Passat B8 bluetooth audio ongelma

Aloittaja Portermies88, 04.09.23 - klo:08:33

« edellinen - seuraava »

Portermies88

Kuukauden päivät ollut nyt pihassa B8 Passatti mikä minulle myytiin niin, että varusteina piti olla Apple CarPlay ja MirrorLink yms. Noh melkopian ostohetkestä huomasin, että nuo kaikki siitä puutuvat, mutta melkoinen pettymys oli kun puhelin ei suostunut yhdistymään edes bluetoothin kautta järjestelmään. Puhelut kyllä onnistuivat, mutta media puolella näytössä luki vain Bluetooth audio Disconnected. Kokeiltiin monella puhelimella ja buuttailla soitinta ja eri asetuksia, mutta aina sama juttu.

Tästä sitten olin myyjäliikkeeseen yhteyksissä ja he myönsivät, että auton mallinnuksessa on tapahtunut virhe ja nuo mainitsemani varusteet puuttuvat. Sanoivat myös, että todennäköisesti autossa ei ole audio ominaisuutta eli musiikin kuuntelu ei olisi mahdollista. Tästä olin kuitenkin erimieltä kun asetuksista kuitenkin löytyy tuo, että bt yhteydestä saa handsfreen sekä audion erikseen päälle. Auto oli käyttöautossakin myyjäliikkeen maksaman tunnin verran, jossa he koittivat pikaisesti selvittää ongelmaa. Henkilö kenen kanssa asioin liikkeessä oli hieman vanhempi mies eikä oikeastaan ymmärtänyt mitä yritetään saada toimimaan.

Tänään sattumalta kun bluetooth oli päällä puhelimessa niin puhelin yhdistyi autoon ja media toimi normaalisti. Sammutin BT:n niin taas sama eli ei saanut mitenkään enää yhteyttä.

Onko täällä vastaavanlaista kokemusta ettei yhteys toimi tai missä voisi olla vikaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy