Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - chr

#1
Nyt on komea laite! Tuollainen farkkuna voi hyvinkin olla minunkin seuraava autoni. Pisteitä B&W:stä!
#2
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.01.17 - klo:20:34
Mikä olisi estänyt nostamassa vaikka polttoaineiden hintaan vaikkapa 10% ja jyvittää nimenomaan vain ja ainostaan tuo 10% tienhoitoon? Vaikka lisänä nykyiseen? Toki seuraava hallitus olisi voinut tuon kumota, jos olisi uskaltanut.

Nyt halutaan yhtiö jossa toimarilla on järjetön liksa + optiot sekä hallitus missä kunnon kokouspalkkiot. Eikä tähän yritykseen ole poliitikoilla tai äänestäjillä mitään nokan koputtamista, kun päätös on nuijittu...

Nyt halutaan järjestelmä, jossa autoilijoilta voidaan jatkossakin periä vähintään nykymäärä maksuja. Autovero nykymallissaan tulee joka tapauksessa loppumaan lähivuosina (liisarit meni jo), joten joku korvaava järjestelmä on keksittävä.

Tuollaiset toimareista ja hallituksista veuhkomaiset on aivan turhaa tässä kohtaa.
#4
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.01.17 - klo:07:13
Kyllä itsekkin availisin kaasua jos tuollainen kone olisi keulalla  ;D Vai pahoititko mielesi tuosta kovasti

Ei toki, jotenkin vaan yllätyin siitä että odotin kuskin auton ja ajotavan perusteella (ennakkoluulojeni mukaisesti) olevan tukevasti keski-ikäinen mies.
#5
RU-5 -kilpinen X5 M50d Hkissä tänään, oli hilpeää seurattavaa. Pysähdyttiin pysäkiltä lähtevän bussin taakse, niin tämä sankari veti vasemmalta ohi kaikista ja tunki sitten uudelleen oikealla jonon sekaan. Joka valoista kaasu auki ja heilui kaistan laidasta laitaan - kun pääsin rinnalle, niin kuskina oli nuorheko nainen kännykkä näpeissä. Yllätti.
#6
Minulla oli vastaava keissi Audin kanssa (ikä remonttihetkellä ja kilsat samat) ja Audi maksoi koko homman.
#7
Niiden kuvien pitää olla epäselviä, muuten automaattinen kuvanluku selviää niistä.

Jossain jenkkipalstalla oli suttuisia talojen kuvia, joista pitä valita ne jotka kuvaavat storefronttia eli joissa oli joku liike. Kyllä oli hankalaa.
#8
Minulla tämä valinta menee ihan mukavuusperustaisesti. Nastat tosiaan pitää joillain keleillä paremmin, mutta kitkoilla ei harmita ajella sitä puolta vuotta pääosin sulilla teillä. Nelivetoista tehokasta autoa on myös kiva ajaa pienessä luisussa ja siihen kitkat sopivat paremmin...
#9
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.09.16 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: rami - 14.09.16 - klo:08:38
Jos ei tarvitsisi muuttaa ajotapaa niin silloinhan kaikki automaatit olisivat samanlaisia.

Minusta automaatin pitää sopeutua kuskin tavoille eikä toisinpäin... ;)

Edelleen siis olen sitä mieltä, että tuo Audin uusi DSG toimii aivan kelvollisesti. Se ei vaan ole ihan optimi ruuhka-ajossa, äkillisissä muutoksissa tai autoa parkkiin vekslatessa.
#10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
13.09.16 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Qman - 13.09.16 - klo:15:59
Juu ja autossa ei ole mitään vikaa sanoo huolto. Vikaa on siis kuskissa. Se on täysin yhteensopimaton DSG logiikan kanssa  :'(

Tämähän se on, automaatissa on jotain vikaa jos sen käyttöä varten pitää kuskin muuttaa omaa ajotapaansa merkittävästi. Vaikka minusta B9:sin DSG toimii ihan siististi, on se silti selkeästi huonompi kuin kilpailijoiden (BMW, MB) vaihteistot.
#11
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
10.09.16 - klo:20:04
Uskomaton rattimies tuo kuski, makeaa katsottavaa.
#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.08.16 - klo:10:24
Eli ero Ruotsiin ei ole järjettömän suuri niinkuin S-malleissa.
#13
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 21.08.16 - klo:20:31
joo joo, jussi kulta. Mutta cityssä asuvat voivat usein hyödyntää julkisia. Maalla  linja-auto saattaa kulkea kerran päivässä.
Ã,,h, antaa olla. ;)
#14
Ensimmäisen tonnin seka-ajon kulutus (70% city/30% maantie) kolmossrajan 3l BMW-dieselillä 7.3l/100km. Katselin, että olen joskus edellisen diisselin aikaan vastannut tähän topikin kyselyyn samaan haarukkaan osuvalla arvolla - kyseessä oli X1 kahden litran dieselillä ja sillä meni mielestäni vähän enemmän.
#15
Nostetaanpa tätäkin. Allroad 2.0tfsi q s-tronic, 120tkm huolto. Noin 1100e oli huollon kustannusarvio Audi-Centeristä, sisälsi ainakin vaihteiston öljynvaihdon joka oli 400e operaatio.
#16
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 19.01.16 - klo:20:49
Voin vakuuttaa, että tuo väylä toimii yhtä hyvin, jos valtaosa ajaa 80 +- 5 km/h nopeudella. Ei 90 ole mikään autuaaksi tekevä luku. Ja ei kannata kovasti myöskään jännittää niitä perusteluja tälle kehä I liikennevalvonnalle. Veikkaisin että perustelut liittyvät liikenneturvallisuuteen, kuten kaikilla muillakin kameravalvontaosuuksilla Suomessa.

Siitä tulee kyllä yllättävän hankalaa kun nopeus jojoaa juuri tuon 80 +- 5km/h. Ilman kameroita se vauhti tuntuu pysyvän tasaisemmin siinä mihin se nyt sattuu asettumaan. Tietty nykyautoissa on adaptiivinen vakkari joten rauhallisestikin voi ottaa.
#17
Se nyt on vaan niin, että tällaisella kelillä siitä nelivedosta on kovasti hupia. Minä karauttelen sillä muutaman kilometerin työmatkaa ja lähtöpisteenä on lämmin autohalli kaupungin keskustassa - en tarvitse sitä mihinkään, mutta kun se on kiva...
#18
Minulla oli edellisessä autossa ZF:n 8 ja nykyisellä 6-vaihteinen S-Tronic. Pidän tuota ZF:n laatikkoa kyllä selkeästi parempana. Parkkipaikkapyörityksessä se kytkeytyy nopeammin, normaaliajossa se ottaa kiinni pehmeämmin ja vaihtaa kaikissa tilanteissa melko lailla virheettömästi. S-Tronic nykii jos tilanne on poikkeava ja lisäksi minusta huudattaa välillä konettä epäloogisesti.
#19
Audin A4:ssä sama 160 maksimi esmes 2.0T quattrossa.
#20
Torstaina on vaihtopäivä. En vaihda itse, ei vain innosta enää niiden kanssa touhuaminen.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
12.11.15 - klo:21:17
Minulla on noin 110tkm ajetussa A4:ssä vaaleat sporttinahkapenkit, ja ne ovat pysyneet hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Ei hankaumia, ei löystymistä.
#22
Citroën / Vs: Citroën C4 Cactus
09.11.15 - klo:14:30
Minulla oli tuollainen vuokra-autona ja minusta se oli ihan mainio vekotin.
#23
Kaikki tähän mennessä omistamani autot ovat olleet eri merkkisiä.
#24
Tapahtuman jälkipuinnissa kuskin ja fillaristien välillä voi varmaan syytellä kumpaankin suuntaan, mutta ihan käsittämätön temppuhan se oli ohittaa 500m poliisiohjattu letka ratikkakiskon kautta ja sitten vielä yrittää ajaa sinne väliin. Nythän sitä tutkitaan ihan oikein törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
#25
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.07.15 - klo:10:12
Kaveri sai vastikään 5 vuotta vanhan 2.0 tfsi Audin moottorirempan kokonaan tehtaan yms. piikkiin liiallisen öljynkulutuksen takia. Autolla oli ajettu n. 85 tkm.

Paljonko oli liiallinen öljynkulutus?
#26
Vaikka nyt Audilla ajelenkin, niin samoilla linjoilla olen sisustan laadusta - bemarissa oli parempi. Laatu näkyy juuri muoveissa ja napeissa, ne on Audissa pykälää kehnommat kuin vastaavan ikäluokan bemareissa.

Minulla tulee tällä hetkellä natinaa siitä hopeisesta mittariston kehyksestä. Sitä saa aina välillä voimalla painella, sitten mekkalla lakkaa.
#27
Minulla on ollut tuollaiset lärpyttimet kolmessa autossa, ja varmaan yhtä monta kertaa olen niitä käyttänyt. Nolot on.
#28
Mopoautoissa ei taida olla takapenkkiä.
#29
Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 05.04.14 - klo:08:41
Sama täällä. Lisäksi auto tempoilee milloin vasemmalle ja milloin oikealle. Auton mukana tulleet ja  aivan liian leveät.

Sent from my SM-P605 using Tapatalk

Vähän samaa vikaa, kesärenkaat 245/45/18 on A4:n alle liian isot.
#30
Huomenna vaihtuu. Kuten tuossa jo tulikin, täällä lounaisrannikolla olisi voinut ajella kesärenkailla koko talven. Jos vielä joku takatalvi iskee, niin ajan varovasti tai menen bussilla. Nastojen rapinaa ei jaksa enää kuunnella.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy