1.4 tsi huono kylmäkäynnistyvyys

Aloittaja jjes, 18.08.19 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

jjes

Moi.

Osaisikohan joku auttaa mikä ko. vian aiheuttaa. Autona siis Golf VI  1.4 caxa koneella.

Satunnaisina aamuina lähtenyt huonosti käyntiin, jos ei lähde ensimmäisellä vaatii yleensä noin 3-5 yritystä. Lähtee silloin siis sen verran käyntiin että startti lopettaa pyörittämisen ja moottori sammuu. Kun lopulta (3-5 yrityksen jälkeen) toimii normaalisti. Jos seissyt vähemmän kuin yön yli vikaa ei ilmene. Muutaman kerran käynyt siten että moottori on melkein lähtenyt käyntiin ja antanut silloin vikakoodin P0341 normaalisti ei kuitenkaan anna mitään vikakoodia. Koodin perusteella vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin jonka jälkeen vika oli poissa noin kuukauden. Lisäksi vaihettu G62 lämpötilatunnistimet sekä tulpat. Kokeiltu myös toisella korkeapainepumpulla josta ei myöskään apuja.

Onko tässä joku kivi vielä käännettävänä vai onko vika kuitenkin ketju/kiristin puolella?

tet

^ Mitenkäs jakoketju, onko tarkistettu ettei ole venynyt? Vikakoodi voi viitata poskellaan olevaan ajoitukseen, ja tuo kone kuuluu siihen joukkoon, jonka venyneitä jakoketjuja on vaihdeltu kestävämpiin malleihin vaihtelevalla menestyksellä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pete77

Täällä ollut myös pidemmän aikaa samaa vikaa. Mielestäni pahentuu pikkuhiljaa, nykyään myös lämpöisenä samoja oireita. Myös käynnistysääni on valtavaa pärinää hyvin usein. Tässä vuoden mittaan asioita selvitellyt ja googlaillut niin oon tullut siihen päätökseen että olisi vika tuossa nokka-akselin säätimessä. Juuri puhuin käyttöauton huollon kanssa ja meinas säätimen vaihdon hinnaksi n. 1900e. Siis ihanko oikeesti, kuulemma homma sama kuin ketjun vaihtais...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy