VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Audi => Aiheen aloitti: Pekka T - 15.08.12 - klo:20:52

Otsikko: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 15.08.12 - klo:20:52
Tälläinen A6 tuli hankittua veljeni kanssa keväällä ennen autoveronkorotusta.  :)

Business-varusteet:

Mukautuva ilmajousitus
Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana


Lisävarusteet:

Alpine Pro-paketti:

Adaptiivinen vakionopeussäädin, side assist-kaistanvaihtoapu, lane assist-aktiivinen kaistallapysymisvahti, pre sense plus-järjestelmä eteen ja taakse,
urheiluistuimet ja sähköiseti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit

Muut lisävarusteet:

Metalliväri, Aviator-sininen
9AQ 4-alueilmastointi
N7U Alcantara/nahka -verhoilu
QQ1 Sisä- ja ulkovalopaketti
1XX 3-puolainen ohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
KA2 Peruutuskamera
4A4 Takaistuinlämmittimet
1D4 Vetokoukku, esiinkääntyvä
3GN Kiinnityssarja tavaratilan kiinnityskiskoihin
4E7 Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto

Llumar-tummennuskalvot, 35 % takasivuikkunat ja 20 % takalasi
Audi A4 Rotor 19" x 8,5" et 43 kesävanteet ja Nokian Z G2 255/40 R19
Audi S6 oem vanteet mustaksi pulverimaalatut 19" x 8,5" et 45 ja Nokian hkpl 7 245/45 R19
Webasto Thermo Top EVO 5,0 kW lämmitin ja Remuc gsm ohjainjärjestelmä
Defa 10A akkulaturi
Audi S6 rst-poljinpinnat ja leputustuki


Kuvakokoelma:

(https://lh4.googleusercontent.com/--fwltQQ9l9k/UCqOfplnvtI/AAAAAAAABa4/xXt4vTbf-08/s1024/P8131464b.jpg)

(https://lh6.googleusercontent.com/-4Qgq_OU7jpM/UCqWFjUV_vI/AAAAAAAABcA/ljmc2fq11jo/s1024/P4221175b.jpg)

(https://lh6.googleusercontent.com/-9EH1hkqnv1w/UCqUGQZCTxI/AAAAAAAABb4/qqNMlib9pik/s1024/P8131498.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-sZEuCt7lsB0/UCvfdbneTVI/AAAAAAAABcg/vQTFP_-vaoE/s1024/P4221186.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-_BbI2r7-yCw/UCqO1CCkOWI/AAAAAAAABbA/PZenfVVua40/s800/P8131482.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-_rSEgC9Kp74/UCqS_CHUl-I/AAAAAAAABbY/6D9R-IOXyoM/s800/P4221181.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-QT3y5yMrU54/UCvfjmLUGjI/AAAAAAAABco/5WrvzLr8oGM/s800/P4221187.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-0gKb6g0_EnY/UCqTXdaEKBI/AAAAAAAABbo/Jzhlkaj03Y4/s800/P4221192.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-JKxiGhQ6cb8/UCqSN6bI4GI/AAAAAAAABbQ/e-q43UyBh3Y/s800/P4221113.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-p78rXF3MFpI/UCqTO9mNooI/AAAAAAAABbg/hXCPJPAeG1g/s800/P4221191.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-yqEIHrWltQI/UCqTgscsD3I/AAAAAAAABbw/Djmt5iAVPfM/s800/P4221193.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-wEFToA_yXR8/UCqQ1fFkktI/AAAAAAAABbI/yCrDLcxkp9c/s800/P8131491.JPG)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: kyyjonssoni - 15.08.12 - klo:20:56
Ohhoh, onpas kyllä makoisa. Tässä taitaa olla allekirjoittaneen seuraava auto sitten kun se on omassa budjettiluokassa! Todella hieno, onnea!
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pertsa - 15.08.12 - klo:20:59
No niin, tulihan tämäkin upea laite vihdoin autotalliin, on kyllä niin upea laite ja oikealla moottorilla. Varustelistakaan ei jätä toivomisen varaa. Tällä hetkellä ylivoimaisesti kaunein farkku on tämä uusi kutonen. Hieno väri kaiken lisäksi.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Tikka - 15.08.12 - klo:21:28
On todellakin hieno! Väri on arvokkaan tumma, mutta erottuu silti tavallisista mustista ja harmaista väreistä. Hyvät varusteet ja moottori.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: clima - 15.08.12 - klo:21:33
Upea!
Varustelista, värit, vanteet, voimalinja, kaikki kohdallaan. Nauttikaa herraskaisesta kyydistä.  :)

(Ainoastaan etusivuihin laittaisin vielä kalvot ja merkit poistaisin takaluukusta, näitä makuasioita  ;))
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Levjsa - 15.08.12 - klo:21:44
Upean näköinen Avant! Hienoilla varusteilla oleva herrasmiesfarmari. Onhan tämä hienompi kuin kuvittelinkaan :-*
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Aslaasj - 15.08.12 - klo:21:47
Todella hieno paketti kaikenkaikkiaan...onnittelut.
Pisti vain rengastus vähän silmään, näyttää "alimittaiselle" tähän autoon, tai sitten tuo sisällä oleva et hämää.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: teemur - 15.08.12 - klo:21:49
ÃœBER hieno ja makea tekniikka!  :) Väristä en niin pidä, tumman harmaa hienoin uuteen A6:seen (mielipide)  :D Hassua kuinka autot kasvaneet, näyttää 19" valssitkin jo pieniltä  ;D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Kvee - 15.08.12 - klo:21:52
Hienolta näyttää...edelleen  :)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Jokker - 15.08.12 - klo:21:54
Erittäin hieno! On herrasmiesmäisen mukavuuspainotteinen varustelu ruksittu! :)

Mitäs oot mieltä uudesta MMI:stä? Onkos tuossa se piirtely-padi, Navi näyttäis napeista päätellen ainakin olevan?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: VWonderman - 15.08.12 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: Jokker - 15.08.12 - klo:21:54Mitäs oot mieltä uudesta MMI:stä? Onkos tuossa se piirtely-padi, Navi näyttäis napeista päätellen ainakin olevan?
Ruudusta päätellen kyseessä on se vakio MMI Radio Plus, ei navi. ;)

Lainaus käyttäjältä: teemur - 15.08.12 - klo:21:49Hassua kuinka autot kasvaneet, näyttää 19" valssitkin jo pieniltä  ;D
Arvaa vaan miten typerältä naapurin A6 näyttää niillä vakio 17"-hirvityksillä. :-X

Mutta asiaan, hienolta näyttää Aadi ja varmasti on mukava ajella kelillä kuin kelillä! 8) Mitäs muuten toi Audi pre sense plus taakse sisältää?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Newman - 15.08.12 - klo:22:31
Huhhuh, onpa kaunis paketti. Kaikki varusteet, eikä jää tientukkeeksi (talvellakaan). Plussaa erityisesti takatilojen ilmastoinnista. Tuossa sitä on autoa moneksi vuodeksi! Kateeksi käy.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Wilburi - 15.08.12 - klo:23:11
Kaunis paketti työkulkineeksi.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Peak - 15.08.12 - klo:23:17
On kyllä hieno! Varmasti on mukava ajella vaikka vähän pidempääkin siirtymää   ;D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Neppis - 16.08.12 - klo:17:32
Keskinäytön vasemmassa yläkulmassa näyttää drive select moodissa lukevan "Raise", liittyykö tuo ilmajousitukseen?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: SKU - 16.08.12 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 16.08.12 - klo:17:32
Keskinäytön vasemmassa yläkulmassa näyttää drive select moodissa lukevan "Raise", liittyykö tuo ilmajousitukseen?

Jep. Nostaa normiasennosta n. 15mm ylös.

Hieno peli sinulla(kin) :-)

Pari mielenkiintoista lisuketta omaan verrattuna, olisi kiva kokeilla miten nuo Alpine Pro-paketin sälät oikeasti toimii. 
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 16.08.12 - klo:18:55

Oikein paljon kiitoksia kaikille onnitteluista ja mielenkiinnosta tätä kulkinetta kohtaan.  :)


Varusteita tuli ruksattua ehkä vähän enemmän kun käyttäjiäkin on kaksi, jos sinä haluat tuon varusteen niin minä otan sitten tämän...

Navi oli sen verran kallis lisävaruste, että jäi valitsematta. A4/A5:sta poiketen A6:een pystyi ottamaan perutuskameran vaikkei valinnutkaan navia.

Alpine Pro varusteista aivan ehdoton on tuo Adaptiivinen vakionopeussäädin, toimii erittäin hienosti. Kaistanvaihtoapu on myös ihan toimiva systeemi, mutta peilit ovat hyvät eikä kuolleita kulmia ole. Kaistallapysymisvahti on sitten taas mielestäni aika turha varuste, en oikein tykkää sen hollouksesta.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: SKU - 16.08.12 - klo:19:07
Juu, tuo adaptiivinen vakkari olisi kiva. Oletko "kokeillut" tuota pre sense plus:aa käytännössä...siis simuloinut tilannetta?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: KingMo - 16.08.12 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: SKU - 16.08.12 - klo:19:07
Juu, tuo adaptiivinen vakkari olisi kiva. Oletko "kokeillut" tuota pre sense plus:aa käytännössä...siis simuloinut tilannetta?

Kolarisimulaatio?

BTW - makia peli tämä ja hienot varusteet.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 16.08.12 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: SKU - 16.08.12 - klo:19:07
Juu, tuo adaptiivinen vakkari olisi kiva. Oletko "kokeillut" tuota pre sense plus:aa käytännössä...siis simuloinut tilannetta?

Näistä pre sense systeemeistä kun ei oikein ota selvää mikä vaikuttaa mihinkäkin, onko esim. jarrutustoiminta käytössä vaikkei ajaisikaan vakkarin avulla?

Moottoritiellä 130-140 km/h vauhdissa kun ajelee siten ettei ihan edessä ole ketään, niin on vaikea olla painamatta jarrua kun näkee jonon vauhdin selvästi hidastuneen kauempana edessään, tällöin tunne on aivan hirveä, niin paljoa tälläiseen tekniikkan ei kuitenkaan luota.  :)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: MVA - 16.08.12 - klo:21:36
Huh!

Todella hieno. Onnittelut pirssistä. Varusteet kohdallaan.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Quality - 16.08.12 - klo:22:03
Upean kahden miehen kulkineen olette hankkineet, onnittelut siitä! On kyllä moottori, varustelu ja ulkonäkö kohdallaan.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 16.08.12 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: MVA - 16.08.12 - klo:21:36
Huh!

Todella hieno. Onnittelut pirssistä. Varusteet kohdallaan.
Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:22:03
Upean kahden miehen kulkineen olette hankkineet, onnittelut siitä! On kyllä moottori, varustelu ja ulkonäkö kohdallaan.

Kiitos, kiitos  :)

Tälläistä kahden miehen ja kahden auton järjestelmää on työpaikalla vähän nolo selitellä, kyllä sitä ihmetellään ja saa olla selittelemässä tai toteaa vain jotain sinne päin, miksi viime viikolla oli eri auto ja nyt on taas toinen ja kumpikin on vielä kalliimmanpuoleisia Audeja.  :D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 11.09.12 - klo:21:05


Uudet talvivanteet saapuivat eilisiltana, tänään sitten piti päästä niitä mallaamaan auton alle.  :)

Kyseessä on uuden S6:n 19" vakiovanteet, jotka on jälkikäteen pulverimaalattu mattamustaharmaaksi.

Alunperin kuumeisesti etsin 18" vanteita talvikäyttöön, mutta aika niukka on tarjonta ainakin oem vanteissa.
Tutkin myös muiden valmistajien vanteita, eipä oikein A6:n "tyyliin" sopivia jotka kävisivät myös talvikäyttöön tunnu millään löytyvän.

Seuraava vaiheena on sitten talvirenkaiden metsästystä, kokovaihtoehtoina löytyy nykyinen kesärengaskoko 255/40, tai sitten vähän kapeampi ja pienempi 245/40 ja sitten vielä kolmantena vaihtoehtona oleva hieman ylikokoinen 245/45 R19. Nämä kaikki vaihtoehdot löytyvät Nokian hakkapeliitta 7:nä ja R:nä, taidamme päätyä tällä kertaa nastarenkaaseen.


Tummathan nämä ovat, ehkä niiden ulkonäköön tässä vielä tottuu.  ;)


(https://lh4.googleusercontent.com/-NDx3DSk6R-U/UE9FTscaDDI/AAAAAAAABeA/e50YU9htnYc/s1024/P9111536.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-9-zszceEZes/UE9GEcbsVwI/AAAAAAAABeI/_Rm-CNDFPyc/s1024/P9111531.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-HvHSunMmMN8/UE9GdOyDvyI/AAAAAAAABeQ/fLBOCYZe2rc/s1024/P9111526.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-l6AOgwGLUlE/UE9Gv_SIcDI/AAAAAAAABeY/SMYVvMnkE5s/s1024/P9111525.JPG)

^ Tuossa ylläolevassa kuvassa näkyy hyvin kuinka korkealle auton joutuu tunkkaamaan ilmajousituksen vuoksi, jousitus on säädetty renkaanvaihtoasentoon,
mihinkä se sitten vaikuttaakin, sitä en oikein tiedä.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Markku J - 11.09.12 - klo:21:11
Tosi hienot vanteet kyllä, mutta Pekka T tuntee jo kantani tummiin vanteisiin. Hienot siltikin, mutta autossa alla hienot vain puhtaina ja just oikeassa valossa - muuten näyttävät vain joiltain mustilta kiekoilta renkaiden parina, kuten arkiajossa tahtoo olla tilanne.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: cipher - 11.09.12 - klo:21:17
Hienot on nuo tuossa kombinaatiossa, ja kaiketi tulevat olemaan suhteellisen harvinaiset.

Tulokas täältä varovaisen kohteliaasti ehdottaa ensi kerralla vesivanerin palasta hallitunkin alle "hiekalla tai kivituhkalla tms" autoa nostettaessa. Ainakin jos on oma auto, liisarit/työsuhdevehkeet saa huolettomampaa käsittelyä toki yleensä.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Waltsu83 - 15.09.12 - klo:12:18
Omasta mielestäni nuo talvivanteet on hienomman näköiset autoosi kuin kesävanteet! Törkeän hyvä valinta tummaan autoon! Pitäis kans keksiä itselle 19 " omaani... Nuo omat 20 " ja 10 " leveet vanteet ovat vain naurettavan kauheat ajaa... Heitin viikko sitten vakio 17 " paikalle takaisin!  ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 15.09.12 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: cipher - 11.09.12 - klo:21:17
Hienot on nuo tuossa kombinaatiossa, ja kaiketi tulevat olemaan suhteellisen harvinaiset.

Tulokas täältä varovaisen kohteliaasti ehdottaa ensi kerralla vesivanerin palasta hallitunkin alle "hiekalla tai kivituhkalla tms" autoa nostettaessa. Ainakin jos on oma auto, liisarit/työsuhdevehkeet saa huolettomampaa käsittelyä toki yleensä.

Kiitos kehuista.  :)

Toi piha on niin kova ettei tunkki siihen uppoa, ja tunkki myös liikkui pyöriensä varassa autoa ylös tunkatessa, jolloin ei ole pelkoa sen keikkaamisesta.
Keväällä toki jos maa on pehmeää käytetään vanerilevyä tunkin alla.

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 15.09.12 - klo:12:18
Omasta mielestäni nuo talvivanteet on hienomman näköiset autoosi kuin kesävanteet! Törkeän hyvä valinta tummaan autoon!

Koska vanteet ovat samankokoiset on vara valita kummat on kesä- ja talvivanteet.  ;)
Kesäkäyttöä ajatellen tummien vanteiden kanssa pitäisi laittaa myös 10 mm spacerit, saisi vähän häijympää ulkoilmettä, nythän ne jää aika sisälle.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: pokkus - 15.09.12 - klo:21:35
Onhan se hieno auto! Ja vanteetkin on minusta Audin parhaimpia ja tuollaisina tummina sopii todella hyvin tuohon väriin. Täysmustat vanteet eivät minustakaan olisi ollut hyvä valinta. Tuollaisina just täydelliset :)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Ton-1 - 15.09.12 - klo:23:24
Ihan siistit nää sun uudet vanteet.  ;)

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 11.09.12 - klo:21:05
Seuraava vaiheena on sitten talvirenkaiden metsästystä, kokovaihtoehtoina löytyy nykyinen kesärengaskoko 255/40, tai sitten vähän kapeampi ja pienempi 245/40 ja sitten vielä kolmantena vaihtoehtona oleva hieman ylikokoinen 245/45 R19.

Talvella ei taida sitä korkeutta olla ikinä liikaa ja samalla kun se leveys ei ainakaan paranna sitä pitoa laittaisin tuossa talvirenkaassa roponi tuolle 245/45/19 koolle.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 18.10.12 - klo:20:20

Pientä tuunausta tähänkin autoon.
Kunhan vaan ilmat paranesi, niin saisi vielä asennettua ennen talven tuloa.  :)

(https://lh3.googleusercontent.com/-wO5-Q8zfcmw/UIA2W0H_TcI/AAAAAAAABeo/YLVeCYfXiHc/s640/PA181537.JPG)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Quattroll nyt - 18.10.12 - klo:20:22
Pekka T - mitäs moiset hilppeet maksoi?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 18.10.12 - klo:20:29

177 â,¬ postikuluineen saksan ebaysta, halvempia etsiskelin pitkään muttei löytynyt.

RS5:n sarjan saisi n. 30 â,¬ halvemmalla, mutten tiedä kävisikö sen leputustuki A6:een, poljinpinnat ovat kyllä samanmuotoiset.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: #miksu# - 22.10.12 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 11.09.12 - klo:21:05

(https://lh3.googleusercontent.com/-l6AOgwGLUlE/UE9Gv_SIcDI/AAAAAAAABeY/SMYVvMnkE5s/s1024/P9111525.JPG)

^ Tuossa ylläolevassa kuvassa näkyy hyvin kuinka korkealle auton joutuu tunkkaamaan ilmajousituksen vuoksi, jousitus on säädetty renkaanvaihtoasentoon,
mihinkä se sitten vaikuttaakin, sitä en oikein tiedä.

Millaista välikappaletta käytät tunkin ja auton välissä?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Quattroll nyt - 22.10.12 - klo:17:15
Itsellä hallitunkin ja auton välissä tavallinen musta jääkiekko.
Ihan toimiva tuokin, vaikka onhan niitä tunkkiin tarkoitettuja myynnissä esim. Biltema.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: #miksu# - 22.10.12 - klo:17:24
Laitatko tunkin & kiekon "virallisen" nostopaikan kohdalle eli siihen, missä on kolo auton omalle tunkille?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Erkka - 22.10.12 - klo:17:40
Minulla on käytössä sininen juniorikiekko. On hieman pehmeämpää materiaalia mustaan aikuistenkiekkoon nähden. Sahasin V-muotoisen vaon kiekkoon, jolloin se sopii hyvin merkittyyn alustan nostokohtaan ja ei luiskahda nostettaessa pois tunkin ja alustan välistä.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 22.10.12 - klo:17:45

Tunkin päällä on motonetistä ostettu Jack Pad.

Lainaus käyttäjältä: #miksu# - 22.10.12 - klo:17:24
Laitatko tunkin & kiekon "virallisen" nostopaikan kohdalle eli siihen, missä on kolo auton omalle tunkille?

Kyllä siihen nostokohtaan, padi mahtuu juuri ja juuri paikalleen. Pohjamuovit tulee A6:ssa samalle korkeustasolle nostokohdan kanssa, saa siis olla tarkkana ettei nosta sellaisesta kohtaa missä muovin alla on tyhjää. Sinne alle kurkkaamalla selviää paremmin mitä tarkoitan.

Kuva Jack padista:
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 24.10.12 - klo:19:10

Nyt on uudet talvivanteet alla, tuli vähän turhan rajun näköinen.  :D


(https://lh4.googleusercontent.com/-y5x7Ghid35g/UIgNczjQhDI/AAAAAAAABfQ/EkflQq44Pn8/s912/PA241567.JPG)


(https://lh4.googleusercontent.com/-WLIGbQ58FPA/UIgNgS8aJzI/AAAAAAAABfY/Fg0xsD377To/s912/PA241574.JPG?gl=FI)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Quality - 24.10.12 - klo:19:22
LainaaNyt on uudet talvivanteet alla, tuli vähän turhan rajun näköinen.

Sopivan kesyltähän tuo vielä näyttää ;).
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Markku J - 24.10.12 - klo:19:39
Kauniit vanteet ja kaunis auto, mutta vanteiden väristä en sano sen enempää, kun kaikki jo tietävät kantani.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pertsa - 24.10.12 - klo:20:27
Just sopivan häijyn näköinen noilla tummilla vanteilla. Erottuu kyllä perustyösuhdekulkineista positiivisesti.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Erkka - 24.10.12 - klo:20:39
Minäkään en ole ollut tummien vanteiden puolestapuhuja. Tähän Audiin, tähän väriin sopivat kuitenkin todella hyvin. Tekee Audista miehekkään ärhäkkään menopelin. Näin se mieli voi muuttua. Niin paljon riippuu siitä minkälaiseen autoon vanteita sovittelee. Peukku täältä rohkealle valinnalle.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Dirti - 24.10.12 - klo:20:39
Hyvän näköinen yhdistelmä, erottuu sopivasti massasta...
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Ifa - 24.10.12 - klo:21:21
Noin uutena ja puhtaana asiallisen näköinen...
Entäs sitten ekan "suola/sohjo" ajelun jälkeen ? :-\
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pertsa - 24.10.12 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: Ifa - 24.10.12 - klo:21:21
Noin uutena ja puhtaana asiallisen näköinen...
Entäs sitten ekan "suola/sohjo" ajelun jälkeen ? :-\
Ei kai se ole ainakaan yhtään huonomman näköinen kuin muutkaan autot, siis suola/sohjoajelun jälkeen, vai?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Erno - 25.10.12 - klo:12:03
Täytyy kyllä sanoa, että nuo talvivanteet on räyheämmän näköiset kun käsävanteet...
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Kvee - 25.10.12 - klo:19:52
Yep, me like myös noista vanteista  ;)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 25.10.12 - klo:20:06

Kiitoksia myötämielisistä kommenteista, talvikäyttöön mielestäni käy tälläiset tummemmat, häijymmät, räyheämmät vai mitä nämä sitten ovatkaan vanteet.
Kesäkäyttöön tälläisiä en kuitenkaan haluaisi, ehkäpä näillä nyt ainakin yhden talven ajaa, näkee sitten.  :)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: SKU - 25.10.12 - klo:20:09
Ajelee toki. Hienot ne on, vaikka en myöskään ole täysmustien vanteiden ystävä.

Mutta aika karut oli 17" orggikset oman alla, kun silmä ehti tottua muuhun...
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Quattroll nyt - 25.10.12 - klo:20:21
Mites - Pekka T - pidät renkaista? Taisi kuitenkin ajoltaan vähän muutua talvikumeilla.
Menee se tummakin väri noissa vanteissa talvella. Korostuu väri kun on lumet luonnossa.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: BeeKasi - 25.10.12 - klo:20:26
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 25.10.12 - klo:20:06
Kiitoksia myötämielisistä kommenteista, talvikäyttöön mielestäni käy tälläiset tummemmat, häijymmät, räyheämmät vai mitä nämä sitten ovatkaan vanteet.
Kesäkäyttöön tälläisiä en kuitenkaan haluaisi, ehkäpä näillä nyt ainakin yhden talven ajaa, näkee sitten.  :)

Hienot vanteet ja hyvän väriset. Sellainen pullahti mieleen tietämättömänä, että mitenkäs on; salliiko tuo pulverimaalaus rajausta?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 25.10.12 - klo:20:37

^^ Yllättävän mukavat ja hiljaiset vaikka kyseessä on hkpl 7 nastarenkaat, valitsin tähän ylikokoiset 245/45 R19 renkaat, eli joustovaraa on mukavuuden kannalta riittävästi. Moottoritiellä menee 120 km/h asti hyvin, mutta sitä suuremmissa nopeuksissa auto alkaa jotenkin "leijumaan", taitaa enemminkin olla A6:n ohjauksen syytä, kesärenkailla menee kuin juna, mutta talvirajoituksien mukaanhan sitä tietysti normaalisti mennään.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 09.11.12 - klo:23:12

Pientä varustepäivitystä:

Webasto Thermo Top EVO 5,0 kW lämmitin ja Remuc ohjausjärjestelmä asennettiin viikko sitten.

Vielä pitää asentaa jokin rele jonka pitäisi ohjata lämmitysjärjestelmää, jotain ominaisuuksia  puuttuu liittyen lämmön suuntakseen, eikä Webaston tuuletuskaan toimi vielä.

Pienenä mukavana yksityiskohtana lämmityslaitteen näyttöön tulee vilkkuva symboli Webaston päällä olosta:

(https://lh6.googleusercontent.com/-sBPhaOozaz8/UJWQws6OvxI/AAAAAAAABfo/St4UcZUVDQc/s800/PB031597.JPG)


Myös eBaysta hankkimani S6 leputustuki ja poljinpinnan tuli asennettua:

(https://lh5.googleusercontent.com/-t090FE8qwBE/UJ1TcA2ToaI/AAAAAAAABhI/FClyQxQ2zLs/s720/PB031590.JPG)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: JeanC - 09.11.12 - klo:23:35
Hyvännäköset poljinpinnat, eikö weba tuu vakiona tän hintaseen diudiiin?  :o
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Ranssi - 10.11.12 - klo:07:08
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 09.11.12 - klo:23:35
Hyvännäköset poljinpinnat, eikö weba tuu vakiona tän hintaseen diudiiin?  :o

Muuten vaan Pekka T asennutti toisenkin pellin alle :)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 02.05.13 - klo:22:52

Nyt renkaiden vaihdon jälkeen auto on alkanut tärisemään jarruttaessa, onko sitten Nokian Z G2:ssa talven varastoinnin jäljiltä paha epätasapaino vai onko uudessa autossa jo kierot jarrulevyt?

Tärinää ei esiintynyt talvirenkailla, olivat kylläkin aika tiukasti kiinni, joutui siis renkaisiin reilusti kopautamaan että lähtivät irti.
Täytynee varmistaa ensin kesärenkaiden tasapainot ja mahdollinen pystyheitto, ja jos tämä ei auta niin sitten vaan huoltoon, ei taida olla kuitenkaan takuunalainen juttu?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: rob-s - 03.05.13 - klo:16:53
LainaaTärinää ei esiintynyt talvirenkailla

Ehkä tuo vastaa siihen ettei kyseessä ole kierot jarrulevyt.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Karvis - 03.05.13 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.05.13 - klo:16:53
Ehkä tuo vastaa siihen ettei kyseessä ole kierot jarrulevyt.

Mutta toisaalta jos talvirenkaita joutui kovasti mättämään irti, niin levyt saattoi ottaakin siitä siipeensä. Jos tärinä esiintyy vain jarruttaessa niin kyllä se ennemmin viittaa levyihin kuin renkaisiin.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: rob-s - 03.05.13 - klo:19:20
LainaaMutta toisaalta jos talvirenkaita joutui kovasti mättämään irti, niin levyt saattoi ottaakin siitä siipeensä. Jos tärinä esiintyy vain jarruttaessa niin kyllä se ennemmin viittaa levyihin kuin renkaisiin.

Sitten on kyllä joutunut mättäämään ihan tosissaan jos pyörää irroitettaessa saa levyn kieroksi..
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: BeeKasi - 03.05.13 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 02.05.13 - klo:22:52
Nyt renkaiden vaihdon jälkeen auto on alkanut tärisemään jarruttaessa, onko sitten Nokian Z G2:ssa talven varastoinnin jäljiltä paha epätasapaino vai onko uudessa autossa jo kierot jarrulevyt?

Tärinää ei esiintynyt talvirenkailla, olivat kylläkin aika tiukasti kiinni, joutui siis renkaisiin reilusti kopautamaan että lähtivät irti.
Täytynee varmistaa ensin kesärenkaiden tasapainot ja mahdollinen pystyheitto, ja jos tämä ei auta niin sitten vaan huoltoon, ei taida olla kuitenkaan takuunalainen juttu?

Tuli paha deja vu. Veikkaan, ettei renkaiden vaihdolla ole mitään merkitystä asiaan. Vaikea kuvitella, että renkaat / vanteet voivat olla epätasapainossa mitenkään niin, että vika ilmenee ainoastaan jarrutettaessa. Edellisestä kulkineestani meni etupään laakeri vuoden ikäisenä; vaihdettiin molemmille puolille > jarrulevysettejä vaihdetiin neljät ja ylipäätään etupäästä kaikki (siis kaikki) mitä vaihdettavissa on seuraavien kuukausien aikana. Ei apua > uusi auto maahantuonnin subventoimana.

Vie auto pajalle ja lakkaa testailemasta rengastuksilla.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 03.05.13 - klo:23:19
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.05.13 - klo:19:20
Sitten on kyllä joutunut mättäämään ihan tosissaan jos pyörää irroitettaessa saa levyn kieroksi..

Kirveellähän minä ne irrotin... No hamarapuolella ja teräsuojuskin oli vielä paikoillaan, eikä tarvinnut kuin vähän kopsauttaa renkaan sisäpuolelle kun irtosivat.
Noissa Nokian Z G2:ssa oli jo uutena asennettaessa pystyheittoa, täytyy nyt kuitekin ensin varmistaa ettei tärinän syy ole renkaissa ja viedä sitten vasta Airporttiin tutkittavaksi.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: rob-s - 04.05.13 - klo:08:17
LainaaNoissa Nokian Z G2:ssa oli jo uutena asennettaessa pystyheittoa, täytyy nyt kuitekin ensin varmistaa ettei tärinän syy ole renkaissa ja viedä sitten vasta Airporttiin tutkittavaksi.

Itsellä on ollut monet Nokian renkaat ja en ole saanut missään Audissa ihan täysin tärinävapaaksi vaikka olisi moneen kertaan tasapainotettu.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: msvahn - 04.05.13 - klo:09:18
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.05.13 - klo:08:17
Itsellä on ollut monet Nokian renkaat ja en ole saanut missään Audissa ihan täysin tärinävapaaksi vaikka olisi moneen kertaan tasapainotettu.

Samoja kokemuksia viime vuosilta. Ongelma on itselläni kaikissa liittynyt pystyheittoon, jota ainakaan B8 ei oikein siedä.

Tuo, että vain jarrutuksessa täristää, viittaisi enemmän muuhun, kuin renkaaseen. Onhan vanteiden kosketuspinta napoihin ja jarrulevyn/navan välinen pinta puhdas? Ettei koko paketti vipota sivuittaissuunnassa?

Itse tärinäallergisena hommasin rengaskoneet himaan, että voi analysoida ja tehdä itse huolellisesti kaikki rengastyöt ja valita renkaiden optimaaliset paikat autossa. Liikkeessä ei oikein tykätä niskapokista, jotka alkavat kyselemään, montako grammaa jäi epätasapainoa ja mikä rengas on pyörein jne..

Mielenkiintoista on myös se, ettei monikaan rengasliike välitä valmistajan väripilkuista renkaan kyljessä (pyöreys- ja painomerkinnät). Renkaan asentamalla oikeaoppiseen asentoon, jää tasapainotettavaksi melkeinpä vain vanteen virheet.
Monesti näkee 100g pötköjä vanteessa, vaikka rengasta pyöräyttämällä se saattaisi pudota murto-osaan. (ei aina)

Pekka, jos homma vaivaa, niin ainakin täällä Lohjalla rinkulat pyörähtää koneen läpi vaivattomasti iltaisin/viikonloppuisin, niin saat mielenrauhan kumien osalta. Ja löytyyhän minulta iso kasa erikokoisia OEM-vanteilla olevia settejä omien B8:ien käyttöön (eikös A6:ssakin nykyään 66.5m keskireikä?), joilla voi kokeilla testilenkin jos viitseliäisyyttä pulaamiseen löytyy.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: rob-s - 04.05.13 - klo:15:02
LainaaMielenkiintoista on myös se, ettei monikaan rengasliike välitä valmistajan väripilkuista renkaan kyljessä (pyöreys- ja painomerkinnät).

Olenkin ihmetellyt mitä nuo punaiset ja keltaiset täplät renkaiden kyljissä meinaavat..

LainaaPekka, jos homma vaivaa, niin ainakin täällä Lohjalla rinkulat pyörähtää koneen läpi vaivattomasti iltaisin/viikonloppuisin, niin saat mielenrauhan kumien osalta

Koskeeko vain Pekkaa vai voisinko tarvittaessa tulla myös käymään? Toki korvausta vastaan.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: msvahn - 04.05.13 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.05.13 - klo:15:02
Olenkin ihmetellyt mitä nuo punaiset ja keltaiset täplät renkaiden kyljissä meinaavat..

Koskeeko vain Pekkaa vai voisinko tarvittaessa tulla myös käymään? Toki korvausta vastaan.

Toki kavereita jelpitään. Täplät tosiaan kertoo renkaan painavimman ja korkeimman kohdan. Kaikissahan noita merkkejä ei ole, mutta useista löytyy. Pelkistäen punainen täplä aluvanteissa venttiilin kohdalle. (punainen korkeapiste, keltainen renkaan kevein kohta)

http://www.bridgestonetrucktires.com/us_eng/real/magazines/ra_v13_i1/PDF/ra_v13i1%20ask%20doc.pdf (http://www.bridgestonetrucktires.com/us_eng/real/magazines/ra_v13_i1/PDF/ra_v13i1%20ask%20doc.pdf)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 08.05.13 - klo:22:38

Kävin eilen tasapainottamassa renkaat, aika paljon oli heittoa joka renkaassa (30 -50 g).
Ohjausvapina hävisi täysin, mutta jarrutustärinää jäi kuitenkin vielä jonkin verran, ei siis hyvä.

Jos tässä viitsisi harjoittaa vähän rengasjumppaa, niin voisi vielä kokeilla A5:n kitkarenkailla häviääkö tärinät ennen kun vie auton pajalle, pistävät siellä muuten renkaiden syyksi koko ongelman.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 14.05.13 - klo:19:14

Enpä jaksanut alkaa kokeilemaan toisilla renkailla vaikuttaisiko se tärinään, vaan vein auton AC-Airportiin.

Huoltoneuvoja epäili ensin vahvasti että vika on renkaissa ei autossa, ohjasi sitten minut pikahuollon puolelle. Siellä sitten tekivät ensin koeajon,
totesivat sitten että vika on autossa ei renkaissa, huomenna vaihtavat takuuseen kaikki jarrulevyt.

Huomenna ollaa sitten ehkä vähän viisaampia tai ei olla.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 16.05.13 - klo:19:19

Tärinät loppuivat, meno on taas tasaista.
Korjaus meni yhden päivän verran pidemmäksi, kun eivät saaneetkaan osia eiliseksi.

Kaikki jarrulevyt ja myös-palat vaihdettiin takuuseen, parissa levyssä oli kuulemma ollut sinistymistä kuumuden vuoksi, mistä moinen sitten voikaan johtua?
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: kai75 - 19.05.13 - klo:12:20
Muistatko ajaneesi renkaidenvaihtoaikaan sulamisvesi- tms. lammikosta? Ja sitä ennen mahdollisesti olet jarrutellut ruuhkassa tai muusta syystä siten et levyt ovat kuumuneet?

Itsellä nimittäin edellisen A6:n kanssa ihan uutena kävi samoin eli 2-3 kk:n ikäisenä (muistaakseni vain) takalevyt menivät kieroon kun pohjoisessa Suomessa "erämaapikataipaleella" vauhtia oli reilummasti ja jarruja tiukoissa mutkissa tuli käytettyä + samaan aikaan tuli rankka sadekuuro, joka aiheutti tielle vesilammikoita, niin sen reissun jälkeen jarruttaessa alkoi vipatus. Oulun Pörhöllä pojat sit tutkivat et levyt kierossa ja takuuseen uudet romppeet, sen jälkeen levyt pysyivät suorina vaikka kelejä oli monenlaisia.

Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleen et audilla taitavat laittaa tehtaalla heikkolaatuisia levyjä alle kun sit tääl päässä huoltofirmassa vaihdettuna tuntuvat kestävän paremmin suomalaisia olosuhteita...  ???

Nykyisessäkin A6:ssa olen havainnut et jarrut käyvät välillä normiajossakin aika lämpimänä kun autosta nousee parkkipaikalla ja auton vieritse poistuu niin aika lämmin "jarrutuoksu" takakotelosta tulee. Tosin autolla ajettu vasta vajaa 4000 km et voihan olla et jarrupalat hakevat vielä paikkaansa levyjen kyljessä  :D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Karvis - 19.05.13 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 19.05.13 - klo:12:20
Nykyisessäkin A6:ssa olen havainnut et jarrut käyvät välillä normiajossakin aika lämpimänä kun autosta nousee parkkipaikalla ja auton vieritse poistuu niin aika lämmin "jarrutuoksu" takakotelosta tulee. Tosin autolla ajettu vasta vajaa 4000 km et voihan olla et jarrupalat hakevat vielä paikkaansa levyjen kyljessä  :D

Tai sitten kyseessä on keskeytyneen DPF-polton katkut, muistuttaa erehdyttävästi järrujen käryä.
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: SKU - 19.05.13 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.05.13 - klo:12:47
Tai sitten kyseessä on keskeytyneen DPF-polton katkut, muistuttaa erehdyttävästi järrujen käryä.

Melkoisella varmuudella juurikin tämä ekotuoksu, ah...  :P
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 19.05.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 19.05.13 - klo:12:20
Muistatko ajaneesi renkaidenvaihtoaikaan sulamisvesi- tms. lammikosta? Ja sitä ennen mahdollisesti olet jarrutellut ruuhkassa tai muusta syystä siten et levyt ovat kuumuneet?

Itsellä nimittäin edellisen A6:n kanssa ihan uutena kävi samoin eli 2-3 kk:n ikäisenä (muistaakseni vain) takalevyt menivät kieroon kun pohjoisessa Suomessa "erämaapikataipaleella" vauhtia oli reilummasti ja jarruja tiukoissa mutkissa tuli käytettyä + samaan aikaan tuli rankka sadekuuro, joka aiheutti tielle vesilammikoita, niin sen reissun jälkeen jarruttaessa alkoi vipatus. Oulun Pörhöllä pojat sit tutkivat et levyt kierossa ja takuuseen uudet romppeet, sen jälkeen levyt pysyivät suorina vaikka kelejä oli monenlaisia.

Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleen et audilla taitavat laittaa tehtaalla heikkolaatuisia levyjä alle kun sit tääl päässä huoltofirmassa vaihdettuna tuntuvat kestävän paremmin suomalaisia olosuhteita...  ???

Nykyisessäkin A6:ssa olen havainnut et jarrut käyvät välillä normiajossakin aika lämpimänä kun autosta nousee parkkipaikalla ja auton vieritse poistuu niin aika lämmin "jarrutuoksu" takakotelosta tulee. Tosin autolla ajettu vasta vajaa 4000 km et voihan olla et jarrupalat hakevat vielä paikkaansa levyjen kyljessä  :D

Renkaanvaihdon jälkeen ei tule mieleen mitään missä jarrut olisivat ylikuumenneet, aikaisemmin talvirenkailla huomasin kylläkin tuota jarrutuoksua nimenomaan takajarruista, ihmettelin vain että onpa esp ollut aika aktiivinen...

Vai että ekotuoksua!  :D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: jusape - 27.05.13 - klo:11:13
Voi rähmä! Kieroista jarrulevyistä; itselläni meni auto pajalle tänään ja syynä jarruttaessa täristys edestä. No, levyt kierot eli helahoito vaihtoon paloineen. Takuuseen ei kuulemma mene enää tässä 78 tkm kohdalla... vai olisikohan syytä silti heittäytyä vaatimaan takuuta, tehdastakuu on voimassa kyllä. Suolainen on hinta kun menee varmaan 500e remppaan.

Ensimmäinen Audi jossa menee jo tässä vaiheessa, vaikka muilla ajellut yli 100tkm samanlaisella ajotyylillä.
Herää kysymys minkätasoista palikkaa tässä uudessa kuutosessa onkaan...
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 27.05.13 - klo:11:24

AC- Airportin huoltoneuvojan mukaan tälläistä jarrulevyjen kieroitumista ei ole ennen havaittu, ainutlaatuinen tapaus siis.  ;)
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Karvis - 27.05.13 - klo:11:26
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.05.13 - klo:11:24
AC- Airportin huoltoneuvojan mukaan tälläistä jarrulevyjen kieroitumista ei ole ennen havaittu, ainutlaatuinen tapaus siis.  ;)

Tätä selitystä ei ole ennen kuultukaan :P
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Vice - 27.05.13 - klo:11:58
Mulla 5-srj BMW ravistaa jarrutuksissa. Autolla ajettu alle 2v ja 40tkm. Ajan sain ensi viikolle.
Huollossa totesi kaveri, että melko normaalia, että levyt menee kieroksi jos ovat kuumat ja ajaa isoon vesilätäkköön  ???
Eipä kyllä aiemmissa autossa ole vastaavia problemia jarrujen kanssa ollut...

Paljon sulla Pekka T oli ajettu autolla? Omassani ravistus on hyvin lievää pienissä nopeuksissa, mutta suuremmissa nopeuksissa jarruttaessa tätä ei mitenkään voi olla huomaamatta...
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: TeBsu - 08.06.13 - klo:12:57
Eihän Pekka T:n avantti tullu ysitien lemmikin kohdalla vastaan kohti jyväskylää 12 jälkeen? Ainakin saman näkönen tuli vastaan... Kun peilistä havauhduin et olikohan se tämä  ;D
Otsikko: Vs: Audi A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattro S-tronic -12
Kirjoitti: Pekka T - 09.06.13 - klo:23:22

^ Enpä ole siellä päin ajellut, eilen lauantaina noihin aikoihin ajelin kohti Heinolaa, en kylläkään A6:lla, vaan veneellä.  ;)


Lainaus käyttäjältä: Vice - 27.05.13 - klo:11:58
Paljon sulla Pekka T oli ajettu autolla? Omassani ravistus on hyvin lievää pienissä nopeuksissa, mutta suuremmissa nopeuksissa jarruttaessa tätä ei mitenkään voi olla huomaamatta...

Ei ollut mittarissa kuin 15 t km tuolloin, nyt taitaa olla reilu 16 t km.


Tänään tuli tehtyä kulutusennätys, ajotietokoneen mukaan 5,7 l/100 km. Nyt näyttäisi olevan mahdollisuus päästä ensimmäistä kertaa 1000 km tankillisella.  :D