Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 30.07.14 - klo:00:26
Minustakin esim 1.8 tfsi on loistava käyttömoottori. Ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin esim saman aikakauden bmw 3 sarjan kuutoskone 170 hp versiona. Eikä ole minkäänlaisia öljynkulutus ongelmia, 15 tkm vaihtovälillä ei tarvi lisätä yhtään. Tod näk menisi 30 tkm lisäämättä.
Eiköhän nuo käyttöominaisuudet kuitenkin ole nykyisissä koneissa tuntuvasti paremmalla tasolla. Vieläkin jäi epäselväksi se, mitä paskaa näissä nykyisissä koneissa on. Ramikaan ei näköjään suostu perustelemaan heittoaan.

rami

No kyllä suostun perustelamaan heittoani. Heitto perustuu siihen,että kone on kyllä väärin suunniteltu ja mitoitettu jos 1000km menee litra öljyä.
On selvää,että koneistuksissa on jotain häikkää toleranssien suhteen.
Hyvin mitoitettu kone ei kuluta öljyä vaihtovälillä laisinkaan(15tkm).
Jos kone rämittää enemmän niin jotain on mennyt pieleen.
Ensimmäisen nestejäähdytyksellä ostetun Golfin osti 1974 ja ei siinäkään mylly kyllä kuluttanut öljyä pahemmin.
On kyllä sattunut teille huonoja VAGgineita kun itellä on ollut kymmeniä ja mikään ei ole ollut öljysyöppö.

Kaikkein eniten kulutti öljyä 2.0 TDI Golf joka oli muutaman vuoden. Siinäkin kulutus kasvoi vaan 13tkm jälkeen vaihdoista.
Ã,,lkää ajako niillä kuluneilla paskaöljyillä vaan uudet öljyt myllyyn 15tkm välein.
On halvempaa itelle ja moottori tykkää mannaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:20:48
...On se nyt saatana jos mä kysyin tossa Pertsalta öljynkulutuksen virallisen testin määritystä eli kuinka testi käytännössä suoritetaan niin sä tuut tänne heti hellehattuines keulimaan. Sullon pirun kivat avaukset, olet yksi suosikeistani.
No, ei pitäis kyllä trollille mitään vastata, mutta sen verran kommentoin, että fisutus ehti tuohon jo kahteenkin otteeseen vastata. Jos et vastausta ymmärtänyt niin ei sille oikein mitään voi.

ile

Tuli ajettua kolmisen vuotta tuolla 2.0TFSI "paskakoneella" ja vaikka öljynkulutuksen ottaa huomioon, ko. pata on selkeästi ollut omaan makuun ykkönen muihin ajossa olleisiin saman konsernin tuotoksiin linjalla 2.7bt/1.8T/1.8TFS/3.2FSI/2.0TDI.

Kun ketjun lukee rauhassa läpi, eiköhän selväksi tule että vakiona pre-FL B8 2.0TFSI syö öljyä ellei niihin ole isompaa kamppista tehty.

Kiinnostaisi muuten tietää onko tiedossa yhtään ko. spekseillä olevaa konetta, joka ei kuluttaisi öljyä yli 100tkm jälkeen esim vähemmän kuin 1l/10000km? Toiseksi itselleni tuli aivan puskista, että vakiona 2.0TDI kuluttaisi normaalisti jopa enemmän öljyä kuin vastaava bensa? Omakohtaisten pitkittäisen 125kw CAHA-kokemusten pohjalta eihän tuo syö öljyä yhtään.

Reminder - aiheena on "Öljyn kulutus" A4 B8 alueella

sambolo

Omaan bmn dieselkoneeseen jouduin noin 3tkn jälkeen lisäämään kun öljymerkki oli tikun alarajassa. 1.8t:hen ei tarvinu ikinä lisätä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.07.14 - klo:10:02
No kyllä suostun perustelamaan heittoani. Heitto perustuu siihen,että kone on kyllä väärin suunniteltu ja mitoitettu jos 1000km menee litra öljyä.

Olen samaa mieltä. Jos kulutus on tuota luokkaa niin se on liikaa. En vain ole kuullut kenenkään havainneen tuollaista kulutusta EA888:n kolmannesta sukupolvesta ja omani on mennyt jo 8 tkm ilman havaittavaa kulutusta. En ole kuullut muistakaan tyyppivioista näissä nykyisissä koneissa. Siksi en oikein ymmärrä, miksi nämä nykykoneet ovat paskoja mielestäsi.

fastrace

Laitampa lusikan soppaan:

Oma A4 B8 2010 1.8tfsi multitironic on juurikin öljynkulutusmittauksessa. Käytin siis alku "huollossa" jossa tekivät tuon huohotinmuuotoksen?

Nyt olen ajanut noin 500km ja öljymittarin mukaan about 1:5 öljystä mennyt.. tiedä sitten paljonko ovat täyttäneet öljyä ennen testin alkua.

Ennen testin aloitusta meni se about 1l/1000km  :o

Mulla tuo on ollut 60000km lähtien ja nyt ajettu 90000km - öljyn imurointi on noussut tuona aikana melkoisesti...

Sanoisin, että melkosta schaissee on  "laatu" Audilla.

Onkos jollain tuo huohotin tunkkaus lopettanut öljyn kulutuksen?

Weekke

Pitääpä itsekin jotain kirjoittaa tänne, sillä kiihkeästi olen seurannut ketjua siitä asti kun VAG-auton hommasin keväällä. Itselläni siis A6, moottori BPJ, 90tkm mittarissa.

Öljykannun kuva hyppäsi kesän aikana niin monta kertaa mittaristoon, niin auto kävi öljynpunnitusmittauksessa ja tulos oli suht karu: 8dl/1000km ja korjauksena männät ja kammet vaihtoon.

Ehkäpä se kulutus siitä asettuu rempan jälkeen uomiinsa.....

japa

Lainaus käyttäjältä: Weekke - 12.08.14 - klo:12:06
Pitääpä itsekin jotain kirjoittaa tänne, sillä kiihkeästi olen seurannut ketjua siitä asti kun VAG-auton hommasin keväällä. Itselläni siis A6, moottori BPJ, 90tkm mittarissa.

Öljykannun kuva hyppäsi kesän aikana niin monta kertaa mittaristoon, niin auto kävi öljynpunnitusmittauksessa ja tulos oli suht karu: 8dl/1000km ja korjauksena männät ja kammet vaihtoon.

Ehkäpä se kulutus siitä asettuu rempan jälkeen uomiinsa.....
Kuka maksaa lystin ja paljonko kustantaa ? Voi olla myös katalysaattori huonossa hapessa noilla kulutuksilla  :(
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

sambolo

Eikös tuo ole vielä toleranssien 1l/1000km sisällä :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 12.08.14 - klo:13:45
Eikös tuo ole vielä toleranssien 1l/1000km sisällä :D
Audilla se on 0,5l/1000km.

Weekke

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.08.14 - klo:12:20
Kuka maksaa lystin ja paljonko kustantaa ? Voi olla myös katalysaattori huonossa hapessa noilla kulutuksilla  :(


Hinta-arvio konerempalle asettuu 6500â,¬ luokkaan ja maksajia on muutama eri taho, mutta en onneksi kuulu niihin....

Viikon autottomuus ja mahdolliset tulevat kattiongelmat voivat olla niitä. :) Mene ja tiedä. Tiskillä todettiin vain: "ajoa vain, ei se rikki enempää mene. Männänrenkaat jumissa." 




Wagner

Nyt pääs 4488 kilometriä litralla ölppää. Jaksaahan tuota meikäläisen ajoilla koneeseen kaataa...
Kaveri totes muute, jotta turbokone on rikki, jos se ei syö oljyä.  ;)
Sikamaista menoa since 1975

hevi

Onko ketään lähettänyt reklamaatiota saksan päähän.
Ajattelin laittaa reklamaation saksaan valmistajalle mäntien vaihdosta, menis ittellä omaan piikkiin kun ostettu yksityiseltä, elikkä ei ole virhevastuuta.
Toisin kuin liikkestä ostetuilla..Vaikka vika on sama.

Matera

Täälläkin yksi "onnellinen" öljysyöpön omistaja (2,0 tfsi). Auto ollut nyt pari vuotta ja öljyn kulutus lisääntynyt dramaattisesti tänä aikana (70 tkm -> 118 tkm). Alkuun meni muistaakseni noin 5-7 tkm litralla, viimeiset vajaa 4 tkm vaatinut 2 litraa. Huollossa suositeltiin ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen, jotta selviää, miten virallinen kulutusmittaus hoidetaan (kuka maksaa ja hoitaa mittauksen). Toivottavasti tulevaan isoon remppaan löytyy maksajia.

Auto on ollut melkoinen maanantaikappale, viime syksynä uusittiin venttiilikansi ketjun hypättyä. Ei onneksi jäänyt juurikaan maksettavaa itselle. Lisäksi parin vuoden aikana on uusittu jarrulevyt, etupyörän laakeri ja ilmastoinnin puhallin. Teknistä etumatkaa...
A4 2,0 tfsi q

Arte

Tässä on oman Avantin -10 2.0T 155kw ökön syönnit omista muistiinpanoistani:

23300km
29700km --> 6400km
36300km --> 6600km
40200km --> 3900km
*Myyty*
Nyt on 41700km mittarissa ja mittari on puolessa välissä eli 1500km ajettu lisää ja 0.5dl menny ököö. Raja lähenee, joka on 0.5dl / 1000km.

Onneks on huollettu merkkarilla(kerran) ni GW:n luulis olevan done deal. Huohotinremppa on muuten tehtynä tossa ekassa 23300km kohdalla.

edit: Litran lisäys aina tossa välissä.
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Arte - 13.08.14 - klo:18:29
......Onneks on huollettu merkkarilla(kerran) ni GW:n luulis olevan done deal.....
En olis niinkään varma.

Siis onko tuo auto vielä sulla? Vai mitä tuo "myyty" tuolla välissä tarkoittaa?

Arte

#647
No se olisi merkillistä.

Edit: Niin siis kaikki leimat on suomalaisista AC:sta

Se tarkoittaa sitä että lähti vaihdossa pois. Ja uusi omistaja on tietoinen asiasta ja kaikista muistakin huolloista koko sen iän ajalta. ;-)
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

TavanTallaaja

#648
Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 10.06.14 - klo:20:08
Mulle tehtiin tänään nuo samat operaatiot (kampikammion paineenmuutostyöt) omaan autooni. Toivottavasti auttaa öljynkulutukseen. Tuli vain jälkeenpäin mieleen, että vaikuttaako esim. kampikammion alipaineen säätäminen auton tehoihin? Näin maalaisjärjellä voisin niin ajatella. Tietääkö joku asiantuntija kunka asian laita on?

Hieman päivitystä. Remontin jälkeen meni 4500km ennenkuin pyysi lisämään öljyä. Laitoin litran ja nyt mennyt 1500km ja 1/8 palkki tippui juuri. Eli saattaa päästä vielä pidemmälle tällä kertaa. Eihän nämäkään ole mielestäni mitään hyväksyttäviä lukemia, mutta näillä mennään. Yritetään sinnitellä vielä muutama kymppitonni ja sit lähti kyllä merkki vaihtoon, sen verran ollut "teknistä etumatkaa" ja "preemiumia" tämä ensimmäisen saksalaismerkin omistaminen.

Joku mainitsi aikaisemmin tämän 2.0 (155kw) bensapannun olevan laadukkain vagin tekele? Korkealla ei rima ole tai sitten varianssia on näissä valtavasti. Omani yksi ärsyttävimmistä piirteistä kaiken muun lisäksi on moottorin nykivä käynti ajon aikana. Tämä näkyy mm. kierroslukumittarin viisarin poukkoiluna aivan tasaisellakin nopeudella ja tuntuu kyllä nykäyksenä penkissäkin kun kunnolla heilahtaa. Pahinta tämä on noin 60km/h nopeudessa. Laakkosella vain levitellään käsiä. Lol.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

lemmentalja

En halua manailla piruja seinille, mutta voisiko tuo nykinä/kierrosten heijaaminen olla
S-tronicciin liittyvää...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Flat

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.08.14 - klo:10:12
En halua manailla piruja seinille, mutta voisiko tuo nykinä/kierrosten heijaaminen olla
S-tronicciin liittyvää...

olisko jotain tuon kohdan 16 kaltaista ?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27.0

TavanTallaaja

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.08.14 - klo:10:34
olisko jotain tuon kohdan 16 kaltaista ?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27.0

Tuollaista juuri, eli vedetään sanoja takaisin moottorin suhteen. Paikallistuu siis stroniciin. Vaihteistossa on jo uusin päivitys, joten pitänee vain tottua.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

fastrace

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 31.07.14 - klo:12:36
Laitampa lusikan soppaan:

Oma A4 B8 2010 1.8tfsi multitironic on juurikin öljynkulutusmittauksessa. Käytin siis alku "huollossa" jossa tekivät tuon huohotinmuuotoksen?

Nyt olen ajanut noin 500km ja öljymittarin mukaan about 1:5 öljystä mennyt.. tiedä sitten paljonko ovat täyttäneet öljyä ennen testin alkua.

Ennen testin aloitusta meni se about 1l/1000km  :o

Mulla tuo on ollut 60000km lähtien ja nyt ajettu 90000km - öljyn imurointi on noussut tuona aikana melkoisesti...

Sanoisin, että melkosta schaissee on  "laatu" Audilla.

Onkos jollain tuo huohotin tunkkaus lopettanut öljyn kulutuksen?

Noniin nyt on öljynkulutusmittaus tehty...

Tuomio: Öljyä kelpaa 0.78dl / 1000Km - tämä siis juuri tehdyn huohotin "korjauksen" jälkeen.
Ennen tuota huohotin muutosta vei vielä enenmmän...

Korjaus reseptinä: Männät ja kiertokanget vaihtoon.  >:(

Autohan on tuotu siis saksasta jossa huollot aina tehty Audi lasipalatsissa sekä Suomessa aina laakkosella.

Vielä ei ole varmaa osallistuuko maahantuoja kuluihin. Oma veikkaus on, että jotenkin venkoileevat siten, että tuo jää itselle maksettavaksi...  :o

Onko kellään saksan tuonti autoa ja kokemusta korvaako maahantuoja mitään?

Merkin vaihto on nyt edessä.. Harmi koska muuten tykkään kyllä tuosta kinneristä, mutta jos "laatu" on tollasta niin ei kiitos

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 19.08.14 - klo:17:02
Noniin nyt on öljynkulutusmittaus tehty...

Tuomio: Öljyä kelpaa 0.78dl / 1000Km - tämä siis juuri tehdyn huohotin "korjauksen" jälkeen.
Ennen tuota huohotin muutosta vei vielä enenmmän...

Korjaus reseptinä: Männät ja kiertokanget vaihtoon.  >:(

Autohan on tuotu siis saksasta jossa huollot aina tehty Audi lasipalatsissa sekä Suomessa aina laakkosella.

Vielä ei ole varmaa osallistuuko maahantuoja kuluihin. Oma veikkaus on, että jotenkin venkoileevat siten, että tuo jää itselle maksettavaksi...  :o

Onko kellään saksan tuonti autoa ja kokemusta korvaako maahantuoja mitään?

Merkin vaihto on nyt edessä.. Harmi koska muuten tykkään kyllä tuosta kinneristä, mutta jos "laatu" on tollasta niin ei kiitos

Kerrottiinko että voi olla että mäntien ja kiertokankien vaihto ei välttämättä riitä, vaan jos sylintereissä on naarmuja tms. niin kone menee vaihtoon, tai puoli konetta. Tällöin rempan hinta on tuplat mäntien/kiertokankien vaihtoon verrattuna. Ja tuotahan ei kai tiedä ennenkuin avataan kone ...

fastrace

Jep - tuli puhelu laakkoselta ja niinkuin arvasin Audi Suomi ei tule vastaan mitenkään kuulemma :)

Seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajansuojaan sekä laitan @postia Audille saksaan sekä suomeen...

Jos tää nyt omaan laskuun jää niin aattelin laittaa myös FYInä firman 86 000 työntekijälle mailin aiheesta Audi ja "laatu" sekä miten hienosti hoitaavat asiakkaat jos/ kun tulee jotain ongelmia ;)

Firma on siis: http://fi.wikipedia.org/wiki/Intel   :P

kt

Kuluttaja-asiamies tulee vastaamaan, että oikea reklamointiosoiteesi on autosi myyjä. Näin se menee. Muut katsoo sivusta.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Lainaus käyttäjältä: kt - 20.08.14 - klo:15:03
Kuluttaja-asiamies tulee vastaamaan, että oikea reklamointiosoiteesi on autosi myyjä. Näin se menee. Muut katsoo sivusta.

Olen kyllä samaa mieltä.

fastrace

Niin No mielipide on, kuin se tietty reikä..
Onko oikein faktaakin, muutakuin mielipide?

Jos tuota tarjoaa niin so be it..

Aion jokatapauksessa hätistellä valmistajaa tuosta.

Se myyjäliike ei ole tuota saatanan öljypoltinta tehnyt.

765turbo

Jep - tuli puhelu laakkoselta ja niinkuin arvasin Audi Suomi ei tule vastaan mitenkään kuulemma

Ã,,lä ainakaan omaan piikkiin rupea autoa korjauttamaan. Aja vaikka itse sitten öljyimurina ja tilaat vaan öljyä reilusti ulkomailta. Kulut on kuitenkin 60â,¬/ 10tkm., vaikka eihän tommonen tuore moottori saisi öljyä imeä ku vanha Taunus. Törkeetä laatua tosiaan, mutta tuontiauton kanssa olet valitettavasti vähän huonossa asemassa, kiitos Suomen monopolien, ei koske kaikkia merkkejä (Passat suutinkampanja).
Valitusta vaan tehtaalle ja myyjälle...joku kyllä reagoi jossain vaiheessa, tsemppiä.

kt

#659
Mm täältä voi lukea, miten tulee toimia epäonnistuneessa autokaupassa.

http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/neuvonta/lainopillinen/autokauppa/

Ja jos myyjä on saksalainen autokauppias, niin sinne pitää reklamoida. Mutta jos suomalainen autokauppias on auton maahan tuonut, niin sitten reklamoit sitä. Se tietenkin voi väittää, että he vain ovat välittäjiä, eivätkä myyneet sitä, mutta sitten kaivat kuitteja esiin. Sieltä löytyy kai myyjäkin, jolle on rahaa maksettu.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy