Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Jere#18

Kun tätä öljyä tuntuu yhdellä jos toisella palavan aika reilusti, niin tarkennuksena kysyisin oletteko maksaneet lisäpurkit aina omasta pussista?


Wilburi

Eiköhön se ole ainoa tapa. Tuskin tuota nyt saa myyjäliikkeen tai maahantuojan piikkiinkään laitetuksi?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Mielenkiintoine ketju:

Lainaa2009 B8 2.0T
Burning 1qt/ 1000 miles.

Audi says this is excessive after oil consumption test.
AoA tells dealer to tear down the engine. They find the pistons and rings were out of spec.

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2791239

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.09.10 - klo:16:05
Eiköhön se ole ainoa tapa. Tuskin tuota nyt saa myyjäliikkeen tai maahantuojan piikkiinkään laitetuksi?
Huoltosopparissa se menee VAGin laskuun ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Nudde

LainaaHuoltosopparissa se menee VAGin laskuun ;-)

Riippuu sopparista, ainakin minulla on sellainen soppari että 3 vuoden päästä voin saada rahaa takaisin, tai sitten ei, Ainakin nyt näyttää siltä että rahaa tulee takaisin, eli minä maksan omasta pussista ne öljytkin. Onko vielä vanhoja soppareita missä ei ole sitä takaisinmaksujuttua kannattaa aina silloin tällöin ottaa purkin tarviiko tai ei.

ile

Lainaus käyttäjältä: ile - 08.08.10 - klo:22:19
Ainakaan vielä <kop-kop> ei ongelmia. Takana 4700km - bensaa palanut reilu 400l, öljyä 0l ja näytti olleen täydet tolpat öljyssä muutama päivä sitten ;)

Olikin turha fiilistellä noilla kilometreillä. 10000km tuli viikonloppuna täyteen ja nyt 2/3 tolpasta jäljellä. Jännä, että vielä mitä viimeksi 6000km:n tietämillä vilkaisin mittaria, tuo oli vielä täynnä ja vasta tämän jälkeen lähtenyt tippumaan alas.

Auton luovutuksessa muuten sellaisen jutun heittivät (joka ei ihan tähän omaan kulutukseen mätsää), että aivan ylärajaan ei kannattaisi öljyä pistää. Tuntuisi kuulemma täytenä kuluttavan eniten öljyä.

Flat

LainaaJännä, että vielä mitä viimeksi 6000km:n tietämillä vilkaisin mittaria, tuo oli vielä täynnä ja vasta tämän jälkeen lähtenyt tippumaan alas.

kyllähän tuo hieman vaihtelee, ihan yhtä vilkaisua ei kannata uskoa vaan kannattaa tarkistella pari kolme kertaa pienin väliajoin.

Wilburi

Olen huomannut, että mittari tosiaan "hieman" heittelee eli välillä näyttää 4/5 (viime viikolla) ja tänään taas näytti ihan täyttä.  ???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jukikyy

Meidän 2.0 tdi Audilla ajettu nyt 25tkm ja öljyä ei ole lisätty vielä yhtään ja näytön mukaan öljy on edelleen maksimissa. Alkaa pikkuhiljaa mieleen hiipiä, että toimiikohan koko näyttö ollenkaan, kun pumppari dieseliin sai öljyä olla lisäilemässä vähän väliä.

No joulukuussa tulee 30tkm huolto eteen, joten silloin öljyt tulee sitten vaihdettua.

Wilburi

No huollossa sitten näet mikä tilanne. Yllättävän paljon näyttää tämä öljyn kulutus vaihtelevan VAG-tuotteissa. Kertookohan se huonosta laadusta?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03.11.10 - klo:10:51
Yllättävän paljon näyttää tämä öljyn kulutus vaihtelevan VAG-tuotteissa. Kertookohan se huonosta laadusta?

Öljynkulutus vaihtelee myös ajotyylin mukaan. Tuollainen 0.014ml/100m öljynkulutus ei minusta ole todellakaan huolestuttavaa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

qwe

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 03.11.10 - klo:12:42
Öljynkulutus vaihtelee myös ajotyylin mukaan. Tuollainen 0.014ml/100m öljynkulutus ei minusta ole todellakaan huolestuttavaa.
Eli 1.4litraa/10000km............
Näissä omissa Golf ottaa 1 litran/8000km joten 30000km LL välillä joutuu 3 litraa lisäämään ja Tigun tikussa pinta on laskenut n.4mm/12000km,riittänee seuraavaan vaihtoon.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

fourvalve

Nyt ajettu 10tkm huollon jälkeen  ja näytön mukaan öljytaso 4/5, kone 1.8t , saattaa päästä huoltovälin ilman lisäystä.
Edelliseen sai kaataa litran noilla kilsoilla.
BMW z4 3.0i roadster

-Velmu-

Parikymppiä nakun mittarissa ja nyt lisäsin puolilitraa öljyä kun ei näyttöön enää tullut oil level ok tekstiä ja palkki alarajassa. Tuossa iltasella kävin kurkkimassa uudelleen niin oli melkein tapissa öljyn taso ja nyt oli näytössä toi oil level ok.

sic censeo

12 tkm mittarissa 1,8 TFSI:llä. Lisäsin ensimmäisen kerran öljyä n 0,4 l.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 03.11.10 - klo:08:52
Meidän 2.0 tdi Audilla ajettu nyt 25tkm ja öljyä ei ole lisätty vielä yhtään ja näytön mukaan öljy on edelleen maksimissa. Alkaa pikkuhiljaa mieleen hiipiä, että toimiikohan koko näyttö ollenkaan, kun pumppari dieseliin sai öljyä olla lisäilemässä vähän väliä.

No joulukuussa tulee 30tkm huolto eteen, joten silloin öljyt tulee sitten vaihdettua.

Noniin nyt on Audilla ajettu 27tkm ja nyt lähti öljypalkki laskemaan eli ei näytä enää täyttä vaan hieman on palkki laskenut. Mutta uskon, että ensimmäiseen öljynvaihtoon pääsee edelleen ilman öljyn lisäystä. Mutta tämä todistaa sen, että öljynäyttö toimiin.

Hevosmies

^On kyllä erikoista tämä öljynkulutus diesel vs. bensa...mulla ekan 31 000 km aikana lisättynä kahdesti litra öljyä. Nyt melki 37 000 mittarissa (6 000 huollosta) ja öljypalkki lähes puolivälissä.

Toissapäivänä bongasin ensimmäiseni; eli valk. A4 sedan oem-peltivanteilla...olihan se kyllä...mielenkiintoisen näköinen!!!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

muusi

Tänään sitten kävi näin ("Switch off engine and check oil level"). Useampaa eri otteeseen muistutteli vaikka öljyä on ja huollosta ei ole kuukauttakaan. Ajelin vain kylmäpäisesti eteenpäin..
Onko kellekkään muulle sattunut samaa ?
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Timo T

Minulla on taas ongelmana kehotus lisätä öljyä joka ei ole poistunut
vaikka lisäsin sitä yli 0,5 litraa.
Viimeksi kun tuli öljynlisäys kehotus niin se ei poistunut heti samana päivänä,
mutta nyt luultavasti kylmien kelien ja lyhyiden ajomatkojen takia? se on valittanut jo viikon.
Tuon öljymittarin kanssa on kyllä ollut ennenkin ongelmia mutta ei näin pitkään,
auttaisikohan jos tuon saisi jonnekkin lämpiämään?

Pitää varmaa soitella huoltoon...

Hevosmies

 Nyt se tapahtui: 8500 km I huollosta (mittarissa 39000) ja öljyvalo hälytti. Lisäsin litran ja nyt on taas maksimissa...kylmät ilmatko tätä lisää, vai kuinka??
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

ile

Aika jännästi tuo öljy kului mittarin mukaan:
- 6000km: tolppa 100%
- 10000km: tolppa 60-70%
- 15000km: tolppa 0%

Ja kilometrilleen tasan 15000km kun ensimmäisen kerran naukui öljyn määrästä. Viimeinen 5000km on kyllä tullut edellisenä kahtena kuukautena, joten ehkä keli voisi osittain edes selittää kulutusta.

muusi

Kun tuolla vielä olisi se vanha öljytikku niin sais todellisen öljyn määrän selville, kun noihin antureihin ei voi luottaa.
(Toinen anturi joka antaa väärää tietoa mulla on pissapojan vesimäärän anturi. Jos auto on ollut lämpimässä jonkun aikaa ja sitten pakkasessa yön yli, niin jopas varoittaa että lisää vettä, pöljä.)
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Flat

öljytikun saa 20 taalalla, kts tuolta tuunausohjeketjusta eilinen viestini

Ktk

Noissa öljymääränäytöissä on ollu jonkin verran sekoilua: pata pyytää ölppää -> lisätään ja ajellaan mutta pyytää lisää. Pahimmillaan lutrataan liikaa. Konepellin lukossa tjsp. on tunnistin joka tsekkaa avataanko pelti -> öljynäyttö päivittyy. Jos tuo tunnistin tjsp. onkin särki niin tuo öljynlisäyspyyntö ei välttämättä kuittaannu.

0251

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 01.01.11 - klo:14:44
Noissa öljymääränäytöissä on ollu jonkin verran sekoilua: pata pyytää ölppää -> lisätään ja ajellaan mutta pyytää lisää. Pahimmillaan lutrataan liikaa. Konepellin lukossa tjsp. on tunnistin joka tsekkaa avataanko pelti -> öljynäyttö päivittyy. Jos tuo tunnistin tjsp. onkin särki niin tuo öljynlisäyspyyntö ei välttämättä kuittaannu.
Onneksi on retrotikku koneessa. vaikka ei öljyä kulutakkaan,mutta eikö ole hankalaa lisäyksessä öljyn määrää tarkastella. Kun joutuu hytissä hyppäämään tsekaamaamassa joko öljyä on riittävästi ?

rob-s

Edellisessä A5:ssa jossa bensamylly oli kanssa tuollainen elektroninen öljytason näyttö mutta nykyisessä A5:ssa (3.0TDI) perinteinen tikku..ja hyvä niin.

Noihin eletronisiin voi jälkeenpäin ostaa ja asentaa perinteisen tikun (varaosanumerokin jossakin täällä mainittu) ja kytkeä se öljyn tason näyttö poissa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 01.01.11 - klo:15:37
Onneksi on retrotikku koneessa. vaikka ei öljyä kulutakkaan,mutta eikö ole hankalaa lisäyksessä öljyn määrää tarkastella. Kun joutuu hytissä hyppäämään tsekaamaamassa joko öljyä on riittävästi ?
Jos näyttö näyttää että öljy on lopussa niin kannattaako sinne kaataa sitä litraa kerralla, jos käykin niin että öljypinta nousee sinne max. merkkiin , niin osaako se näyttää myös sen että nyt sitä öljyä on liikaa.

Itse kaataisin ensin vain puoli litraa ja ajelisin jonkin aikaa, sitten vasta lisätä jos on tarve.
Vaikka näyttö/ tikku näyttää ettei öljyä ole niin pelivaraa siellä on reilusti ennen kuin sihti hörppii tyhjää ;D

BMW z4 3.0i roadster

Newman

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 01.01.11 - klo:16:01
Jos näyttö näyttää että öljy on lopussa niin kannattaako sinne kaataa sitä litraa kerralla, jos käykin niin että öljypinta nousee sinne max. merkkiin , niin osaako se näyttää myös sen että nyt sitä öljyä on liikaa.

Itse kaataisin ensin vain puoli litraa ja ajelisin jonkin aikaa, sitten vasta lisätä jos on tarve.
Vaikka näyttö/ tikku näyttää ettei öljyä ole niin pelivaraa siellä on reilusti ennen kuin sihti hörppii tyhjää ;D

Kun hälyttää, kannattaa lisätä vain puoli litraa, katsella tilannetta ja ajella ihan rauhassa. Puoli litraa kerralla on siis minun sääntöni (kuulemma myös huollon suositus).

ile

Jep, sama juttu lisäysmäärän suhteen. Lisäilin ihan fiilispohjalla 0,5l ja joskohan lähikuukausina laittaa loput.

Timo T

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 01.01.11 - klo:14:44
Noissa öljymääränäytöissä on ollu jonkin verran sekoilua: pata pyytää ölppää -> lisätään ja ajellaan mutta pyytää lisää. Pahimmillaan lutrataan liikaa. Konepellin lukossa tjsp. on tunnistin joka tsekkaa avataanko pelti -> öljynäyttö päivittyy. Jos tuo tunnistin tjsp. onkin särki niin tuo öljynlisäyspyyntö ei välttämättä kuittaannu.

Minulla oli juuri tuo konepellin avaustunnistin rikki, eli jos konepeltiä ei ole
sen (auton) mielestä avattu niin ei sitä öljyä ole voitu lisätä.

En vaan tajunut ettei konepellin "merkkivalo" palanut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy