Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Jos haluaa pelata varman päälle niin osta japanilainen auto jossa merkin oma bensamoottori.

Ei siis uutta qashqaita koska niissä moottorit ovat ranskalaisia. Toyota, honda, mitsubishi, suzuki, subaru. Loppuu öljyn syönti, ja huohotin yms muut asiat.

kt

Kyllä öljynkulutus menee hevosvoimien mukaan. Ymmärtäähän sen jokainen, että jos on 70 hevosta konepellin alla ja öljyä kuluu 1 dl/1000 km, niin 210 hv pellin alla kuluttaa ainakin 3 dl/1000 km, ellei enemmän. Paskaa tietenkin kuluu/syntyy vähintään 3 kertaa enemmän eli hevosien määrän suhteessa. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tapanixxx

No jos öljynkulutus korreloi hevosvoimien määrään niin 115 hv kone kuluttaa 1dl / 15 000 km (0w20), niin silloin 230 hw kone pitäisi kuluttaa 2 dl / 15 000.

Tosin tämä ei taida päteä vagin tapauksessa mutta muutoin kyllä :)

amarok

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.09.14 - klo:14:05
Jos haluaa pelata varman päälle niin osta japanilainen auto jossa merkin oma bensamoottori.

Ei siis uutta qashqaita koska niissä moottorit ovat ranskalaisia. Toyota, honda, mitsubishi, suzuki, subaru. Loppuu öljyn syönti, ja huohotin yms muut asiat.

Ei vienyt edesmennyt Amarok öljyä eikä nykyinen Insigniakaan ole vaihtovälillä vaatinut öljyn lisäystä.
Ainut auto johon olen joutunut lisäämään öljya oli Fiat Chroma

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.09.14 - klo:14:31
Kyllä öljynkulutus menee hevosvoimien mukaan. Ymmärtäähän sen jokainen, että jos on 70 hevosta konepellin alla ja öljyä kuluu 1 dl/1000 km, niin 210 hv pellin alla kuluttaa ainakin 3 dl/1000 km, ellei enemmän. Paskaa tietenkin kuluu/syntyy vähintään 3 kertaa enemmän eli hevosien määrän suhteessa. 8)

voi sinua hupsua ja sinun laskutoimituksia :)

Minulla Peugeotin 1.6 turbo jossa 156 hv on vienyt peräti 0,04 litraa / 1000 km, tämän sain laskettua kun öljyt on nyt 25 tkm kohdalla ylärajassa ja öljyä lisätty kaikenkaikkiaan 1 litra, olen auton ensimmäinen omistaja ja auto ollut uudesta alkaen käytössä.

Edellinen VW vei 0,5 litraa / 1000 km, se tekee 12,5 litraa 25 tkm. se vei siis 11,5 litraa enemmän öljyä kuin tuo minun uusi Peugeot, aivan vastaava suorituskyky autoissa :)

Eli volkkariin piti 2 tkm välein lisätä litra öljyä, LL vaihtovälillä 15 litraa, se on sellasta kun on normaalit kulutukset standardoitu konsernin sisällä :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.09.14 - klo:17:02
voi sinua hupsua ja sinun laskutoimituksia :)

Minulla Peugeotin 1.6 turbo jossa 156 hv on vienyt peräti 0,04 litraa / 1000 km, tämän sain laskettua kun öljyt on nyt 25 tkm kohdalla ylärajassa ja öljyä lisätty kaikenkaikkiaan 1 litra, olen auton ensimmäinen omistaja ja auto ollut uudesta alkaen käytössä.

Edellinen VW vei 0,5 litraa / 1000 km, se tekee 12,5 litraa 25 tkm. se vei siis 11,5 litraa enemmän öljyä kuin tuo minun uusi Peugeot, aivan vastaava suorituskyky autoissa :)

Eli volkkariin piti 2 tkm välein lisätä litra öljyä, LL vaihtovälillä 15 litraa, se on sellasta kun on normaalit kulutukset standardoitu konsernin sisällä :)

Pirusti vie Kenin Pögö öljyä kun 25 000/litra lisätty. Mulla sciroccossa 17 000 ei lisätty yhtään ja tikku millin laskenut ylärajasta eli ,kulutus desi.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.09.14 - klo:17:39
Pirusti vie Kenin Pögö öljyä kun 25 000/litra lisätty. Mulla sciroccossa 17 000 ei lisätty yhtään ja tikku millin laskenut ylärajasta eli ,kulutus desi.

Aika hyvin sinäkin lasket :)

Kerrotko vielä avautumisesi syyn, oliko laskuissani kenties vikaa. Pökö vienyt 1 litran öljyä siinä ajassa missä edellinen volkkari vei 12,5 litraa??? Tosiaan tekee vain 0,04 litraa per 1000 km, se on normaali kulutus. Tuota on VAG kuskien mahdotonta uskoa, mutta VAGilla onkin aivan omat stardardit. Huomaa skriko että sun scriocco se vaan seisoo tallissa kun me muut suhataan työmatkaa joka päivä, sinä käyt sunnuntaisin sitä ulkoiluttamassa ja ajat pintakaasulla :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.09.14 - klo:17:55
Aika hyvin sinäkin lasket :)

Kerrotko vielä avautumisesi syyn, oliko laskuissani kenties vikaa. Pökö vienyt 1 litran öljyä siinä ajassa missä edellinen volkkari vei 12,5 litraa??? Tosiaan tekee vain 0,04 litraa per 1000 km, se on normaali kulutus. Tuota on VAG kuskien mahdotonta uskoa, mutta VAGilla onkin aivan omat stardardit. Huomaa skriko että sun scriocco se vaan seisoo tallissa kun me muut suhataan työmatkaa joka päivä, sinä käyt sunnuntaisin sitä ulkoiluttamassa ja ajat pintakaasulla :)

Kyllä laskusi oli ihan oikein. Ihmettelen vaan, että miten voi olla mainitsemisen arvoinen asia jos autoon joutuu lisäämään litran öljynvaihdon välillä. Kyllä autoni tallissakin seisoo, mutta on siellä nyt 41 000 km mittarissa, eli kyllä ajettukin on. Siinä olet oikeassa, että suurin osa ajoistani tosiaan tapahtuu pintakaasulla, mitä nyt joskus vähän lähettelen ja toisinaan polttelen karstat pois.
Olen minäkin joskus joutunut autollani päivittäin töissä käymään ja 25 000/vuosi on ajoa ollut. En silloinkaan ole joutunut lisäämään öljyä. Meillä on taloudessa 83 000 aj. Pögö ja äidillä 97 000 aj. Pögö. Niihin kumpaankaan ei ole koskaan lisätty vaihdon välillä öljyä, eikä se tikkukaan ylärajasta ole laskenut.
Rangotko sinä Keni  autoasia kun saat sen viemään öljyä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.09.14 - klo:18:09
Rangotko sinä Keni  autoasia kun saat sen viemään öljyä.

Se on Pökö Turbokoneella, ne tuppaa ihan hitusen viemään enkä tosiaan ajele mitenkään hissutellen jos kohta konetta ei mihinkään erityiseen rääkkiin ole vielä kertaakaan laitettu. Olen minä aina kaikkiin hieman joutunut öljyä lisäämään, jopa ahtamaton 1.4 litranen pyysi hieman lisää mutta tosiaan ei tuossa mistään öljyn kanssa läträämisestä ole kyse :)

12,5 - 1 = 11,5 siinä on hieman pientä eroa jos ymmärrät mitä tarkoitan :)

ile

Nyt menen rajulla mutufiiliksellä, mutta uskoisin että palstalla edes hehtaarilleen pyörinyt samoja määriä 1.8TFSI/2.0TFSI/2.0TDI -patoja B8-rungoissa. 2.0TFSI voi olla jopa näistä yleisin.

Toki varmasti heittoja voi olla suuntaan jos toiseen, mutta järjestäen _jokainen_ pre-facelift 2.0TFSI on öljysyöppö. Nyt tässä ketjussa ja muutenkin tuttavapiirissä on tullu vasta ensimmäiset vastaavat 1.8TFSI -tapaukset, joten tuon pohjalta en helposti yleistäisi vastaavasti, että kuin jokainen pre-fl B8 2.0TFSI on öljysyöppö niin tällöin myös 1.8TFSI-koneelliset ovat.

Sama juttu 2.0TDI:n osalta ja huikeilla omillakin kokemuksilla ei tuo CAHA ainakaan öljyä vie. Takana ~10tkm huollosta ja öljymittarissa täydet tolpat.

Flat

Ile on oikeassa. 2.0TFSI on ollut se suurin murheenkryyni. Todella iso tämänkin foorumin B8:sien 2 litraisista ovat öljysyöppöjä. Jotkut kuluttivat heti runsaasti öljyä, joillakin kulutus kasvoi kilometrien myötä kohtuuttomasti. Samanlaajuista ongelmaa 1.8 koneissa ei todellakaan ole ollut. On vielä hyvä muista että tuo nykyinen kakslitrainen tuli juuri ensimmäisenä B8:siin. Vasta paljon myöhemmin sitä alettiin vieljellä muihin malleihin ja konserniveljiin.

fastrace

Lainaus käyttäjältä: ile - 15.09.14 - klo:20:16
Nyt menen rajulla mutufiiliksellä, mutta uskoisin että palstalla edes hehtaarilleen pyörinyt samoja määriä 1.8TFSI/2.0TFSI/2.0TDI -patoja B8-rungoissa. 2.0TFSI voi olla jopa näistä yleisin.

Toki varmasti heittoja voi olla suuntaan jos toiseen, mutta järjestäen _jokainen_ pre-facelift 2.0TFSI on öljysyöppö. Nyt tässä ketjussa ja muutenkin tuttavapiirissä on tullu vasta ensimmäiset vastaavat 1.8TFSI -tapaukset, joten tuon pohjalta en helposti yleistäisi vastaavasti, että kuin jokainen pre-fl B8 2.0TFSI on öljysyöppö niin tällöin myös 1.8TFSI-koneelliset ovat.

Sama juttu 2.0TDI:n osalta ja huikeilla omillakin kokemuksilla ei tuo CAHA ainakaan öljyä vie. Takana ~10tkm huollosta ja öljymittarissa täydet tolpat.

Tuohon yleistämiseen en sinällään ota kantaa, mutta mielestäni faktat on syytä iskeä tiskiin ja levittää tätä öljynkulutuksen "ilosanomaa" kertomalla, että myös 1.8TFSI moottoreissa on öljynkulutusta havaittu.


fisutus

Pre-FL 2.0TFSI:n öljyn kulutuksen syy on väärillä toleransseilla alihankkijan toimesta valmistetut männänrenkaat. Lienee ihan tuurista kiinni, että onko omaan kulkineeseen sisuskalut eksyneet tästä erästä. Maailmalla on kuitenkin melkoinen läjä myös toimivia vehkeitä. 1.8TFSI:n öljynkulutuksen syyt on jossain muualla.

Kun katsoo tuota hyväksytyn kulutuksen listaa valmistajilta, niin ilmeisen yleistä on, että nykymoottorit kuluttavat öljyä ja osalla noi rajat on ihan tolkuttomia

Audi 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 eteenpäin )
BMW 7 dl / 1000 km
BMW M-sarjan mallit 15 dl / 1000 km   
Chevrolet 6 dl / 1000 km   
Chrysler ei raja-arvoa
Citroën ei raja-arvoa
Dacia 5 dl / 1000 km
Dodge ei raja-arvoa
Fiat 4,7 dl / 1000 km
Ford 5 dl / 1000 km
Honda 10 dl / 1000 km (mutta jo 3 dl on poikkeuksellista)
Hyundai 6,5 dl / 1000 km
Jaguar ei raja-arvoa
Jeep ei raja-arvoa
Kia 10 dl / 1000 km
Lancia 4,7 dl / 1000 km
Land Rover ei raja-arvoa
Lexus 10 dl / 1000 km
Mazda 7,7 dl / 1000 km (mäntämoottorit)
Mazda 12,5 dl / 1000 km (kiertomäntämoottorit)
Mazda 8 dl / 1000 km (2,0- ja 2,5-litran KE- ja GJ-moottorit)
Mercedes-Benz 8 dl / 1000 km
Mini 7 dl / 1000 km
Mitsubishi 10 dl / 1000 km
Nissan 5 dl / 1000 km
Opel 6 dl / 1000 km
Peugeot ei raja-arvoa
Renault 5 dl / 1000 km
Skoda 5 dl / 1000 km
Seat 5 dl / 1000 km
Subaru 3,3 dl / 1000 km
Suzuki 10 dl / 1000 km
Toyota 5 dl / 1000 km (mutta 3 dl on jo poikkeuksellista)
Volkswagen 10 dl / 1000 km (vuosimallit â€" 2009)
Volkswagen 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 â€")
Volvo 2,5 â€" 5,0 dl / 1000 km (riippuen käyttöolosuhteista)
Volvo 5,5 dl / 1000 km (150 000 ajetun km jälkeen)

kt

24-sylinterisen, 3000 hv, lentokonemoottorin ölpänkulutus on noin 30 litraa/1000 km.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.09.14 - klo:11:36
24-sylinterisen, 3000 hv, lentokonemoottorin ölpänkulutus on noin 30 litraa/1000 km.

Onko Audi alkanut käyttämään 24-sylinteristä 3000 hv moottoria? Vai Näyttääkö Audin 1 litra / 1000 km siedettävältä tuon rinnalla. Kun vertaillaan Audin 1 litra / 1000 km esim. Peugeotin 0,04 litraa / 1000 km niin Audihan näyttää Peugeottiin verrattuna ihan samalta kuin tuo lentokone Audiin verrrattuna :)

Nyt 25 tkm Peugeotilla ajaneena ymmärrän miksi Peugeotilla ei tuossa edellä esitetyssä listassa ole mitään raja-arvoja, eihän laadukas tasalaatuinen tuote sellaisia tarvitse, mutta jos laatu vaihtelee valtavasti niin jotkut rajat on pakko asettaa :)

tet

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 16.09.14 - klo:10:16
Kun katsoo tuota hyväksytyn kulutuksen listaa valmistajilta, niin ilmeisen yleistä on, että nykymoottorit kuluttavat öljyä ja osalla noi rajat on ihan tolkuttomia

Minä muotoilisin tuon kuitenkin ehdolliseksi, eli nykymoottorit voivat kuluttaa öljyä. Kaikki eivät selvästikään näin tee. Omista autoistani vain Golfin 1.4TSI tarvitsi ekalla huoltovälillä puoli litraa tankkausta. Missään muussa autossa (edes tässä Ocussa) ei ole tarvinnut koskaan lisätä öljyä huoltovälillä. Ei se Golfkaan ehkä olisi välttämättä lisäystä tarvinnut, mutta lisäsin jo ennen kuin ehti herjata.

Ehkä nuo hurjan tuntuiset "normaalin" kulutuksen rajat kertovat vain siitä mistä kaikki vastuuvapauslausekkeet sopimuksissa ym. Eli että nykyään halutaan vaan mahdollisimman paljon sälyttää ongelmia asiakkaan kontolle, siksi rajat laitetaan sopivan löysiksi että mahdollisimman moni viallinen kone menee vielä noihin rajoihin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Jos lentokonemoottorin skaalaa supistetaan, niin yksipyttyisenä sen teho on 125 hv ja 1000km vie ölppää noin 1,2 litraa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

fisutus

Lainaus käyttäjältä: tet - 16.09.14 - klo:11:53
Minä muotoilisin tuon kuitenkin ehdolliseksi, eli nykymoottorit voivat kuluttaa öljyä.

Ehkä nuo hurjan tuntuiset "normaalin" kulutuksen rajat kertovat vain siitä mistä kaikki vastuuvapauslausekkeet sopimuksissa ym. Eli että nykyään halutaan vaan mahdollisimman paljon sälyttää ongelmia asiakkaan kontolle, siksi rajat laitetaan sopivan löysiksi että mahdollisimman moni viallinen kone menee vielä noihin rajoihin.

Kaiken laatu alkaa nykypäivänä olemaan silkkaa p*skaa, joten oma käsitykseni on juurikin saman suuntaista. Koska alihankintaprosessien hallinnointi ja laadunvarmistus näissä on järjettömän kallista suorittaa tiettyä tasoa tarkemmalla tasolla on helpompi laittaa tietyt rajat ja toivoa, että kovin moni valmistuksesta läpi päässyt ei näitä rajoja ylitä. Ja tuo ei rajaa tarkoittaa, että koneessa ei ole mitään vikaa vaikka se söisi kuinka paljon öljyä. Ihan omakohtaista kokemusta Range Rover Sportista, joka söi yli litran / 1000km ja oli kuulemma ihan normaalia.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.09.14 - klo:12:40
Jos lentokonemoottorin skaalaa supistetaan, niin yksipyttyisenä sen teho on 125 hv ja 1000km vie ölppää noin 1,2 litraa.

Vittu kun ei itellä ole ollut lentokonetta niin ei ole mitään kokemusta paljonko syövät, täytyy vaan luottaa asiantuntijan sanaan, kuinka lentokoneen moottori ja Audi natsaavat yhteen? Tekeekö Audi myös lentokoneisiin moottoreita, sen päivän haluaisin nähdä kuin jokin taho hyväksyy VAG laadun myös lentokoneisiin (nauraa kippurassa hän).

Kardo2

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.09.14 - klo:16:31
Vittu kun ei itellä ole ollut lentokonetta niin ei ole mitään kokemusta paljonko syövät, täytyy vaan luottaa asiantuntijan sanaan, kuinka lentokoneen moottori ja Audi natsaavat yhteen? Tekeekö Audi myös lentokoneisiin moottoreita, sen päivän haluaisin nähdä kuin jokin taho hyväksyy VAG laadun myös lentokoneisiin (nauraa kippurassa hän).

http://www.kotinet.com/hamalainen.pekka/moottori.htm  ;D


Wekotin

#711
Ei kai tossa Cessnassa ole saman tyyppinen TDI-kone kuin Sipoonväylälle 2007 pakkolaskun tehnyt? Siinä kone oli speksattu käytettäväksi Jet A1:tä, mutta eipä voitelu riittänyt löpöpumpille. Huppista.

Ken1. Kyllä ne onnettomuudet ovat pääosin koskeneet ultrakevyttä kalustoa.

fisutus

Nyt kun ollaan siirrytty kaikkeen muuhun kuin VAG asioihin, niin onhan noita ongelmia PSA konsernissakin.
Jos tuollaisen 1.4 - 1.6 ahdetun moottorin tuosta konsernista omistaa niin kannattaa pitää huoli, että tuo PCV on poistettu käytöstä  (vrt VAG huohotinmuutos). Tuo kun tukkeutuu niin tuloksena on vähintään kansipahvin meno ja yleensä männät, kiertokanget ja sylinterit. Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tuostakin tuhansia juttuja. 

Keni1

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 16.09.14 - klo:17:18
Nyt kun ollaan siirrytty kaikkeen muuhun kuin VAG asioihin, niin onhan noita ongelmia PSA konsernissakin.
Jos tuollaisen 1.4 - 1.6 ahdetun moottorin tuosta konsernista omistaa niin kannattaa pitää huoli, että tuo PCV on poistettu käytöstä  (vrt VAG huohotinmuutos). Tuo kun tukkeutuu niin tuloksena on vähintään kansipahvin meno ja yleensä männät, kiertokanget ja sylinterit. Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tuostakin tuhansia juttuja.

Miten tämä tieto liittyy Audin moottoriin ja sen öljynkulutukseen?

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.09.14 - klo:16:31
Vittu kun ei itellä ole ollut lentokonetta niin ei ole mitään kokemusta paljonko syövät, täytyy vaan luottaa asiantuntijan sanaan, kuinka lentokoneen moottori ja Audi natsaavat yhteen? Tekeekö Audi myös lentokoneisiin moottoreita, sen päivän haluaisin nähdä kuin jokin taho hyväksyy VAG laadun myös lentokoneisiin (nauraa kippurassa hän).
;D ;D Ei ihme että joku kyseli  mistä saisi halvalla tynnyritavarana LL-öljyä ;D
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

fisutus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.09.14 - klo:17:56
Miten tämä tieto liittyy Audin moottoriin ja sen öljynkulutukseen?

Siten, että tuo "huohotin muutos kusetus" ihan aidosti tehdään syystä. Se ei poista öljynkulutusta, mutta alentaa kampikammionpainetta ja estää näin parhaassa tapauksessa konerikon. Kaikkiin konstruktioihin tätä ei ole mahdollista tehdä ja niitä sitten tekohengitetään Forte yms pesuilla. Eli kun tuo nyt vähän öljyä syövä Peugeot alkaa syömään öljyä niin tiedät ennakolta syyn. Miten lentokoneet ja Peugeotin nykyinen öljyn kulutus liittyy Audin moottoriin?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 16.09.14 - klo:20:58
Siten, että tuo "huohotin muutos kusetus" ihan aidosti tehdään syystä. Se ei poista öljynkulutusta, mutta alentaa kampikammionpainetta ja estää näin parhaassa tapauksessa konerikon. Kaikkiin konstruktioihin tätä ei ole mahdollista tehdä ja niitä sitten tekohengitetään Forte yms pesuilla. Eli kun tuo nyt vähän öljyä syövä Peugeot alkaa syömään öljyä niin tiedät ennakolta syyn.

Käsittääkseni tuolla huohotinrempalla on muka korjattu liian suurta öljynkulutusta mutta tuloksetta. Jos moottorin kampikammioon muodostuu liikaa painetta niin moottori on silloin viallinen, väärin suunniteltu. Jos huohotin on tukossa ja siitä johtuisi suuret öljynkulutukset niin vaihtamalla huohotin uuteen öljynsyönnin pitäisi loppua tyystin vaan eipä ole loppunut yhdestäkään tämän ketjun aiheena olevasta Audista, ne kun on syöneet öljyä aivan uudesta alkaen ja uutena ei jokaisen auton huohotin voi olla tukossa ellei niitä ole tarkoituksella tukittu.

Mitä sitten tulee Peugeotin 0,04 litraa / 1000 km öljynsyöntiin niin sen heitin vain tiedoksi siitä mikä on normaali kulutus, itse hyväksyn 0,1 litraa / 1000 km, kaikki sen yli oleva kulutus uudessa autossa kielii jostain mikä ei ole normaalia modernin auton moottorille.

PSA konsernin autojen ongelmiin en osaa ottaa kantaa koska en ole sellaisista kuullut kuin huhuja, puhutaan rapeista ranskalaisista ja THP moottoreista, laita vaikka privana jotain todisteita asiasta.

Lainaa
Miten lentokoneet ja Peugeotin nykyinen öljyn kulutus liittyy Audin moottoriin?

Tuohon vastattu tuossa yllä.

Wekotin

Tuolla Cupra-foorumilla aika hyvin selitetty TSI:n helmasynnit ja syyt niihin. Öljykulutukseen syyksi nimetään halkeilevat männät ja turbon tiivisteet. Samalla palokaasuja pääsee enemmän kampikammioon ja sen paine nousee. Jos tuo pitää paikkaansa niin tolla huohotinrempalla yritetään korjata seuraus ei juurisyytä. Ken1 kiinnostaa varmaan nuo pari vikaa kappaletta.


"When my engine was rebuilt, it didn't use a drop of oil and had excellent compression yet the turbo was still leaking oil into the exhaust from pre build and I could use anywhere between 125ml to 250ml in 250miles, which if the car had been taken to SEAT for an oil consumption test, would have been treated to new pistons or a new engine as part of their guidelines. I wonder how many people that failed oil consumption tests have had this done.

The newer CTHE cars have a new pcv system and oil labyrinth to address this. They actually released this new breather pipe in 2012 because they realised that they were handing out new engines unnecessarily. Not only that, they could actually reduce and hide oil consumption by improving this pcv system, enabling them not having to address this issue until the car was out of warranty. In my opinion, whilst the new pcv pipe revision is an improvement, it does not address the internal restrictions inside the block."


http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.09.14 - klo:22:00
Tuolla Cupra-foorumilla aika hyvin selitetty TSI:n helmasynnit ja syyt niihin. Öljykulutukseen syyksi nimetään halkeilevat männät ja turbon tiivisteet. Samalla palokaasuja pääsee enemmän kampikammioon ja sen paine nousee. Jos tuo pitää paikkaansa niin tolla huohotinrempalla yritetään korjata seuraus ei juurisyytä. Ken1 kiinnostaa varmaan nuo pari vikaa kappaletta.

Sanat yritetään korjata ei juuri imartele Maailman suurimmaksi pyrkivää autonvalmistajaa :)

Joo ja ei kyllä kiinnosta Seatit, ainoa Seat mikä on kiinnostanut on uusi Cupra, siitäkin kuumeesta toivuin jo aikaa sitten :)

Noissa mainituissa TSI koneissa oli myös ihan tehtaan korjaus männänrenkaille, korjaus on tullut vasta uudempiin moottoreihin kuin mitä mulla oli, niitä vanhempia koneita ei alettu korjaamaan vaikka oli selvä valmistusvirhe, Autotalon johtajakin vakuutteli että moottorin korjaaminen oikeankokoiset männänrenkaat vaihtamalla ei poistaisi öljynsyöntiä, tuo väite on outo koska tehdas oli itse löytänyt vian ja korjannut sen uudempiin moottoreihin. Onkohan näissä Audeissa sama ongelma kun on 'samat' korjaukset?

calacucco

Lainaus käyttäjältä: ile - 15.09.14 - klo:20:16
Nyt menen rajulla mutufiiliksellä, mutta uskoisin että palstalla edes hehtaarilleen pyörinyt samoja määriä 1.8TFSI/2.0TFSI/2.0TDI -patoja B8-rungoissa. 2.0TFSI voi olla jopa näistä yleisin.

Toki varmasti heittoja voi olla suuntaan jos toiseen, mutta järjestäen _jokainen_ pre-facelift 2.0TFSI on öljysyöppö. Nyt tässä ketjussa ja muutenkin tuttavapiirissä on tullu vasta ensimmäiset vastaavat 1.8TFSI -tapaukset, joten tuon pohjalta en helposti yleistäisi vastaavasti, että kuin jokainen pre-fl B8 2.0TFSI on öljysyöppö niin tällöin myös 1.8TFSI-koneelliset ovat.

Sama juttu 2.0TDI:n osalta ja huikeilla omillakin kokemuksilla ei tuo CAHA ainakaan öljyä vie. Takana ~10tkm huollosta ja öljymittarissa täydet tolpat.

Kyllä mulle tulleiden useiden tietojen mukaan + omakoht. kokemus (A4 B8, -08/09, 2.0 tfsi) puoltaa sitä, että 2.0 tfsi on se murheenkryyni öljysyöppö pääosin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy