Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

ile

Lainaus käyttäjältä: Laars - 21.08.15 - klo:14:42
Ja jatkoa. Täytyy sanoa, että todella moitteetonta palvelua Audi Centeriltä.
Ei mitään jupinaa, katsoi huoltohistorian ja totesi, että korvaavat kaiken.

Autolla ajettu 120tkm ja 2011vm.

Avot! Näinköhän pikkuhiljaa oppisivat VV-autolla.

Muuten Laars taisit tehdä hiljattain vasta kaupat autostasi, joten oliko jo se jostain muualta kotoisin kuin Audi Centeriltä? Lähinnä jäin miettimään vaikuttiko "good-will -kertoimeen" myyjäliikeen virhevastuu vai ei.

Laars

#901
En ollut heiltä ostanut, mutta alunperin sieltä oli uutena myyty ja aina samaisessa paikassa myöskin huollettu. Itse olen toinen omistaja.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Laars - 21.08.15 - klo:14:42
Ja jatkoa. Täytyy sanoa, että todella moitteetonta palvelua Audi Centeriltä.
Ei mitään jupinaa, katsoi huoltohistorian ja totesi, että korvaavat kaiken.

Autolla ajettu 120tkm ja 2011vm.
Ihmettelen miten kallis laatuauto voi hajota ennnen kuin on edes kunolla sisäänajettu?  :o
Onko huonoa palvelua valmistajalta?  8)


Laars

Auto saatu takaisin. Männät, kiertokanget ja kolmisen sivua kaikenmoista tinkeltankelia vaihdettu sekä tulpat, jotka ilmeisesti olivat aika karstoittuneet.
kokonaiskustannus n. 6600 eur ja tehtaan vastaantulo 100%.  Sijaisautoa en saanut, kolme päivää meni.
Jos sitä vaikka tuota auto pitäisi nyt sitten hieman kauemmin kun on tuokin korjattu :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Laars - 16.09.15 - klo:15:30
Auto saatu takaisin. Männät, kiertokanget ja kolmisen sivua kaikenmoista tinkeltankelia vaihdettu sekä tulpat, jotka ilmeisesti olivat aika karstoittuneet.
kokonaiskustannus n. 6600 eur ja tehtaan vastaantulo 100%.  Sijaisautoa en saanut, kolme päivää meni.
Jos sitä vaikka tuota auto pitäisi nyt sitten hieman kauemmin kun on tuokin korjattu :)

Jos autollasi on ajettu 120 000 niin oliko tulpat vaihdettu 60 000 ja nyt oli toinen vaihto?

Laars

En tiedä milloin tulpat oli viimeeksi vaihdettu. Jos ohjelman mukaan oli menty, niin tulpat olisi vaihdettu viime huollossa joka oli tehty muistaakseni 114tkm kohdalla. Oli tehty siis ennakkoon 120tkm huolto kun oli mennyt vaihtoon. 122tkm ja risat oli nyt mittarissa eli vajaa kymppi noilla varmaan oli ajettu.

Pertsa

A4 B8 2.0TFSI:ssä on eka tulppien vaihtoi huolto-ohjelman mukaan 90tkm:ssä, eli käytännössä, siis kun longlifehuolto-ohjelma on niin jossain välillä 75-90 tkm

Jaqne

Minulla kyllä vaihdettiin tulpat 60tkm huollossa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 25.09.15 - klo:22:05
Minulla kyllä vaihdettiin tulpat 60tkm huollossa.

Sciroccossa ja Astra GTC 147 kW:ssä tulpanvaihtoväli on myös tuo 60 000 km.

mjy

No niin
Audi jäi motarin laitaan kun loppu kipinä tulpista, tulpat olivat aivan umpikarstassa. No tämä hoitui Audin palvelun kautta ja auto saatiin taas liikenteeseen.

Tuo öljynkulutus on karannut nyt käsistä ja autossa aloitettiin öljynkulutuksen mittaus. Tulos oli 1,1 l / 1000 km, joka oli sama kun oma näkemys asiasta. Samantien saatiin varattua aika koneremonttiin. Audi maksaa 100 % sekä mittauksesta että remontista. Auto oli siis vm 2011 1,8 TSFI ja ajettu nyt 79000 km. Tästä pisteet Audille.

Mutta pisteitä ei sensijaan voi antaa siitä että auto on vienyt runsaasti öljyä jo uudesta, ja tästä on valitettu ensihuollosta alkaen.
Kun kaikki tietää että kulutus vain näissä tapauksissa ajan myötä pahenee, olisi tämä ongelma voitu hoitaa tyylikkäästi jo alunperin, eikä vain vetkutella ja odottaa että kyllästyykö omistaja ja pistää auton kiertoon, jolloin kenties löytyy joku toinen maksajataho tälle remontille. Samalla olisi vältetty se negatiivinen viestitys, jota tämän asian vuoksi on tapahtunut eri ympäristöissä.

Jos voisi luottaa siihen että tämän tyyppiset asiat konsernissa hoidettaisiin kuntoon välittömästi, voisi seuraavakin auto olla Audi.
Mutta kun luottamus on mennyt, niin nyt on ajatuksellisesti helpompaa viedä rikkinäisen sijasta korjattu auto vaihdossa jonkun muun merkin pihaan.

DVR

Laitetaanpa omaakin kokemusta tähän ketjuun.
Oma auto 2,0 TFSI quattro s- tronic vm. 2010. Itse olen hankkinut auton 2012 käytettynä  Audi Centeristä. Huollot tehty  AC: llä ajallaan. Öljyä on kulunut koko ajan kiihtyvällä vauhdilla ja tämän vuoden aikana kulutus meni sille tasolle, että vein auton kulutusmittaukseen. Kilometrejä oli alla tällöin vajaat  140 tkm.
Mitattu kulutus oli aika tarkalleen 1 litra / 1000km. Huohotin juttu oli tehty jo aiemmin, niin männät ja kiertokanget  laitettiin vaihtoon.  Korjauskustannusten osalta  vastaantulo oli 100%.
Korjaus paransi tilannetta huomattavasti, mutta näkyy öljypalkki hitaasti vajenevan edelleen
Saas nähdä miten käy jatkossa  näillekin Good Will korjauksille, jos  tehdas joutuu vararikon partaalle/ säästökuurille erään toisen nimeltä mainitsemattoman ongelman takia…?

re2

^ Itselläni on vuotta vanhempi saman verran ajettu vastaava rötkäle, joka on myös samoihin aikoihin perheeseen tullut. Viime kevääseen asti auto on poltellut öljyä kohtuullisen maltillisesti (TFSI-moottoriksi). Nyt sittemmin on jano kasvanut tuntuvasti joka mittauksella ja pelkäänpä, että sama trendi vain jatkuu, jollei sille jotain tehdä.

Harmittaa vain, että vaikka tässäkin autossa on koko huoltohistoria tunnollisesti AC:llä ajallaan hoidettu, niin itse auto ei tullut minulle aikanaan Audi Centeristä ja siihen näyttää olevan nyt hyvä takertua kun vastaantuloista puhutaan. AC:n huoltoneuvoja totesi myös heti kättelyssä, että auton ikä ja kilometrit huomioiden tehdas ei tee vastaantuloa.

Tässäkin meni huohotin vaihtoon n. vuosi sitten, kun alkoi tyhjäkäynnillä seilaamaan ja ravistelemaan. Nyt pitäisi kuulemma itse viulut maksaen ottaa ECU-päivitys, joku tiivisterenkaan sekä mahd. tuon huohotinventtiilin vaihto (uudelleen), jonka jälkeen vasta aloitettaisiin öljynkulutusmittaus. En tosin tiedä mitä iloa siitäkään on ilman vastaantuloja, jos tuohon nyt ei äkisti jotain Good Will -henkistä ratkaisua löydy.

ile

Lainaus käyttäjältä: re2 - 28.10.15 - klo:15:36
^ Itselläni on vuotta vanhempi saman verran ajettu vastaava rötkäle, joka on myös samoihin aikoihin perheeseen tullut. Viime kevääseen asti auto on poltellut öljyä kohtuullisen maltillisesti (TFSI-moottoriksi). Nyt sittemmin on jano kasvanut tuntuvasti joka mittauksella ja pelkäänpä, että sama trendi vain jatkuu, jollei sille jotain tehdä.

Harmittaa vain, että vaikka tässäkin autossa on koko huoltohistoria tunnollisesti AC:llä ajallaan hoidettu, niin itse auto ei tullut minulle aikanaan Audi Centeristä ja siihen näyttää olevan nyt hyvä takertua kun vastaantuloista puhutaan. AC:n huoltoneuvoja totesi myös heti kättelyssä, että auton ikä ja kilometrit huomioiden tehdas ei tee vastaantuloa.

Ei AC voi alkaa siitä saivartelemaan mistä auto on ostettu, jos huoltohistoria on aukoton ja bonuksena vielä heillä huollettu. Itse olisin kuluttajaneuvontaan yhteydessä, koska ainakin 50% vastaantulo pitäisi irrota noilla kilsoilla. Tosin sitten ollaan sopivasti siinä hintaluokassa millä ilmeisesti mäntärempan saa muualta kuin marmorilta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: ile - 28.10.15 - klo:17:33
Ei AC voi alkaa siitä saivartelemaan mistä auto on ostettu,

Nyt menee taas yli, ei ole hilsettä, eli yli jonkun muun sitten. Ymmärsinköhän nyt ollenkaan oikein.
Kaveri kirjoittaa, että hänen autonsa on alkanut syömään liikaa öljyä ja vaatii korjauksia Audi Centeristä.
Onko Audi center tuonut tämän auton maahan, vai millä perusteella AC olisi mielestäsi velvollinen korvaamaan toisten myymien autojen vikoja?

ile

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.10.15 - klo:19:30
Nyt menee taas yli, ei ole hilsettä, eli yli jonkun muun sitten. Ymmärsinköhän nyt ollenkaan oikein.
Kaveri kirjoittaa, että hänen autonsa on alkanut syömään liikaa öljyä ja vaatii korjauksia Audi Centeristä.
Onko Audi center tuonut tämän auton maahan, vai millä perusteella AC olisi mielestäsi velvollinen korvaamaan toisten myymien autojen vikoja?

No, pointtina on saada parempi kanta öljynkulukseen ja vastaantuloon. Ei olisi ensimmäinen kerta, että ensin huoltoneuvoja kylmästi toteaa "vastaantulo 0" ja kun eri kaveri käy toisessa ACssa vääntämässä, löytyy koneelta maagisesti tehtaan päätös 70% vastaantulosta. Sama juttu esim b8-etulokarien kanssa - aika nätisti niitäkin hoidetaan vaikka myyjäliike tai maahantuoja olisi mikä.

Sitten jos/kun tulee virallisempi kanta ettei joustoa löydy niin fine, leuka rintaan ja lompakko auki - muttei tuo tsekkaus mitään maksa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: ile - 29.10.15 - klo:13:05
No, pointtina on saada parempi kanta öljynkulukseen ja vastaantuloon. Ei olisi ensimmäinen kerta, että ensin huoltoneuvoja kylmästi toteaa "vastaantulo 0" ja kun eri kaveri käy toisessa ACssa vääntämässä, löytyy koneelta maagisesti tehtaan päätös 70% vastaantulosta. Sama juttu esim b8-etulokarien kanssa - aika nätisti niitäkin hoidetaan vaikka myyjäliike tai maahantuoja olisi mikä.

Sitten jos/kun tulee virallisempi kanta ettei joustoa löydy niin fine, leuka rintaan ja lompakko auki - muttei tuo tsekkaus mitään maksa.

Mistä ostit autosi? Myyjäliikehän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta ja siinä ilmenneestä viasta, siis liian kovasta öljynkulutuksesta.

Laars

En minäkään autoa AC:lta ollut ostanut, mutta sinne lompsin öljynkulutuks ongelmieni kera ja 100% oli korvaus ilman minkäänmoista vääntöä.
Myyjäliikkeeseen en ollut missään vaiheessa yhteydessä.


skriko

Lainaus käyttäjältä: Laars - 29.10.15 - klo:14:40
En minäkään autoa AC:lta ollut ostanut, mutta sinne lompsin öljynkulutuks ongelmieni kera ja 100% oli korvaus ilman minkäänmoista vääntöä.
Myyjäliikkeeseen en ollut missään vaiheessa yhteydessä.

Oliko kyseessä vv-auton omistama Audi Center. Jos oli niin silloin reklamoivat asiasta suoraan "pomolleen".

Laars

Eiköhän tuo Airportti ole? Sen toki tiedän, että liike ei varmasti mitään vastuuta/kulua tuosta ottanut, mutta näenkin asian, että AC = maahantuoja/valmistaja.

On siis ilmeisesti Audi Center nimellä kulkevia myymälöitä, jotka eivät ole VV-auton?

re2

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.10.15 - klo:14:07
Mistä ostit autosi? Myyjäliikehän on ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta ja siinä ilmenneestä viasta, siis liian kovasta öljynkulutuksesta.

Itse ostin auton Kuopion Delta-autosta. Uutena sen on toimittanut muistaakseni AC Airport (tai joku muu AC Hki-Vantaa akselilla). Epäilen vahvasti, että Delta-autoa hirmuisesti kiinnostaa enää kantaa vastuuta kolme vuotta sitten myymästään autosta, varsinkaan tällaisessa asiassa. Liekö kuluttajasuojalainkaan puittessa heiltä moista voisi enää edellyttää?

skriko

Lainaus käyttäjältä: re2 - 01.11.15 - klo:15:36
Itse ostin auton Kuopion Delta-autosta. Uutena sen on toimittanut muistaakseni AC Airport (tai joku muu AC Hki-Vantaa akselilla). Epäilen vahvasti, että Delta-autoa hirmuisesti kiinnostaa enää kantaa vastuuta kolme vuotta sitten myymästään autosta, varsinkaan tällaisessa asiassa. Liekö kuluttajasuojalainkaan puittessa heiltä moista voisi enää edellyttää?

Kyllä se virhevastuu koskee Kuopion Delta-autoa ja kolme vuotta sitten tehtyä kauppaa.

rikuvalpas


Saudi Arabiasta uutena ostettu 11/2011 ostettu 2.0 TSI Tiguan on alkanut kuluttamaan öljyä noin litran 4-5 tuhannen kilometrin välein. Välillä tiheämminkin.

Autolla on ajettu vain noin 26 tkm, mutta vahvasti näyttää siltä, että koneremppa on vielä edessä.

Mitenhän tuo VW suhtautuu tuontiautoihin, jotka omistaja on itse uutena ulkomailta ostanut?

audion

Lainaus käyttäjältä: audion - 15.10.13 - klo:11:06
Taidan olla saanut tuurilla kohtuu-ö-kulutteisen audin. Säännöllisesti alusta alkaen on ö-kulutus ollut 1L/15000km eli purkillinen huoltovälillä. Kop kop --> puuta.

EI ollut tuuria ei. Nyt se pata alkoi 68000km jälkeen polttamaan öljyä 1L/4500km ja vauhti sen kun kiihtyy. Tähän mennessä tuo 1L/15000 on riittänyt. Mitä lupasi AC: no ajeleppa poika niin kauan, että se syö 1L/2000km niin palataan asiaan, mitataan sitten kulutus. Mitä h...vettiä, että minun pitäisi nyt juottaa koneelle öljyä kunnes tuo ehto täyttyy. Jokseenkin käsittämätön homma, eikö tämä nyt jo viittaa johonkin ongelmaan koneessa ilman öljyn kanssa läträämistäkin. Taidan tässä yrittää jotain vastatoimia.

rami

Mikähän lienee tilanne nuissa uusissa / uudemmissa A4 2.0 TFSI koneissa tuon öljynkulutuksen suhteen?
Uudessa A4:ssä on tuo 2.0 TFSI kone hinnoiteltu aika lähelle tuta 1.4TFSI moottoria.
Kahden litran mylly tuntuisi houkuttavalta,mutta jos öljyä menee entiseen malliin jää se kumminkin taatusti hankkimatta.
Onkohan moottoreissa tapahtunut muutoksia kyseisen ongelmien takia?
Kyllä normaalikulutus pitääisi olla jotain 2-3ltr/30 000 km.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: audion - 16.11.15 - klo:16:55
EI ollut tuuria ei. Nyt se pata alkoi 68000km jälkeen polttamaan öljyä 1L/4500km ja vauhti sen kun kiihtyy. Tähän mennessä tuo 1L/15000 on riittänyt. Mitä lupasi AC: no ajeleppa poika niin kauan, että se syö 1L/2000km niin palataan asiaan, mitataan sitten kulutus. Mitä h...vettiä, että minun pitäisi nyt juottaa koneelle öljyä kunnes tuo ehto täyttyy. Jokseenkin käsittämätön homma, eikö tämä nyt jo viittaa johonkin ongelmaan koneessa ilman öljyn kanssa läträämistäkin. Taidan tässä yrittää jotain vastatoimia.
Kuulostaa ihan normicaselta. Noin se on noissa tupannut olemaan, eli se kulutus alkaa lisääntymään jossain vaiheessa reippaasti. Ja ellei se 0,5 litraa/1000km täyty niin ei asialle ei mitään tehdä sitä ennen.
Itse hankkiutuisin autosta eroon niin kauan kun öljynkulutus on vielä sallituissa rajoissa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.11.15 - klo:08:37
Mikähän lienee tilanne nuissa uusissa / uudemmissa A4 2.0 TFSI koneissa tuon öljynkulutuksen suhteen?
Uudessa A4:ssä on tuo 2.0 TFSI kone hinnoiteltu aika lähelle tuta 1.4TFSI moottoria.
Kahden litran mylly tuntuisi houkuttavalta,mutta jos öljyä menee entiseen malliin jää se kumminkin taatusti hankkimatta.
Onkohan moottoreissa tapahtunut muutoksia kyseisen ongelmien takia?
Kyllä normaalikulutus pitääisi olla jotain 2-3ltr/30 000 km.
Niinkuin tässäkin ketjussa on useaan otteeseen todettu, öljynkulutusongelmista päästiin eroon 2.0TFSI koneilla B8:n faceliftin yhteydessä 2013. Vaikea uskoa että olisivat taas saaneet sen takaisin B9 malliin.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: rikuvalpas - 16.11.15 - klo:10:43
Saudi Arabiasta uutena ostettu 11/2011 ostettu 2.0 TSI Tiguan on alkanut kuluttamaan öljyä noin litran 4-5 tuhannen kilometrin välein. Välillä tiheämminkin.

Autolla on ajettu vain noin 26 tkm, mutta vahvasti näyttää siltä, että koneremppa on vielä edessä.

Mitenhän tuo VW suhtautuu tuontiautoihin, jotka omistaja on itse uutena ulkomailta ostanut?

Mielenkiintoinen tapaus. Itse autoillessani Saudi Arabiassa sieltä ostetuilla autoilla oli niissä paksut öljyt (SAE 40 tai 50 ja jopa 60, yksiasteisena). Sikäläistä ajoa ei hiekkapölyn ja ulkolämpötilojen (30...40 celsiusta) vuoksi moottorit nähnyt korkeita km-lukuja. Lentavä lause oli: Cadillac on hyvä auto - kestää jopa yli 40 tkm. Japanilaiset olivat kestävimpiä (Toyota).

Omat automme ostimme aina Euroopasta ja kauppa tehtiin suomalaisen myyjän kanssa, mistä ne kuljetettiin Saudi Arabiaan. Niillä ajettiin sen varran, että ne saatiin tuoda Suomeen verovapaan.

DVR

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.11.15 - klo:10:30
Kuulostaa ihan normicaselta. Noin se on noissa tupannut olemaan, eli se kulutus alkaa lisääntymään jossain vaiheessa reippaasti. Ja ellei se 0,5 litraa/1000km täyty niin ei asialle ei mitään tehdä sitä ennen.
Itse hankkiutuisin autosta eroon niin kauan kun öljynkulutus on vielä sallituissa rajoissa.

Auton myyntiä hankaloittaa se, että öljynkulutusongelma on laajasti tiedossa.
Itse tarjosin keväällä autoa vaihdossa ja eipä tuo oikein järkihinnalla olisi mennyt. Pahimmillaan vaihtoon tarjotessa autokauppiaan vastaus oli, että jos öljynkulutusremppaa ei ole tehty niin he eivät autoa ota vaihdossa. En ole vielä testannut, onko remontin tekeminen vaikuttanut mitään asiaan.

K70

Ja mikä ikävintä, autoliikkeet on alkaneet hylkiä vanhojakin malleja. Kaveri tarjotteli vaihdossa C6 korista A6 2.0T:a, niin ei kelvannut osaan liikkeistä ollenkaan :(

Laars

Missä päin Suomea olette autoa vaihtoon tarjonneet, jos ei ole kelvannut tai on kyseenalaistettu? No, riippuu varmaan osaksi myös siitä mihin on vaihtamassa.
Mitä tässä itse vaihtotarjouksia pyytelin, niin joka paikkaan se olisi kelvannut (PK-seutu, Kotka, Vihti) eikä missään mainittu tai kysytty öljyn kulutuksesta. Öljyn kulutus remppa oli kyllä tehty ja siitä mainitsinkin, eikä se ketään tuntunut hetkauttavan. Tarjoukset olivat todella linjassa, joskin maltillisesti alakanttiin, eli sieltä samasta palvelusta kaikki sen hinnan vetivät.

Lopuksi hyvitys, jolla kaupat tehtiin, oli varsin kohtuullinen (auto on siellä nyt myynnissä 1t eur kalliimmalla). Ehkäpä se öljyn kulutuksen korjaaminen on myyntivaltti, eivät sitä kyllä tämän ilmoituksessa mainitse. Itse olen sillä kannalla, että perus-ostajan tuo isommasta rempasta kertominen vaan karkoittaa. Sama kuin sanoisi ilmoituksessa, että "kone vaihdettu" sehän on kuin punainen vaate. Kauhea pommi!  ::)

Eipä tuo Audi kerennyt muuten itsellä turhaan kauaa pölyttyä  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy