A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

batman14

Virtual cockpit on ihan ''makee'' varuste, ja uutudenviehätystä siinä toki on. Ajoin taannoin uudella Q7:lla jossa tämä oli, ja lyhyen koeajon aikana se tuntui vain oudolta kun mittarit ovat digitaalisia. Luulen että siihen tottuu. Itse tykkään juuri sellaisesta missä on A6:essa, eli eikös samanalainen toteutus ole nyt tässä uudessa nelkussa vakiona? Analogiset mittarit sivulla ja niiden välissä suht iso näyttö mihin saa nopeuden, radiokanavat, ajotietokoneen tai navigaattorin?

keinonen

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.12.15 - klo:15:54
Tietenkin nyt tässä on hieman eriasiasta kyse. Olen nähnyt molemmat mittarit useamman kerran livenä ja perusmittariston näyttö on jo tosi iso normaalikäyttöön. Jos käytät Virtualcockpitia vain mittarina, etkä käytä navigointia, niin mittarit näyttää tuolloin ihan samanlaisilta. Toi perusmittariston keskinäyttö ei ole sellainen perinteinen neliönmallinen, vaan se kiertää mittareita osittain ympäri. Taas VC-näyttö on muuten samannäköinen, mutta mittari näytetään grafiikkana.

Ihan käytännön kysymys. Mitä VC-mittaristolla tekee, jos ei käytä ikinä navigaattoria tai jos käyttää navigointia esim. CarPlayn kautta? Mikä on se hyöty mitä tuolla saavuttaa tälläisessa tapauksessa. Kannattaako maksaa 3500â,¬ tuosta. No nämä on makuasioita ja tietenkin näistä on sinänsä turha inttää ja jos saisin tuon mittarin edelleen raksittua lisävarusteena noin 500â,¬ hintaan, niin ottaisin todennäköisesti tuon.

Saahan siihen muutakin näkyviin, mutta eihän siinä tosiaan järkeä ole 3000â,¬ navigointipakettia ottaa pelkästään VCn takia, jossei navigointia käytä siis. Visuaalisesti omaa silmää kyllä miellyttää tuo viisareista eroon pääsy ja nopeuden ilmaiseminen lähinnä numerona.


-o-

#782
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 19.12.15 - klo:15:59
Virtual cockpit on ihan ''makee'' varuste, ja uutudenviehätystä siinä toki on. Ajoin taannoin uudella Q7:lla jossa tämä oli, ja lyhyen koeajon aikana se tuntui vain oudolta kun mittarit ovat digitaalisia. Luulen että siihen tottuu. Itse tykkään juuri sellaisesta missä on A6:essa, eli eikös samanalainen toteutus ole nyt tässä uudessa nelkussa vakiona? Analogiset mittarit sivulla ja niiden välissä suht iso näyttö mihin saa nopeuden, radiokanavat, ajotietokoneen tai navigaattorin?

A4 kiihdytys vc:n näyttämänä: http://youtu.be/kW_BPGAdvjg

A6 facelift (likimain sama kuin vakio A4) kiihdytys: http://youtu.be/TheUPSJiBNs

Tulee vaan villi tulevaisuudenvisio mieleen, että korvataanko seuraavaksi ratti joystickillä kuten Airbusseissa on tehty? Sitäkö avaruusalusteemalla alustetaan  :o

th

Molemmat mittaristot on hienoja, mutta kyllä nyky hinnoittelulla on pakotettu perinteiseen. Navigoinnista ei ole valmis maksamaan, vaikka uusi mittaristo upea onkin. Mielestäni todella epäonnistunut diili audilta ja vv-autolta naittaa virtual cockpit ja navi yhteen settiin.

Onneksi sentäs toivat comfort pakettiin 3-alue ilmastoinnin, muutoin olisi alkanut kallistuun vaaka vanhaan a5:sen kuppiin tai takaisin a3:seen.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

optilab

Lainaus käyttäjältä: th - 20.12.15 - klo:00:11
Onneksi sentäs toivat comfort pakettiin 3-alue ilmastoinnin, muutoin olisi alkanut kallistuun vaaka vanhaan a5:sen kuppiin tai takaisin a3:seen.

Itselleni ei tuo 3-alue ilmastointi ollut minkään tason kynnyskysmys. Toki käyttöpaneeli on tyylikkäämpi, mutta näiden toimintaperiaate hymyilyttää, kun koirankopin kokoiseen alueeseen uskotellaan saatavan ihan oikeasti omat lämpöalueet  ::)
Ainakaan omissa aikaisemmissa 2-aluesäädöissä ei havaittavaa eroa istumien välillä ollut, vaikka vaimon kanssa kovasti eri säätöjä lämpötiloihin itsellemme yleensä haimme Taisipa lopullinen lämpötila olla sitten jotain hakujemme välimaastosta..
Omakotiasumisessa suuntaus taas on juuri päinvastainen, kun itselläkin on joka jumalan huoneessa oma säätöpotikka, niin sitä hartaasti toivoisi näiden sijaan yhtä säätöpaneelia, josta kämppää voisi yhdellä namiskalla ohjata.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: th - 20.12.15 - klo:00:11
Mielestäni todella epäonnistunut diili audilta ja vv-autolta naittaa virtual cockpit ja navi yhteen settiin.

Itseäni harmitti vielä enemmän MMI navi plussan ja mukautuvan vakkarin naittaminen pakkoliitoksella.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-o-

Lainaus käyttäjältä: th - 20.12.15 - klo:00:11
Onneksi sentäs toivat comfort pakettiin 3-alue ilmastoinnin, muutoin olisi alkanut kallistuun vaaka vanhaan a5:sen kuppiin tai takaisin a3:seen.

Parasta antia 3-alue ilmastoinnissa lienee ulkonäkö, joka nappuloiden sijoittelulla matkii entisaikojen autoradiota. Tätä pohdittuani tuli kehitysajatus, jos Audi-insinöörit lisäisivät samaan purkkiin radion ohjauksen, olisi sillä enemmän annettavaa. Toiminnallisuuden kannalta rakastan yksinkertaisuutta (koneissa ja laitteissa...) ja helppokäyttöisyyttä, jota 1-alue ilmastointi tarjoaa.

Comfort pakettia pohdin pitkään, webastosta kun tykkään, mutta koukulle ei ole ollut kämpän valmistumisen jälkeen kertaakaan käyttöä, jätin sitten pois. Comfort paketista varmasti saa käyttöarvon lisäksi jonkunlaisen jäännösarvon myöhemmin autoa vaihtaessa, eli ei mene nollaan vaihtohyvitystä laskettaessa.

-o-

Vihdoinkin löytyi videoklippi "omasta perästä oikealla värillä": http://youtu.be/qlOPpe4YZXg

Onkohan tuolla flat bottom ratilla joku toiminnallinen ajatus, vai ihan vaan ulkonäköseikka? Muistelen että koeajamassani RS Octaviassa olisi ollut, mutta en sen enempää asiaan perehtynyt. Kyseinen auto oli omaan makuun liian repivä ja meluisa. Lisähinta yllättävän vähän flat bottom ratissa A4:lle.

Flat

itse ruksin flat bottomin ihan vaan vaihtelun vuoksi, on tullut ajettua pyöreärattisilla jo ihan tarpeeksi ::). vakavasti puhuen,tuo tuo jaloille hieman lisätilaa, voi hieman enemmän steppailla ajaessa. Ainakin teoriasssa.

mulla on sellainen havainto että 3 alueilmastointi olisi hieman hiljaisempi kuin 2 alue. ( siis kesällä kun auto tulikuuma ja se pitää jäähdyttää)

LEMMY

Eiköhän toi adaptiivinen vakkari, navigaattori ja toi digimittari ole yhdessä siksi kun siinä on uusi googlen 3d karttoja käyttävä kartta. Missä maassa ne sit mahtaa toimiakaan kunnolla. Autohan vakkarilla kiihdyttää ja jarruttaa mäkien ja liikennemerkkien mukaan minkä tiedon se saa navigaattorista. Normaalinavissa ei mun tietääkseni moisia ominaisuuksia ole.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 20.12.15 - klo:14:44
Eiköhän toi adaptiivinen vakkari, navigaattori ja toi digimittari ole yhdessä siksi kun siinä on uusi googlen 3d karttoja käyttävä kartta. Missä maassa ne sit mahtaa toimiakaan kunnolla. Autohan vakkarilla kiihdyttää ja jarruttaa mäkien ja liikennemerkkien mukaan minkä tiedon se saa navigaattorista. Normaalinavissa ei mun tietääkseni moisia ominaisuuksia ole.
Niinpä, tuo se kai on homman syynä. Harmi että on pitänyt rakentaa järjestelmä tuon kortin mukaan vaikka se ei täydellisenä ole Suomessa hyödynnettävissä. Passatin viesteissä on arvosteltu sitä että vakkarin tutka tukkeutuu joskus räntäsateessa ja on poissa toiminnasta, se on kuitenkin pieni ongelma Audin paketoinin rinnalla, mutta ottamalla kaikko lisukkeet ongelmasta onneksi pääsee normitasolle  ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

a4b8

TM:ssä tai Tuulilasissa ei ole ollut koeajoa, vai onko mennyt ohi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

JLa

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 20.12.15 - klo:12:50
Vihdoinkin löytyi videoklippi "omasta perästä oikealla värillä": http://youtu.be/qlOPpe4YZXg

Onkohan tuolla flat bottom ratilla joku toiminnallinen ajatus, vai ihan vaan ulkonäköseikka? Muistelen että koeajamassani RS Octaviassa olisi ollut, mutta en sen enempää asiaan perehtynyt. Kyseinen auto oli omaan makuun liian repivä ja meluisa. Lisähinta yllättävän vähän flat bottom ratissa A4:lle.

Omassa A4 B8:ssani on ohjauspyörässä tasainen alaosa ja omasta kokemuksestani se on kätevä esim. autoon laskeuduttaessa, kun on enemmän tilaa ratin ja penkin välissä. Sama juttu toimii autosta noustesssa antaen lisätilaa ylös kömpimiseen. Käännän ratin pysäköitäessä aina hieman oikealle, jolloin tasainen alaosa on käännettynä vasemman etuoven suuntaan.

Omaan makuuni se toimii myös sporttisena ulkonäköseikkana ja totuin siihen jo edellisessä autossani (VW Golf GTI V). Pyöreää rattia en kaipaa.  8)

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.12.15 - klo:19:21
TM:ssä tai Tuulilasissa ei ole ollut koeajoa, vai onko mennyt ohi?

TM 19/2015, ajettua Audi A4. Melko lyhyt juttu, netissä oli sitten enemmän kuvia.

th

Tippui muutaman satasen 2.0tdi quattron hinta tammikuun toimitukseen uuden verotuksen myötä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: th - 21.12.15 - klo:20:16
Tippui muutaman satasen 2.0tdi quattron hinta tammikuun toimitukseen uuden verotuksen myötä.

Mitä?  Onko Stubb tehnyt laskuvirheen ja jokin vero on päässyt alenemaan?   ;D
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Marklund

Nyt on muutama päivä ollut uusi auto alla, ja noin 500 kilometriä tuli ajeltua Joulun pyhinä. Muutamia huomioita on tullut mieleen.

Autossa on siis kommunikaatio- sekä comfort-paketit. Ã,,änieristelaseista huolimatta jotenkin tuntuu, että varsinkin auton omien nastojen äänet tulevat kohtaisen voimakkaasti sisälle, voi toki johtua uusista renkaistakin, ja ehkä tasoittuu ajan kanssa. Toinen kuitenkin jopa häiritsevämpi tekijä on mielestäni vaatimattomat kaiuttimet, vaikka paketti piti sisältää aavistuksen paremmat kaiuttimet, kuin ihan perusvarustelu. Tässä on oikeastaan vertailupohjana edelliset Audit joissa on ollut "sama" sound system.

Sitten niihin positiivisempiin huomioihin. Ajettavuus on ainakin tähän asti ollut mielestäni hyvä. Ohjaus, kaasu ym. toimii niin kuin tuollaisessa voi kuvitellakin. Lisäksi CarPlay on vaikuttanut järkevälle, ainakin musiikin ja karttojen osalta. Tosin vieressä istuja ei pysty samalla käyttämään samaa puhelinta muuhun, silloin kun tämä on aktivoituna (lienee turvallisuustekijä). Eli tuota käyttäessä esim. sähköpostien vilkuilu on käsittääkseni tehty mahdottomaksi.

Moottorinahan tuossa autossa on se 140kw diesel, ja omalla tottumuksella se riittää hyvin, varsinkin kaupunkinopeuksilla. Valojen kantama ei ole ihan mahdottoman pitkä, mutta lähelle näyttävät kylläkin todella hyvin. Mietin, että saisikohan niitä säädetty aavistuksen ylemmäksi, jos parantaisi myös tuota kantamaa. Onko tästä kenelläkään kokemuksia? Valoinahan tuossa on siis peruspaketti, ilman Matrixeja.

Kokonaisuutena ihan positiivinen paketti. Aikalailla sellainen, kuin uuden Audin odottikin olevan.

exlex

#797
Lainaus käyttäjältä: Marklund - 27.12.15 - klo:18:59
Ã,,änieristelaseista huolimatta jotenkin tuntuu, että varsinkin auton omien nastojen äänet tulevat kohtaisen voimakkaasti sisälle, voi toki johtua uusista renkaistakin, ja ehkä tasoittuu ajan kanssa.

Itse olen entisenä Volvomiehenä havainnut, että missään Audeissa eikä VW-konsernin autoissa ei ole kaikista paras renkaiden äänieristys. Ohjaamo saattaa olla todella hiljainen, mutta nastojen äänet tulee läpi kohinana. Volvoissa taas renkaiden äänieristys on ollut hyvä, mutta moottorin äänet tulee läpi.

Lainaus käyttäjältä: Marklund - 27.12.15 - klo:18:59
Toinen kuitenkin jopa häiritsevämpi tekijä on mielestäni vaatimattomat kaiuttimet, vaikka paketti piti sisältää aavistuksen paremmat kaiuttimet, kuin ihan perusvarustelu. Tässä on oikeastaan vertailupohjana edelliset Audit joissa on ollut "sama" sound system.

Eli on autossasi valittu lisävarusteena "Audi Sound System". Itse kuuntelin ne nopeasti läpi hallissa ja kuulosti siellä ihan hyvältä. Pitääpä tutustua paremmin noihin.
Yhden negatiivisen muutoksen olen havainnut noissa kaikissa stereoissa eri Audeissa, että ovat pienentäneet bassoelementtien kokoa ovista. Tämä on vaikuttanut negatiivisesti siihen, että äänestä on lähtenyt ponnekkuus pois. Subwoofer on vuorostaan tuonut positiivisen lisän ääneen, mutta koska bassoelementit ovat edelleen pienet ovissa, niin musiikista tahtoo jäädä pois munakkuus. Kokonaisuutena olen kuitenkin ihan pitänyt soundista.

keinonen

Avantissa väitetysti hieman heikompi äänentoisto niin B&O kuin ASS kaiuttimilla, eri paikassa sijaitsevan subwooferin takia.

Marklund

En ole tutkinut kaiutinasiaa vielä sen ihmeemmin, mutta pitänee kaivaa esiin missä se subbari sijaitsee sedanissa. Nimittäin juuri tuo bassojen puute käy korvaan.

Vielä pari positiivista yllätystä, joita en huomannut varustelistoilla etukäteen. Eli valoihin on yhdistetty jonkinmoiset kääntymisvalot, mitkä syttyy myös silloin kun laittaa pakin päälle. Lisäksi autossa on vaihteenvalitsimet läpsyköissä ratin takana. En usko, että valitsimille on juurikaan käyttöä, mutta onhan se ihan hauska lisäominaisuus.

batman14

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 28.12.15 - klo:15:28
Avantissa väitetysti hieman heikompi äänentoisto niin B&O kuin ASS kaiuttimilla, eri paikassa sijaitsevan subwooferin takia.

Jep. Ainakin B8 mallissa ero oli huomattava Sedanin ja Avantin välillä

Flat

Lainaus käyttäjältä: Marklund - 27.12.15 - klo:18:59


Valojen kantama ei ole ihan mahdottoman pitkä, mutta lähelle näyttävät kylläkin todella hyvin. Mietin, että saisikohan niitä säädetty aavistuksen ylemmäksi, jos parantaisi myös tuota kantamaa. Onko tästä kenelläkään kokemuksia? Valoinahan tuossa on siis peruspaketti, ilman Matrixeja.



Pitä ajaa vain kovempaa :)

Lähivalot, kaukovalot, yhdistetty huomiovalo-, seisontavalo- ja vilkkutoiminto toteutettu LED-tekniikalla. Huonon sään valo sekä moottoritievalo; huonon sään valo vähentää häikäistymistä huonossa säässä (sumussa, sateessa tai lumisateessa), kääntymisvalo täydentää sivulle jäävien osien valaistusta tiukoissa kaarteissa tai käännyttäessä, lisäksi moottoritievalon automaattisesti kasvava kantama nopeudesta 110 km/h alkaen; LED-tekniikka mahdollistaa päivänvalon kaltaisen ajoradan valaistuksen, mikä parantaa turvallisuutta ja ajomukavuutta.

Luulisi että koodaamalla saa tuon nopeusrajan alemmaksi, esim 100km/h voisi olla suomen oloissa passeli raja.

Lainaayhden negatiivisen muutoksen olen havainnut noissa kaikissa stereoissa eri Audeissa, että ovat pienentäneet bassoelementtien kokoa ovista.
Onko B9:ssa elementin koko pienentynyt verrattuna B8: siin ? B8:ssa se  8" etuovissa ja takana se 6.5". Tuskin missään nyt isompia kuin 8" on vakiona ?

Flat

Tutkin hieman kajariasiaa netistä, ja näyttäsi siltä että etuovissa on edelleen 8" elementit ja takana 6.5". Tooivottavasti havainto pitää paikkansa.

LainaaToinen kuitenkin jopa häiritsevämpi tekijä on mielestäni vaatimattomat kaiuttimet, vaikka paketti piti sisältää aavistuksen paremmat kaiuttimet, kuin ihan perusvarustelu. Tässä on oikeastaan vertailupohjana edelliset Audit joissa on ollut "sama" sound system.

ASS ero perusmankkaan on käytänössä vanhvari + subbari + enemmän kajareita. Kajareiden laatu on samaa heppoista ja köykäistä tekoa kuin perusmankassa.( Näin ainakin oli B8:ssa) Visuaalista eroa ei peruskajarin ja ASS kajarin välillä näe. Noilta kajareilta ei ihmeitä voi odottaa, joten siihen nähden saavutettu etu ASS:ssa on hyvä.


Juttujen mukaan B&O:ssa on taas tapahtunut parannusta verratuna aikaisempaan B&O sukupolveen:

Speaking of sound, there’s also been an upgrade in this department. Bang & Olufsen remains Audi’s main partner when it comes to premium sound, though they’ve stepped up their game with a 755-watt, 19-speaker system. No, this setup doesn’t include those trick motorized sound lenses from the A6/A7/Q7/A8 range, but it does feature 5.1 surround sound and new-to-Audi 3D sound reproduction. It also gets Vehicle Noise Compensation tech much like the S6/S7/RS 7/S8 models in order to assure sound consistency. The net effect is much improved over the current B&O system we listen to daily in our own B8.5-generation Project B85 allroad.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.12.15 - klo:06:53
Luulisi että koodaamalla saa tuon nopeusrajan alemmaksi, esim 100km/h voisi olla suomen oloissa passeli raja.

Jokohan pitäisi perustaa vcds ketju tälle autolle, ensiksi pohdittavaksi olisi, että toimiiko normi HEX-USB+CAN piuha tässä autossa kun siinä on väylässä uutta nopeampaa tekniikkaa ja sitten tietysti näitä valo ja lämmitys koodaamisia olisi kiva tietää.
Vielä kuusi yötä.... tuli näin itse maksavalle kiva ylläri, kun autovero alenee vuodenvaihteessa  :)

Flat

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 29.12.15 - klo:08:15

Vielä kuusi yötä.... tuli näin itse maksavalle kiva ylläri, kun autovero alenee vuodenvaihteessa  :)

Itse olen ihan ulalla noista verokuvioista. Miten muuttuu, mikä on käytännön vaikutus ?
Esson baarissa kuulin myös että veronalennus ei koskiksi autoja jotka on tuotu maahan ennen vuodenvaihdetta , vaikka rekisteröinti ensi vuoden puolella?

Kelpaisi tännekin verosäästö kun omasta pussista tulee myös maksettua.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.12.15 - klo:08:44
Itse olen ihan ulalla noista verokuvioista. Miten muuttuu, mikä on käytännön vaikutus ?
Esson baarissa kuulin myös että veronalennus ei koskiksi autoja jotka on tuotu maahan ennen vuodenvaihdetta , vaikka rekisteröinti ensi vuoden puolella?

Kelpaisi tännekin verosäästö kun omasta pussista tulee myös maksettua.

veroja pudotellaan tässä muutaman seuraavan vuoden taitteessa muutamilla prossilla, riippuen taas jälleen päästöistä. Taulukot löytyy jostain netin syövereistä. Itse sain juuri myyjältä vahvistuksen, että putoaa 519,11â,¬ ja auto siis tuotu maahan jo marraskuussa. Luovutus 5.1.2016, joten se määrää veron. Auto siis 140KW Quattro Avant. Sain myös romutussetelin hyödynnettyä, kun jäi päästöt juuri tasan 120g/km, kun autoon otettu S line sport - paketin 18" vanteet ne siihen hinasivat.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Jiiman

Onko porukka saanut tuon autoveroalennuksen hyödynnettyä myös mikäli on vaihtoauton antanut? Itse ymmärtänyt, että niillä välirahoilla mennään mitä on sovittu tilaus vaiheessa.. Mielelläni itsekkin sen 400e ottaisin "alennusta" :)

tpu

Eikös siinä sopparissa ole eriteltynä vaihtoautosta saatava hyvitys? Näin ollen kun vero pienenee, niin se tulee suoraan asiakkaan taskuun.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 29.12.15 - klo:16:30
Onko porukka saanut tuon autoveroalennuksen hyödynnettyä myös mikäli on vaihtoauton antanut? Itse ymmärtänyt, että niillä välirahoilla mennään mitä on sovittu tilaus vaiheessa.. Mielelläni itsekkin sen 400e ottaisin "alennusta" :)
Tottakai. Siksi uusien autojen hinnastoissa veron kohdalla sanotaan "arvioitu autovero". Lopullinen hinta muodostuu vasta rekisteröintipäivän verotuksen mukaan.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: tpu - 29.12.15 - klo:16:44
Eikös siinä sopparissa ole eriteltynä vaihtoautosta saatava hyvitys? Näin ollen kun vero pienenee, niin se tulee suoraan asiakkaan taskuun.

Avasin ton tilaussopimuksen ja siinähän lukee "arvioitu autovero", joten täytyy toi tarkistaa paperien saapuessa :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy