Jyrin Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White

Aloittaja Jyri, 06.08.13 - klo:20:26

« edellinen - seuraava »

Montako tähteä annat (1 surkea - 5 loistava)

*
28 (13.3%)
**
8 (3.8%)
***
23 (11%)
****
66 (31.4%)
*****
85 (40.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 210

teemur

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.05.14 - klo:09:00
Puuuh, on todella kepeää settiä, melkeinpä sanoisin että ei ole totta, jos se vanne on vaikka nanon alle 8 niin rengas on 8 tuntumassa - mikä rengas tuo olikaan  ?

Oman vaa'an kanssa tekemäni otannan mukaan jo 225/45/17 menee yli 8 kilon.

8+8 = 17,8kg ? Jos vanne on 8kg, rengashan voi olla 9,6kg, ei kai sielä yli 200g ole tasapainotuslätkiä...

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: teemur - 09.05.14 - klo:13:08
8+8 = 17,8kg ? Jos vanne on 8kg, rengashan voi olla 9,6kg, ei kai sielä yli 200g ole tasapainotuslätkiä...

Hyvä että edes sinä olit hereillä  ;)  , meni matikkamiehen matiikka solmuun  :P tosiaan siihen jää miltei se 10 kg. renkaalle 'tilaa' painossa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

teemur

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.05.14 - klo:14:36
Hyvä että edes sinä olit hereillä  ;)  , meni matikkamiehen matiikka solmuun  :P tosiaan siihen jää miltei se 10 kg. renkaalle 'tilaa' painossa.

Juu juu... eli tää olikin vaan testi  ;D

Kevyt on kyllä setti. Ei huono lainkaan. Lompakko ja vanne kevenee suoraan verrannollisesti

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Jyri

Ensimmäinen lenkki heitetty mutkatiellä ja rampeissa...en osaa sanoa mitään vaikutusta tuolla parin kilon painonpudotuksella per pyörä, eikä kesärenkaatkaan olleet niin tarkat kuin luulin niiden olevan, mutta saattaa olla myös tuon ylitehostetun liian kevyen ohjauksenkin aikaansaannosta.

Ylkonäköön, toden totta, Ultraleggerat näyttävät tuumaa pinemmiltä kuin ovatkaan ja koska ovat niin keveät, niin suosittelisin niitä 19" koossa Octaviaan, jos saisi uudelleen valita niin itse ainakin päätyisin samaan settiin mutta 19".

Nuo Goodyearit ovat oikein hiljaiset ja mukavat, joskaan ei ehkä ihan niin tarkat kuin olisin kaivanut, mutta palataan asiaan jos onnnistun saamaan ohjausyksikön softan päivitettyä.

sulevan

Sinä taisit dipata Plasti Dipillä ovien kiiltävät mustat pilarit. Kuinka Plasti Dippi on pysynyt kiinni pilareissa. Meinasin tehdä saman mutta ainnen pysyvyys noissa pilareissa on kysymysmerkki.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

Jyri

hyvin on pysynyt kiinni, mutta tuo PlastiDip ei kestä oikein noita liuottimia (IronX ja TarX), joten itse olen harkinnut noiden teippaamista.

gunkku

Jokos Jyrillä on subbanen käytössä? Mistä otit signaalin subin vahvistimelle vai onko sulla erillinen vahvistin sille?
Oliko muuten Cantonin vahvistimen pinnijärjestys kaiutinlähdöistä jossain saatavilla?



Jyri

Subi on käytössä, sitä syöttää suoraan Canton. Kokeilin kyllä ajaa tuota Cantonia myös suoraan vahvistimelle linjamuuntimen kautta, mutta jostain syystä ei toiminut, kuulosti kovin kummalliselta, sama juttu kuin signaaliprosessorin kanssa, ihan kuin Cantonin syöttämä signaali olisi jotnekin käsitelty tmv.

Eli helpointa on käyttää Cantonin vahvistinta ja valita elementiksi mahdollisimman herkkä tuplakelainen elementti.

Itse kokeilin mitkä johdot antavat minkäkin signaalin, mutta tässä viestissä on linkki Ocu FLn liittimen järjestykseen.

gunkku

Tuo subi projekti on itselläkin ollut mielessä ja nimenomaan erillisellä vahvistimella ryyditettynä. Alkaa vaan mietityttämään onnistuukohan tuo sitten kuitenkaan. Mulla olisi vahvaimessa high level input.

Yrititkö ottaa signaalin linjamuuntimelle cantonin sub johdoista vai etupään kajareista?

Tuossa Cantonissa ei taida olla passiivisuotimia missään vaan suodatus eri elementeille tapahtunee siellä vahvistimessa. Helpottaisi elämää, jos saisi jostain täyden kaistan signaalin...

Jyri

Olen kokeillut kaikkia Cantonin tarjoamia kanavia tuossa signaaliprosessorissa ja erillisillä linja muuntimilla, millään en ole onnistunut saamaan kelvollista ääntä. Oma päätelmä on että ainut tapa saada ulkoinen vahvistin Cantonin kanssa toimimaan on löytää koodaus jolla Canton vahvistin deaktivoidaan tai sitten että tulee sataville MOST 150 adapteri joltain ulkopuoliselta toimittajalta.

Jyri

Kun nuo kesävanteet asettuvat harmillisen sisälle pyörän koteloihin, niin tilaukseen meni pientä muutosta, eli ET tulisi olemaan jatkossa edessä 35 ja takana 25, ja vanteethan olivat 8" leveät 18" joilla 225/45R18 kumit.

GTI

Omassani 8,5x18 ET 45 .Takana 10mm spaceri,tulevat juuri sopivasti kaaren reunaan!

Jyri

Eli aikalailla samaan asettuu kuin itselläni tulee asettumaan, hyvä niin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.05.14 - klo:22:12
Ensimmäinen lenkki heitetty mutkatiellä ja rampeissa...en osaa sanoa mitään vaikutusta tuolla parin kilon painonpudotuksella per pyörä, eikä kesärenkaatkaan olleet niin tarkat kuin luulin niiden olevan, mutta saattaa olla myös tuon ylitehostetun liian kevyen ohjauksenkin aikaansaannosta.

Mikäähn mahtaa olla tuon ylikokoisen renkaan vaikutus ohjaukseen? Tulee vain mieleen tuollainen vaihtoehto, koska en koe ohjauksen olevan missään tapauksessa erityisen kevyt.

Jyri

En tiedä, mutta en usko että n. 5% suurempi halkaisija saman levyisessä renkaassa tuota juurikaan muuttaa. On tuolla muitakin jotka kokevat ohjauksen kevyeksi, toki osansa tekee tuo lane assistance, mutta liian kevyt se on tuo toiminto pois kytkettynäkin.

Jyri

Kuvia uudella ETllä, eli edessä ET 35 ja takana ET 25 ja vannehan oli 8x18 ja kumi päällä 225/45R18. Alusta madallettu Eibachin jousilla, ei raavi eikä ota kiinni, voisi jopa kokeilla edessä ET 30, saattaisi olla vielä paremmin synkassa takapään kanssa.


ET edestä by Jyri Laitinen, on Flickr


ET takaa by Jyri Laitinen, on Flickr

Härkönen

Hyvä että laitoit kuvan miten istuu vanteet.
Itselle tulee parin viikon päästä 19x9 vanteet alle ET:llä 35 ja mietin että mahtuuko alle.
Kuvan perusteella menee varsin mallikkaasti. Saattaa jopa taakse joutua viskaamaan spacerin väliin.
Rengastuksella 215/35.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 27.06.14 - klo:11:39
Hyvä että laitoit kuvan miten istuu vanteet.
Itselle tulee parin viikon päästä 19x9 vanteet alle ET:llä 35 ja mietin että mahtuuko alle.
Kuvan perusteella menee varsin mallikkaasti. Saattaa jopa taakse joutua viskaamaan spacerin väliin.
Rengastuksella 215/35.
Miksi laitat renkaat tuossa koossa?
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98


Härkönen

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.06.14 - klo:16:08
Miksi laitat renkaat tuossa koossa?

Vannetta saa tuotua ulommas kapeammalla renkaalla.

WainaJarvela

Moro pitkästä aikaa!

Sulla oli kuva H16 polttimoiden paketista, mutta kanta ei ihan näkynyt.. Kun yritän tilata LEDit ja H16 näyttää ihan erilaiselta kuin LedPerfin kuvassa. Onko siis mutka vai sellainen kaksi pientä siipeä sivuilla? Kiitos etukäteen tiedosta!
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

JNu

LainaaRäSä sai sitten OptiCoat 2.0:an pintaansa, muutama kuva siitä, aika jännästi käyttäytyy sade sen pinnassa.

Kun nyt on itselläkin harkinnassa teettää tai tehdä itse, oliko Jyri tuo Opti-Coatin laitto hankalaa, vai onnistuisiko ihan maalaisjärjellä? Mitään erityistä levittämisen suhteen, vai tasoittuuko se itsestään?

Pohjatyöt (eli pesut) pitää toki tehdä kunnolla.

Jyri

Opti-coat oli kyllä helppo laittaa, aluksi ihmetytti miten sitä voi riittää niin pieni määrä koko autoon, mutta hyvin riitti. Ainoastaan hieman oli vaikeaa nähdä valkoisesta maalipinnasta mihin on laitettu ja mihin ei, muuten helppo homma.

seatts

Joo ei siinä levittämisessä ole mitään hankalaa, mutta tärkeintä on että antaa kuivua rauhassa vähintään 24 tuntia yli 20 asteessa, ei haittaa jos saa kuivua pidempäänkin, näillä ilmoilla voi kuivumisessa hyödyntää aurinkoa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Pumpeli

Mites on noi polttimot  mitkä sulla on laitettu noihin sumu/kääntymisvaloihin,niin antaako ne mitään hälyjä ja onko kirkkaudeltaan minkälaiset kun vertaa alkuperäisiin!?
Miten niiden vaihto onnistuu?

Jyri

Tuosta vaihdostahan on ihan oma topikkinsa, mitäön herjaa ei pitäisi antaa koska ovat perinteiset polttimot, ei LEDit, tosin varma en ole kun en ole vielä niitä saanut vaihdettua... Ensin oli liian kylmää keväällä ja kesäkuussa ja sitten kun tuli lämmintä en jotenkin muistanut asiaa ja nyt kun taas muisti niin alkoivat sateet  ???

Myhky

Oletko jyri vaihtanut kumeja vai jatkatko noilla goodyearin EGP:lla? Itseäni harmittaa kun tuli ostettua ko kumit autoon. Kuvailin tuntojani tässä topicissa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18874.180

Ilmeisesti sinulla on siis vastaavanlaisia tuntemuksia? Nostin paineet 3.1 bariin joka nurkkaan, jolloin tilanne parani ehkä hieman mutta vain hieman.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Jyri

Samoilla mennään, taidan olla jo niin tottunut ettwi enää kiinnitä huomiota, no eopähän ole niin suurta eroa sitten kun vaihtaa kitkoihin  ::)

arniem01

Jyrillä ei taida olla Räsässä alkuperäisiä vanteita, mutta 15mm spacerit kuitenkin? Osaatko sanoa onko tilaamani 20mm spacerit taakse liian suuret?

Jyri

Riippuu vanteista ja kumeista, itsellä tosiaan ylikoon (225/45R18) misukat 8" vanteellaja ET takana 25, ei ota kiinni, edessä 35 eikä sielläkään raavi, mullahan on lisäksi vielä Eibachin jouset.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy