Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

SNG

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.05.15 - klo:00:30
yle.fi/uutiset/vw-konsernin_maahantuoja_moottoriongelmista_olemme_avoimesti_tiedottaneet_asiakkaitamme/8022762

"Olemme avoimesti tiedottaneet asiakkaitamme". LOLLOLLOL

"Kuluttajavirastolta ei ole tullut moitteita". Mitä tarkoittaneekin???

Myöntävät sentään jo että kompensaatio "on voinut" vaihdella eri aikoina (ja täten eri asiakkaille). Tuonkin sysäävät jälleenmyyjien niskoille vaikka ovat itse hyväksyneet taatusti jokaisen vastaantulon tai siitä kieltäytymisen!

Saas nährä. Tuolla(kaan) kohu(t) eivät taatusti laannu. Jään mielenkiinnolla odottamaan virallisia ulostuloja ja takaisinkutsuja ongelmamooottoreille.

PS. Hauska ettei Helkama Autoa mainita Skodaa tuovana maahantuojana, vaan puhutaan "toisesta maahantuojasta"
PS. Joo onhan 1/3 tosiaan vähemmän kuin puolet. 1/3 vikaantuminen tarkoittaa LAATUKATASTROFIA

teemur

Onkohan tämä protesti A5 asia nytkähtänyt liikkeelle, auto kun oli siirtynyt toiselle puolelle katua  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.05.15 - klo:05:25
"Olemme avoimesti tiedottaneet asiakkaitamme". LOLLOLLOL...

Jep, lainaus tuolta sivulta:

LainaaAudin-, Seatin- ja Volkswagenin maahantuoja VV-Auto Group kiistää, että se olisi kieltäytynyt antamasta tietoa TSI-moottoreiden ongelmista. Maahantuoja kertoo tiedottavansa avoimesti niistä asioista, joista se tiedottaa

sambolo

Onneks tää uutisten Audi on vain yksittäistapaus ::) Kuinka kauan vag kehtaa vedota yksittäistapauksiin kaikissa tyyppivioissa..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Leader dog

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 28.05.15 - klo:10:57
Onneks tää uutisten Audi on vain yksittäistapaus ::) Kuinka kauan vag kehtaa vedota yksittäistapauksiin kaikissa tyyppivioissa..

Ihan normaalia Audeissa, mitenköhän noi pääsee katsastuksesta läpi, noi "Oilon juniorilla" varustetut preemiumi autot;

   http://www.dailymail.co.uk/news/article-3052043/That-s-one-way-make-point-Unhappy-motorist-plasters-35-000-Audi-A5-slogans-parks-outside-dealership-drinks-litre-oil-time-fills-up.html

japa

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan

Heh heh. Olen nähnyt huoltoasemalla kun kaveri laittoi 10 000km ajettuun rs diesel octaviaan siis tämä uusin malli litran kerralla öljyä lisäyksenä ja sanoi että on jo toinen kerta kun pitää lisätä. Kyllä vag.llä on paljon murheita joka osaalueilla. Luultavasti omani vaihtuu seuraavan kerran toiseen merkkiin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 28.05.15 - klo:10:57
Onneks tää uutisten Audi on vain yksittäistapaus ::) Kuinka kauan vag kehtaa vedota yksittäistapauksiin kaikissa tyyppivioissa..

Juu, Suomessa nuo jostain syystä on yksittäistapauksia, tänne on vaan sattuneet paremmat yksilöt kuin muualle :)
Esim. USA:ssa ei ihan näin ole... ::)

126,000 Audi cars affected in USA - reports the Daily Mail April 2015

Last year, following a class-action lawsuit in the US, Audi agreed to settle with motorists who complained their cars were consuming too much oil.
The manufacturer settled to fix 2009-2010 Audi A4s and Audi A5s and 2011 Audi A4, Audi A5, and Audi Q5 with the engine code CAEB. The issue affects up to 126,000 cars.
Under the settlement, Audi owners are entitled to repairs to the crankshaft of their cars.
Audi will also reimburse the cost of any repairs carried out by owners of some of the vehicles.


http://audi-oil.blogspot.co.uk/

Ne, jotka on korjauksesta jo ehtineet jotain maksaa, hyvitetään kustannukset takaisin. Noin jenkkilässä ...

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.06.15 - klo:11:35
Heh heh. Olen nähnyt huoltoasemalla kun kaveri laittoi 10 000km ajettuun rs diesel octaviaan siis tämä uusin malli litran kerralla öljyä lisäyksenä ja sanoi että on jo toinen kerta kun pitää lisätä...
Eihän tuossa liene mitään ihmeellistä. Kun kone pyytää lisää öljyä niin silloin voi litran lisätä niin on taas ylärajalla öljyn määrä. Se tietenkin kuinka usein tuo litra pitää lisätä on eri asia. Jos esim. kymppitonnin välein pyytää niin eihän tuossa silloin mitään ongelmaa ole. Ihan kohtuullisena pitäisi tuommopista kulutusta (jos ei se tuosta kovin paljoa lisäänny).

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 29.05.15 - klo:19:09
Ihan normaalia Audeissa, mitenköhän noi pääsee katsastuksesta läpi, noi "Oilon juniorilla" varustetut preemiumi autot;

   http://www.dailymail.co.uk/news/article-3052043/That-s-one-way-make-point-Unhappy-motorist-plasters-35-000-Audi-A5-slogans-parks-outside-dealership-drinks-litre-oil-time-fills-up.html
Ei litrankaan kulutus tonnille näy vielä päästöissä mitenkään. Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa päästöarvot oli ihan normaalit vaikka öljyä kului litra tonnille.

Leader dog

No sehän on Warren jälkeläisiä, eli öljy palaa täälläkin; 
http://www.warreteam.com/forum/

Ja Youtubesta soudit;
   https://www.youtube.com/watch?v=y2jEgSU4h8c

Ps. kastuuko Audin pakarinpää kuten Wartburgissa?.

japa

#849


No enkös minä kirjoittanut tuossa aiemmin että jo toisen kerran litran on lisännyt 10 00km aikana. Ja se on liikaa sanokaa mitä sanotte
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.06.15 - klo:23:59

No enkös minä kirjoittanut tuossa aiemmin että jo toisen kerran litran on lisännyt 10 00km aikana. Ja se on liikaa sanokaa mitä sanotte
Eli 0,2L/1000km. Tuohan on ihan normikulutus, terveen koneen merkki. RVS:n sivuilta lainattu:

"Tietty öljynkulutus on luonnollista ja väistämätöntä. Kun öljyrenkaat kaapivat öljyn pois sylinterien seinämiltä, jää osa öljystä pakostakin pinnan epätasaisuuksiin. Tämä öljy palaa pois työtahdin aikana.

Eri automalleilla on erilainen "normaali" öljynkulutus. Yleisesti voi sanoa, ettei nykyaikaisen oikein toimivan bensiinimoottorin pitäisi kuluttaa enempää kuin 0,2"0,4% kuluneesta polttoainemäärästä. Dieselmoottoreissa tämän arvon ei pitäisi olla suurempi kuin 0,8%. Kun moottori on kuluttanut 100 litraa polttoainetta, pitäisi bensiinimoottorissa olla kulunut noin 0,2"0,4 litraa öljyä ja dieselmoottorissa vastaavasti alle 0,8 litraa."

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.06.15 - klo:19:59
Ei litrankaan kulutus tonnille näy vielä päästöissä mitenkään. Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa päästöarvot oli ihan normaalit vaikka öljyä kului litra tonnille.
,,itimuorin 1.8vvt-i Avensis syö  pikkasen vajaan litran öljyä tonnille. Näin on tehnyt viimeisen reilu 100tkm ajan ja päästöistä mennyt aina heittämällä läpi.

ile

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 03.06.15 - klo:00:17
Eri automalleilla on erilainen "normaali" öljynkulutus. Yleisesti voi sanoa, ettei nykyaikaisen oikein toimivan bensiinimoottorin pitäisi kuluttaa enempää kuin 0,2"0,4% kuluneesta polttoainemäärästä. Dieselmoottoreissa tämän arvon ei pitäisi olla suurempi kuin 0,8%. Kun moottori on kuluttanut 100 litraa polttoainetta, pitäisi bensiinimoottorissa olla kulunut noin 0,2"0,4 litraa öljyä ja dieselmoottorissa vastaavasti alle 0,8 litraa."

Eli tuolta pohjalta normaalisti diesel kuluttaa enemmän öljyä kuin bensa.

Konsernilla taas on toisinpäin, itsellä jokainen bensa (mukaan lukien epidemiaan osuva A4 -10 2.0TFSIQ) on kuluttanut moninkertaisesti enemmän. Nyt esim juuri viikonloppuna jouduin ensimmäistä kertaa lisäämään öljyä CAGA-koneeseen (2.0TDI -12, edellinen -10 CAHA meni ilman lisäyksiä) ja samalla auto huutelee, että seuraavaa huoltoa kaipaisi 1200km päästä.

1l/10000km -kulutusta en kyllä pitäisi pahana.

japa

Mulla on 20v vanha suzuki kakstahti perämoottori ja sekin toimii suurinpiirtein samalla seossuhteella kun volkkarit. Ei hirveesti kehitystä  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Leader dog

Mulla vie motukkakellkka kas tohon malliin ölppää, ja käry sen mukaista. :P

Gulf

Suomessa taas asiat hyvin vag:n omistajilla, ei muuta kuin vaihtokaupoille äkkiä? Turun audi a5 "öljypolttimon" omistajan tarina sai onnellisen lopun, kun paikallinen audi-center oli ottanut auton vaihdossa? Vaihtoiko kaveri vag-tuotteen vai jonkun muun, sitä ei tarina kerro, ainoastaan ilmoitti, että asia on loppuun käsitelty hänen kohdaltaan?

Antti

Facessa kirjoitteli että hän ei voi enää tätä juttua viedä eteenpäin koska hänellä ei ole omistuksessa VAG-tuotteita. Johan siellä kovasti huudellaan että nyt on ostettu kaveri hiljaiseksi.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Pertsa

^Huomasin saman. Ihme itkemistä siellä kommenteissa takinkäännöstä ja että "homma jäi kesken, mikset auttanut minua ja kaikkia muita joilla tämä  ongelma on" ja itketään hiljaiseksi ostamisesta.
Kaveri sai mitä halusi ja ratkaisun asialleen.
Ja mikä parasta, asia tuli vähän laajempaankin tietoisuuteen.
Itkijät voisivat tehdä saman eikä vain tyytyä valittamaan internetissä.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Antti - 03.06.15 - klo:11:41
Facessa kirjoitteli että hän ei voi enää tätä juttua viedä eteenpäin koska hänellä ei ole omistuksessa VAG-tuotteita. Johan siellä kovasti huudellaan että nyt on ostettu kaveri hiljaiseksi.

Sieltä itsekin seuraillut jutun etenemistä ja vähän lässähti ryhmäkanne mitä oli ajamassa sekä ottamaan tehtaan sille kuuluva vastuu, mutta näinhän se taitaa olla, että jokainen ajaa vain omaa etuaan? Olisi mielenkiintoista tietää, mihin autoon vaihtoi audin, toivottavasti ei kuitenkaan audiin?

välkky

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 03.06.15 - klo:00:17
Eri automalleilla on erilainen "normaali" öljynkulutus.

Esim. mun edellinen auto 330d Bemari ei vienyt yhtään öljyä reilun 25 tkm huoltovälillä.  :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Gulf

A5 öljypoltin-sivut poistettu eli asia siltä osin loppuun käsitelty, ainakin tämän Salosen osalta?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 03.06.15 - klo:11:53
Sieltä itsekin seuraillut jutun etenemistä ja vähän lässähti ryhmäkanne mitä oli ajamassa sekä ottamaan tehtaan sille kuuluva vastuu, mutta näinhän se taitaa olla, että jokainen ajaa vain omaa etuaan? Olisi mielenkiintoista tietää, mihin autoon vaihtoi audin, toivottavasti ei kuitenkaan audiin?

Ei kai audon dieseleissä ole ongelmia? Bensoillahan ei kukaan täysjärkinen aja  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 03.06.15 - klo:16:22
A5 öljypoltin-sivut poistettu eli asia siltä osin loppuun käsitelty, ainakin tämän Salosen osalta?
Kyllähän tuo vielä näkyy tuolla olevan:
https://www.facebook.com/oljynkulutus

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.06.15 - klo:17:35
Kyllähän tuo vielä näkyy tuolla olevan:
https://www.facebook.com/oljynkulutus

Ei näkynyt, kun pari tuntia sitten kokeilin, mutta taas näkyy toimivan?

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.06.15 - klo:17:35
Kyllähän tuo vielä näkyy tuolla olevan:
https://www.facebook.com/oljynkulutus

Ei muuten näy enää, ainakaan minulla? Onko ryhmäkanteen tekijä vaiennettu toistamiseen? Eikö kanteen vieminen pitänyt jatkua, vaikka pääsi sopimukseen Turun audi-centerin kanssa vaihdokista vai kääntyikö takki liikkeen toimesta, eivätkä tehneetkään kauppaa?

Freeze

http://www.hs.fi/autot/a1305960478284

LainaaAudi-kuljettajan ristiretki VV-Auto Groupia vastaan päättyi: ”Ehdottomasti tuotti tulosta”

Viime viikolla HS uutisoi Audi-omistaja Tero Salosen ristiretkestä VV-Auto Group Oy:tä vastaan.

Salonen oli ajanut mäntäviallisen autonsa autoliikkeen eteen mielenosoitukseksi. Auton kyljessä oli tarra, jossa kerrottiin, mistä kiikastaa: Salosen mukaan öljyä kului hälyttäviä määriä, vaikka autoa oli huollettu asianmukaisesti.

Salosen mukaan maahantuoja ei silti suostunut korvaamaan mitään, eikä kukaan halunnut ottaa autoa vastaan vaihdossa vian takia, ainakaan asianmukaiseen hintaan.

Nyt ristiretki on ohi, Salonen kertoo. Mitä jäi käteen?

”Ehdottomasti tuotti tulosta”, Salonen sanoo.

Nyt Salosella on uusi vaihtoauto. Hän vei viallisen Audinsa liikkeeseen, joka otti auton vastaan.

Tämä tapahtui sen jälkeen, kun VV-Auto Groupin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen oli kertonut Ylelle, että liike ottaa mielellään autot vastaan.

”Noudatin käskyä ja mentiin Turun VV-Autoon. Kerroin, että tällainen auto ja että moottorissa on vähän vikaa. Sieltä tuli asiallinen tarjous, joka tyydytti meitä”, Salonen sanoo.

HS pyysi VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalaista kommentoimaan jupakkaa.

”Tilanne on se, että meidän pitäisi saada Terolta lupa yksityiskohtaiseen kommentointiin, mutta hän ei ole sitä antanut. Emme voi yksityiskohtaisesti asiaa kommentoida”, Karjalainen sanoo.

Ei auta, vaikka Salonen sanoi HS:lle, että saatte kommentoida?

”Ei, lupa pitäisi saada häneltä suoraan. Sitten voimme kertoa yksityiskohtia. Mutta olemme päässeet hyvässä yhteistyössä molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun tässä asiassa”, Karjalainen sanoo.

Salosella ja VV-Auto Group Oy:llä on edelleen erimielisyyksiä viallisen Audin ostopaikan ja huoltojen suhteen " niiden seikkojen, jonka takia korvaus huoltojen osalta evättiin Saloselta.

Enää korjauspyynnön epäämisellä ei ole Saloselle kuitenkaan merkitystä. Uusi auto on alla ja homma on käsitelty hänen osaltaan tyydyttävästi.

Salonen uskoo, että hänen ulostulollaan oli vaikutusta siihen, että asiat sujuivat lopulta verrattain hyvin.

Hän kertoo myös, että monet muut saivat hyötyä jupakasta.

”Kymmenet ovat kiittäneet minua. He ovat saaneet korjauksen edullisemmin tai veloituksetta.”

Salosen mukaan suurta hyötyä ihmisille oli siitä, että he ylipäänsä ymmärsivät, että asiasta on mahdollista reklamoida.

”Jos tämä vika on tullut vaikka kahden vuoden takuun jälkeen, suurin osa on ajatellut, että sille ei voi tehdä mitään. Lykkäävät vaan lisää öljyä. He eivät ymmärtäneet aiemmin, että tämän vian tiimoilta on mahdollisuus ottaa yhteyttä maahantuojaan ja käydä korjauttamassa auto”, Salonen sanoo.

Nyt Salosella on uusi auto alla ja vanhastakin hän sai tyydyttävän hinnan. Paljon julkisuutta tapauksen tiimoilta saaneen Öljynkulutus-Facebooksivuston hän on poistanut.

Millainen olo on jupakan jälkeen?

”Olen tosi väsynyt. Olen valvonut tämän asian takia puolentoista viikon aikana paljon. Mutta tunnen, että olen onnistunut. Tiedän sen. Facebook-sivun poistossa ei ole kysymys siitä, että VV-Auto olisi siihen jotenkin puuttunut. Mitään tällaisia sopimuksia ei ole tehty. En vain jaksanut enää valvoa sivustoa. Kun poistin sen, olin todella helpottunut.”

Jotain jäi kuitenkin hampaankoloon.

”Tavoitteena oli tehdä ryhmäkanne, mutta en ollut ottanut asiasta kunnolla selvää ennakkoon. En tiennyt, että ryhmäkanne ei tulisi käytännössä onnistumaan. Olen joutunut sanomaan ihmisille, että lupasin jotain, mikä ei sitten olekaan onnistunut. Sen asian puolesta tämä kaikki työ oli periaatteessa hukkaan heitettyä.”

Mutta mihin autoon hän vaihtoi Audinsa?

”Sanotaan näin, että kyseessä ei ole VV-Groupin auto.”

Kia Niro EV 2022

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 07.06.15 - klo:17:42
Ei muuten näy enää, ainakaan minulla? Onko ryhmäkanteen tekijä vaiennettu toistamiseen? Eikö kanteen vieminen pitänyt jatkua, vaikka pääsi sopimukseen Turun audi-centerin kanssa vaihdokista vai kääntyikö takki liikkeen toimesta, eivätkä tehneetkään kauppaa?
Suomessa yksityishenkilö(t) ei(vät) voi nostaa ryhmäkannetta :-( vain Kuluttaja-asiamies, ja nämä ovat sen verran 'vähäisiä' juttuja, että tuskinpa innostuu. Vielä ensimmäistäkään kannetta tässä maassa ei ole nostettu, eli käytännässä kuollut laki.

Ainut toivo on, että riittävän moni saa kuvan lehteen ja melua aikaiseksi, jotta uudemmilla epäonnekkailla on hieman helpompaa. Itsensä jo kipeäksi maksaneilla lienee ei kovin suurta mahdollisuutta saada rahojaan takaisin. 5-10k, edestä kun ei kannata lähteä käräjöimään, riski hävitä 20-30,k (vastapuolen oikeudenkäyntikulut) on liian suuri.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

japa

Kaskoon kuuluu oikeusturvavakuutus
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Gulf

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 07.06.15 - klo:18:47
Suomessa yksityishenkilö(t) ei(vät) voi nostaa ryhmäkannetta :-( vain Kuluttaja-asiamies, ja nämä ovat sen verran 'vähäisiä' juttuja, että tuskinpa innostuu. Vielä ensimmäistäkään kannetta tässä maassa ei ole nostettu, eli käytännässä kuollut laki.

Tuota ryhmäkannetta ei Salonenkaan tiennyt, ainakaan tuon Hesari jutun mukaan, mutta en näitä ongelmia kovin vähäisinä pidä yksittäisen kuluttajan kannalta, koska toisilla saattaa olla viimeiset eurot siinä autossa ja tarvitsee sitä päivittäisiin työmatkoihin?

Eli jokainen yrittää jatkossa rimpuilla siellä marmorilla kykyjensä mukaan ja kieltäytyä maksamasta tehtaalle kuuluvaa laskua?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy