Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Koksu12

Hihnalla tuo ymmärtääkseni on. Ja pitkittäin.

sambolo

#781
Lainaus käyttäjältä: Koksu12 - 22.12.14 - klo:13:27
Moi,

Saisiko aiheesta tiivistelmän. Itsellä Seat vm.2010 jossa tuo 2.0 TSI moottori. Kuulunko suureen riskiryhmään päästä tekemään kalliin koneremontin?
Autossa kilsoja noin 90tkm ja öljynkulutus tällä hetkellä noin 2,5-3dl/1000km. Moottorikoodi muistaakseni BWE tai BWA.
ketjukone pitäisi olla ja moottorikoodi CCZB.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Koksu12 - 22.12.14 - klo:14:51
Hihnalla tuo ymmärtääkseni on. Ja pitkittäin.

Poikittain pitäisi leonissa olla kone. 2009 tuli facelift jossa tsi kone ketjulla, vanhemmat tfsi ja hihnalla.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Koksu12

Auto on siis Exeo, ei Leon. Eli mitähän Audia tuo nyt vastasi. 200hv kone ei 211hv.

sambolo

Aajoo, jotenkin unohdin koko exeon olemassa olon  ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Koksu12 - 22.12.14 - klo:20:55
Auto on siis Exeo, ei Leon. Eli mitähän Audia tuo nyt vastasi. 200hv kone ei 211hv.

Jos se on hihnalla ja moottorikoodi 3-kirjainta, niin on vanhempia tfsi mootoreita. Jos ketjulla ja moottorikoodi 4-kirjainta niin on ensimmäisiä uudemman mallin ketjukoneita, mistä tässä ketjussa on kirjoiteltu. Näissä uudemmissa kulutus kasvanut kilometrien myötä ja remontti on männät ja kiertokanget. Tuo teho ei välttämättä kerro mitään, ymmärtääkseni facelift RS octaviassa on 200hp ja uudempi ketjukone.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Koksu12

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 23.12.14 - klo:12:03
Jos se on hihnalla ja moottorikoodi 3-kirjainta, niin on vanhempia tfsi mootoreita. Jos ketjulla ja moottorikoodi 4-kirjainta niin on ensimmäisiä uudemman mallin ketjukoneita, mistä tässä ketjussa on kirjoiteltu. Näissä uudemmissa kulutus kasvanut kilometrien myötä ja remontti on männät ja kiertokanget. Tuo teho ei välttämättä kerro mitään, ymmärtääkseni facelift RS octaviassa on 200hp ja uudempi ketjukone.

Tosiaan, hihnalla tuo jakopää on ja moottorikoodi joko BWE tai BWA.
Eikö tätä siis koske tuo mäntä/kierokankiremontti?

sambolo

En tiedä koskeeko remontti mutta kaikki ne syö ölppää  ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Latexi

Kyllä se öljyongelma on ollut yleisesti tiedossa. Ainakin hakiessani -02 uuden auton antoi Laakkoselta autokauppias mukaani öljypullon, "jos sitä mahdollisesti tarvitaan". Kysäisin mahdollisesta öljyn kulutuksesta, hän vain kertoi, että "jotkut yksilöt ovat kuluttaneet öljyä turhankin paljon". Toistaiseksi ei ole tarvinnut lisätä. Se on varmaan rikki jostain päin..? 
Latexi

Koksu12

Joo, öljyn kulutus on ollut tiedossa ja ihan ok, ajattelinkin että tarvitseeko alkaa kerätä rahastoa tonnien remonttiin vai selviääkö tämän "vanhan" koneen kanssa vain öölin lisäämisellä hamaan loppuun saakka.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Koksu12 - 23.12.14 - klo:19:13
Joo, öljyn kulutus on ollut tiedossa ja ihan ok, ajattelinkin että tarvitseeko alkaa kerätä rahastoa tonnien remonttiin vai selviääkö tämän "vanhan" koneen kanssa vain öölin lisäämisellä hamaan loppuun saakka.


Audi clubin puolella löysin tuollaisen keskustelun...vanhempiin ilmeisesti riittää öljyrenkaiden vaihto.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=141193
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Arte

Tässä vielä huvikseen pastettuna omat vm. -10 CDNC -koneen syöntilukemat:

Ostettuna oli mittarissa 9000km ja:
-eka litra 23300km --> 14300km
-toka litra 29700km --> 6400km
-kolmas litra 36300km --> 6600km
-neljäs litra 40200km --> 3900km
-Myin pois kun kilsat kasvoi ja diesel tuli paremmaksi vaihtoehdoksi. Välissä tehtiin siis myös huohotin remontti. Näkyykö se remontti kulutuksessa? jepjep. :D

Raja Diudilla siis se 0.5L / 1000km et tehdään männänrengas remontti. Siinä kyllä vaihtuu muutakin kuin pelkät renkaat. Mut toi on se final solution. Ja se auttaa.
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: Arte - 27.12.14 - klo:19:53

Raja Diudilla siis se 0.5L / 1000km et tehdään männänrengas remontti.

Minähän saisin sitten lisätä Sciroccoon 14,5 litraa vaihdonvälillä. ;D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.14 - klo:14:57
Minähän saisin sitten lisätä Sciroccoon 14,5 litraa vaihdonvälillä. ;D

Pidä nyt kuitenkin proppu auki niin ei valu yli  ;D

ile

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 23.12.14 - klo:14:35
Kyllä se öljyongelma on ollut yleisesti tiedossa. Ainakin hakiessani -02 uuden auton antoi Laakkoselta autokauppias mukaani öljypullon, "jos sitä mahdollisesti tarvitaan". Kysäisin mahdollisesta öljyn kulutuksesta, hän vain kertoi, että "jotkut yksilöt ovat kuluttaneet öljyä turhankin paljon". Toistaiseksi ei ole tarvinnut lisätä. Se on varmaan rikki jostain päin..?

Kun LL-ohjelmat tuli, taisi tulla vakioksi heittää yksi öljypurkki mukaan uuden auton kylkeen sekä kysyä huollossa otetaanko lisälitra mukaan. Tuossa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä ja kestäisin esim 1l/10000km -kulutuksen ongelmitta. Kohtalaisen älytöntä on jos öljynkulutus on 1l/2000km ja VV-Auto voi vastailee "että ihan toleransseissa mennään". Pahimmillaan sitten joitain vuosia myöhemmin saa tehdä mäntäremppaa omaan piikkiin.

Nyt kahden älyttömän tylsän pitkittäiskoneellisen 2.0TDI:n pohjalta öljynkulutus on hieman yli 1l per 30000km (vajaa 100tkm ajettu CAGA ja 130tkm ajettu CAHA).


lemmentalja

Ei se LL huolto-ohjelma liity tuohon öljynkulutykseen mitenkään, vaan huono suunnittelu ja surkea laatu. Nämä vehkeet polttaa sen öljyn savuna ilmaan oli sen luokitus mikä hyvänsä.  ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Pertsa

Kanadalaiset kerää listaa öljypolttimista ...
http://www.a4b8oil.ca/

Uppe

Tässä vielä oman autoni öljynlisäykset, 2.0 TDi-kone:

0-30tkm 0 litraa
30-60tkm 0 litraa.

Oikein aloin miettimään niin yksikään Vag-autoni ei ole tainnut tarvita öljynlisäystä, tosin bensakoneet ovat olleet vanhoja kunnon 1.8t -moottorisia ja kaksi 2.0 Tdi -koneisia.

Andybandy

Vm. 2010, 1.8 tfsi ja 100 000 mittarissa. Eka litran lisäys kun 3000 kilsaa olin ajellut. Ajattelin, että kait se on ihan ok, koska 90 000 kilometrissä on öljyt vaihdettu. Nyt on sitten 2000 kilometriä tullut lisäyksen jälkeen ajeltua ja taitaa yksi tai kaksi palkkia olla öljymittarissa jäljellä.

Johtopäätös; litran lisäys kun ajoa on tullut se 2500-3000 kilometriä. Eijjumalauta.

Andybandy

Löysin netistä paikan, mistä näkee huoltohistorian. Remppaa tehty kun autolla ajettu 20tkm. Mulle auto tuli kun ajettu 86tkm.

Työrivi: Gfs/ohjattu toiminto, määrä: 1
Työrivi: Kuluttaa öljyä, lisättävä noin 1100 km välein, määrä: 1
Varaosa: Longl. 3 audi 1l vw50400/5070, määrä: 4,59999990463257
Varaosa: Ruuvi, määrä: 6
Varaosa: Tiiv.liima, määrä: 0,5
Varaosa: Kansi.tiiv, määrä: 1
Työrivi: Kiertokanget uusittuna, määrä: 1
Varaosa: Pultti m10x1x22,30 xzn-kanta, määrä: 8
Varaosa: Pultti m8x20 12-kulma.kanta, määrä: 12
Varaosa: Ruuvi, määrä: 21
Työrivi: Männät irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Mäntä, määrä: 4
Varaosa: Tiiviste, määrä: 1
Varaosa: Öljynsuod, määrä: 1
Työrivi: 304038/01, määrä: 1
Varaosa: G12++ jäähdytinneste 1,5l, määrä: 2
Varaosa: Kankisarja, määrä: 1
Työrivi: Moottori irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Pultti, määrä: 2
Varaosa: Pultti, määrä: 10
Varaosa: Ruuvi, määrä: 4

Ja silti öljy maistuu. Eipä myyjäkään sanonut mitään, kun ostaessa kysyin, onko mitä korjattu...Mystistä ja hämmentävää.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Andybandy - 23.01.15 - klo:07:53
Löysin netistä paikan, mistä näkee huoltohistorian. Remppaa tehty kun autolla ajettu 20tkm. Mulle auto tuli kun ajettu 86tkm.

Työrivi: Gfs/ohjattu toiminto, määrä: 1
Työrivi: Kuluttaa öljyä, lisättävä noin 1100 km välein, määrä: 1
Varaosa: Longl. 3 audi 1l vw50400/5070, määrä: 4,59999990463257
Varaosa: Ruuvi, määrä: 6
Varaosa: Tiiv.liima, määrä: 0,5
Varaosa: Kansi.tiiv, määrä: 1
Työrivi: Kiertokanget uusittuna, määrä: 1
Varaosa: Pultti m10x1x22,30 xzn-kanta, määrä: 8
Varaosa: Pultti m8x20 12-kulma.kanta, määrä: 12
Varaosa: Ruuvi, määrä: 21
Työrivi: Männät irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Mäntä, määrä: 4
Varaosa: Tiiviste, määrä: 1
Varaosa: Öljynsuod, määrä: 1
Työrivi: 304038/01, määrä: 1
Varaosa: G12++ jäähdytinneste 1,5l, määrä: 2
Varaosa: Kankisarja, määrä: 1
Työrivi: Moottori irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Pultti, määrä: 2
Varaosa: Pultti, määrä: 10
Varaosa: Ruuvi, määrä: 4

Ja silti öljy maistuu. Eipä myyjäkään sanonut mitään, kun ostaessa kysyin, onko mitä korjattu...Mystistä ja hämmentävää.

Mistä ihmeestä netistä näkee autojen huoltohistorian??

Rauska

^
 
Jos haluat lukea viestin selaimessa, klikkaa tästä.
[/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t]

Asiakkussivuilta, netistä ;-)
Hyvä Audi-asiakas
Haluamme palvella sinua hyvin myös verkossa ja kutsumme sinut tutustumaan uuteen Oma Audi -palveluun.

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Jakko

Kyllä maistuu öljy täälläkin ihan reilusti. Auton olen ostanut vasta hiljan ja edeltävä omistaja on näköjään aina käyttänyt LL-öljyjä koneessa. Sitä kuitenkin kuuluu sen verran, että turha on sellaisi siellä pitää. Nyt ajattelin ensimmäiseksi kokeilla saisiko kulutusta vähennettyä edullisemmin keinoin.

Autoon siis Forte-käsittely ja uudet EI-LL öljyt koneeseen. Milläs öljyillä porukka on saanut kulutusta pienennettyä (merkki ja tyyppi olis kiva)?

Latexi

Taitaa olla ensimmäinen tämän tyylin ilmoitus:

Please reduce oil level

Tämä tuli, kun testasin öljyn pintaa. Ölpät on vaihdettu Laakkosella pari viikkoa sitten (omat öljyt)...
Latexi

Wagner

Vimosimmalla litralla pääs 4400 kilometriä, edellisellä 3500. Parantunut tulos johtunee siitä, että pirssi kerkes käymään kahdesti konerempassa tuossa välissä. Notta ootellaanpas paljon nykysellä litralla pääsee (ellei koko auto kerkee vaihtua täs välis).
Sikamaista menoa since 1975

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 23.02.15 - klo:17:08
Vimosimmalla litralla pääs 4400 kilometriä, edellisellä 3500. Parantunut tulos johtunee siitä, että pirssi kerkes käymään kahdesti konerempassa tuossa välissä. Notta ootellaanpas paljon nykysellä litralla pääsee (ellei koko auto kerkee vaihtua täs välis).
Meikäläinen alkaa pian kaupaamaan öljyä jos se jatkuvasti alkaa lisääntyä.  8)

Tosiasiassa veikkaan asentajan sössineen jotain siinä vaihdon yhteydessä.
Latexi

JLa

Päivitetään oman auton öljynkulutustietoja: viikko sitten pyörähti Audin matkamittariin 10 tkm ja samalla vilkaisin öljynpinnan tason, joka näytti olevan edelleen samalla tasolla kuin uutena. Eli öljyä ei ole kulunut yhtään.

Katsoin samalla huoltoennustetta ja auto ilmoitti haluavansa ensimmäiseen öljyn vaihtoon kahden kuukauden kuluttua. Tuskin tuollakaan ajalla tai matkalla öljyä kuluu mihinkään.

Todella tyytyväinen täytyy olla facelift-A4:n uusitun 2.0 TFSI:n öljynkulutukseen tai pikemminkin öljyn kuluttamattomuuteen.  ;)

Pertsa

^Niin, noissa facelifteissähön moinen suunnitteluvirhe on jo korjattu ja ne ei enää kuluta öljyä kuten tunnettua. Pre-facelifteissähän se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että ne kuluttaa öljyä paljon tai helvetin paljon.


skriko

Lainaus käyttäjältä: JLa - 22.03.15 - klo:17:40
Päivitetään oman auton öljynkulutustietoja: viikko sitten pyörähti Audin matkamittariin 10 tkm ja samalla vilkaisin öljynpinnan tason, joka näytti olevan edelleen samalla tasolla kuin uutena. Eli öljyä ei ole kulunut yhtään.

Katsoin samalla huoltoennustetta ja auto ilmoitti haluavansa ensimmäiseen öljyn vaihtoon kahden kuukauden kuluttua. Tuskin tuollakaan ajalla tai matkalla öljyä kuluu mihinkään.

Todella tyytyväinen täytyy olla facelift-A4:n uusitun 2.0 TFSI:n öljynkulutukseen tai pikemminkin öljyn kuluttamattomuuteen.  ;)

Aika vähän pääsee Audilla kun 10 000 ajettu ja jo kahden kuukauden kuluttua huolto esissä. Mulla Sciroccossa oli aina 2 vuotta tai 30 000. Uudella omistajalla kuulemma on myös 2 vuotta ja 30 000. Tarkalleen 2 v 14 vrk /30 067 Km.

Rauska

^Kysehän on ajosuoritteen luonteesta. Pikät legit ja pitkät kilometrit ennen öljynvaihtoa. Lyhyillä taas lyhyet.
Mulla esim nykyinen tuli tehtaalta ja ennuste oli 20000 km/3 v. Ajelin aluksi lyhyitä kaupunkipätkiä ja ennuste tippui viikossa 17300 km:n.
Sitte yhden  120 km:n lenkin jälkeen se ennuste olikin jo 20100 km!
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy