb 140tkm mitaris ja perä alkoi huutaa.. Onkohan maahantuojalla enää mitää halua tulla vastaan kustannuksissa.

Jätit sen kertomatta, että autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä joten epäilen että kovin suurta vastaantuloa ei ole tulossa.

Oleellista on oletko ostanut auton liikkeestä vai yksityiseltä, jos liikkeestä, niin sen puoleen voisi yrittää kääntyä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

simppa2011

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.20 - klo:16:48
Jätit sen kertomatta, että autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä joten epäilen että kovin suurta vastaantuloa ei ole tulossa.

Oleellista on oletko ostanut auton liikkeestä vai yksityiseltä, jos liikkeestä, niin sen puoleen voisi yrittää kääntyä.

Ei ole merkkarilla huollettu.

simppa2011

perämurikka irti, ja uusi käytetty tilattu englannista. toivottavasti sopii.. ainakin kaikki numero ja kirjain yhdistelmät täsmäs

ukormi

Lainaus käyttäjältä: simppa2011 - 29.12.20 - klo:18:36
perämurikka irti, ja uusi käytetty tilattu englannista. toivottavasti sopii.. ainakin kaikki numero ja kirjain yhdistelmät täsmäs

Ottaakos ne enkkulandiasta tulevasta käytetystä osasta ALVn 1.1.2021 lähtien?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 29.12.20 - klo:19:42
Ottaakos ne enkkulandiasta tulevasta käytetystä osasta ALVn 1.1.2021 lähtien?
Vain jos tavara on lähetetty 1.1.2021 jälkeen ::) Pitäkööt tunkkinsa mun puolesta...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.12.20 - klo:22:00
Vain jos tavara on lähetetty 1.1.2021 jälkeen ::) Pitäkööt tunkkinsa mun puolesta...

Noin näyttää olevan. Jos on kuljetus ehditty aloittaa ennen 1.1.2021 niin silloin ei vielä maksuja mene.

Kyllähän tuo nostaa nyt kaiken britanniasta tulevan tavaran hintaa about 30%. Ei se alenna kyllä muidenkaan EU maiden tilaamia, britanniasta tulevia ostoksia.
Voi voi.

Sori off topic.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

simppa2011

ai niin siinä tulee nyt semmonenki homma, no jokatapaukses tavara lähti tänään.. oli kyllä melkoista säätöä, kun ei ollu suomeen rahtia ollenkaan, mutta homma hoitui  googlekääntäjän kans hienosti  :D :D

o.b.

ALV velvolliset voivat kait tilata tavaraa ilman briteissä maksettavaa ALV:ia, jolloin hintaero on vain prosentteja.

Me yksityiset varaosien tilaajat maksetaan sitten tuplana ALV:it :o Toisaalta Suomessa myytävistä käytetyistä purkuosista ei makseta ALV:ia

Ota noista nyt selvää. Toistaiseksi, pitäköön siis käytetyt tunkkinsa.

Lbls




Tällein niille sitten käy, mennyt vettä vetarin stefan kautta sisään, syönyt laakerin ja metallimuju sitten kaiken muun sisältä. K-caarasta 5200, kehuttiin hinnaksi uudelle. Täytyypä tuo vanha nyt sitten kunnostaa ja katsoa millanen tulee. Tilasin uuden käytetyn 100tkm ajetun saksasta, samanlailla ulvoo kuin tämä vanha. Kyseessä nyt vw, mutta samat osat kuitenkin audi, vw, skoda, seat, alkaa olemaan olo, että ei jatkoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy